News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Eurovaalien ennakkoäänestys alkaa tänään

Started by Micke90, 14.05.2014, 15:40:52

Previous topic - Next topic

Äänestätkö ennakkoon vai vaalipäivänä?

Ennakkoon
158 (68.4%)
Vaalipäivänä
65 (28.1%)
En äänestä
8 (3.5%)

Total Members Voted: 231

Voting closed: 25.05.2014, 18:34:28

Micke90

EU:n nimisuoja kääntyi itseään vastaan: Suomen kuuluisin kalakukko ei ole kalakukko

Kuinkas sattuikaan, että juuri ennakkoäänestyspäivänä tuli jälleen yksi syy äänestää näissä vaaleissa.

ruikonperä

Quote from: Micke90 on 14.05.2014, 19:01:43
EU:n nimisuoja kääntyi itseään vastaan: Suomen kuuluisin kalakukko ei ole kalakukko

Kuinkas sattuikaan, että juuri ennakkoäänestyspäivänä tuli jälleen yksi syy äänestää näissä vaaleissa.

Kuinkas sattuukaan aina niin päin EUn sekaantuessa asioihin että hyväkin tarkoitus johtaa huonoon lopputulokseen. Ei vahingossakaan ikinä toistepäin.
Mikä on Valitun kansan osuus Euroopan tuhossa

Micke90

Quote from: ruikonperä on 14.05.2014, 19:14:43
Kuinkas sattuukaan aina niin päin EUn sekaantuessa asioihin että hyväkin tarkoitus johtaa huonoon lopputulokseen. Ei vahingossakaan ikinä toistepäin.

Mitä sitten odotit? Kysehän on EU:sta.   :D

Eino P. Keravalta

Äänestän juhlallisesti vasta vaalipäivänä ja ääneni menee Muutos-puolueelle, koska edustuksellinen demokratia on toistuvasti raskaasti epäonnistunut - on siis aika antaa tuki aidolle demokratialle sen sijaan, että annamme sen puoluejohtajille, korruptiolle, matalamielisille byrokraateille ja EU:lle.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Micke90

Quote from: Eino P. Keravalta on 14.05.2014, 19:26:22
Äänestän juhlallisesti vasta vaalipäivänä ja ääneni menee Muutos-puolueelle, koska edustuksellinen demokratia on toistuvasti raskaasti epäonnistunut - on siis aika antaa tuki aidolle demokratialle sen sijaan, että annamme sen puoluejohtajille, korruptiolle, matalamielisille byrokraateille ja EU:lle.

Helppo sanoa äänestävänsä Muutosta, mutta kun kysytään ehdokasta, yleensä kyseisen puolueen äänestäjillä menevät jauhot suuhun. Onko siellä muita hyviä ehdokkaita kuin Jari Leino?

Taikakaulin

Quote from: Nikolas Ojala on 14.05.2014, 18:56:50
Sanokaa vaikka foliohatuksi, mutta en aivan luota ennakkoäänestykseen. Siksi äänestän vaalipäivänä ja suosittelen samaa muillekin. Tähän ehkä liittyy myös se, että mitkään lauantai-illan riennot tai mustan kumipalan huitominen sunnuntaina eivät vaikuta minun ajankäyttööni, ja niinpä mikään tuskin häiritsee vaalipäivän aikataulua.

Kehotan jokaista äänestämään ennakkoon. Ei siellä kukaan pysty ääniä manipuloimaan siitä kiinnijäämättä.
Lahjoita suomalaisen kulttuurin säilymiseen - https://www.luonnonperintosaatio.fi

"Tarjoamme ainoana valtakunnallisena tahona suoran kanavan luonnonsuojeluun.
Kaikki lahjoitukset käytetään alueiden ostoon, suojeluprosessiin ja syntyneiden luonnonsuojelualueiden vaalimiseen."

l'uomo normale

Äänestetty. Hiljaista oli äänestyspaikalla, kenties huonon sään takia. Torilla oli Eurooppalainen Suomi -järjestön kampanja-auto, mutta heidän muassaan olleista ehdokkaista viimeisimmätkin olivat tainneet häipyä etuajassa. Kiintoisaa nähdä, mikä on näiden vaalien äänestysaktiivisuus. Ainakin puolueet ovat kampanjoineet ihan asiallisella voolyymilla minun mielestäni.
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

Ant.

Quote from: Taikakaulin on 14.05.2014, 19:32:22
Sanokaa vaikka foliohatuksi, mutta en aivan luota ennakkoäänestykseen. Siksi äänestän vaalipäivänä ja suosittelen samaa muillekin. Tähän ehkä liittyy myös se, että mitkään lauantai-illan riennot tai mustan kumipalan huitominen sunnuntaina eivät vaikuta minun ajankäyttööni, ja niinpä mikään tuskin häiritsee vaalipäivän aikataulua.

Kehotan jokaista äänestämään ennakkoon. Ei siellä kukaan pysty ääniä manipuloimaan, siitä kiinnijäämättä.

Näin kaiketi on.

Tämä ansitsisi ehkä oman ketjun, mutta tietääkö kukaan tapauksia, joissa joku ääntenlaskijoista olisi yrittänyt puijata? Tällaisia tapauksiahan on pakko sattua, sillä niin moneen junaan meitä mahtuu ja osa jää asemallekin. Lisäksi ainakin vasemmistonuorissa melkoista valtavirtaa on ajatusmaailma siitä, ettei lakia tarvitse noudattaa silloin kun se suojelee poliittisia vastustajia.
Homma is the new black.

foobar

Quote from: Ant. on 14.05.2014, 19:47:18

Kehotan jokaista äänestämään ennakkoon. Ei siellä kukaan pysty ääniä manipuloimaan, siitä kiinnijäämättä.

Näin kaiketi on.

Tämä ansitsisi ehkä oman ketjun, mutta tietääkö kukaan tapauksia, joissa joku ääntenlaskijoista olisi yrittänyt puijata? Tällaisia tapauksiahan on pakko sattua, sillä niin moneen junaan meitä mahtuu ja osa jää asemallekin. Lisäksi ainakin vasemmistonuorissa melkoista valtavirtaa on ajatusmaailma siitä, ettei lakia tarvitse noudattaa silloin kun se suojelee poliittisia vastustajia.

Ennakkoäänestyksen ongelmat liittyvät lähinnä niiden siirtämiseen ennakkoäänestyspaikalta varsinaiselle äänestyspaikalle. Muistaakseni joissakin vaaleissa Itella onnistui hukkaamaan satoja ääniä toimituksessa. Tämän lisäksi äänet toimitetaan käsittääkseni normaalin postin mukana...

En väitä, että ennakkoäänestys olisi merkittävissä määrin epäluotettava, mutta on siinä monta epäluotettavuuden osaa joita sisällissodan jälkeen vaalilait sorvanneet osapuolet eivät olisi suostuneet hyväksymään.
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

Mursu

Enpä juuri olut miettinyt äänestääkö ennakkoon. Tänään vaan tuli asiaa postiin ja sitten äänestin siinä samalla.

dothefake

Äänestin ensimmäisen kerran ennakkoon eläessäni. Olen äänestänyt kaikissa vaaleissa, joihin ikä on riittänyt. Hämmästyin, kun äänestyslipuke omassa pikku kuoressaan ja allekirjoittamani äänestystunnustus pantiin samaan kuoreen. Minulle vakuutettiin, että ne erotetaan toisistaan, mutta teoriassa vaalisalaisuuteni, siis että äänestin 84, on vaarassa.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Mika

"Nigerian poliisi on pidättänyt vuohen epäiltynä autovarkaudesta"

foobar

Quote from: Mika on 14.05.2014, 20:04:52
Sepikin tuo oman "arvokkaan" panoksensa Jussin vaalikampanjaan

http://jussi-halla-aho-europarlamenttiin.blogspot.fi/

Ylioppilaslehden toimituksessa pähkäillään varmaan kovasti siitä, kuinka sataprosenttisen tosissaan tämä pitää ottaa. Heillähän on kokemusta tämän tyyppisestä journalistisesta lähdekritiikistä...
"Voi sen sanoa, paitsi ettei oikein voi, koska sillä antaa samalla avoimen valtakirjan EU:ssa tapahtuvalle mielivallalle."
- ApuaHommmaan siitä, voiko sanoa Venäjän tekevän Ukrainassa siviilien kidutusmurhia ja voiko ne tuomita.

Arvoton

Äänestin bouttia klo 10.20. Tuli pistettyä 84 lappuun ja siten piikki hyvien ihmisten lihaan. Viimeinkin pääsin kannattamaan äijää konkreettisesti, vaikka Hesan puolelle voin pihaltani melkein heittää kivellä. Ois pikku kännin paikka.

Olen varsinaisena vaalipäivänä äänestänyt joskus kasarina. Molemmat tavat saavat ilman muuta olla. Itselleni ennakko on kätevintä.

Edellisellä kerralla annoin ääneni Sampolle. Harmittaa, ettei kahta ääntä voi antaa. Mutta eiköhän molemmat veljet voita.

terrakotta

Ennakkoon. On enemmän kuin todennäköistä, että en ole varsinaisena vaalipäivänä oikeassa kaupungissa ennen vaalihuoneistojen sulkeutumista.

Rubiikinkuutio

Kiitos Sampo näistä vuosista ja jatkoa toivoin äänellläni. Toivosiin että äänimääräsi ylittäisi sen Haahkan äänet.
"Sananvapaus ei ole lupa loukata tai olla eri mieltä."

Nikolas

Kehotan jokaista äänestämään ennakkoon. Ei siellä kukaan pysty ääniä manipuloimaan siitä kiinnijäämättä.
Tiedätkö, missä sinun vaalilippusi on ennakkoäänestyksen ja varsinaisen vaalipäivän välisen ajan?

Mehud

Meidän perheestä lähti käsittääkseni kaksi ääntä tänään Mestarille.
"Se, että eurooppa ei ammu tunkeilijoita rajoilleen, ei kerro euroopan hyvyydestä, vaan sen saamattomuudesta!" - Mehud-

Suojele lastasi monikulttuurisuudelta. Kerro heille tarinoita entisestä Suomesta ja nykyisestä ruotsista. Siinä oppii tyhmempikin kakara äänestämään oikein kun aika koittaa. Näytä itse esimerkkiä!

ruikonperä

Quote from: Nikolas Ojala on 14.05.2014, 20:26:59

Tiedätkö, missä sinun vaalilippusi on ennakkoäänestyksen ja varsinaisen vaalipäivän välisen ajan?

Nämä kuulostaa täydeltä foliohatulta. Pelkästään siksi että aina olisi mahdollisuus kärähtämiseen ja siitä seuraavat tapahtumat olisi kaiken todennäköisyyden mukaan sensuuntaisia että alettaisiin hilaamaan puunoksaan kaulakiikkumaan ihmisiä.

Mika

Quote from: Mehud on 14.05.2014, 20:35:39

Luulet vain.  Se toinen meni kuitenkin Annika Lapintielle  :D

Deputy M

Kyllä kaikki on hallussa. Olin tuossa jonkun vuosikymmenen ison äänestysalueen lautakunnan puheenjohtajana. Keskusvaalilautakunta johtaa äänestystä kunnassa. Kun ennakkoäänestys päättyy, niin pari keskusvaalilautakunnan jäsentä huolehtii siitä, että äänestyskuoret kerätään ennakkoäänestyspaikoista ja toimitetaan Keskusvaalilautakunnalle, joka kerää äänestäneiden nimet varsinaisen vaalipäivän äänestysluetteloa varten.

Vaalikuoret säilytetään siihen saakka keskusvaalilautakunnassa, kunnes aikataun mukaan keskusvaalilautakunta laskee ennakkoon annetut äänet. Vaalipäivän äänestyksen päätyttyä äänestysalueet laskevat äänet ja laskevat niin kauan kunnes vaaliluettelon merkinnät ja vaalilippujen lukumäärä vastaa toisiaan. Äänestysalueen puheenjohtaja ja yksi jäsen toimittavat yhdessä vaaliliput pakattuna sinetöityyn pussiin tai laatikkoon keskusvaalilautakunnalle. Samalla toimitetaan myös vaalitarvikkeet ja leimasimet.

Kyllä näitä vaaleja on Suomessa käyty ja kokeneet konkarit pitävät huolen, että vaalisalaisuus säilyy ja mitään ei häviä.
Me olemme kansa! - Nuiva ei naivi (Eino.P Keravalta) - On parempi näyttää syylliseltä, kuin kykenemättömältä.

Mehud

Quote from: Mika on 14.05.2014, 20:42:26

Juu, jotkut naiset teeskentelevät äänestävänsä oikein. 8)
"Se, että eurooppa ei ammu tunkeilijoita rajoilleen, ei kerro euroopan hyvyydestä, vaan sen saamattomuudesta!" - Mehud-

Suojele lastasi monikulttuurisuudelta. Kerro heille tarinoita entisestä Suomesta ja nykyisestä ruotsista. Siinä oppii tyhmempikin kakara äänestämään oikein kun aika koittaa. Näytä itse esimerkkiä!

ruikonperä

Quote from: Mehud on 14.05.2014, 20:49:38
Quote from: Mika on 14.05.2014, 20:42:26

Juu, jotkut naiset teeskentelevät äänestävänsä oikein. 8)

Sähköistä äänestämistä vain kehiin jotta äänestäminen käy faktojen eikä tunteiden perusteella. :P

Mika

Quote from: dothefake on 14.05.2014, 19:57:48
...äänestyslipuke omassa pikku kuoressaan ja allekirjoittamani äänestystunnustus pantiin samaan kuoreen. Minulle vakuutettiin, että ne erotetaan toisistaan, mutta teoriassa vaalisalaisuuteni, siis että äänestin 84, on vaarassa.

Jos lippuun aikoo kirjoittaa numeron 84, kannattaa naamioitua jo ennen vaalihuoneistoon menemistä, ja vetää kumihanskat käteen ennen kynään tarttumista. Lisäksi on tärkeää muistaa kumartua lipun päälle ennen numeron kirjoittamista, jotta mahdolliset kattoon piilotetut kamerat eivät saa tapahtumaa tallennettua.

ruikonperä

Quote from: Jani Rantala on 14.05.2014, 21:07:41
Quote from: Tosiasiallinen Nuiva on 14.05.2014, 21:05:50
4012 viestiä postattuna, etkä vieläkään tiedä kuka on mestari? ???
naps

Yritetäänkö tässä parodioida suvakin rättipäiviä koska muuten ei asiaa oikein voi ymmärtää.

Sepi

09:05 ääni annettu Hallikselle. Ilmassa oli jälleen suuren urheilujuhlan tuntua!  8)
Edellä mainittu teksti ei edusta kirjoittajan oikeata mielipidettä, vaan mielipidepoliisien pelossa teksti on kirjoitettu itsesensuuria vahvasti harjoittaen.

Mehud

Quote from: Jani Rantala on 14.05.2014, 20:59:11

naps

Nyt jätän vaalisalaisuuten vedoten sinut piehtaroimaan epätietoisuudessasi, enkä kerro ketä Mestaria äänestin ;D

Trendkill

"Maahanmuuttopolitiikkaa on kiristetty, ja mä oon tämän hetkiseen tilanteeseen varsin tyytyväinen." - Timo Soini, Ykkösaamu 1.3.2014

FadeAway

Olen äänestänyt kaikissa vaaleissa, vaalipäivänä. Nyt tosin kiireistä johtuen olen miettinyt ennakkoonäänestämistä. Vaalipäivänä saa arvion äänestysprosentista ja sukulaisten äänestysprosentista, joten voi heitä patistaa äänestysuurnille. Usein olen tehnyt kohtuu tarkan arvion vaalituloksesta, kun gallupit olen korjannut katsomalla äänestyslistan osallistusprosenttia ja vaalipäivän "perstuntumaa". Nyt on useita hyviä ehdokkaita tarjolla. Venaaminen voisi jopa muuttaa ääneni 2. parhaalle meppiehdokkaalle.
On paljon vaikeampi purkaa syntynyttä ongelmaa, kuin ennaltaehkäistä se.

ruikonperä

Tässä ketjussa on havaittavissa samaa avoimuutta kuin euroopan unionissa.