News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2015-03-24 Germanwings 4U 9525 putosi Ranskan Alpeilla

Started by Ajattelija2008, 24.03.2015, 16:12:13

Previous topic - Next topic

RP

Todetaan nyt vielä, että joka vuosihan koneita tuhoutuu lentäjän tekojen takia. Miltei aina tuho on ollut tahaton seuraus, mutta saman olisi periaateessa voinut halutessaan tehdä tahallisestikin. Niin kauan kun koneita lentää ihminen, niin koneessa oleva ihminen voi sen myös tuhota.

(Ikävää jälkeä siitäkin tulisi jos Helsingissä ruuhkabussin kuljettaja vetäisisi ajokkinsa sillan kaiteen yli mereen, Jokaisen meistä voisi moni joka päivä ottaa hengiltä. Onneksi vain harva yrittää.)
"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

Griffinvaari

jos mitään ymmärsin niin ovi ja turva käytäntöjä ei aiota muuttaa ainakaan ennen tarkkoja analysointeja.
Psykologisia testejä harkitaan.
Selvää ilmoitusta onko teko terrorinen vai itsemurha yhtiö ei tässä vaiheessa ilmoita, vaatii lisää tietoa ja analysointia(olen samaa mieltä, vielä on liikaa aukkoja tiedoissa).
Pilottien nimiä (tai matkustajien) saksalaiset eivät halua ilmoittaa eikä pilottien taustoista tarkemmin muutenkaan(mitähän sieltä löytyy).
Näillä nyt pitää pärjätä.

P

Quote from: RP on 26.03.2015, 15:45:53
Quote from: Markus Bunders on 26.03.2015, 15:39:23
Arvaisin, että tämän johdosta ilmailun sääntöjä muutetaan niin, ettei lentäjä voi jäädä yksin ohjaamoon.

Paljonko se auttaisi? Kuka todennäköisesti voittaisi tappelun kapteenin ja lentoemon välillä? Kapteeni saa lyödä ensimmäisen iskun.

Toki jos lentoemo iskee ensimmäiseksi (vaikka jollakin sopivalla esineellä takaraivoon), niin sitten meillä olisi ensimmäinen lentoemon tekemä joukkomurha.

Elämäänsä pettynyt lentäjä tuli mukaan yhtiönsä Fed-exin lennolle ohjaamoon ns. siirtomatkustajana. Mukanaan vasaroita ja harppuuna. Hyökkäsi sillä kapteenin ja perämiehen kimppuun. Oli kytkenyt ohjaamonauhurin pois päältä. Ideana oli tehdä itsari ja varmistaa perheen saavan henkivakuutuskorvaukset. Löi "jump seatilta" ohjaamossa lentäjien takaa noustessaan vasaralla kapteenia takaapäin päähän. Kapteeni sai aivomurtuman. Perämies tappeli vastaan, vaikka sai myös vasarasta päähänsä. Kapteeni lenteli koneella aivovammaisena taitolentoa, jotta vasaramies saatiin seinälle, kattoon  ja lattiaan huitomasta.  Aika insidentti.

http://en.wikipedia.org/wiki/Federal_Express_Flight_705

Hyökkääjä oli ns. vähemmistön edustaja. Tiedä sitten vaikka perimmäinen syy olisi ollut rakenteellinen rasismi?
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

Leijona78

No, tämä keissi on ilman värinää. Sosiaalisessa mediassa, muuten, on ollut polemiikkia siitä että jotkus espanjalaiset ovat ilakoineet siitä että espanjalaiset uhrit "eivät olleet espanjalaisia, vaan katalonialaisia".
"Jokainen ihminen jolla on järkeä päässä on jollain tapaa maahanmuuttokriittinen. Eihän kukaan halua avata niitä rajoja kaikille missään tapauksessa" -Umayya Abu-Hanna

"Liberaalin demokratian olisi uskallettava vetää rajat omalle suvaitsevaisuudelleen" - Markku Jokisipilä

siviilitarkkailija

Quote from: venla viitakoski on 26.03.2015, 16:06:33
Jos tahallaan niin mikähän aiheutti?
Saadaanko koskaan tietää..

Kyllä saadaan. 9/11 terroristien jäljiltä siviili-ilmailussa päätettiin estää ohjaamoon pääsy vahvistamalla ohjaamon ovi sellaiseksi ettei sen läpi voida tunkeutua. Tämä on johtanut ns matkustamohenkilökunnan ja ohjaamohenkilökunnan eristämiseen minkä seurauksena kahden eri miehistön välinen valvonta ja kommunikaatio on muuttunut. Ohjaamohenkilökunta voi halutessaan eristäytyä kokonaisuudessaan ohjaamoon, mikä on johtanut valitettavan moneen tragediaan kun terrori-iskun tekeekin lentäjä tai perämies. Eli lentoyhtiön työntekijä.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

Malla

Quote from: Griffinvaari on 26.03.2015, 16:18:28
Psykologisia testejä harkitaan.

Mä ymmärsin uutisista, että psykologisia testejä on tehty.

Faidros.

Quote from: Markus Bunders on 26.03.2015, 15:58:06
Quote from: Faidros. on 26.03.2015, 15:54:54
Quote from: Markus Bunders on 26.03.2015, 15:48:47
Lentokoneissa on paljon näennäisturvallisuutta ylläpitäviä sääntöjä. Esimerkiksi pelastusliivit.

Laskuvarjo ois päheempi!

Laskuvarjon ongelma on se, että sitä voidaan turvallisesti käyttää lentokoneessa vain, jos kone on riittävän ehjä lentämään tasaisesti. Tällöinkin pitäisi käytännössä olla peräovi, josta hypätä. Ja tällaisenhän koneen pystyy laskemaan! Laskuvarjoja olisi voitu käyttää parissa onnettomuudessa, joissa kaikki kolme hydrauliputkistoa vaurioiutuivat yhtä aikaa ja koneesta tuli ohjauskelvoton pl. moottorien työntövoiman hienosäätö.

Äläpäs väitä vastaan! ;) Kuinka moni tämänkin lennon matkustajista olisi halunnut vaihtaa uimaliivit laskuvarjoon ja edes yrittää koneesta ulos, kun pilotti ei pääse työmaalleen, raivoisasti oveen paukuttaen.

Voisi olla Finnairillekin myyntivaltti mainostaa, että meillä on sentään laskuvarjot kun muilla yhtiöillä on pelkät uimaliivit. 8)
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Dharma

Quote from: Malla on 26.03.2015, 16:21:10
Quote from: Griffinvaari on 26.03.2015, 16:18:28
Psykologisia testejä harkitaan.

Mä ymmärsin uutisista, että psykologisia testejä on tehty.

Mihinpä duuniin niitä ei tehtäisi? Eli varmasti on. Koulutus on kallis ja työantaja haluaa olla varma hakijan soveltuvuudesta. Psykoottiset ihmiset toki voivat hämätä taitavastikin. Kenties näin juuri kävikin.

Dharma

Quote from: Faidros. on 26.03.2015, 16:21:52
Quote from: Markus Bunders on 26.03.2015, 15:58:06
Quote from: Faidros. on 26.03.2015, 15:54:54
Quote from: Markus Bunders on 26.03.2015, 15:48:47
Lentokoneissa on paljon näennäisturvallisuutta ylläpitäviä sääntöjä. Esimerkiksi pelastusliivit.

Laskuvarjo ois päheempi!

Laskuvarjon ongelma on se, että sitä voidaan turvallisesti käyttää lentokoneessa vain, jos kone on riittävän ehjä lentämään tasaisesti. Tällöinkin pitäisi käytännössä olla peräovi, josta hypätä. Ja tällaisenhän koneen pystyy laskemaan! Laskuvarjoja olisi voitu käyttää parissa onnettomuudessa, joissa kaikki kolme hydrauliputkistoa vaurioiutuivat yhtä aikaa ja koneesta tuli ohjauskelvoton pl. moottorien työntövoiman hienosäätö.

Äläpäs väitä vastaan! ;) Kuinka moni tämänkin lennon matkustajista olisi halunnut vaihtaa uimaliivit laskuvarjoon ja edes yrittää koneesta ulos, kun pilotti ei pääse työmaalleen, raivoisasti oveen paukuttaen.

Voisi olla Finnairillekin myyntivaltti mainostaa, että meillä on sentään laskuvarjot kun muilla yhtiöillä on pelkät uimaliivit. 8)

Siinähän sitten hyppäät sivuovesta koneesta, joka kulkee 700 km/h.

Tokugawa Ieyasu

Quote from: Markus Bunders on 26.03.2015, 16:23:12
Quote from: Faidros. on 26.03.2015, 16:21:52
Quote from: Markus Bunders on 26.03.2015, 15:58:06
Quote from: Faidros. on 26.03.2015, 15:54:54
Quote from: Markus Bunders on 26.03.2015, 15:48:47
Lentokoneissa on paljon näennäisturvallisuutta ylläpitäviä sääntöjä. Esimerkiksi pelastusliivit.

Laskuvarjo ois päheempi!

Laskuvarjon ongelma on se, että sitä voidaan turvallisesti käyttää lentokoneessa vain, jos kone on riittävän ehjä lentämään tasaisesti. Tällöinkin pitäisi käytännössä olla peräovi, josta hypätä. Ja tällaisenhän koneen pystyy laskemaan! Laskuvarjoja olisi voitu käyttää parissa onnettomuudessa, joissa kaikki kolme hydrauliputkistoa vaurioiutuivat yhtä aikaa ja koneesta tuli ohjauskelvoton pl. moottorien työntövoiman hienosäätö.

Äläpäs väitä vastaan! ;) Kuinka moni tämänkin lennon matkustajista olisi halunnut vaihtaa uimaliivit laskuvarjoon ja edes yrittää koneesta ulos, kun pilotti ei pääse työmaalleen, raivoisasti oveen paukuttaen.

Voisi olla Finnairillekin myyntivaltti mainostaa, että meillä on sentään laskuvarjot kun muilla yhtiöillä on pelkät uimaliivit. 8)

Siinähän sitten hyppäät sivuovesta koneesta, joka kulkee 700 km/h.
Brassit hiffaavat markkinaraon: Embraerissa on heittoistuin jokaiselle matkustajalle, ja markkinaosuus kasvaa kohisten.
"The strong manly ones in life are those who understand the meaning of word patience". - Tokugawa Ieyasu

Griffinvaari

Quote from: Malla on 26.03.2015, 16:21:10
Quote from: Griffinvaari on 26.03.2015, 16:18:28
Psykologisia testejä harkitaan.

Mä ymmärsin uutisista, että psykologisia testejä on tehty.

yhdysvaltalainen toimittaja sanoi että uudellamantereella testit ovat arkipäivää, johon germaani, että niitä voidaan harkita, tai näin sen ymmärsin.

Malla

Quote from: Markus Bunders on 26.03.2015, 16:22:35
Mihinpä duuniin niitä ei tehtäisi? Eli varmasti on. Koulutus on kallis ja työantaja haluaa olla varma hakijan soveltuvuudesta. Psykoottiset ihmiset toki voivat hämätä taitavastikin. Kenties näin juuri kävikin.

Niin, myös sellaisiin tehtäviin, joissa ei ole kenenkään henki vaarassa. Välttämättä kyse ei ole edes hämäyksestä: ihminen voi seota vasta testien jälkeen.

Tunkki

Quote from: Markus Bunders on 26.03.2015, 16:23:12
Siinähän sitten hyppäät sivuovesta koneesta, joka kulkee 700 km/h.

Ensin pitäisi saada matkustamon ovi auki, ja se ei onnistu jos matkustamo on vielä paineistettu.

Dharma

Quote from: Tunkki on 26.03.2015, 16:29:41
Quote from: Markus Bunders on 26.03.2015, 16:23:12
Siinähän sitten hyppäät sivuovesta koneesta, joka kulkee 700 km/h.

Ensin pitäisi saada matkustamon ovi auki, ja se ei onnistu jos matkustamo on vielä paineistettu.

Ja jos se ei ole, niin siellä on vähän hankala hengittää.

guest8096

Kiitos kun vahvistitte ohjaamon ovea terrorismin pelon takia. Usein kaikenlaiset sääntöjen muutokset jokaisen onnettomuuden jälkeen aiheuttavat muita riskejä, joita ei aikaisemmin ollutkaan.

starsailor

Jännää muuten miksei itse matkustajalentokoneisiin ole tehty laskuvarjoja, jotka voisi hätä tilanteessa laukaista. Selitys tähän on todennäköisesti se, että matkustajalentokone on tehty mahd. kevyeksi ja sen kestokyky äkkiliikkeisiin kuten laskuvarjon avaamiseen ei ole riittävä. Koneen pitäisi olla alkujaan tanakampi ja tälläinen taas ei lentäisi riittävän pitkää matkaa, mutta periaatteessa koneesta voisi lähteä pienempi varjo, joka hidastaisi vain vähän vauhtia ja sitten seuraava ja sitten seuraava, kunnes vauhti olisi riittävän hidas, jolloin päävarjot laukaistaisiin ja kone leijailisi laakeana maahan.
"Suomalaisen ihmisen geeneissä on orja-, setä Tuomo- ja pelkurigeeni. Ja se on tyhmä kuin aasi. Aasin järki ja cuckold-sielu." Jorma M.

Faidros.

Quote from: Markus Bunders on 26.03.2015, 16:23:12
Siinähän sitten hyppäät sivuovesta koneesta, joka kulkee 700 km/h.

Selkä vastatuuleen hypätessä ja odotat kunnes nopeus on hidastunut pienemmäksi kuin putoaminen. Jos maahan on matkaa, voit vielä tehdä jonkin mukavan liikkeen ilmassa. Kannattaa kuitenkin pelata varmanpäälle siten, että avaa varjonsa riittävän ajoissa, sillä tuskin lentoyhtiöillä on varaa luovuttaa jokaiselle matkustajalle hälyyttävää korkeusmittaria. Jalat yhteen ja pyörähtäen maahan.
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Onkko

Quote from: starsailor on 26.03.2015, 16:40:06
Jännää muuten miksei itse matkustajalentokoneisiin ole tehty laskuvarjoja, jotka voisi hätä tilanteessa laukaista. Selitys tähän on todennäköisesti se, että matkustajalentokone on tehty mahd. kevyeksi ja sen kestokyky äkkiliikkeisiin kuten laskuvarjon avaamiseen ei ole riittävä. Koneen pitäisi olla alkujaan tanakampi ja tälläinen taas ei lentäisi riittävän pitkää matkaa, mutta periaatteessa koneesta voisi lähteä pienempi varjo, joka hidastaisi vain vähän vauhtia ja sitten seuraava ja sitten seuraava, kunnes vauhti olisi riittävän hidas, jolloin päävarjot laukaistaisiin ja kone leijailisi laakeana maahan.

On sitä mietitty http://www.bbc.com/future/story/20131223-should-planes-have-parachutes

vihapuhegeneraattori

Quote from: Totti on 26.03.2015, 14:49:32
Mielenkiintoinen tapaus, joka herättää aika paljon kysymyksiä lentoturvallisuudesta.

Tämä ei olisi ensimmäinen kerta kun pilotti päättää ajaa koneen maahan. Vuoden 1999 EgyptAirin tippuminen arvellaan myös olevan tahallinen ja pilotin aiheuttama.

Piloteilla alkaa melkein olemaan liian suuri vastuu lentoturvalisuudesta. Mikä tahansa perheriita tai muu henkilökohtainen ärsyyntyminen voi aiheuttaa tilanteen missä pilotti päättää kostaa ja tipauttaa koneensa. Copy-catien riski on myös ilmeinen missä yhden asettama esimerkki aletaan kopioimaan kouluampumisten tapaan. Ilmiö voi siis yleistyä enkä ainakaan itse halua olla siinä koneessa missä pilotti vittuilaakseen päättää tappaa kaikki matkustajat.

Pilotin tahallaan aiheuttamille tapaturmille on pakko alkaa keksimään ratkaisu. Voisi esim. ajaa pakotetulla autopilotilla lähes koko reitin eikä sitä saisi pois päältä muuta kun molempien pilottien ja/tai lennonjohdon kuittaamana. Silloin yksittäinen sekoboltsi ei voisi kaapata koko koneen ja ajaa sen mäkeen.
Myös ulkoapäin ohjaaminen voisi olla eräs ratkaisu missä kone otetaan lennonjohdon puolesta kokonaan haltuun tietyissä tilanteissa kun pilotit eivät pysty hoitaa työnsä.

Jos tämä nyt paljastuu "laajennetuksi itsariksi", niin katsotaan onko tämäkin sitten "yksittäistapaus". Enpä usko että lentoyhtiöillä on varaa olla poliittisesti korrekteja jos asiakkaat katoaa.

Ja jos tapaus ei ole yksittäistapaus, miksi  sitten raiskaukset ja pahoinpitelyt ovat?
En pidä PS:n laiskuudesta YLE ja raja-asioissa tällä hetkellä. EU-, Eduskunta- ja Kuntavaaleissa on turha odottaa mun ääntä.

Mutta Hallis on puolueen toilailuista huolimatta ollut uskollinen asialle. Siksi ääni on 5!

vihapuhegeneraattori

Quote from: Leijona78 on 26.03.2015, 15:32:28
Quote from: Siili on 26.03.2015, 15:14:33
Millaisia proseduureja on nykyohjeissa siltä varalta, että miehistön jäsen sekoaa ja pitää saada jotenkin toimintakyvyttömäksi?

Luulenpa, että vaikka joku lentoemo olisikin ollut perämiestä kaitsemassa suljetussa ohjaamossa kapteenin kusitauon aikana, emo ei olisi voinut kummoista tehdä.

Niin. Tässä se onkin että lennon onnistuminen vaatii että a) kone toimii b) lentäjä ja/tai perämies ei friikkaa c) kukaan ei kaappaa konetta. jos jokin edellämainituista osuu kohdalle niin tilanne on huono.

Ehkä tämän jälkeen ohjaamon ovet tulevat helpommin avattaviksi. Jos ampuma-aseet ja räjähteet kerätään turvatarkastuksessa pois, niin lennot ovat turvassa kaappauksilta. Juurihan joku tyyppi yritti jenkeissä juosta ohjaamoa kohti huudellen jotain Allahia (ei ollut musu, vaan lääkevaje ilmeisesti). Ei pääsyt kovin pitkälle kun lauma miehiä oli niputtanut sen.

Ei mua mikään mattoveitsi pelota kun tiedän mikä on vaihtoehtona. Bring it on :)

En pidä PS:n laiskuudesta YLE ja raja-asioissa tällä hetkellä. EU-, Eduskunta- ja Kuntavaaleissa on turha odottaa mun ääntä.

Mutta Hallis on puolueen toilailuista huolimatta ollut uskollinen asialle. Siksi ääni on 5!

MW

Heitänpä pienet 'Agatha Christiet': laajennetun itsarin tekikin koneen kapteeni. Huumaa perämiehen, asettaa koneen liukuun, lähtee ohjaamosta 'pissalle', palaa takaisin ja lavastaa epäonnistuneen yrityksen murtaa ovi.

Syy: vakuutus/korvauspetos. Kapteeni on uhri, joten korvaukset perheelle maksetaan. Kannattaisi varmaan tutkia tämänkin isännän taustat, niin kuin varmaan tapahtuukin.

Epäilyttävää tuo co-pilotin väitetty täydellinen hiljaisuus, ei tiemmä mitään muuta kuin tasaista hengitystä. Luulisi itsemurhalentäjälläkin pulssin vähän nousevan, kun vuorenseinä lähestyy.

Nuivinator

Tätä ketjua lukiessa pääsee sopivaan tunnelmaan tämäniltaista lentoa varten, tosin olen ko. lennolla vain matkustajana.
Nimitys paperiton laittomasta maassaolijasta on kuin kutsuisi huumediileriä paperittomaksi farmaseutiksi tai myymälävarasta kuitittomaksi asiakkaaksi.

törö

Quote from: Malla on 26.03.2015, 16:21:10
Quote from: Griffinvaari on 26.03.2015, 16:18:28
Psykologisia testejä harkitaan.

Mä ymmärsin uutisista, että psykologisia testejä on tehty.

Niillä testeillä harvemmin löydetään muuta kuin ihan ääritapauksia. Ei niiden perusteella voi tietää alkaako joku hautoa laajennettua itsemurhaa muutaman vuoden kuluttua.

Toinen juttu on se, että testejä rupeaa olemaan niin paljon, että niissä voi opetella valehtelemaan. Ite en esmes ole koskaan vastannut niihin alkoholin käyttöä mittaaviin papereihin rehellisesti, vaikken paljoa juokaan, koska silloin tuloksista on mielenkiintoisempaa puhua lääkärin tai terkkarin kanssa. Kiinni en ole vielä jäänyt.

Jos joutuu koko ajan peittelemään että päässä viiraa, pystyy luultavasti sumuttamaan vähän vaativammassakin testissä.

toumasho

#233
Quote from: kriittinen ajattelijaOk, ok nyt esitän uuden "salaliittoteorian" joka tuskin on totta:

Lainaus
Andreas Lubitz oli kotoisin Reininmaa-Pfalzin osavaltiosta Montabaurin kaupungista, jossa hän asui vanhempiensa kanssa.
Kuvitteli kait parka, että saisi pi""a jos pääsisi lentäjäksi, mutta ei se nyt vaan mene niin nykypäivänä. Itkuparq kohtauksessa sitten teki "laajennetun joukkoitsemurhan"

Menee samaan sarjaan kuin se Batman elokuva murhaaja joka niinikään lahtasi puoli elokuvasalia kun ei saanut pi""a vaikka oli akateemisesti menestynyt.

Quote from: starsailor on 26.03.2015, 16:05:54
Aika poikkeuksellinen laajennettu itsemurha, jos ei sano mitään - ei sanan sanaa. Yleensä pitäisi löytyä edes joku viesti tai selitys teon motiiveista. Luulisi, että kuuluisi jotain itkun sekaista hysteeristä naurua, kun ohjaa konetta kohti vuorta. Lisäksi miksi kone on laskeutunut suhteellisen rauhallisesti, siis normaalilla tyylillä, kun lentäjä olisi voinut laittaa nokan alas ja syöksyä pystysuoraan maahan. Samalla olisi taannut ettei kukaan pysty tekemään mitään painovoiman ansiosta.

Tuo ylläoleva ja alempi voisi toteutua mikäli selviää että Andreas on ollut niin kutsuttu "high functioning asperger/autist". Eli tuttavallisemmin "kympin poika", tai "kympin tyttö". Kumpikin ovat superhyviä opiskelijoita ja he menestyvät tehtävissä jotka vaativat sisua ja pänttäämistä.

Harmiksi vain ihmissuhteiden muodostaminen on nykyään suurta lottoarvontaa ja siinä ei enää tänä päivänä ammatilliset tai suoritukselliset meriitit paljoa paina. Tällöin piiloon saatu asperger tai autismi voi puhjeta täysin käsittämättömänä toimintana normaaleihin ihmisiin verrattuna. Mallina esimerkiksi teet jonkun harmittoman jekun asperger-tyypille niin vastalahjana se yrittääkin tappaa sinut. Ihmissuhteitten dynamiikka ei avaudu noille tapauksille.
Rasistinen Logiikka Oy, Toimitusjohtaja

Siili

Miten relevanttia tuo oven lukkituminen on loppujen lopuksi?  Jos pilotti haluaa tuhota koneen, niin se varmaan onnistuu toisen lentäjän läsnäollessakin.

Aikasemmassa kapteenin kusitauon aikana aloitetussa itsarissa ei oven statuksella tainnut olla kummoista merkitystä:

http://en.wikipedia.org/wiki/EgyptAir_Flight_990#Flight_recorder_data

Griffinvaari

Quote from: törö on 26.03.2015, 17:05:51
Quote from: Malla on 26.03.2015, 16:21:10
Quote from: Griffinvaari on 26.03.2015, 16:18:28
Psykologisia testejä harkitaan.

Mä ymmärsin uutisista, että psykologisia testejä on tehty.

Niillä testeillä harvemmin löydetään muuta kuin ihan ääritapauksia. Ei niiden perusteella voi tietää alkaako joku hautoa laajennettua itsemurhaa muutaman vuoden kuluttua.

Toinen juttu on se, että testejä rupeaa olemaan niin paljon, että niissä voi opetella valehtelemaan. Ite en esmes ole koskaan vastannut niihin alkoholin käyttöä mittaaviin papereihin rehellisesti, vaikken paljoa juokaan, koska silloin tuloksista on mielenkiintoisempaa puhua lääkärin tai terkkarin kanssa. Kiinni en ole vielä jäänyt.

Jos joutuu koko ajan peittelemään että päässä viiraa, pystyy luultavasti sumuttamaan vähän vaativammassakin testissä.

Minä ymmärsin että siinä puhuttiin säännöllisesti tietyin väliajoin tehtävistä testeistä.
Normaalit työterveyden tekemät testit ovat hupaisia, kaikki eivät ole, ne ovat epäloogisia luotaavat sivusta siitä mitä haetaan ja yleensä pitkäaikaisia toistuvia, joilla on selvät tulkinta ohjeet, niitä on vaikea harhauttaa edes valehtelemalla, joka sekin kertoo persoonasta paljon.

Faidros.

Quote from: Nuivinator on 26.03.2015, 17:03:50
Tätä ketjua lukiessa pääsee sopivaan tunnelmaan tämäniltaista lentoa varten, tosin olen ko. lennolla vain matkustajana.

Pilotit käy tämän jälkeen varmasti "varmuuskusella" ennen lentoa ja kyselee; Mitäs vaimolles kuuluu... tai hohhoijjaa, raskas viikko, kuinkas sulla?

Nuivinator, kysy miehistöltä, että he varmasti ovat käyneet vessassa! :roll:
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Nuivinator

Quote from: Faidros. on 26.03.2015, 17:18:05
Quote from: Nuivinator on 26.03.2015, 17:03:50
Tätä ketjua lukiessa pääsee sopivaan tunnelmaan tämäniltaista lentoa varten, tosin olen ko. lennolla vain matkustajana.

Pilotit käy tämän jälkeen varmasti "varmuuskusella" ennen lentoa ja kyselee; Mitäs vaimolles kuuluu... tai hohhoijjaa, raskas viikko, kuinkas sulla?

Nuivinator, kysy miehistöltä, että he varmasti ovat käyneet vessassa! :roll:

Taidan jättää kysymättä, voisi olla nyt liian herkkä hetki siien.
Nimitys paperiton laittomasta maassaolijasta on kuin kutsuisi huumediileriä paperittomaksi farmaseutiksi tai myymälävarasta kuitittomaksi asiakkaaksi.

Griffinvaari

Quote from: Faidros. on 26.03.2015, 17:18:05
Quote from: Nuivinator on 26.03.2015, 17:03:50
Tätä ketjua lukiessa pääsee sopivaan tunnelmaan tämäniltaista lentoa varten, tosin olen ko. lennolla vain matkustajana.

Pilotit käy tämän jälkeen varmasti "varmuuskusella" ennen lentoa ja kyselee; Mitäs vaimolles kuuluu... tai hohhoijjaa, raskas viikko, kuinkas sulla?

Nuivinator, kysy miehistöltä, että he varmasti ovat käyneet vessassa! :roll:

Mieluummin vie, juuri ennen lähtöä, kun se vielä on mahdollista, porta potta ohjaamoon, siinävaiheessa ei kannata hymyillä sillee vinosti  ;)

törö

Quote from: Griffinvaari on 26.03.2015, 17:17:03
Minä ymmärsin että siinä puhuttiin säännöllisesti tietyin väliajoin tehtävistä testeistä.
Normaalit työterveyden tekemät testit ovat hupaisia, kaikki eivät ole, ne ovat epäloogisia luotaavat sivusta siitä mitä haetaan ja yleensä pitkäaikaisia toistuvia, joilla on selvät tulkinta ohjeet, niitä on vaikea harhauttaa edes valehtelemalla, joka sekin kertoo persoonasta paljon.

Tiedetään tapauksia, että tuollaisien vaikeampien testien tulkintaohjeita on tilattu vankilaan, missä niillä on tehty bisnestä suunnittelemalla halutunlaiset tulokset etukäteen.

Lentäjäkin varmaan pystyy samaan jos sillä on salattavaa.