News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2015-03-24 Germanwings 4U 9525 putosi Ranskan Alpeilla

Started by Ajattelija2008, 24.03.2015, 16:12:13

Previous topic - Next topic

dothefake

Lentoaikoinani kuulemani vitsi kertoo myös totuuden.

Mistä tietää vaikkapa juhlaväestä, kuka on lentäjä?
No, odota hetki, ihan kohta se kertoo sen itse.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

starsailor

Quote from: Totti on 27.03.2015, 11:03:35

Ohjaamon ovi voi edelleen olla vahvaa tekoa ja ohjaamosta käsin lukittavissa, mutta muutamalla avainhenkilöllä koneessa pitäisi olla omat ovikoodit (ovet ovat sähköisesti lukittuja), jolla yhdessä pystytään ohittamaan ohjaamon lukitus.

Eli esim. piloteilla ja purserilla on kaikilla omat ovikoodit. Jos ovi lukitaan ohjaamosta kun pilotti on poissa ohjaamosta, oven saisi silti auki syöttämällä pilotin ja purserin koodin oveen.

Pilotin aiheuttama riski voidaan siis poistaa aika helposti jo pienillä teknisillä muutoksilla missä autopilotti on etäohjelmoitava ja ovikoodit jaetaan eri lailla.

Jos autopilotti olisi ratkaisu ongelmaan, niin miksi ylipäätänsä tarvitaan lentäjiä? Autopilotti ei mielestäni tuo konetta yhtä turvallisesti maahan kuin lentäjä. Olisi jopa pahempi turvallisuusriski sallia ulkopuolisen suoraan "kaapata" koneen ohjaus lentokoneen sisällä olevilta. En usko, että tämä tulee, koskaan tai ainakaan pitkään aikaan, toteutumaan.

Tuossa monien koodien syöttämisessä on se ongelma, että sen tietävät myös terroristit. Sitten ei laiteta veistä vain lentäjän kurkulle, vaan kaikkien henkilökunnan ja kappas, kun koodit löytyvätkin. Kehittelin eilen ratkaisua tuohon oviongelmaan ja löysin tavan, mutta se ei ole vielä täydellinen.

Tilanne on siis se, että pilotti lähtee kuselle ja toinen jää ohjaimiin.

Lähtiessä ulos pilotti näppäilee pilossa minuuttilukeman tauluun, joka määrittelee muutaman minuutin aikavälin, jolloin hän pääsee aina sisälle ohjaamoon omalla koodilllaan. Eli, sisäpuolelta ei voi estää tätä. Jos pilotin käydessä kusella terroristit ottavat matkustaman valtaansa, niin pilotin pitää vain viivytellä tuon aikavälin yli, jonka jälkeen ohjaamossa oleva pystyy estämään sisälletulon. Normaalisti pilotti käy wc:ssä ja puristelee lentoemojen takapuolet esim. 4-5minuutissa, jolloin palaa takaisin. Hän voi turvallisesti laittaa tauluun lukeman 8-10min, jolloin hän tarvittaessa pääsisi sisälle koodillaan myös tuolloin. Jos terroristit tekevät äkkihyökkäyksen, kun pilotti on tulemassa kuselta, niin hän ensiksi sanoo koodin yhden väärin, joka taas kumoaa tuon aika-asetuksen. Tämän jälkeen oikealla koodilla ei pääse sisälle kuin ohjaamon avustuksella. Ja sekoamistapauksissa sisälle pääsee 8-10min välillä.
"Suomalaisen ihmisen geeneissä on orja-, setä Tuomo- ja pelkurigeeni. Ja se on tyhmä kuin aasi. Aasin järki ja cuckold-sielu." Jorma M.

Jaska Pankkaaja

#362
http://www.thegatewaypundit.com/2015/03/breaking-german-news-germanwings-airbus-co-pilot-was-muslim-convert/

Lieneekö huuhaata? Saitti ei kyllä oikein vakuuta..

EDIT lisää hörhösivuja:

http://stthomasaquinasversusnasa.blogspot.in/2015/03/muslim-convert-co-pilot-andreas-gunter.html

Onkohan ISIS tosiaan jo nimennyt kelpo andreasin heroksi?
Those who make peaceful revolution impossible, make violent revolution inevitable. J.F Kennedy

Leijona78

Quote from: Jaska Pankkaaja on 27.03.2015, 12:48:01
http://www.thegatewaypundit.com/2015/03/breaking-german-news-germanwings-airbus-co-pilot-was-muslim-convert/

Lieneekö huuhaata? Saitti ei kyllä oikein vakuuta..

EDIT lisää hörhösivuja:

http://stthomasaquinasversusnasa.blogspot.in/2015/03/muslim-convert-co-pilot-andreas-gunter.html

Onkohan ISIS tosiaan jo nimennyt kelpo andreasin heroksi?

Se käännynnäisjuttu on edelleen mielikuvitusta kunnes toisin todistetaan, ja kuka tahansa voi rakentaa ISIS-Facebooksivut ja väittää mitä tahansa ilman että sillä on minkään kanssa tekemistä.

Silloin aikanaan kun Takkulaiset kävivät räjäyttämässä/polttamassa/mitälie sen VR:n ohjainkopin niin joku muslimiedustaja otti asiakseen ottaa kunnian siitäkin.

Jos tulee uskottavaa faktaa musulmaaniyhteyksistä niin mikä jottei. Siihen saakka tää on kyllä foliota.
"Jokainen ihminen jolla on järkeä päässä on jollain tapaa maahanmuuttokriittinen. Eihän kukaan halua avata niitä rajoja kaikille missään tapauksessa" -Umayya Abu-Hanna

"Liberaalin demokratian olisi uskallettava vetää rajat omalle suvaitsevaisuudelleen" - Markku Jokisipilä

Jaska Pankkaaja

^Noin minäkin ajattelen.. ajatelin tosin myös olla eka linkkaamassa tätäkin "tietoa" :D
Those who make peaceful revolution impossible, make violent revolution inevitable. J.F Kennedy

RP

Quote from: Jack on 27.03.2015, 12:05:22
Ehkä parhaita lentäjiä olisivat tavalliset perustason miehet ja naiset, joita ei vaivaa yli-ihmissyndrooma. Eiväthän bussikuskit, joita on maailmassa paljon enemmän kuin liikennelentäjiä, tapa itseään ja matkustajiaan.

Pääosan ajasta se bussikuskivertaus varmaan toimii, mutta tulee niille lentäjille joskus, ei usein, mutta kuitenkin useammin kuin itsemurhan koneensa mukana tekeviä lentäjiä on tavattu, tilanne, jossa heidän pitäisi tienata se loppupalkkansa koko uran, ja mahdollisesti monen kollegankin uran ajalta, mahdollisesti vain muutamassa minuutissa. Silloin toivoisi, että he ovat parempia kuin bussikuskit (AWE1549 vs. AF447).
"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

Gamma

Joukko neuropsykiatrisia häiriöitä voi kaiketi myöskin selittää epärationaalisen toiminnan ja reagoimattomuuden. Tällainen henkilö voi olla osittain toimintakykyinen tajuamatta kuitenkaan tilannetta tai tekojensa merkitystä. Mikä osoittaa että kyse oli lentäjän tietoisesta päätöksestä laskeutua päin vuorenseinää?

Totti

Quote from: starsailor on 27.03.2015, 12:47:16
Quote from: Totti on 27.03.2015, 11:03:35

Ohjaamon ovi voi edelleen olla vahvaa tekoa ja ohjaamosta käsin lukittavissa, mutta muutamalla avainhenkilöllä koneessa pitäisi olla omat ovikoodit (ovet ovat sähköisesti lukittuja), jolla yhdessä pystytään ohittamaan ohjaamon lukitus.

Eli esim. piloteilla ja purserilla on kaikilla omat ovikoodit. Jos ovi lukitaan ohjaamosta kun pilotti on poissa ohjaamosta, oven saisi silti auki syöttämällä pilotin ja purserin koodin oveen.

Pilotin aiheuttama riski voidaan siis poistaa aika helposti jo pienillä teknisillä muutoksilla missä autopilotti on etäohjelmoitava ja ovikoodit jaetaan eri lailla.

Jos autopilotti olisi ratkaisu ongelmaan, niin miksi ylipäätänsä tarvitaan lentäjiä?

Pilotit keksittiin ennen autopilottia joten kyse lienee osittain historiallisesta jäänteestä. Pilottia ei tarvita lainkaan nykyään koska autopilotit osaavat periaatteessa hoitaa lennon alusta loppuun.

QuoteAutopilotti ei mielestäni tuo konetta yhtä turvallisesti maahan kuin lentäjä.

Autopilotilla laskeudutaan jo nyt ihan rutiininomaisesti. Pilotti kuitenkin haluavat usein laskeutua itse koska tekevät sen mielestään hieman pehmeämmin kun autopilotti.

QuoteOlisi jopa pahempi turvallisuusriski sallia ulkopuolisen suoraan "kaapata" koneen ohjaus lentokoneen sisällä olevilta.

Ei ole. Koneen haltuunottotehtävä olisi lennonjohdolla. On täysin mahdollista rakentaa järjestelmä missä usea henkilö sekä maassa että koneessa joutuvat kuittaamaan haltuunoton niin ettei yksinäinen sekopää pääse ajamaan koneen mäkeen. Edellisessä jutussani kirjoitin jo tästä.

QuoteTuossa monien koodien syöttämisessä on se ongelma, että sen tietävät myös terroristit. Sitten ei laiteta veistä vain lentäjän kurkulle, vaan kaikkien henkilökunnan ja kappas, kun koodit löytyvätkin. Kehittelin eilen ratkaisua tuohon oviongelmaan ja löysin tavan, mutta se ei ole vielä täydellinen.

Jos terroristi haluaa ovikoodin henkilökunnalta, hänen tuskin kannattaa tappaa heidät. Nimittäin jos hän tappaa väärän henkilön, ovea ei saa lainkaan auki. Puukolla uhkaaminen on siten yhtä tyhjän kanssa. Toisaalta yksi tai pari terroristia ei voi mitenkään uhkaa koko henkilökuntaa samaan aikaan. Sinä vaiheessa matkustajat puuttuvat jo asiaan.

Lentoturvallisuus perustuu redundanssiin. Ideana on, että tarpeeksi moni virhe pitäisi tapahtua samaan aikaan, jotta katastrofi olisi mahdollinen. Tällainen redundanssi on helppo järjestää mitä tulee ohjaamon oven hallintaan esim. juuri ovikoodirutiinilla. Sillä pystytään samanaikaisesti välttää, että ohjaamon sisältä kaapataan kone ja minimoimaan terroristin mahdollisuus päästä ohjaamoon.
Sosialisti on mätä ydintä myöten.
- kansanviisaus

RP

Quote from: Totti on 27.03.2015, 11:03:35
Ei se tarvitse olla kauko-ohjaus. Riittää, että autopilotin pystyy ulkoa ottaa haltuun ja syöttää siihen uuden reitin jolla saadaan kone alas lähimmälle kentälle.

Eli siis olisi kauko-ohjattava.
"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

siviilitarkkailija

Pilottia tarvitaan lentokoneen liikutteluun maassa. Se on vaikein ja vaarallisin osa koko lentoa. Kun lentokone liikkuu suhteessa maakulkuneuvoihin sekä terminaalirakennuksiin ja muihin maassa oleviin lentokoneisiin.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

Blanc73

Tämä toimittajan itkupotkuraivari ansaitsee myös huomion huumorimielessä(vakavasta aiheesta huolimatta)
QuoteNäkökulma: Andreas kärsii masennuksesta, mutta Ahmed on terroristi
http://www.savonsanomat.fi/uutiset/ulkomaat/andreas-karsii-masennuksesta-ahmed-on-terroristi/2013791?pwbi=14bd98016e78a4001d7ad5aef3260498
QuoteJos turman oletettavasti aiheuttanut perämies olisi ollut arabitaustainen tai muslimiksi kääntynyt, länsimainen media ei etsisi nyt syitä tragediaan kuuden vuoden takaisesta masennuksesta. Tai parisuhteen päättymisestä.

Jos perämies olisi ollut Andreaksen sijaan nimeltään Ahmed, nyt etsittäisiin kiivaasti yhteyksiä jihadisteihin. Odotettaisiin, koska ISIS ilmoittautuu iskun tekijäksi.

Mutta valkoinen saksalaismies. Hän kärsi henkilökohtaisesta kriisistä, joka päättyi itsemurhaan. Terrorismia se ei ollut.

Toimittajan suvaitsevaisen pahan olon tunteen voi suorastaan aistia....
"Somaleissa on korkeasti koulutettuja runsaasti mm. koneinsinöörejä, Soile Syrjäläinen on huomannut. Heidän todistuksensa on vain jäänyt Somaliaan, hän toteaa."

Erikoislääkäri ja terapeutti Pirkko Brusila: "Muslimeilla seksuaalisuuden käsite on kantasuomalaisia laajempi."

dothefake

Pätevää ratkaisua tähän ei taida löytyä, sillä ihmistä, joka ei halua selvitä teostaan hengissä, on mahdoton estää. Esim. itsemurhapommittajia ei kaikkia saada kiinni, vaikka kuinka yritetään. Hullu lentäjä voi vaikka sen kusitauon aikana tehdä sellaisen lentoliikkeen, että siivet irtoaa, vaikka oviongelma olisikin ratkaistu.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

RP

Quote from: Blanc73 on 27.03.2015, 13:21:18
Toimittajan suvaitsevaisen pahan olon tunteen voi suorastaan aistia....

Ikäänkuin edes tarvitsisi turvautua hypotettiiseen tässä tapauksessa. Muslimit ovat olleet ihan "riittävästi" edustettuina tunnettujen/epäiltyjen tahallaan aiheutettujen maahansyöksyjen lentäjien joukossa. Motiivi on niissäkin jäänyt yleensä arvailujen tasolle.

(poislukien se kuuluisin joukko syyskuussa 2001)
"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

siviilitarkkailija

Quote from: Blanc73 on 27.03.2015, 13:21:18
Tämä toimittajan itkupotkuraivari ansaitsee myös huomion huumorimielessä(vajavasta aiheesta huolimatta)
....
Toimittajan suvaitsevaisen pahan olon tunteen voi suorastaan aistia....

Ja tietämättömyyden nimenomaan saksalaisen vasemmistoterrorismin ja mm arabitaustaisten terroristijärjestöjen syvästä ja kattavasta yhteistyöstä. Aina henkilöiden, poliittisten turvapaikkojen ja operaatiotietojen vaihtoa myöten.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

Griffinvaari

Quote from: dothefake on 27.03.2015, 13:22:26
Pätevää ratkaisua tähän ei taida löytyä, sillä ihmistä, joka ei halua selvitä teostaan hengissä, on mahdoton estää. Esim. itsemurhapommittajia ei kaikkia saada kiinni, vaikka kuinka yritetään. Hullu lentäjä voi vaikka sen kusitauon aikana tehdä sellaisen lentoliikkeen, että siivet irtoaa, vaikka oviongelma olisikin ratkaistu.

Vanha kansanviisaus näiltä nurkilta sanoo että: kyllä hullu on kamala oli se sitten meillä tai mäkelässä.
Taitaa osua edelleen kohdilleen.
Tästä voi nyt saada saliittohörhön leiman, joka tapauksessa, tapaukseen liittyy nyt virallisia piirteitä jotka eivät ehkä ole ihan totuuksia tai kokototuuksia, pientä valehteluakin on ilmassa, joten oletan ettei tarina pääty tähän, ihan kuin salattaisiin muutakin kuin terveys tietoja, odotellaan, niin hyvä tulee.

siviilitarkkailija

Kaikkia itsemurhapommittajia ei saa kiinni, mutta moni on näppärästi pysätetty ampumalla ja jotkut pommi-muulit on saatu pysähtymään ihan keskustelulla ja kuuntelemalla.

Hullu lentäjä (tai auktoriteeteiksi vastoin taitoaan tai tilaansa) noussut lentäjä joutuu tekemään työtä löytääkseen modernin liikennelentokoneen hallinta- ja varoitusjärjestelmän ohittavan lentoliikkeen.

Ihminen on turvajarjestelmäsuunnittelijalle uhka. Tosiasiallisesti ihminen on suuri resurssi. Mutta se ei myy turvajärjestelmiä kuten uhka.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

Totti

Quote from: RP on 27.03.2015, 13:13:10
Quote from: Totti on 27.03.2015, 11:03:35
Ei se tarvitse olla kauko-ohjaus. Riittää, että autopilotin pystyy ulkoa ottaa haltuun ja syöttää siihen uuden reitin jolla saadaan kone alas lähimmälle kentälle.

Eli siis olisi kauko-ohjattava.

Kauko-ohjauksella minä ymmärrän järjestelmää, missä ohjauskäskyt tulevat ulkoa jatkuvana virtana. Autopilotin uudelleenohjelmointi (kertatapahtuma) ulkoa ei silloin ole kauko-ohjausta vaan kauko-ohjelmointia. Autopilottihan on järjestelmä koneen sisällä.

Quote from: siviilitarkkailija on 27.03.2015, 13:16:45
Pilottia tarvitaan lentokoneen liikutteluun maassa. Se on vaikein ja vaarallisin osa koko lentoa. Kun lentokone liikkuu suhteessa maakulkuneuvoihin sekä terminaalirakennuksiin ja muihin maassa oleviin lentokoneisiin.

Noin se varmaan on, mutta turvallisuusnäkökulmasta suurin uhka piloteista on jo ohi kun kone on maassa.

Teknisistä yksityiskohdista on turha saivarrella sen enempää tässä ketjussa. Tilanne on joka tapauksessa se, että pilotin henkinen kyky alkaa olemaan avaintekijä turvallisuuden suhteen.
Jos on olemassa realistiset tekniset mahdollisuudet välttää pilotin tekemä sabotaasi, ne tulisi ottaa käyttöön vaikka ne maksaisi jotain.

Valitettavasti lentoliikennetoiminnassa yritetään välttää kalliit muutokset ennen kun paska on jo housuissa. Jenkeissä jotkut lentoyhtiöt laskivat aikoinaan että on halvempaa ottaa riski onnettomuudesta kun korjaa ongelmia etukäteen. Tämän seurauksena viranomaiset pisti rasvaiset korvausvelvollisuudet lentoyhtiöille tapaturman sattuessa, jotta laskelmointi ihmishengillä olisi tarpeeksi kallista jotta koneiden päivitykset oli perusteltuja.
Sosialisti on mätä ydintä myöten.
- kansanviisaus

Snoopy

Quote from: Hohtava Mamma on 27.03.2015, 12:00:26
Quote from: Snoopy on 27.03.2015, 09:49:26
Klassiset syyt tässäkin taustalla, pönttövikaa ja tyttöystävä jätti.

http://www.mtv.fi/uutiset/ulkomaat/artikkeli/bild-turmakoneen-peramiehella-takanaan-suhdekriisi/4943298

Kuka bongaa ensimmäisenä SSRI-lääkkeet, huutakoon BINGO!

Kouluammuskelu lentokoneessa.

BINGO!

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1427433224222.html

"Saksassa ihmetellään nyt, miten sairauslomalle psyykkisen sairauden vuoksi sairauslomalla määrätty perämies, jolla oli lääkitys oli päässyt silti töihin. "

Edellisen sekoilu lauserakenteessa Iltiksen, lääkitys sielläkin päällä?

guest8096

Quote from: Totti on 27.03.2015, 13:56:25
Kauko-ohjauksella minä ymmärrän järjestelmää, missä ohjauskäskyt tulevat ulkoa jatkuvana virtana. Autopilotin uudelleenohjelmointi (kertatapahtuma) ulkoa ei silloin ole kauko-ohjausta vaan kauko-ohjelmointia. Autopilottihan on järjestelmä koneen sisällä.

Mutta kun... eikö tuollaisesta tule uusi uhka taas kerran. Terroristin ei tarvitse kuin ohjelmoida autopilotti lentämään kone päin taloa tms.

RP

Quote from: Snoopy on 27.03.2015, 14:08:59

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1427433224222.html

"Saksassa ihmetellään nyt, miten sairauslomalle psyykkisen sairauden vuoksi sairauslomalla määrätty perämies, jolla oli lääkitys oli päässyt silti töihin. "

Edellisen sekoilu lauserakenteessa Iltiksen, lääkitys sielläkin päällä?
Ei noita lauseita enää jutussa ole. Ei myöskään missään näy selkeää vahvistusta, että mainittu sairaus olisi ollut psyykkistä laatua.

(Edit: toki se todennäköiseltä vaikuttaa)
"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

Onkko

Quote from: Frida Hotell on 27.03.2015, 14:22:01
Quote from: Totti on 27.03.2015, 13:56:25
Kauko-ohjauksella minä ymmärrän järjestelmää, missä ohjauskäskyt tulevat ulkoa jatkuvana virtana. Autopilotin uudelleenohjelmointi (kertatapahtuma) ulkoa ei silloin ole kauko-ohjausta vaan kauko-ohjelmointia. Autopilottihan on järjestelmä koneen sisällä.

Mutta kun... eikö tuollaisesta tule uusi uhka taas kerran. Terroristin ei tarvitse kuin ohjelmoida autopilotti lentämään kone päin taloa tms.

Tai kusettaa koneen systeemejä niin että se luulee olevansa aivan muualla http://rt.com/usa/texas-professor-drone-hacking-249/

Axlone

QuoteJos turman oletettavasti aiheuttanut perämies olisi ollut arabitaustainen tai muslimiksi kääntynyt, länsimainen media ei etsisi nyt syitä tragediaan kuuden vuoden takaisesta masennuksesta. Tai parisuhteen päättymisestä.

Jos perämies olisi ollut Andreaksen sijaan nimeltään Ahmed, nyt etsittäisiin kiivaasti yhteyksiä jihadisteihin. Odotettaisiin, koska ISIS ilmoittautuu iskun tekijäksi.

Mutta valkoinen saksalaismies. Hän kärsi henkilökohtaisesta kriisistä, joka päättyi itsemurhaan. Terrorismia se ei ollut.

Tämä kertoo mielestäni enemmän muslimeista kuin mistään muusta. Ei savua ilman tulta.

Dharma

Quote from: Blanc73 on 27.03.2015, 13:21:18
Tämä toimittajan itkupotkuraivari ansaitsee myös huomion huumorimielessä(vajavasta aiheesta huolimatta)
QuoteNäkökulma: Andreas kärsii masennuksesta, mutta Ahmed on terroristi
http://www.savonsanomat.fi/uutiset/ulkomaat/andreas-karsii-masennuksesta-ahmed-on-terroristi/2013791?pwbi=14bd98016e78a4001d7ad5aef3260498
QuoteJos turman oletettavasti aiheuttanut perämies olisi ollut arabitaustainen tai muslimiksi kääntynyt, länsimainen media ei etsisi nyt syitä tragediaan kuuden vuoden takaisesta masennuksesta. Tai parisuhteen päättymisestä.

Jos perämies olisi ollut Andreaksen sijaan nimeltään Ahmed, nyt etsittäisiin kiivaasti yhteyksiä jihadisteihin. Odotettaisiin, koska ISIS ilmoittautuu iskun tekijäksi.

Mutta valkoinen saksalaismies. Hän kärsi henkilökohtaisesta kriisistä, joka päättyi itsemurhaan. Terrorismia se ei ollut.

Toimittajan suvaitsevaisen pahan olon tunteen voi suorastaan aistia....

Olipa kerran 20 masentunutta arabia, jotka päättivät kaapata neljä konetta. Yksi jäi kiinni tullissa. Muut onnistuivat. Sen pituinen se. Yksittäistapaus.

siviilitarkkailija

Terroristeja metsästettäessä on hyvin helppoa antautua omien ennakkoluulojen viemäksi. Faktat karkaavat kuin faktabaarin toimittajilta.

Ainoa mikä nähdäksesi on näytetty toteen on Lufthansan toimarin (! ?) lehdistötilaisuudessa antama lausunto jonka mukaan perähenkilö oli terve. Mikä on osoittautumassa totuudenvastaiseksi tai lentoliikenteen tapojen vastaiseksi. Luulen että toimarin pöytää siivotaan jos ei itse älyä lähteä.

Joku vaan ei täsmää. Jos meillä on ns älykäs hullu, niin voiko olla niin että tämä "tyttöystävän jättämä-teoria" on tosiaan massamurhan, olkoonkin tilaisuuden tuoman, siivittämä. Tämä ei oikein istu profiiliin perähenkilöstä. Vaikkakin oli vähän tiimoja lasissa.

Kannattaa hompanssienkin muistaa jos kohtaatte masentuneen ja aseistatuneen mielipuolen kadulla ylivoimaisessa asemassa. Älkää sanoko mitään. Tai jos sanotte, niin kertokaa vain puolikas parasta vitsiänne kuin henkenne riippuisi siitä. Luvatkaa kertoa loppuratkaisu kun tilanne on ohi.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

kriittinen_ajattelija

#384
QuoteMyöhään torstai-iltana levisi tieto, että Lubitz olisi vasta eronnut tyttöystävästään ja käynyt parhaillaan läpi kriisiä. Hänen kerrotaan olleen naisen kanssa kihloissa ja että pariskunta olisi aikonut mennä naimisiin ensi vuonna. Tietoja ei ole vahvistettu.
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2015032719428672_ul.shtml

Tälläiset saattaa yleistyä jatkossa, pitää kuitenkin muistaa, että olemme luolamiehiä vain pukeutuneena moderneihin vaatteisiin. Monille miehille tämä moderni yhteiskunta, missä naiset määrää tahdin, saattaa olla kova pala mielenterveydelle. Jos miehiltä evätään pillunsaanti tai mahdollisuus ns. dominoida naisia parisuhteessa, niin silloin monet miehet masentuu ja saattaa päätyä väärille vesille...

Viime aikoina juurikin monien joukkomurhien motiivi on ollut juurikin samanlainen, esim. Elliot Rodger USA:ssa tai Batman-murhaaja USA:ssa.

Tässä esim. oli jotain pohdintaa psykologia lehdessä kun Batman-elokuva-ampuja lahtasi puolia elokuvasalia USA:ssa, motiiviksi epäiltiin ongelmia naisten kanssa. http://www.psychologytoday.com/blog/the-attraction-doctor/201208/james-holmes-mental-illness-or-social-frustration

Niin tai näin, niin naisten takia tai vuoksi on aina tapettu ihmisiä.
Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering." - Master Yoda

dothefake

Kai tuollaisen koneen moottorit voi sammuttaa ilmassa tai ainakin tehot pois, toinen jalka pohjaan ja kohta viipotetaan kovasti.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Ajattelija2008

Quote from: Hohtava Mamma on 27.03.2015, 12:00:26
Quote from: Snoopy on 27.03.2015, 09:49:26
Klassiset syyt tässäkin taustalla, pönttövikaa ja tyttöystävä jätti.

http://www.mtv.fi/uutiset/ulkomaat/artikkeli/bild-turmakoneen-peramiehella-takanaan-suhdekriisi/4943298

Kuka bongaa ensimmäisenä SSRI-lääkkeet, huutakoon BINGO!

Kouluammuskelu lentokoneessa.

Andreas Lubitz oli määrätty sairauslomalle. Luultavasti sairaus oli depressio, joten hän söi SSRI-lääkitystä. Koska nykyään valtaosa depressiopotilaista syö kyseistä lääkitystä, niin ei voi väittää, että lääkkeet kausaalisesti aiheuttaisivat murhatekoja.

SSRI-lääkkeet ovat vähentäneet Suomessa itsemurhia 40 %, joten ne todennäköisesti vähentävät myös murhia.

Ikävä juttu, että lääkäri ei kertonut työnantajalle. Järjestelmä petti kaksi kertaa:

1. Lubitz olisi pitänyt erottaa pysyvästi lentokoulusta depression takia.
2. Lääkärin pitäisi kertoa työnantajalle pilotin sairaudesta.

P

Quote from: dothefake on 27.03.2015, 11:47:32
Ennenvanhaan oli myös konekaappauksia, jossa kaikki eivät kuolleet. Vaadittiin esim. kavereita vapaaksi. No, niin tai näin, kun kaikki ehdotetut lisälaitteet on asennettu kaikkiin koneisiin, niin liput ovat niin kalliita, että koneet lentävät tyhjillään.

Nykyään defaultti konekaappauksessa lienee se, että terrroritimot lentävät koneen johonkin kuuluun maamerkkiin tai hallintorakennukseen. Kiltti terroritimojen totteleminen ei luultavimmin säästä henkikultaa. On ihan sama alkaa vastarintaan, sillä kortit ovat jo pöydässä.
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

RP

Quote from: P on 27.03.2015, 15:14:25
Nykyään defaultti konekaappauksessa lienee se, että terrroritimot lentävät koneen johonkin kuuluun maamerkkiin tai hallintorakennukseen. Kiltti terroritimojen totteleminen ei luultavimmin säästä henkikultaa. On ihan sama alkaa vastarintaan, sillä kortit ovat jo pöydässä.

Itse asiassa edes jotenkin onnistuneet kaappaukset, mutta ymmärtääkseni myös niiden yritykset, ovat nykyään hyvin harvinaisia. Nillä ovilla on hyvät puolensa. Myös ennaltaehkäisevästi.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_aircraft_hijackings#2010s
"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

siviilitarkkailija

Quote from: P on 27.03.2015, 15:14:25
Quote from: dothefake on 27.03.2015, 11:47:32
Ennenvanhaan oli myös konekaappauksia, jossa kaikki eivät kuolleet. Vaadittiin esim. kavereita vapaaksi. No, niin tai näin, kun kaikki ehdotetut lisälaitteet on asennettu kaikkiin koneisiin, niin liput ovat niin kalliita, että koneet lentävät tyhjillään.

Nykyään defaultti konekaappauksessa lienee se, että terrroritimot lentävät koneen johonkin kuuluun maamerkkiin tai hallintorakennukseen. Kiltti terroritimojen totteleminen ei luultavimmin säästä henkikultaa. On ihan sama alkaa vastarintaan, sillä kortit ovat jo pöydässä.

Defaultti ei ole tuo vaan se että jos liikennelentokone tai mikä vaan lentolaite ei ole asianmukaisesti pilottien ja lennonjohdon hallinnassa, ilmavoimat tulee ja ampuu koneen alas. Ennen 9/11:sta odoteltiin. Nykyään ammutaan sensijaan että ihastellaan tuhoa.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...