News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2015-03-24 Germanwings 4U 9525 putosi Ranskan Alpeilla

Started by Ajattelija2008, 24.03.2015, 16:12:13

Previous topic - Next topic

siviilitarkkailija

Halvin ja paras ratkaisu on koko turvaoven avaamismekanismin yleisavaimen luovutus yhdelle matkustamohenkilökunnan jäsenistä. Jota ei erikseen kerrota ennen lähtöä mutta yhdellä, matkustamohenkilökunnan jäsenistä tulee olla avain ohjaamoon.

Jos terroristi alkaa tappamaan matkustamohenkilökuntaa, saa tappaa useamman ennenkun saa avaimen. Mutta tässä tilanteessa muut matkustajat heräävät huomaamaan että puukonisku on pienmpi paha kuin maahansyöksy. Nyt matkustajilla alkaa olla motivaatiota tapella vastaan.

Näin tehtäessä ohjaamon ovi ei ole yksinomaan ohjaamohenkilökunnan suljettavissa.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

Malla

Quote from: törö on 26.03.2015, 17:05:51

Niillä testeillä harvemmin löydetään muuta kuin ihan ääritapauksia. Ei niiden perusteella voi tietää alkaako joku hautoa laajennettua itsemurhaa muutaman vuoden kuluttua.

Toinen juttu on se, että testejä rupeaa olemaan niin paljon, että niissä voi opetella valehtelemaan. Ite en esmes ole koskaan vastannut niihin alkoholin käyttöä mittaaviin papereihin rehellisesti, vaikken paljoa juokaan, koska silloin tuloksista on mielenkiintoisempaa puhua lääkärin tai terkkarin kanssa. Kiinni en ole vielä jäänyt.

Joo, kommentoin vain sitä, että kuulin uutisista testejä tehdyn, ei vain harkitun.

Minä en paljon luota testeihin (eivätkä tutut psykologitkaan, joitakin ihan perusneuropsykotestejä lukuun ottamatta). Olin muinoin koekaniinina, kun kyseiset tutut kävivät testikursseja ja opin vastaamaan "oikein". Silloin ei vielä ollut kovin kummoista nettiä, mutta nyt varmasti netistäkin löytyy vastausohjeita.

Kni

Quote from: MW on 26.03.2015, 17:03:30
Heitänpä pienet 'Agatha Christiet': laajennetun itsarin tekikin koneen kapteeni. Huumaa perämiehen, asettaa koneen liukuun, lähtee ohjaamosta 'pissalle', palaa takaisin ja lavastaa epäonnistuneen yrityksen murtaa ovi.

Syy: vakuutus/korvauspetos. Kapteeni on uhri, joten korvaukset perheelle maksetaan. Kannattaisi varmaan tutkia tämänkin isännän taustat, niin kuin varmaan tapahtuukin.

Epäilyttävää tuo co-pilotin väitetty täydellinen hiljaisuus, ei tiemmä mitään muuta kuin tasaista hengitystä. Luulisi itsemurhalentäjälläkin pulssin vähän nousevan, kun vuorenseinä lähestyy.

Mielenkiintoinen teoria. Sitä vastaan on se, että ovi oli lukittu sisältä päin. Huumattu perämies ei olisi voinut ovea lukita. Jos ovi ei ollut lukittu sisältä päin, kapteenin teeskennellessä oven avausta luulisi että siinä tilanteessa on ollut joku lentoemokin, joka olisi huudollaan paljastanut ovenavausyrityksen lavastuksen.

Itse ajattelin myös perämiehen sairauskohtausta, mutta sekään ei ole varteenotettava skenario koska ovi lukittiin sisältä päin sen jälkeen kun kapteeni lähti ohjaamosta.

Olisikohan teknisesti mahdollista rakentaa ohjaamoihin live-kuvaa lähettävä videoyhteys? Siis niin, että kaikki mitä ohjaamossa tapahtuu välittyy reaaliajassa maahan. Meren päällä lennettäessä tämä ei varmaan onnistu kun ei ole mitään tukiasemia, mutta entä maalla? Tapahtunutta tämmöinen ei estäisi, mutta kertoisi tarkemmin mitä on tapahtunut.
Osa järjestäytynyttä koulutettua koneistoa.

P

Quote from: Kni on 26.03.2015, 17:26:57Meren päällä lennettäessä tämä ei varmaan onnistu kun ei ole mitään tukiasemia, mutta entä maalla? Tapahtunutta tämmöinen ei estäisi, mutta kertoisi tarkemmin mitä on tapahtunut.

ihan off topic; Oletko kuullut satelliiteista?
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

siviilitarkkailija

#244
Iltasanomien uutisen mukaan onnettomuustutkijan mukaan kyseessä ei ole terroriteko. Vaikka perämies lentää koneen päin vuorta, teko ei "virallisen totuuden" tukijan mukaan vaikuta terroriteolta. Sitten tulee helmi.

Quote– Hän on Saksan kansalainen. Jos tarkoitatteko, onko hänen terroristitaustojaan tutkittu, niin vastaus on ei.

Eli jo ennen kun taustat on tutkittu, onnettomuuden tutkinnanjohtaja on jo kertonut "virallisen totuuden". Yleensä odotetaan että saadaan selville jotain ennenkun ilmoitetaan suuntaan tai toiseen. Nyt näin ei tehty.

Ps SAKSA ON TÄYNNÄ TERRORISTEJA. Sellaista liikettä, poliittista kantaa tai uskontoa ei ole etteikö Saksasta löytyisi sille joku radikaali kannattajaryhmä. Bader Meinhofista ympäristöjärjestöjen kautta anarkomarkoihn jotka saa suomalaiset näyttämään todella amatööreiltä.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

MW

Quote from: Kni on 26.03.2015, 17:26:57
Quote from: MW on 26.03.2015, 17:03:30
Heitänpä pienet 'Agatha Christiet': laajennetun itsarin tekikin koneen kapteeni. Huumaa perämiehen, asettaa koneen liukuun, lähtee ohjaamosta 'pissalle', palaa takaisin ja lavastaa epäonnistuneen yrityksen murtaa ovi.

Syy: vakuutus/korvauspetos. Kapteeni on uhri, joten korvaukset perheelle maksetaan. Kannattaisi varmaan tutkia tämänkin isännän taustat, niin kuin varmaan tapahtuukin.

Epäilyttävää tuo co-pilotin väitetty täydellinen hiljaisuus, ei tiemmä mitään muuta kuin tasaista hengitystä. Luulisi itsemurhalentäjälläkin pulssin vähän nousevan, kun vuorenseinä lähestyy.

Mielenkiintoinen teoria. Sitä vastaan on se, että ovi oli lukittu sisältä päin. Huumattu perämies ei olisi voinut ovea lukita. Jos ovi ei ollut lukittu sisältä päin, kapteenin teeskennellessä oven avausta luulisi että siinä tilanteessa on ollut joku lentoemokin, joka olisi huudollaan paljastanut ovenavausyrityksen lavastuksen.
***

Käsittääkseni ovi lukittuu normaalimoodissa automaattisesti.

Nuivanlinna

Quote from: Kni on 26.03.2015, 17:26:57
Quote from: MW on 26.03.2015, 17:03:30
Heitänpä pienet 'Agatha Christiet': laajennetun itsarin tekikin koneen kapteeni. Huumaa perämiehen, asettaa koneen liukuun, lähtee ohjaamosta 'pissalle', palaa takaisin ja lavastaa epäonnistuneen yrityksen murtaa ovi.

Syy: vakuutus/korvauspetos. Kapteeni on uhri, joten korvaukset perheelle maksetaan. Kannattaisi varmaan tutkia tämänkin isännän taustat, niin kuin varmaan tapahtuukin.

Epäilyttävää tuo co-pilotin väitetty täydellinen hiljaisuus, ei tiemmä mitään muuta kuin tasaista hengitystä. Luulisi itsemurhalentäjälläkin pulssin vähän nousevan, kun vuorenseinä lähestyy.

Mielenkiintoinen teoria. Sitä vastaan on se, että ovi oli lukittu sisältä päin. Huumattu perämies ei olisi voinut ovea lukita. Jos ovi ei ollut lukittu sisältä päin, kapteenin teeskennellessä oven avausta luulisi että siinä tilanteessa on ollut joku lentoemokin, joka olisi huudollaan paljastanut ovenavausyrityksen lavastuksen.

Itse ajattelin myös perämiehen sairauskohtausta, mutta sekään ei ole varteenotettava skenario koska ovi lukittiin sisältä päin sen jälkeen kun kapteeni lähti ohjaamosta.


Onko tuo sisältä päin lukitseminen varmennettu? Mulla tuli sama mieleen kuin MW:llä ja myös motiivin osalta.
Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

Kni

Quote from: P on 26.03.2015, 17:31:06
Quote from: Kni on 26.03.2015, 17:26:57Meren päällä lennettäessä tämä ei varmaan onnistu kun ei ole mitään tukiasemia, mutta entä maalla? Tapahtunutta tämmöinen ei estäisi, mutta kertoisi tarkemmin mitä on tapahtunut.

ihan off topic; Oletko kuullut satelliiteista?

Öööö.. mitä ne on?  :P


Onnistuisiko teknisesti, ottaen huomioon lentokoneen nopeus ja satelliitin / -liittien oma vauhti sekä tarvittava tiedonsiirtomäärä kaikille ilmassa oleville lentokoneille?
Malesialaiskoneen paikantamisen kanssa oli muistaakseni ongelmia juuri siksi kun se lensi meren päällä.
Osa järjestäytynyttä koulutettua koneistoa.

Kni

Quote from: Nuivanlinna on 26.03.2015, 17:35:19
Quote from: Kni on 26.03.2015, 17:26:57
Quote from: MW on 26.03.2015, 17:03:30
Heitänpä pienet 'Agatha Christiet': laajennetun itsarin tekikin koneen kapteeni. Huumaa perämiehen, asettaa koneen liukuun, lähtee ohjaamosta 'pissalle', palaa takaisin ja lavastaa epäonnistuneen yrityksen murtaa ovi.

Syy: vakuutus/korvauspetos. Kapteeni on uhri, joten korvaukset perheelle maksetaan. Kannattaisi varmaan tutkia tämänkin isännän taustat, niin kuin varmaan tapahtuukin.

Epäilyttävää tuo co-pilotin väitetty täydellinen hiljaisuus, ei tiemmä mitään muuta kuin tasaista hengitystä. Luulisi itsemurhalentäjälläkin pulssin vähän nousevan, kun vuorenseinä lähestyy.

Mielenkiintoinen teoria. Sitä vastaan on se, että ovi oli lukittu sisältä päin. Huumattu perämies ei olisi voinut ovea lukita. Jos ovi ei ollut lukittu sisältä päin, kapteenin teeskennellessä oven avausta luulisi että siinä tilanteessa on ollut joku lentoemokin, joka olisi huudollaan paljastanut ovenavausyrityksen lavastuksen.

Itse ajattelin myös perämiehen sairauskohtausta, mutta sekään ei ole varteenotettava skenario koska ovi lukittiin sisältä päin sen jälkeen kun kapteeni lähti ohjaamosta.


Onko tuo sisältä päin lukitseminen varmennettu? Mulla tuli sama mieleen kuin MW:llä ja myös motiivin osalta.

En ole kuullut että olisi mitenkään varmennettu, mutta arvelen, että joku matkustamohenkilökunnasta huomaisi, jos oven avaamisyritykset ovat teeskentelyä. Yhdessä ovea varmaan on yritetty avata.

Muuten samaa mieltä siitä että hyvä teoria ja motiivi.
Osa järjestäytynyttä koulutettua koneistoa.

RP

Quote from: Nuivanlinna on 26.03.2015, 17:35:19
Onko tuo sisältä päin lukitseminen varmennettu? Mulla tuli sama mieleen kuin MW:llä ja myös motiivin osalta.

Ainakin mahdollisesti tuon voisi jo nyt poissulkea jokin nauhoitettuihin (lukitusjärjestelmän tai ohajauksen) ääniin liittyvä tai muuten riittävän tarkka tieto siitä, koska koneen nokka käännettiin alaspäin. Vaikka noin ei olisi, koko motiivi tuntuisi perustuvan ajatukselle, että ääninauhoitus selviäisi syöksyn, mutta ei datanauhuri.

Enpä usko.

"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

Nuivanlinna

#250
Jep... tuossa vielä ketjussa aikaisemmin ollut video oven lukituksesta, näyttäisi lentoemolla olevan jokin koodi millä oven saa auki.
https://www.youtube.com/watch?v=ixEHV7c3VXs
Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

MW

Quote from: RP on 26.03.2015, 17:57:53
Quote from: Nuivanlinna on 26.03.2015, 17:35:19
Onko tuo sisältä päin lukitseminen varmennettu? Mulla tuli sama mieleen kuin MW:llä ja myös motiivin osalta.

Ainakin mahdollisesti tuon voisi jo nyt poissulkea jokin nauhoitettuihin (lukitusjärjestelmän tai ohajauksen) ääniin liittyvä tai muuten riittävän tarkka tieto siitä, koska koneen nokka käännettiin alaspäin. Vaikka noin ei olisi, koko motiivi tuntuisi perustuvan ajatukselle, että ääninauhoitus selviäisi syöksyn, mutta ei datanauhuri.

Enpä usko.

Siksipä 'Agatha Christie'.

qwerty

Quote from: Nuivanlinna on 26.03.2015, 18:02:41
Näyttäisi lentoemolla olevan jokin koodi millä oven saa auki.

Daily Mailin artikkelista
QuotePilots can restrict access to the flight deck although cabin crew can gain entry in an emergency. However, this emergency access can be over-ridden by the pilot for between five to 20 minutes.

Eli jos esim toinen pilotti on kusella ja toinen saa sydärin juuri tuolloin, niin sisään kyllä pääsee.

"The oldest fraud is the belief that the political left is the party of the poor and the downtrodden": Thomas Sowell

Malla

Quote from: Kni on 26.03.2015, 17:50:33
En ole kuullut että olisi mitenkään varmennettu, mutta arvelen, että joku matkustamohenkilökunnasta huomaisi, jos oven avaamisyritykset ovat teeskentelyä. Yhdessä ovea varmaan on yritetty avata.

Ei taida matkustamohenkilökunnasta nyt olla ketään kertomassa havainnoistaan. (Ja siinä vaiheessa, kun ovea yritettiin tai "yritettiin" avata, tilanne taisi olla jo päällä.)

Kni

Quote from: Malla on 26.03.2015, 18:09:55
Quote from: Kni on 26.03.2015, 17:50:33
En ole kuullut että olisi mitenkään varmennettu, mutta arvelen, että joku matkustamohenkilökunnasta huomaisi, jos oven avaamisyritykset ovat teeskentelyä. Yhdessä ovea varmaan on yritetty avata.

Ei taida matkustamohenkilökunnasta nyt olla ketään kertomassa havainnoistaan. (Ja siinä vaiheessa, kun ovea yritettiin tai "yritettiin" avata, tilanne taisi olla jo päällä.)

Ihan sama kävi mielessä, mutta nauhalla oli oven avausyrityksistä taltioituneita ääniä. Jos emo huomaa, että kapteeni ei oikeasti ja tosissaan yritä avata ovea, luulisi tämän kirkuvan mahdollisimman kovaa jotakin mikä paljastaa filungin. Henkilökuntahan tietää, että ohjaamon äänet tallennetaan.
Osa järjestäytynyttä koulutettua koneistoa.

Griffinvaari

Täällä ei taida olla ketään a320 lentävää joka voisi vahvistaa olenko oikeassa siinä, että järjetelmä tietyissä vaara ja vika tilanteissa hoitaa lukituksen itse ja asettaa koneen automaattisesti laskeutumis moodiin, ja että aikaisemmissa tapauksissa tilan purkaminen on ollut todella vaikeaa ja työlästä, eikä ainakaan onnistu jos on oven väärällä puolen.
Näin on käynyt tyypille ainakin kerran kun molemmat nopeusanturit jäätyivät, kertoja voi tietysti olla enemmänkin kertojia vaan ei ole jäänyt jäljelle kertomaan.

Jouko

Quote from: Kni on 26.03.2015, 18:21:42
Quote from: Malla on 26.03.2015, 18:09:55
Quote from: Kni on 26.03.2015, 17:50:33
En ole kuullut että olisi mitenkään varmennettu, mutta arvelen, että joku matkustamohenkilökunnasta huomaisi, jos oven avaamisyritykset ovat teeskentelyä. Yhdessä ovea varmaan on yritetty avata.

Ei taida matkustamohenkilökunnasta nyt olla ketään kertomassa havainnoistaan. (Ja siinä vaiheessa, kun ovea yritettiin tai "yritettiin" avata, tilanne taisi olla jo päällä.)

Ihan sama kävi mielessä, mutta nauhalla oli oven avausyrityksistä taltioituneita ääniä. Jos emo huomaa, että kapteeni ei oikeasti ja tosissaan yritä avata ovea, luulisi tämän kirkuvan mahdollisimman kovaa jotakin mikä paljastaa filungin. Henkilökuntahan tietää, että ohjaamon äänet tallennetaan.

Miksei matkustamon ääniä tallenneta? Luulisi että nekin ovat tärkeitä onnettomuustutkinnan kannalta tapauksessa kuin tapauksessa.  :roll:
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

Nuivanlinna

Quote from: Kni on 26.03.2015, 18:21:42


Ihan sama kävi mielessä, mutta nauhalla oli oven avausyrityksistä taltioituneita ääniä. Jos emo huomaa, että kapteeni ei oikeasti ja tosissaan yritä avata ovea, luulisi tämän kirkuvan mahdollisimman kovaa jotakin mikä paljastaa filungin. Henkilökuntahan tietää, että ohjaamon äänet tallennetaan.

Tuossa lentoemon koodissa näytti olevan 5 tai 6 numeroa ja ruutu. Kuinka monta kertaa tuon koodin saa syöttää väärin? Tietääkö koko lentohenkilökunta tuon koodin?
Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

Ajattelija2008

#258
Andreas Lubitzin taustalta varmaan paljastuu psyykkisiä ongelmia tai terrorismin ihailua, kunhan poliisit kaivavat tarkemmin.

Hän on kuitenkin pystynyt salaamaan ongelmansa, koska on päässyt pilotiksi.

25 vuoden aikana on ollut ainakin neljä vastaavaa tekoa: SilkAir 185, EgyptAir 990, Mozambique Airlines 470 sekä MH370 Malesiassa.

qwerty

Quote from: Nuivanlinna on 26.03.2015, 18:28:34
Tuossa lentoemon koodissa näytti olevan 5 tai 6 numeroa ja ruutu. Kuinka monta kertaa tuon koodin saa syöttää väärin? Tietääkö koko lentohenkilökunta tuon koodin?

Mitä väliä? Syystä että ohjaamossa oleva voi blokata tuon. Tuo on olemassa niitä tapauksia varten jolloin pilotti(t) on syystä tai toisesta toimintakyvytön.
"The oldest fraud is the belief that the political left is the party of the poor and the downtrodden": Thomas Sowell

Ajattelija2008

#260
(https://heavyeditorial.files.wordpress.com/2015/03/andreas-lubitz-2.jpg?quality=65&strip=all&w=780&h=440)

I Will Fly With You.

http://heavy.com/news/2015/03/andreas-lubitz-copilot-germanwings-flight-4u9525-plane-crash-french-alps/
Tuolla sanotaan, että 6 vuotta sitten Lubitz kärsi depressiosta. Hänellä siis on depressiopotilaan tausta, eikä hän olisi saanut päästä pilotiksi.

http://m.ibtimes.com/germanwings-co-pilot-andreas-lubitz-depressed-took-6-month-break-training-2009-report-1860502
Lubitz piti 6 kk taukoa koulutuksessa "burnoutin" takia. Burnout on kiertoilmaus depressiolle.

Mika

Quote from: Nuivanlinna on 26.03.2015, 18:28:34
Tuossa lentoemon koodissa näytti olevan 5 tai 6 numeroa ja ruutu. Kuinka monta kertaa tuon koodin saa syöttää väärin? Tietääkö koko lentohenkilökunta tuon koodin?

Ei tuossa olisi mitään järkeä, koska suurin osa ihmisistä kertoo mitä tahansa, jos uskoo saavansa siten elää vähän pitempään.  Ohjaamoon pyrkimisessä voi sitä paitsi olla aina kyse myös pelkästä konekaappauksesta.
"Nigerian poliisi on pidättänyt vuohen epäiltynä autovarkaudesta"

Nuivanlinna

Quote from: qwerty on 26.03.2015, 18:38:24
Quote from: Nuivanlinna on 26.03.2015, 18:28:34
Tuossa lentoemon koodissa näytti olevan 5 tai 6 numeroa ja ruutu. Kuinka monta kertaa tuon koodin saa syöttää väärin? Tietääkö koko lentohenkilökunta tuon koodin?

Mitä väliä? Syystä että ohjaamossa oleva voi blokata tuon. Tuo on olemassa niitä tapauksia varten jolloin pilotti(t) on syystä tai toisesta toimintakyvytön.

Eli siihen teoriaan, että kapteeni olisi blokannut jo tuon perämiehen, niin jos koodeja voisi syöttää rajallisen määrän, niin kapteeni olisi voinut nuo kerrat näppäillä täyteen ennen kuin kertoo ongelmasta muulle henkilökunnalle. Mutta tästä jäänee jälki dataan. Mutta mutta, nyt näyttäisi siltä että perämiehellä olisi depressiotaustaa joten.....
Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

Faidros.

Ajattelija2008 oli sittenkin alusta asti oikeassa... :-\
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Ajattelija2008

#264
Lennonjohdolla pitäisi olla "yleisavain", jolla he voisivat pakottaa oven auki. Mutta ei sekään auta, jos mielenvikainen pilotti toimii nopeasti tai on hyvä tappelemaan.

Tästä nousee myrsky Saksan ilmailuviranomaisia vastaan. He päästivät depressiopotilaan pilotiksi. Vastuu on viime kädessä viranomaisten.

Noottikriisi

Sorry jos tämä on jo käsitelty mutta onko varmistettu että koneen lensi vuorenseinään perämies eikä kapteeni?
Onko sinusta jo kauan tuntunut siltä että monikulttuurisuus on rikkaus?

Elcric12


Finka

Quote from: siviilitarkkailija on 26.03.2015, 17:25:12
Halvin ja paras ratkaisu on koko turvaoven avaamismekanismin yleisavaimen luovutus yhdelle matkustamohenkilökunnan jäsenistä. Jota ei erikseen kerrota ennen lähtöä mutta yhdellä, matkustamohenkilökunnan jäsenistä tulee olla avain ohjaamoon.

Jos terroristi alkaa tappamaan matkustamohenkilökuntaa, saa tappaa useamman ennenkun saa avaimen. Mutta tässä tilanteessa muut matkustajat heräävät huomaamaan että puukonisku on pienmpi paha kuin maahansyöksy. Nyt matkustajilla alkaa olla motivaatiota tapella vastaan.

Näin tehtäessä ohjaamon ovi ei ole yksinomaan ohjaamohenkilökunnan suljettavissa.

Jos kyseessä on numerolukko, niin on mahdollista tehdä lukitus, jonka voi purkaa kenen tahansa henkilökunnan jäsenparin tai kolmikon osa-avaimilla. Siis, jos kaksi tai kolme miehistön jäsentä on yhtä mieltä tarpeesta päästä pikaisesti ohjaamoon, niin he voivat oven avata.
"On helppoa olla silmiinpistävän 'myötätuntoinen', jos muut pakotetaan maksamaan kustannukset."-Murray Rothbard

Mohammed Al-gazzaz: "Iraqis and Finns have never met in thoughts, culture and religions. There is huge gap between them and it will never go away. I'm talking in general ofcourse there is exception" -FB:RHC

qwerty

Quote from: Noottikriisi on 26.03.2015, 19:03:18
Sorry jos tämä on jo käsitelty mutta onko varmistettu että koneen lensi vuorenseinään perämies eikä kapteeni?

Teoriassa juu. Tuo on salamana sujuneen tutkimuksen tulos. Perämies oli nykytiedon valossa yksin ohjaamossa.
En muista että lento-onnettomuuden syy olisi selvinnyt näin nopeasti. Ikinä *foliopipo* Varsinkaan kun kone on miljoonan päreinä ja gramman paloina.
"The oldest fraud is the belief that the political left is the party of the poor and the downtrodden": Thomas Sowell

qwerty

Quote from: Finka on 26.03.2015, 19:10:42
Jos kaksi tai kolme miehistön jäsentä on yhtä mieltä tarpeesta päästä pikaisesti ohjaamoon, niin he voivat oven avata.

Lähde. Kiitos.
"The oldest fraud is the belief that the political left is the party of the poor and the downtrodden": Thomas Sowell