News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Karjalainen: Sukupuolistereotypiat halutaan pois koulukirjoista

Started by Fiftari, 02.01.2013, 03:18:31

Previous topic - Next topic

ämpee

Quote from: Elcric12 on 02.01.2013, 07:36:18
Quote from: ämpee on 02.01.2013, 07:32:20
Quote from: Elcric12 on 02.01.2013, 07:20:42
Quote from: mikkoR on 02.01.2013, 07:13:05
Taas unohdetaan ettei kannata korjata sikä mikä ei ole rikki.

Eihän sukupuolirooleja ole pakko tuputtaa mutta niinkauan kuin naisilla on pimpsa ja miehillä munat niin tasan niin kauan he ovat erilaisia, myös muutenkin fysiologia on erilainen ja osin myös pääkopassa raksuttaa erilaiset rattaat.

Sitä sukupuoliroolien pakonomaista tuputtamista nimenomaan pyritään korjaamaan, jotta koulukiusaaminen vähenisi.

No poistetaan se pakko sieltä, ja tuputetaan muuten vain.
Nyrkki on muuten paljon väheksytty väline koulukiusaamisen poistamisessa...
...aiheuttaa väliaikaisia vammoja, mutta pysyviä parannuksia.
Kannattaa kokeilla.

Tuohon ei tarvi ottaa kantaa, koska suurin (tai ainain suuri) osa koulukiusaamisesta tapahtuu opettajien ja vanhempien tietämättä, esimerkiksi henkinen kiusaaminen tai syrjintä/ulkopuolelle sulkeminen.

Ehkä pitäisi selvittää miksi keskustelu ei suju, vika ei välttämättä ole lapsessa.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Elcric12

Quote from: Marshal_Mannerheim[Fin] on 02.01.2013, 07:39:26
Quote from: Elcric12 on 02.01.2013, 07:20:42

Sitä sukupuoliroolien pakonomaista tuputtamista nimenomaan pyritään korjaamaan, jotta koulukiusaaminen vähenisi.


Mitä annetaan tilalle? Toisenlaisia sukupuolirooleja? Eikö enemmistön sukupuoliroolit olekaan yhtä tärkeitä kuin vähemmistön?

Pyritään ainoastaan näyttämään, että on ok olla toisenlainen kuin se stereotyyppi, jotta olisi entistä vähemmän kiusaamisen aiheita mihin tarttua. Esim. että tyttökin voi vaikka tykätä metsästämisestä ja unelmoida metsurin ammatista ja pukeutua äijämäisesti.

Tabula Rasa

Quote from: Elcric12 on 02.01.2013, 07:46:21
Quote from: Marshal_Mannerheim[Fin] on 02.01.2013, 07:39:26
Quote from: Elcric12 on 02.01.2013, 07:20:42

Sitä sukupuoliroolien pakonomaista tuputtamista nimenomaan pyritään korjaamaan, jotta koulukiusaaminen vähenisi.


Mitä annetaan tilalle? Toisenlaisia sukupuolirooleja? Eikö enemmistön sukupuoliroolit olekaan yhtä tärkeitä kuin vähemmistön?

Pyritään ainoastaan näyttämään, että on ok olla toisenlainen kuin se stereotyyppi, jotta olisi entistä vähemmän kiusaamisen aiheita mihin tarttua. Esim. että tyttökin voi vaikka tykätä metsästämisestä ja unelmoida metsurin ammatista ja pukeutua äijämäisesti.

Miten tuo käytännössä tapahtuu? Ja mikä takaa sen ettei heterökulttuuri jää lapsipuolen asemaan?
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

dothefake

Päivi Räsänen ainakin poseerasi metsästäjänä ilman äijämäisiä vaatteita, väärät stereotypiat varmaan.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Isäntä ja loinen

Toivoa sopii, että tämä hanke ei pohjaudu tähän surullisenkuuluisaan femuhömppään:
Liisa Tainio ja Tiina Teräs: Sukupuolijäsennys perusopetuksen oppikirjoissa

Quote
Hankkeen tavoitteena on ennen kaikkea estää niiden tyttöjen ja poikien syrjintä ja koulukiusaaminen, jotka käyttäytyvät sukupuoliroolien vastaisesti.

Tästä saa nyt sellaisen käsityksen, että sukupuoliroolien vastainen käyttäytyminen olisi todella yleistä tyttöjen ja poikien keskuudessa. Itse veikkaan, että kyseessä on sittenkin melkoisen marginaalinen ilmiö. Onko mitään järkeä käynnistää tällainen massiivinen hanke muutaman orastavan (enkä nyt viittaa Oras Tynkkyseen) homopoitsun takia?

Poikamaisista tytöistä en olisi huolissani. Kun muistelen oman kaveripiirini kahta poikatyttöä, niin he osasivat kyllä pitää huolen itsestään. Toisesta tuli hetero poliisi ja toisesta lesbo sairaanhoitaja.

En myöskään usko, että oppikirjoissa olisi enää moneen kymmeneen vuoteen räikeästi tuputettu perinteisiä sukupuolirooleja. Mitä sieltä nyt sitten muka pitäisi poistaa/muuttaa? Sukupuoleen liittyviä asioita taitaa löytyä lähinnä biologian oppikirjoista ja niille opeille sukupuolineutrit eivät mahda mitään.
- Vapaus vai vastuu?
- Vastuu.
- Oikeus vai velvollisuus?
- Velvollisuus.

dothefake

Kouluun tarvittaisiin kurinpalautus, se ratkaisisi monta ongelmaa tulevaisuuden yhteiskunnassakin.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Fiftari

Koulumaailmassa taitaa olla sama ongelma kuin missä tahansa muuallakin. Päätöksiä tekevät henkilöt joilla ei ole mitään hajua todellisuudesta vaan asiosta tehdään sellaisia mitkä kuullostavat hienoilta ja mediaseksikkäiltä.
Ylivertaisuusvinouma on kognitiivinen vinouma, jossa yksilö yliarvioi itsensä jossakin suhteessa kuten vaikkapa jonkin taidon hallinnassa. Lisäksi tyypillisesti mitä huonompi yksilö on kyseisessä taidossa sitä enemmän hän yliarvioi osaamistaan.

Marko Parkkola

Lapsia kiusattiin koulussa silloin kun minä kävin koulua. Silloin opettajat sanoivat, että ei saa kiusata. Lapsia kiusattiin silti.

Lapsia kiusataan koulussa nykyään. Opettajat sanovat, että sukupuolistereotypioita ei ole. ???

Meninpä kerrankin sanattomaksi.

Elcric12

Quote from: Marshal_Mannerheim[Fin] on 02.01.2013, 07:52:03
Quote from: Elcric12 on 02.01.2013, 07:46:21
Quote from: Marshal_Mannerheim[Fin] on 02.01.2013, 07:39:26
Quote from: Elcric12 on 02.01.2013, 07:20:42

Sitä sukupuoliroolien pakonomaista tuputtamista nimenomaan pyritään korjaamaan, jotta koulukiusaaminen vähenisi.


Mitä annetaan tilalle? Toisenlaisia sukupuolirooleja? Eikö enemmistön sukupuoliroolit olekaan yhtä tärkeitä kuin vähemmistön?

Pyritään ainoastaan näyttämään, että on ok olla toisenlainen kuin se stereotyyppi, jotta olisi entistä vähemmän kiusaamisen aiheita mihin tarttua. Esim. että tyttökin voi vaikka tykätä metsästämisestä ja unelmoida metsurin ammatista ja pukeutua äijämäisesti.

Miten tuo käytännössä tapahtuu? Ja mikä takaa sen ettei heterökulttuuri jää lapsipuolen asemaan?

Annoinhan jo yhden esimerkin. "Heterokulttuuri" ei tule ikinä jäämään lapsipuolen asemaan niin kauan kuin maapallolla on ihmisiä. Erilaisuuden (ja nyt tulee vaarallinen sana) suvaitseminen on mun mielestä nimenomaan se yksi keino millä kitkeä koulukiusaamista. Erilaiset ja erikoiset nöhveröt ja nössöthän ja toisaalta ekstrovertit oman tien kulkijat ne on aina niitä, jotka tulee pahiten koulukiusatuksi. En näe tälleisessa pyrkimyksessa mitään vaarallista tai kenenkään oikeuksien tai pyrkimysten siitä joutuvan uhatuksi. Suorastaan lapselliselta kitinältä kuulostaa sellaisen väittäminen.

dothefake

Kommunismikin on kivaa teoriassa, kaikilla on tasapuolisesti kaikkea ja kaikki auttavat toisiaan auliisti. Ei vaan toimi ihmisillä. Sama juttu tässäkin, se kiusaaminen on geeneissä, ei oppikirjoissa.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Tabula Rasa

Quote from: Elcric12 on 02.01.2013, 08:12:27
Quote from: Marshal_Mannerheim[Fin] on 02.01.2013, 07:52:03
Quote from: Elcric12 on 02.01.2013, 07:46:21
Quote from: Marshal_Mannerheim[Fin] on 02.01.2013, 07:39:26
Quote from: Elcric12 on 02.01.2013, 07:20:42

Sitä sukupuoliroolien pakonomaista tuputtamista nimenomaan pyritään korjaamaan, jotta koulukiusaaminen vähenisi.


Mitä annetaan tilalle? Toisenlaisia sukupuolirooleja? Eikö enemmistön sukupuoliroolit olekaan yhtä tärkeitä kuin vähemmistön?

Pyritään ainoastaan näyttämään, että on ok olla toisenlainen kuin se stereotyyppi, jotta olisi entistä vähemmän kiusaamisen aiheita mihin tarttua. Esim. että tyttökin voi vaikka tykätä metsästämisestä ja unelmoida metsurin ammatista ja pukeutua äijämäisesti.

Miten tuo käytännössä tapahtuu? Ja mikä takaa sen ettei heterökulttuuri jää lapsipuolen asemaan?

Annoinhan jo yhden esimerkin. "Heterokulttuuri" ei tule ikinä jäämään lapsipuolen asemaan niin kauan kuin maapallolla on ihmisiä. Erilaisuuden (ja nyt tulee vaarallinen sana) suvaitseminen on mun mielestä nimenomaan se yksi keino millä kitkeä koulukiusaamista. Erilaiset ja erikoiset nöhveröt ja nössöthän ja toisaalta ekstrovertit oman tien kulkijat ne on aina niitä, jotka tulee pahiten koulukiusatuksi. En näe tälleisessa pyrkimyksessa mitään vaarallista tai kenenkään oikeuksien tai pyrkimysten siitä joutuvan uhatuksi. Suorastaan lapselliselta kitinältä kuulostaa sellaisen väittäminen.

Et antanut käytännön esimerkkiä. Sanoi tarkalleen ''Pyritään ainoastaan näyttämään, että on ok olla toisenlainen kuin se stereotyyppi, jotta olisi entistä vähemmän kiusaamisen aiheita mihin tarttua. Esim. että tyttökin voi vaikka tykätä metsästämisestä ja unelmoida metsurin ammatista ja pukeutua äijämäisesti.'' Millätavoin opettaja tai auktoriteetti tai mikä hyvänsä mikä tuota laitetaan toteuttamaa tekee tuon käytännössä?
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

dothefake

Ajetaanko tässä nyt tyttöjä hakemaan aseenkantolupia vai mistä on kyse?
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

mikkoR

Toiseen suuntaan hehkutetaan että erilaisuus on fantsua ja tosi niiq ihquu että ja toisen suuntaan toitoteen että pitäisi olla samaa massaa ettei ketään erotella.
Koittaisi jo päättää.

Ei se kiusaaminen siihen lopu jos koulukirjoissa on vain jotain henkilöitä ilman mitään sukupuolirooleja, harvemmin tytöt kiusaa poikia ja vielä harvemmin pojat tyttöjä.
Siksi toisekseen sanottiin siitä mitä vain niin kiusaamista on aina ollut ja tulee aina olemaan vaikka kukaan ei siitä pidä ja sitä pitääkin koittaa kaikkien parhaansa mukaan karsia, silti se ei poistu millään helvetin sukupuolineutraalilla koulukirjalla vaikka kuka väittäisi mitä.
Paras tapa päästä eroon laittomista aseista on toki luoda riittävä määrä väyliä laillisille aseille.

Elcric12

Quote from: Marshal_Mannerheim[Fin

Et antanut käytännön esimerkkiä. Sanoi tarkalleen ''Pyritään ainoastaan näyttämään, että on ok olla toisenlainen kuin se stereotyyppi, jotta olisi entistä vähemmän kiusaamisen aiheita mihin tarttua. Esim. että tyttökin voi vaikka tykätä metsästämisestä ja unelmoida metsurin ammatista ja pukeutua äijämäisesti.'' Millätavoin opettaja tai auktoriteetti tai mikä hyvänsä mikä tuota laitetaan toteuttamaa tekee tuon käytännössä?

Esimerkiksi siten, että koulukirjojen esimerkkihahmot ei aina edustaisi sitä kaikkein tyypillisintä stereotyyppistä käsitystä, mitä tulee esim. sukupuolen ja ammattinimikkeiden yhteyteen, harrastuksiin, pukeutumiseen jne. Tavallaan siis kannustetaan siihen, että erilaisuuskin voi olla oppikirjan mukaista. Kieltämättä varmaan voi kuulostaa suorastaan paholaismaiselta suvistelulta, mutta jos vaikutukset on positiivisia, niin en näe miksi en tukisi asiaa. Eniten minua kuitenkin ehkä tässä hämää ja saa puuttumaan asiaan on se, että aikuiset ihmiset jaksaa olla moisesta huolissaan ja maalailla salaliittoiluja.

dothefake

Minun puolesta sinne voi laittaa ihan mitä tahansa, mutta sen sanon, että koville se ottaa, ennenkuin koiras poikii.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Kimmo Pirkkala

Quote from: dothefake on 02.01.2013, 08:24:12
Ajetaanko tässä nyt tyttöjä hakemaan aseenkantolupia vai mistä on kyse?

Naisten väkivaltaisuutta ei tule enää stereotyyppimäisesti piilotella.

Fiftari

Entä kun kiusaaminen jatkuu? Palautetaanko asiat niin kuin olivat?
Ylivertaisuusvinouma on kognitiivinen vinouma, jossa yksilö yliarvioi itsensä jossakin suhteessa kuten vaikkapa jonkin taidon hallinnassa. Lisäksi tyypillisesti mitä huonompi yksilö on kyseisessä taidossa sitä enemmän hän yliarvioi osaamistaan.

far angst

Quote from: Fiftari on 02.01.2013, 08:49:00
Entä kun kiusaaminen jatkuu? Palautetaanko asiat niin kuin olivat?

No ei nyt perkeleessä tietenkään!  Kiusaaminen tietysti on jatkuva, koska unisexoinnilla on hoidettu keksaistuja oireita, joilla ei ole mitään tekemistä itse kiusaamisen kanssa.  Tällöin siirrytään käyttämään kotouttamisen parissa jo hyväksi havaittuja oppeja:  Kun kotouttaminen ei onnistu, kaadetaan kotouttamiseen yhä enemmän rahaa.  Kun kiusaaminen ei  lopu eikä edes vähene kaikesta unisexoilusta huolimatta, asia hoidetaan kaatamalla yhä enemmän rahaa unisexoamiseen.

Kotouttamisella ei ole tarkoituskaan kotouttaa eikä unisexoamisella ole tarkoitus saada koulukiusausta vähennemään saati sitten loppumaan.   Kummankin tarkoitus on suojatyöpaikkojen lisävirkojen ja muiden resurssien justifioiminen ja yhteiskunnan pöydässä ruokaruotseina olevien epärealistojen itse itsensä työllistäminen.
Rasisteille muistutan, että maahanmuuttajat ovat yhtä hyviä naapureita, kunnollisia, ammattitaitoisia ja rehellisiä, hyvin koulutettuja, lainkuuliaisia ja töissä käyviä veronmaksajia ja yhteiskunnan hyödyllisiä jäseniä kuin ovat Suomen somalit ja mustalaisetkin.

Elcric12

Quote from: far angst on 02.01.2013, 09:12:41
Quote from: Fiftari on 02.01.2013, 08:49:00
Entä kun kiusaaminen jatkuu? Palautetaanko asiat niin kuin olivat?

No ei nyt perkeleessä tietenkään!  Kiusaaminen tietysti on jatkuva, koska unisexoinnilla on hoidettu keksaistuja oireita, joilla ei ole mitään tekemistä itse kiusaamisen kanssa.  Tällöin siirrytään käyttämään kotouttamisen parissa jo hyväksi havaittuja oppeja:  Kun kotouttaminen ei onnistu, kaadetaan kotouttamiseen yhä enemmän rahaa.  Kun kiusaaminen ei  lopu eikä edes vähene kaikesta unisexoilusta huolimatta, asia hoidetaan kaatamalla yhä enemmän rahaa unisexoamiseen.

Kotouttamisella ei ole tarkoituskaan kotouttaa eikä unisexoamisella ole tarkoitus saada koulukiusausta vähennemään saati sitten loppumaan.   Kummankin tarkoitus on suojatyöpaikkojen lisävirkojen ja muiden resurssien justifioiminen ja yhteiskunnan pöydässä ruokaruotseina olevien epärealistojen itse itsensä työllistäminen.

Miksi silloinkaan pitäisi palata takaisin sukupuolistereotypiota vahvistaviin koulukirjoihin, kun voitaisiin aivan yhtä hyvin olla asian suhteen neutraaleja, varsinkin kun neutraalin kirjan painattaminen maksaa tasan yhtä paljon, kuin ei-neutraalin.

Fiftari

Quote from: Elcric12 on 02.01.2013, 09:20:33
Quote from: far angst on 02.01.2013, 09:12:41
Quote from: Fiftari on 02.01.2013, 08:49:00
Entä kun kiusaaminen jatkuu? Palautetaanko asiat niin kuin olivat?

No ei nyt perkeleessä tietenkään!  Kiusaaminen tietysti on jatkuva, koska unisexoinnilla on hoidettu keksaistuja oireita, joilla ei ole mitään tekemistä itse kiusaamisen kanssa.  Tällöin siirrytään käyttämään kotouttamisen parissa jo hyväksi havaittuja oppeja:  Kun kotouttaminen ei onnistu, kaadetaan kotouttamiseen yhä enemmän rahaa.  Kun kiusaaminen ei  lopu eikä edes vähene kaikesta unisexoilusta huolimatta, asia hoidetaan kaatamalla yhä enemmän rahaa unisexoamiseen.

Kotouttamisella ei ole tarkoituskaan kotouttaa eikä unisexoamisella ole tarkoitus saada koulukiusausta vähennemään saati sitten loppumaan.   Kummankin tarkoitus on suojatyöpaikkojen lisävirkojen ja muiden resurssien justifioiminen ja yhteiskunnan pöydässä ruokaruotseina olevien epärealistojen itse itsensä työllistäminen.

Miksi silloinkaan pitäisi palata takaisin sukupuolistereotypiota vahvistaviin koulukirjoihin, kun voitaisiin aivan yhtä hyvin olla asian suhteen neutraaleja, varsinkin kun neutraalin kirjan painattaminen maksaa tasan yhtä paljon, kuin ei-neutraalin.

Mutta kiusaamisen kanssa niillä ei ole mitään tekemistä. Toisekseen, suurin osa muksuista omaksuu sukupuoliroolit kotona. Ei käsittääkseni ole koulun tehtävä tehdä yhtään mitään muuta kuin opettaa.

Kotona äiti teki ruuat, isä huolsi autot ja teki raskaat pihatyöt. Yhdessä haravoitiin. Äiti synnytti (toivottavasti ainakin).

Vanhana koulukiusattuna voin todeta että se kiusaaminen ei muutenkaan rajoitu pelkästään sukupuolirooleihin joita on turha murehtia joistain hiton kirjoista kun varsinkin yläasteelle mentäessä pojilla on jallut ja kallet repuissa. Ala-asteella tuskin kukaan edes vielä tajuaa olevansa erilainen mikäli on.
Ylivertaisuusvinouma on kognitiivinen vinouma, jossa yksilö yliarvioi itsensä jossakin suhteessa kuten vaikkapa jonkin taidon hallinnassa. Lisäksi tyypillisesti mitä huonompi yksilö on kyseisessä taidossa sitä enemmän hän yliarvioi osaamistaan.

gloaming

Quote from: Marshal_Mannerheim[Fin] on 02.01.2013, 06:10:49Homojen oikeudet eivät näyttele kuin pientä sivuroolia.

Öh, aloitteessa onkin kyseessä tavallinen radikaalifeministinen agenda, ei sukupuolivähemmistöasia.
Jag stöder Feministiskt initiativ. Våga vara feminist! Feministiskt initiativ - Det tredje största partiet i Simrishamn.

skrabb

Ruotsissa yritettiin yksikön kolmatta persoonapronomia hon (nainen) han (mies) muuttaa molempia sukupuolia tarkoittavaksi hen-sanaksi.
Ei oikein onnistunut ja vitsiksihän koko yritelmä taisi kääntyä.
Meillä ollaan siis kovasti edistyksellisiä, kun on aikojen alusta ollut käytössä hän-sana. Se-sanaakin paljon viljellään, vaikka viksujen mielestä ihmistä ei moisella sanalla pidä pilkata.

Ken vaivojansa vaikertaa, on vaivojensa vanki. Ei oikeutta maassa saa, ken itse sit' ei hanki.

Elcric12

Quote from: Fiftari on 02.01.2013, 09:27:16
Quote from: Elcric12 on 02.01.2013, 09:20:33
Quote from: far angst on 02.01.2013, 09:12:41
Quote from: Fiftari on 02.01.2013, 08:49:00
Entä kun kiusaaminen jatkuu? Palautetaanko asiat niin kuin olivat?

No ei nyt perkeleessä tietenkään!  Kiusaaminen tietysti on jatkuva, koska unisexoinnilla on hoidettu keksaistuja oireita, joilla ei ole mitään tekemistä itse kiusaamisen kanssa.  Tällöin siirrytään käyttämään kotouttamisen parissa jo hyväksi havaittuja oppeja:  Kun kotouttaminen ei onnistu, kaadetaan kotouttamiseen yhä enemmän rahaa.  Kun kiusaaminen ei  lopu eikä edes vähene kaikesta unisexoilusta huolimatta, asia hoidetaan kaatamalla yhä enemmän rahaa unisexoamiseen.

Kotouttamisella ei ole tarkoituskaan kotouttaa eikä unisexoamisella ole tarkoitus saada koulukiusausta vähennemään saati sitten loppumaan.   Kummankin tarkoitus on suojatyöpaikkojen lisävirkojen ja muiden resurssien justifioiminen ja yhteiskunnan pöydässä ruokaruotseina olevien epärealistojen itse itsensä työllistäminen.

Miksi silloinkaan pitäisi palata takaisin sukupuolistereotypiota vahvistaviin koulukirjoihin, kun voitaisiin aivan yhtä hyvin olla asian suhteen neutraaleja, varsinkin kun neutraalin kirjan painattaminen maksaa tasan yhtä paljon, kuin ei-neutraalin.

Mutta kiusaamisen kanssa niillä ei ole mitään tekemistä. Toisekseen, suurin osa muksuista omaksuu sukupuoliroolit kotona. Ei käsittääkseni ole koulun tehtävä tehdä yhtään mitään muuta kuin opettaa.

Kotona äiti teki ruuat, isä huolsi autot ja teki raskaat pihatyöt. Yhdessä haravoitiin. Äiti synnytti (toivottavasti ainakin).

Vanhana koulukiusattuna voin todeta että se kiusaaminen ei muutenkaan rajoitu pelkästään sukupuolirooleihin joita on turha murehtia joistain hiton kirjoista kun varsinkin yläasteelle mentäessä pojilla on jallut ja kallet repuissa. Ala-asteella tuskin kukaan edes vielä tajuaa olevansa erilainen mikäli on.

Sukupuoliroolit tai stereotypiat ei rajoitu alkuunkaan seksuaalisuuteen tai seksuaaliseen suuntautumiseen. Siinä mielessä kylläkin, että monesti esim. naispuolinen homo ajatellaan stereotyyppisesti ulkoiselta habitukseltaan ns. "rekkalesboksi", vaikka suurin osa lesboista on aivan tavallisia naisia.

gloaming

Tämä

QuoteHankkeen tavoitteena on ennen kaikkea estää niiden tyttöjen ja poikien syrjintä ja koulukiusaaminen, jotka käyttäytyvät sukupuoliroolien vastaisesti.

on muuten aika törkeääkin harhautusta, kyseessä puhtaasti radikaalifeminismiin/nais- ja gender-"tutkimukseen" perustava ideologinen, sisällöltään olennaisesti antifamialialistinen projekti.

Eivätkö nämä lapselliseen sosiaaliseen konstruktionismiin perustuvat 60-luvun ideologiset paskasammiot voisi jo painua historian unohduksen paskaviemäriin monikulttuuri-ideologian jne. kera?
Jag stöder Feministiskt initiativ. Våga vara feminist! Feministiskt initiativ - Det tredje största partiet i Simrishamn.

Fiftari

Quote from: Elcric12 on 02.01.2013, 09:36:46
Quote from: Fiftari on 02.01.2013, 09:27:16
Quote from: Elcric12 on 02.01.2013, 09:20:33
Quote from: far angst on 02.01.2013, 09:12:41
Quote from: Fiftari on 02.01.2013, 08:49:00
Entä kun kiusaaminen jatkuu? Palautetaanko asiat niin kuin olivat?

No ei nyt perkeleessä tietenkään!  Kiusaaminen tietysti on jatkuva, koska unisexoinnilla on hoidettu keksaistuja oireita, joilla ei ole mitään tekemistä itse kiusaamisen kanssa.  Tällöin siirrytään käyttämään kotouttamisen parissa jo hyväksi havaittuja oppeja:  Kun kotouttaminen ei onnistu, kaadetaan kotouttamiseen yhä enemmän rahaa.  Kun kiusaaminen ei  lopu eikä edes vähene kaikesta unisexoilusta huolimatta, asia hoidetaan kaatamalla yhä enemmän rahaa unisexoamiseen.

Kotouttamisella ei ole tarkoituskaan kotouttaa eikä unisexoamisella ole tarkoitus saada koulukiusausta vähennemään saati sitten loppumaan.   Kummankin tarkoitus on suojatyöpaikkojen lisävirkojen ja muiden resurssien justifioiminen ja yhteiskunnan pöydässä ruokaruotseina olevien epärealistojen itse itsensä työllistäminen.

Miksi silloinkaan pitäisi palata takaisin sukupuolistereotypiota vahvistaviin koulukirjoihin, kun voitaisiin aivan yhtä hyvin olla asian suhteen neutraaleja, varsinkin kun neutraalin kirjan painattaminen maksaa tasan yhtä paljon, kuin ei-neutraalin.

Mutta kiusaamisen kanssa niillä ei ole mitään tekemistä. Toisekseen, suurin osa muksuista omaksuu sukupuoliroolit kotona. Ei käsittääkseni ole koulun tehtävä tehdä yhtään mitään muuta kuin opettaa.

Kotona äiti teki ruuat, isä huolsi autot ja teki raskaat pihatyöt. Yhdessä haravoitiin. Äiti synnytti (toivottavasti ainakin).

Vanhana koulukiusattuna voin todeta että se kiusaaminen ei muutenkaan rajoitu pelkästään sukupuolirooleihin joita on turha murehtia joistain hiton kirjoista kun varsinkin yläasteelle mentäessä pojilla on jallut ja kallet repuissa. Ala-asteella tuskin kukaan edes vielä tajuaa olevansa erilainen mikäli on.

Sukupuoliroolit tai stereotypiat ei rajoitu alkuunkaan seksuaalisuuteen tai seksuaaliseen suuntautumiseen. Siinä mielessä kylläkin, että monesti esim. naispuolinen homo ajatellaan stereotyyppisesti ulkoiselta habitukseltaan ns. "rekkalesboksi", vaikka suurin osa lesboista on aivan tavallisia naisia.

Ai. Itselläni lähinnä naispuolinen homoseksuaali tuo mieleen aivan jotain muuta. Johtuu lähinnä kaveripiiristä ja aikuisviihteestä :D
Ylivertaisuusvinouma on kognitiivinen vinouma, jossa yksilö yliarvioi itsensä jossakin suhteessa kuten vaikkapa jonkin taidon hallinnassa. Lisäksi tyypillisesti mitä huonompi yksilö on kyseisessä taidossa sitä enemmän hän yliarvioi osaamistaan.

elukka

v*t*n ituhipit, kulttuurimarksilaiset ja feministit....

FUCK YOU....
Kulttuurimarxismi
http://rauta-aika.blogspot.fi/2012/04/frankfurtin-koulukunnan.html

Homoliittolain vaikutukset Massachusettsin osavaltiossa
https://www.youtube.com/watch?v=bSXFb6ULsCg

Tabula Rasa

Quote from: gloaming on 02.01.2013, 09:28:43
Quote from: Marshal_Mannerheim[Fin] on 02.01.2013, 06:10:49Homojen oikeudet eivät näyttele kuin pientä sivuroolia.

Öh, aloitteessa onkin kyseessä tavallinen radikaalifeministinen agenda, ei sukupuolivähemmistöasia.

Anteeksi asiavirhe: valtaväestön lasten oikeudet kasvaa ilman propapandaa eivät saa minkäänlaista roolia kun ajetaan kiimassa ja kalliilla oikeanlaisia ja hyväksyttäviä(TM) stereotyyppejä väitetyn vähemmistön hyväksi. Poika pinkissä mekossa(koulukirja tai luokassa) on heikennys perinteisiin sukupuolirooleihin, ja ainakin itse koen perinteiset huomattavasti paremmaksi kulttuuriksi kuin tämän sateenkaarihomotuksen.   
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Elcric12

Quote from: gloaming on 02.01.2013, 09:45:17
Tämä

QuoteHankkeen tavoitteena on ennen kaikkea estää niiden tyttöjen ja poikien syrjintä ja koulukiusaaminen, jotka käyttäytyvät sukupuoliroolien vastaisesti.

on muuten aika törkeääkin harhautusta, kyseessä puhtaasti radikaalifeminismiin/nais- ja gender-"tutkimukseen" perustava ideologinen, sisällöltään olennaisesti antifamialialistinen projekti.

Eivätkö nämä lapselliseen sosiaaliseen konstruktionismiin perustuvat 60-luvun ideologiset paskasammiot voisi jo painua historian unohduksen paskaviemäriin monikulttuuri-ideologian jne. kera?

Mutua, arvelen? Keiden agendan mukaista siis on stereotyyppisia suokupuolirooleja vahvistava oppikirjamateriaali, josta nyt siis pyritään eroon, kohti neutraaliutta?

Simo Hankaniemi

Hanke on pahasti myöhässä, koska keski-ikäiset miehetkin ovat jo pitkään olleet kuin naisia. Ja suomalaisten naisten maskuliinisuudesta ei ole mitään epäilyksiä. Stereotypiat murrettiin jo 1960-luvun jälkipuolella alkaneen ns. paskan vallankumouksen aikana.

Alma-ata

Aikamoista ylireagointia monilla. Oletteko te jotain talebaneja tai jonkun muun Lähi-Idän paimentolaisuskonnon kannattajia?  ;)

Opettajana olen huomannut, että tuoreilla ekaluokkalaisilla alkaa jo olla perinteiset sukupuoliroolit opetettuna. Esim. poikia ei ole opetettu korjaamaan omia jälkiään ruokailun jälkeen. Eli jo kotona ja päiväkodeissa on tehty aika paljon "rajausta" sopivan tyttö-/poikakäytöksen suhteen. Sikäli tämä oppikirjojen kanssa sekoilu on siis myöhäistä; tykillä ammutaan väärää kärpästä.

Ja ne nykylapsethan ovat naisten hallitseman kasvatuskulttuurin kasvattamia! Siihen kuuluu mm. se, että pojat saavat myönteistä palautetta jo jotenkuten sinnepäin olevasta suorituksesta, tytöiltä hyväksytään helposti jotkut tunneperäiset suhtautumiset, joihin pojissa e kiinnitetä juuri huomiota -esimerkiksi tyttöihin jo ennen kouluuntuloa istutettu "matikkapelko" on tämmöinen ilmiö. Lapsille tehdään tällä tiedostamattomalla perinnetörttöilyllä suurta hallaa. Se näkyy sitten pojilla alisuoriutumisena, ei oikein saada otetta omasta oppijuudesta, kun mammalta on tullut aina se positiivinen vahvistus mistä tahansa töräyksestä.

Opetan mm. teknistä työtä ja siinä tytöt ovat yleensä taitavampia. Monilla jätkillä on ikäänkuin se alisuoriutumisen elmukelmu itsen ja maailman välillä estämässä kunnolla tekemistä. Esimerkiksi tarkka mittaaminen voi olla ihan hirveän vaikeata.