News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2015-03-24 Germanwings 4U 9525 putosi Ranskan Alpeilla

Started by Ajattelija2008, 24.03.2015, 16:12:13

Previous topic - Next topic

Pikkupoika

Quote from: Totti on 27.03.2015, 21:27:39
Ehdottamani autopilotin etäohjelmointi on high-tech asia koska jo radioliikenteen järjestäminen lentokoneelle on haaste ilman oikeita laitteita. Sen jälkeen pitäisi tietysti tuntea miten autopilotti ohjelmoidaan ja pystyä murtamaan salaus ja ohittaa liuta kuittausjärjestelmiä, jotka voidaan tehdä henkilöriippuvaisiksi.

Ei kysymys ole tekniikan ja protokollien tasosta eikä tarpeesta murtaa salauksia. Kaikki nuo ohitetaan sillä, että käyttöoikeudet omaavalla henkilöllä/henkilöillä on ase ohimolla.

Quote from: Totti on 27.03.2015, 21:27:39
Ehdotin myös, että koneen haltuunotto olisi mahdollista vain jos kaikki pilotit eivät erikseen kumoa käskyn jollain menetelmällä jolla varmistetaan heidän toimintakyky. Ts. kaappausyritys voidaan torjua kunhan konen henkilöstö on toimintakykyinen ja järjissään.

Ei vaadita siis kuin toisen pilotin lukitseminen kusiputkaan, ja sen jälkeen maasta saadaan kontrolli koneeseen. Onnistuu ilman sen suurempia apuvälineitä yhdeltä mieheltä koneessa eli ei tuo suuria lisämurheita terroristien suunnitelmaan.


Quote from: Totti on 27.03.2015, 21:27:39
Itse asiassa vastaava järjestelmä on jo käytössä sotilaspuolella missä miehittämättömiä lennokkeja ohjataan ja ohjelmoidaan maasta käsin. Pidän erittäin epätodennäköisenä ettei Pentagon olisi varmistanut lennokkien etäkontrollin, niin ettei terroristi pysty kaappaa koko lennokkilaivueen.

Se oleellinen missaamasi pointti onkin, ettei Pentagonin tarvitse murehtia siitä että takalinjoissa oleva lennokkienohjauskeskus ohjaajineen otetaan vihulaisen haltuun. Tai jos niin käy, lienee suurempiakin murheita kuin ne muutamat ilmassa olevat miehittämättömät lennokit.

RP

Quote from: Siili on 27.03.2015, 18:52:31
Tosin Egypt Airin tapauksessa perämies onnistui ilmeisesti aikeissaan, vaikka kapteeni tuli takaisin ohjaamoon:
AF447 tapauksessa myöskin kriittisellä hetkellä kaksi ohjaajaa väänsi vipuja vastakkasiin suuntiin kohtalokkin seurauksin - eikä kukaan ohjaamossa edes pyrkinyt tuhoamaan konetta.
"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

desperaato

#422
Over the Top? Vain parhaista parhaat?
Nou, vai halvimmista parhaat.


Ajattelija2008

Kaukaisessa tulevaisuudessa lennonvalvonta voi ottaa koneen ohjaukseensa. Mutta siinä taas on ongelmana mahdolliset tietokonekrakkerit, jotka voisivat kaapata koneita maasta käsin. Lennonvalvonnan kontrolli estäisi 9/11-iskut.

Pilotti voi tehdä itsemurhan nousussa tai laskussa, jolloin ulkopuoliset eivät ehdi puuttua asiaan. Vielä kauempana tulevaisuudessa robotti lentää konetta koko matkan ja lentoyhtiö säästää kalliit pilotin palkat.

MW

Olen aidosti häiriintynyt siitä "tasaisen hengityksen" väittämästä. Vain tajuton hönkii tasaisesti, kun vuori tulee muhamedin luo, niin sanoakseni.

Eikö ketään muuta haittaa?

Totti

Quote from: Pikkupoika on 27.03.2015, 22:01:54
Quote from: Totti on 27.03.2015, 21:27:39
Itse asiassa vastaava järjestelmä on jo käytössä sotilaspuolella missä miehittämättömiä lennokkeja ohjataan ja ohjelmoidaan maasta käsin. Pidän erittäin epätodennäköisenä ettei Pentagon olisi varmistanut lennokkien etäkontrollin, niin ettei terroristi pysty kaappaa koko lennokkilaivueen.

Se oleellinen missaamasi pointti onkin, ettei Pentagonin tarvitse murehtia siitä että takalinjoissa oleva lennokkienohjauskeskus ohjaajineen otetaan vihulaisen haltuun.

Tottakai pitää murehtia. Yhtä lailla sotilasjärjestelmiä voi sabotoida sisältä päin kun lentämistäkin. Ja niin on taoahtunutkin. Sen takia on siihenkin on sisäiset turvajärjestelmät.

Kaupallisten lentojen haltuunotto maasta on non-issue teknisesti ja turvallisuuden kannalta. Se ei edes ole mikään erityisen vaikea ja kallis ongelma ratkaista ja vastaavia sovelluksia on jo olemassa. Kyse on lähinnä halutaanko siihen panostaa ja ottaa se kustannus mikä siihen liittyy.

Minusta on selvä, että seuraava askel lentoturvallisuudessa on jonkinlainen redundanssi mitä tulee lennon ohjaamiseen koska yhden kontrollikeskuksen vaihtoehto (pilotit lennossa) alkaa olemaan liian vaarallinen. Samalla lailla lentämiset muutkin riskit on minimoitu redundanssilla eli tuplaamalla tai jopa triplaamalla järjestelmät.

Oikeastaan nykyinenkin autopilotti on jo yksi askel tähän suuntaan missä edellytys pilotin ehdottomalle valppaudelle koko lennon aikana on poistettu. Eli autopilotti itsessään on jo vähentänyt inhimillisen riskin lentämisessä.

Seuraava askel on luonnollisesti mahdollistaa ulkoinen lentokoneen kontrolli kriisitilanteissa. Sellaisella systeemillä oltaisiin vältetty jo monia turmia.

- Vuonna 2005 Helios Airwaysin kone tipahti kun henkilöstöltä meni taju hapen puutteen takia. Koneen viereen lähetettiin hävittäjä, joka totesi pilottien olevan toimintakyvyttömiä. Kone lensi autopilotilla kunnes polttoaine loppui ja se putosi maahan. Ulkoisella ohjauksella kone oltaisiin saatu alas turvallisesti.

- Vuonna 1999 Egypt Airwaysin kone tippui maahan USA:ssa kun pilotti päätti tehdä itsemurhan. Ulkoinen ohjaus olisi pelastanut koneen.

- Vuonna 2013 Mozambique Airlinen kone tipahti maahan kun pilotti veti koneen mäkeen samalla lailla kin Germanwingsin koneen. Ulkoisella ohjauksella oltaisiin vältetty katastrofi.

- Vuonna 2012 JetBluen koneen pilotti flippasi ja perämies lukitsi hänet ohjaamon ulkopuolelle. Matkustajat pitivät pilotin kurissa kunnes kone saatiin alas. Jos roolit olisivat olleet käänteiset, flipannut pilotti olisi voinut vallata ohjaamon ja kaappaa kone. Ulkoisella ohjauksella oltaisiin silloin voitu välttää mahdollinen koneen tuhoamisyritys.

- 1994 Fedexin rahtikone yritettiin kaappaa. Lennolla mukana ollut matkustaja ja Fedexin pilotti kolkkasi ohjaavan pilotin vasaralla. Tarkoitus oli kaappa kone ja ajaa se mäkeen. Yritys epäonnitui kun henkilöstö onnistui taltuttamaan kaapparin. Jos kaappari olisi onnistunut, ulkoisella ohjauksella oltaisiin voitu estää koneen ajamista maahan tappaen ihmisiä maassa.

Tämä lentohenkilöstön aiheuttama uhka on jo niin yleinen, että se on jenkeissä saanut oman nimen: "Aircraft-assisted pilot suicide". Ongelma on siis todellinen ja alkaa olemaan merkittävä tekijä onnettomuustilastoissa.
Sosialisti on mätä ydintä myöten.
- kansanviisaus

MW

Quote from: Ajattelija2008 on 27.03.2015, 23:31:31
***
Vielä kauempana tulevaisuudessa robotti lentää konetta koko matkan ja lentoyhtiö säästää kalliit pilotin palkat.

...ja lentäjien vonkaaminen baareissa vähenee 75 %. Aika kaukana ollaan tuosta. Hyvissä olosuhteissa onnistuu nyt jo, mutta lisää muuttujia, niin en lentäisi, pelkällä koneella.

Nuivanlinna

Quote from: MW on 27.03.2015, 23:32:39
Olen aidosti häiriintynyt siitä "tasaisen hengityksen" väittämästä. Vain tajuton hönkii tasaisesti, kun vuori tulee muhamedin luo, niin sanoakseni.

Eikö ketään muuta haittaa?

Saat komppauksen. Kaikkien tutkijoiden ei pidä ruopaista huppumiehen perään ja jättää surevaa leskeä yksin.
Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

P

Quote from: Siili on 27.03.2015, 18:52:31
Olen taipuvainen nyt luulemaan, että jos Andreaksen seurana olisi kapteenin kusitauon ajan ollut hentokin lentoemo, tätä ei olisi tapahtunut.  Masentuneen on ilmeisesti helpompi viedä kylmästi 150 ihmistä kuolemaan kuin tapella (sitä ennen) alivoimaisenkin vastustajan kanssa.  Tuo "ohjaamossa ei yksin"-periaate olisi voinut tässä tapauksessa pelastaa koneen ja matkustajat.

Tosin Egypt Airin tapauksessa perämies onnistui ilmeisesti aikeissaan, vaikka kapteeni tuli takaisin ohjaamoon:

http://en.wikipedia.org/wiki/EgyptAir_Flight_990#Flight_recorder_data

Ilmeisesti koneen tuhoa on vaikea estää, jos jompi kumpi piloteista todella niin haluaa.

Egypt Airin tapauksessa se kusipää oli ennättänyt sammuttaa kaikki mootorit ja hukannut korkeutta manovereilla, kun toinen lentäjä pääsi ohjaamoon. Ei ollut enää aikaa sillä toisella lentäjällä käynnistellä turbiineja - aikaa vievä prosessi ja taistella ohjaimista hullun kanssa..  Jos ei olisi päässyt olemaan yksin, niin..  Ei olisi ollut saumaa sammutella moottoreita..
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

P

Quote from: Markus Bunders on 27.03.2015, 22:11:12
Tai sitten ihmisten pitäisi hyväksyä, että elämässä ei ole koskaan täysin turvassa.

Kylmän sodan aikana tuo oli helpompaa ymmärtää, kun puolessa tunnissa kolmessa vartissa Maailma, kuten tunnemme sen olisi voinut olla entinen. Siinä, kun kasvoi ja eli..

Ehkäpä lentäjille pitää luoda samanlaiset olot, kuin mannertenvälisen ohjuksen laukaisijoilla siellä siilossa noina päivinä oli USA:ssa? Molemmilla oma avain, jota on käännettävä yhtä aikaa eri paikoissa. Molemmilla ladattu pistooli taskussa...
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

P

Quote from: Ajattelija2008 on 27.03.2015, 23:31:31


Pilotti voi tehdä itsemurhan nousussa tai laskussa, jolloin ulkopuoliset eivät ehdi puuttua asiaan. Vielä kauempana tulevaisuudessa robotti lentää konetta koko matkan ja lentoyhtiö säästää kalliit pilotin palkat.

Kuka maksaa matkustajille?  :D  Itse en automaattiselle lennolle kyllä vielä lähtisi mukaan.
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

P

Quote from: MW on 27.03.2015, 23:32:39
Olen aidosti häiriintynyt siitä "tasaisen hengityksen" väittämästä. Vain tajuton hönkii tasaisesti, kun vuori tulee muhamedin luo, niin sanoakseni.

Eikö ketään muuta haittaa?

Riittävän vahva mielialalääkitys. Ei sellaista nauttineella ole tunteita.
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

Nuivake

Quote from: P on 27.03.2015, 23:58:27
Quote from: MW on 27.03.2015, 23:32:39
Olen aidosti häiriintynyt siitä "tasaisen hengityksen" väittämästä. Vain tajuton hönkii tasaisesti, kun vuori tulee muhamedin luo, niin sanoakseni.

Eikö ketään muuta haittaa?

Riittävän vahva mielialalääkitys. Ei sellaista nauttineella ole tunteita.

Olisikohan vetässyt jotain muitakin aineita tai sopivan yliannostuksen ja vähintään nukahtanut?
Lähetetty minun ATK laitteestani Taputapu.

siviilitarkkailija

psykopaatti on täysin tunnekylmä.

Kun Germanwingsin pilotti pitää tunteikkaan puheenvuoron katastrofin jälkeen, kertoen että hänelläkin on perhe, ihmiset liikuttuvat. Harva tajuaa että psykopaatti-kin voi hankkia perheen. Psykopaatti voi hankkia perheen ihan vain itseään ja omia tarkoituksiaan varten. He ovat lähimmäisvälineitä tunnekylmän arsenaalissa. En tarkoita että tämä puheenpitäjä olisi. Mutta se että "on perhettä" ei valitettavasti merkitse rikollisen itsekkäiden ihmisten maailmassa mitään.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

Nuivanlinna

Quote from: Nuivake on 28.03.2015, 00:06:07
Quote from: P on 27.03.2015, 23:58:27
Quote from: MW on 27.03.2015, 23:32:39
Olen aidosti häiriintynyt siitä "tasaisen hengityksen" väittämästä. Vain tajuton hönkii tasaisesti, kun vuori tulee muhamedin luo, niin sanoakseni.

Eikö ketään muuta haittaa?

Riittävän vahva mielialalääkitys. Ei sellaista nauttineella ole tunteita.

Olisikohan vetässyt jotain muitakin aineita tai sopivan yliannostuksen ja vähintään nukahtanut?

Jos kusireissun aikana on lentokunnosta uneen saatellut itsensä, niin siinä on tarvittu jo suoraan suoneen jotakin jöötiä laittaa. 
Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

MW

Quote from: P on 27.03.2015, 23:58:27
Quote from: MW on 27.03.2015, 23:32:39
Olen aidosti häiriintynyt siitä "tasaisen hengityksen" väittämästä. Vain tajuton hönkii tasaisesti, kun vuori tulee muhamedin luo, niin sanoakseni.

Eikö ketään muuta haittaa?

Riittävän vahva mielialalääkitys. Ei sellaista nauttineella ole tunteita.

Mmm, mahdollista, ehkä. Samaisia mömmöjä tosiaan tarjottiin minulle tupakoinnin lopettamiseksi, illmaiseksi, jotten röyhyttelylläni pilaa hyvää ja kaunista. Valisin olla röyhyttelemättä, silloin kun se hyviä ja kauniita kiusaa.

En koskenut kepilläkään. Yhdellä läheisellä kokemuksia noista, ei noin dramaattisia, mutta riittävän häiritseviä.

P

#437
Quote from: Nuivanlinna on 28.03.2015, 00:16:25
(naps)
Jos kusireissun aikana on lentokunnosta uneen saatellut itsensä, niin siinä on tarvittu jo suoraan suoneen jotakin jöötiä laittaa.

Ei edes suoneen, vaan on nauttinut ennen lentoa ja lennon aikana sopivasti sopivaa mielialalääkettä..
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

MW

Quote from: siviilitarkkailija on 28.03.2015, 00:09:31
psykopaatti on täysin tunnekylmä.

Kun Germanwingsin pilotti pitää tunteikkaan puheenvuoron katastrofin jälkeen, kertoen että hänelläkin on perhe, ihmiset liikuttuvat. Harva tajuaa että psykopaatti-kin voi hankkia perheen. Psykopaatti voi hankkia perheen ihan vain itseään ja omia tarkoituksiaan varten. He ovat lähimmäisvälineitä tunnekylmän arsenaalissa. En tarkoita että tämä puheenpitäjä olisi. Mutta se että "on perhettä" ei valitettavasti merkitse rikollisen itsekkäiden ihmisten maailmassa mitään.

Psykopaatiltakin olisi odottanut jonkinlaista *snicker* lausuntoa. Got Ya!

Nuivanlinna

#439
Quote from: P on 28.03.2015, 00:22:06
Quote from: Nuivanlinna on 28.03.2015, 00:16:25

Jos kusireissun aikana on lentokunnosta uneen saatellut itsensä, niin siinä on tarvittu jo suoraan suoneen jotakin jöötiä laittaa.

Ei edes suoneen, vaan on nauttinut ennen lentoa ja lennon aikana sopivasti sopivaa mielialalääkettä..

Mahdollista, mutta vaatinee taitoa säätää annos siten, että tuo "kuntohuippu" osuu juuri tuohon kapteenin vessareissuun. Kauanko tuollainen vessareissu voisi kestää? 10 min?

_____________

Muoks:
Quote from: MW on 28.03.2015, 00:23:29
Psykopaatiltakin olisi odottanut jonkinlaista *snicker* lausuntoa. Got Ya!
Tämä on hyvä pitää mielessä. Luulisi jotain sanovan.

_____________________________________




Mikäs tällainen pysyvä sairaus voisi olla? Masennushan ei ole pysyvä, mutta voisiko olla kaksisuuntainen mielialahäiriö?

IS-Pravda:
QuoteSyyttäjän tiedotteessa kerrotaan myös, että Lubitzin asunnosta löydettiin todisteita siitä, että hänellä oli lääkitys pysyvän sairauden hoitamiseksi. http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1427442728614.html
Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

siviilitarkkailija

Quote from: MW on 28.03.2015, 00:23:29
Psykopaatiltakin olisi odottanut jonkinlaista *snicker* lausuntoa. Got Ya!

Jopa itsemurhaterroristeilla on "perheitä" ja "surevia omaisia". Rikollisesti itsekkäiden ihmisten maailmassa ei ole mitään muuta kuin rikollisen oma napa. Jonka ympärille kaiken pitäisi rakentua.

Jos haluaa psykopaatilta lausunnon, ei tarvi pääministeritasoa kauempaa hakea. Sieltä löytyy lausuntoautomaatteja joiden kyky ymmärtää ja käsittää kanssaihmisten hätä on likipitäen olematon. Mutta mikä on olennaisempaa on ymmärtää että tällainen ihminen voi myös kävellä hädänalaisten ohi pysähtymättä ja kuuntelematta. Täysin itsensä ympärille kiertynyt ihminen ei välttämättä välitä muiden ihmisten tuntemuksista tai mielipiteistä edes lausunnon vertaa. Koska se jo itsessään "sitouttaisi" tai "pakottaisi" psykopaatin ottamaan kantaa kanssaihmisiin ja heidän näkemykseensä.

Lahjaton pikkukonna voi ilkamoida vahingon aiheutettuaan toisten kärsimykselle. Psykopaatti voi ilmeen värähtämättä kävellä kärsivien yli tuntematta yhtään mitään muuta, kuin ehkä oman nälän, tylsyyden tai muun banaalin yksilötunteen.

QuoteEi edes suoneen, vaan on nauttinut ennen lentoa ja lennon aikana sopivasti sopivaa mielialalääkettä..

Ei ole poissuljettua tämäkään. Päättänyt säästää omia korviaan kuolevien kiljunnalta.

Mutta tosiasia on se että perähenkilö OLI käynyt Lufthansan kalliin ja perusteellisen koulutuksen. Tämän koulutuksen aikana henkilön psyykkistä ja fyysistä kapasiteettiä on mitattu monilla mittareilla. Perähenkilö on valmistunut perämieheksi ja todettu alustavasti työhön sopivaksi.

Nyt pitäisi uskoa että koko tämän opiskelu- ja tutkintorulianssin jälkeen paljastuukin että mitkään tutkinnon ja opiskelun aikaiset tulokset eivät ennakoineet tai kertoneet mitään vakavasta masennuksesta? Minusta tässä ei tämä yhtälö oikein täsmää. Toki en tiedä tarkkaan miten ja millä Lufthansa monikulttuurisena saksalaisyhtiönä tutkii ja kouluttaa lentäjänsä. Mutta että koulutus jonka läpäissyt ihminen on yhtä vahva kun tyhjä kananmunankuori ja valmis järkyttäviin tekoihin omien mielihalujensa ohjaamana?

Ei masennuskaan ole mikään peruste joukkomurhalle. Masennuskin on ihan tavallinen tunne. Jos masennetaan saa masentua. Mutta että joukkomurhataan masennuksen takia/vuoksi/poistamiseksi?
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

Taffu

Quote from: Nuivanlinna on 28.03.2015, 00:16:25
Jos kusireissun aikana on lentokunnosta uneen saatellut itsensä, niin siinä on tarvittu jo suoraan suoneen jotakin jöötiä laittaa.

Unilääkkeitä sopiva pino murskattuna nokkaan tuo unen melko nopeasti. Ja perään sitten vastuuvapaus, elä yritä kotona.

andrus

Epäilyttävän johdonmukaisesti on tapaus selviämässä. Palaset vain loksahtelevat kohdilleen. Ei ole poissuljettua sopivan profiilin luominen jonkun vakavemman peittelemiseksi. Mutta näillä mennään.
"SDP aina tehny sillai, et se pistää käden jätkän taskuun ja syö sen laskuun" - Teuvo H.

MW

Minun ikäiselleni maailma voi olla tosi tylsä paikka.

"Been there, done that"

Ei ihan äkkiä joukkomurha tule kuitenkaan mieleen, vaikka rajoitetusti se voisi tietysti vaientaa idioottien hälinää.


Ari-Lee

Ihmeketju. Jonninjoutavaa lätinää kun joukkomurhaaja onnistui sairaassa suunnitelmassaan. Ihmisten murhaaminen ei ole ok. Irtisanoudun.
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

RP

Quote from: MW on 27.03.2015, 23:32:39
Olen aidosti häiriintynyt siitä "tasaisen hengityksen" väittämästä. Vain tajuton hönkii tasaisesti, kun vuori tulee muhamedin luo, niin sanoakseni.

Eikö ketään muuta haittaa?

"Tasaisen" ei tarvitse tarkoitaa, että siitä voisi käyttää metronomin korvikkeena. Hengitystänsä voi kontrolloida tietoisesti (tarkoitan lähinn' "minä istun tässä, ja pysyn rahallisena"), ja olihan hän ainoa lennolla, jola tilanne oli hallussa. Vielä hetkeä ennen törmäystä hän olisi voinut halutessaan nostaa konetta myös ylöspäin.
"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

Faidros.

Telkku on auki, Sky Newsia pukkaa. Syrjäsilmällä huomasin lehtikatsauksesta, että parissakin lehdessä oli viittauksia peräsmiehen gay-taustaan. Mitä sekin sitten tarkoittaa, tai todistaa?
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Lahti-Saloranta

#447
Itseasiassa perämieshän on toiminut hyvin suunnitelmallisesti ja rationaalisesti tehdessään tämän hirvittävän teon.  Teko ei mielestäni ole tapahtunut hetken mielijohteesta vaan hemmo on hautonut sitä mielessään jo pidemmän aikaa. Luulen  että perämiestä on vaivannut muukin kuin masennus. Masennuksessahan sitä tuntee itsensä ja elämänsä tarpeettomaksi ja tyhjänpäiväiseksi ja usein ajatus kuolemasta alkaa kiehtomaan mutta harvemmin haluaa vahingoittaa muita.
Paljon on puhuttu mielialääkkeiden osuudesta tekoon. Voi tietysti olla että ne on osaltaan vaikuttaneet siihen mutta voi myöskin olla että teko tapahtui niistä huolimatta.
Vaikka tarkoitusperät olisivat maailman parhaat, niin monien, täysin erilaisten kulttuuritaustojen omaavien ihmisten kotouttaminen onnistuneesti ei ole mahdollista

Ajattelija2008

http://www.dailymail.co.uk/news/article-3015504/I-m-planning-heinous-act-remembered-forever-Killer-pilot-s-ex-girlfriend-says-shared-chilling-prophecy-Alps-crash-woke-nightmares-shouting-going-down.html
Daily Mailin mukaan tyttöystävä oli ollut Lubitzin kanssa yhdessä 7 vuotta, mutta päättänyt jättää miehen, koska mies käyttäytyi omituisesti.

Lubitz oli viime syksynä sanonut tekevänsä jotain, jolla hänen nimensä muistetaan ikuisesti.

Tässä paljastuu siis depression lisäksi aggressiivisuutta. Odotettu psykiatrinen profiili.

siviilitarkkailija

Quote from: Lahti-Saloranta link=topic=99644.msg1843583#msg1843583
Todennäköisesti tuo tyttöystävä vielä rikastuu tämän murhenäytelmän seurauksena. Varmaankin hänelle satelee jos jonkinlaisia tarjouksia haastatteluista.
Voi tulla tai tulee jotain muuta. Tulee mieleen erään sveitsiläisen lennonjohtajan murha kun eliittikoululapsensa kuolemasta raivostunut venäläinen kävi jakamassa mieleistään oikeutta mielestään syylliseksi löytämälle lennonjohtajalle. Koneet olivat törmänneet ilmassa ja tällöin kaksi konetta putosi. Tekijä oli selvittänyt mielestään syylliseksi kuuluvaa henkilöä vuosikausia ja lopulta kävi tämän kotona ampumassa tapahtumahetkellä vuorossa olleen lennonjohtajan.

Henkirikoksen kohdalla seurauksena voi olla mitä vaan.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...