News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2015-01-25 HU Korkeasaaren uusi johtaja: Liha voisi olla luksusruokaa

Started by Ink Visitor, 26.01.2015, 10:52:00

Previous topic - Next topic

Hirvensalmen kuha

Quote from: Eino P. Keravalta on 26.01.2015, 19:43:29
Quote from: Hirvensalmen kuha on 26.01.2015, 19:42:14
Quote from: Eino P. Keravalta on 26.01.2015, 19:32:26
Jos Korkeasaaren ravintolassa voisi saada pandaa, se olisi aika luxusta.

Hinnosta päätellen siellä on kaikki luXusta pahanmakuisesta pahvimukista juodusta pannuun palaneesta kahvista lähtien. Myös laatu oli hinnan lisäksi niin luXusta, että sitä ei ollut paljoa pysytty laittamaan luXustuotteisiin, kuten halpoihin mutta kalliisiin nakkeihin ja ranskalaisiin.

Käytännössä melkein kaikki ottavat omat pandat sinne mukaan. Hinnat ovat niin luXusta, että ne eivät ilmeisesti edes odota kenenkään täysjärkisen köyhän niitä ostelevan.

Käytännössä, koska toi on kaupungin pulju, eikä ihan täysin rahatpois pulju, niin siellä on lokkien suureksi riemuksi ihan paikkoja omien eväiden syömiseen ja joskus siellä on ollut esim. grillejä kuumana omia makkaroita varten. Taisipa olla sellaisena päiväna, jolloin sinne pääsi ilmaiseksi.

Omat viinat mukaan.

Apinakänni on tosiasia.
- Kaikkea kivaa kaikille, varsinkin minulle. Ja oikeastaan muilla ei ole niin väliä.

väliaika

Quote from: terrakotta on 26.01.2015, 22:37:47
Kaikki te, jolle Evira edustaa (pelkkää) pahaa:

1. Mikä olisi oikea määrä elintarvikevalvontaa vai tarvitaanko sitä lainkaan?

2. Kun otetaan huomioon, että Evira ei ole lakia säätävä elin, mitä Eviran pitäisi tehdä jos laki jotain edellyttää? Katsoa sormiensa läpi?

3. Onko Evira ainoa oikea kohde syyttävälle sormelle, jos ja kun se kuiten toimii lain puitteissa?

edit:
Mitä tulee itse juttuun tulee, niin onhan se luokaton, mutta minusta syy on ensisijaisesti toimittajan. Jos sitä on yhdessä päivällisellä istuttu, on siinä ihan varmasti ehditty käydä läpi jotain asiaakin eikä pääasiassa sitä mitä Korkeasaaren uusi johtaja syö ja miten hän haluaisi Korkeasaaren ravintolapalveluja kehittää.

Enemmänkin harmittaa tämä THL projekti; Comprehensive Cardiovascular Community Control Programme (CCCP) -tutkimusohjelma.

1. Ok?

Leso

Quote from: Aapo on 26.01.2015, 23:27:53[...] vaistomme eivät ole ehtineet sopeutua muutokseen, minkä vuoksi himoitsemme lihaa paljon enemmän kuin mihin elimistömme ja ruoansulatusjärjestelmämme ovat tottuneet.

Nyt siis ihan oikeesti. Kuinka paljon aikaa näihin fakin muutoksiin muka menee?
Ihmisen keho vaatii lihaa, koska ihminen on jotain jäniksen ja suden väliltä.
Ihmisen kroppa vaatii tiettyjä aineita toimiakseen, ja siksi ihminen syö jäniksen, vaan sepä jänis ei syö ihmistä. Jäniksessä on niitä aineita, mitä ihminen tarvitsee. Ei jänistä, ei aineita. Samaan aikaan kuitenkin ihminen syö myös samaa kuin jänis, mutta susi ei syö, koska suden ei tarvitse.

Aikoja sitten oli tutkimus, en muista missä, että nykyihmisen lihavuus johtuu nälkävuosista.
Että ravinnonpuutteen "tunne" periytyy, menee geeneihin.
Ei siitä kuulkaa niin pitkä aika ole, kun Suomessakin oikeasti kuoltiin nälkään.

Sitten täällä vingutaan jostain siitä että jokin vitun karitsa, huomatkaa: KARITSA, on uusiseelantilaista, ja otetaan jokin ihme tatti-kurpitsa-RIISI-jutska evääksi ja jotain mitä lie espanjalaista kuoharia kyytipojaksi.

Ei vittu. JA toi ämmäkö tulee mulle sanomaan, mitä mä saan syödä?
Ja mikä pahinta, se on johtajana ELÄINTARHASSA.

Elsa Beskow: Täti Vihreä, Täti Ruskea ja Täti Sinipunainen

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari
https://www.youtube.com/watch?t=17&v=fgJRjy2Xc0c

Nauru pidentää ikää, sanoi australialainen rajavartija.

Malla

Quote from: Hirvensalmen kuha on 26.01.2015, 19:42:14
Hinnosta päätellen siellä on kaikki luXusta pahanmakuisesta pahvimukista juodusta pannuun palaneesta kahvista lähtien. Myös laatu oli hinnan lisäksi niin luXusta, että sitä ei ollut paljoa pysytty laittamaan luXustuotteisiin, kuten halpoihin mutta kalliisiin nakkeihin ja ranskalaisiin.

Korkeasaarivisiitistä on jokunen vuosi. Ainakin silloin laatu oli surkea.
En usko, että kukaan menee Korkkariin kreembryleen ja muun kurmeen ihanassa toivossa, mutta  hyvä ja siisti taviskahvila olisi hieno juttu.

terrakotta

Quote from: Leso on 26.01.2015, 23:15:58
Quote from: terrakotta on 26.01.2015, 22:45:32
Quote from: Leso on 26.01.2015, 22:42:48
Kerro ensin sinä, jolle Evira edustaa (pelkkää) hyvää.

Minä ehdin tällä kertaa kysyä ensin, joten jospa sinä kuitenkin aloittaisit.

Ehhei. Kyllä sinä perustelet kysymyksesi ja arvottamisesi ensin.

Sinulle minä en perustele mitään jollen ensin saa sinulta vastausta esittämiini kysymyksiin.

dothefake

Quote from: Ajattelija2008 on 26.01.2015, 12:52:15
Korkeasaaren leijonille tästä lähtien vain kasvisruokaa.
Vasta maailmanlopun aikana, lukee kirjassa, kuulemma.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Malla

Quote from: Leso on 26.01.2015, 23:43:46
Sitten täällä vingutaan jostain siitä että jokin vitun karitsa, huomatkaa: KARITSA, on uusiseelantilaista, ja otetaan jokin ihme tatti-kurpitsa-RIISI-jutska evääksi ja jotain mitä lie espanjalaista kuoharia kyytipojaksi.

Ei vittu. JA toi ämmäkö tulee mulle sanomaan, mitä mä saan syödä?
Ja mikä pahinta, se on johtajana ELÄINTARHASSA.

;D
Tatti on luultavasti kierrätetty Italian kautta ja kurpitsa kyörätty lentsikoitse ties mistä. Riisiviljelmiä ei Suomessa tiettävästi ole, ja paikallinen kuoharintuotankokin lienee melko vähäistä.  Mutta ihanan tiedostava tarhanjohtajatar.

Antti Kontio

Vihreä ja vihreä johtajatar voisi käyttää hyvät suhteensa suvaitsevaisiin kotouttajatovereihinsa ja jalostaa Korkeasaarta maailmanpuistoksi.
Työtön monikulttuurinen työvoimareservimme voisi työskennellä yhteiskunnan kotoutuskustannuksien kattamiseksi Korkeasaaressa. Ainakin siihen saakka kunnes niitä insinöörien paikkoja vapautuu tai lääkärin papereita saadaan postitetuksi kotimaistaan. 
Olisi upeaa, kun eläimet saisivat luonnolliselta asuinalueeltansa kotoisin olevan hoitajan. Vähän joutuisi soveltamaan, koska dromedaareille ja apinoille olisi runsaasti hoitajia tarjolla.

Somalit ovat suhteessa yliedustettuja reserviläisiä, joten he saisivat työnjohdon hoitaakseen.
Samaten vaativimmat petoeläinten ruokinnat ja häkkien siivoukset olisivat somppujen hoidossa. Arabit tietty auttaisivat lakaisemisessa.

Aluetta kiertäisi kalterein suojattu pikku juna, jossa aikuiset nauttisivat shamppanjaa ja lapset kasvispirtelöitä. Kuljettajana tietysti korttinsa menettänyt virolainen bussikuski.

Helsingin Bussiliikenne jatkaisi jo pari vuotta sitten ottamaansa linjaa ja alueelle liikennöivää bussia kuljettaisi musta (aik. neekeri oik. kultamuna) kuljettaja.
Tämä on aivan totta ja kyljessä oli vielä iso Korkeasaaren mainos. Jouduin pidättelemään itseäni, etten mennyt kysymään saako bonusta.  8)

Edit: Kissalaaksossa järjestettäisiin kissatappeluita, joiden vedonlyöntibisnestä hoitaisivat terrakotta ja Leso.  :roll:

Leso

Quote from: terrakotta on 26.01.2015, 23:55:14Sinulle minä en perustele mitään jollen ensin saa sinulta vastausta esittämiini kysymyksiin.

Rasistille ei tartte perustella yhtään mitään. Totta.

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari

Elcric12

Quote from: J. Lanta on 26.01.2015, 14:03:33
Tervetuloa forumille, Väliaika!

Korkeasaaren uusi johtaja on Parempi Ihminen (tm). Vaikka minä kalastaisin viereisestä järvestä kalani, hommaisin naapurustosta perunat ja omasta kasvimaasta salaatit, polttaisin säästeliäästi suomalaista koivua, olen silti tuollaisten hipstereiden mielestä brutaali alhaisen kastin juntti.

Mutta silti ymmärrän sata kertaa paremmin, että maapallon ekologisella kriisillä ei ole promillen millin tuhannesosan vertaa tekemistä suomalaisen lihansyönnin kanssa.

Miten suomalaisuus liittyy asiaan?

väliaika

Quote from: Elcric12 on 27.01.2015, 00:46:36

Korkeasaaren uusi johtaja on Parempi Ihminen (tm). Vaikka minä kalastaisin viereisestä järvestä kalani, hommaisin naapurustosta perunat ja omasta kasvimaasta salaatit, polttaisin säästeliäästi suomalaista koivua, olen silti tuollaisten hipstereiden mielestä brutaali alhaisen kastin juntti.

Mutta silti ymmärrän sata kertaa paremmin, että maapallon ekologisella kriisillä ei ole promillen millin tuhannesosan vertaa tekemistä suomalaisen lihansyönnin kanssa.

Missä sinä Circle21 sijaitset itse?

Jos et sijaitse Korkeasaaressa, niin se on eri ketjun aihe.

Elcric12

Lihansyönnin ekologisuus ei ole riippuvaista syöjien sijainnista tai kansalaisuudesta.

J. Lannan haamu

Quote from: Elcric12 on 27.01.2015, 00:46:36

No avataanpa vähän. N. 2005-2007 Suomessa alkoi ekologisuuden ja vastuullisuuden 'kolmas' aalto joka kulminoitui tuohon 2011-2013 ajalle. Sittemmin se on taas lähtenyt hiipumaan. Tuon aallon aikana ns. tiedostavat, itseriittoiset egoistiset cityvihreät, kuten tämän ketjun aiheena oleva henkilö, alkoivat rummuttaa pseudoeettisyyttään kaikkialle ympärilleen. Nämä ihmiset, jotka vihreiksi itseään kutsuvat, eivät ole pääasiallisesti luonnontieteilijöitä, vaan humanististen tai kansantaloustieteiden harjoittajia. Heillä ei ole käsitystä siitä, mistä maailman ekologiset ongelmat, eli todelliset juurisyyt ovat syntyneet. He kritisoivat kaikessa mahdollisessa Suomea, vaikka eivät ymmärrä, että Suomen ei tarvitse hävetä lainkaan luonnonympäristöön liittyvällä kulutuskäyttäytymisellään. Kaikki on kiinni perspektiivistä. Maailmaa tuhoavat täysin muut voimat, täysin muualla, täysin muista syistä. On täysin naurettavaa, että kaikkien näiden ongelmien vallitessa, meillä kehdataan valittaa jostain lihansyönnistä, jolla on kuitenkin kulttuurihistoriallisesti erittäin suuri merkitys. Siinä vaiheessa, jos monet muut ympäristöongelmat olisi ratkaistu, voitaisiin kiinnittää huomiota tuohon.

En tarkoita, etteikö lihantuotannosta synny ympäristövaikutuksia koko elinkaaren aikana, mutta mielestäni voitaisiin kiinnittää huomiota vaikka hävikkiin tai lihan laatuun, sen sijaan että puhutaan lihansyönnin dramaattisesta vähentämisestä.

Edit. huomio. 'Lihansyönnin ekologisuus'... :roll:
Yksilö - Kulttuuri - Luonto/ The Knower - The Known - The Unknown.

Leso

Quote from: Elcric12 on 27.01.2015, 00:46:36Miten suomalaisuus liittyy asiaan?

Siten, että suomalaisten ei tule syödä lihaa koska Afrikka, afrikkalaiset, liikakansoitus, ainainen nälkä  ja raa'an, juuri irtirevityn lämpimän ihmissydämen syöminen paljain käsin ilman esipesua. Myös grillattun kanan mutustelu luineen valkoisella design-nahkasohvalla Helsingin Punavuoressa.
Sekä Uudesta-Seelannista lentokoneella rahdattu karitsanliha.

Elcric12

Liha on nimenomaan kulttuurihistoriallisesti luksustuote. Arkiruokaa se on ollut parikymmentä vuotta.

J. Lannan haamu

^Mutta pointti on se, että suomalainen voi mutustaa lihaa niin maan perkeleesti kuin ikinä haluaa, raakana, kypsänä, puoliraakana, luineen ja nahkoineen ja sillä ei ole mitään tekemistä maapallon ekologisen kriisin kanssa.

Minä nautin syödä eläintä ja mitä enemmän ruokafasistit ruikuttaavat, sitä suuremmalla nautinnolla syön niin että melkein tukehdun! Joulunakin ostettiin kaksi kpl. 2,5 kg. juhlakinkkuja lähitilalta, nimittäin läheltä Imatraa

Elcric12

Quote from: J. Lanta on 27.01.2015, 01:37:59
^Mutta pointti on se, että suomalainen voi mutustaa lihaa niin maan perkeleesti kuin ikinä haluaa, raakana, kypsänä, puoliraakana, luineen ja nahkoineen ja sillä ei ole mitään tekemistä maapallon ekologisen kriisin kanssa.

Minä nautin syödä eläintä ja mitä enemmän ruokafasistit ruikuttaavat, sitä suuremmalla nautinnolla syön niin että melkein tukehdun! Joulunakin ostettiin kaksi kpl. 2,5 kg. juhlakinkkuja lähitilalta, nimittäin läheltä Imatraa

Miksi juuri "suomalainen voi"? Yhteisvaikutushan näissä ekologisissa uhissa, kuten ilmastonmuutos, merkitsee.

J. Lannan haamu

Quote from: Elcric12 on 27.01.2015, 01:40:55
Miksi juuri "suomalainen voi"? Yhteisvaikutushan näissä ekologisissa uhissa, kuten ilmastonmuutos, merkitsee.

Voi että. Jotta voisin antaa sinulle kokonaisvaltaisen vastauksen, se vaatisi koko ympäristöongelmien luonteen laajaa kuvausta, perspektiiviä, syy-seuraussuhteita ja montaa muuta. Lupaan vastata sinulle lähipäivinä. Vastaan myös siihen, miksi ilmastonmuutos -terminä tulisi totaalisesti uudelleen määritellä, eli onko kyseessä ns. antropogeeninen vai ei-antropogeeninen ilmastonmuutos. Mutta annan lähtökohtaisen vinkin tuohon kysymykseesi; suomalaiset ovat pirun eettistä kansaa yleisellä tasolla, liittyen määräämme ja tietoisuutemme maailmakaikkeudesta.

Leso

Quote from: Elcric12 on 27.01.2015, 01:34:14Liha on nimenomaan kulttuurihistoriallisesti luksustuote. Arkiruokaa se on ollut parikymmentä vuotta.

Arkiruokaa parikymmentä vuotta? Keille? Afrikkalaisille, jotka on tulleet Suomeen lihapatojen ääreen?

Keittele sinä vaan puurosi Biafran nälkäisille lapsille. Minä vedän pihvini itse omaan napaan.

Anteeksi ihan vtun veemäinen ilmeilyni.

Peltipaita

Quote- Minusta on outoa jaotella erikseen ruoka ja kasvisruoka. Mielestäni lihansyöntiä voitaisiin vähentää, ja tehdä siitä enemmän luksusruokaa. Liha on mielestäni nykyisellään liian edullista, Hellström sanoo.

Kun sanoo näin, tulee samalla asetelluksi tavoitteen varallisuuden mukaiseen ruokavalioon. Köyhät älköön syökö lihaa ollenkaan, keskituloiset luxusateriana silloin tällöin ja suurituloisille liha olisi arkiruokaa kuten ennenkin. Kuulostaa tyypilliseltä vihreältä politiikalta. He ovat itse eliittiä ja haluavat erottua rahvaasta.
"Kumiluodit ovat hyväksyttävyyden rajoilla"  sanoi Matti Vanhanen, kun Kataloniassa haluttiin saada mielipide selville äänestämällä.

Leso

Quote from: Peltipaita on 27.01.2015, 03:22:45
Quote- Minusta on outoa jaotella erikseen ruoka ja kasvisruoka. Mielestäni lihansyöntiä voitaisiin vähentää, ja tehdä siitä enemmän luksusruokaa. Liha on mielestäni nykyisellään liian edullista, Hellström sanoo.

Kun sanoo näin, tulee samalla asetelluksi tavoite varallisuuden mukaiseen ruokavalioon. Köyhät älköön syökö lihaa ollenkaan, keskituloiset luxusateriana silloin tällöin ja suurituloisille liha olisi arkiruokaa kuten ennenkin. Kuulostaa tyypilliseltä vihreältä politiikalta. He ovat itse eliittiä ja haluavat erottua rahvaasta.

Touchée!

Jääpää

Höh, luulin, että jutun on kirjoittanut joku tiedostava seurapiiritättähäärä, mutta se olikin..mies.
Sinänsä oivallinen valinta hylätä uusi-seelantilainen karitsa. (jos pakastekippo tms.virhehömppä ei per.)
Syitä olisi omalla kohdalla kaksi, toivon, että Hänelläkin:
A. Uusseelantilainen karitsa on tosiaan voitu tappaa lapsena, suomalainen on usein elänyt täyden aikuisuuden lampaana ja kenties jo moninikertainen isoisoisoisoäiti, eli hyvin joutaa.
(vaikka maistuukin villapaidalle)
Böö. Uusseelantilainen karitsa(ja isoisoiso..äiti) kuolee usein ulinasta stressaantuneena kaulavaltimoiden katkeamiseen, ja minä kun en syö halal tietämättäni, niin anti olla.
(söin/maistoin kerran kiwiläistä, tierä, oliko halal vai ei, mutta maistui villapaidalle)

Kerran sain kyllä grilliltä kaksikin kertaa hvtin hyvää lampaan kasslerista tehtyä kebabia pitaleiv..

Ja äh..Siis hei! Tuo ihminen y r i t t i tilata KARITSAA! (uskon ihmisen hyvyyteen ja vilpittömyyteen, kunnes toisin..)
Vihreä tilaa karitsaa? Snoppaillakseen persuille? Veetuillakseen Virheille? Vai ihan nälkäänsä?
Voisin viedä vaikka elävän bambin sen raadeltavaksi, samalla kun juteltaisiin Virheän hapatuksen kieroutumista. Aikuinen ihminen, eläinlääkäri, tilaa karitsaa, toisessa kuvassa aika hyvän näköinenkin..
olen aina halunnut yksityiskäynnille Korkeasääreen.
Perustuslaki 29§
"Kansanedustaja on velvollinen toimessaan noudattamaan oikeutta ja totuutta. Hän on siinä velvollinen noudattamaan perustuslakia, eivätkä häntä sido muut määräykset."

Hirvensalmen kuha

Quote from: Elcric12 on 27.01.2015, 01:09:29
Lihansyönnin ekologisuus ei ole riippuvaista syöjien sijainnista tai kansalaisuudesta.

Kaikkien asioiden ekologisuus ja oikeellisuus ovat riipuvaisia niiden tekijöiden jaloudesta, hyvyydestä ja etnopositiivisesta indeksistä.

Esim. suojaväritetty rauhan ja rakkauden mannekiinni voi ahtaa naamariinsa ihan mitä tahansa toisella puolella maapalloa rituaalimurhattua elukkaa ja hyvyysmittari on ikuisesti liimautunut positiiviseen maksimiin, vaikka kuinka laskisivat metaanileijaa hississä.

Pottunokkaisen sukupuoli- ja ikärajoitteisen kohdalla hyvyysmittari on ikuisesti taas jumiutunut miinus äärettömään, ihan riippumatta siitä ketä se on äänestänyt ja onko se syönyt pelkästään käpyjä ja pikkukiviä koko elämänsä. Tähän ei auta edes naistutkimuksen approbatur ja julkinen itsensä vihaaminen.

Tärkeinpänä on kuitenkin itse keski-ikäinen viherpiiperönainen, joka voi tehdä ihan mitä huvittaa ja näyttää sitten lehdessä naamariansa ja kehua siellä ekoteoillansa ja suurella neroudellansa, eli koko maailman on taputettava, koska vetelys on joskus ajanut polkupyörällä ja esittänyt järkyttävän typeriä mielipiteitä jostain kuppilan pöperöistä.

Se nyt on vaan niin, että toiset ovat  parempia kuin toiset.
- Kaikkea kivaa kaikille, varsinkin minulle. Ja oikeastaan muilla ei ole niin väliä.

JJohannes

Quote from: Elcric12 on 27.01.2015, 01:34:14
Liha on nimenomaan kulttuurihistoriallisesti luksustuote. Arkiruokaa se on ollut parikymmentä vuotta.

Tätä ei voi liiaksi korostaa.

Tosin Eino P:n aiempaan postaukseen viitaten, ei Korkeasaaren johtaja miltään ekoihmiseltä vaikuta siltikään.
Ei ole turhia päiviä, tai jos on, on koko elämä.

JJohannes

Quote from: Leso on 27.01.2015, 01:58:22
Quote from: Elcric12 on 27.01.2015, 01:34:14Liha on nimenomaan kulttuurihistoriallisesti luksustuote. Arkiruokaa se on ollut parikymmentä vuotta.

Arkiruokaa parikymmentä vuotta? Keille? Afrikkalaisille, jotka on tulleet Suomeen lihapatojen ääreen?

Ehkä 30 vuodesta puhutaan, mutta minun lapsuudessani 90-luvulla syötiin vielä jotain maksapihvejä, silakkaa ja sen sellaista normaalina arkiruokana. Ja usein ei ollut lihaa ollenkaan pöydässä, vaikka perheeni oli ylempää keskiluokkaa ja koulunikin varmaan paremmasta päästä. Nykyään pitäisi olla vain naudan sisä- ja ulkofilettä, että saadaan vihervasemmistolaisen herrasväen brunssit ja illalliset onnistumaan. Paistikin on ällötystä ja kaikki porsaanliha.
Ei ole turhia päiviä, tai jos on, on koko elämä.

Nuivake

Suomalaisia on maailman väkiluvusta 0.75 promillea.
Prosentti on sadasosa ja promille tuhannesosa.
Meitä ei ole siis maailman väestöstä tuhannesosaakaan.

Miten me voimme vaikuttaa syömisellämme maailman mittakaavassa yhtään mihinkään?
Jos lopettaisimme syömisen ihan kokonaan, sekään ei vaikuttaisi mihinkään, maailman mittakaavassa.

Suomalaisia on reilu 5 miljoonaa.
Maailman väkiluku kasvaa saman verran joka 23. päivä.
Jos kaikki suomalaiset "katoaisivat" maan pinnalta silmänräpäyksessä, meidät "korvattaisiin" reilussa kolmessa viikossa.

Miten hitossa meidän olemassaolo voi oikeastaan vaikuttaa maailman mittakaavassa yhtään mihinkään?

Edit: Kiitos Herbert pilkkuvirheen korjauksesta. Minulla sekoaa promillet mutta poliitikoilla miljoonat ja miljardit...
Lähetetty minun ATK laitteestani Taputapu.

Herbert

Quote from: Nuivake on 27.01.2015, 10:39:46
Prosentti on sadasosa ja promille sen sadasosa.
Meitä ei ole siis maailman väestöstä sadasosan sadasosaakaan.
"The problem isn't that Johnny can't read. The problem isn't even that Johnny can't think. The problem is that Johnny doesn't know what thinking is; he confuses it with feeling."

Thomas Sowell

Kyklooppi

Tiedä vaikka sekin aika vielä koetaan kun ruoka on luksusta.
Ihmisjäte.

kelloseppä

Quote from: venla viitakoski on 27.01.2015, 11:01:15
Tiedä vaikka sekin aika vielä koetaan kun ruoka on luksusta.

Siksipä omaa muhevaa multamaata on hyvä olla muutama hehtaari oman metsän ja oman rannan välissä.

Elcric12

Quote from: Nuivake on 27.01.2015, 10:39:46
Suomalaisia on maailman väkiluvusta 0.75 promillea.
Meitä ei ole siis maailman väestöstä tuhannesosaakaan.

Miten me voimme vaikuttaa syömisellämme maailman mittakaavassa yhtään mihinkään?
Jos lopettaisimme syömisen ihan kokonaan, sekään ei vaikuttaisi mihinkään, maailman mittakaavassa.

Suomalaisia on reilu 5 miljoonaa.
Maailman väkiluku kasvaa saman verran joka 23. päivä.
Jos kaikki suomalaiset "katoaisivat" maan pinnalta silmänräpäyksessä, meidät "korvattaisiin" reilussa kolmessa viikossa.

Miten hitossa meidän olemassaolo voi oikeastaan vaikuttaa maailman mittakaavassa yhtään mihinkään?

Edit: Kiitos Herbert pilkkuvirheen korjauksesta. Minulla sekoaa promillet mutta poliitikoilla miljoonat ja miljardit...

Tämä ajattelutapa ei nyt aukene. Jos tilaat ravintolasta vaikka uusiseelantilaista lammasta, niin eihän tuon teon ympäristövaikutukset ole riippuvaisia siitä kuinka iso osa maailman väestöstä on suomalaisia.