News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

IL: Ei tienkäyttömaksuille, sanoo Paula Risikko

Started by Sour-One, 16.10.2013, 21:06:02

Previous topic - Next topic

jopelius

#330
Quote from: Nuivanlinna on 18.12.2013, 11:11:18
Hyökkäät matkamittariperusteista kilometriveroa vastaan melkoisella tarmolla? Miksi? Suurin osa täällä on varmastikin nykyisen polttoaineperusteisen veron kannalla, mutta jos ollaan ajamassa satelliittivalvontaperusteista kilometriveroa, niin kilometriverolle on esitettävä edullisempia keräämisvaihtoehtoja kuin satojen miljoonien eurojen arvoinen systeemi.

Juuri näin. Miksi pitäisi tehdä verotuksesta niin kallista että yhteiskunnan saamat tuotot katoaa mahdollisesti ulkomaisten yritysten kustannuksiin ja liikevoittoon. Eikä muutenkaan ole järkeä kehittää verotusta varten uutta/ylimääräistä byrokratiaa. Kansalaisten rahoille kun löytyy ihan oikeasti parempaa käyttöä..

Suomi nyt sattuu olemaan vain 5 miljoonan asukkaan kansa eikä meidän ei ole muutenkaan järkeä ryhtyä parantamaan maailmaa liikenteen päästöjen vähentämisellä. Eikä tämä edes ole Ollilan ja liikenneminnisteriön uudistuksien tarkoituksena. Kysymys on käytännössä vain autoilijoilta kerättävistä veroista. Tähän tarkoitukseen löytyy muita, erinomaisia, halpoja sekä helposti käyttöönotettavia keinoja. Siis muitakin kuin polttoainevero.

Autoihin liitttyvän tekniikan rakentaminen on syytä jättää autoteollisuuden kehitettäväksi koska siinä tarvitaan maailmanlaajuisia standardeja ja yhteensopivuutta. Myös lainsäädäntöä on yhtenäistettävä ylikansallisesti jotta järjestelmiä voidaan käyttää niin Suomessa kuin ulkomailla. Ministerille tulisi kertoa että liikennettä ja sen kehittämisen tarvetta löytyy muualtakin maailmasta.

Itseasiassa miksi meillä pitäisi olla erityisen huolissaan liikenteen päästöistä. Globaali energian hyödyntäminen (myös liikenteen käytössä) paranee koko ajan ja kymmenen vuoden kuluttua (tosin meillä autoverotuksen vuoksi vasta 25 vuoden päästä) kuluttajilla on käytössä ratkaisuja joilla henkilöautojen päästöt ovat lähes olemattomia. Miksi emme, haittojen vähentyessä, hyödyntäisi mahdollisuutta lisätä autoilla tapahtuvaa liikkumista kun sillä voidaan parantaa elämisen laatua? Saasteettomat vaihtoehdot liikenteen osalta, antavat hyvän mahdollisuuden esim. väljentää asumista ja suunnitella aikaisempaa paremmin muitakin logistiikkaan perustuvia/sitä hyödyntäviä palvelujärjestelmiä.

Se että vihreät ja vasemmisto haluavat yhteiskunnan keskittymistä, "kääpiöitymistä", deflaatiota ja yksilökohtaista valvontaa ei mielestäni oikeuta kansan suurta enemmistöä tekemään itselleen vahinkoa. Näitä em. sosialisteja on meillä vain alle kolmannes kansasta. Miksi emme voisi edistää sellaista liikennepolitiikkaa joilla yhteiskunnan toimivuutta ja kansantaloutta kehitetään paremmaksi?

dothefake

#331
Koko hanke on niin pöhkö, ettei sillä ole oikein edes huumoriarvoa. Sanonpa vielä kerran, ettei kukaan tiedä tällä tekniikan kehityksellä, mitä meillä on kymmenen vuoden päästä. Tehdään vastaisku ja aletaan maksamaan 5-10% liikaa veroa. Siinähän sitten vuoden päästä palauttavat rahat. No, kaikki, jotka pystyvät, maksavat seuraavana vuonna näiden palautusten avulla 10-15% liikaa veroa. Taas tulee palautusta. Tätä jatketaan, kunnes maksetaan veroa 100%. Saadaan palautusta, joka on verotonta. Siitä lähtien ei enää veroa mene, kun palautus on verotonta. Ei tämä idea ainakaan hölmömpi ole kuin Ollilan idea.
Tarkennan vielä, että, kun koko palkka menee veroihin, niin ei ole tuloa, mitä verottaa.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Boon Choo

QuoteKyllösen mukaan nykyinen verojärjestelmä on monimutkainen, ja siinä on monia eri palasia.

- Kilometriverojärjestelmän myötä voisi olla mahdollista yksinkertaistaa verojärjestelmä ja tehdä siitä läpinäkyvä. Siinä voitaisiin huomioida nykyistä paremmin myös työmatkaliikenne ja ammatikseen paljon ajavat.

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288633306164.html

Vielä yhden uuden monimutkaisen verotusjärjestelmän lisääminen tuo yksinkertaisuutta ja läpinäkyvyyttä? Kuka aidosti uskoo suhteellisen yksinkertaisen "uuden auton veron" poistuvan?
Katarina R Hommaforumilla: "Islamismin ja islamistinen terrorismin nousu on tietysti huolestuttavaa ja ikävä ilmiö. Mutta tuossahan ei ole uskonto taustalla vaan muut asiat."

Nuivanlinna

Quote from: dothefake on 18.12.2013, 12:09:24
Tarkennan vielä, että, kun koko palkka menee veroihin, niin ei ole tuloa, mitä verottaa.

Sitten kun verot ovat yli 100%, pitää alkaa käymään pimeissä töissä jotta saa 100% ylittävän osan maksettua.
Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

dothefake

Eläminen maksetaan edellisen vuoden verottomilla veronpalautuksilla, saa siis koko bruttopalkkansa takaisin.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Faidros.

Jos tuotat käytettävän liike-energian paikallaan ollessasi ja purat sen saasteetomasti liikkumiseen, miten Ollila aikoo tätä valvoa?
Jiihaa! Pelkästään vapaata liikkumista rajoittamalla? :roll:
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Faidros.

Miten Nokia pärjäsi niin hyvin, vaikka siellä oli OLLILA!? :o
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

ikuturso

Quote from: Faidros. on 18.12.2013, 12:27:25
Miten Nokia pärjäsi niin hyvin, vaikka siellä oli OLLILA!? :o

Meinaatko, että kun ennen kiiteltiin, että Ollilan ansiosta, nyt alkaa mieli muuttua suuntaan: Ollilasta huolimatta.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Rusinapulla


Quote from: Faidros. on 18.12.2013, 12:24:54
Jos tuotat käytettävän liike-energian paikallaan ollessasi ja purat sen saasteetomasti liikkumiseen, miten Ollila aikoo tätä valvoa?
Jiihaa! Pelkästään vapaata liikkumista rajoittamalla? :roll:
Ollilan ryhmä tulee lanseeraamaan takapuoleen asetettavan päristysmittaimen jolla mitataan jalankulkijan tuottamia päästöjä, joita tietenkin tullaan verottamaan reaaliaikaisesti.
Venäjällä yritettiin samaa, mutta eivät saaneet mittainta toimimaan. Tai edes asetettua takapuoleen. Jorma kyllä osaa.
"Teidän on pakko hyväksyä meidän ikivanhat perinteemme: lihakarjan teurastaminen islamilaiseen tapaan tai vaikka se, että naiset pitävät huivia. Tästä ei voi keskustella."
- H. Bahmanpour 16.9.2014 Helsingin Sanomat

heikkiolli

-'Kyllä tuon veron voi kerätä hyvin yksinkertaisella tavalla. Etenkin, kun ollaan keräämässä samaa summaa. Eli motiivi ei todellakaan ole veron keruu, vaan joku muu.'

Vähän kun seuraa liikenneministeriketjua (Merja Kyllönen - Anu Vehviläinen), niin en olisi tuosta niinkään varma. Jo Vehviläinen oli po. veroon ihastunut ministerinä ollessaan. 

Faidros.

Quote from: Rusinapulla on 18.12.2013, 13:01:55

Quote from: Faidros. on 18.12.2013, 12:24:54
Jos tuotat käytettävän liike-energian paikallaan ollessasi ja purat sen saasteetomasti liikkumiseen, miten Ollila aikoo tätä valvoa?
Jiihaa! Pelkästään vapaata liikkumista rajoittamalla? :roll:
Ollilan ryhmä tulee lanseeraamaan takapuoleen asetettavan päristysmittaimen jolla mitataan jalankulkijan tuottamia päästöjä, joita tietenkin tullaan verottamaan reaaliaikaisesti.
Venäjällä yritettiin samaa, mutta eivät saaneet mittainta toimimaan. Tai edes asetettua takapuoleen. Jorma kyllä osaa.

Päristysmittain työnnetään rakastelun jälkeen vaimon takapuoleen. Sen jälkeen lähdetään ajamaan motskarilla kuuttasataa motarille, kun valvonta on vaimon persiissä! :)
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Oami

Quote from: Nuivanlinna on 18.12.2013, 10:39:06
Kyllä minun mielestäni matkamittaria voidaan hyvin käyttää verotusperusteena siinä kuin bensanjakelun litramittariakin.
Vuosikatsastuksessa tarkistettava kilometrilukema olisi joillekin liian helppo ja halpa konsti siirtyä kilometriperusteiseen veroon.

Miten tuossa huomioidaan ajaminen ulkomailla? Pitääkö siitäkin maksaa, vai pitääkö matkamittaria näyttää rajavartijalle/tullille aina maahan saapuessa ja poistuessa?
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

Nuivanlinna

Quote from: Oami on 18.12.2013, 14:22:22
Quote from: Nuivanlinna on 18.12.2013, 10:39:06
Kyllä minun mielestäni matkamittaria voidaan hyvin käyttää verotusperusteena siinä kuin bensanjakelun litramittariakin.
Vuosikatsastuksessa tarkistettava kilometrilukema olisi joillekin liian helppo ja halpa konsti siirtyä kilometriperusteiseen veroon.

Miten tuossa huomioidaan ajaminen ulkomailla? Pitääkö siitäkin maksaa, vai pitääkö matkamittaria näyttää rajavartijalle/tullille aina maahan saapuessa ja poistuessa?
Enpä osaa sanoa tuohon mitään. Ilmeisestikin jos kilometriperusteiseen veroon mennään, niin ainoa vaihtoehto ollee tämä Ollilan satelliittivalvonta?
Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

Toadie

Oami: ennakkovero! Jos aikoo poistua verovuoden aikana maasta ajoneuvon kanssa, pitää suorittaa vuoden arvioitu matka etukäteen. Palautusta hakiessa todistustaakka on verovelvollisella. Satamassa tai rajalla voi käydä hakemassa leiman, for a nominal fee. Palautus voidaan pitää sisällä jos ulkomailla ajellaan toistuvasti. Summa palautetaan kun auto romutetaan, koroitta.

Tää on kivaa, pitäisi pyrkiä verottajalle hommiin!
Kiitos ja kuulemiin.

jmk

Quote from: Oami on 18.12.2013, 14:22:22
Miten tuossa huomioidaan ajaminen ulkomailla? Pitääkö siitäkin maksaa,

Tietenkin. Oikeastaan siitä pitäisi määrätä lisävero, sillä ulkomailla ajaminen on tulkittava veronkierroksi.

Kimmo Pirkkala

Ilkeä ajatus putkahti mieleeni: Mitäs jos asiasta v-uuntuneet autoilijat alkaisivat boikotoida kaikkia yrityksiä, jotka asian valmisteluun työntävät näppinsä...
8)

JoKaGO

Quote from: Rubiikinkuutio on 18.12.2013, 07:54:21
Quote from: JoKaGO on 18.12.2013, 05:03:10

Mitenhän se näkövammainen löytää sen hollannin kielen vastaanottimestaan?

Helposti. Kerran joku muu asentaessa sen laittaa sinne ja senjälkeen se valitsee sen automaattisesti aina kun sellainen kieli löytyy.

Nymmää vasta hokasin sun nimimerkkisi taustan, sää oot ratkassu rubikin kuution iha ite  8)
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

JoKaGO

Quote from: Oami on 18.12.2013, 14:22:22
Quote from: Nuivanlinna on 18.12.2013, 10:39:06
Kyllä minun mielestäni matkamittaria voidaan hyvin käyttää verotusperusteena siinä kuin bensanjakelun litramittariakin.
Vuosikatsastuksessa tarkistettava kilometrilukema olisi joillekin liian helppo ja halpa konsti siirtyä kilometriperusteiseen veroon.

Miten tuossa huomioidaan ajaminen ulkomailla? Pitääkö siitäkin maksaa, vai pitääkö matkamittaria näyttää rajavartijalle/tullille aina maahan saapuessa ja poistuessa?

MITEN TUOSSA HUOMIOIDAAN VENÄLÄISTEN JA VIROLAISTEN, SEKÄ MUIDEN ULKOMAILLE REKISTERÖITYJEN AUTOJEN LIIKKUMINEN SUOMESSA!? Eikö tässä ole syrjintää jos missä?
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

ikuturso

#348
Quote from: JoKaGO on 18.12.2013, 15:04:52
Quote from: Oami on 18.12.2013, 14:22:22
Quote from: Nuivanlinna on 18.12.2013, 10:39:06
Kyllä minun mielestäni matkamittaria voidaan hyvin käyttää verotusperusteena siinä kuin bensanjakelun litramittariakin.
Vuosikatsastuksessa tarkistettava kilometrilukema olisi joillekin liian helppo ja halpa konsti siirtyä kilometriperusteiseen veroon.

Miten tuossa huomioidaan ajaminen ulkomailla? Pitääkö siitäkin maksaa, vai pitääkö matkamittaria näyttää rajavartijalle/tullille aina maahan saapuessa ja poistuessa?

MITEN TUOSSA HUOMIOIDAAN VENÄLÄISTEN JA VIROLAISTEN, SEKÄ MUIDEN ULKOMAILLE REKISTERÖITYJEN AUTOJEN LIIKKUMINEN SUOMESSA!? Eikö tässä ole syrjintää jos missä?
Ollilan "ryhmän" (ollila + 2 sihteeriä) raportti sanoo:
QuoteSuomessa käyvät ulkomaiset autot täytyy saada myös verotuksen piiriin, jotta verotus olisi tasapuolista eikä autoja rekisteröitäisi ulkomaille. Ulkomaalaisia autoja varten tarvitaan oma maksujärjestelmä. Suomi ei voi edellyttää, että ulkomaisilla autoilla olisi Suomeen saapuessaan autossa ajoneuvolaite.  Ulkomaisten autoilijoiden verotus voidaan tehdä siten, että autoilijat voivat vuokrata panttia vastaan ajoneuvolaitteen raja-asemalla. Ajoneuvolaitteen täytyy olla helposti asennettava ns. asenna&aja –malli. Osa ulkomaisista autoilijoista voisi valita myös aikaperusteisen vinjettimaksun esim. maksimissaan 10 päiväksi. Tämä merkitsisi kahden eri vero- ja sen valvontajärjestelmän luomista ulkomaisia autoja varten. Tämä lisäkustannus on otettu huomioon kustannusarviossa. Niiden ulkomaisten autoilijoiden, joilla on sopimus EETS -operaattorin kanssa, ei tarvitse hankkia ajoneuvolaitetta tai ostaa vinjettiä, sillä heillä on jo suomalaisen järjestelmän kanssa yhteensopiva ajoneuvolaite. Ulkomaisia autoilijoita varten hankittavien ajoneuvolaitteiden kustannukset ovat paikannukseen perustuvissa vaihtoehdoissa 50 miljoonaa euroa. Km-vaihtoehdossa ei tarvita ajoneuvolaitteita, sillä ulkomaalaiset autoilijoiden ajetut kilometrit tarkistetaan raja-asemalla sikäli kuin se on sisämarkkinoilla mahdollista. Ulkomaisia autoilijoita varten tarvittavan vinjettijärjestelmän investointikustannukset ovat kaikissa vaihtoehdoissa 5 miljoonaa euroa.

Ollilan raportissa ei puhuta missään, miten suomalainen autoilija välttyisi maksamasta ylittäessään rajan, mutta Oamille varmaan vastauksena, että raja-asemilla pohdittavaa km-määrän tarkistamista on näemmä pohdittu.

Jos tuo vero olisi polttoaineessa, ei tuotakaan tarttisi pohtia. Tankillinen olisi turisteillekin kotimaan verolla, jonka jälkeen vero iskisi aina tankatessa. Vitsit, mitä palopommeja täällä alkaisi kulkea, kun kaikki autot olisivat täynnä varabensaa muovikanistereissa. Ja lähtiessä ennen rajaa ylijääneet gasot myytäisiin pimeästi suomalaisille.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

JoKaGO

Quote from: ikuturso on 18.12.2013, 15:15:29
Quote from: JoKaGO on 18.12.2013, 15:04:52
Quote from: Oami on 18.12.2013, 14:22:22
Quote from: Nuivanlinna on 18.12.2013, 10:39:06
Kyllä minun mielestäni matkamittaria voidaan hyvin käyttää verotusperusteena siinä kuin bensanjakelun litramittariakin.
Vuosikatsastuksessa tarkistettava kilometrilukema olisi joillekin liian helppo ja halpa konsti siirtyä kilometriperusteiseen veroon.

Miten tuossa huomioidaan ajaminen ulkomailla? Pitääkö siitäkin maksaa, vai pitääkö matkamittaria näyttää rajavartijalle/tullille aina maahan saapuessa ja poistuessa?

MITEN TUOSSA HUOMIOIDAAN VENÄLÄISTEN JA VIROLAISTEN, SEKÄ MUIDEN ULKOMAILLE REKISTERÖITYJEN AUTOJEN LIIKKUMINEN SUOMESSA!? Eikö tässä ole syrjintää jos missä?
Ollilan "ryhmän" (ollila + 2 sihteeriä) raportti sanoo:
QuoteSuomessa käyvät ulkomaiset autot täytyy saada myös verotuksen piiriin, jotta verotus olisi tasapuolista eikä autoja rekisteröitäisi ulkomaille. Ulkomaalaisia autoja varten tarvitaan oma maksujärjestelmä. Suomi ei voi edellyttää, että ulkomaisilla autoilla olisi Suomeen saapuessaan autossa ajoneuvolaite.  Ulkomaisten autoilijoiden verotus voidaan tehdä siten, että autoilijat voivat vuokrata panttia vastaan ajoneuvolaitteen raja-asemalla. Ajoneuvolaitteen täytyy olla helposti asennettava ns. asenna&aja –malli. Osa ulkomaisista autoilijoista voisi valita myös aikaperusteisen vinjettimaksun esim. maksimissaan 10 päiväksi. Tämä merkitsisi kahden eri vero- ja sen valvontajärjestelmän luomista ulkomaisia autoja varten. Tämä lisäkustannus on otettu huomioon kustannusarviossa. Niiden ulkomaisten autoilijoiden, joilla on sopimus EETS -operaattorin kanssa, ei tarvitse hankkia ajoneuvolaitetta tai ostaa vinjettiä, sillä heillä on jo suomalaisen järjestelmän kanssa yhteensopiva ajoneuvolaite. Ulkomaisia autoilijoita varten hankittavien ajoneuvolaitteiden kustannukset ovat paikannukseen perustuvissa vaihtoehdoissa 50 miljoonaa euroa. Km-vaihtoehdossa ei tarvita ajoneuvolaitteita, sillä ulkomaalaiset autoilijoiden ajetut kilometrit tarkistetaan raja-asemalla sikäli kuin se on sisämarkkinoilla mahdollista. Ulkomaisia autoilijoita varten tarvittavan vinjettijärjestelmän investointikustannukset ovat kaikissa vaihtoehdoissa 5 miljoonaa euroa.

Ollilan raportissa ei puhuta missään, miten suomalainen autoilija välttyisi maksamasta ylittäessään rajan, mutta Oamille varmaan vastauksena, että raja-asemilla pohdittavaa km-määrän tarkistamista on näemmä pohdittu.

Jos tuo vero olisi polttoaineessa, ei tuotakaan tarttisi pohtia. Tankillinen olisi turisteillekin kotimaan verolla, jonka jälkeen vero iskisi aina tankatessa. Vitsit, mitä palopommeja täällä alkaisi kulkea, kun kaikki autot olisivat täynnä varabensaa muovikanistereissa. Ja lähtiessä ennen rajaa ylijääneet gasot myytäisiin pimeästi suomalaisille.

-i-

Ei juma...! Nyt mulle riittää tämä keskustelu. Herättäkää mut taas, kun päättäjien touhuun tulee lopulta järkeä. Jaksan odottaa seuraavat 50 vuotta, geenit ovat kohdallaan.
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

Toadie

Liittyy: äsken kehä ykkösellä ohitin Viron kilvissä olevan carina kakkosen jota ajoi musta neekeri.

Varmaan niitä Tarton Mbedelelejä. No pointti siis että jos musta poika asuu Suomessa, ajelunsa on veronkiertoa. Tyhmä saattaisi kuvitella että omaa omaisuuttaan saa hallita ja luovuttaa vapaasti, mutta ei Suomessa.

Ollako muuten rasismi jos epäilee ettei neekeri ehkä olekaan virolainen? Ei olisi helppoa olla poliisi v. 2013.
Kiitos ja kuulemiin.

CaptainNuiva

Jos työryhmässä on pohdittu sitä kuinka ulkomailla ajamista ei verotettaisi ja mittarit tarkistettaisiin rajalla lähtiessä/tullessa niin kuvitelkaapa miten satamassa vaikkapa Viron ja Ruotsin laivat purkavat autojonoa samalla kun mittareita tarkisteltaisiin ja lukemia ylös tietokantohin merkittäisiin, edelleen verottajalle toimitettavaksi jossa sitten taas tehtäsiin omat duuninsa asian suhteen.....
Satamassa mittaritarkastukset aiheuttaisivat sen että viimeset autot laivasta saatasiin ulos 2-3 tunnin odottelun jälkeen, samoin lähtöselvitys pitäisi aloittaa 3-4 tuntia ennen.

En saata edes kuvitella miten kauan kiivaimpaan aikaan itärajalla jonotettaisiin tarkistuksiin  :facepalm:

Nyt jo kehitellään tämmöisiä:
http://www.hs.fi/kotimaa/a1366771306914
"Rajanylitys Venäjälle vaatii tulevaisuudessa ehkä ajanvarauksen. Suomen rajanylityspaikoilla kokeillaan syksyllä järjestelmää, jossa Venäjälle matkustavat varaavat itselleen ylitysajan etukäteen, kerrotaan liikenne- ja viestintäministeriöstä.
Uudella liikenteenohjausjärjestelmällä pyritään vähentämään ruuhkia."

Tuohon sitten päälle varmaan varataan seuraavaksi aika mittarinlukuun ja siitä luonnollisesti peritään mittarinlukumaksu...
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

JoKaGO

Quote from: CaptainNuiva on 18.12.2013, 15:48:53
Jos työryhmässä on pohdittu sitä kuinka ulkomailla ajamista ei verotettaisi ja mittarit tarkistettaisiin rajalla lähtiessä/tullessa niin kuvitelkaapa miten satamassa vaikkapa Viron ja Ruotsin laivat purkavat autojonoa samalla kun mittareita tarkisteltaisiin ja lukemia ylös tietokantohin merkittäisiin, edelleen verottajalle toimitettavaksi jossa sitten taas tehtäsiin omat duuninsa asian suhteen.....
Satamassa mittaritarkastukset aiheuttaisivat sen että viimeset autot laivasta saatasiin ulos 2-3 tunnin odottelun jälkeen, samoin lähtöselvitys pitäisi aloittaa 3-4 tuntia ennen.

En saata edes kuvitella miten kauan kiivaimpaan aikaan itärajalla jonotettaisiin tarkistuksiin  :facepalm:

Nyt jo kehitellään tämmöisiä:
http://www.hs.fi/kotimaa/a1366771306914
"Rajanylitys Venäjälle vaatii tulevaisuudessa ehkä ajanvarauksen. Suomen rajanylityspaikoilla kokeillaan syksyllä järjestelmää, jossa Venäjälle matkustavat varaavat itselleen ylitysajan etukäteen, kerrotaan liikenne- ja viestintäministeriöstä.
Uudella liikenteenohjausjärjestelmällä pyritään vähentämään ruuhkia."

Tuohon sitten päälle varmaan varataan seuraavaksi aika mittarinlukuun ja siitä luonnollisesti peritään mittarinlukumaksu...

On se "jorma" todellinen bisnes-nero! Taas löytyi uusi rahastusautomaatti  :facepalm:
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

Benjamin

Käydään joukolla allekirjoittamassa kansalaisaloite tämän hulluuden tyrmäämiseksi heti alkuunsa:

https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/608

Kansalaisaloitteen otsikko

Vapaus liikkua ilman viranomaisseurantaa on säilytettävä.

Aloitteen päiväys
07.11.2013

Aloitteen muoto
Ehdotus lainvalmisteluun ryhtymisestä

Oikeusministeriön asianumero
OM 177/52/2013

Aloitteen sisältö

Satelliittipaikannusta on esitetty yhdeksi keinoksi auto- ja ajoneuvoverotuksen uudistamisessa. Verot ovat mahdollista kerätä ilman että luovuttaisimme pois vapauden liikkua ilman seurantaa.

Ihmisten liikkumisen seuranta satelliittipaikannuksen avulla ei kuulu avoimeen yhteiskuntaan eikä oikeusvaltion periaatteisiin.

Mahdollisuus liikkua vapaasti ilman seurantaa on oikeus, jota ei pidä luovuttaa pois autoverouudistuksen yhteydessä tai missään muussakaan yhteydessä.

Kansalaisten mahdollisuus vapaaseen liikkumiseen ilman viranomaisseurantaa tulee säilyttää ja ihmisten liikkumisen seurantaan tarkoitettua järjestelmää ei saa rakentaa.
Perustelut
Kukaan poliitikko ei voi luvata, ettei seurantajärjestelmää joskus tulevaisuudessa käytettäisi muihin tarkoituksiin, kuin mihin sitä nyt suunnitellaan. Poliitikot nimittäin vaihtuvat samoin kuin poliittinen ympäristö. Jos viranomaiset voivat seurata kansalaisten liikkumista, on vain ajan kysymys, koska järjestelmää sovelletaan muihinkin tarkoituksiin. Kun valtaa pitävien tarpeet muuttuvat, niin muuttuvat myös mahdollisen seurantajärjestelmän käyttötarkoituksetkin.

Rehellisillä ja kunnollisilla ihmisillähän ei ole mitään syytä vastustaa seurantaa tai olla huolissaan, koska ei ole mitään salattavaa, eikö niin? Ei alkuunkaan.

Seurantajärjestelmä murentaa oikeusturvaa. Jos seurantajärjestelmä otetaan käyttöön ja sen käyttötarkoitusta laajennetaan, niin myös tavalliset ihmiset voivat joutua hankalaan tilanteeseen. Kenen tahansa ihmisen yhteys johonkin viranomaisia kiinnostavaan henkilöön, tapahtumaan tai rikokseen voidaan "todistaa" paikannustietojen perusteella. Sattumanvaraiset aikaan ja paikkaan liittyvät yhteydet voivat tehdä ihmisestä epäillyn. Pahimmillaan tämä voi johtaa tilanteeseen jossa syyttömyys ei anna ihmiselle suojaa.

Jo pelkkä tietoisuus seurannan alla olemisesta muuttaa ihmisen käyttäytymistä. Jos yksilö tietää että hän saattaa joutua tilivelvolliseksi liikkumisistaan tai siitä kenen luona on vieraillut, hän toimii eri tavalla, varautuneemmin. Pelko siitä että myöhemmin voi joutua perustelemaan liikkumisiaan missä tahansa asiayhteydessä on aiheellinen.

Kirjailija Naomi Wulf on tutkinut, että historian aikana, kun avoimien yhteiskuntien asteittainen kehitys sulkeutuneiksi yhteiskunniksi, on eri maissa tapahtunut, on tavallisten kansalaisten seuranta ollut poikkeuksetta yksi käytäntö lisätä viranomaisten kontrollia yksityisiä kansalaisia kohtaan. Seurannan aiheuttamaa varautuneisuutta ja pelkoa on käytetty hyväksi, jotta saadaan ihmiset käyttäytymään kuuliaisemmin valtaa pitäviä kohtaan.

Pyrkimys lisätä viranomaisten valtaa ihmisten elämässä seurannan avulla on vaarallista avoimen ja vapaan yhteiskunnan kannalta. Emme voi oikeasti tietää mihin seurannan salliminen ennen pitkään johtaa. Oikeuksista on aina helppo luopua, mutta niiden takaisin saaminen onkin toinen juttu.

Ihmisten seurantajärjestelmää missään muodossa ei pidä rakentaa nyt eikä tulevaisuudessa. Sellainenkin järjestelmä, joka "epätarkkuudellaan" antaisi yksityisyydensuojaa, voidaan myöhemmin muuttaa antamaan tarkkoja tietoja.

Vapaaehtoinen paikannustietoihin perustuvien palveluiden käyttäminen toki pitää olla mahdollista, mutta se ei tarkoita jokaista koskevaa, pakollista liikkumisen seurantaa.

P

Quote from: Toadie on 18.12.2013, 15:22:38
Liittyy: äsken kehä ykkösellä ohitin Viron kilvissä olevan carina kakkosen jota ajoi musta neekeri.

Varmaan niitä Tarton Mbedelelejä. No pointti siis että jos musta poika asuu Suomessa, ajelunsa on veronkiertoa. Tyhmä saattaisi kuvitella että omaa omaisuuttaan saa hallita ja luovuttaa vapaasti, mutta ei Suomessa.

Ollako muuten rasismi jos epäilee ettei neekeri ehkä olekaan virolainen? Ei olisi helppoa olla poliisi v. 2013.

On rassis. Virolainen on hyvin suurella todennäköisyydellä musta. Ainakin hyväitseväistöläisen mielestä. Todellisuus vaan on hivenen vääränlainen, mutta siitä pitää vaieta, jotta ei tule negatiivisiä tuntemuksia.
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

Faidros.

Quote from: Toadie on 18.12.2013, 15:22:38
Liittyy: äsken kehä ykkösellä ohitin Viron kilvissä olevan carina kakkosen jota ajoi musta neekeri.

Valehtelet. Virolaisilla tai edes neekereillä ei ole varaa... http://www.youtube.com/watch?v=1ycArgbfmmM
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Uuno Nuivanen

#356
Quote from: ääridemokraatti on 18.12.2013, 14:47:47
Ilkeä ajatus putkahti mieleeni: Mitäs jos asiasta v-uuntuneet autoilijat alkaisivat boikotoida kaikkia yrityksiä, jotka asian valmisteluun työntävät näppinsä...
8)

http://www.taloussanomat.fi/autot/2013/12/18/eilen-ministerio-salasi-tanaan-paljasti-km-veroon-liittyvat-firmat-julki/201317572/304

QuoteMukana tammikuun tapaamisessa olivat Panda-yhteistyöryhmä, Intersarto, Semel, Smart Traffic Business Development, SkyToll, Q-Free, Kapsch TrafficCom, T-Systems International GmbH, Thales Group ja Sanef.

Jälkimmäiseen osallistuivat Gecko Systems, Accenture, Ages, Siemens, Egis, Tecsidel, Citrus Solutions, PA Consulting Group, Xerox ja Good Sign.

Viistoista miestä arkulla vainaan, huh-hah-hei...

ämpee

Kas kas, linnut alkavat kerääntyä haaskalle, rahaa on haistettu...
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Kimmo Pirkkala

^^ Vähänlaisesti taitaa mainituilla firmoilla olla kosketuspintaa tavallisen kuluttajan arkeen, vai onko jollekin tuttuja firmoja? Se on ainakin mulle selvää, että Shelliltä en osta mitään niin kauan kuin Ollila on ko. firman hallituksessa ja tämä gps-verotuslobbaus on vireillä.

ikuturso

Quote from: ääridemokraatti on 18.12.2013, 16:48:12
^^ Vähänlaisesti taitaa mainituilla firmoilla olla kosketuspintaa tavallisen kuluttajan arkeen, vai onko jollekin tuttuja firmoja? Se on ainakin mulle selvää, että Shelliltä en osta mitään niin kauan kuin Ollila on ko. firman hallituksessa ja tämä gps-verotuslobbaus on vireillä.

Mun sitikassa on Siemensin polttoaineen ruiskukalikat. Täytyypä mennä laittaan tulitikku auton alle.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-