News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Eurovaalien ennakkoäänestys alkaa tänään

Started by Micke90, 14.05.2014, 15:40:52

Previous topic - Next topic

Äänestätkö ennakkoon vai vaalipäivänä?

Ennakkoon
158 (68.4%)
Vaalipäivänä
65 (28.1%)
En äänestä
8 (3.5%)

Total Members Voted: 231

Voting closed: 25.05.2014, 18:34:28

Micke90

Quote from: ruikonperä on 15.05.2014, 01:07:31
Tässä ketjussa on havaittavissa samaa avoimuutta kuin euroopan unionissa.

Päinvastoin: tässä ketjussahan suurin osa kertoo avoimesti, ketä aikoo äänestää. Mistä lähtien EU on toiminut yhtä avoimesti?  :o

Roope

Ylen pääuutisissa juttu ennakkoäänestyksestä tamperelaisessa ostoskeskuksessa. Vastaus kysymykseen, millä perusteilla valitsi äänestämänsä ehdokkaan:
"Joo... Siinä on useampiakin syitä, mutta mä en kyllä nyt ilmase niitä, ettei mua heti rasistiks haukuta."
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Jouko

Quote from: Roope on 15.05.2014, 01:57:44
Ylen pääuutisissa juttu ennakkoäänestyksestä tamperelaisessa ostoskeskuksessa. Vastaus kysymykseen, millä perusteilla valitsi äänestämänsä ehdokkaan:
"Joo... Siinä on useampiakin syitä, mutta mä en kyllä nyt ilmase niitä, ettei mua heti rasistiks haukuta."

Siinähän se leimasi itsensä rasistiksi huomaamattaan  ;D
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

Topi Junkkari

Äänestän varsinaisen vaalipäivän aamuna, koska äänestyspaikka näkyy tästä työhuoneeni ikkunasta kadun toisella puolella ja koska omat virkavelvollisuuteni erään toisen äänestysalueen vaalilautakunnan puheenjohtajana alkavat vasta iltapäivällä.

Ennakkoon olen viimeksi äänestänyt... olisikohan se ollut vuoden 2012 kunnallisvaaleissa, kun jostakin syystä päätimme mielitiettyni kanssa käydä maakuntamatkamme yhteydessä pienen paikkakunnan kunnantalolla herättämässä yleistä pahennusta.

Olen ollut vaaliviranomaisena sekä varsinaisen vaalipäivän äänestyksessä että ennakkohommissa, ja ainakin pienellä puoltoäänellä vahvistan aiemmin esitetyn käsityksen, että ennakkoa olisi helpompi manipuloida kuin varsinaista vaalipäivää, jos nyt joku moiseen viitsisi ryhtyä.

Reilun kolmen tunnin päästä olen taas varapuhetta johtamassa.
Ihmisiä, joilla on vakavia hallusinaatioita, ei pitäisi päästää merkittäviin julkisiin virkoihin. Lievät harhanäyt tai -äänet ei haittaa, ellei satu olemaan lentäjä tai pianonvirittäjä.

– Nimim. Joutilas Hommaforumilla 13.9.2015
http://hommaforum.org/index.php/topic,903.msg1989950.html#msg1989950

Leso

Quote from: Topi Junkkari on 15.05.2014, 06:47:14
[...] Ennakkoon olen viimeksi äänestänyt... olisikohan se ollut vuoden 2012 kunnallisvaaleissa, kun jostakin syystä päätimme mielitiettyni kanssa käydä maakuntamatkamme yhteydessä pienen paikkakunnan kunnantalolla herättämässä yleistä pahennusta. [...]

Älkää uskoko Topia.
ME emme herättäneet yleistä paheksuntaa, vaan vain minä, koska niin se on aina.
Ei voi mittään, aina teen parhaani ollakseni kauhee vaan ei tuu ku paheksuntaa.  :'(

Quote from: ruikonperä on 14.05.2014, 20:42:00
Quote from: Nikolas Ojala on 14.05.2014, 20:26:59
Quote from: Nikolas Ojala on 14.05.2014, 18:56:50
Sanokaa vaikka foliohatuksi, mutta en aivan luota ennakkoäänestykseen. Siksi äänestän vaalipäivänä ja suosittelen samaa muillekin. Tähän ehkä liittyy myös se, että mitkään lauantai-illan riennot tai mustan kumipalan huitominen sunnuntaina eivät vaikuta minun ajankäyttööni, ja niinpä mikään tuskin häiritsee vaalipäivän aikataulua.

Tiedätkö, missä sinun vaalilippusi on ennakkoäänestyksen ja varsinaisen vaalipäivän välisen ajan?

Nämä kuulostaa täydeltä foliohatulta. Pelkästään siksi että aina olisi mahdollisuus kärähtämiseen ja siitä seuraavat tapahtumat olisi kaiken todennäköisyyden mukaan sensuuntaisia että alettaisiin hilaamaan puunoksaan kaulakiikkumaan ihmisiä.

Sanotaanko näin diplomaattisesti (*), että olen Nikolas Ojalan kanssa samaa mieltä.
Kiitos eilen antamani ennakkoäänen ja äänestyspaikassa tapahtuneista tapahtumista johtuen.
Niin pieni "äänirinki" ja ääneni "sijainti boksissa" sangen helposti paikallistettavissa.
Ulkomailla.

Kuka sen valvoo, ettei sitä kuorta avata, ja epämieluisassa tapauksessa poisteta?

Juujuu, foliota, sano. Mutta mietipä nyt vähän.

(*) Olen siis Nikolaksen kanssa tasan samaa mieltä, mutta hillitsin sanavalinnallani yletöntä manailuani omia, hillitsemättömämpiä sanavalintojani.
Elsa Beskow: Täti Vihreä, Täti Ruskea ja Täti Sinipunainen

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari
https://www.youtube.com/watch?t=17&v=fgJRjy2Xc0c

Nauru pidentää ikää, sanoi australialainen rajavartija.

Oami

Äänestän yleensä vaalipäivänä. Äänestyspaikkani Arvo Ylpön koulu huokuu juuri vaalipäivänä omanlaistaan tunnelmaa, minkä lisäksi yksinkertaisesti luotan siihen prosessiin enemmän.
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

Aukusti Jylhä

Syntymäpäiväni kunniaksi ajattelin käydä tänään raapustamassa numeron (84) lappuseen. Koska lahjaltahan tämä tuntuu, että espoolaisena voi mestaria äänestää!!!
Ef 6:10-11
Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa. Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet.

Deputy M

Quote from: käpykaarti on 15.05.2014, 10:43:24
Syntymäpäiväni kunniaksi ajattelin käydä tänään raapustamassa numeron (84) lappuseen. Koska lahjaltahan tämä tuntuu, että espoolaisena voi mestaria äänestää!!!
Onnea syntymäpäivän johdosta. Sama täällä, Jussi on eri vaalipiirissä, kun ite oon Uudenmaan vaalipiirissä. Tänään mennään vaimon kanssa äänestämään ja piirretään lippuun Jussin numero 84.
Me olemme kansa! - Nuiva ei naivi (Eino.P Keravalta) - On parempi näyttää syylliseltä, kuin kykenemättömältä.

Maatiaisjuntitar

Äänestin heti eilen (kun sattuneesta syystä äänestyspaikalla majailen). Sampolle meni ääneni.  :)

Aukusti Jylhä

Quote from: Deputy M on 15.05.2014, 10:51:11
Quote from: käpykaarti on 15.05.2014, 10:43:24
Onnea syntymäpäivän johdosta. Sama täällä, Jussi on eri vaalipiirissä, kun ite oon Uudenmaan vaalipiirissä. Tänään mennään vaimon kanssa äänestämään ja piirretään lippuun Jussin numero 84.

Kiitos paljon. Mutta kuka teille on lahjatoiveeni paljastanut?  ;D
Ef 6:10-11
Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa. Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet.

kurko69

Ennakkoon meni ja herralle kenen numero on 98.
Tämä on täysin pinnallinen asia. Tämä on muotia taviksille. Heille myydään ajatusta, jossa he nousevat tavisten yläpuolelle tässä tapauksessa ulkomaalaisen poikaystävän kautta, koska multikulti on kul. Ironista tietysti on se, että sillä tavoin he tekevät itsestään todellisen taviksen. -elven archer

Faidros.

Eilen tein kaksi pyhää toimitusta samalla reissulla. Vein ulostusnäytteet labraan ja toinen liittyi numeroon 84. Tiedän ettei ainakaan molemmista seuraa mitään negatiivista, joten ei ollut aivan paska reissu.
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

qwerty

On ollut tapana äänestää vaalipäivänä. Samalla linjalla jatketaan. Muuta eroa ei vissiin ole, kuin että vain vaalipäivän äänet näkyvät äänestysalueen ehdokaskohtaisissa tuloksissa.
"The oldest fraud is the belief that the political left is the party of the poor and the downtrodden": Thomas Sowell

Oami

Quote from: qwerty on 15.05.2014, 12:42:04
On ollut tapana äänestää vaalipäivänä. Samalla linjalla jatketaan. Muuta eroa ei vissiin ole, kuin että vain vaalipäivän äänet näkyvät äänestysalueen ehdokaskohtaisissa tuloksissa.

Näkyvät ne kaikki. Siis tietysti olettaen että kaikki virkailijat ovat reiluja.

Sitten asiasta eteenpäin. Näemmä kaksi on vastannut kyselyyn, ettei äänestä. Onko niin ettei ole äänioikeutta (sen ymmärtäisin hyväksi syyksi) vai jotain muuta (sitä en ehkä ymmärtäisikään)?

Rubiikinkuutio

Quote from: qwerty on 15.05.2014, 12:42:04

Ennakkoäänestys on vissiin vähän kalliimpaa isomman säätämisen vuoksi, että menee kaikki pilkut ja nippelit oikein. Lisäksi toki ääntenlaskun jännitteellisyys lisääntyy kun ennakkoäänten laskutulos tulee aiemmin.
"Sananvapaus ei ole lupa loukata tai olla eri mieltä."

Takinravistaja

Miksi haluatte Mestarin pois Suomesta?

Kuka persu nousee tilalle eduskuntaan, onko tietoa?

Ernst

Herra 84, sinulla on ainakin yksi ennakkoääni.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

qwerty

"The oldest fraud is the belief that the political left is the party of the poor and the downtrodden": Thomas Sowell

Oami

Toinen kysymys on, ketä Helsingin halla-ahohenkiset sitten äänestävät seuraavissa eduskuntavaaleissa.

Deputy M

Nyt on äänestetty, käytiin vaimon kanssa pistämässä paikallisessa kirjastossa se 84 äänestyslippuun. Tosiaan EK-vaali on vähän paha kun Jussi ei ole samassa vaalipiirissä. Tässä on onneksi aikaa, katsotaan sitten lähempänä ajankohtaa.
Me olemme kansa! - Nuiva ei naivi (Eino.P Keravalta) - On parempi näyttää syylliseltä, kuin kykenemättömältä.

jumppajoonas

84

Miksi muuten äänestyslippu johon merkitsin ehdokkaan numeron ja se kuittauslappu pistetään samaan kuoreen?

Sehän teoriassa mahdollistaisi jäljittää kuka äänesti ketäkin.
"Ei voi kuljettaa totuuden soihtua väkijoukossa käräyttämättä jonkun partaa" (Sokrates 469 - 399 eaa.)

Trendkill

Quote from: Oami on 15.05.2014, 12:57:01
Sitten asiasta eteenpäin. Näemmä kaksi on vastannut kyselyyn, ettei äänestä. Onko niin ettei ole äänioikeutta (sen ymmärtäisin hyväksi syyksi) vai jotain muuta (sitä en ehkä ymmärtäisikään)?

Hieman aiheen vierestä, mutta Uuden Suomen blogeissa oli tällainen kirjoitus:

http://suviauvinen.puheenvuoro.uusisuomi.fi/168016-hukkuvien-puolue

Kyseessä on siis sama toimittaja, joka on väsäämässä tätä. Kommenteissa mm. Oamilta hyviä pointteja.

Minua ei nimittäin haittaa ollenkaan, jos vasemmisto- ja anarkistihenkiset ihmiset jättävät äänestämättä, päinvastoin. Äänestäminen tuollaisille anarkoille merkitsee "systeemin" puolella olemista.

Auvinen kirjoitti:

"Nähdäkseni kaikki puolueet ovat yhtä ja samaa: Hukkuvien puolue. Tulee aika, jolloin te ette enää ole enemmistö. Katsotaan sitten tätä hommaa uudestaan."

Johon Oami vastasi hyvin:

"Tähän vielä kommentti: johan se aika tuli 2009. Silloin te nukkuvat olitte enemmistö. Niin että katsotaan? Mitä te silloin ja sen jälkeen olette saaneet aikaan?"

Hiton anarkodillet :D
"Maahanmuuttopolitiikkaa on kiristetty, ja mä oon tämän hetkiseen tilanteeseen varsin tyytyväinen." - Timo Soini, Ykkösaamu 1.3.2014

ketale

Ääni annettu Terholle vuoden 2009 tapaan.

Silmään pisti, että vaalit ei pahemmin rahvasta kiinnosta. Äänestin suht vilkkaassa ostoskeskuksessa ja ihmisiä parveili sinne sun tänne mutta olin ainoa joka äänesti sillä hetkellä. 

PaulR

84. Vaalilautakunnan jäseksi nakitettuna kävisi varsinaisena päivänä niin nolosti, että ei ehtisi äänestää itse.

Maatiaisjuntitar

Quote from: jumppajoonas on 15.05.2014, 14:54:29

84

Miksi muuten äänestyslippu johon merkitsin ehdokkaan numeron ja se kuittauslappu pistetään samaan kuoreen?

Sehän teoriassa mahdollistaisi jäljittää kuka äänesti ketäkin.

Varmaan siksi, että lähetekirjeessä lukee mille vaalilautakunnalle se äänestyskuori kuuluu. Kun äänestyskuori suljetaan heti samaan kuoreen lähetekirjeen kanssa, ei ole vaaraa siitä, että äänestyskuori harhautuisi väärälle vaalilautakunnalle.
Noita teoreettisia mahdollisuuksiahan on vaikka mihin. Aukotonta järjestelmää taitaa olla vaikea tehdä.

Nikolas

Quote from: Paul Ruth on 15.05.2014, 15:10:21

Vaalilautakunnan jäseksi nakitettuna kävisi varsinaisena päivänä niin nolosti, että ei ehtisi äänestää itse.

Tuo onkin oikeasti hyvä syy. Tiedän kokemuksesta.

Jari Martikainen

Tulipahan äänestettyä.

Äänestyspaikan edessä seisoo SDP:n ( Kumpulainen-Natri) vaalimainosauto. Ihan vahingossa varmaan siihen jäänyt.

Maatiaisjuntitar

Quote from: Jari Martikainen on 15.05.2014, 15:32:23
Tulipahan äänestettyä.

Äänestyspaikan edessä seisoo SDP:n ( Kumpulainen-Natri) vaalimainosauto. Ihan vahingossa varmaan siihen jäänyt.

Ei saisi olla!

Topi Junkkari

Periaatteessa laitonta, mutta kun ennakkoäänestyspaikoissa harjoitetaan koko ajan myös niiden normaalia toimintaa... Jos autossa on jonkin puolueen mainos, onko sillä asioiminen postissa, kirjastossa tms. kielletty?

Varsinaisena vaalipäivänä asia on selkeämpi.
Ihmisiä, joilla on vakavia hallusinaatioita, ei pitäisi päästää merkittäviin julkisiin virkoihin. Lievät harhanäyt tai -äänet ei haittaa, ellei satu olemaan lentäjä tai pianonvirittäjä.

– Nimim. Joutilas Hommaforumilla 13.9.2015
http://hommaforum.org/index.php/topic,903.msg1989950.html#msg1989950

Jari Martikainen

Quote from: Maatiaisjuntitar on 15.05.2014, 15:39:26
Quote from: Jari Martikainen on 15.05.2014, 15:32:23
Tulipahan äänestettyä.

Ei saisi olla!

Juu, ei saisi olla. Ja on vielä tarkoituksella jätetty siten, että koko jalankulkuliikenne äänestyspaikkaan (säästöpankinrannan posti, Hakaniemi) kulkee auton ohi ja kaikki parkkipaikalle ajavat näkevät väkisin koko pakettiauton kyljen kokoisen vaalimainoksen.
Auto on ehkä 20m päässä äänestyspaikan ovesta (suora näkyvyys ovelta).

Kaikkein hauskinta jutussa on se, että tuo on melkein SDP:n puoluetoimiston "takapihalla" ja auto seisoo lisäksi sakkopaikalla.

Eikä ole sitten asioimassa postissa. Seisoi paikallaan ainakin 12.50-14.40 välisen ajan. Aikaisemmasta/myöhemmästä en tiedä.