News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

ET:n oppikirja 10-11-vuotiaille: Suvaitsevaisuus, rasismi ja sorto

Started by Roope, 18.05.2010, 17:48:19

Previous topic - Next topic

Sheo

Koululaitoksen tarkoitus lienee kasvattaa nuorista yhteiskuntakelpoisia lainkuuliaisia kansalaisia. Pakko silloin vähän ottaa opetuksessa ottaa vähän erilaisia painotuksia. Muuten on riski, että suuri osa nuorista syrjäytyy ja yhteiskunnan ylläpitäminen hankaloituu. Rasismi ja väkivalta nostaa päätään, vai mitenkä se nyt menikään. Ei ole mitään aivopesua, ihan normaalia kasvatusta ollu läpi historian - tai pitäiskö sanoa niin kauan kun valtio on koulutuksesta vastannut. Toimivan yhteiskunnan tukipilareita. Menneisyyden tai tulevaisuuden ihmiset voivat aivopesuksi kutsua, mutta pitää elää nykyisyydessä. Kuka muuta väittää, on pölhöpopulisti.
Armonia metallica, concreta realtà
Videoclip elettronico, elogio di civiltà
Confusa progenia di cellule ribelli
Volo verso l'universo, l'attraverserò
Se sei stella fatti vedere, io mi fermerò

internetsi

Quote from: Parsifal on 01.12.2015, 07:03:01
Tein kuvakoosteen jutusta.

Kuvottavaa tekstiä. Kuin suoraan Suomi-Neuvostoliitto -seuran propagandaoppaasta.
Pikkupiltit oppitunnilla:

Ope: Huomenta kaikille! Tänään onkin sitten ensimmäiseksi historiaa.
Ope: Ja käsitellään erilaisia maita ja kulttuureja. Aloitetaan Israelista. Kukas tietää missä sellainen maa on?
Pikku-Kalle: Se on Aasiassa ja sen lipussa on samat värit kuin Suomen lipussa.
Ope: Hyvä Kalle, ihan oikein!
Pikku-Maija: Eikös siellä ole sota?
Ope: EI SIELLÄ OLE MITÄÄN SOTAA! SIELLÄ ON MONIKULTTUURISUUS JA SIELLÄ ON KIVAA!
Pikku-Matti: Ope, kun eilen telkkarin uutisissa näyttivät kuvaa kuinka ne ampuu raketteja ja käy sotaa. Valehteliko ne uutisissa?
Ope: VALEHTELI! MONIKULTTUURISUUDESSA EI OLE SOTAA! SIELLÄ ON KAIKILLA KIVAA JA RAUHA ON MAASSA, IHMISILLÄ HYVÄ TAHTO!
Ope: MUITA VÄITTEITÄ EI HYVÄKSYTÄ! KUKA VIELÄ SANOO SIELLÄ OLEVAN SODAN SAA JÄLKI-ISTUNTOA. UUTISIA EI KANNATA USKOA!


Seuraavalla historiantunnilla onkin aiheena entisen Jugoslavian ja Ruandan monikulttuurisuuden huonot puolet. Tässä tiivistelmä opettajan kalvoista:
.
.
.
.
.
.

Näin kasvatetaan meidän pikkupilttejä. Pirkkalan-monisteista on näköjään otettu toinen painos...
Lohjan persut

Jaska Pankkaaja

^Jälkkäriä ei enää tule, tulee lastensuojeluilmoitus. Paikallinen virheitä edustava kunnallispoliitikko ja lastenkodinomistaja se aina oikein hykertelee kun hallintokarja, ja etenkin systeemin kapot, tekevät niitä innokkaasti toistensa kakarista.

Meilläkin ope huudatti pikkukakaria "toivottamaan matut tervetulleiksi". Antaapa huudattaa, kyllä ne lapset siitä kasvavat..
Those who make peaceful revolution impossible, make violent revolution inevitable. J.F Kennedy

Tapza

Quote from: writer on 01.12.2015, 04:56:06
Opetushallituksen "Miina, Ville ja kulttuurin arvoitus - opettajan opas" julkaisussa on vuosikaudet ohjeistettu opettajia aivopesemään suomalaisia lapsia sillä että mitään negatiivista ei saa käsitellä maahanmuuttajiin liittyen vaan negatiiviset kertomukset sivuutetaan ilman huomiota:

Itseasiassa, eihän tuossa puhuta pelkästään opettajien tekemästä vaikuttamisesta vaan viitataan muidenkin tahojen toimintaan. Huomatkaa kohta

Quotetehdään positiivisista tapahtumista näyttäviä dokumentteja ja suuria uutisia
tai uudessa versiossa
Quotetehdään positiivisista tapahtumista dokumentteja ja uutisia


Kuka niitä dokumentteja ja uutisia tekee? Eivät opettajat. Taitaa jossain olla samantyyppinen ohjeistus myös dokumenttien ja uutisien tekijöille.
∆v = ve⋅ln(m0/mf)

Kallan

Suvaitsevaisuus on sitä että tuputetaan suvaitsemattomasti antieurooppalaisia arvoja. Ja puhutaan puppua jolla saadaan kivan näköinen kuori kakulle joka on sisältä täysin mätä. Jos olet eri mieltä, sut leimataan ja sinusta aletaan puhumaan pahaa selkäsi takana työpaikan organisaation paikallisen monikulttuuridesantin / diversiteettivastaavan toimesta, kenties erotetaan seuraavissa YT-neuvotteluissa työpaikaltasi.

Tuossapa Kallanin oppimäärä monikulttuurisuudesta jonka voisi opettaa peruskoulussa.

nollatoleranssi

Quote from: writer on 01.12.2015, 04:56:06
Opetushallitus poisti tämän aivopesuohjeensa kyseisestä opettajan oppaasta ilman mainitaa siitä että se on poistettu ja ilman mitään tiedotetta tai muuta reaktiota tai yritystä korjata Opetushallituksen lapsille aiheuttama vahinko:

Se oli hyvä ohje useita vuosia, mutta yhtäkkiä ei ollutkaan.
Kriitikon varjo -blogi
http://kriitikonvarjo.blogspot.fi/

internetsi

40 vuoden sykli on taas edennyt siihen pisteeseen, että Pirkkalan-moniste on jälleen esillä. Neuvostoliitto on ollut kanveesissa jo pitkän aikaa, mutta tilalle on tullut uusi "absoluuttisen hyvän doktriini" eli monikulttuurisuus.

http://agricola.utu.fi/julkaisut/julkaisusarja/pirkkalan-moniste/

Ladatkaa tuolta itse moniste tänne, koska en itse osaa. Tässä pari mielipidettä 40 vuoden takaisesta opetuksesta:

QuoteKun kouluhallitukseen perustettiin nippu virkoja ja siitä tehtiin uraihmisten virkahissi, alkoi opettajille tulla ehdotuksia teemapäiviksi runsaan materiaalin kera. Jonkun suunnittelijan täyttymyksen vuosi täytyi olla vuosi 1970. Hänen ilokseen tuli saada koko Suomen koululaitos juhlimaan V. I. Leninin syntymän 100-vuotisjuhlaa. Materiaalia tuli kouluhallituksesta Lenin-aiheiseen essee-kilpailuun, eikä kouluhallitus unohtanut tutkielmien ja juhlienkaan virikeaineistoa.

Alle 16-vuotiaille varhaisnuorille tuli järjestää tietokilpailuja Leninistä. Ajateltiin, että lapset lukisivat mielellään hänestä, koska oheistekstin mukaan "Leninin huolenpito lapsista oli aivan erityinen. Usein Leninille lähetetyt lahjat löysivät tiensä lastenkoteihin ja tarhoihin sekä kouluihin. Hän ei myöskään koskaan jättänyt tilaisuutta jutella lasten kanssa. Kuuluisaksi on tullut Sokolnikin kuusijuhla, johon Lenin hankki tarvikkeet ja jossa hän yhdessä lasten kanssa leikki piirileikkejä sekä kissaa ja koiraa."

Quote"Pirkkalassa toteutettiin "kokeilu", jota johtivat Opetusministeriö, Kouluhallitus, Tampereen Yliopisto ja Tampereen Yliopiston Psykologian Laitos.
Opetusministeriössä toimivat silloin (1974) pääjohtaja ERKKI AHO ja kokeilua johti Projektiryhmä , jonka pysyvä asiantuntija oli nuorempi hallitussihteeri PENTTI ARAJÄRVI.
Erkki Aho oli nostettu opetushallituksen pääjohtajksi juuri SOS.DEM.ien herrahissillä.
Kokeilussa opetettiin Suomen Historiaa opetusmonisteella, joka oli suora kopio Karjalan autonomisen sosialistisen neuvostotasavallan kulttuuriministeriön 1960 painetusta Yleinen Historia nimisestä oppikirjasta. Jopa kuvat olivat kopioita siitä.
Monisteen tekijää ja alkuperää ei mainittu, mutta se selvisi myöhemmin.
Tuntuisi, että historian kirjan tekee Historian laitos, mutta tässä tapauksessa paremmin aivopesun hallitsi tietenkin Psykologian laitos.
Opetusmoniste tuntuu hävinneen kaikkialta Suomesta, edes internetistä sitä ei löydä, historin tekijät ovat hyvin pyyhkineet jälkensä.

Silloiset yliopistoporukat hehkuttivat Neuvostoliittoa, nykyään tilalle on tullut monikulttuurisuus. Hehkutus on samanlaista, tässä vanha tyylinäyte:

(http://www.helsinki.fi/~ilva/fakta173.jpg)

Lohjan persut

Leijona78

Quote from: writer on 01.12.2015, 04:56:06Tämän Opetushallituksen aivopesun paljasti MV-lehti kaivamalla MTV:n uutiseen jossa oppilaat kertoivat että raiskauksista on vaiettu kouluissa taustaksi opetushallituksen ohjeistuksen opettajille:

http://mvlehti.net/2015/11/28/mtv3lla-opiskelijat-kertovat-etta-koulussa-vaietaan-raiskauksesta/

Se olin itseasiassa minä joka teki tuon ja minä lähetin sen MV-lehteen viime lauantaina. Ja Hommaan. En tosin vielä siinä vaiheessa käsittänyt sen mahdollista leviämistä esim. Magneettimediaan käytettäväksi erinäisten juutalaisväitteiden pohjaksi minkä se myös teki. Vitutti itseasiassa koko juttu lauantai-iltana niin että laitoin tuon kuvan samalla Twitterissä Opetushallitukselle ja totesin että ihmekös tuo että kouluissa vaietaan asioista; tehän siitä ohjeistatte. Jälkeenpäin ajateltuna olisi tietenkin pitänyt olla hiljaa jotteivät mene korjaamaan tuota idiotismin merkkiteosta, mutta toistaalta koska se on myös Wayback Machinessa, voi siihen palata koska vain. No, selvisipä ainakin se että lukevat Twitter-viestejään.
"Jokainen ihminen jolla on järkeä päässä on jollain tapaa maahanmuuttokriittinen. Eihän kukaan halua avata niitä rajoja kaikille missään tapauksessa" -Umayya Abu-Hanna

"Liberaalin demokratian olisi uskallettava vetää rajat omalle suvaitsevaisuudelleen" - Markku Jokisipilä

Outo olio

QuoteEnnakkoluuloinen ihminen selittää pahan ryhmästä johtuvaksi, ennakkoluuloton näkee pahan yksilöihin liittyvänä. Rasistiksi kehittyvä yksilö kuuluu yleensä myös ryhmään, jolla on kovat arvot: iso ja voimakas on hyvää, pieni on halveksuttavaa.

Minulla tuli tästä ensimmäiseksi mieleen vasemmistoälykköpiireissä yleinen ajattelutapa, että yksilötason häiriökäyttäytyminen johtuu vain yhteiskunnan valtarakenteista. Vasemmistolaiset = ennakkkoluuloisia?
Suvaitsevaisen ajattelun yhteenveto: Suomessa Suomen kansalaiset rikkovat Suomen lakeja. Myös muiden maiden kansalaisten on päästävä Suomeen rikkomaan Suomen lakeja. Tämä on ihmisoikeuskysymys.

Joku ostaa ässäarvan, toinen taas uhrivauvan. Kaikki erilaisia, kaikki samanarvoisia.

Can I have a safe space, too?

Kallan

QuoteEnnakkoluulojen ja rasismin torjunnassa pitää muistaa, että ennakkoluuloihin ei voi vaikuttaa järkeilyllä tai faktoilla, ennakkoluuloinen tietää kuitenkin olevansa oikeassa. Eri tutkimusten mukaan toimivin keino on vaihtoehtoisten toimintamallien luominen. Ellei se enää ole mahdollista, on koulun tehtävä lopettaa rasistinen toiminta interventiolla. Tässä kuten muussakin pätee sääntö: positiiviset kokemukset luovat positiivisia asenteita, negatiiviset kokemukset ja esimerkit luovat vihaa.

Lasten ja nuorten ennakkoluuloihin ja rasismiin on onnistuneesti vaikutettu yksinkertaisella, mutta pitkäjänteisellä toiminnalla seuraavin askelin:

    * nostetaan esille positiivisia esimerkkejä ja kertomuksia, kaikki negatiiviset kertomukset sivuutetaan ilman huomiota
    * nostetaan esille esimerkkejä myönteisestä kehityksestä ja tehdään positiivisista tapahtumista näyttäviä dokumentteja ja suuria uutisia
    * edellinen nostaa esille lisää positiivisia esimerkkejä, joille annetaan näyttävää julkisuutta
    * näin kerätään näyttöä sille, että ilmapiirissä tai jonkin ryhmän käytöksessä muutos on mahdollista, muutoksesta on myönteisiä esimerkkejä ja että juuri minun ryhmäni jäsenillä on positiivisia kokemuksia ja he ovat muuttaneet asennettaan.

Joo ei ihme jos viimeaikaisten tapahtumien vuoksi kyseinen ohjesääntö on poistettu ilman fanfaarien soittoa kun "ennakkoluuloisten" määrä kasvaa päivä päivältä. Sekä rikosten uhrien määrä. Saati sitä miksi vokit yllättäen siirretään alueille missä poliisipartiot ovat nopeammin saatavilla....

Jepulis

Quote from: Parsifal on 01.12.2015, 07:03:01
Kuvottavaa tekstiä. Kuin suoraan Suomi-Neuvostoliitto -seuran propagandaoppaasta.
Todella
Quote
Quote from: Opettajan opas nostetaan esille positiivisia esimerkkejä ja kertomuksia, kaikki negatiiviset kertomukset sivuutetaan ilman huomiota
Ja näin monikulttuuriset sekaparit ja uudet opit käytännössä kaksinkertaistaa oppimistulokset...

Lissu: "Ahmed repii tukasta!"
Opettaja Taru-Aamu Lehtinen: <hmhmm>
Lissu: "Ahmed lunttaa!"
Opettaja Taru-Aamu Lehtinen: <hmhmm>

Kokeet jaetaan takaisin...
Opettaja Taru-Aamu Lehtinen: "Parhaiten pärjäsi reipas Ahmed Hussein, joka sai kokeessa kaikki oikein. 10+ ja Liisakin sai ihan yhtä monta oikein. Annetaanpa Ahmulle aploodit!"   
Vihapuhe on parempi kuin lässytetty valhe.