News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2014-03-08: Malaysia Airlines, lento 370 (ja matka-asiakirjat)

Started by RP, 10.03.2014, 03:28:07

Previous topic - Next topic

dothefake

Tuo pallohan näyttää sarvimiinalta, josta on sarvet kähmitty. Reiät on sitten tiitistetty kitillä ja ruuveilla.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen


Onnikka

Taas ping.
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2014040718192214_ul.shtml
QuotePuolustusvoimien Ocean Shield -aluksen perässä vedettäviä pingeripaikannin on havainnut signaaleja, jotka ovat yhdenmukaisia mustista laatikoista lähtevien signaalien kanssa, kertoo Angus Houston, entinen Australian puolustusvoimien päällikkö, joka johtaa etsintöjä.

http://www.bbc.co.uk/news/world-asia-26917934
QuoteAir Chief Marshal Angus Houston: "Clearly this is a most promising lead"
QuoteThe position of the signals needed to be fixed, ACM Houston said. Once that happened, the Ocean Shield could lower the Bluefin 21 underwater autonomous vehicle to try to locate wreckage on the sea floor.

The signal had been heard in sea with a depth of 4,500m, he added, which was at the limit of the capability of the Bluefin 21.
http://www.youtube.com/watch?v=Wpj10Qw1RWk
QuoteBluefin-21 is a highly modular autonomous underwater vehicle able to carry multiple sensors and payloads at once.

törö

Quote11 terroristia pidätetty mysteerikoneen katoamiseen liittyen
Maanantai 5.5.2014 klo 18.34

Malaysia Airlinesin MH370-lennon katoamiseen liittyen on tehty iso pidätys.

Malesian liittovaltion pääkaupungissa Kuala Lumpurissa on pidätetty 11 terroristia epäiltynä yhteyksistä tapahtumiin, jotka johtivat MH370:n syöksymiseen Intian valtamereen. Pidätetyillä on kytköksiä ääri-islamistiseen Al-Qaida-terroristijärjestöön.

Pidätetyt militantit ovat 22-50-vuotiaita. Heidän kerrotaan kuuluvan uuteen väkivaltaiseen terroristiryhmään, joka on suunnitellut pommi-iskuja muslimimaissa.

- Todennäköisyys sille, että militantit vaikuttivat koneen reittiin, on edelleen korkea. Kansainväliset tutkijat ovat pyytäneet kattava raporttia tästä uudesta ryhmästä, paikallinen viranomainen kommentoi.

Raporttipyyntöjä on tullut muiden muassa FBI:stä ja MI6:sta.

Viranomaisen mukaan osa epäillyistä on myöntänyt suunnitelleensa "jatkuvaa terrorikampanjaa" Malesiassa. He ovat kuitenkin kiistäneet olleensa millään lailla tekemisissä mysteerikoneen katoamisen kanssa.

Lento MH370 katosi jälkiä jättämättä Intian valtamerellä 8. maaliskuuta. Sitä on etsitty laajoissa kansainvälisissä etsintäoperaatioissa. Satoja miljoonia maksaneet operaatiot eivät toistaiseksi ole tuottaneet tulosta.

Lähteet: Independent, International Business Times, Daily Mail

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2014050518268065_ul.shtml

RP

Quote from: törö on 05.05.2014, 18:53:43
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2014050518268065_ul.shtml
QuoteJuttua muokattu 6.5. klo 9.22: Uutistoimistolähteiden mukaan pidätettyjä ei epäillä MH370:n katoamiseen, kuten jutussa aiemmin kerrottiin.
"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

Lasse

Former Prime Minister Of Malaysia Accuses CIA Of Covering Up MH-370 Disappearance
http://www.zerohedge.com/news/2014-05-19/former-prime-minister-malaysia-accuses-cia-covering-mh-370-disappearance
Quote
It has been over two months since Malaysian flight MH-370 disappeared and still not a single credible trace of its final resting place has been found.

In the ongoing din over the confusion surrounding the recovery effort which has led nowhere, even the current Malaysian Prime Minister Najib Razak recently described the current rescue effort driven by satellite data of the suggested "location" of purported MH370 debris in the Indian Ocean as 'bizarre' and 'hard to believe'. Further, he told CNN when discussing the satellite data which is the basis for the current search in the Indian Ocean that 'To be honest, I found it hard to believe.... It's a bizarre scenario which none of us could have contemplated so that's why when I met the team...of foremost experts in aviation industry I asked them again and again "are you sure?"

In short: "nobody knows." Or so the conventional wisdom goes.

One person, however, who thinks someone may know more than they are letting on is none other than the man who was the Prime Minister of Malaysia from 1981 to 2003, Mahathir Mohamad, and who in a blog post earlier today has some rather provocative questions and thoughts.

In his article, titled appropriately "What goes up must come down", the former PM argues that flight did not crash and its current whereabouts may be know to the Central Intelligence Agency and the Boeing aircraft company: "It is a waste of time and money to look for debris or oil slick or to listen for "pings" from the black box. This is most likely not an ordinary crash after fuel was exhausted. The plane is somewhere, maybe without MAS markings."

But far more provocatively, and daring to utter a three letter acronym few others do, Mahathir said the plane could have been switched onto autopilot remotely by the CIA if it had been hijacked, citing a reference which claims that "The 'uninterruptible' autopilot would be activated – either by pilot, by on board sensors, or even remotely by radio or satellite links by government agencies like the Central Intelligence Agency, if terrorists attempt to gain control of the flight deck."

Mahatir goes back to day one, when the first disclosure surrounding the fateful flight were made, and when it was clear that the pilot, for whatever reason, purposefully shut down the communication system. "The system must have been disabled or else the ground station could have called the plane."

So putting two and two together, the former PM, who believes that "it is not fair that MAS and Malaysia should take the blame" concludes that "someone is hiding something."
jatkuu artikkelissa...

Investigators reveal MH370 co-pilot tried to make a call from his mobile phone after the aircraft 'vanished' but 'was abruptly cut off' as U.S. deny reports the plane landed at their remote military base
http://www.dailymail.co.uk/news/article-2603075/Co-pilot-missing-flight-MH370-desperate-call-mobile-phone-AFTER-aircraft-lost-normal-communication-ground.html

NOW THE CO-PILOT DIALED OUT - DIEGO GARCIA RE-CONFIRMED
http://www.jimstonefreelance.com/phillipwood.html
Quote
Confirmed by Malaysian police, and hotly contested by the U.S.

The co-pilot of flight 370 successfully dialed out to reach his mother when the plane was hijacked and en route to Diego Garcia. The call was picked up by the last tower in Penang on the West Coast of Malaysia. It abruptly cut, but the origin of it being flight 370 has been confirmed. The U.S. denies this, (what else would you expect) but police investigators have confirmed the call did in fact happen. The call location confirms flight 370 did indeed turn around and head towards Diego Garcia.
The confirmed fact that the pilot used a cell phone at this time, when cell phones are well known to not be able to connect from aircraft except in the most ideal of circumstances serves as verification that the pilots were trying to communicate but could not and exhausted every possible means to contact people on the ground.

Another blunder of the "awacs hijack" was failure to jam the engines, which communicate their status via satellite for maintenence purposes, and now we know the jamming platform did not consider jamming cell phones because cell calls from fast flying jets are widely considered impossible. Fate definitely favored the pilot. The call was obviously a last resort effort by the pilot to communicate that worked.
NOVUS ORDO HOMMARUM

Kni

QuoteMalesialaiskoneen matkustajien perheet alkavat kerätä rahaa löytääkseen "syväkurkun"
Perheiden lehdistötiedotteen mukaan Reward MH370 -kampanjan tarkoituksena on rohkaista sisäpiiriläistä paljastamaan tietoja kadonneen koneen kohtalosta.
- - -
– Olemme vakuuttuneita, että joku jossain tietää jotakin. Toivomme, että tämä palkkio houkuttelee hänet paljastamaan tietonsa, Reward MH370 -kampanjaa johtava Ethan Hunt sanoo.
- - -
http://yle.fi/uutiset/malesialaiskoneen_matkustajien_perheet_alkavat_kerata_rahaa_loytaakseen_syvakurkun/7285614
Osa järjestäytynyttä koulutettua koneistoa.

törö

QuoteMaaliskuussa mereen kadonneen malesialaiskoneen matkustajien tileiltä on nostettu rahaa pankkiautomaatista Kuala Lumpurissa, Daily Mirror kirjoittaa.

Heinäkuun 18. päivänä tehdyt otot tehtiin neljän Malaysian Airlinesin MH370 -lennon matkustajan pankkitileiltä. Yhteensä rahaa nostettiin noin 111 000 Malesian ringgitin eli noin 26 000 euron edestä.

http://www.taloussanomat.fi/liikenne/2014/08/15/kadonneen-koneen-matkustajien-tileilta-nostettu-rahaa/201411336/12?pos=luetuimmat

TheVanishedTerrorist


Nuivanlinna

QuoteIlmailuasiantuntijalta hämmästyttävä väite: Amerikkalaiset saattoivat ampua MH370:n alas
http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1419296852749.html#comments-anchor
Proteus Airlinesin entinen johtaja, ranskalainen Marc Dugain on esittänyt teorian maaliskuussa kadonneen malesialaislennon MH370 kohtalosta.
Dugain väittää Paris Match -lehdessä, että Malesian pääkaupungista Kuala Lumpurista Pekingiin matkalla ollut kone ei välttämättä syöksynyt mereen teknisen vian tai polttoaineen loppumisen vuoksi. Dugainin mukaan on mahdollista, että Yhdysvaltain armeijan joukot ampuivat koneen Intian valtamereen Diego Garcian saaren lähistöllä.
Daily Express -lehti kertoo Dugainin saaneen tukea teorialleen hiljattain tapahtuneen Malesian matkansa aikana. Paikalliset asukkaat kertoivat hänelle nähneensä matalalla lentäneen koneen, joka suuntasi suoraan kohti Intian valtamerellä sijaitsevaa Diego Garcian saarta. Asukkaiden mukaan kone oli värityksensä perusteella selvästi tunnistettavissa Malaysia Airlinesin lentokoneeksi.

Isolle-Britannialle kuuluvalla Diego Garcian saarella sijaitsee suurikokoinen amerikkalaisjoukkojen tukikohta. Dugain arvioikin, että amerikkalaiset ovat ampuneet MH370-lennon alas varotoimenpiteenä - välttääkseen 9/11-tyyppisen terroristihyökkäyksen tukikohtaansa vastaan.
Yhdysvallat on kiistänyt, että kadonnut malesialaislentokone olisi lentänyt lähellekään Diego Garcian saarta. Dugain ei ole vakuuttunut siitä, että amerikkalaiset ovat kertoneet asiasta koko totuutta.

Sitä juttu ei kerro miksi MH370 olisi ollut lentämässä Diego Garcian suuntaan.
Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

B52

http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1419732265095.html?pos=ok-nln

AirAsian Singaporen-lento katosi – koneessa 155 matkustajaa

Halpalentoyhtiö AirAsian lento QZ8501 Indonesian Surabayasta Singaporeen on kadonnut. Koneessa on 155 matkustajaa ja miehistö.
Kone on Airbus 320-200, ja sen kyydissä on 155 matkustajaa sekä miehistö. Koneen rekisterinumero on PK-AKC.

Tapauksesta kertovan liikenneministeriön edustajan Hadi Mustofan mukaan lento QZ8501 kadotti yhteyden Jakartan lennonjohtotorniin kello 6.17 paikallista aikaa.

Mustofan mukaan koneen miehistö oli pyytänyt "epätavallista" reittiä ennen yhteyden katoamista.

Indonesialaisen TV-kanavan mukaan koneessa olijoista 149 olisi indonesialaisia, kolme eteläkorealaisia, yksi britti, yksi singaporelainen ja yksi malesialainen. Jakarta Globe -lehti kirjoittaa, että matkustajista 17 olisi lapsia, yksi heistä hyvin pieni lapsi.

Lento lähti Surabayasta kello 5.20 paikallista aikaa, ja sen oli määrä olla Singaporessa puoli yhdeksältä aamulla Singaporen aikaa (puoli kolmelta yöllä Suomen aikaa).

Singaporen lentokentän verkkosivuille lennon kohdalle on tullut merkintä, että kone on myöhässä.

...


Malesialaisilla lentoyhtiöillä on ollut musta vuosi. Aiemmin tänä vuonna Malaysia Airlines menetti kaksi konettaan.

Malaysia Airlinesin lento MH370 Kuala Lumpurista Pekingiin katosi maaliskuussa, mukanaan 239 matkustajaa ja miehistö. Heinäkuussa yhtiön lento MH17 ammuttiin alas Itä-Ukrainassa. Kaikki 298 koneessa ollutta kuolivat.
On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä. Paula 8v.

TheVanishedTerrorist


yks vaan

Kylläpä näitä nyt tippuu. Tätä tuskin tarvii epäillä alasammutuksi.
Kuka syrjisi minua?

niemi2

Halpalentoyhtiöillä on useimmiten kokemattomimmat lentäjät, jotka saattavat keskittyä vaikka myrskyyn ja uuteen lentoreittiin sen sijaan, että pitävät huolta itse lentämisestä. 

Lentoarvotietojen mukaan lento sujui hyvin kunnes kone lopetti lentoarvotietojen lähettämisen, mutta useimmiten ne johtuvat teknisistä ongelmista tietojen lähetyksissä ja sitä tapahtuu usein. Hätäviestien puuttuminen voi kertoa äkillisestä tapahtumasta, lentosijainnin epätietoisuudesta tai paniikista ohjaamosta.

https://twitter.com/flightradar24/status/549061937498431488/photo/1

https://twitter.com/flightradar24/status/549069684390494208/photo/1
MAKE FINLAND NORMAL AGAIN

Ajattelija2008


Shemeikka

Vain kuolleet kalat kulkevat virran mukana.

https://esapaloniemi.webnode.fi/
Nude but not naked

"Ajattele itse, tai muut päättävät puolestasi." Aku-Kimmo Ripatti

Shemeikka- mamukurssin käynyt suomalainen

Ajattelija2008

http://www.reuters.com/article/2015/07/30/malaysia-airline-crash-idUSL3N10A2IL20150730
Malesian edustaja sanoo, että osa on "melkein varmasti" Boeing 777:stä. Ja kun ainoa 777, joka koskaan on tuhoutunut, on tämä MH370, niin osa olisi peräisin kadonneesta lentokoneesta.

Siiven kappale on ajelehtinut meressä jopa 10 000 kilometria, joten löytöpaikka ei kerro, missä MH370 upposi.

Kertauksen vuoksi: MH370:n kapteeni oli kiivas Malesian hallituksen vastustaja, ja oli suuttunut siitä, että oppositiopoliitikko tuomittiin homoseksuaalisuudesta vankeuteen. Todennäköinen syyllinen on kapteeni.

RP

#527
Quote from: Ajattelija2008 on 30.07.2015, 10:02:46
http://www.reuters.com/article/2015/07/30/malaysia-airline-crash-idUSL3N10A2IL20150730
Malesian edustaja sanoo, että osa on "melkein varmasti" Boeing 777:stä. Ja kun ainoa 777, joka koskaan on tuhoutunut, on tämä MH370

Tuhoutunut meren yllä. Onhan niitä muutama muukin mennyt vuosien varrella, kuuluisimpana yksi tapaus Itä-Ukrainassa.

No, tuliphan vielä lisävarmennus siitä, että etsivät oikeasta valtamerestä.



"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

Ajattelija2008

http://www.dailymail.co.uk/news/article-3181176/Wing-flap-washed-Indian-Ocean-island-Boeing-777-confirms-Malaysia-Airlines-expert-claims-BARNACLES-pinpoint-site-MH370-s-black-box.html
Malesian ministeri vahvistaa, että siivenpalasen koodi vastaa Boeing 777:ää, eli pala tosiaan on lennosta MH370.

Merirokot voivat antaa tietoa siitä, missä lentokone on uponnut.

Ajattelija2008

http://www.themalaysianinsider.com/malaysia/article/flight-path-over-penang-a-last-farewell-for-mh370-pilot-reports-uk-daily
Tätä en ollut aikaisemmin lukenut. Lentokone teki jyrkän käännöksen lentääkseen Penangin saaren kautta. Kapteeni Shah oli kotoisin Penangin saarelta.

Andreas Lubitz ehkä matki MH370:n tuhoa lentäessään Germanwingsin koneen päin vuorta tänä keväänä.

Tällaiset tapaukset voitaisiin estää, jos lennonjohto voisi pakottaa lentokoneen omaan ohjaukseensa.

Shemeikka

Quote from: Ajattelija2008 on 31.07.2015, 23:50:39
Tällaiset tapaukset voitaisiin estää, jos lennonjohto voisi pakottaa lentokoneen omaan ohjaukseensa.

No, tuossa on haittapuolensa: jos terroristit kaappaavat sitten lennonjohtotornin niin he voivat saada ohjaukseensa kymmeniä, ellei satoja koneita.
Vain kuolleet kalat kulkevat virran mukana.

https://esapaloniemi.webnode.fi/
Nude but not naked

"Ajattele itse, tai muut päättävät puolestasi." Aku-Kimmo Ripatti

Shemeikka- mamukurssin käynyt suomalainen

Ajattelija2008

Quote from: Shemeikka on 01.08.2015, 12:59:12
Quote from: Ajattelija2008 on 31.07.2015, 23:50:39
Tällaiset tapaukset voitaisiin estää, jos lennonjohto voisi pakottaa lentokoneen omaan ohjaukseensa.

No, tuossa on haittapuolensa: jos terroristit kaappaavat sitten lennonjohtotornin niin he voivat saada ohjaukseensa kymmeniä, ellei satoja koneita.

Pitäisi olla hierarkia niin, että terroristit saisivat kauko-ohjauksen käyttöönsä vain kaappaamalla useita raskaasti vartioituja keskuksia ympäri maailman.

http://www.bbc.com/news/world-asia-33750811
Reunionilta on löydetty kappale, joka näyttää olevan lentokoneen ovi.

Jos varmistuu, että osat ovat MH370:stä, niin koneen kaappaaja on rysäyttänyt koneen vauhdilla valtamereen. Ehkä hän ei halunnut tehdä hidasta itsemurhaa antamalla koneen upota ehjänä mereen.

Faidros.

Quote from: Ajattelija2008 on 02.08.2015, 11:58:48
Jos varmistuu, että osat ovat MH370:stä, niin koneen kaappaaja on rysäyttänyt koneen vauhdilla valtamereen. Ehkä hän ei halunnut tehdä hidasta itsemurhaa antamalla koneen upota ehjänä mereen.

Hyvin päätelty! :P Kone ei voi mennä mitenkään muuten säpäleiksi kuin kaappaajan suorittamalla syöksyllä?
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Ajattelija2008

#533
Quote from: Faidros. on 02.08.2015, 12:26:43
Quote from: Ajattelija2008 on 02.08.2015, 11:58:48
Jos varmistuu, että osat ovat MH370:stä, niin koneen kaappaaja on rysäyttänyt koneen vauhdilla valtamereen. Ehkä hän ei halunnut tehdä hidasta itsemurhaa antamalla koneen upota ehjänä mereen.

Hyvin päätelty! :P Kone ei voi mennä mitenkään muuten säpäleiksi kuin kaappaajan suorittamalla syöksyllä?

Löydetty ovenpalanen Reunionilla ei ollut MH370:stä.

Täytyy korjata väitettäni, että MH370 olisi ainoa tuhoutunut 777. Nimittäin Ukrainassa alas ammuttu MH17 oli myös 777. Asiana Airlinesin 777 vuorostaan vaurioitui laskeutuessaan San Franciscoon 2011.

Tietysti lentokone voi hajota myös räjähdyksen takia. Mutta kun kerran kaappaaja oli lentänyt koneen keskelle valtamerta, niin miten ja miksi hän olisi sen räjäyttänyt? Kovin epätodennäköistä.

-PPT-


Ajattelija2008

Quote from: -PPT- on 02.08.2015, 18:57:56
Arvoitus jäi vielä ratkaisemattomaksi.

Siiven osasta yritetään päätellä, irtosiko se veteen osumisen takia vai räjähtikö lentokone. Merirokoista tai muusta tarttuneesta materiaalista voi hyvällä onnella saada tietoa putoamispaikasta.

Tarvittaisiin lentotallentimet, että voitaisiin selvittää, kuka kaappasi koneen. Kapteeni Shah on pääepäilty, mutta copilotti tai jopa matkustaja ovat mahdollisia myös.

Ajattelija2008

http://www.reuters.com/article/2015/08/05/us-malaysia-airlines-crash-idUSKCN0QA1KC20150805
Labra-analyysi vahvisti, että siivenkappale on lennosta MH370. Katsotaan, saako labra jotain muuta informaatiota irti.

Toni R Jyväskylästä

On muuten kauas eksynyt reitiltään. Mustat laatikot eivät vissiin lähetä signaalia enää vuoden jälkeen, koska akut on tyhjät, mutta eihän se data:n sieltä pitäisi kadota mihinkään, jos ne käyttää nauhoittamiseen HDD-asemia? Siis jos löytävät mokomat.

TheVanishedTerrorist

Quote from: Toni R Jyväskylästä on 05.08.2015, 21:36:16
On muuten kauas eksynyt reitiltään. Mustat laatikot eivät vissiin lähetä signaalia enää vuoden jälkeen, koska akut on tyhjät, mutta eihän se data:n sieltä pitäisi kadota mihinkään, jos ne käyttää nauhoittamiseen HDD-asemia? Siis jos löytävät mokomat.
Tässä pari linkkiä mistä löytyy lisää materiaalia liittyen laatikoihin. Meren syvyys tuo oman lisävärinsä tähän. Toivotaan että löytyy ja data on tallessa.

http://www.iasa.com.au/folders/Safety_Issues/dfdr-cvr/howblackboxworks-1.html

http://aviation.stackexchange.com/questions/2869/how-much-water-pressure-can-flight-recorders-withstand

Ajattelija2008

http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1438827562550.html
Jotkut asiantuntijat arvelevat, että MH370:n flaperon olisi rikkoutunut, jos kone olisi rysähtänyt nokka edellä veteen. Sillä perusteella arvellaan, että se on liidellyt. Itse uskoin kaapparin pyrkineen pehmeään laskeutumiseen, jotta kone uppoaisi kokonaisena. Mutta voiko iso kone tehdä niin pehmeää laskua veteen, että tuollainen siiveke ei irtoa?

Muutakin rojua on taas löytynyt, mutta ei välttämättä MH370:stä.

MH370 on tietääkseni ainoa suuri matkustajakone, joka koskaan on kadonnut pitkäksi aikaa. Jännittävä seurata, löytyykö hylky lähivuosina.