News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2014-03-08: Malaysia Airlines, lento 370 (ja matka-asiakirjat)

Started by RP, 10.03.2014, 03:28:07

Previous topic - Next topic

TheVanishedTerrorist

Quote from: Ajattelija2008 on 06.08.2015, 16:35:54
http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1438827562550.html
Jotkut asiantuntijat arvelevat, että MH370:n flaperon olisi rikkoutunut, jos kone olisi rysähtänyt nokka edellä veteen. Sillä perusteella arvellaan, että se on liidellyt. Itse uskoin kaapparin pyrkineen pehmeään laskeutumiseen, jotta kone uppoaisi kokonaisena. Mutta voiko iso kone tehdä niin pehmeää laskua veteen, että tuollainen siiveke ei irtoa?

Muutakin rojua on taas löytynyt, mutta ei välttämättä MH370:stä.

MH370 on tietääkseni ainoa suuri matkustajakone, joka koskaan on kadonnut pitkäksi aikaa. Jännittävä seurata, löytyykö hylky lähivuosina.
Varmasti irtoaa osia vaikka tekisi "Sullyt" mutta isommat painuvat suoraan pohjaan. Tuo meri on vielä myrskyisä eli ei lähellekään niin tasainen kuin Hudson joki. Tuossa osassa on umpinaiset holvit minkä varassa se kelluu. Varmaan on paljon muutakin sälää vielä rantautumatta.

TheVanishedTerrorist

Päivitystä..

Epäilevät että kone olisi suurin piirtein kasassa merenpohjassa.

Malaysian news agency speculates MH370 'floated for awhile' after coming down in Indian Ocean
http://www.news.com.au/travel/travel-updates/malaysian-news-agency-speculates-mh370-floated-for-awhile-after-coming-down-in-indian-ocean/story-fnizu68q-1227481418764

Ajattelija2008


Mockba

Quote from: Toni R Jyväskylästä on 05.08.2015, 21:36:16
On muuten kauas eksynyt reitiltään. Mustat laatikot eivät vissiin lähetä signaalia enää vuoden jälkeen, koska akut on tyhjät, mutta eihän se data:n sieltä pitäisi kadota mihinkään, jos ne käyttää nauhoittamiseen HDD-asemia? Siis jos löytävät mokomat.

Tallentimissa on lähetin, joka lähettää veden alla ultraäänisignaalia paikannusta varten noin 30 paivän ajan. Se signaali ei vaikuta mihinkään tallenteeseen eikä myöskään sisällä mitään dataa.

Nykyaikaiset tallentimet perustuvat samaan Flash-muistiin kuin muutkin muistitikut ja -kortit. Aiemmin oli käytössä magneettinauha ja vielä ennen sitä metallinauhalle fyysisesti viivoina painetut muutamat parametrit. Kussakin moottorissa on myös sen itsenäinen ohjauslaitteisto, jonka muistissa on muutamia parametreja, samoin on olemassa huoltoa varten tarkoitettuja tallennuslaitteita, jotka eivät merenpohjaa kyllä kestä.

LambOfGod

Hyppäsin ketjuun lukematta. Minulla on "sisäpiirin" tietoa (tai enemmänkin huhua) että veli venäläinen olisi vahingossa käyttänyt tätä kyseiseen koneeseen (buk) https://www.youtube.com/watch?v=DDXScnEKaP0
Kukkahattuinen Fatima: "Mitkä positiivisen syrjinnän muodot itseäsi eniten huolettavat ja ärsyttävät?"

CaptainNuiva

Quote from: SerialSuicideBomber on 06.08.2015, 17:03:49
Quote from: Ajattelija2008 on 06.08.2015, 16:35:54
http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1438827562550.html
Jotkut asiantuntijat arvelevat, että MH370:n flaperon olisi rikkoutunut, jos kone olisi rysähtänyt nokka edellä veteen. Sillä perusteella arvellaan, että se on liidellyt. Itse uskoin kaapparin pyrkineen pehmeään laskeutumiseen, jotta kone uppoaisi kokonaisena. Mutta voiko iso kone tehdä niin pehmeää laskua veteen, että tuollainen siiveke ei irtoa?

Muutakin rojua on taas löytynyt, mutta ei välttämättä MH370:stä.

MH370 on tietääkseni ainoa suuri matkustajakone, joka koskaan on kadonnut pitkäksi aikaa. Jännittävä seurata, löytyykö hylky lähivuosina.
Varmasti irtoaa osia vaikka tekisi "Sullyt" mutta isommat painuvat suoraan pohjaan. Tuo meri on vielä myrskyisä eli ei lähellekään niin tasainen kuin Hudson joki. Tuossa osassa on umpinaiset holvit minkä varassa se kelluu. Varmaan on paljon muutakin sälää vielä rantautumatta.

Meressä tuppaa aina olemaan aaltoa taikka maininkia, äärimmäisen harvoin on ns.peilityyni.
Koneessa kun ovat sitten vielä moottorit rungon alapuolella niin sitten väistämättä käy näin:
https://www.youtube.com/watch?v=zA5FMFVbVZ0
"Lehto toteaa, että esim. hän itse sekä sosiaalijohtaja Syrjäläinen ovat syntyneet muualla, eivätkä siksi ole kantaväestöä."

Mockba

Kone on todennäköisesti lentänyt ohjaamattomana niin kauan kunnes moottorit ovat sammuneet polttoaineen loputtua. Silloin rungosta pongahtaa automaattisesti potkurilla toimiva generaattori/hydrauliikkapumppu, jonka tehon varassa autopilotti pitää koneen loppuun saakka oikeassa asennossa.


Kirjolohikäärme

Quote from: törö on 20.02.2016, 20:24:43
Pilotti on löytynyt elävänä tai sitten uutinen on ankka.
Valokuva "pilotista" on asiaan liittymättömästä uutisesta vuodelta 2014. Valokuva "pilottia hoitavasta lääkäristä" on viime vuodelta ihan eri asiasta.  Alkuperäinen lähde pilotin löytymiselle on feikkejä uutisia julkaiseva klikkihuoraussaitti Link Beef - vertaa sen tämänhetkinen ykkösuutinen: "Iran on kehittänyt homoseksuaalisuuden ja pedofiilian parantavan rokotteen".

Kvaak, kvaak.

Nuivanlinna

QuoteTietovuodon todisteet viittaavat - MH370-koneen kapteeni teki laajennetun itsemurhan
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2016072321949851_ul.shtml
New York -lehdelle vuodetussa poliisiraportista löytyy viittauksia siihen, että Malaysia Airlinesin turmakoneen lentäjä olisi tehnyt harkitun massamurhan ja itsemurhan.New York -lehti kertoo saaneensa Malesian poliisilta luottamuksellista tietoa Malaysia Airlinesin kadonneen koneen tutkinnasta. Poliisiraportin mukaan koneen lentäjä Zaharie Ahmad Shah, 53, oli lentänyt kotikoneensa lentosimulaattorilla reitin, joka johti Intian valtamereen. Lehden mukaan poikkeuksellinen reitti vastasi pitkälti kadonneen koneen lentoreittiä.

Lento katosi kartalta jäljettömiin maaliskuussa vuonna 2014. Kone oli matkalla Kuala Lumpurista Pekingiin Kiinaan mukanaan 239 ihmistä.

Poliisidokumenttien mukaan lentäjä oli lentänyt kotiinsa rakennetulla simulaattorilla vastaavankaltaisen reitin alle kuukausi ennen turmalentoa. Simulaattorilennossa vallinneet olosuhteet vastasivat suurilta osin turmalennon olosuhteita.

Lehti arvioi, että Malesian viranomaiset pitivät raporttia piilossa julkisuudelta, sillä raportissa on vahvoja viittauksia siihen suuntaan, että Zaharie olisi tehnyt lennolla ennalta suunnitellun ja harkitun massamurhan ja itsemurhan.

Reitit lähellä toisiaan
Lentäjän kotisimulaattorista on löytynyt runsaasti eri lentoreittejä. FBI onnistui palauttamaan turmalentoon liittyen kuusi poistettua tiedostoa, jotka sisälsivät muun muassa koneen korkeutta, nopeutta ja koneen määränpäätä koskevia tietoja.

- Rikostekniseen analyysiin pohjaten voidaan todeta, että viideltä kovalevytiedostolta, jotka saatiin palautettua lentosimulaattorista lennon MH370 lentäjän kotoa, löysimme useiden muiden lentoreittien joukosta reitin, joka johti Intian valtamereen. Se voi olla merkittävää tietoa tutkinnassa, todetaan lehden käsiinsä saamassa raportissa...naps..

Laajennettu itsemurha taitaa olla viikon sana.
Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

siviilitarkkailija

#550
Quote from: Nuivanlinna link=topic=92257.msg2350176#msg2350176
Quote
....
- Rikostekniseen analyysiin pohjaten voidaan todeta, että viideltä kovalevytiedostolta, jotka saatiin palautettua lentosimulaattorista lennon MH370 lentäjän kotoa, löysimme useiden muiden lentoreittien joukosta reitin, joka johti Intian valtamereen. Se voi olla merkittävää tietoa tutkinnassa, todetaan lehden käsiinsä saamassa raportissa...naps..

Laajennettu itsemurha taitaa olla viikon sana.

Sitä on ilmassa.....#crash#....ja sitten ei ole....

Lentomatkailusta 90% on kuulemani mukaan turhia matkoja.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

ämpee

Tuo selittäisi koneen poukkoilun ylitse suositeltujen lentokorkeuksien, pilotti päästi paineet ja hiljensi koneen.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Ajattelija2008

Katoamista voi pitää selvitettynä, jos New York -lehden juttu pitää paikkansa. Jo ennen tätä tietovuotoa kapteeni Shah oli pääepäilty tässä rikoksessa.

Kapteeni oli ankara Malesian hallituksen vastustaja. Teon motiivi on melko varmasti poliittinen, mutta toki kapteenilla on täytynyt olla myös psyykkisiä ongelmia.

Malesian hallitus on ymmärrettävästi halunnut salata rikostutkinnan tuloksen.

jka

Tuo taitaa olla yksi miellyttävimmistä tavoista tehdä itsemurha. Koneesta paineet pois niin hapenpuute vie tajunnan muutamassa minuutissa ja sitä ennen tulee vain kevyt euforinen olo.

Toivottavasti  sama tekniikka ei yleisty lentäjien henkilökohtaisten ongelmien ratkaisijana.

siviilitarkkailija

Quote from: jka on 23.07.2016, 23:52:11
Tuo taitaa olla yksi miellyttävimmistä tavoista tehdä itsemurha. ...

Niin kunhan tekee sen yksinlennon aikana ja meren yllä...eikä ihmisiä täynnä olevalla matkustajakoneella.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

jka

Quote from: siviilitarkkailija on 24.07.2016, 00:02:12
Quote from: jka on 23.07.2016, 23:52:11
Tuo taitaa olla yksi miellyttävimmistä tavoista tehdä itsemurha. ...

Niin kunhan tekee sen yksinlennon aikana ja meren yllä...eikä ihmisiä täynnä olevalla matkustajakoneella.

Niinpä. Eiköhän nämä tapaukset tule yleistymään räjähdysmäisesti kun jokainen haluaa sen 15 minuuttia julkisuudessa. Jos ei muuten niin sitten näin. Tulee entisestään kiihdyttämään itsestään lentävien lentokoneiden käyttöönottoa ja ihmisten hyväksyntää niille kun pilotti on se heikoin lenkki.

Ajattelija2008

http://www.theaustralian.com.au/business/aviation/mh370-under-control-of-pilot-when-it-crashed-search-coordinator/news-story/366775ae49a37268019dc607eee56c11
MH370:n flaperonissa näkyy vaurioita, jotka viittaavat siihen, että siiveke oli laskeutumisasennossa koneen syöksyessä mereen. Jos väite pitää paikkansa, niin tässä on lisää evidenssiä, että pilotti kaappasi koneen ja laskeutui mereen.

QuoteA critically important aspect, according to Mr Vance's analysis, is that the evidence shows the wing flap and flaperon were extended for landing when the jet hit the ocean, and the only way they could have been extended is if a pilot manually selected them to be extended just before the aircraft went into the water.

Ilmi tulleiden seikkojen perusteella on mielestäni varmaa, että koneen kapteeni Shah kaappasi koneen ja tuhosi sen. Hylyn löytyminen voisi tuoda lisävalaistusta siihen, miten kapteeni eliminoi co-pilotin ja matkustajat.

TheVanishedTerrorist

Quote from: Ajattelija2008 on 01.08.2016, 10:01:28
http://www.theaustralian.com.au/business/aviation/mh370-under-control-of-pilot-when-it-crashed-search-coordinator/news-story/366775ae49a37268019dc607eee56c11
MH370:n flaperonissa näkyy vaurioita, jotka viittaavat siihen, että siiveke oli laskeutumisasennossa koneen syöksyessä mereen. Jos väite pitää paikkansa, niin tässä on lisää evidenssiä, että pilotti kaappasi koneen ja laskeutui mereen.

QuoteA critically important aspect, according to Mr Vance's analysis, is that the evidence shows the wing flap and flaperon were extended for landing when the jet hit the ocean, and the only way they could have been extended is if a pilot manually selected them to be extended just before the aircraft went into the water.

Ilmi tulleiden seikkojen perusteella on mielestäni varmaa, että koneen kapteeni Shah kaappasi koneen ja tuhosi sen. Hylyn löytyminen voisi tuoda lisävalaistusta siihen, miten kapteeni eliminoi co-pilotin ja matkustajat.
Allahu akbar. Case Closed.

Finka

Quote from: siviilitarkkailija on 24.07.2016, 00:02:12
Quote from: jka on 23.07.2016, 23:52:11
Tuo taitaa olla yksi miellyttävimmistä tavoista tehdä itsemurha. ...

Niin kunhan tekee sen yksinlennon aikana ja meren yllä...eikä ihmisiä täynnä olevalla matkustajakoneella.

Luonnosta välittävä en voi olla tästä samaa mieltä.
"On helppoa olla silmiinpistävän 'myötätuntoinen', jos muut pakotetaan maksamaan kustannukset."-Murray Rothbard

Mohammed Al-gazzaz: "Iraqis and Finns have never met in thoughts, culture and religions. There is huge gap between them and it will never go away. I'm talking in general ofcourse there is exception" -FB:RHC

Jack

Quote from: Ajattelija2008 on 01.08.2016, 10:01:28
Ilmi tulleiden seikkojen perusteella on mielestäni varmaa, että koneen kapteeni Shah kaappasi koneen ja tuhosi sen. Hylyn löytyminen voisi tuoda lisävalaistusta siihen, miten kapteeni eliminoi co-pilotin ja matkustajat.

Jos kyseessä oli kaappaus yhdistettynä lentäjän itsemurhaan, miksi lentäjä näyttää kuitenkin yrittäneen laskeutua "hallitusti" mereen, jolloin hän hyvällä tuurilla olisi voinut selviytyä hengissä (vrt. Hudson joen pakkolasku). Alkoiko viime hetkellä jänistää, vai oliko kyse jostakin muusta. Puuttuivatko lentäjän luonnolliset vaistot peliin. Vai halusiko lentäjä harjoitella veteen laskeutumista viime tekonaan. Koneen eliminoiminen matkustajineen olisi voinut olla myös tilaustyö. Lentäjä olisi poimittu merestä ja hänelle olisi maksettu korvaus ja järjestetty uusi henkilöllisyys. No, mitkään tosiasiat eivät taida viitata tällaiseen.

Ajattelija2008

Tuohon allahu akhbariin huomautan, että kapteeni Shah luultavasti oli ateisti:
http://www.breitbart.com/national-security/2014/03/20/malaysia-airlines-pilot-interested-in-atheism-attacked-government-on-facebook/

Shah oli erittäin kiivas Malesian hallituksen vastustaja. Terroriteon poliittinen motiivi oli ehkä hallituksen vastaisuus.

jka

Ykisinkertaisin selitys on että kapteeni päästi paineet pois koneesta muun henkilökunnan huomaamatta ja niin että automaattiset happinaamarit ei lauenneet. Vaikka happinaamarit olisivat launneetkin niin noissa ei riitä happea kuin vähän aikaa jotta kone voidaan laskea hallitusti alempaan ilmakehään. Lopulta happinaamareistakaan ei ole apua. Tämä on käytännössä varma tapa eliminoida koko lentokone ilman että kukaan välttämättä edes huomaa mitään hälyyttävää ennen kuin taju lähtee.

Helios 522 on esimerkki tästä. Koneesta oli paineet pois mutta edes lentäjät eivät huomanneet mitään olevan vialla  ennen kuin taju lähti vaikka happinaamarit tippui eteen. Tuossa tilanteessa ei ole montaa minuuttia aikaa järkevään toimintaan. Kone jatkoi "aavelentokoneena" kunnes polttoaine loppui. Ainoastaan yksi stuertti oli ymmärtänyt ottaa kannettavan happinaamarin ja kykeni toimimaan vähän aikaa mutta ei tämäkään osannut konetta lentää.

https://en.wikipedia.org/wiki/Helios_Airways_Flight_522

jka

Tässä hauska ja opettavainen video miksi lentokoneessa laitetaan se happinaamari itselle eikä lapselle ensin.

Why You Should Put YOUR MASK On First (My Brain Without Oxygen)

Kaveri oli siis ainoastaan vajaa 4 minuuttia paineessa joka vastaa 7.5km korkeutta. Tämän jälkeen toimintakyky oli jo mennyt niin huonoksi että ei enää kyennyt laittamaan maskia edes omaan naamaan vaikka käskettiin ja vain naureskeli itsekseen. Matkustajakoneet lentää vielä melkein tuplasti korkeammalla kuin tässä simuloidussa testissä.

Näin helppoa on pudottaa koko lentokoneen miehistö ja matkustajat pois pelistä ilman että nämä edes huomaa mitään.

Ajattelija2008

http://www.bbc.com/news/world-asia-37377514
Tansaniasta löytynyt suuri siivenkappale on varmistunut MH370-lentokoneen osaksi. Siivestä voi yrittää päätellä, yrittikö kapteeni Shah laskeutua hallitusti mereen.

migri

QuoteVaroitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 120 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Kiinnostaisiko ketään kuulla kommentteja (tämän päivän iltapäiväkahvikeskustelusta) joita tuttu 20v+ lentäjä kertoi? Hän on Malesialainen ja lentää nykyään Singapore Airlinesille (AB380) tittelinä Senior Captain. Lentänyt suurimman osan uraansa samalla  MH370 konetyypillä.
I haven't seen democrats this mad since Republicans freed their slaves.
"Just because you're offended, doesn't mean you're right" - Ricky Gervais

N. O. Hääppönen

Quote from: migri on 01.05.2018, 18:02:42
QuoteVaroitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 120 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Kiinnostaisiko ketään kuulla kommentteja (tämän päivän iltapäiväkahvikeskustelusta) joita tuttu 20v+ lentäjä kertoi? Hän on Malesialainen ja lentää nykyään Singapore Airlinesille (AB380) tittelinä Senior Captain. Lentänyt suurimman osan uraansa samalla  MH370 konetyypillä.
Kerro ihmeessä
"Jos sukupuolitietoinen budjetointi erkaantuu sekä feministisistä kansalaisyhteiskunnan toimijoista että feministisestä tiedosta, se on vaarassa muodostua tekniseksi hyvän hallinnon käytännöksi, jonka suhde sukupuolittuneisiin yhteiskunnallisiin valtarakenteisiin on ohut."

– THL 23.3.2020

migri

Tässä tiivistys ja jätän nyt aikajanat yms. hienoudet pois kuten kännykän yhteydenotto linkkiin.

- Kakkospilotin poistuessa vessaan painettiin nappia millä poistetaan ilma koneesta (decompress). Pilotilla on maski (koko naaman kattava) millä pystyy toimimaan vaadittavan ajan ilman happea niin että matkustamon henkilökunta ja matkustajat menehtyvät.

- Transponderin pystyy kytkemään pois päältä mutta MIKÄÄN ei pysty puuttumaan kommunikointiin Boeingin servereiden ja koneen välillä. Viimeinen viesti oli "polttoaine loppui"

- Flaperon (joka löydettiin). Oli turma minkälainen tahansa tämä ei irtoa koneesta PAITSI jos se on asetettu laskeutumista varten. Eli se pysyy siiven sisässä jos ei nimenomaan ole erikseen ohjeistettu.

- Kontrolloitu laskeutuminen koska muuten olisi meri täynnä pelastusliiviä ym. krääsää...

Sitten (foliohatun asennon voi kukin itse päättää):

- Perheongelmat taustalla

- Kenelläkään täysjärkisellä (sanoi tämä pilotti) EI ole simulaattoria kotona kun siitä muutenkin saa tarpeekseen...

* Hommalla kun on oltava tarkka pitää tähän lisätä että missään nimessä tuttuni ei ole kyllästynyt tms. lentämiseen vaan haluaa lentää niin kauan kuin mahdollista. Hän totesi että lentäminen itsessään riittää siihen että mitään simulaattoria ei tarvitse.

- Kaikki vaikutti siltä että täydellinen viimeinen laskeutuminen mereen vieden matkustajat mukanaan...

- Malesian hallitus pimittää paljon dataa koska "Flag Ship Carrier" on suurennuslasin alla.

Vähän vapaita suomennoksia mutta näin...

I haven't seen democrats this mad since Republicans freed their slaves.
"Just because you're offended, doesn't mean you're right" - Ricky Gervais

migri

BTW

Sanoi että tuo konetyyppi on se jota hän tykkää eniten lentää. On kuulemma sellainen että tiedät "lentäväsi". Ei sellainen fly-by-wire nerd machine kuten A380.

Valitettavasti en voi jakaa tunnistuksen pelossa niitä hienoja otoksia mitä olen saanut sieltä ohjaamosta.

Pilotin kanssa et voi ikinä voittaa kisaa "Guess What Airport" kun kuvakulma on vähän eri kuin se vasen siipi tai jonkun muun matkustajan pää...

Nippelitietoa.

Lentää 4 kertaa kuussa ja tienaa US$8000,- per lento. Siihen sitten Singapore Airlinesin perkit päälle...
I haven't seen democrats this mad since Republicans freed their slaves.
"Just because you're offended, doesn't mean you're right" - Ricky Gervais

migri

Tämä 60minutes pitää katsella.

How MH370 pilot avoided being detected by radar for HOURS to ensure the plane was never found - as aviation experts claim he committed mass murder-suicide
Experts forensically reconstruct Malaysia Airlines flight MH370's final moments
They believe the plane was brought down in planned and deliberate criminal act
Captain made an unexplained turn to fly over his hometown of Penang
Former Australia Transport Safety Bureau head determined to find the aircraft
It's been four years since it vanished en route to Beijing from Kuala Lumpur

Daily Mail juttu

MH370 - The Situation Room | 60 Minutes Australia
https://www.youtube.com/watch?v=Cm1j1fpldkc
I haven't seen democrats this mad since Republicans freed their slaves.
"Just because you're offended, doesn't mean you're right" - Ricky Gervais

ämpee

Kummia kuuluu maailmalta, lento MH370 on ehkä mahdollista löytää 7½ vuotta katoamisensa jälkeen.
https://www.youtube.com/watch?v=jzhle9jX0Vs

Koneen uskotaan olevan 1.933 kilometriä Perhistä länteen ja noin 4 kilometriä syvällä.
https://www.youtube.com/watch?v=SBskBD4jbtE
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."