Hommaforum Testi

HOMMAN UUTISHUONE => Uutiset ja media => Ulkomaat => Topic started by: akez on 11.04.2017, 20:40:13

Title: 2017-04-11 Saksa: Törmäystestissä terroriautojen betoniesteet
Post by: akez on 11.04.2017, 20:40:13
Saksassa on testattu kuorma-autojen pysäyttämiseen tarkoitettuja betoniesteitä.

QuoteSaksa Betoniesteet testissä
 
Kuorma-autojen anti-terrori -esteet osoittautuivat hyödyttömiksi

 
Nizzan iskusta lähtien on suurtilaisuuksissa käytetty anti-terrori -esteitä, esim. Saksan yhtenäisyyden päivänä. Testi osoitti kuitenkin, että kuorma-autot voivat läpäistä tällaiset esteet vaivatta.
 
Die Welt 11.4.2017 juttu saksaksi (https://www.welt.de/politik/deutschland/article163606497/Anti-Terror-Sperren-fuer-Lastwagen-erweisen-sich-als-nutzlos.html)
 
Saksassa käytetyt siirrettävät betoniset anti-terrori -esteet eivät estä kuorma-autolla tehtyä hyökkäystä. Tämän osoitti MDR:n toimeksiannosta tehdyt Dekran kaksi testiä, kertoo Mitteldeutsche Rundfunk Leipzigistä.
 
Neumünsterissä tehdyissä testeissä kuorma-auto tuli joka kerta esteiden läpi. Nyt testattuja betoniesteitä käytetään kaikkialla Saksassa. Kyse on raskaimmista markkinoilla tällä hetkellä tarjolla olevista betonilohkareista.
 
Testissä tarkasteltiin kahta skenaariota, joissa käytettiin 10 tonnin kokonaispainoon lastattua kuorma-autoa. Kuorma-auto ajoi nopeudella 50 km/t päin betoniestettä. Tukholman ja Berliinin iskuissa käytetyt hyökkäysajoneuvot olivat huomattavasti suurempia kuin testissä käytetty kuorma-auto, todetaan raportissa.
 
Testin esteitä on käytetty Nizzan iskun jälkeen suurtilaisuuksien suojana. Niitä käytettiin mm. Saksan yhtenäisyyden päivän aikana Dresdenissä vuonna 2016.

Tässä on selkeästi monikulttuurin luoma uusi bisnesmahdollisuus, sillä tällä sektorilla on nyt kunnon tuotteille huutava kysyntä markkinoilla. Kaarnaveneet voi vihdoinkin unohtaa ja siirtyä valamaan betonia tai kehittämään muita ällistyttäviä innovaatioita.
Title: Vs: 2017-04-11 Saksa: Törmäystestissä terroriautojen betoniesteet
Post by: akez on 11.04.2017, 20:45:45
Testivideo löytyy täältä (http://www.mdr.de/umschau/lkw-durchbricht-antiterror-sperren-100.html).
Title: Vs: 2017-04-11 Saksa: Törmäystestissä terroriautojen betoniesteet
Post by: akez on 11.04.2017, 20:51:29
Poliisi nimittää videolla noita betonihökötyksiä muuten "Nizza-esteiksi".
Title: Vs: 2017-04-11 Saksa: Törmäystestissä terroriautojen betoniesteet
Post by: siviilitarkkailija on 11.04.2017, 20:53:53
Quote from: akez on 11.04.2017, 20:51:29
Poliisi nimittää videolla noita betonihökötyksiä muuten "Nizza-esteiksi".

...monikulttuurisen todellisuuden yliajamia ihmisjääntenteitä nimitetään "ihmis-pitsaksi"...
Title: Vs: 2017-04-11 Saksa: Törmäystestissä terroriautojen betoniesteet
Post by: Jepulis on 11.04.2017, 21:07:35
Jälleen kerran hoidetaan uskomattoman kalliilla tekniikalla entistä absurdeimmin tavoin seurauksia. Syyt saa maleksia rajalta sisään, varusmiesten kantaessa laukkuja ja vapaaehtoisten hardcore-hyysärien hoitaessa kaikki miehen fyysiset tarpeet rajalta pommiauton rattiin.

Jopa ajokortti maksetaan ellei ajotaitoa ole saatu hankittua isiksen riveissä.

Ja ihmisten turvallisuusongelmaan on tarjota entistä ehommat betoniporsaat, joita ei toki monikulttuurisyistä saa enää kutsua porsaiksi vaan betonikameleiksi.
Title: Vs: 2017-04-11 Saksa: Törmäystestissä terroriautojen betoniesteet
Post by: Lady Deadpool on 11.04.2017, 21:12:05
Taisi olla eilen kun MTV3:n uutisissa puhuttiin kaupunkisuunnittelun tärkeydestä estettäessä terroritekoja, tämä siis tiedustelutietojen lisäksi. Myös rekkakuskien turvallisuudesta keskusteltiin, rekkakuskia haastateltiin ja pääsi jopa esittelemään joitakin uusia järjestelmiä rekassaan, joiden olettaa olevan osasyy siihen miksi Tukholman isku "epäonnistui". Näitä järjestelmiä ei ole vanhoissa malleissa.
Title: Vs: 2017-04-11 Saksa: Törmäystestissä terroriautojen betoniesteet
Post by: Jepulis on 11.04.2017, 21:29:44
Piti vielä lisätä, että yksittäisen toimintatavan eliminointi ei koskaan voi todella toimia, jos/kun henkilöllä on terrori-iskuun riittävä motiivi.

Terrorille on niin monta erilaista tapaa, että mikään yritys karsia "helpoimmat tavat" ei tule koskaan poistamaan uhkaa. Lentokenttien ja lentokoneiden parempi valvonta on ns. "toiminut" mutta vain lentoasemilla. Se on hidastanut ja hankaloittanut kohta varmaan miljardin matkustajan elämää. Samalla uhka on vain siirtynyt seuraavaan pisteeseen. Nyt on muodissa väkijoukkoon ajo.

Suurin uhka on sen väen suuresta määrästä, jonka joukkoon terroristit pystyy kätkeytymään vuosiksikin piiloon. Mutta siihenhän suvakkimme estää tarttumasta. Sopivia tapoja toteuttaa isku on noin paljon, että edes Orwellin yhteiskunta ei niitä voi estää kun on paljon ihmisiä piilossa odottamassa oikeaa hetkeä. Esimerkiksi jos joku terroristi pääsee töihin julkisrakennuksen saneeraustyömaalle. Jos hän piilottaa tuolloin pommin, millä sen voi estää? Ensikerralla ehkä mutta silloin tekijät toteuttaa jo plan D, plan N ja niin edelleen. Myös terrori voisi olla muuta kuin ihmishenkiä välittömästi vaativaa. Suomessa on erittäin suuri määrä puutalokoteja. Jos joku terroristiryhmä päättäisi samaan aikaan sytyttää vaikka 100 eri kohdetta siten, että palokunta ei yksinkertaisesti kerkeä enää paikalle. Miten sen estää? Ja henkiä voi tuolloinkin kuolla.

Terroristeja ei oikeasti voi estää kuin rajalla.

Title: Vs: 2017-04-11 Saksa: Törmäystestissä terroriautojen betoniesteet
Post by: MW on 11.04.2017, 21:34:55
Vitun kuorma-autot, kun terroristeiksi ryhtyvät.

Vielä on aika paljon esineitä ja työkaluja, joiden terroriaikeilta pitäisi suojautua.

Tai hei, jos vaan potkittaisiin terot vittuun tältä pallonpuoliskolta? Olisiko helpompaa?
Title: Vs: 2017-04-11 Saksa: Törmäystestissä terroriautojen betoniesteet
Post by: Java on 11.04.2017, 21:46:52
Quote from: akez on 11.04.2017, 20:51:29
Poliisi nimittää videolla noita betonihökötyksiä muuten "Nizza-esteiksi".
Luonnollisesti, nizzalaisia niillä yritetään estää :facepalm:
Title: Vs: 2017-04-11 Saksa: Törmäystestissä terroriautojen betoniesteet
Post by: Khevonen on 11.04.2017, 21:53:29
Minulle tuli tänään mielikuva moottoripyörästä ja samuraimiekasta.
Title: Vs: 2017-04-11 Saksa: Törmäystestissä terroriautojen betoniesteet
Post by: jka on 11.04.2017, 21:59:59
Eihän nyt herranen aika tuollainen betonikuutio pidättele mitään. Kuorma-autohan menee läpi vaikka kokonaisesta betoniseinästä. Tuskin auttaa vaikka tuon pulttaisi maahan kiinnikin.

Sanoisin, että ainoa "pommin varma" keino on kaivaa "vallihauta". Eli kävelykadun kumpaankin päähän portaat maan alle ja sieltä takaisin ylös. Tämän vallihaudan yli ei aja kukaan eikä koskaan.

Toinen mahdollisuus on rakentaa esteitä jotka oikeasti tuhoaa kuorma-auton ajettavuuden.

https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Bundesarchiv_Bild_101I-719-0240-26,_Pas_de_Calais,_Atlantikwall,_Panzersperren.jpg

Vaikea ajella enää 120km/h kun on tuollainen piikki alustassa.
Title: Vs: 2017-04-11 Saksa: Törmäystestissä terroriautojen betoniesteet
Post by: Nuivake on 11.04.2017, 22:03:22
Kielletään jalankulku tai ainakin nuo helvetin "kävelykadut" ja muu viherhumpuuki.
Title: Vs: 2017-04-11 Saksa: Törmäystestissä terroriautojen betoniesteet
Post by: MW on 11.04.2017, 22:06:15
Quote from: Nuivake on 11.04.2017, 22:03:22
Kielletään jalankulku tai ainakin nuo helvetin "kävelykadut" ja muu viherhumpuuki.

Ulkonaliikkumiskielto.

Vääräuskoisten pasteerailu jalkakäytävillä on kiihottamista kansanryhmää vastaan.

Siihen se lopulta menee, tämä tie jolla olemme.
Title: Vs: 2017-04-11 Saksa: Törmäystestissä terroriautojen betoniesteet
Post by: koojii on 11.04.2017, 22:10:05
Quote from: Jepulis on 11.04.2017, 21:29:44
Piti vielä lisätä, että yksittäisen toimintatavan eliminointi ei koskaan voi todella toimia, jos/kun henkilöllä on terrori-iskuun riittävä motiivi.

Terrorille on niin monta erilaista tapaa, että mikään yritys karsia "helpoimmat tavat" ei tule koskaan poistamaan uhkaa. Lentokenttien ja lentokoneiden parempi valvonta on ns. "toiminut" mutta vain lentoasemilla. Se on hidastanut ja hankaloittanut kohta varmaan miljardin matkustajan elämää. Samalla uhka on vain siirtynyt seuraavaan pisteeseen. Nyt on muodissa väkijoukkoon ajo.

Toimiiko lentokenttien turvatarkastukset oikeasti? Sitähän ei tarvi kuin pari kolme sataa grammaa muoviräjähdettä kuljettaa lentokoneeseen vaikka marttyyrin peräsuolessa niin sen räjäyttämällä tipahtaa isokin matkustajakone. Välttämättä ei tarvi käsittääkseni edes mitään sytytintä jos räjähde on sellaista että räjähtää itsestään kun saa iskun joka vastaa putoamista parin metrin korkeudelta. Jos sytyttimen tarvii niin senhän saa duunattua vaikka iPhonen sisään tai vaikka läppäriin.

Koneissahan käy n+1 ihmistä vielä niin ettei se ole lennossa eikä turvatarkastuksia tehdä. Esimerkkinä vaikka mekaanikot ja siivoojat. Silloin koneeseen voisivat asentaa helposti ajastetun pommin jos marttyyrin rooli ei nappaa.

Koneen voi myös ampua käsittääkseni sinkolla vaikka alas lähtökiihdytyksen jälkeen maasta.

Väitän että se lentokoneiden räjähtelemättömyys viime vuosina ei johdu turvatarkastuksista vaan siitä yksinkertaisesta syystä että kenelläkään ei ole napannut syystä tai toisesta räjäytellä lentokoneita. Lentokenttien turvatarkastukset ovat vain tapa jolla pyrkivät rauhoittelemaan ja luomaan turvallisuudentunnetta hölmöimmälle osalle populaatiosta.

Title: Vs: 2017-04-11 Saksa: Törmäystestissä terroriautojen betoniesteet
Post by: Fiftari on 11.04.2017, 22:25:43
Quote from: jka on 11.04.2017, 21:59:59
Eihän nyt herranen aika tuollainen betonikuutio pidättele mitään. Kuorma-autohan menee läpi vaikka kokonaisesta betoniseinästä. Tuskin auttaa vaikka tuon pulttaisi maahan kiinnikin.

Sanoisin, että ainoa "pommin varma" keino on kaivaa "vallihauta". Eli kävelykadun kumpaankin päähän portaat maan alle ja sieltä takaisin ylös. Tämän vallihaudan yli ei aja kukaan eikä koskaan.

Toinen mahdollisuus on rakentaa esteitä jotka oikeasti tuhoaa kuorma-auton ajettavuuden.

https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Bundesarchiv_Bild_101I-719-0240-26,_Pas_de_Calais,_Atlantikwall,_Panzersperren.jpg

Vaikea ajella enää 120km/h kun on tuollainen piikki alustassa.

Itse asiassa noita "hämähäkkejä" oli kosovossa. Ne oli pasin katolla ja kun piti hillitä autoilijan intoa niin niistä rakennettiin pujottelurata. Olivat kyllä vähän pienempiä mutta tuollainen kun menee pohjasta läpi ja toinen pää auraa katua niin kyllä liike hidastuu merkittävästi. Totta kai kuorma-autot tarvitsevat kunnon kokoluokkaa olevat mutta parempia nuo olisivat kuin betoniset "seinät"
Title: Vs: 2017-04-11 Saksa: Törmäystestissä terroriautojen betoniesteet
Post by: Ernst on 11.04.2017, 22:28:21
Parempaa tekniikkaa...

http://hommaforum.org/index.php/topic,120199.msg2594432.html#msg2594432

Title: Vs: 2017-04-11 Saksa: Törmäystestissä terroriautojen betoniesteet
Post by: Tabula Rasa on 11.04.2017, 23:00:37
Jos esteet tehdään betonista sen pitää olla luokkaa yhtä massiivinen kuin pysäytettävä liikevoima. Tai sitten se pitää tehdä kiinteäksi maahan tyyliin kaksi-kolmemetrinen metallipalkki josta yli puolet on valettu kiinteäksi osaksi tietä/mitä ikinä tahdotaan rekalla ajolta estää. Simppelisti tämä matuinvaasio tulee maksamaan turvallisuudessa tähtitieteellisesti.
Title: Vs: 2017-04-11 Saksa: Törmäystestissä terroriautojen betoniesteet
Post by: Martin on 11.04.2017, 23:03:34
Tehtäiskö betoniesteet suoraan merenrantaan? Vähän kuin Aatun Atlantin valli.

Sent from my XT1580 using Tapatalk

Title: Vs: 2017-04-11 Saksa: Törmäystestissä terroriautojen betoniesteet
Post by: Fiftari on 11.04.2017, 23:11:18
Quote from: Martin on 11.04.2017, 23:03:34
Tehtäiskö betoniesteet suoraan merenrantaan? Vähän kuin Aatun Atlantin valli.

Sent from my XT1580 using Tapatalk

Jos sinne saataisiin vielä samaan tapaan toimiva rajavalvonta niin se toimisi.
Title: Vs: 2017-04-11 Saksa: Törmäystestissä terroriautojen betoniesteet
Post by: Impi Waara on 11.04.2017, 23:16:46
Mielenkiintoinen yhdistelmä; suomalainen talvi aurauksineen ja raskaan kaluston esteet. Suunnittelen jo liikennemerkkiä, jossa sanoma on "huoltoajo sallittu vain koppimopoilla".
Title: Vs: 2017-04-11 Saksa: Törmäystestissä terroriautojen betoniesteet
Post by: Tappivanukas on 11.04.2017, 23:19:58
Pitäisi vuotaa medialle "suunnitelma" kuorma-auton ajamisesta moskeijan seinään. Äkkiä löytyisi konstit joilla kuorma-auto pysähtyy, vaikka se vaatisi kauko-ohjauksen asentamista jokaiseen tila-autoa isompaan kulkuneuvoon. Spare no expense.

Suomalaine ratkaisu voisi olla korotettu vero ja tiukat päästörajoitukset raskaalle liikenteelle.
Title: Vs: 2017-04-11 Saksa: Törmäystestissä terroriautojen betoniesteet
Post by: Finis Finlandiae on 11.04.2017, 23:26:26
Ainoa tepsivä keino taitaa olla rajata jokainen eurooppalainen julkinen tila juutalaisten asuttamalla settlementillä. Niiden läpi tuskin pääsee ihan vaan tööttäämällä ja snackbaria kailottamalla.  :roll:
Title: Vs: 2017-04-11 Saksa: Törmäystestissä terroriautojen betoniesteet
Post by: Dirre on 11.04.2017, 23:29:55
tossa videon alussahan oli ihan käypiä esteitä esim rivistö noin metrin välein olevia metallitankoja jokka ylettyy parin metrin syvyyteen. Veikkaan et noi betoni kuutiot valittu koska halpoja ja siirreltävissä, perusbenotin hinta noin 100e kuutio
Title: Vs: 2017-04-11 Saksa: Törmäystestissä terroriautojen betoniesteet
Post by: Micke90 on 11.04.2017, 23:36:14
Tällainen on uusi, islamilainen Eurooppa. Joko heräätte?
Title: Vs: 2017-04-11 Saksa: Törmäystestissä terroriautojen betoniesteet
Post by: orientexpressen on 11.04.2017, 23:51:31
Quote from: jka on 11.04.2017, 21:59:59
Toinen mahdollisuus on rakentaa esteitä jotka oikeasti tuhoaa kuorma-auton ajettavuuden.

https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Bundesarchiv_Bild_101I-719-0240-26,_Pas_de_Calais,_Atlantikwall,_Panzersperren.jpg

Vaikea ajella enää 120km/h kun on tuollainen piikki alustassa.

Nuo tunnetaan nimellä espanjalainen ratsu.
Title: Vs: 2017-04-11 Saksa: Törmäystestissä terroriautojen betoniesteet
Post by: Hämeenlinnan Oraakkeli on 11.04.2017, 23:52:09
Ja entäs sitten jos nämä terroristit Sopeutuvat ja pääsevät laillisesti jäte ja jakeluautojen rattiin. silloin on ase valmiina odottamassa sopivaa hetkeä.
Ja sellaisia paikkoja joissa on populaa, mutta ei ajoesteitä löytyy aivan varmasti joka kylästä. Varsinkin jos terroristit rupevat oikein vittumaisiksi.
Title: Vs: 2017-04-11 Saksa: Törmäystestissä terroriautojen betoniesteet
Post by: Impi Waara on 12.04.2017, 00:04:48
Quote from: Hämeenlinnan Oraakkeli on 11.04.2017, 23:52:09
Ja entäs sitten jos nämä terroristit Sopeutuvat ja pääsevät laillisesti jäte ja jakeluautojen rattiin. silloin on ase valmiina odottamassa sopivaa hetkeä.
Ja sellaisia paikkoja joissa on populaa, mutta ei ajoesteitä löytyy aivan varmasti joka kylästä. Varsinkin jos terroristit rupevat oikein vittumaisiksi.

Valtion pohjattomasta kassastahan on kaivettu rutkasti rahaa näiden "kotoutujien" bussi- ja rekkakortteihin. Ei muuta kuin odottamaan...
Title: Vs: 2017-04-11 Saksa: Törmäystestissä terroriautojen betoniesteet
Post by: Hankala Tapaus on 12.04.2017, 00:16:42
Quote from: Khevonen on 11.04.2017, 21:53:29
Minulle tuli tänään mielikuva moottoripyörästä ja samuraimiekasta.

Ei onnistu kuin elokuvissa.
Title: Vs: 2017-04-11 Saksa: Törmäystestissä terroriautojen betoniesteet
Post by: Finis Finlandiae on 12.04.2017, 00:17:03
Quote from: Hämeenlinnan Oraakkeli on 11.04.2017, 23:52:09
Ja entäs sitten jos nämä terroristit Sopeutuvat ja pääsevät laillisesti jäte ja jakeluautojen rattiin. silloin on ase valmiina odottamassa sopivaa hetkeä.

Miksi sen pitää olla rekka?!  :o
Sen kun vedät vaikka Fiatilla jalkakäytävää pitkin sopivan ruuhkaisessa paikassa.

Etelä-Amerikkakin vaikuttaa tätä nykyä ihan OK mestalta meikäläisen loppusijoituspaikaksi.
Siellä ei sentään pamahtele ihan missä sattuu, kuten Euroopan kaupungeissa. Nähty on.
Ja tämä on vasta alkua!!!
Title: Vs: 2017-04-11 Saksa: Törmäystestissä terroriautojen betoniesteet
Post by: Kim Evil-666 on 12.04.2017, 00:22:06
Kyllähän jokainen tietää, mikä on paras ja toimivin "Nizza-este". Ainoa takuu musuterojen kepposten estämiseksi on olla päästämättä musuteroja Eurooppaan. Sitä estettä voisi kutsua vaikka matustoppariksi.

Ihmisoikeuksien nimissä on kuitenkin päätetty niin, että rekat saavat mielisairaina hoiperrella pitkin katuja. Ei se ilmeisesti ole niin justiinsa, jos muutamia siviiliuhreja sattuu silloin tällöin jäämään rasismista kärsineiden rekkojen uhreiksi. Eurooppa elää historiansa surkeinta aikaa, musta surma mukaan lukien.
Title: Vs: 2017-04-11 Saksa: Törmäystestissä terroriautojen betoniesteet
Post by: Hankala Tapaus on 12.04.2017, 00:29:18
Quote from: jka on 11.04.2017, 21:59:59
...Toinen mahdollisuus on rakentaa esteitä jotka oikeasti tuhoaa kuorma-auton ajettavuuden.

Korkeintaan vähentää uhrien määrää esteen jälkeen.

Jos ei ole koskaan ajanut kymmenien tonnien painoisella ajoneuvolla, ei varmaan ymmärrä millaisista massoista siinä puhutaan. Liike-energiaa on valtava määrä. Vaikka eturenkaat irtoaisivat, laite liikkuu vielä pitkän matkan. Jos puhutaan kiinteistä esteistä, sellaisen pitäisi painaa moninkertainen määrä ajoneuvoon verrattuna, jos halutaan saada aikaan totaalinen pysähtyminen. Käytännössä sellaisten kuljettaminen on jo erikoiskuljetuksen hommia.

Tällä hetkellä kaikki käytössä näkemäni esteet perustuvat ajatukseen, että auton kuljettaja ei halua naarmuttaa autoaan. Minusta se ei taida olla terroristin huolista suurimpia.

Terroriteon voi estää vaikkapa pitämällä terroristin poissa kotimaastaan. Suomen kokoisen maan tapauksessa se on ainoa mahdollisuus. Terrorismin syihin ei näillä rahkeilla oikein pääse vaikuttamaan.
Title: Vs: 2017-04-11 Saksa: Törmäystestissä terroriautojen betoniesteet
Post by: Hornsmith on 12.04.2017, 00:29:49
Ajoneuvoihin pitää saada Allah-lukko pakolliseksi. Ajoneuvo ei käynnisty ellet kiellä Allahia kolmesti. Tämäkään ei estä kaikkia sattumuksia, mutta määrän puolittuminenkin olisi jo hieno asia.
Title: Vs: 2017-04-11 Saksa: Törmäystestissä terroriautojen betoniesteet
Post by: dothefake on 12.04.2017, 00:30:56
Betoniporsaat Kruppin teräksestä, sitä on ennenkin toteltu.
Title: Vs: 2017-04-11 Saksa: Törmäystestissä terroriautojen betoniesteet
Post by: siviilitarkkailija on 12.04.2017, 00:43:16
Quote from: koojii on 11.04.2017, 22:10:05

Toimiiko lentokenttien turvatarkastukset oikeasti? Sitähän ei tarvi kuin pari kolme sataa grammaa.....

Tähän on helppo vastata. Kyllä ja ei. Toimiiko? Kyllä. Estääkö kaikki yritykset? Ei. Pitää vähän ymmärtää turvallisuusajattelua ja kv terrorismia käsittääkseen mitä on mm turvatarkastaminen ja missä sen raja kulkee.

Turvatarkastus on inhimillistä työtä turvallisuuden eteen. Se ei ole viranomaisten toimintaa vaan palveluammatin harjoittamista. Sitä tekee joukko ihan tavallisia ihmisiä etuineen ja puutteineen. Heidän tehtävä on estää vaarallisen materiaalin tai luvattoman henkilön pääsy turvatarkastetulle alueelle. Useamman kerran tässä onnistutaan kuin epäonnistutaan. Ja kuten kaikessa työssä, näytä minulle IHMINEN joka EI KOSKAAN EPÄONNISTU, näytän valehtelijan. Ja kuten kaikessa arjen puurtamisessa, ko työssä harvemmin tulee kiitosta. Virheistä valitetaan herkemmin.
Quote
Koneissahan käy n+1 ihmistä vielä niin ettei se ole lennossa eikä turvatarkastuksia tehdä. Esimerkkinä vaikka mekaanikot ja siivoojat. Silloin koneeseen voisivat asentaa helposti ajastetun pommin jos marttyyrin rooli ei nappaa.

No asia on hoidettu. Kaikki henkilöt, myös mekaanikot (jotka voisi paljon helpommin aiheuttaa tuhoa) turvatarkastetetaan. Turvatarkastus ei voi estää esim mielenhäiriöistä pilottia tapattamasta koko lentokoneellista matkustajia (kuten Saksassa) mutta se voi estää vaaran aiheuttamisen vaikkapa alkoholille tai kannabikselle haisevan lentoyhtiötyöntekijän kohdalla (kuten Suomessa). Tosin nämä ovat äärimmäisen harvinaisia  tapahtumia.

Quote
Koneen voi myös ampua käsittääkseni sinkolla vaikka alas lähtökiihdytyksen jälkeen maasta.

Tai konekiväärillä tai 40 mm it tykillä tai ohjuksella...tai hohhoijaa. Joo. Näköjään koneen voi ampua myös ylhäällä jos on BUK ohjusjärjestelmä. Nämä ovat kuitenkin sotilasaseita. Niiden hallussapito ja käyttö on vaikeaa eikä oikein onnistu kuin armeijassa ,mielikuvituksessa tai Ruotsalaisessa monikulttuurilähiössä. On jotenkin käsittämätöntä että jonkun mielessä palvelualan työntekijöiden pitäisi edes teoriassa alkaa valmistautumaan sotilasaseiden käyttöä vastaan.

Quote
Väitän että se lentokoneiden räjähtelemättömyys viime vuosina ei johdu turvatarkastuksista vaan siitä yksinkertaisesta syystä että kenelläkään ei ole napannut syystä tai toisesta räjäytellä lentokoneita.

Niin no. Pommit on niin vittumaisia ja sinun tulkinta aikaikkunasta minulle epäselvää etten osaa sanoa kuinka paljon iskuja on estetty ja paljonko on räjäytetty. Terrorismi on kuitenkin täällä. Samoin häiriö- ja uhkailukäytös. Turvari ei satavarmasti voi estää mm kovanluokan tappajaa mutta amatööri pysäytetään ja asekuljettajat. Niin että aikaisemmin hyvin kiusallinen lentokonekaappaus on jäänyt nykyään historiaan. Henkilöstö ja matkustajat voivat melko turvallisin mielin lentää ja ikävässä tapauksessa fyysisellä joukkovoimalla lannistaa uhkaavat häiriköt.

Quote
Lentokenttien turvatarkastukset ovat vain tapa jolla pyrkivät rauhoittelemaan ja luomaan turvallisuudentunnetta hölmöimmälle osalle populaatiosta.

Kyllä ja ei. Kaikesta päätellen et ole ollenkaan pohtinut mm joukkoliikenteen ja suurten ihmismassojen kohdalla sitä MITEN HÖLMÖJÄ HÖLMÖIMMÄT OIKEASTI OVAT?  Tottakai toiminta on myös näyttelyä. Näyttäytymistä. Hei ollaan tässä. Tehdään ihan tavallista työtä. Mutta on myös tilanteita joissa koulutus alkaa tuottamaan hedelmää joita toivottavasti ei koskaan nähdä.

...mietippä itse jos ja kun työsi on räjähteiden etsintää niin oletko oikeasti niin tyhmä että haluat ehdoin tahdoin tunkea omat pikku kätöset mm kätkettyyn pommiin. Tai kuten Ranskassa, elämäsi viimeisenä tekona estää itsemurhanpommittajan kulku turvatarkastetulle alueelle.
Title: Vs: 2017-04-11 Saksa: Törmäystestissä terroriautojen betoniesteet
Post by: Hämeenlinnan Oraakkeli on 12.04.2017, 00:46:56
Miksi näiden ählämiterroristien täytyy aina tappaa. esim tekemäällä tulipaloja saa isoa tuhoa aikaiseksi ilman että itse kuolee  tai jää kiinni.
Title: Vs: 2017-04-11 Saksa: Törmäystestissä terroriautojen betoniesteet
Post by: Hankala Tapaus on 12.04.2017, 01:02:50
Quote from: Hämeenlinnan Oraakkeli on 12.04.2017, 00:46:56
Miksi näiden ählämiterroristien täytyy aina tappaa. esim tekemäällä tulipaloja saa isoa tuhoa aikaiseksi ilman että itse kuolee  tai jää kiinni.

Länsimainen ihminen ei pelkää omaisuuden menettämisen takia. Vakuutukset jne. Pelko tulee kotiin vain kuolemanpelon kautta.
Title: Vs: 2017-04-11 Saksa: Törmäystestissä terroriautojen betoniesteet
Post by: dothefake on 12.04.2017, 01:03:48
Rakennukset voi rakentaa uudestaan, siksi.
Title: Vs: 2017-04-11 Saksa: Törmäystestissä terroriautojen betoniesteet
Post by: siviilitarkkailija on 12.04.2017, 01:09:05
Quote from: Hämeenlinnan Oraakkeli on 12.04.2017, 00:46:56
Miksi näiden ählämiterroristien täytyy aina tappaa. esim tekemäällä tulipaloja saa isoa tuhoa aikaiseksi ilman että itse kuolee  tai jää kiinni.

Koska terroristi on symbioosissa vihervasemmistolaisen valhemedian kanssa. Terrorismi on väkivallan ja median yhteistä vaikuttamista. Voimme tapattaa vaikka 10 000 ihmistä tulipaloissa ilman että "ketään kiinnostaa". Mutta kun meillä on hieno uusi väline (hd kamera ja internet) ja oranssiin pukuun puettuja ihmisiä sosiaalisessa mediassa, voimme muutamilla puukonväännöillä saada aikaan suuremman vaikutuksen. Ja jos terroristi saa kiinni muutaman jenkkisotilaan tai tappaa länsimaissa, haluttu huomio on 1000 kertainen.

Kyse on myös suurliiketoiminnasta. Lähi-idän ja afrikan terrorismi on rahoitettua ja ohjailtua. Sillä ja ihmiskuljetuksella vähennetään monen lähi-idän maan omaa terrorismia viemällä tekijät mm Eurooppaan ja kieltäytymällä ottamasta näitä takaisin. Eräänlainen pallottelu. Jos ette anna meille rahaa, tuotamme teille lisää terrorismia koska lopetitte rajavalvonnan ja esitätte humanistia. Joten maksakaa!...ai ette...no pari näyttävää iskua.

Toinen ja traaginen syy on demmojen tuhoama oikeuslaitos.  Moni terroristi on kehitysmaan etsintäkuuluttama rikollinen mutta turvapaikkaperseilyn takia heitä käsitellään kuin poliittisen vainon uhria. Mikä luonnollisesti johtaa tarpeeseen terrorisoida enemmän ja kovempaa kun siitä ei jäänyt kiinni. Itseasiassa monen myöhemmin terroristirikollisen kannalta hänen saamansa pikkurikostuomio voi olla jopa käänteinen lottovoitto. Koska euroopan vankilat ovat uskontopoliityisen väkivaltarikollisuuden kasvualustoja.
Title: Vs: 2017-04-11 Saksa: Törmäystestissä terroriautojen betoniesteet
Post by: Finis Finlandiae on 12.04.2017, 02:00:02
Quote from: Kim Evil-666 on 12.04.2017, 00:22:06
Eurooppa elää historiansa surkeinta aikaa, musta surma mukaan lukien.

Musta Surma sentään vain tuli ja meni, mutta kun islam tuli, Eurooppa meni.  :facepalm:
Title: Vs: 2017-04-11 Saksa: Törmäystestissä terroriautojen betoniesteet
Post by: Impi Waara on 12.04.2017, 02:01:44
Quote from: dothefake on 12.04.2017, 00:30:56
Betoniporsaat Kruppin teräksestä, sitä on ennenkin toteltu.

Tarkoittanet teräsnorsuja, joilla on pitkä kärsä??
Title: Vs: 2017-04-11 Saksa: Törmäystestissä terroriautojen betoniesteet
Post by: b_kansalainen on 12.04.2017, 02:20:11
Minä ainakin haluaisin lukea tästä aiheesta Tekniikan Maailman kansantajuisen artikkelin "TM testaa: betoniesteet". Tai ainakin sen "kiitämme" ja "moitimme" yhteenvedon. Ehkä se löytyy jostain Pahkasian numerosta 80-luvulta.
Title: Vs: 2017-04-11 Saksa: Törmäystestissä terroriautojen betoniesteet
Post by: Roope on 12.04.2017, 02:27:02
Ruotsissa on kutsuttu terrori-iskun jälkeen koolle asiaa – siis kuorma-autoesteitä – käsittelevä kokous.

QuoteRuotsissa alkoi terrori-iskun jälkipuinti – Miksei epäiltyä saatu käännytettyä, olisiko katusulkujen pitänyt olla vahvempia?

[...]

Drottninggatanin isku on nyt kuitenkin käynnistämässä keskustelua siitä, mitä pitäisi tehdä, jos ihmisiä ei saada palautettua. Poliitikoista osa vaatii kovia keinoja.

"Jos käännytys on vaikeaa panna toimeen mutta ihmisellä ei ole myöskään oikeutta olla Ruotsissa, on henkilö otettava säilöön", sanoi maltillisen kokoomuksen puheenjohtaja Anna Kinberg Batra TT:lle.

TEKIJÄN löytäminen ajoissa on yksi asia. Tämän lisäksi Ruotsissa on mietitty perjantain jälkeen, oliko Tukholmassa varauduttu riittävästi kuorma-auto­iskuun.

Niitä oli jo nähty esimerkiksi Berliinissä ja Nizzassa. Tukholmassakin on muistissa hiukan samanlainen tapaus vuodelta 2003. Psyykkisesti sairas mies tappoi kaksi ihmistä ajamallaan autolla Tukholman vanhassakaupungissa. Useita loukkaantui.

Nyt iskun tekijä ajoi kaappaamallaan autolla ihmisten päälle Drottninggatanilla ja sitten sisään tavaratalo Åhlénsiin. Tällaisia tekoja ei voi estää, tutkija Ranstorp sanoo.

Tiettyjä toimia auton käytön vaikeuttamiseksi voi kuitenkin ehkä tehdä, hän arvioi.

Ruotsin infrastruktuuriministeri on jo kutsunut alan koolle asiaa käsittelevän kokouksen.

DROTTNINGGATANILLA on betonileijonia, mutta ne eivät estä kuorma-autoiskua, kuten perjantaina nähtiin. Katua ei ole suljettu raskaammilla laskettavilla ja nostettavilla pylväillä kuten esimerkiksi valtiopäivätalon ympäristössä. Olisiko syytä?

Tukholman kaupunginkonttorissa varajohtajana toimiva Fredrik Jurdell toteaa, ettei Drottninggatanilla ajamista voi estää muun muassa tavarankuljetusten ja lumiaurauksen takia kokonaan. Jos taas haluttaisiin vahvemmat katusulut, olisi poliisin tehtävänä vaatia niitä. Siihen ei ole nähty tarvetta.

Kaupunki on lisännyt paikalle betonileijonia, mutta ne ovat toki lähinnä symbolisia, Jurdell sanoo. Hän toteaa, että vastaavia iskuja on hyvin vaikeaa estää. "Jos halutaan sulkea yhä useampia alueita tiesuluilla, on huomioitava, että on paljon muitakin kamaluuksia, joita tukholmalaisille pahaa haluavat ihmiset voivat keksiä."

Julkisen tilan avoimuus ja turvallisuus on ylipäänsä vaikeasti tasapainoteltava asia. "Haluamme avoimen yhteiskunnan, ja silloin on valitettavasti niin, että se on myös haavoittuva."
Helsingin Sanomat (http://www.hs.fi/paivanlehti/12042017/art-2000005167327.html) 12.4.2017
Title: Vs: 2017-04-11 Saksa: Törmäystestissä terroriautojen betoniesteet
Post by: b_kansalainen on 12.04.2017, 02:30:22
^Keskiajalla arvorakennukset suojattiin vallihaudalla. Eiköhän tässä saada joku ympyrä suljettua. Tuokin juttu henki sitä, että nimenomaan valtaa pitävien henkeä on suojeltava.
Title: Vs: 2017-04-11 Saksa: Törmäystestissä terroriautojen betoniesteet
Post by: Kari Kinnunen on 12.04.2017, 05:38:55
Quote from: Hankala Tapaus on 12.04.2017, 00:29:18
Jos ei ole koskaan ajanut kymmenien tonnien painoisella ajoneuvolla, ei varmaan ymmärrä millaisista massoista siinä puhutaan. Liike-energiaa on valtava määrä. Vaikka eturenkaat irtoaisivat, laite liikkuu vielä pitkän matkan.

No, onneksi terojen pullarellut ja kaljakaniat eivät paina ihan kymmeniä tonneja. Ja nopeudetkaan eivät ole kovia, joten uskoisin, että rakkineen meno tyssää esteeseen kyllä.
Title: Vs: 2017-04-11 Saksa: Törmäystestissä terroriautojen betoniesteet
Post by: mikkoR on 12.04.2017, 06:07:05
Esteissä on kyse kuinka nopeasti massa saadaan pysähtymään, ei kuorma-auto jatka omin voimin vauhdin hiipumista pidempään edes normipossujen jälkeen koska etupäässä ohjaus menee totaalisen paskaksi ja koneestakin tulee nesteet ulos.
Title: Vs: 2017-04-11 Saksa: Törmäystestissä terroriautojen betoniesteet
Post by: kylähullu on 12.04.2017, 06:32:48
Maanantaina duunissä erään ison kuljetuslikkeen kujettaja näytti kuinka hienon tekstiviestin kaikki yhtiön kuljettajat saivat.
Siinä oli ohjeet miten estää k-auton kaappaus ja ohjeet miten toimia jos joku sen onnistuu kaappaamaan.
Title: Vs: 2017-04-11 Saksa: Törmäystestissä terroriautojen betoniesteet
Post by: Mikko T on 12.04.2017, 07:18:50
Quote from: Jepulis on 11.04.2017, 21:29:44
Jos joku terroristiryhmä päättäisi samaan aikaan sytyttää vaikka 100 eri kohdetta siten, että palokunta ei yksinkertaisesti kerkeä enää paikalle.

Eikä ne muutenkaaan pääse paikalle koska on asennettu ajoesteet terroristeja varten.

Lopppuun terveiset Arjalta..

"Lopettakaa nyt tuo uikuttaminen islamin hyökyaallosta ja opetelkaa uimaan väistämään!"
Title: Vs: 2017-04-11 Saksa: Törmäystestissä terroriautojen betoniesteet
Post by: siviilitarkkailija on 12.04.2017, 07:23:57
Quote from: Hohtava Mamma on 12.04.2017, 06:01:47
Minä luulen, että Bernerillä ja Ollilalla on jo virsikirjan lisälehdillä odottamassa ratkaisu radikalisoituneiden rekkojen ongelmaan. Se liittyy avainsanoihin paikannus, etälukitus, moottorinohjaus ja ala-allegoriaan monikulttuuri, bisnes, ahdistuss, tusska.

...unohdit tärkeimmän: tällainen "parannettu älyjärjestelmä" luonnollisesti maksaa ja siksi kaikki uuden kuorma-auton ostajat lain voimalla pakotetaan ostamaan ko järjestelmä...mutta ulkomaalaiset kuljetusliikkeet luonnollisesti vapautetaan hankintapakosta...€€€€€
Title: Vs: 2017-04-11 Saksa: Törmäystestissä terroriautojen betoniesteet
Post by: Tappivanukas on 12.04.2017, 07:26:15
En ole aasintuntija, mutta veikkaan että moottorin sammuttaminen, avainten mukaanottaminen ja kopin lukitseminen olisivat aika itsestään selvä prosedyyri. Kylmäketju tuskin katkeaa vaikka jäähdytys olisi pois päältä jakelun ajan.

Aina kun näen ilman kuljettavaa käyvän auton, mietin mitä pirinisti tai terroristi tekisi. Kumma ettei säpoissa ja kuljetusfirmoissa ole säteillyt.
Title: Vs: 2017-04-11 Saksa: Törmäystestissä terroriautojen betoniesteet
Post by: Bellerofon on 12.04.2017, 07:31:15
Quote from: Tappivanukas on 12.04.2017, 07:26:15
En ole aasintuntija, mutta veikkaan että moottorin sammuttaminen, avainten mukaanottaminen ja kopin lukitseminen olisivat aika itsestään selvä prosedyyri. Kylmäketju tuskin katkeaa vaikka jäähdytys olisi pois päältä jakelun ajan.

Aina kun näen ilman kuljettavaa käyvän auton, mietin mitä pirinisti tai terroristi tekisi. Kumma ettei säpoissa ja kuljetusfirmoissa ole säteillyt.
Onko kylmäkoneet riippuvaisia nykyajan kuorma-autoissa koneen käynnistä. Voisi kuvitella, että noissa on jokin oma aggrekaatti ja akusto? Asiaa paremmin tuntevat voisi kommentoida.
Title: Vs: 2017-04-11 Saksa: Törmäystestissä terroriautojen betoniesteet
Post by: Faidros. on 12.04.2017, 07:37:18
Quote from: Tappivanukas on 12.04.2017, 07:26:15
En ole aasintuntija, mutta veikkaan että moottorin sammuttaminen, avainten mukaanottaminen ja kopin lukitseminen olisivat aika itsestään selvä prosedyyri. Kylmäketju tuskin katkeaa vaikka jäähdytys olisi pois päältä jakelun ajan.

Aina kun näen ilman kuljettavaa käyvän auton, mietin mitä pirinisti tai terroristi tekisi. Kumma ettei säpoissa ja kuljetusfirmoissa ole säteillyt.

Tuolla systeemillä tehdään kuskista se ensimmäinen uhri, kun avaimet napataan puukottamalla kuski ensin. Kuinkas sille kuskille kävikään saksalaisella joulutorilla?
Title: Vs: 2017-04-11 Saksa: Törmäystestissä terroriautojen betoniesteet
Post by: foobar on 12.04.2017, 07:42:44
Quote from: Faidros. on 12.04.2017, 07:37:18
Quote from: Tappivanukas on 12.04.2017, 07:26:15
En ole aasintuntija, mutta veikkaan että moottorin sammuttaminen, avainten mukaanottaminen ja kopin lukitseminen olisivat aika itsestään selvä prosedyyri. Kylmäketju tuskin katkeaa vaikka jäähdytys olisi pois päältä jakelun ajan.

Aina kun näen ilman kuljettavaa käyvän auton, mietin mitä pirinisti tai terroristi tekisi. Kumma ettei säpoissa ja kuljetusfirmoissa ole säteillyt.

Tuolla systeemillä tehdään kuskista se ensimmäinen uhri, kun avaimet napataan puukottamalla kuski ensin. Kuinkas sille kuskille kävikään saksalaisella joulutorilla?

Monikulttuuri vaatii uhrauksia. Mitä enemmän uhrauksia, sitä enemmän suvaittavaa ja sitä kirkkaampi sädekehä suvaitsijoilla. Sivullisten hengellä on suvaitsijoille merkitystä vain välineinä joilla korostaa omaa kykyä hyväksyä islamilaista vallankäyttöä ja väkivaltaa. Jokainen lisäuhri on nimenomaan keino korostaa sitä, kuinka välinpitämätön hyvä ihminen on monikulttuurin käytännön kanssa ristiriitaan joutuvien tulevaisuutta kohtaan.
Title: Vs: 2017-04-11 Saksa: Törmäystestissä terroriautojen betoniesteet
Post by: jka on 12.04.2017, 07:48:42
Quote from: Impi Waara on 12.04.2017, 02:01:44
Quote from: dothefake on 12.04.2017, 00:30:56
Betoniporsaat Kruppin teräksestä, sitä on ennenkin toteltu.

Tarkoittanet teräsnorsuja, joilla on pitkä kärsä??

Paras idea tähän asti.

Jokaisen kävelykadyn päähän aidon kokoisia ja painoisia Tiger-tankkeja riviin. Ei muuten mene rekka läpi vaikka kärsä ei edes ampuisi.

Voisi käydä itsekin joskus kävelykadulla katselemassa teräsnorsuja.
Title: Vs: 2017-04-11 Saksa: Törmäystestissä terroriautojen betoniesteet
Post by: Pakkanen on 12.04.2017, 08:00:04
Kuten tulikin, terrori-isku tarvitsee kolme elementtiä onnistuakseen.

Tekijä, väline ja kohde.

Eurooppalaiset ovat sammutustekniikkansa valinneet :facepalm:.
Title: Vs: 2017-04-11 Saksa: Törmäystestissä terroriautojen betoniesteet
Post by: Ernst on 12.04.2017, 09:09:31
Kunnon tolppa pysäyttää kuormurin.

https://www.youtube.com/watch?v=HAkCypsQIQk
Title: Vs: 2017-04-11 Saksa: Törmäystestissä terroriautojen betoniesteet
Post by: mikkoR on 12.04.2017, 09:32:16
Quote from: Bellerofon on 12.04.2017, 07:31:15
Quote from: Tappivanukas on 12.04.2017, 07:26:15
En ole aasintuntija, mutta veikkaan että moottorin sammuttaminen, avainten mukaanottaminen ja kopin lukitseminen olisivat aika itsestään selvä prosedyyri. Kylmäketju tuskin katkeaa vaikka jäähdytys olisi pois päältä jakelun ajan.

Aina kun näen ilman kuljettavaa käyvän auton, mietin mitä pirinisti tai terroristi tekisi. Kumma ettei säpoissa ja kuljetusfirmoissa ole säteillyt.
Onko kylmäkoneet riippuvaisia nykyajan kuorma-autoissa koneen käynnistä. Voisi kuvitella, että noissa on jokin oma aggrekaatti ja akusto? Asiaa paremmin tuntevat voisi kommentoida.

Ainoa kylmäkone mitä moottori pyörittää on ohjaamon ilmastointi ja kesällä lämmitys joiden vuoksi auto jätetäänkin pääsääntöisesti käyntiin.
Kylmäkone on kontissa aina erikseen.
Ihan random jamppa ei muuten välttämättä pääse edes kuorma-autolla liikkeelle joten pääsääntöisesti jotain kokemusta pitää olla ko. härveleistä, itsellä oli kuljetusliike ja kymmenistä erilaisista autoista kokemusta ja silti uudella kuorma-autolla menee tovi ennenkuin keksii kaikki vipstaakit.
Title: Vs: 2017-04-11 Saksa: Törmäystestissä terroriautojen betoniesteet
Post by: ejmantyla on 12.04.2017, 09:46:27
Quote from: Pakkanen on 12.04.2017, 08:00:04
Kuten tulikin, terrori-isku tarvitsee kolme elementtiä onnistuakseen.

Tekijä, väline ja kohde.

Eurooppalaiset ovat sammutustekniikkansa valinneet :facepalm:.
Totta.
Helpointa olisi eliminoida tuo yksi,noista kolmesta.
Sadalla palautuslenolla saisi ihmeitä aikaan suomessa.
Title: Vs: 2017-04-11 Saksa: Törmäystestissä terroriautojen betoniesteet
Post by: Tabula Rasa on 12.04.2017, 09:51:24
Quote from: ejmantyla on 12.04.2017, 09:46:27
Quote from: Pakkanen on 12.04.2017, 08:00:04
Kuten tulikin, terrori-isku tarvitsee kolme elementtiä onnistuakseen.

Tekijä, väline ja kohde.

Eurooppalaiset ovat sammutustekniikkansa valinneet :facepalm:.
Totta.
Helpointa olisi eliminoida tuo yksi,noista kolmesta.
Sadalla palautuslenolla saisi ihmeitä aikaan suomessa.

Tai parillakymmenellä rahtilaivallisella. Kuitenkin nämä ovat päättäneet jättää tekijät vapaaksi ja kohteet suojelematta. Täysin tekopyhää askarrella tekovälineiden kanssa ja väittää tekevänsä jotakin.
Title: Vs: 2017-04-11 Saksa: Törmäystestissä terroriautojen betoniesteet
Post by: Kari Kinnunen on 12.04.2017, 10:22:37
Quote from: Tappivanukas on 12.04.2017, 07:26:15
En ole aasintuntija, mutta veikkaan että moottorin sammuttaminen, avainten mukaanottaminen ja kopin lukitseminen olisivat aika itsestään selvä prosedyyri. Kylmäketju tuskin katkeaa vaikka jäähdytys olisi pois päältä jakelun ajan.

No, esimerkiksi takalaita nostin vie virtaa siihen tyyliin, että melkein annettava olla käynnissä. Siinä olet oikeassa, että ovet lukkoon kun poistuu. Nepä voi ovet lukita, vaikka auto kävisikin.
Title: Vs: 2017-04-11 Saksa: Törmäystestissä terroriautojen betoniesteet
Post by: Nuivake on 12.04.2017, 10:33:02
Ainoat esteet mitä tarvitsee rakentaa, ovat rajalle tulevat esteet. Tarvittaessa lisätään pieniä määriä metallia ilmaan.
Tämäkin myönnetään aikanaan mutta ensin pitää pelleilä tämmöisillä "ratkaisuilla", kunnes tosiasiat myönnetään.
Title: Vs: 2017-04-11 Saksa: Törmäystestissä terroriautojen betoniesteet
Post by: HDRisto on 12.04.2017, 10:39:37
Quote from: Hämeenlinnan Oraakkeli on 12.04.2017, 00:46:56
Miksi näiden ählämiterroristien täytyy aina tappaa. esim tekemäällä tulipaloja saa isoa tuhoa aikaiseksi ilman että itse kuolee  tai jää kiinni.

Jos ei kukaan kuole, ei manuaalin määrittämä tehtävä "tappakaa kaikki vääräuskoiset" toteudu.
Ja marttyyrius on tavoite, eli kuolla itse siinä samassa tehtävässä.
Title: Vs: 2017-04-11 Saksa: Törmäystestissä terroriautojen betoniesteet
Post by: Jepulis on 12.04.2017, 12:05:17
Quote from: Tappivanukas on 12.04.2017, 07:26:15
En ole aasintuntija, mutta veikkaan että moottorin sammuttaminen, avainten mukaanottaminen ja kopin lukitseminen olisivat aika itsestään selvä prosedyyri. Kylmäketju tuskin katkeaa vaikka jäähdytys olisi pois päältä jakelun ajan.

Siinä on taas se seuraava rengas. Emme 10 vuotta sitten edes kuvitelleet, että jakeluauto pitää asiakkaalla sammuttaa - ainakaan terrorismin vuoksi. Nyt kuvittelemme.

Mitä jos kuvitellaan eteenpäin. Vaikkapa kuvitellaan sitä kylmäketjua, sen katketessa syntyy epäterveellinen tuote. Entäs jos terroristi luo epäterveen tuotteen. Olisiko kova sana terroristille saastuttaa tappavalla viruksella tai muulla mönjällä joulun alla tuhat sattumanvaraista kinkkua? Luulen, että palveluammatteja missä tämän voisi tehdä löytyy mm. Helsinginseudulta kymmenin tuhansin. Osa niistä tilaisuuksista tehtävissä henkilötunnusten osalta ns. pimeässä.

Muslimit eivät sikaan edes koske, joten ainakaan muslimit tai kasvia haukkaavat äärivihreät ei joudu terojen uhriksi. Tuhannessa tapauksessa kuolee kantaväestön perhe. Miten tuo vihreä unelma, jossa siansyönnin perinne viimeinkin lopullisesti katkeaa, on estettävissä? Ei mitenkään.

Tämä ei pääty kuin rajalla, jos sielläkään.
Title: Vs: 2017-04-11 Saksa: Törmäystestissä terroriautojen betoniesteet
Post by: Tabula Rasa on 12.04.2017, 12:55:13
Quote from: possu on 12.04.2017, 11:06:03
Quote from: HDRisto on 12.04.2017, 10:39:37Jos ei kukaan kuole, ei manuaalin määrittämä tehtävä "tappakaa kaikki vääräuskoiset" toteudu.
Manuaalin voisi kieltää.

Milloin kielto on estänyt tekijää missään tekemästä mitään? Kielto toimii vain ja ainoastaan jos kielletty hyväksyy tekevänsä väärin ja sen vuoksi lakkaa tekemästä. Jos rauhanrekkailija tekee uskonnollisessa vimmassaan mielestään äärimmäisen oikein niin keinojen kielto on ainoastaan laastaria avohaavaan.
Title: Vs: 2017-04-11 Saksa: Törmäystestissä terroriautojen betoniesteet
Post by: Tappivanukas on 12.04.2017, 13:08:19
Tiedän kyllä että avaimet voidaan ottaa kuskilta väkisin. Kaikkein helpoimmat tiet olisi kuitenkin helppo tukkia.

Kaikki kikkailu lisälukituksilla, koodeilla, retinaskannerilla yms on sikäli turhaa että terroristi voi ajaa luvallisesti, vuokrata auton tai vaikka ostaa sellaisen. Ongelma ei ole tekninen vaan aatteellinen.
Title: Vs: 2017-04-11 Saksa: Törmäystestissä terroriautojen betoniesteet
Post by: Nuivake on 12.04.2017, 15:03:05
Herää kysymys, oliko näillä valerekkakuskeilla seuraavat:

-Henkilökohtainen kortti digipiirturiin ja aikaryhmävalitsimesta valittuna "työ" -asento
-Ajokortti jossa vähintään C -luokan pätevyys
-Ammattipätevyysajokortti, joka vaaditaan nykyään EU-alueella kaikkiin luvanvaraisiin ajoihin (käytännössä kaikki paitsi ensituotantopykälän mukaisesti erotetut)

Jos edellä mainitut eivät toteudu, on ajoneuvon käyttö käytännössä mahdotonta, ainakin valkoihoiselle kanta-asukkaalle.
Title: Vs: 2017-04-11 Saksa: Törmäystestissä terroriautojen betoniesteet
Post by: nevahood on 12.04.2017, 16:49:23
Tekniikan Mokutus 5/2017:
- Törmäystestissä betoniesteet
- Sokkotestissä pippurisuihkeet
- Kevään kuumimmat lenkkivaatteet: NIJ IV
Title: Vs: 2017-04-11 Saksa: Törmäystestissä terroriautojen betoniesteet
Post by: Vänkääjä on 12.04.2017, 17:17:39
Quote from: Kari Kinnunen on 12.04.2017, 10:22:37
Quote from: Tappivanukas on 12.04.2017, 07:26:15
En ole aasintuntija, mutta veikkaan että moottorin sammuttaminen, avainten mukaanottaminen ja kopin lukitseminen olisivat aika itsestään selvä prosedyyri. Kylmäketju tuskin katkeaa vaikka jäähdytys olisi pois päältä jakelun ajan.

No, esimerkiksi takalaita nostin vie virtaa siihen tyyliin, että melkein annettava olla käynnissä. Siinä olet oikeassa, että ovet lukkoon kun poistuu. Nepä voi ovet lukita, vaikka auto kävisikin.

En tosin tiedä millaiset lukkonupit kuorma-autojen ovissa on sisäpuolella, mutta luulen kyllä ettei terroristi sitä sivuikkunaa sääli jos sitä kautta saa kätensä sisälle ja oven siten avattua.
Ikkunan rikkominen saa kyllä lähellä olijat varuilleen ja tekemään jopa hätäpuhelun, mutta kaikki yli puolen kilometrin päässä olevat ovat vaarassa.
Title: Vs: 2017-04-11 Saksa: Törmäystestissä terroriautojen betoniesteet
Post by: Tappivanukas on 12.04.2017, 18:54:54
Ohessa monikulttuurinen, jihadinkestävä jakeluauto.
Title: Vs: 2017-04-11 Saksa: Törmäystestissä terroriautojen betoniesteet
Post by: Hankala Tapaus on 12.04.2017, 19:44:22
Quote from: Kari Kinnunen on 12.04.2017, 05:38:55
No, onneksi terojen pullarellut ja kaljakaniat eivät paina ihan kymmeniä tonneja. Ja nopeudetkaan eivät ole kovia, joten uskoisin, että rakkineen meno tyssää esteeseen kyllä.

Jos avattaresi on työkalusi, tiedät varmaan että Tukholman ase oli 3-akselinen jakeluauto, jossa saattoi olla muutama tonni kuormaakin. 3-akselisten täysperävetäjien suurin sallittu kokonaismassa voi olla jopa 28 tonnia.

Sikäli kuitenkin kirjoitin huonosti, että en yksilöinyt erilaisia tilanteita, enkä erilaisia esteitä. Siihen kikkailuun en näe nytkään tarvetta. Lisäksi en välitä opastaa tällaista iskua suunnittelevaa oikeantyyppisen jakeluauton kaappaamiseen. Kaupungeissa kuitenkin ajetaan myös maksimipainoilla.
Title: Vs: 2017-04-11 Saksa: Törmäystestissä terroriautojen betoniesteet
Post by: MW on 12.04.2017, 20:12:48
Quote from: Tappivanukas on 12.04.2017, 13:08:19
Tiedän kyllä että avaimet voidaan ottaa kuskilta väkisin. Kaikkein helpoimmat tiet olisi kuitenkin helppo tukkia.

Kaikki kikkailu lisälukituksilla, koodeilla, retinaskannerilla yms on sikäli turhaa että terroristi voi ajaa luvallisesti, vuokrata auton tai vaikka ostaa sellaisen. Ongelma ei ole tekninen vaan aatteellinen.

Totta. Ainoastaan hetken mielijohteesta toimivan aatevammaisen saa noilla teknisillä pysäytettyä.

Mielenhäiriöpuheista huolimatta en usko tähän kategoriaan lankeavan montaakaan sankaria.
Title: Vs: 2017-04-11 Saksa: Törmäystestissä terroriautojen betoniesteet
Post by: Blanc73 on 13.04.2017, 08:07:50
"TM testaa uudet jihadistiesteet. Lue yllätysvoittaja!"

Monikulttuuri on ihanaa...
Title: Vs: 2017-04-11 Saksa: Törmäystestissä terroriautojen betoniesteet
Post by: Roope on 13.04.2017, 22:35:06
QuotePääministeri Juha Sipilän (kesk) mukaan Helsingissä on jo jonkin verran esteitä, ettei kuorma-auto tai rekka pääsisi ajamaan kävelijöiden päälle.

- Poliisi nyt miettii, pitääkö niitä tehdä vielä enemmän. Tässäkin (Helsingin rautatieasemalla) on esteitä, joita pystyy nostamaan ylös tarvittaessa, Sipilä sanoi Iltalehdelle keskustan vaalivalvojaisissa.

Tukholman iskun tekijä ajoi kuorma-autolla kohti väkijoukkoa vilkkaalla Drottninggatanin kävelykadulla, minkä jälkeen hän ohjasi kuorma-auton tavaratalo Åhlensin näyteikkunaan. Neljä kuoli ja 15 loukkaantui iskussa.

- Kyllä se monia mietintöjä tulee nyt aiheuttamaan, pitääkö muuttaa jotakin (Suomessa), pääministeri totesi.

Sipilän mukaan asiaa pohditaan hallituksen puoliväliriihessä 24.-25. huhtikuuta.
Iltalehti: Pääministeri Sipilä: Hallitus pohtii keinoja terrori-iskujen estämiseksi Suomessa - "Turvallisuus keskiössä puoliväliriihessä" (http://www.iltalehti.fi/uutiset/201704132200100300_uu.shtml) 13.4.2017
Title: Vs: 2017-04-11 Saksa: Törmäystestissä terroriautojen betoniesteet
Post by: SatuSetä on 13.04.2017, 23:00:37
Quote from: Roope on 13.04.2017, 22:35:06
Quote
Tukholman iskun tekijä ajoi kuorma-autolla kohti väkijoukkoa vilkkaalla Drottninggatanin kävelykadulla, minkä jälkeen hän ohjasi kuorma-auton tavaratalo Åhlensin näyteikkunaan. Neljä kuoli ja 15 loukkaantui iskussa.
Iltalehti: Pääministeri Sipilä: Hallitus pohtii keinoja terrori-iskujen estämiseksi Suomessa - "Turvallisuus keskiössä puoliväliriihessä" (http://www.iltalehti.fi/uutiset/201704132200100300_uu.shtml) 13.4.2017

Ai että ihan ohjasi?
Vähän nyt haisee valkopesu tässä.
Tekijä kyllästyi keilaamaan, tajusi tehneensä väärin ja ymmärsi ainoaksi toimivaksi ratkaisuksi kohdistaa autonsa kineettisen energian kapitalistisiin rakenteisiin?

Noh, luotan siihen, että ilmaisu on toimittelijan älynväläys.

edit. Ja "kohti väkijoukkoa".. kuvista voisi päätellä, että on ajettu väkijoukkoon tai väkijoukon päälle, mutta mistä minä mitään tiedän.
Title: Vs: 2017-04-11 Saksa: Törmäystestissä terroriautojen betoniesteet
Post by: J.M on 13.04.2017, 23:06:43
Quote from: mikkoR on 12.04.2017, 09:32:16
Ihan random jamppa ei muuten välttämättä pääse edes kuorma-autolla liikkeelle joten pääsääntöisesti jotain kokemusta pitää olla ko. härveleistä

Näköjään näin monikulttuuriaikana kannattaa sellaisissa tapauksissa kun auto on jätettävä käyntiin lastauksen/purkamisen ajaksi vetää edes ns. spärrä-venttiili päälle. Kyllä sillä jo saa monen kuorkkeihin tutustumattoman liikkeellelähdön estettyä.


Milloinkohan näkisimme Euroopan rajoilla testissä laittomien maahantunkeutujien betoniesteet?
Title: Vs: 2017-04-11 Saksa: Törmäystestissä terroriautojen betoniesteet
Post by: jka on 29.04.2017, 10:19:42
Törmäsinpä tällaiseen. Ainakin rekka pysähtyi.

https://www.facebook.com/1183650308419419/videos/1311991962251919/
Title: Vs: 2017-04-11 Saksa: Törmäystestissä terroriautojen betoniesteet
Post by: mikkoR on 29.04.2017, 10:27:42
Quote from: jka on 29.04.2017, 10:19:42
Törmäsinpä tällaiseen. Ainakin rekka pysähtyi.

https://www.facebook.com/1183650308419419/videos/1311991962251919/

Ei saa käyttää Suomessa koska saattaa vahingoittaa kuljettajaa tai vaihtoehtoisesti lentävät romut saattaa vahingoittaa sivullisia.
Asia johdosta on ratsattava lisää Suomalaisia rekkoja, tutkittava niiden kuorman sidonta ja tutkittava piirturit tarkemmin.