News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2015-03-24 Germanwings 4U 9525 putosi Ranskan Alpeilla

Started by Ajattelija2008, 24.03.2015, 16:12:13

Previous topic - Next topic

Tokugawa Ieyasu

Quote from: Kni on 26.03.2015, 11:43:55
Quote from: Noottikriisi on 26.03.2015, 11:37:25
Quote from: KTM on 26.03.2015, 11:31:19

Tokikaan muslimien palkkaamista lentäjiksi ei voida rajoittaa, sehän olisi hirveä rassismus.

Voisikohan asian ratkaista niin että islamofobisille alettaisiin järjestää omia lentovuoroja? Tällaiselle lennolle toki pääsisi vain islamofobian todistavalla lääkärintodistuksella. :)
Finnair ja Icelandair lienevät vielä islamofobisille kelpaavia. SASista en ole ihan varma (enää).

QuoteKapteeni Jihad Haram al-Kuffari miehistöineen toivottaa teidät tervetulleiksi SAS:n lennolle Tukholmasta Malmöhön. Huomautamme, että lento on savuton ja sianlihaton. Trevlig Resa!
Kiinan, Korean ja Japanin lentoyhtiöiden lennotkin kuuluvat samaan "kelpaa varmasti islamifoobikolle"-sarjaan.

"The strong manly ones in life are those who understand the meaning of word patience". - Tokugawa Ieyasu

Tokugawa Ieyasu

Quote from: Malla on 26.03.2015, 11:47:10
Quote from: Noottikriisi on 26.03.2015, 11:37:25
Voisikohan asian ratkaista niin että islamofobisille alettaisiin järjestää omia lentovuoroja? Tällaiselle lennolle toki pääsisi vain islamofobian todistavalla lääkärintodistuksella. :)

Ei todellakaan voisi. Pilotiksi pestautuisi joku muilta salaa islamiin palannut suomalaisniminen pellavapää.
Kabiinin oven lukko aukeaa vain sianlihalta haisevalla hengityksellä.
"The strong manly ones in life are those who understand the meaning of word patience". - Tokugawa Ieyasu

ArtturiE

Quote from: Tunkki on 24.03.2015, 18:13:44
Quote from: Ajattelija2008 on 24.03.2015, 18:00:45
Veikkaan kuitenkin tahallista tekoa.

Älä ole liian varma, vastaavaa on sattunut: http://en.wikipedia.org/wiki/Helios_Airways_Flight_522

Tuo url kertoo kuinka käy kun maassa paineistuksia testaava mekaanikko unohtaa jonkun hantaakin väärään asentoon, ja lennossa kone ei paineistu lainkaan. Ei edes varoittele
pilotteja. Tajun menetys kaikille ja täysituho.

Jos noin olisi, pitää konetyyppi laittaa lentokieltoon välittömästi.
Peace. And that really has nothing to do with islam.
-Pat Condell
Jussi Halla-aho pääministeriksi 2019
Laura Huhtasaari presidentiksi 2024
Giorgia Meloni http://www.fratelli-italia.it
Matteo Salvini http://www.leganord.org

"keskiaasialainen"


Monokulttuuri FM
https://www.youtube.com/channel/UCXDMEjhhzvzqJQvXUPWVXfA

Malla

Quote from: Tokugawa Ieyasu on 26.03.2015, 11:50:09
Quote from: Malla on 26.03.2015, 11:47:10
Quote from: Noottikriisi on 26.03.2015, 11:37:25
Voisikohan asian ratkaista niin että islamofobisille alettaisiin järjestää omia lentovuoroja? Tällaiselle lennolle toki pääsisi vain islamofobian todistavalla lääkärintodistuksella. :)

Ei todellakaan voisi. Pilotiksi pestautuisi joku muilta salaa islamiin palannut suomalaisniminen pellavapää.
Kabiinin oven lukko aukeaa vain sianlihalta haisevalla hengityksellä.

Ja lisäksi pilotin pitää olla tukevasti tuiskeessa. Ja minihameessa.

ArtturiE

Quote from: Tokugawa Ieyasu on 26.03.2015, 11:48:05
Quote from: Kni on 26.03.2015, 11:43:55
Quote from: Noottikriisi on 26.03.2015, 11:37:25
Quote from: KTM on 26.03.2015, 11:31:19

Tokikaan muslimien palkkaamista lentäjiksi ei voida rajoittaa, sehän olisi hirveä rassismus.

Voisikohan asian ratkaista niin että islamofobisille alettaisiin järjestää omia lentovuoroja? Tällaiselle lennolle toki pääsisi vain islamofobian todistavalla lääkärintodistuksella. :)
Finnair ja Icelandair lienevät vielä islamofobisille kelpaavia. SASista en ole ihan varma (enää).

QuoteKapteeni Jihad Haram al-Kuffari miehistöineen toivottaa teidät tervetulleiksi SAS:n lennolle Tukholmasta Malmöhön. Huomautamme, että lento on savuton ja sianlihaton. Trevlig Resa!
Kiinan, Korean ja Japanin lentoyhtiöiden lennotkin kuuluvat samaan "kelpaa varmasti islamifoobikolle"-sarjaan.

Air Porco Rosso on ainoa mihin minä luotan  ;D
Peace. And that really has nothing to do with islam.
-Pat Condell
Jussi Halla-aho pääministeriksi 2019
Laura Huhtasaari presidentiksi 2024
Giorgia Meloni http://www.fratelli-italia.it
Matteo Salvini http://www.leganord.org

"keskiaasialainen"


Monokulttuuri FM
https://www.youtube.com/channel/UCXDMEjhhzvzqJQvXUPWVXfA

Leijona78

#155
Quote from: Malla on 26.03.2015, 11:54:45
Ja lisäksi pilotin pitää olla tukevasti tuiskeessa.

Tämänlainen tapaus oli aikanaan Koivulahden lentoturma, jossa Aero O/Y:n (nyk. Finnair) reittilento AY311 tammikuussa 1961 syöksyi maahan Koivulahdessa kymmenen kilometrin päässä Vaasasta. Wikpediaa lainatakseni:

QuoteOikeuslääketieteellisen tutkimuksen mukaan koneen kapteeni Lars Hattinen ja perämies Paavo Halme olivat onnettomuuden aikaan juovuksissa. Kapteenin veren alkoholipitoisuus oli ainakin kaksi promillea ja perämiehen 1,56. Halmeen velvollisuus olisi ollut estää Hattista lentämästä. Kukaan kenttähenkilökunnasta ei kuitenkaan ollut havainnut miesten käytöksessä mitään poikkeavaa. Molemmat lentäjät olivat entisiä taistelulentäjiä, ja sodassa tottuneet ottamaan vaarallisiakin riskejä.

Edit: onnettomuus tapahtui aikaisin aamulla ja äijät olivat olleet juomassa edellisiltana. Olivat siis sekä väsyneitä että laskuhumalassa.

QuoteHattinen ja koneen perämiehenä toiminut Paavo Halme jäivät viettämään Aeron toimiston virkailijan kanssa Kokkolan Seurahuoneelle. Illan aikana he nauttivat kolmistaan 16 pulloa olutta, 7 grogia giniä ja pullon konjakkia. Illanvietto kesti kello kahteen saakka yöllä.

Seuraavana aamuna Hattinen ja Halme eivät ehtineet kentälle lähtevään yhteiskuljetukseen vaan Aeron virkailija joutui viemään heidät sekä koneen lentoemännän sinne henkilöautollaan. He saapuivat kentälle 6.55 viisi minuuttia ennen aikataulun mukaista lähtöä Vaasan kautta Helsinkiin. Kiireisten lähtövalmistelujen jälkeen kone nousi ilmaan kello 7.16. Huonossa säässä matalalla lentänyt kone syöksyi maahan kello 7.40.30 Koivulahdella jolloin kaikki koneen 22 matkustajaa ja 3 miehistön jäsentä saivat surmansa.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Koivulahden_lentoturma

Mutta nyt aletaan olemaan kohta OT.
"Jokainen ihminen jolla on järkeä päässä on jollain tapaa maahanmuuttokriittinen. Eihän kukaan halua avata niitä rajoja kaikille missään tapauksessa" -Umayya Abu-Hanna

"Liberaalin demokratian olisi uskallettava vetää rajat omalle suvaitsevaisuudelleen" - Markku Jokisipilä

Possumi

Quote from: Leijona78 on 26.03.2015, 12:05:09
QuoteOikeuslääketieteellisen tutkimuksen mukaan koneen kapteeni Lars Hattinen ja perämies Paavo Halme olivat onnettomuuden aikaan juovuksissa. Kapteenin veren alkoholipitoisuus oli ainakin kaksi promillea ja perämiehen 1,56. Halmeen velvollisuus olisi ollut estää Hattista lentämästä. Kukaan kenttähenkilökunnasta ei kuitenkaan ollut havainnut miesten käytöksessä mitään poikkeavaa. Molemmat lentäjät olivat entisiä taistelulentäjiä, ja sodassa tottuneet ottamaan vaarallisiakin riskejä.

Eli tyypillisiä Suomalaisia lentäjiä: umpijuoppoja  8)

Kni

Quote from: Malla on 26.03.2015, 11:47:10
Quote from: Noottikriisi on 26.03.2015, 11:37:25
Voisikohan asian ratkaista niin että islamofobisille alettaisiin järjestää omia lentovuoroja? Tällaiselle lennolle toki pääsisi vain islamofobian todistavalla lääkärintodistuksella. :)

Ei todellakaan voisi. Pilotiksi pestautuisi joku muilta salaa islamiin palannut suomalaisniminen pellavapää.

[foliohattuilu]
Joidenkin vuosien sisään tulee tapahtumaan selittämättömiä lento-onnettomuuksia. Jo nyt malesialaiskone katosi kokonaan. Saksalainen törmäsi vuoreen ilman syytä. Seuraavaksi...

Viiden vuoden kuluttua Al-Qaida / ISIS / Boko Haram  / joku muu kertoo mistä on kysymys: Kaikkiin maailman lentoyhtiöihin on solutettu islamilaisia itsemurhalentäjiä. Heitä ei voi tunnistaa. Mikä tahansa lento voi kadota, pudota tai törmätä milloin tahansa.
Mukavaa lentomatkaa! Ja terveisiä lentoyhtiöiden ja lentokonetehtaiden osakkeenomistajille!
[/foliohattuilu]
Osa järjestäytynyttä koulutettua koneistoa.

Griffinvaari

Quote from: Malla on 26.03.2015, 11:54:45
Quote from: Tokugawa Ieyasu on 26.03.2015, 11:50:09
Quote from: Malla on 26.03.2015, 11:47:10
Quote from: Noottikriisi on 26.03.2015, 11:37:25
Voisikohan asian ratkaista niin että islamofobisille alettaisiin järjestää omia lentovuoroja? Tällaiselle lennolle toki pääsisi vain islamofobian todistavalla lääkärintodistuksella. :)

Ei todellakaan voisi. Pilotiksi pestautuisi joku muilta salaa islamiin palannut suomalaisniminen pellavapää.
Kabiinin oven lukko aukeaa vain sianlihalta haisevalla hengityksellä.

Ja lisäksi pilotin pitää olla tukevasti tuiskeessa. Ja minihameessa.

Ihan selvä kalakukkoairways, sillä on jo tunnusmusiikkikin.
En kai se minä ollut kun aloitti tämän allahu agbar osuuden, huomautan emme tiedä varmuudella vielä mitään joten, kaikki ei vakavasti otettavaa spekulaatiota, mutta ainahan parhaaseen tulee pyrkiä ja pahimpaan varautua.

Jaakko Sivonen

Quote– Ohjaamosta voidaan poistua eurooppalaisen sääntelyn mukaan vain WC:hen
http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1427337806128.html

Kannattaisiko jatkossa rakentaa ohjaamoon oma WC?
Malo periculosam libertatem quam quietum servitium

Malla

Quote from: Jaakko Sivonen on 26.03.2015, 12:09:26
Quote– Ohjaamosta voidaan poistua eurooppalaisen sääntelyn mukaan vain WC:hen
http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1427337806128.html

Kannattaisiko jatkossa rakentaa ohjaamoon oma WC?

Tai sellanen avaruusratkaisu? Vaipat.

Leijona78

Quote from: Possumi on 26.03.2015, 12:07:06
Eli tyypillisiä Suomalaisia lentäjiä: umpijuoppoja  8)

No siis, aika paljon ne tinttas edellisenä iltana aamukahteen saakka kun otetaan huomioon että lennon, jossa sekä kapteenin että perämiehen piti olla hommissa piti lähteä klo 7 aamulla. Missasivat vielä aamulla yhteiskuljetuksen.

QuoteHattinen ja koneen perämiehenä toiminut Paavo Halme jäivät viettämään Aeron toimiston virkailijan kanssa Kokkolan Seurahuoneelle. Illan aikana he nauttivat kolmistaan 16 pulloa olutta, 7 grogia giniä ja pullon konjakkia. Illanvietto kesti kello kahteen saakka yöllä.

Seuraavana aamuna Hattinen ja Halme eivät ehtineet kentälle lähtevään yhteiskuljetukseen vaan Aeron virkailija joutui viemään heidät sekä koneen lentoemännän sinne henkilöautollaan. He saapuivat kentälle 6.55 viisi minuuttia ennen aikataulun mukaista lähtöä Vaasan kautta Helsinkiin. Kiireisten lähtövalmistelujen jälkeen kone nousi ilmaan kello 7.16. Huonossa säässä matalalla lentänyt kone syöksyi maahan kello 7.40.30 Koivulahdella jolloin kaikki koneen 22 matkustajaa ja 3 miehistön jäsentä saivat surmansa.

Mutta päätän tämän OT:n tähän.  :roll:
"Jokainen ihminen jolla on järkeä päässä on jollain tapaa maahanmuuttokriittinen. Eihän kukaan halua avata niitä rajoja kaikille missään tapauksessa" -Umayya Abu-Hanna

"Liberaalin demokratian olisi uskallettava vetää rajat omalle suvaitsevaisuudelleen" - Markku Jokisipilä

Griffinvaari

Quote from: Malla on 26.03.2015, 12:11:27
Quote from: Jaakko Sivonen on 26.03.2015, 12:09:26
Quote– Ohjaamosta voidaan poistua eurooppalaisen sääntelyn mukaan vain WC:hen
http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1427337806128.html

Kannattaisiko jatkossa rakentaa ohjaamoon oma WC?

Tai sellanen avaruusratkaisu? Vaipat.

Porta potti pojille ja tytöille toinen, nurkkaan, niin edelläolleen koivulahden tapaan pilottien todetaan nauttineen promille tolkulla kusta, tai olleen syntymä kusipäitä, erään teorian mukaan, tosin kyseessä oli onnettomuudessa itsessään pitkin ohjaamoa levinnyt tuulilasin sulatus neste, joskin pojat kyllä osasi myös juhlia.

desperaato

Quote from: Tunkki on 24.03.2015, 18:13:44
mekaanikko unohtaa jonkun hantaakin väärään asentoon

Kyllähän se on niitten lentäjien homma huolehtia ne napit ja nupit oikeeseen asentoon.

jmm

Quote from: Hohtava Mamma on 26.03.2015, 11:23:23
Quote from: Faidros. on 26.03.2015, 08:22:04
Jos kyseessä olisi terroriteko, miksi liu'ttaa kone loivalla kulmalla vuoreen, kun mahdollisuus olisi lentää se asutuskeskukseen?

1) Havaitaan, että kone on poikennut kurssistaan eikä vastaa kutsuun
2) Kone lentää kohti kaupunkia
3) Dassault Rafale
4) AIM-120 AMRAAM

Hollande ei ikinä uskaltaisi antaa käskyä ampua matkustajalentokonetta alas.
"The difference between a cult and religion? A cult is led by a guy who knows it's bullshit. In a religion, that guy is dead." - Joe Rogan

RP

Quote from: Jaakko Sivonen on 26.03.2015, 12:09:26
Quote– Ohjaamosta voidaan poistua eurooppalaisen sääntelyn mukaan vain WC:hen
http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1427337806128.html

Kannattaisiko jatkossa rakentaa ohjaamoon oma WC?

Jos toinen ohjaajista haluaa koneen tuhota, ei tuo sitä estäisi.
"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

TheVanishedTerrorist

Quote from: Ajattelija2008 on 26.03.2015, 11:15:43
http://www.theaustralian.com.au/news/world/germanwings-crash-black-box-recovered-but-disaster-remains-a-mystery/story-e6frg6so-1227278913718
QuoteLufthansa said the copilot, which they declined to name, had 630 hours of flying experience. He had been with the company since September 2013 when he underwent training at the Lufthansa flight training centre in Bremen.

Tuo lienee se koneen tuhonnut apupilotti. Nimi varmaan vuodetaan tänään.

Pilotti taisi olla Muhammed Atta Jr.


TheVanishedTerrorist


RP

"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

RP

QuoteSelon le procureur : les passagers  "se sont rendues compte [de l'imminence du crash] au tout dernier moment, puisque dans la bande les cris interviennent que dans les derniers instants juste avant l'impact".

(konekäännös)
QuoteAccording to the prosecutor: the passengers "have realized [of the impending crash] at the last moment, as the band screams involved only in the final moments just before impact."
http://www.coveritlive.com/index2.php/option=com_altcaster/task=viewaltcast/template=/altcast_code=9b26cf8300/width=534/height=700
"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

RP

QuoteFRANKFURT—The co-pilot of the Germanwings flight that crashed in the French Alps on Tuesday was Andreas Lubitz, 28, of Montabaur, according to a flight club where he was a member.

"Andreas became a member of the club as a youth to fulfill his dream of flying," the LSC club said in a death notice on its website.
http://www.wsj.com/articles/germanwings-co-pilot-named-as-andreas-lubitz-1427370009
"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

Afrikan kirjeenvaihtaja

Quote from: RP on 26.03.2015, 13:55:33Molemmat lentäjät olivat saksalaisia, Bildt käyttää perämiehestä nimeä Andreas L.
http://www.mtv.fi/uutiset/ulkomaat/artikkeli/bild-turmakoneen-lentajien-nimet-ja-kansallisuus-julki/4941140

Jossain oli tällainen nimi: Andreas Günter Lubitz (kuten jäsen RP jo kirjoittikin).

Lennon loppuvaiheiden simuloinnin voi katsoa täällä (ranskaksi).
Hänen Majesteettinsa palveluksessa.

Penan kaveri Eki

Lennon försti.

"The Federal Aviation Administration (FAA) is recognizing Andreas Guenter Lubitz with inclusion in the prestigious FAA Airmen Certification Database."

http://aviation-business-gazette.com/A44/B58/Pilot-Andreas-Guenter-Lubitz-Rheinland-Pfalz-.html
"They were some bad people... I say hombres."

niemi2

Jos teko oli todellakin tahallinen, niin ajankohta oli optimaalinen. Lentomatkakorkeuteen päästyään kapteeni sattoi jättää ohjaamon vessassa käyntiä varten ja ovi oli helppo lukita tuossa vaiheessa. Sitten vain nokka alas ja etsimään paikkaa mitä kohden lentää. Loppua kohden vauhti hidastui eikä suuntaa käännetty, joten lentäjä tähtäsi johonkin. Vuoreen lentämisessä yritettiin aiheuttaa viiästystä pelastustoimille, jonka aikana mustat laatikot olisivat ehtineet palaa karrelle eikä niistä olisi saatu tietoja. Lentotietojenperusteella olisi esitetty arvio paineistuksen menettämisestä.
MAKE FINLAND NORMAL AGAIN

Ajattelija2008

Nimi ei ole siis musliminimi. Katsotaan, mitä media saa kaivettua tämän epäillyn co-pilotin historiasta.

Griffinvaari

Quote from: Ajattelija2008 on 26.03.2015, 14:32:19
Nimi ei ole siis musliminimi. Katsotaan, mitä media saa kaivettua tämän epäillyn co-pilotin historiasta.

Nimi ei välttämättä kerro mitään vrt. Jani Toivola.

Totti

Mielenkiintoinen tapaus, joka herättää aika paljon kysymyksiä lentoturvallisuudesta.

Tämä ei olisi ensimmäinen kerta kun pilotti päättää ajaa koneen maahan. Vuoden 1999 EgyptAirin tippuminen arvellaan myös olevan tahallinen ja pilotin aiheuttama.

Piloteilla alkaa melkein olemaan liian suuri vastuu lentoturvalisuudesta. Mikä tahansa perheriita tai muu henkilökohtainen ärsyyntyminen voi aiheuttaa tilanteen missä pilotti päättää kostaa ja tipauttaa koneensa. Copy-catien riski on myös ilmeinen missä yhden asettama esimerkki aletaan kopioimaan kouluampumisten tapaan. Ilmiö voi siis yleistyä enkä ainakaan itse halua olla siinä koneessa missä pilotti vittuilaakseen päättää tappaa kaikki matkustajat.

Pilotin tahallaan aiheuttamille tapaturmille on pakko alkaa keksimään ratkaisu. Voisi esim. ajaa pakotetulla autopilotilla lähes koko reitin eikä sitä saisi pois päältä muuta kun molempien pilottien ja/tai lennonjohdon kuittaamana. Silloin yksittäinen sekoboltsi ei voisi kaapata koko koneen ja ajaa sen mäkeen.
Myös ulkoapäin ohjaaminen voisi olla eräs ratkaisu missä kone otetaan lennonjohdon puolesta kokonaan haltuun tietyissä tilanteissa kun pilotit eivät pysty hoitaa työnsä.
Sosialisti on mätä ydintä myöten.
- kansanviisaus


Ernst

Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)