News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

2014-03-08: Malaysia Airlines, lento 370 (ja matka-asiakirjat)

Started by RP, 10.03.2014, 03:28:07

Previous topic - Next topic

ämpee

Kadonneen koneen etsinnöissä mukana jo 25 maata – kone ehkä maassa viimeisen satelliittihavainnon aikana

Jos kone on jo maassa, niin entäs matkustajat ja heidän puhelimensa ?
Niin, ja missä maassa ??

Quote"Malesiassa on aloitettu rikostutkinta kadonneesta matkustajakoneesta."

Jotain on siis jo löytynyt, rikostutkintaa tuskin aloitetaan ilman jonkinlaista näkemystä rikoksesta.

Quote"Kapteenin kotoa löydettiin lentosimulaattori, jota parhaillaan tutkitaan."

Eli perämies sittenkin kuuluisi uhrien joukkoon, koska näyttää siltä, että kippari on harjoitellut katoamistemppua etukäteen.
Tämä tapahtuma kiinnostaa taatusti viranomaisia ympäri maailman, sekä tietenkin yleisöä.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Nuivanlinna

QuoteKadonnut kone: Al-Qaida-teoria sai tukea
http://yle.fi/uutiset/kadonnut_kone_al-qaida-teoria_sai_tukea/7139263
Brittiläinen islamisti paljasti jo vuosia sitten malesialaisten terroristien aikeen tehdä 9/11-tyyppinen terrori-isku, kertoo Sunday Telegraph -sanomalehti. Malesian ilmailuviranomaisten toiminta herättää ihmetystä.
Malesian lentokoneen katoaminen on synnyttänyt paljon erilaisia teorioita. Yksi vaihtoehto on ollut, että jokin terroristiryhmä on ottanut koneen haltuunsa tai pudottanut sen.

Tämä teoria saattoi saada vahvistusta tiistaina New Yorkissa, missä oikeus käsitteli Osama bin Ladenin vävyn, Sulaiman Abu Ghaithin tapausta. Asiasta kertoo brittiläinen Sunday Telegraph -lehti.

Vangittu brittiläissyntyinen islamisti Saajid Badat kertoi videolinkin välityksellä olleensa vuosituhannen alussa Afganistanissa terroristien koulutusleirillä ja tuolloin tavanneensa myös malesialaisia islamisteja. Badat auttoi malesialaisia piilottamaan kenkään pienen pommin, jonka avulla lentokoneessa matkustajana ollut terroristi olisi voinut räjäyttää tiensä ohjaamoon.

Badat jäi kiinni vuonna 2005. Hän sai 13 vuoden vankeustuomion "kenkäpommimies" Richard Reidin avustamisesta. Reid yritti kenkäpommin avulla räjäyttää American Airlines -yhtiön koneen vuonna 2001, mutta pommi ei räjähtänyt.

Badatin mukaan al-Qaidan johtajiin kuuluva Khalid Sheikh Mohammed oli suunnitellut myös malesialaisia varten terrori-iskun. Mohammedilla oli lista maailman korkeimmista rakennuksista. New Yorkin kaksoistornit oli rastittu yli, mitä leirin terroristiopiskelijat pitivät hauskana vitsinä. Listalla oli Kuala Lumpurissa sijaitseva Petronas Tower.

Badat kertoi malesialaisten aikeista jo vuosia ennen nyt tapahtunutta mystistä matkustajakoneen katoamista.

Hänen tietojensa mukaan yksi malesialaista jihadisteista oli koulutettu lentäjä. Malaysian Airlinesin kone teki ennen katoamistaan erilaisia suunnanmuutoksia, joiden edellytyksenä oli osaava lentäjä.

Koneen katoamista tutkivat Malesian viranomaiset eivät ole sulkeneet terrorismiteoriaa pois vaihtoehtojen joukosta, mutta muuta vahvistusta sille ei ole saatu.


Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

Tommi Korhonen

Minusta johtolangat ovat kasassa siihen että kone on kaapattu, yritetty siviili-iskua, ja kone on ammuttu alas. Sekä taustatiedot että koneen liikehdintä että ilmavoimien tutkatietojen hämäryys voisivat törmätä. Ja tietenkään eivät voi tunnustaa sitä.
Koneen osat löytynevät joskus, ja musta laatikko 'kertoo' jotain katastrofaalista tapahtuneen, ja lopputulos jää mysteeriksi.

Lähetetty minun Nexus 7 laitteesta Tapatalkilla

Quote from: Ant. on 25.06.2015, 06:17:22Kerrassaan toivoton tilanne. Kaikki muut eduskuntapuolueet kannattavat suomalaisvastaista politiikkaa. Perussuomalaiset ovat ohjelmatasolla hyvä, mutta sillä on lampaan rohkeus.

Hämeenlinnan Oraakkeli

Hirveätä paskanjauhantaa asiasta josta on jo wikipediassa tarkka artikkeli, mitä tapahtui
http://fi.wikipedia.org/wiki/Swissairin_lento_111
Tässä on selkeä selitys tapahtumien kulusta.

mmm

Tässä on vähän pitempi raina Cody Wilsonista, joka esiintyy Dharman postaamassa linkissä. Lentokonekaappausta ajatellen tulostetut aseet ovat vaihtoehto, mutta muovinen ase ei siltikään poista patruunaproblematiikkaa, eli miten ne saa huijattua lennolle mukaan. Noissa turvatarkastuksissa on kai ihmiselementti kokoajan mukana, joten luulisi jonkun heräävän, jos edes muovisia aseen runkoja ja osia alkaa läpivalaisussa putkahtelemaan näytölle. Varsinkin nykyään, kun 3d tulostamisen pitäisi olla yleisesti ottaen ihmisten tietoisuudessa, ja etenkin lentokenttäturvallisuudesta vastaavien ihmisten tietoisuudessa.


linkki ois varmaan kiva http://www.youtube.com/watch?v=DconsfGsXyA
Eläköön Suomi ja Åland ja Sulo ja
brr..brr..brr...bruttokansantulo.

RP

Jolleivat ne laitteet haistele ruutia, minä en oikein usko, ettei sopivasti vaikka salkun tai kävelykepin rakenteeseen saisi piilotettua muutamaa patruunaa niin, etteivät ne pääsevät lähes varmasti turvatarkastuksesta läpi. Tosin, jos koneessa olisi ollut ulkoinen kaappaaja, hälytyksen puute viittaa siihen, että hän pääsi voimaa käyttämättä ohjaamoon. Tällöin kyllä keraaminen veitsi osaavissa käseissä riittäisi ihan hyvin (ja ohut metalliterä  myös ainakin olisi piilotettavissa). Se puolestaan, että lentokoneen laitteita sammuteltiin ajan kuluessa, aloittaen selvästi ennen viimeistä radioyhteyttä ja oletettavasti matkustamon hiljentämiseksi tehtyä "vuoristorata"operaattiota vihjaa nähdäkseni vahvasti siihen suuntaan, että kappari oli koneen kapteeni tai perämies, jonka ei tarvinnut "käsin" tehdä selvä kuin korkeintaan yhdestä kollegastaan.

"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

Nuivake

Jos lentokoneeseen halutaan aseita, ehkä niiden toimittaminen on helpompaa etukäteen huoltotöiden, siivouksen, ruokien mukana tai vastaavan yhteydessä. Eihän siihenkään tarvita kuin yksi henkilö sopivassa kohtaa?
Lähetetty minun ATK laitteestani Taputapu.

Ajattelija2008

The Independent -lehdessä kapteeni Shahia kuvaillaan teknologia-geekiksi, joka tiesi lentokoneen tekniikasta kaiken. Siinä ylivoimainen ykkösepäilty koneen kaappariksi. Ehkä hän halusi näyttää osaamistaan ja siksi teki parhaansa, että koneen hylkyä ei löydetä. Varmaan Shahilla on myös henkivakuutus, ja jos häntä ei pystytä osoittamaan rikolliseksi, saattavat omaiset saada rahat. Mutta vaikea uskoa, että motiiviksi kävisi henkivakuutus. Sen sijaan halu kostaa Malesian hallitukselle on pätevä motiivi.

TheVanishedTerrorist

Quote from: Ajattelija2008 on 16.03.2014, 15:03:24
The Independent -lehdessä kapteeni Shahia kuvaillaan teknologia-geekiksi, joka tiesi lentokoneen tekniikasta kaiken. Siinä ylivoimainen ykkösepäilty koneen kaappariksi. Ehkä hän halusi näyttää osaamistaan ja siksi teki parhaansa, että koneen hylkyä ei löydetä. Varmaan Shahilla on myös henkivakuutus, ja jos häntä ei pystytä osoittamaan rikolliseksi, saattavat omaiset saada rahat. Mutta vaikea uskoa, että motiiviksi kävisi henkivakuutus. Sen sijaan halu kostaa Malesian hallitukselle on pätevä motiivi.

Kapteenilla mielenkiintoisia tykkäyksiä Youtubessa.

http://www.youtube.com/user/catalinapby1

- Richard Dawkins Foundation for Reason and Science
- Seth macfarlane on atheism and gay rights
- Atheist Michael Newdow Intellectually Demolishes Arrogant Moron on Fox News
- The God Delusion
- Sir Ken Robinson: Do schools kill creativity?

jne...

RP

Quote from: SerialSuicideBomber on 16.03.2014, 16:20:34
Kapteenilla mielenkiintoisia tykkäyksiä Youtubessa.

Ateistiterroristi islamilaisesta maasta? Sitä ei käy kiistäminen, että nykyisillä tiedoilla hän jo yksin mahdollisuuksiensa takia keskeinen tai keskeisin epäilty, mutta muten tuossa olisi vähän "no, kerta se ensimmäinenkin" tunne.
"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

nollatoleranssi

Quote from: ämpee on 16.03.2014, 12:57:47
Quote"Kapteenin kotoa löydettiin lentosimulaattori, jota parhaillaan tutkitaan."

Eli perämies sittenkin kuuluisi uhrien joukkoon, koska näyttää siltä, että kippari on harjoitellut katoamistemppua etukäteen.
Tämä tapahtuma kiinnostaa taatusti viranomaisia ympäri maailman, sekä tietenkin yleisöä.

Mielestäni perämies on edelleen tässä vahvimmin epäiltynä (väitetty tunnolliseksi muslimiksi). Kapteenin syyllisyyteen ei ole erikoisempia motiiveja ja lisäksi oli kokenut lentokapteeni. Toisekseen simulaattorin pitäminen kotona ei ole kai vaarallista (varsinkin jos työkseen ohjaa tuollaista isoa konetta)? Ihan taviksillakin on näitä lentosimulaattoreita kotona.
Kriitikon varjo -blogi
http://kriitikonvarjo.blogspot.fi/

nollatoleranssi

Quote from: Tommi Korhonen on 16.03.2014, 13:27:17
Minusta johtolangat ovat kasassa siihen että kone on kaapattu, yritetty siviili-iskua, ja kone on ammuttu alas. Sekä taustatiedot että koneen liikehdintä että ilmavoimien tutkatietojen hämäryys voisivat törmätä. Ja tietenkään eivät voi tunnustaa sitä.
Koneen osat löytynevät joskus, ja musta laatikko 'kertoo' jotain katastrofaalista tapahtuneen, ja lopputulos jää mysteeriksi.

Lähetetty minun Nexus 7 laitteesta Tapatalkilla

Samaa mieltä olen ainakin nykyisten tietojen perusteella tapahtumista. Varsinkin kun tämä kone on täytynyt huomata useammassa maassa, ei pelkästään Malesiassa.
Kriitikon varjo -blogi
http://kriitikonvarjo.blogspot.fi/

Riukulehto

"Sanomattakin on selvää, että Itä-Ukrainassa on vahva venäjänkielinen vähemmistö, kun taas läntisellä puolella on enemmän ukrainalaisia. Yksi osasyy varmasti siihenkin, että tämä kriisi eskaloitui, oli se lainsäädäntö, joka rakennettiin venäjänkielisyyttä vastaan Ukrainassa": Alexander Stubb 11.9.2014

Onnikka

Quote from: RP on 16.03.2014, 16:39:30
Quote from: SerialSuicideBomber on 16.03.2014, 16:20:34
Kapteenilla mielenkiintoisia tykkäyksiä Youtubessa.
Ateistiterroristi islamilaisesta maasta? Sitä ei käy kiistäminen, että nykyisillä tiedoilla hän jo yksin mahdollisuuksiensa takia keskeinen tai keskeisin epäilty, mutta muten tuossa olisi vähän "no, kerta se ensimmäinenkin" tunne.
Quote from: nollatoleranssi on 16.03.2014, 17:01:11
Quote from: ämpee on 16.03.2014, 12:57:47
Quote"Kapteenin kotoa löydettiin lentosimulaattori, jota parhaillaan tutkitaan."
Eli perämies sittenkin kuuluisi uhrien joukkoon, koska näyttää siltä, että kippari on harjoitellut katoamistemppua etukäteen.
Tämä tapahtuma kiinnostaa taatusti viranomaisia ympäri maailman, sekä tietenkin yleisöä.

Mielestäni perämies on edelleen tässä vahvimmin epäiltynä (väitetty tunnolliseksi muslimiksi). Kapteenin syyllisyyteen ei ole erikoisempia motiiveja ja lisäksi oli kokenut lentokapteeni. Toisekseen simulaattorin pitäminen kotona ei ole kai vaarallista (varsinkin jos työkseen ohjaa tuollaista isoa konetta)? Ihan taviksillakin on näitä lentosimulaattoreita kotona.
Onhan siinä vähäsen eroa että onko lennellyt sitä reittiä mihinkä suuntaan kone katosi sillä simulaattorilla, vai onko harjoitellut tunnollisesti erilaisten vaaratilanteitten varalta. Voisi arvailla että tunnollisesti, riippumatta siitä kuka koneen ohjannut ja minne, kokenut kapteeni ei kait simulaattoria tarvisi lentääkseen ennalta päätettyä reittiä.
Netissä olleista videoista ei voine päätellä sitä mitä kantaa edustaa uskontojen suhteen.
Kapteeni olisi saattanut osata myöskin laittaa pois päältä moottorien pingit.
Quote from: Riukulehto on 16.03.2014, 17:19:51
http://www.usatoday.com/story/news/world/2014/03/16/malaysia-flight-missing-pilots/6484249/
QuoteZaharie has close ties with Malaysian opposition leader Anwar Ibrahim, who has been fighting a charge of sodomy.
Eikös nämä ole enempikin muotia nykyisin?

RP

Quote from: Onnikka on 16.03.2014, 17:32:13
Netissä olleista videoista ei voine päätellä sitä mitä kantaa edustaa uskontojen suhteen.
Kyllä minä noiden perusteella uskaltaisin sanoa, että hän joko ei ollut uskovainen tai sitten halusi muun maailman ajattelevan hänestä niin.
"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

Onnikka

http://www.express.co.uk/news/world/465126/Missing-Malaysia-Airlines-plane-may-have-been-cyber-hijacked-using-mobile-phone
QuoteDr Leivesley, a former Home Office scientific adviser, said the hackers could change the plane's speed, altitude and direction by sending radio signals to its flight management system. It could then be landed or made to crash by remote control. Possible culprits include criminal gangs, terrorists or a foreign power.
QuoteLast April, German security consultant Hugo Teso, who is also a commercial pilot, unveiled a way to hijack a plane remotely using a phone.
Ehkei ihan todennäköisimmästä päästä tämä teoria.

Sietäjä

Quote from: Onnikka on 16.03.2014, 19:51:29
http://www.express.co.uk/news/world/465126/Missing-Malaysia-Airlines-plane-may-have-been-cyber-hijacked-using-mobile-phone
QuoteDr Leivesley, a former Home Office scientific adviser, said the hackers could change the plane's speed, altitude and direction by sending radio signals to its flight management system. It could then be landed or made to crash by remote control. Possible culprits include criminal gangs, terrorists or a foreign power.
QuoteLast April, German security consultant Hugo Teso, who is also a commercial pilot, unveiled a way to hijack a plane remotely using a phone.
Ehkei ihan todennäköisimmästä päästä tämä teoria.

Samasta aiheesta eri lehdessä. Hugo Teson temppu mainittu ja todettu, että toimii simulaattorilla, ei oikealla koneella.

http://www.itproportal.com/2014/03/12/was-malaysia-airlines-flight-mh370-brought-down-by-a-cyber-attack/

Jääpää

 Se, että nuo koneet toimii yleensä jollain lailla, on pieni ihme. Tuhans..kymmeniä tuhansia tarkkuusosia
ja bugiton käyttis.
Ollako itsemurha, kaappaus.. vai ihan helkkarin laadukas venttiili?  Viesti ja tieto olisi kiva, mutta riskinsä siinäkin. Ja se hinta.
http://www.youtube.com/watch?v=Ig9LE0Vp1YM         (SilkAir)

PS. En muista tähän hätään ja kertoja on vähän kaukana, mitä jenkkihävittäjiä kosahteleli maastoon
lentäjän virheen vuoksi ja joku inttävä pilotti saikin sitten todistettua, että ominaisuus..

Edit: Lisään tämänkin. Koneessa ja käytt..jaa-a, surullista aina.
        http://www.youtube.com/watch?v=-hzuV570Hk0     (Air France)

Perustuslaki 29§
"Kansanedustaja on velvollinen toimessaan noudattamaan oikeutta ja totuutta. Hän on siinä velvollinen noudattamaan perustuslakia, eivätkä häntä sido muut määräykset."

kekkeruusi

Quote from: Jääpää on 16.03.2014, 22:59:43
Se, että nuo koneet toimii yleensä jollain lailla, on pieni ihme. Tuhans..kymmeniä tuhansia tarkkuusosia
ja bugiton käyttis.
Ollako itsemurha, kaappaus.. vai ihan helkkarin laadukas venttiili?  Viesti ja tieto olisi kiva, mutta riskinsä siinäkin. Ja se hinta.
http://www.youtube.com/watch?v=Ig9LE0Vp1YM

PS. En muista tähän hätään ja kertoja on vähän kaukana, mitä jenkkihävittäjiä kosahteleli maastoon
lentäjän virheen vuoksi ja joku inttävä pilotti saikin sitten todistettua, että ominaisuus..
Ai, siinäkö oli Windows käytössä? ;D Winukassahan ei ole bugeja, vaan ominaisuuksia.

niemi2

Lennon viimeisimpiä sijaintitietoja on saatu n. 1600 km:n päästä Australian Perhistä:

Quote
Satellite transmission data analyzed by U.S. investigators showed that the Malaysian Airline (MAS) System Bhd. jetliner's most likely last-known position was in a zone about 1,000 miles (1,609 kilometers) west of Perth, Australia, said two people in the U.S. government who are familiar with the readings. Najib was told that is the most promising lead on locating the plane, one of the people said.

http://www.bloomberg.com/news/2014-03-15/malaysia-sets-new-search-zone-as-flight-deliberately-diverted.html

Tässä karttaa alueelta, josta viimeisin sijaintitieto olisi saatu:

http://sandbox.maps.arcgis.com/apps/OnePane/basicviewer/index.html?appid=95cbede59b3e471eb14b52c362966934

MAKE FINLAND NORMAL AGAIN

Jääpää

Quote from: kekkeruusi on 16.03.2014, 23:02:11
Ai, siinäkö oli Windows käytössä? ;D Winukassahan ei ole bugeja, vaan ominaisuuksia.
Ei tietoa, mutta useasta sanotaan; * Helvetillinen kone!!". niin täysin mahdollista.
Ja mikä myyntivaltti;" just päivitettiin tän perkeleen Buena Vista Hasta la Vistaksi, nyt jummijammi rokkaa!'
Ja niitä tarvii olla koneessa kolme..paljon ominaisuuksia.
http://fi.m.wikipedia.org/wiki/Fly-by-wire
"Ominaisuus" muuten liittyi juuri siihen, että kone kaappasi ihmiseltä hallinnan, ettei sattuisi onnettomuutta. Oliko joku liikerajoitus, vai geetajuttomuus juttu,muista en.
Virheitten kertautumista jotenkin. Mistä on omiakin kokemuksia, onneksi ei lentokoneista.
Niin, asiasta. Kaveri huiskii menemään autopilotti päällä(tietenkin), on yö ja kenties ..no, ainakin ruokailu, sitten havahtuu siihen, että kurssi ihan perseellään ja tempaisee joystickistä roheemman korjauksen ja mitä tekee se autopilotti? 
Kytkeytyy nätisti pois päältä, vai ei ja alkaa "auttamaan", miten se on nykyään?
90-luvun alkupäästä pari hyvää juttua, mutta kaivan niihin(kin)l ähteet, ennen kuin horisen mitään.

PS.
Teoria Winkkarista voi pitää paikkansa, sarjanumero on jotenkin tuttu:
http://www.lentoposti.fi/uutiset/a321_sharklet_ongelmitta_finnairin_kayttoon_nyt_jannitetaan_a350_xwbn_tuloa
Perustuslaki 29§
"Kansanedustaja on velvollinen toimessaan noudattamaan oikeutta ja totuutta. Hän on siinä velvollinen noudattamaan perustuslakia, eivätkä häntä sido muut määräykset."

TheVanishedTerrorist

#351
Voihan sitä kone hallitustikin hajota http://imgur.com/gallery/59oQPGZ mutta kyllä tuo alkaa itsemurhalta vaikuttamaan..

Onnikka

http://yle.fi/uutiset/malesialaiset_tutkivat_mekaanikon_osuutta_lentokoneen_katoamiseen/7139944
QuoteEsiin on nyt noussut 29-vuotias lentomekaanikko Mohd Khairul Amri Selamat. Hän oli lennolla matkustajana.

Lentomekaanikkojen tehtäviin kuuluu huolehtia, että lentokoneen järjestelmät toimivat ja jos ongelmia ilmenee, mekaanikko korjaa viat. Lentomekaanikot voivat kuulua lentokoneen ohjaamomiehistöön lentäjän ja perämiehen lisäksi.

RP

Quote from: niemi2 on 17.03.2014, 00:02:10
Lennon viimeisimpiä sijaintitietoja on saatu n. 1600 km:n päästä Australian Perhistä:

Piannalta mahdollisesti löytyvästä rojustakin taitaisi olla enää rajallisesti apua veteensyöksypaikan paikallistamisessa? Aallot ja virtaukset ehtineet jo kuljettamaan aika kauaksi alkuperäiseltä paikaltaan.
"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/


RP

Quote from: Atte Saarela on 17.03.2014, 10:16:01
Tässä teoria jonka mukaan kone olisi voitu viedä esim Pakistaniin ..http://keithledgerwood.tumblr.com/post/79838944823/did-malaysian-airlines-370-disappear-using-sia68
Jotta kone olisi päätynyt niille "satelliittikaarille" sen olisi tuossakin vaihtoehdossa lopulta kääntyä jonnekin Pakistanin pohjois- tai itäpuolelle.
"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

Vasarahammer

New Straits Times väittää, että Malakansalmesta olisi löytynyt koneen jäännöksiä:


Debris found at Straits of Malakka


Koneen ympärillä pyörii spekulaatioita, mutta itse pidän todennäköisimpänä vaihtoehtona koneen putoamista mereen.
"The trouble with our liberal friends is not that they're ignorant; it's just that they know so much that isn't so." -Ronald Reagan

Onnikka

Quote from: Vasarahammer on 17.03.2014, 10:39:55
Koneen ympärillä pyörii spekulaatioita, mutta itse pidän todennäköisimpänä vaihtoehtona koneen putoamista mereen.
Jos se on poikennut kurssiltaan kuten sanotaan, niin jokin syyhän siinä on.

Ehkä sitä on yritetty kaapata ja ohjata jonnekin mutta kapteeni on päättänyt että parempi mennä mereen.
Mikäli asutetulle alueelle olisi pitänyt mennä eikä lupa taikka käsky ollut laskeutua niin vähempi uhreja tulee mereen syöksymällä.

Kun toinen lentäjistä oli intohimoisesti ammattiinsa suhtautuva konkari ja toinen taasen nuori lentokapteeni joka piti naisista, olisiko kumpikaan kovin innokas muutoin mereen lentämään.

Vaihtoehtoisesti kaappaaja ei osannut lentää, päästyään lentäjistä eroon jotain möhläsi pahemman kerran. Mikäli sitten konetta ei ammuttu alas kuten aiemmin ketjussa esitetty.

Griffinvaari

Aikaisemmin oli myös uutinen aleelta löydetystä pelastuslautasta, oliko ankka ei selvinnyt, valvontasignaalit eivät tule uponneesta koneesta, mutta erehdys signaalin lahettäjästä on mahdollinen, siis 370 nimissä niitä on lahettänyt muu kone. Mokomaan on tullut törmättyä useamminkin tosin ei ilmailun parissa.

Vasarahammer

Quote from: Onnikka on 17.03.2014, 10:58:44
Jos se on poikennut kurssiltaan kuten sanotaan, niin jokin syyhän siinä on.

Ehkä sitä on yritetty kaapata ja ohjata jonnekin mutta kapteeni on päättänyt että parempi mennä mereen.
Mikäli asutetulle alueelle olisi pitänyt mennä eikä lupa taikka käsky ollut laskeutua niin vähempi uhreja tulee mereen syöksymällä.


Tarkoitin kommentillani, että mereen putoaminen on todennäköisempi vaihtoehto kuin se, että kone olisi laskeutunut jonnekin ja sen jälkeen piilotettu.

Olen samaa mieltä, että lentoreitin muuttamiseen on ollut joku syy, jota emme vielä tiedä.
"The trouble with our liberal friends is not that they're ignorant; it's just that they know so much that isn't so." -Ronald Reagan