News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

ET:n oppikirja 10-11-vuotiaille: Suvaitsevaisuus, rasismi ja sorto

Started by Roope, 18.05.2010, 17:48:19

Previous topic - Next topic

Ink Visitor

Ja sitten vielä ihmetellään lasten ja nuorten mielenterveyden heikkenemistä. Mikä vaikutus on kehittyvälle mielelle sillä, että omat havainnot ja kokemukset sanotaan auktoriteettitaholta olevan vain harhaa sekä kuvittelua ja tilalle survotaan "virallinen totuus"...
If I am ever killed in a terrorist attack, I want my candlelight vigil to be done with torches and guns. Rename it posse and go have fun in the night...

Aukusti Jylhä

Quote from: Ink Visitor on 29.11.2013, 13:23:54
Ja sitten vielä ihmetellään lasten ja nuorten mielenterveyden heikkenemistä. Mikä vaikutus on kehittyvälle mielelle sillä, että omat havainnot ja kokemukset sanotaan auktoriteettitaholta olevan vain harhaa sekä kuvittelua ja tilalle survotaan "virallinen totuus"...
Vaikutus on, että lapsukaisesta tulee helposti ohjailtava tahdoton robotti. Usko omaan ajatteluun kun menee, sinne päähän sitten uppoaa ensimmäinen taidokkaasti/tehokkaasti tarjoiltu näkemys. Esimerkkinä toimikoon normisaksalainen natsien aikaan. Hyvin onnistuivat aivopesussaan. Ja sen uskon omiin ajatuksiin menettäneellä on aika pirun kivinen tie saada se usko takaisin.
Ef 6:10-11
Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa. Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet.

Micke90

Ohje rasismin kitkemisestä opettajille: "Kaikki negatiivinen sivuutetaan ilman huomiota"

Löysin tällaisen hauskan uutisen. Olikos tätä jo aiemmin käsitelty täällä?

Quote from:  VerkkouutisetOppaassa ensin todetaan, että "ennakkoluuloihin ei voi vaikuttaa järkeilyllä tai faktoilla, ennakkoluuloinen tietää kuitenkin olevansa oikeassa". Teksti jatkuu seuraavasti:

"Eri tutkimusten mukaan toimivin keino on vaihtoehtoisten toimintamallien luominen. Ellei se enää ole mahdollista, on koulun tehtävä lopettaa rasistinen toiminta interventiolla. Tässä kuten muussakin pätee sääntö: positiiviset kokemukset luovat positiivisia asenteita, negatiiviset kokemukset ja esimerkit luovat vihaa.

Lasten ja nuorten ennakkoluuloihin ja rasismiin on onnistuneesti vaikutettu yksinkertaisella, mutta pitkäjänteisellä toiminnalla seuraavin askelin:

* nostetaan esille positiivisia esimerkkejä ja kertomuksia, kaikki negatiiviset kertomukset sivuutetaan ilman huomiota

* nostetaan esille esimerkkejä myönteisestä kehityksestä ja tehdään positiivisista tapahtumista näyttäviä dokumentteja ja suuria uutisia

* edellinen nostaa esille lisää positiivisia esimerkkejä, joille annetaan näyttävää julkisuutta

* näin kerätään näyttöä sille, että ilmapiirissä tai jonkin ryhmän käytöksessä muutos on mahdollista, muutoksesta on myönteisiä esimerkkejä ja että juuri minun ryhmäni jäsenillä on positiivisia kokemuksia ja he ovat muuttaneet asennettaan."

Tällaista toimintaahan Suomessa harjoittavat jo mm. Yle, Hyysäri, vähemmistövaltuutettu, ETNO jne. Ja kun se ei aikuisiin toimi, niin sitten siirrytään lapsiin. Lapset ovat tunnetusti helppo kohde.

P

Tuossahan on kuvattuna nykyinen virallinen malli vuodesta kivi ja keppi. Kaikki todellisetkin negatiiviset tapahtumat vaietaan kuoliaaksi. Negatiivisen kokemuksen kokenut/ havainnut leimataan "ennakkoluuloiseksi" tai "rasistiksi".

Maahanmuuttoa ja mamuja käsitellään vain positiivisessa valossa.

Itselläni lopullisen leikkauspisteen nuivuuteen aiheutti 90-luvulla Ylen FST:n "City Folk" propagandaohjelmasarja. Olin itse asunut "monikulttuurisessa" kaupungissa, jossa mamuja oli noin 30% asukkaista. Ei se niin auvoista ollut, kuin sarjan joka viikko esittelemät "eurooppalaiset kaupunkiasukkaat", jotka olivat 98%:sesti muita kuin perunanenäisiä eurooppalaisia..

Siis kypsyin todellisuuden kanssa ristissä olevaan propagandaan, joka tuli julkiselta TV-kanavalta.

Kun tuota soveltavat lapsiin, jotka kokevat ja näkevät todellisuuden "monikulttuurisissa" kouluissaan. Niin vitutus todellisuuden ja koulun tarjoileman "virallisen todellisuuden" voi aiheuttaa ihan oikean äärioikeiston nousun. Kun opettaja ja koulu väittää, että olet ennakkoluuloinen rasisti, eikä kukaan puutu, kun tietyt ryhmät syrjivät, haukkuvat siansyöjäksi ja pahimmillaan pahoinpitelevät ja varastavat rahat ja tavarat...

Näiden ääliöiden, jotka yrittävät levittää oman kognitiivisen dissonanssinsa lapsiinkin, puuhastelu on todella yhteiskunnalle vaarallista. Jos ihan oikeisiin ongelmiin ja todellisuuteen liittyen ei voi puhua totta - seuraa lopulta ihmisten kyynistyminen ja systeemin romahtaminen. Mistä helvetistä tuo malli kieltää todellisuus ja maalailla kauniita haavekuvia tulee? DDR:n pedagogiastako tuo on kopioitu? No DDR:lle kävi kuten kävi ja juuri tämän vuoksi. Ei todellisuuden oikeiden ongelmien lakaiseminen maton alle toimi kuin hetken. Sitten se räjähtää silmille. :facepalm:
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

VeePee

Quotenostetaan esille esimerkkejä myönteisestä kehityksestä ja tehdään positiivisista tapahtumista näyttäviä dokumentteja ja suuria uutisia
Joidenkin ihmisryhmien kohdalla myönteinen kehitys ja positiiviset tapahtumat ovat niin harvinaisia, että ne todellakin ovat suuria uutisia.

Tabula Rasa

Quote from: Jaakko Sivonen on 18.05.2010, 18:36:50
Ja näin Britanniassa:

QuoteSchools are dropping the Holocaust from history lessons to avoid offending Muslim pupils, a Governmentbacked study has revealed.

It found some teachers are reluctant to cover the atrocity for fear of upsetting students whose beliefs include Holocaust denial.
Daily Mail

Eipä tuossa vielä mitään, odotellaan vaikutuksia:

http://www.dailymail.co.uk/news/article-1348089/30-000-pupils-branded-racist-homophobic-bigots-teachers-nursery.html

More than 10,000 primary school pupils in a single year have been labelled racist or homophobic over minor squabbles.

Even toddlers in nursery classes are being penalised for so-called hate crimes such as using the words 'white trash' or 'gaylord'.

Schools are forced to report their language to education authorities, which keep a register of incidents.

This leads to at least 30,000 primary and secondary pupils per year being effectively classed as bigots because of anti-bullying rules.

The school can also keep the pupil's name and 'offence' on file. The record can be passed from primaries to secondaries or when a pupil moves between schools at the request of the new head.

And if schools are asked for a pupil reference by a future employer or a university, the record could be used as the basis for it, meaning the pettiest of incidents has the potential to blight a child for life.

Figures for the year 2008-9 were obtained under the Freedom of Information Act by the civil liberties group, the Manifesto Club.

They show 29,659 racist incidents reported by schools to local education authorities in England and Wales. Of these, 10,436 were at primary schools and 41 at nursery schools.

Birmingham City Council had the highest number of any authority, with 1,607 racist incidents, compared with only two each in the Vale of Glamorgan and Hartlepool.
In the majority of cases, the 'racist' spats involved mere name-calling.

Yet in 51 cases police became involved, with Hertfordshire schools turning to officers for help in 38 incidents, according to the Manifesto Club report which will be published shortly.

A spotlight on just 15 LEAs discovered 341 homophobic incidents logged by schools in 2008-9, including 120 at primaries. A staggering 112 such incidents were reported in Barnet, North London.

At one primary, teachers filled out an incident form after three Year Four pupils, aged eight or nine, told a classmate he was 'gay' and could not play with them.
Under attack: The report's author Adrian Hart says that these policies misunderstand children profoundly and says they create an illusion of a racism problem in Britain's schools

Under attack: The report's author Adrian Hart says that these policies misunderstand children profoundly and says they create an illusion of a racism problem in Britain's schools

The Manifesto Club report's author, Adrian Hart, said: 'I feel that childhood itself is under attack. It's absolutely the case that these policies misunderstand children quite profoundly.

'Racist incident reporting generates the illusion of a problem with racism in Britain's schools by trawling the everyday world of playground banter, teasing, childish insults – the sort of things that every teacher knows happens out there in the playground.'

Schools were required by the Labour government in 2002 to monitor and report all racist incidents to their local authority after the introduction of the Race Relations (Amendment) Act in 2000.

Teachers must name the alleged perpetrator and victim and spell out the incident and the punishment. Local authority records show the type of incident but not the name of the child involved.

LEAs are expected to monitor the number of incidents, look for patterns and plan measures to tackle any perceived problems. Heads who send in 'nil' returns are criticised for 'under-reporting'.

In March 2007, the Commons Education Select Committee called for schools to record all types of bullying, including homophobic and disability-related.

LEAs also began demanding that schools report their homophobia data, alongside racist incidents, although not all do so.

Labour had also planned to make reporting 'hate taunting' statutory for every school but the policy is under review by the Coalition.





Miina, Ville ja kulttuurin arvoitus
Elämänkatsomustieto
Satu Honkala, Kimmo Sundström ja Ritva Tuominen Tuotanto: Opetushallitus 2010 3. painos
Tuotenumero: 1120009, ISBN 978-952-13-3371-2

Satu Honkala on rehtori joka on aiemmin päässyt hesariin kieltämällä koulussaan suvivirren laulamisen. Kerännyt muutenkin kyseenalaista julkisuutta:

http://www.vapaa-ajattelijat.fi/lehti/2006_04/kantelu_pani_uskonnon_ja_et-opetuksen_ohjeet_uusiksi.html

Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Tabula Rasa

Mielestäni elämänkatsomustieto on nykymuodossaan aivan liian yleisluontoisesti määritelty ja sitä käytetään propagandan välineenä.

Ehdotankin että nimksi tulee uskontotieto joka on kaikille pakollinen. Käydään läpi faktat kaikista uskonnoista. Toki tuohonkin mahtuu asenteellisen opettajan propagandaa mutta muodostuu hankalaksi selvittää miksi opetusmateriaalissa voidaan selittää juutalaiset sikojen ja apinoiden jälkeläisiksi tai rahanuskonnon kaikinpuolinen täydellisyys tms. 
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Whomanoid

Quote from: Jaakko Sivonen on 18.05.2010, 18:36:50
Ja näin Britanniassa:

QuoteSchools are dropping the Holocaust from history lessons to avoid offending Muslim pupils, a Governmentbacked study has revealed.

It found some teachers are reluctant to cover the atrocity for fear of upsetting students whose beliefs include Holocaust denial.
Daily Mail

Holokaustin opetusta ei ole lopetettu Britannian kouluissa. Kyseessä oli yhden kaupungin yksi koulu, jonka opettajat olivat omavaltaisesti näin tehneet. Kärpäsestä tehtiin mediassa härkänen.

http://www.snopes.com/politics/religion/holocaust.asp

Raportti, johon uutinen perustui.

http://web.archive.org/web/20080618121932/http://www.haevents.org.uk/PastEvents/Others/Teach%20report.pdf
Väärin liputettu!

JNappula

Tälläisiä propandapläjäyksiä on lapseni koulun seinällä, ei ihme että lapset ja nuoret ovat aivopestyjä vihervasureiksi.
"The difference between a smart feller & a fart smeller is less than you think."

Jurvakainen

Osataan sitä muuallakin.

Näkkileipä

QuoteMaahanmuuttokysymykset eivät ole yksiselitteisiä...(Koska, ihmisoikeudet)...
Eikö? Miksi sitten maahanmuuttomyönteiset, näkevät ainoastaan ruusuja ja rikkautta?

Mindy

Quote from: Roope on 18.05.2010, 17:48:19
Miina, Ville ja kulttuurin arvoitus - opettajan opas

QuoteKarmela Liebkindin mukaan rasismin kehittymisen taustalla ovat stereotypiat ja ennakkoluulot.  Ennakkoluuloisella ihmisellä on valikoivat aistit, hän havaitsee toisissa ihmisissä vain sellaista, joka tukee hänen stereotyyppisiä ja ennakkoluuloisia käsityksiään. Kaikki vastakkaiset esimerkit hän näkee poikkeuksina säännöstä. Ennakkoluuloinen ihminen selittää pahan ryhmästä johtuvaksi, ennakkoluuloton näkee pahan yksilöihin liittyvänä. Rasistiksi kehittyvä yksilö kuuluu yleensä myös ryhmään, jolla on kovat arvot: iso ja voimakas on hyvää, pieni on halveksuttavaa.

Ja nyt sitten tiedämme, miksi kaikki kommari-"suvikset" ovat mokukiimaisia rasisteja ja monet vielä Euvostoliitto-kiimaisiakin. Siinä porukassahan laulettiin ihan tosissaan laulua "Oi suuri ja mahtava Neuvostoliitto"...  ;D

Onneksi meillä nuivilla on perinteisesti ollut tapana laulaa tuota laulua lähinnä vain vahvalla ironialla höystettynä, esim. suuren ja mahtavan kaaduttua nolosti turvalleen jossakin jutussa. Meillä on myös ollut tapana olla ylpeitä pienen Suomen menestyksestä maailmalla esim. urheilussa ja siitäkin, miten löylytimme ei vain yhtä vaan kahta totalitaristista suurvaltaa II maailmansodan aikana. Pieni on meistä kaunista, varsinkin kun se pieni on pippurinen. Tuossahan mokuttajat siis itse todistavat, ettei me niitä rasisteja olla, vaan se vastapuoli. Mitenköhän pahasti mahtaisi Liebkindin tädillä mennä kahvit väärään kurkkuun, jos tajuaisi pelanneensa näin näppärasti meidän pussiimme?  ;)
"Though many saw, no one so much as called the police. They all just watched as Kitty Genovese was being stabbed to death in broad daylight. They watched as her assailant walked away. Now, we must all fear evil men. But there is another kind of evil which we must fear most, and that is the indifference of good men."

Mursu

Ihmisoikeuskysymykset yksiselitteisiä'? Sananvapaus on ihmisoikeus. Onko sananvapauskysymyksetkin yksiselitteisiä? Onko Suomeen tulo ihmisoikeus? Onko sosiaaliturva ihmisoikeus?

Simo Hankaniemi

Koulun harjoittama propaganda ei välttämättä pure niihin lapsiin, joilla on taipumusta ajatella itse ja jotka saavat kotoa hiukan objektiivista valistusta. Aivottomia taas ei voi auttaa millään valistuksella. Valistuksen ei tarvitse kovin kummoista olla. Riittää kun esim. historian läksyjen kohdalla opettaa lapselle hiukan lähdekritiikkiä ja mm. kuvien merkitysten arvioimista. Varsinkin poikalapsilla tuntuu olevan luontaista tarvetta tietää, miten asiat ovat todellisuudessa. Lapset myös vaihtavat tietoja ja asenteita keskenään sekä hankkivat tietoja netistä. Homma-foorumikin on tuttu yläasteikäisille.   

Näkkileipä

Hieman muokattu Kamela Liebekin mielipide: Uutisia joita ei koskaan julkaista.
Quote... äärisuvaisevaisuuden kehittymisen taustalla ovat positiiviset stereotypiat ja ennakkoluulot.  Ennakkoluuloisella ihmisellä on valikoivat aistit, hän havaitsee toisissa ihmisissä vain sellaista, joka tukee hänen stereotyyppisiä ja ennakkoluuloisia käsityksiään. Kaikki vastakkaiset esimerkit hän näkee poikkeuksina säännöstä. Ennakkoluuloinen ihminen selittää pahan ryhmästä johtuvaksi, ennakkoluuloton näkee pahan yksilöihin liittyvänä. Äärisuvaitsevaiseksi kehittyvä yksilö kuuluu yleensä myös ryhmään, jolla on kovat arvot: monikultturismi ja  on hyvää ja välttämätöntä, maahanmuuttokritiikki on halveksuttavaa.

ikuturso

Quote from: Tabula Rasa on 03.12.2013, 09:07:46
Mielestäni elämänkatsomustieto on nykymuodossaan aivan liian yleisluontoisesti määritelty ja sitä käytetään propagandan välineenä.

Ehdotankin että nimksi tulee uskontotieto joka on kaikille pakollinen. Käydään läpi faktat kaikista uskonnoista. Toki tuohonkin mahtuu asenteellisen opettajan propagandaa mutta muodostuu hankalaksi selvittää miksi opetusmateriaalissa voidaan selittää juutalaiset sikojen ja apinoiden jälkeläisiksi tai rahanuskonnon kaikinpuolinen täydellisyys tms.

Kannatetaan.

Elämänkatsomustieto tuntuu olevan hyvinkin "tunnustuksellista" ja asenteita sekä maailmankuvaa muokkaavaa.

Siinä, missä uskontojen pyhät kirjat antavat ohjenuoran näiden aineiden opettamiseen, sekä ko. uskonnon arvomaailman oppimiseen, kuka on se instanssi, joka määrittelee sen maailmankuvan, mitä elämänkatsomustiedossa opetetaan?

Minun mielestäni yksikään ihminen tässä maailmassa ei ole auktoriteetti sen suhteen, miten täällä tulisi elää ja mitä arvoja tulisi kunnioittaa. Ei Gandhi, ei äiti Amma, eikä Obama. Synnitön heittäköön ensimmäisen kiven, kun ratkaistaan oikeaa ja väärää. Oikeaa ja väärää ei tulisi myöskään voida ratkaista kansanäänestyksellä. Kaikille meille on kasvatuksessa annettu arvomaailma, johon elämänarvomme pohjaa. Vaikka kuinka olisimme vapaa-ajattelijoita, niin silti ajatuksemme eivät ole vapaita, vaan niitä kahlitsee koko ihmiskunnan historian kehitys tähän päivään, sekä erilaiset kulttuurit ja niissä vallitsevat moraalikäsitykset.

Uskontotieto on tietoa, jossa kerrotaan uskonnoista. Uskontotiedossa voidaan kertoa eri uskontojen arvomaailmoista.
Filosofia on aine, jossa kerrotaan filosofeista ja opetetaan ihmisiä ajattelemaan omilla aivoillaan perimmäisiä kysymyksiä.
Sosiologia tutkii ihmisten välistä vuorovaikutusta ja analyyttisenä se voi olla hyvinkin opettavaista.
Nämä kolme yhdessä antavat ihmiselle työkaluja muodostaa oma maailmankuva mahdollisimman laajalta pohjalta, sekä analysoida omaa ympäristöään.

Sensijaan ainakin, mitä tämän ketjun linkeistä ja lainauksista on voinut päätellä, elämänkatsomustieto tarjoaa pienen piirin näkemystä ainoasta oikeasta maailmankuvasta ainoaksi totuudeksi. Millä auktoriteetilla ja millä lihaksilla, saanko kysyä?

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

guest11919

Quote from: ikuturso on 03.12.2013, 15:08:24

Elämänkatsomustieto tuntuu olevan hyvinkin "tunnustuksellista" ja asenteita sekä maailmankuvaa muokkaavaa.

Siinä, missä uskontojen pyhät kirjat antavat ohjenuoran näiden aineiden opettamiseen, sekä ko. uskonnon arvomaailman oppimiseen, kuka on se instanssi, joka määrittelee sen maailmankuvan, mitä elämänkatsomustiedossa opetetaan?


Olen tuonut tämän asian monta kertaa esiin tällä foorumilla. Mahdollisesti ne viestit ovat aiemmassa, poistetussa viestihistoriassani. Joka tapauksessa olen halunnut tuoda esille, ettei ET suinkaan ole neutraalia, vaikka niin usein kuvitellaan.

ET perustuu sekulaarihumanismiin. Tämä lukee ihan rehellisesti ET:n oppikirjassa Katse, jossa on myös lista sekulaarihumanistien periaatteista.

"Instanssi" on Opetushallitus. Opetushallituksen asettama työryhmä tekee ET:n opetussuunnitelman perusteet. Nimet ovat julkisia.

Tässähän ei olisi mitään ongelmaa, jos ihmiset eivät kuvittelisi, että ET on täysin uskomusvapaa oppiaine. Ei tietenkään ole.

Jos henkilö on uskonnoton, muttei hyväksy sekulaarihumanistisia näkemyksiä, hänen on parasta anoa lapselleen vapautus. Pikaisesti googlaamalla löytyi ainakin Vantaan sivistystoimen lomake, jolla voi anoa vapautusta: http://www.edu.vantaa.fi/vantaankoski/tiedostot/uskonto.pdf 

Onnistunee muissakin kouluissa.


ikuturso

Kiitos selvityksestä, Bona.

Löytyi tuolta: http://et-opetus.fi/

QuoteUskonnon opetuksesta ei enää tänä päivänä "vapauteta" ketään. Nykyisen lainsäädännön mukaan opetuksen järjestäjän pitää sijoittaa uskontokuntiin kuulumattomat lapset automaattisesti elämänkatsomustiedon opetukseen. Uskontokuntiin kuulumaton oppilas voi osallistua uskonnon opetukseen ainoastaan molempien huoltajien nimenomaisesta pyynnnöstä.

Taitaa olla Vantaan kuponki vanhentunut. Tämä tieto siis elokuulta 2013.

Tuolla noita ongelmatilanteita:
http://et-opetus.fi/images/raportit/et-ongelmat-2011-raportti.pdf

Tämä on mielestäni väärin:
Quote20.4.2011 Kirkkoon kuulumaton lapsi oli yhteishuoltajuudessa (vanhemmat eronneet). Toinen vanhemmista tahtoi lapsen uskonnontunneille, toinen elämänkatsomustiedon opetukseen. Koulun rehtori ratkaisi asian niin, että lapsi laitettiin vastoin toisen vanhemman tahtoa
uskonnonopetukseen. Rehtori toimi lainvastaisesti, sillä elämänkatsomustieto on oletusarvoinen katsomusaine uskontokuntiin kuulumattomille, ja poikkeusvalinta (enemmistön uskonnon opetus) vaatii molempien vanhempien luvan.
Tässä kyse sentään yhteishuoltajuudesta, mutta tämän pykälän nojalla myös täysin lapsen kasvatukseen osallistumaton erovanhempi voi torpata yksinhuoltajan halun saada lapsi uskontotunnille. Tuskin kaste ja seurakuntaan liittäminenkään onnistuu ilman toisen puolison lupaa?

Samassa raportissa myös paljon noita lomakeongelmia...

Vielä EDIT:tiä:
QuoteUskontokuntiin (kuten evankelis-luterilaiseen kirkkoon) kuuluvilla lapsilla ei ole mahdollisuutta opiskella elämänkatsomustietoa.
Onpa hienoa. Uskontokuntiin kuulumaton saa valita uskonnon tai ET:n. Kirkkoon kuuluva ei saa valita ET:tä ellei eroa kirkosta. Tästä voisi tehdä tasa-arvokysymyksen. Tosin en tiedä, miksi kirkkoon kuuluva valitsisi ET:n. Mutta tämä on syrjivä pykälä. Tai tällä kannustetaan ihmisiä eroamaan kirkosta.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

guest11919

Quote from: ikuturso on 05.12.2013, 15:45:49

Taitaa olla Vantaan kuponki vanhentunut. Tämä tieto siis elokuulta 2013.

Ohhoh :o

Tämä oli mennyt minulta kokonaan ohi. Sopii toki nykyiseen linjaan. Kiinnostaisipa tietää, mikä taho on uudistuksen takana.

Reptilian

Kyllähän tämä kulttuurimarxistinen linjaus alkaa jo ihan päivähoitotasolta, läheisen ihmisen opiskeluja seuranneena (lähihoitajaksi) ja nyttemmin vielä oman mukulan päivähoitotaipaleen alkua seuraillen.... Eli todella pahalta näyttää tilanne tässäkin. Mutta valitettavasti marxistit valtasi mm. yliopistot ja median jo 60-70 luvulla ja sama alamäki on jatkunut, kun näistä marxistiopiskelijoista tuli opettajia/toimittajia/muuta roskasakkia. Radikaalit on oltava toimet että ton suoran valehtelun ja kierouden saa lopetettua. Kotikasvatuksella korkeampi painotus, niinkuin sen pitäisi ja olisi pitänyt olla. Koko järjestelmä on niin kieroutunut että pahaa tekee, siinä itse taistellessa sitten vielä yrittää ohjata noita pienimpiä oikeille jäljille....
Pienokaisten koulutaipaleeseen onneksi vielä matkaa, että ehtii puhdistua järjestelmä jos ihmiset vaikka pikkuhiljaa tästä järkiintyisi... Tai alkaa valmistautua kotikoulutukseen, toistaiseksi lainsäädännöllisesti sekin mahdollista....
After coming into contact with a religious man I always feel I must wash my hands. -Friedrich Nietzsche-

Jääpää

Reptilian..mulla samaa..mutta toisen polven pienokaiset. Ei stna toi hulluus jatku..pakkoruotsi, RKP mokutus, siis ne kuuluisat vähemmistön oikeudet yms.
Joku kilahtaa..en tietenkään minä, enkä ole niin sanonut, enkä tarkoittanut,..lause on irroitettu asiayhteydestä..
Perustuslaki 29§
"Kansanedustaja on velvollinen toimessaan noudattamaan oikeutta ja totuutta. Hän on siinä velvollinen noudattamaan perustuslakia, eivätkä häntä sido muut määräykset."

Veikko

Quote from: Luotsi on 18.05.2010, 18:09:08
Quote* nostetaan esille positiivisia esimerkkejä ja kertomuksia, kaikki negatiiviset kertomukset sivuutetaan ilman huomiota
    * nostetaan esille esimerkkejä myönteisestä kehityksestä ja tehdään positiivisista tapahtumista näyttäviä dokumentteja ja suuria uutisia
    * edellinen nostaa esille lisää positiivisia esimerkkejä, joille annetaan näyttävää julkisuutta

Ovat mokomat menneet nyysimään YLEn yleisohjeistuksen noin vain! Vai oliko lupa?

Ennen tuota sanottiin propagandaksi. Nykyjään kai oppikirjamateriaaliksi peruskouluille ja monikulttuuritiedottamiseksi. Sama harhaanjohtava ja todellisuuttä vääristelevä tarkoitus siihen kuitenkin sisältyy.
"Tiedän varmasti, että sinä, oi Eurooppa, tulet tuhotuksi." - Mohammed Bouyeri, Theo van Goghin murhaaja

"Van Goghin murhan jälkeen kukaan ei ole uskaltanut ilmaista itseänsä yhtä vapaasti kuin ennen." - Theo van Goghin ystävä.

"Taas tänäänkin opin jotain uutta. Vain idiootit EIVÄT lue hommaa." - Kirjoitti: tos

writer

Opetushallituksen "Miina, Ville ja kulttuurin arvoitus - opettajan opas" julkaisussa on vuosikaudet ohjeistettu opettajia aivopesemään suomalaisia lapsia sillä että mitään negatiivista ei saa käsitellä maahanmuuttajiin liittyen vaan negatiiviset kertomukset sivuutetaan ilman huomiota:

Quote
Ennakkoluulojen ja rasismin torjunnassa pitää muistaa, että ennakkoluuloihin ei voi vaikuttaa järkeilyllä tai faktoilla, ennakkoluuloinen tietää kuitenkin olevansa oikeassa. Eri tutkimusten mukaan toimivin keino on vaihtoehtoisten toimintamallien luominen. Ellei se enää ole mahdollista, on koulun tehtävä lopettaa rasistinen toiminta interventiolla. Tässä kuten muussakin pätee sääntö: positiiviset kokemukset luovat positiivisia asenteita, negatiiviset kokemukset ja esimerkit luovat vihaa.

Lasten ja nuorten ennakkoluuloihin ja rasismiin on onnistuneesti vaikutettu yksinkertaisella, mutta pitkäjänteisellä toiminnalla seuraavin askelin:

nostetaan esille positiivisia esimerkkejä ja kertomuksia, kaikki negatiiviset kertomukset sivuutetaan ilman huomiota
nostetaan esille esimerkkejä myönteisestä kehityksestä ja tehdään positiivisista tapahtumista näyttäviä dokumentteja ja suuria uutisia
edellinen nostaa esille lisää positiivisia esimerkkejä, joille annetaan näyttävää julkisuutta
näin kerätään näyttöä sille, että ilmapiirissä tai jonkin ryhmän käytöksessä muutos on mahdollista, muutoksesta on myönteisiä esimerkkejä ja että juuri minun ryhmäni jäsenillä on positiivisia kokemuksia ja he ovat muuttaneet asennettaan.

http://web.archive.org/web/20151008005027/http://www.edu.fi/miina_ville_ja_kulttuurin_arvoitus/ajattelun_vapaus/suvaitsevaisuus_rasismi_ja_sorto


"nostetaan esille positiivisia esimerkkejä ja kertomuksia, kaikki negatiiviset kertomukset sivuutetaan ilman huomiota" on sen luokan todellisuuspakoista valheellista vääristelyä että jokaisen näin toimineen opettajan pitäisi erota ja se joka on tuollaisen orwellilaisen aivopesu-vaatimuksen opettajan oppaaseen kirjoittanut kuuluisi telkien taakse suomalaisille nuorille aiheuttamansa vahingon vuoksi.

Onko ihme että suomalaiset nuoret ovat naiiveja kun opettajat ovat suomen kouluissa heitä aivopesseet koko heidän kouluelämänsä?

Suomen opettajien omallatunnolla on kymmenien ellei satojen suomalaisten lapsien ja nuorten pahoinpitelyt ja raiskaukset ja se että osa nuorista on täysin pihalla, tuntee täysin valheellista syyllisyyttä olemattomasta rasismista joka on vain maalaisjärkeä tai on niin aivopesty että pitää maahanmuuttajuutta ja maahanmuuttajia vain hyvinä ja hienoina eikä osaa varoa heidän kanssaan koska todellisuudentaju on opettajien aivopesun takia vääristetty täysin epärealistiseksi fanittamiseksi on Opetushallituksen täysin edesvastuuttoman toiminnan syytä.

Tämän Opetushallituksen aivopesun paljasti MV-lehti kaivamalla MTV:n uutiseen jossa oppilaat kertoivat että raiskauksista on vaiettu kouluissa taustaksi opetushallituksen ohjeistuksen opettajille:

http://mvlehti.net/2015/11/28/mtv3lla-opiskelijat-kertovat-etta-koulussa-vaietaan-raiskauksesta/

Uutisella yli 19 000 lukukertaa joiden joukossa oli joku opetushallituksesta ja 30.11.2015 Opetushallitus poisti tämän aivopesuohjeensa kyseisestä opettajan oppaasta ilman mainitaa siitä että se on poistettu ja ilman mitään tiedotetta tai muuta reaktiota tai yritystä korjata Opetushallituksen lapsille aiheuttama vahinko:

http://mvlehti.net/2015/11/30/mv-lehti-paljasti-opetushallitus-painoi-paniikkinappulaa/

Muutamia kysymyksiä Opetushallitukselle:

1.
Kuka kirjoitti aikoinaan tuon aivopesu-ohjeen kyseiseen opettajan oppaaseen?
2.
Kuka sen siitä poisti?
3.
Onko Opetushallitus lähettänyt tiedotteen kaikille kouluille että tuon aivopesuohjeen mukaan ei pidä toimia?
4.
Onko Opetushallitus lähettänyt kaikille kouluille tiedotteen että jatkossa kaikista negatiivisistakin asioista pitää puhua faktojen pohjalta?
5.
Onko Opetushallitus ohjeistanut koulua että kyseisestä Opetushallituksen lapsille vaatimasta aivopesusta kärsineille lapsille tehdään heidän opettajiensa toimesta selväksi että kyseinen ohje on täysin väärä ja kyseiset opettajat ovat toimineet väärin ja moraalittomasti sitä noudattaessaan?
6.
Aikooko Opetushallitus pyytää anteeksi kaikkien suomalaisten lasten vanhemmilta ja aivopesun uhreiksi joutuneilta lapsilta kyseistä järkytttävää aivopesua ja luvata että jatkossa tämänlaista aivopesua ei harrasteta?

Hatunnosto MV:lle.

Toimivassa demokratiassa tämä Opetushallituksen sikailu johtaisi useisiin potkuihin ja julkiseen anteeksipyyntöön ja Opetushallituksen aivopesu-ohjen ja sitä noudattaneiden opettajien lapsille aiheuttaman vahingon korjaamiseen edellä mainitun mukaisesti.




Jos jätät äänestämättä niin autat silloin muita puolueita ja eniten sinun äänestämättä jättämisestäsi hyötyy vaalit voittava puolue.

Ne persujen kannattajat jotka jättivät äänestämättä 2015 tukivat käytännössä äänestämättä jättämisellään Keskustaa ja ne jotka jättävät äänestämättä 2019 tukevat Demareita ja Kokoomusta.

internetsi

Tässä voisi olla paikallaan "tilata" eduskunnan oikeusasiamieheltä teksti, millä hän venkoilee asian täysin hyväksyttäväksi ja hienoksi toimintatavaksi.
Lohjan persut

onni4me

Uutta Uljasta Ihmistä ollaan luomassa neukkulan ja DDRn tyyliin...ainoa oikea Virallinen TotuusTM

Uudelleenkasvatusleirit väärinajattelijoille ja Artikla 58:n mukaiset lait voimaan koko EUn alueella.

https://en.wikipedia.org/wiki/Article_58_(RSFSR_Penal_Code)
Perussuomalaiset on ihan ookoo tappaa koska he saattaisivat heiluttaa persettä - ja myydä sitä - ja sen takia valtion ei tule turvata heidän elämäänsä.
Asraa mukaillen tämä on ihan ookoo asia sanoa täällä modejen mielestä.

Sheo

Ihan normaalia toimintaa maailmalla, että kerrotaan asiat kaunistellen tai jätetään jotain näkemyksiä kertomatta. Mitä olen muutamien koulukirjojen kirjoittajia kuullut, niin kyllähän sielläkin annetaan ohjeistusta tyylillä "älä mielellään tästä aiheesta kirjoita tällä tavoin" ja niin edelleen. Ei pidä kuvitella, että Suomessa asiat olisi jotenkin eri tavalla.
Armonia metallica, concreta realtà
Videoclip elettronico, elogio di civiltà
Confusa progenia di cellule ribelli
Volo verso l'universo, l'attraverserò
Se sei stella fatti vedere, io mi fermerò

Alarik

Quote from: writer on 01.12.2015, 04:56:06
"nostetaan esille positiivisia esimerkkejä ja kertomuksia, kaikki negatiiviset kertomukset sivuutetaan ilman huomiota" on sen luokan todellisuuspakoista valheellista vääristelyä että jokaisen näin toimineen opettajan pitäisi erota ja se joka on tuollaisen orwellilaisen aivopesu-vaatimuksen opettajan oppaaseen kirjoittanut kuuluisi telkien taakse suomalaisille nuorille aiheuttamansa vahingon vuoksi.
Nostetaan esille Nokian menestys matkapuhelimissa...ja sivuutetaan ilman mainintaa että Nokia myi matkapuhelimet ja että on muitakin olemassa kuten Apple tai Samsung.
Kerrotaan upeasta Karjalasta ja Petsamosta...ja jätetään sodan tappiona kärsityt alueluovutukset mainitsematta.
Vakuutetaan, että kyllä meillä varaa on, koska ollaan rikkaita...ja jätetään massiiviset valtionvelat mainitsematta.
Otetaan iloisina masennuslääkettä...ja yritetään unohtaa ikäviä asioita olevan olemassa. Kivaa, kiva koulu, kiva on kivaa, kiva.

räsänen

Luin jutun jo Mv-lehdestä.

Tässä on kaikki ne elementit sievässä paketissa joista matu-kriitikot ovat vuosikausia valittaneet ja huomautelleet mutta väitteille on suvakkien toimesta järjestelmällisesti naurettu ja lopulta ne on kokonaan kiistetty. "Eihän meillä tämmöistä aivopesua ole, eihän.... :flowerhat: "

Tämä on niin härskiä kusetusta ja propagandaa että tähän olisi jonkun ps-kansanedustajan puututtava välittömästi. Asia esille valtakunnan tasolla, vaikka en uskokaan että se johtaa sen kummempaan mutta tulisipahan kaikille selväksi mistä paskasta monikulturismi on rakennettu.

Parsifal

Tein kuvakoosteen jutusta. Saa jakaa.

Kuvottavaa tekstiä. Kuin suoraan Suomi-Neuvostoliitto -seuran propagandaoppaasta.
Jos fiksut antavat aina periksi, ainoastaan idiootit saavat tahtonsa läpi.

"With the first link the chain is forged. The first speech censored, the first thought forbidden, the first freedom denied, chains us all irrevocably."

Tapza

Quote
nostetaan esille positiivisia esimerkkejä ja kertomuksia, kaikki negatiiviset kertomukset sivuutetaan ilman huomiota

...

näin kerätään näyttöä luodaan illuusio sille, että ilmapiirissä tai jonkin ryhmän käytöksessä muutos on mahdollista, muutoksesta on myönteisiä esimerkkejä ja että juuri minun ryhmäni jäsenillä on positiivisia kokemuksia ja he ovat muuttaneet asennettaan.

Korjaus.
∆v = ve⋅ln(m0/mf)