News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2017-04-11 Saksa: Törmäystestissä terroriautojen betoniesteet

Started by akez, 11.04.2017, 20:40:13

Previous topic - Next topic

Hankala Tapaus

Quote from: jka on 11.04.2017, 21:59:59
...Toinen mahdollisuus on rakentaa esteitä jotka oikeasti tuhoaa kuorma-auton ajettavuuden.

Korkeintaan vähentää uhrien määrää esteen jälkeen.

Jos ei ole koskaan ajanut kymmenien tonnien painoisella ajoneuvolla, ei varmaan ymmärrä millaisista massoista siinä puhutaan. Liike-energiaa on valtava määrä. Vaikka eturenkaat irtoaisivat, laite liikkuu vielä pitkän matkan. Jos puhutaan kiinteistä esteistä, sellaisen pitäisi painaa moninkertainen määrä ajoneuvoon verrattuna, jos halutaan saada aikaan totaalinen pysähtyminen. Käytännössä sellaisten kuljettaminen on jo erikoiskuljetuksen hommia.

Tällä hetkellä kaikki käytössä näkemäni esteet perustuvat ajatukseen, että auton kuljettaja ei halua naarmuttaa autoaan. Minusta se ei taida olla terroristin huolista suurimpia.

Terroriteon voi estää vaikkapa pitämällä terroristin poissa kotimaastaan. Suomen kokoisen maan tapauksessa se on ainoa mahdollisuus. Terrorismin syihin ei näillä rahkeilla oikein pääse vaikuttamaan.

Hornsmith

Ajoneuvoihin pitää saada Allah-lukko pakolliseksi. Ajoneuvo ei käynnisty ellet kiellä Allahia kolmesti. Tämäkään ei estä kaikkia sattumuksia, mutta määrän puolittuminenkin olisi jo hieno asia.
S.N.A.F.U
-------------------
And hey, lets be careful out there!

dothefake

Betoniporsaat Kruppin teräksestä, sitä on ennenkin toteltu.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

siviilitarkkailija

Quote from: koojii on 11.04.2017, 22:10:05

Toimiiko lentokenttien turvatarkastukset oikeasti? Sitähän ei tarvi kuin pari kolme sataa grammaa.....

Tähän on helppo vastata. Kyllä ja ei. Toimiiko? Kyllä. Estääkö kaikki yritykset? Ei. Pitää vähän ymmärtää turvallisuusajattelua ja kv terrorismia käsittääkseen mitä on mm turvatarkastaminen ja missä sen raja kulkee.

Turvatarkastus on inhimillistä työtä turvallisuuden eteen. Se ei ole viranomaisten toimintaa vaan palveluammatin harjoittamista. Sitä tekee joukko ihan tavallisia ihmisiä etuineen ja puutteineen. Heidän tehtävä on estää vaarallisen materiaalin tai luvattoman henkilön pääsy turvatarkastetulle alueelle. Useamman kerran tässä onnistutaan kuin epäonnistutaan. Ja kuten kaikessa työssä, näytä minulle IHMINEN joka EI KOSKAAN EPÄONNISTU, näytän valehtelijan. Ja kuten kaikessa arjen puurtamisessa, ko työssä harvemmin tulee kiitosta. Virheistä valitetaan herkemmin.
Quote
Koneissahan käy n+1 ihmistä vielä niin ettei se ole lennossa eikä turvatarkastuksia tehdä. Esimerkkinä vaikka mekaanikot ja siivoojat. Silloin koneeseen voisivat asentaa helposti ajastetun pommin jos marttyyrin rooli ei nappaa.

No asia on hoidettu. Kaikki henkilöt, myös mekaanikot (jotka voisi paljon helpommin aiheuttaa tuhoa) turvatarkastetetaan. Turvatarkastus ei voi estää esim mielenhäiriöistä pilottia tapattamasta koko lentokoneellista matkustajia (kuten Saksassa) mutta se voi estää vaaran aiheuttamisen vaikkapa alkoholille tai kannabikselle haisevan lentoyhtiötyöntekijän kohdalla (kuten Suomessa). Tosin nämä ovat äärimmäisen harvinaisia  tapahtumia.

Quote
Koneen voi myös ampua käsittääkseni sinkolla vaikka alas lähtökiihdytyksen jälkeen maasta.

Tai konekiväärillä tai 40 mm it tykillä tai ohjuksella...tai hohhoijaa. Joo. Näköjään koneen voi ampua myös ylhäällä jos on BUK ohjusjärjestelmä. Nämä ovat kuitenkin sotilasaseita. Niiden hallussapito ja käyttö on vaikeaa eikä oikein onnistu kuin armeijassa ,mielikuvituksessa tai Ruotsalaisessa monikulttuurilähiössä. On jotenkin käsittämätöntä että jonkun mielessä palvelualan työntekijöiden pitäisi edes teoriassa alkaa valmistautumaan sotilasaseiden käyttöä vastaan.

Quote
Väitän että se lentokoneiden räjähtelemättömyys viime vuosina ei johdu turvatarkastuksista vaan siitä yksinkertaisesta syystä että kenelläkään ei ole napannut syystä tai toisesta räjäytellä lentokoneita.

Niin no. Pommit on niin vittumaisia ja sinun tulkinta aikaikkunasta minulle epäselvää etten osaa sanoa kuinka paljon iskuja on estetty ja paljonko on räjäytetty. Terrorismi on kuitenkin täällä. Samoin häiriö- ja uhkailukäytös. Turvari ei satavarmasti voi estää mm kovanluokan tappajaa mutta amatööri pysäytetään ja asekuljettajat. Niin että aikaisemmin hyvin kiusallinen lentokonekaappaus on jäänyt nykyään historiaan. Henkilöstö ja matkustajat voivat melko turvallisin mielin lentää ja ikävässä tapauksessa fyysisellä joukkovoimalla lannistaa uhkaavat häiriköt.

Quote
Lentokenttien turvatarkastukset ovat vain tapa jolla pyrkivät rauhoittelemaan ja luomaan turvallisuudentunnetta hölmöimmälle osalle populaatiosta.

Kyllä ja ei. Kaikesta päätellen et ole ollenkaan pohtinut mm joukkoliikenteen ja suurten ihmismassojen kohdalla sitä MITEN HÖLMÖJÄ HÖLMÖIMMÄT OIKEASTI OVAT?  Tottakai toiminta on myös näyttelyä. Näyttäytymistä. Hei ollaan tässä. Tehdään ihan tavallista työtä. Mutta on myös tilanteita joissa koulutus alkaa tuottamaan hedelmää joita toivottavasti ei koskaan nähdä.

...mietippä itse jos ja kun työsi on räjähteiden etsintää niin oletko oikeasti niin tyhmä että haluat ehdoin tahdoin tunkea omat pikku kätöset mm kätkettyyn pommiin. Tai kuten Ranskassa, elämäsi viimeisenä tekona estää itsemurhanpommittajan kulku turvatarkastetulle alueelle.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

Hämeenlinnan Oraakkeli

Miksi näiden ählämiterroristien täytyy aina tappaa. esim tekemäällä tulipaloja saa isoa tuhoa aikaiseksi ilman että itse kuolee  tai jää kiinni.

Hankala Tapaus

Quote from: Hämeenlinnan Oraakkeli on 12.04.2017, 00:46:56
Miksi näiden ählämiterroristien täytyy aina tappaa. esim tekemäällä tulipaloja saa isoa tuhoa aikaiseksi ilman että itse kuolee  tai jää kiinni.

Länsimainen ihminen ei pelkää omaisuuden menettämisen takia. Vakuutukset jne. Pelko tulee kotiin vain kuolemanpelon kautta.

dothefake

"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

siviilitarkkailija

Quote from: Hämeenlinnan Oraakkeli on 12.04.2017, 00:46:56
Miksi näiden ählämiterroristien täytyy aina tappaa. esim tekemäällä tulipaloja saa isoa tuhoa aikaiseksi ilman että itse kuolee  tai jää kiinni.

Koska terroristi on symbioosissa vihervasemmistolaisen valhemedian kanssa. Terrorismi on väkivallan ja median yhteistä vaikuttamista. Voimme tapattaa vaikka 10 000 ihmistä tulipaloissa ilman että "ketään kiinnostaa". Mutta kun meillä on hieno uusi väline (hd kamera ja internet) ja oranssiin pukuun puettuja ihmisiä sosiaalisessa mediassa, voimme muutamilla puukonväännöillä saada aikaan suuremman vaikutuksen. Ja jos terroristi saa kiinni muutaman jenkkisotilaan tai tappaa länsimaissa, haluttu huomio on 1000 kertainen.

Kyse on myös suurliiketoiminnasta. Lähi-idän ja afrikan terrorismi on rahoitettua ja ohjailtua. Sillä ja ihmiskuljetuksella vähennetään monen lähi-idän maan omaa terrorismia viemällä tekijät mm Eurooppaan ja kieltäytymällä ottamasta näitä takaisin. Eräänlainen pallottelu. Jos ette anna meille rahaa, tuotamme teille lisää terrorismia koska lopetitte rajavalvonnan ja esitätte humanistia. Joten maksakaa!...ai ette...no pari näyttävää iskua.

Toinen ja traaginen syy on demmojen tuhoama oikeuslaitos.  Moni terroristi on kehitysmaan etsintäkuuluttama rikollinen mutta turvapaikkaperseilyn takia heitä käsitellään kuin poliittisen vainon uhria. Mikä luonnollisesti johtaa tarpeeseen terrorisoida enemmän ja kovempaa kun siitä ei jäänyt kiinni. Itseasiassa monen myöhemmin terroristirikollisen kannalta hänen saamansa pikkurikostuomio voi olla jopa käänteinen lottovoitto. Koska euroopan vankilat ovat uskontopoliityisen väkivaltarikollisuuden kasvualustoja.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

Finis Finlandiae

Quote from: Kim Evil-666 on 12.04.2017, 00:22:06
Eurooppa elää historiansa surkeinta aikaa, musta surma mukaan lukien.

Musta Surma sentään vain tuli ja meni, mutta kun islam tuli, Eurooppa meni.  :facepalm:
PolpoSTASI: "Jos tämä tori olisi tarkoitettu suomalaisille, täällä olisi suomalaisille tarkoitettuja penkkejä. Häivy!"

GER = paskan kemiallinen merkki
Pakkoruotsi = /c:stä!
YLE - powered by 3000+ mokuidioottia.

Impi Waara

Quote from: dothefake on 12.04.2017, 00:30:56
Betoniporsaat Kruppin teräksestä, sitä on ennenkin toteltu.

Tarkoittanet teräsnorsuja, joilla on pitkä kärsä??
10.6.2017   Nyt voi olla läpeensä tyytyväinen. Homma hoidettu tyylillä!

b_kansalainen

Minä ainakin haluaisin lukea tästä aiheesta Tekniikan Maailman kansantajuisen artikkelin "TM testaa: betoniesteet". Tai ainakin sen "kiitämme" ja "moitimme" yhteenvedon. Ehkä se löytyy jostain Pahkasian numerosta 80-luvulta.

Roope

Ruotsissa on kutsuttu terrori-iskun jälkeen koolle asiaa – siis kuorma-autoesteitä – käsittelevä kokous.

QuoteRuotsissa alkoi terrori-iskun jälkipuinti – Miksei epäiltyä saatu käännytettyä, olisiko katusulkujen pitänyt olla vahvempia?

[...]

Drottninggatanin isku on nyt kuitenkin käynnistämässä keskustelua siitä, mitä pitäisi tehdä, jos ihmisiä ei saada palautettua. Poliitikoista osa vaatii kovia keinoja.

"Jos käännytys on vaikeaa panna toimeen mutta ihmisellä ei ole myöskään oikeutta olla Ruotsissa, on henkilö otettava säilöön", sanoi maltillisen kokoomuksen puheenjohtaja Anna Kinberg Batra TT:lle.

TEKIJÄN löytäminen ajoissa on yksi asia. Tämän lisäksi Ruotsissa on mietitty perjantain jälkeen, oliko Tukholmassa varauduttu riittävästi kuorma-auto­iskuun.

Niitä oli jo nähty esimerkiksi Berliinissä ja Nizzassa. Tukholmassakin on muistissa hiukan samanlainen tapaus vuodelta 2003. Psyykkisesti sairas mies tappoi kaksi ihmistä ajamallaan autolla Tukholman vanhassakaupungissa. Useita loukkaantui.

Nyt iskun tekijä ajoi kaappaamallaan autolla ihmisten päälle Drottninggatanilla ja sitten sisään tavaratalo Åhlénsiin. Tällaisia tekoja ei voi estää, tutkija Ranstorp sanoo.

Tiettyjä toimia auton käytön vaikeuttamiseksi voi kuitenkin ehkä tehdä, hän arvioi.

Ruotsin infrastruktuuriministeri on jo kutsunut alan koolle asiaa käsittelevän kokouksen.

DROTTNINGGATANILLA on betonileijonia, mutta ne eivät estä kuorma-autoiskua, kuten perjantaina nähtiin. Katua ei ole suljettu raskaammilla laskettavilla ja nostettavilla pylväillä kuten esimerkiksi valtiopäivätalon ympäristössä. Olisiko syytä?

Tukholman kaupunginkonttorissa varajohtajana toimiva Fredrik Jurdell toteaa, ettei Drottninggatanilla ajamista voi estää muun muassa tavarankuljetusten ja lumiaurauksen takia kokonaan. Jos taas haluttaisiin vahvemmat katusulut, olisi poliisin tehtävänä vaatia niitä. Siihen ei ole nähty tarvetta.

Kaupunki on lisännyt paikalle betonileijonia, mutta ne ovat toki lähinnä symbolisia, Jurdell sanoo. Hän toteaa, että vastaavia iskuja on hyvin vaikeaa estää. "Jos halutaan sulkea yhä useampia alueita tiesuluilla, on huomioitava, että on paljon muitakin kamaluuksia, joita tukholmalaisille pahaa haluavat ihmiset voivat keksiä."

Julkisen tilan avoimuus ja turvallisuus on ylipäänsä vaikeasti tasapainoteltava asia. "Haluamme avoimen yhteiskunnan, ja silloin on valitettavasti niin, että se on myös haavoittuva."
Helsingin Sanomat 12.4.2017
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

b_kansalainen

^Keskiajalla arvorakennukset suojattiin vallihaudalla. Eiköhän tässä saada joku ympyrä suljettua. Tuokin juttu henki sitä, että nimenomaan valtaa pitävien henkeä on suojeltava.

Kari Kinnunen

Quote from: Hankala Tapaus on 12.04.2017, 00:29:18
Jos ei ole koskaan ajanut kymmenien tonnien painoisella ajoneuvolla, ei varmaan ymmärrä millaisista massoista siinä puhutaan. Liike-energiaa on valtava määrä. Vaikka eturenkaat irtoaisivat, laite liikkuu vielä pitkän matkan.

No, onneksi terojen pullarellut ja kaljakaniat eivät paina ihan kymmeniä tonneja. Ja nopeudetkaan eivät ole kovia, joten uskoisin, että rakkineen meno tyssää esteeseen kyllä.

mikkoR

Esteissä on kyse kuinka nopeasti massa saadaan pysähtymään, ei kuorma-auto jatka omin voimin vauhdin hiipumista pidempään edes normipossujen jälkeen koska etupäässä ohjaus menee totaalisen paskaksi ja koneestakin tulee nesteet ulos.
Paras tapa päästä eroon laittomista aseista on toki luoda riittävä määrä väyliä laillisille aseille.

kylähullu

Maanantaina duunissä erään ison kuljetuslikkeen kujettaja näytti kuinka hienon tekstiviestin kaikki yhtiön kuljettajat saivat.
Siinä oli ohjeet miten estää k-auton kaappaus ja ohjeet miten toimia jos joku sen onnistuu kaappaamaan.

Mikko T

Quote from: Jepulis on 11.04.2017, 21:29:44
Jos joku terroristiryhmä päättäisi samaan aikaan sytyttää vaikka 100 eri kohdetta siten, että palokunta ei yksinkertaisesti kerkeä enää paikalle.

Eikä ne muutenkaaan pääse paikalle koska on asennettu ajoesteet terroristeja varten.

Lopppuun terveiset Arjalta..

"Lopettakaa nyt tuo uikuttaminen islamin hyökyaallosta ja opetelkaa uimaan väistämään!"

siviilitarkkailija

Quote from: Hohtava Mamma on 12.04.2017, 06:01:47
Minä luulen, että Bernerillä ja Ollilalla on jo virsikirjan lisälehdillä odottamassa ratkaisu radikalisoituneiden rekkojen ongelmaan. Se liittyy avainsanoihin paikannus, etälukitus, moottorinohjaus ja ala-allegoriaan monikulttuuri, bisnes, ahdistuss, tusska.

...unohdit tärkeimmän: tällainen "parannettu älyjärjestelmä" luonnollisesti maksaa ja siksi kaikki uuden kuorma-auton ostajat lain voimalla pakotetaan ostamaan ko järjestelmä...mutta ulkomaalaiset kuljetusliikkeet luonnollisesti vapautetaan hankintapakosta...€€€€€
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

Tappivanukas

En ole aasintuntija, mutta veikkaan että moottorin sammuttaminen, avainten mukaanottaminen ja kopin lukitseminen olisivat aika itsestään selvä prosedyyri. Kylmäketju tuskin katkeaa vaikka jäähdytys olisi pois päältä jakelun ajan.

Aina kun näen ilman kuljettavaa käyvän auton, mietin mitä pirinisti tai terroristi tekisi. Kumma ettei säpoissa ja kuljetusfirmoissa ole säteillyt.
Juuri tulleen tiedon mukaan kotoutumisongelmat suomalaiseen yhteiskuntaan saattavat liittyä täällä vellovaan rasismiin.

Bellerofon

Quote from: Tappivanukas on 12.04.2017, 07:26:15
En ole aasintuntija, mutta veikkaan että moottorin sammuttaminen, avainten mukaanottaminen ja kopin lukitseminen olisivat aika itsestään selvä prosedyyri. Kylmäketju tuskin katkeaa vaikka jäähdytys olisi pois päältä jakelun ajan.

Aina kun näen ilman kuljettavaa käyvän auton, mietin mitä pirinisti tai terroristi tekisi. Kumma ettei säpoissa ja kuljetusfirmoissa ole säteillyt.
Onko kylmäkoneet riippuvaisia nykyajan kuorma-autoissa koneen käynnistä. Voisi kuvitella, että noissa on jokin oma aggrekaatti ja akusto? Asiaa paremmin tuntevat voisi kommentoida.

Faidros.

Quote from: Tappivanukas on 12.04.2017, 07:26:15
En ole aasintuntija, mutta veikkaan että moottorin sammuttaminen, avainten mukaanottaminen ja kopin lukitseminen olisivat aika itsestään selvä prosedyyri. Kylmäketju tuskin katkeaa vaikka jäähdytys olisi pois päältä jakelun ajan.

Aina kun näen ilman kuljettavaa käyvän auton, mietin mitä pirinisti tai terroristi tekisi. Kumma ettei säpoissa ja kuljetusfirmoissa ole säteillyt.

Tuolla systeemillä tehdään kuskista se ensimmäinen uhri, kun avaimet napataan puukottamalla kuski ensin. Kuinkas sille kuskille kävikään saksalaisella joulutorilla?
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

foobar

Quote from: Faidros. on 12.04.2017, 07:37:18
Quote from: Tappivanukas on 12.04.2017, 07:26:15
En ole aasintuntija, mutta veikkaan että moottorin sammuttaminen, avainten mukaanottaminen ja kopin lukitseminen olisivat aika itsestään selvä prosedyyri. Kylmäketju tuskin katkeaa vaikka jäähdytys olisi pois päältä jakelun ajan.

Aina kun näen ilman kuljettavaa käyvän auton, mietin mitä pirinisti tai terroristi tekisi. Kumma ettei säpoissa ja kuljetusfirmoissa ole säteillyt.

Tuolla systeemillä tehdään kuskista se ensimmäinen uhri, kun avaimet napataan puukottamalla kuski ensin. Kuinkas sille kuskille kävikään saksalaisella joulutorilla?

Monikulttuuri vaatii uhrauksia. Mitä enemmän uhrauksia, sitä enemmän suvaittavaa ja sitä kirkkaampi sädekehä suvaitsijoilla. Sivullisten hengellä on suvaitsijoille merkitystä vain välineinä joilla korostaa omaa kykyä hyväksyä islamilaista vallankäyttöä ja väkivaltaa. Jokainen lisäuhri on nimenomaan keino korostaa sitä, kuinka välinpitämätön hyvä ihminen on monikulttuurin käytännön kanssa ristiriitaan joutuvien tulevaisuutta kohtaan.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

jka

Quote from: Impi Waara on 12.04.2017, 02:01:44
Quote from: dothefake on 12.04.2017, 00:30:56
Betoniporsaat Kruppin teräksestä, sitä on ennenkin toteltu.

Tarkoittanet teräsnorsuja, joilla on pitkä kärsä??

Paras idea tähän asti.

Jokaisen kävelykadyn päähän aidon kokoisia ja painoisia Tiger-tankkeja riviin. Ei muuten mene rekka läpi vaikka kärsä ei edes ampuisi.

Voisi käydä itsekin joskus kävelykadulla katselemassa teräsnorsuja.

Pakkanen

Kuten tulikin, terrori-isku tarvitsee kolme elementtiä onnistuakseen.

Tekijä, väline ja kohde.

Eurooppalaiset ovat sammutustekniikkansa valinneet :facepalm:.

Ernst

Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

mikkoR

Quote from: Bellerofon on 12.04.2017, 07:31:15
Quote from: Tappivanukas on 12.04.2017, 07:26:15
En ole aasintuntija, mutta veikkaan että moottorin sammuttaminen, avainten mukaanottaminen ja kopin lukitseminen olisivat aika itsestään selvä prosedyyri. Kylmäketju tuskin katkeaa vaikka jäähdytys olisi pois päältä jakelun ajan.

Aina kun näen ilman kuljettavaa käyvän auton, mietin mitä pirinisti tai terroristi tekisi. Kumma ettei säpoissa ja kuljetusfirmoissa ole säteillyt.
Onko kylmäkoneet riippuvaisia nykyajan kuorma-autoissa koneen käynnistä. Voisi kuvitella, että noissa on jokin oma aggrekaatti ja akusto? Asiaa paremmin tuntevat voisi kommentoida.

Ainoa kylmäkone mitä moottori pyörittää on ohjaamon ilmastointi ja kesällä lämmitys joiden vuoksi auto jätetäänkin pääsääntöisesti käyntiin.
Kylmäkone on kontissa aina erikseen.
Ihan random jamppa ei muuten välttämättä pääse edes kuorma-autolla liikkeelle joten pääsääntöisesti jotain kokemusta pitää olla ko. härveleistä, itsellä oli kuljetusliike ja kymmenistä erilaisista autoista kokemusta ja silti uudella kuorma-autolla menee tovi ennenkuin keksii kaikki vipstaakit.
Paras tapa päästä eroon laittomista aseista on toki luoda riittävä määrä väyliä laillisille aseille.

ejmantyla

Quote from: Pakkanen on 12.04.2017, 08:00:04
Kuten tulikin, terrori-isku tarvitsee kolme elementtiä onnistuakseen.

Tekijä, väline ja kohde.

Eurooppalaiset ovat sammutustekniikkansa valinneet :facepalm:.
Totta.
Helpointa olisi eliminoida tuo yksi,noista kolmesta.
Sadalla palautuslenolla saisi ihmeitä aikaan suomessa.

Tabula Rasa

Quote from: ejmantyla on 12.04.2017, 09:46:27
Quote from: Pakkanen on 12.04.2017, 08:00:04
Kuten tulikin, terrori-isku tarvitsee kolme elementtiä onnistuakseen.

Tekijä, väline ja kohde.

Eurooppalaiset ovat sammutustekniikkansa valinneet :facepalm:.
Totta.
Helpointa olisi eliminoida tuo yksi,noista kolmesta.
Sadalla palautuslenolla saisi ihmeitä aikaan suomessa.

Tai parillakymmenellä rahtilaivallisella. Kuitenkin nämä ovat päättäneet jättää tekijät vapaaksi ja kohteet suojelematta. Täysin tekopyhää askarrella tekovälineiden kanssa ja väittää tekevänsä jotakin.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Kari Kinnunen

Quote from: Tappivanukas on 12.04.2017, 07:26:15
En ole aasintuntija, mutta veikkaan että moottorin sammuttaminen, avainten mukaanottaminen ja kopin lukitseminen olisivat aika itsestään selvä prosedyyri. Kylmäketju tuskin katkeaa vaikka jäähdytys olisi pois päältä jakelun ajan.

No, esimerkiksi takalaita nostin vie virtaa siihen tyyliin, että melkein annettava olla käynnissä. Siinä olet oikeassa, että ovet lukkoon kun poistuu. Nepä voi ovet lukita, vaikka auto kävisikin.

Nuivake

Ainoat esteet mitä tarvitsee rakentaa, ovat rajalle tulevat esteet. Tarvittaessa lisätään pieniä määriä metallia ilmaan.
Tämäkin myönnetään aikanaan mutta ensin pitää pelleilä tämmöisillä "ratkaisuilla", kunnes tosiasiat myönnetään.
Lähetetty minun ATK laitteestani Taputapu.