News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2014-03-08: Malaysia Airlines, lento 370 (ja matka-asiakirjat)

Started by RP, 10.03.2014, 03:28:07

Previous topic - Next topic

imaginaariluku

Koneen puikoissa ollut, on todella halunnut, ettei konetta löydetä. Itsemurhaa pidetään amerikan lehdistössä todennäköisimpänä vaihtoehtona. Osasi sulkea radiot, tiesi missä voi lentää niin etteivät kännykät kuulu ja tutkat eivät tarkkaile. Osasipa vielä käyttää päiväntasaajaakin näppärästi hyödyksi kun geostationääriset sateelliitit eivät voi moottorin lähettämien pingien perusteella päätellä yhtä mahdollista sijantia, vaan niitä on kaksi. Kauempana päiväntasaajasta olisi sijainti ollut yksiselitteinen kun kone ei voi noin vain vaihtaa paikkaansa toiselle puolelle palloa.

Kone levännee tällä hetkellä eteläisellä tutkinta-alueella viiden kilometrin syvyydessä. Kone on voinut edetä viimeisetä pingistä mihin tahansa suuntaan maksiminopeudellaan vielä vajaat 500 km. Siinä on mukava alue haravoitavaksi merenpohjasta, 785 000 neliökilometriä.

Kni

Quote from: RP on 15.03.2014, 16:25:33
Quote from: Kni on 15.03.2014, 16:07:50
En tunne tekniikkaa, mutta eikö kännykkäpaikannus perustu kännykän lähellä olevien tukiasemien välittämiin tietoihin. Jos oletamme, että puhelin on esim. jossakin Somalian maaseudulla, missä on yksi asema kylän päällikköä varten niin paikannus edellyttäisi joko Somalian viranomaisten (joita ei ole) tai paikallisen TeliaSoneran toimia? Vai voiko Somaliassa olevan puhelimen paikantaa esim. Suomesta?

Jonkun muunkin kuin somalialaisen tahon asiasta pitää tietää, koska miten muuten se soittoyritys osattaisiin ohjata sinne somalailaiseen verkkoon? En tiedä, onko tieto tavoitellun liittymän omalla operaattorilla, vai jollakin kansainvälisellä taholla, jolta järjestelmä sitä kysyy, mutta jommalla kummalla tiedon nähdäkseni on pakko olla.

Minäkään en tiedä, mutta voisin kuvitella että puhelut välittyvät täysin automaattisesti, mutta paikannus vaatii ihmistyötä. Joku tekniikkaa tunteva voisi valaista kuinka paljon yksityiskohtia (tukiasemat, satelliitit jne) puhelun yhdistymisestä on tiedossa kun soitetaan. Näkeekö kartasta mitä reittiä signaali kulkee?
Osa järjestäytynyttä koulutettua koneistoa.

desperaato

Quote from: imaginaariluku on 15.03.2014, 16:37:20
Koneen puikoissa ollut, on todella halunnut, ettei konetta löydetä. Itsemurhaa pidetään amerikan lehdistössä todennäköisimpänä vaihtoehtona.

Amerikkalaisessa lehdistössä. Kuulostaa kyllä tod. kaukaa haetulta. Että joku lentelis rontti 200 matkustajaa mukanaan puoli maapalloo pitkin päiväntasaajaa vain tappaakseen itsensä?
Olis kuitenkin päässyt paljon helpommalla ja homma olis ollu paljon varmempi kun olis vetäny Kiinassa koneen reippaasti tonttiin. Nyt joutui kuitenkin hoiteleen ensin co-pilotin ja oleen pelko persiissä jos vaikka matkustajat tulis oven läpi.

Kni

Täällä on muutama mielenkiintoinen detalji:
https://www.facebook.com/MH370

Quote* It had 7.5 hours of fuel left when it vanished
* The plane crossed the Malay peninsula at the border with Thailand and was considered as friendly, and therefore not challenged.
* Interpol says there are a few passengers with suspect passports
The search and rescue mission is now focused on a northern corridor extending from Thailand to Kazakhstan/Turkmenistan and the southern corridor extending from Indonesia to the south of the Indian Ocean.

Kone siis lensi tunnistamattomana Malajin niemimaan yli Thaimaan ja Malesian rajan kohdalla. Konetta pidettiin "ystävällisenä", ilmeisesti sekä Thaimaassa että Malesiassa, minkä takia se ei aiheuttanut mitään toimenpiteitä. Milläköhän perusteella sitä pidettiin "ystävällisenä"? Onko kone samalla perusteella voinut lentää "ystävällisenä" muidenkin maiden yli?

Epäilyttäviä passeja oli useilla matkustajilla.

Eipä ole ihan helppo homma löytää konetta.
Osa järjestäytynyttä koulutettua koneistoa.

Griffinvaari

Quote from: Kni on 15.03.2014, 16:15:22
Quote from: Griffinvaari on 15.03.2014, 15:40:39
Saisiko tuolle jostain vahvistuksen että olisivat hälyyttäneet, mikäli näin, niin mikä tahansa operaattori kykenee kysymään puhelimen sijainnin tukiaseman tarkkuudella.
Selittäisi myös miksi jenkit ovat liikkeellä niin vahvalla sotilas tekniikalla.

Tämä löytyi:
QuoteKadonneen malesialaiskoneen matkustajien omaiset ovat raportoineet, että heidän läheistensä puhelimet hälyttävät yhä soitettaessa. Tämä on aiheuttanut ympäri maailman ihmetystä siitä, mitä puhelinten hälyttäminen kertoo lennon MH370 kohtalosta.
http://www.uusisuomi.fi/ulkomaat/67331-puhelinteorialle-tyrmays-ei-kerro-mitaan-mh370n-katoamisesta

Tekniikoissa on ilmeisesti eroja, kertoo Petri Suomi kommenttiosiossa:

QuotePetri Suomi
12.3.2014 14:55
uusi
Ei se merkittävästi eroa. Jos puhelin hälyyttää normaalisti, niin se on toiminnassa. Jos ei ole, se hälyyttää muutaman kerran ja vakioviesti kertoo, ettei puhelimeen saada tällähetkellä yhteyttä. Tai siis luulen(en ymmärrä paikallista kieltä) niin ja näin olen itselleni antanut kertoa.

Täytyy kuitenkin muistaa, että alueella toimii lukuisia operaattoreita ja kapuloissa on eri operaattoreiden kortteja. Erilaiset roaming-sopimukset yms.

Esimerkkinä sellainenkin ero Suomeen, että Prepaid SIM kapulassa ja puheaika loppu.
Puhelimeen pystyi soittamaan, mutta sillä ei voinut soittaa eikä teksti/data toimi. Suomessa etukäteen maksettava mykistyy tyystin. Vain 112 toimii, mutta se toimii ilman korttiakin kaikilla kapuloilla, kunhan virtaa riittää.

Myös vastaajat ovat Kiinassa; Vietnamissa ja Malesiassa aivan samoin saatava palvelu kuin meillä. Kaikkia en tiedä, kun kaupoissa oli kymmenien eri operaatoreiden kortteja. Jopa niitä, joilla tekstarin lähettäminen Suomeen oli katastrofi. Tukiasema kun lähetti samaa tekstaria loputtomiin. Syynä vanha/erilainen tekniikka kiinalaisen operattorin verkossa.

Kun känny on virrallinen ja verkkoyhteydessä lähin sijainti rekisteri rekisteröi sen uniikilla valmistetunnuksella ja jakaa tiedon mailman laajuisesti, siten suomesta voi soittaa malesiaan ko numeroon, jokainen operaattori voi lähettää kyselyn missä ko puhelin on ja saa tiedon siitä minkätukiaseman piirissä se on tai viimeksi oli.
Tämä on kansainvölinen standardi, eikä ainakaan minulla ole tiedossani poikkeamia.
Outo juttu jälleen, tai klassisesti "jenkit tietää enemmän kuin kertoo".
No vähemmälläkin tietysti pääsee jäseneksi foliohattuihin, nimittäin jos virkamiehillämme on tiedossa yhdenkin matkustajan numero, niin miksi eivät pyydä kyselyä???.

Kni

Quote from: desperaato on 15.03.2014, 16:48:33
Quote from: imaginaariluku on 15.03.2014, 16:37:20
Koneen puikoissa ollut, on todella halunnut, ettei konetta löydetä. Itsemurhaa pidetään amerikan lehdistössä todennäköisimpänä vaihtoehtona.

Amerikkalaisessa lehdistössä. Kuulostaa kyllä tod. kaukaa haetulta. Että joku lentelis rontti 200 matkustajaa mukanaan puoli maapalloo pitkin päiväntasaajaa vain tappaakseen itsensä?
Olis kuitenkin päässyt paljon helpommalla ja homma olis ollu paljon varmempi kun olis vetäny Kiinassa koneen reippaasti tonttiin. Nyt joutui kuitenkin hoiteleen ensin co-pilotin ja oleen pelko persiissä jos vaikka matkustajat tulis oven läpi.

Minäkin pidän itsemurhaa epätodennäköisenä. Helpointa olisi ollut yksinään hypätä junan tai rekan alle. Jos olisi tarkoitus tappaa samalla kaikki muutkin niin luulisi että haluaisi silloin tehdä asian näyttävästi, esim. "vetämällä Kiinassa koneen reippaasti tonttiin".

Todennäköisimmältä vaikuttaa, että koneella on yritetty päästä jonnekin ja polttoaineen loppumisen tai jonkun muun syyn takia ollaan syöksytty mereen.
Osa järjestäytynyttä koulutettua koneistoa.

Griffinvaari

Jos kone on kyennyt naamioidulla id tunnuksell lentämään eri valtioiden ilmatilassa niin miksei myös sopivasti voidellussa paikassa tankilla.

ämpee

Quote from: desperaato on 15.03.2014, 16:48:33

Olis kuitenkin päässyt paljon helpommalla ja homma olis ollu paljon varmempi kun olis vetäny Kiinassa koneen reippaasti tonttiin. Nyt joutui kuitenkin hoiteleen ensin co-pilotin ja oleen pelko persiissä jos vaikka matkustajat tulis oven läpi.

Tämäkin on kummallista, ihmeen monimutkaisesti tehty itsemurha.
Etenkin salaaminen tuntuu kummalliselta, ja matkustajat olisivat kyllä kytkeneet puhelimensa päälle jos olisivat pystyneet, eli käynti 13.500 metrissä ensin, ja sitten pika pika alas 6.900 jotta itse selviää jonnekin muualle tekemään sitä itsemurhaa, mikä on erittäin kummallista sekin.

Mustissa laatikoissa on lähettimet, eli pitikö vielä laskeutua varovaisesti veteen, että ehtii sinne 5.000 syvyteen josta radio ei enää kuulu ?
Sekin on kummallista.

Helpointa olisi ollut lähteä yksinpurjehdukselle "laina"veneellä.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

ämpee

Quote from: Kni on 15.03.2014, 17:00:26

Todennäköisimmältä vaikuttaa, että koneella on yritetty päästä jonnekin ja polttoaineen loppumisen tai jonkun muun syyn takia ollaan syöksytty mereen.

Sinne "jonnekin" olisi taatusti päässyt helpommallakin, ellei kyse ole P-Korea, mutta silloin tutkakuvien perusteella on tullut vakava suunnistusvirhe.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Kni

Quote from: ämpee on 15.03.2014, 17:18:09
Quote from: Kni on 15.03.2014, 17:00:26

Todennäköisimmältä vaikuttaa, että koneella on yritetty päästä jonnekin ja polttoaineen loppumisen tai jonkun muun syyn takia ollaan syöksytty mereen.

Sinne "jonnekin" olisi taatusti päässyt helpommallakin, ellei kyse ole P-Korea, mutta silloin tutkakuvien perusteella on tullut vakava suunnistusvirhe.

Minäkin pidin P-Koreaa jossakin vaiheessa mahdollisena osallisena, mutta ilmeisesti se ei mitenkään liity kuvioon. Olisi myös ollut paljon helpompi lentää normaalisti melkein perille Beijingiin ja sitten tehdä äkkikäännös itään.

Myös se käynti yli 13 km:ssa ja sitten alas tulo ovat tosiaan kummallisia. Voisiko se liittyä ohjaamossa käytyyn tappeluun?

Mahtoikohan koneessa olla yhtään somalitaustaista? Jos oli niin se voisi antaa vinkin mistä suunnasta etsiä, jos mitään muutakaan ideaa ei ole. En osaa kuvitella, että mainitsemani "jonnekin" olisi muualla kuin jossakin n.s. roistovaltiossa.
Osa järjestäytynyttä koulutettua koneistoa.

Kni

Quote from: Griffinvaari on 15.03.2014, 16:51:42
"jenkit tietää enemmän kuin kertoo".

Tuo on hyvin mahdollista. Jenkeillä on omat syynsä olla huolissaan irrallaan lentelevistä lentokoneista.
Osa järjestäytynyttä koulutettua koneistoa.

Onnikka

Quote from: ämpee on 15.03.2014, 17:18:09
Quote from: Kni on 15.03.2014, 17:00:26

Todennäköisimmältä vaikuttaa, että koneella on yritetty päästä jonnekin ja polttoaineen loppumisen tai jonkun muun syyn takia ollaan syöksytty mereen.

Sinne "jonnekin" olisi taatusti päässyt helpommallakin, ellei kyse ole P-Korea, mutta silloin tutkakuvien perusteella on tullut vakava suunnistusvirhe.
Eipä kait se sinnekään vaikea olisi "päästä."
Senkun lipun ostaa ja menee.

Mikäli joku suunnittelee kaappauksen, ei varmastikaan ihan ekana kaappaa konetta jossa polttoaine loppuisi ennen määränpäätä myöskään. Johan se suunnittelupuoli vaatii aikaa ja pohtimista.

RP

Quote from: Kni on 15.03.2014, 17:33:06
Mahtoikohan koneessa olla yhtään somalitaustaista? Jos oli niin se voisi antaa vinkin mistä suunnasta etsiä, jos mitään muutakaan ideaa ei ole. En osaa kuvitella, että mainitsemani "jonnekin" olisi muualla kuin jossakin n.s. roistovaltiossa.
Mogadishu olisi ollut lähtöpisteestä kokolailla tasan 2000 kilometriä kauempana kuin Peking. Sanoisin, että liian kaukana, ottaen huomioon, että kone ei kuitenkaan suunnannut suoraan länteen päin.
"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

Kni

Quote from: Onnikka on 15.03.2014, 17:56:59
Mikäli joku suunnittelee kaappauksen, ei varmastikaan ihan ekana kaappaa konetta jossa polttoaine loppuisi ennen määränpäätä myöskään. Johan se suunnittelupuoli vaatii aikaa ja pohtimista.

Hyvä huomio. Kaappaaja ei kuitenkaan tiedä paljonko koneessa on ylimääräistä polttoainetta. Tällä kerralla oli 2 tuntia eli noin kolmasosa ylimääräistä, mutta aiemmin joku täällä tiesi tai oli tietävinään että jopa 7 tuntia varten. Käsittääkseni polttoaineen määrä päätetään vasta ennen juuri lentoa, riippuen koneen painosta, sääolosuhteista ym. tekijöistä. Niinpä kaappaajan matkan kohde eli "jonnekin" pitäisi olla sellaisessa paikassa minne pääsee vähimmällä lisäpolttoainemäärällä mitä normaalisti koneisiin tankataan.

Iltalehti on laskenut että kone olisi voinut ehtiä jopa Somaliaan. Somalia ja Jemen ovat kuitenkin tuon laskelman mukaan siinä ja siinä, joten jos kaappari on rationaalinen niin ei lähde noin pitkälle.
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2014031518126007_ul.shtml

Kuva Iltalehdestä.
Osa järjestäytynyttä koulutettua koneistoa.

Kni

Quote from: RP on 15.03.2014, 18:08:10
Mogadishu olisi ollut lähtöpisteestä kokolailla tasan 2000 kilometriä kauempana kuin Peking. Sanoisin, että liian kaukana, ottaen huomioon, että kone ei kuitenkaan suunnannut suoraan länteen päin.

Laskit saman kuin minä mutta vähän nopeammin!  ;)
Osa järjestäytynyttä koulutettua koneistoa.

RP

"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

Nuivanlinna

Quote from: Kni on 15.03.2014, 18:15:56



Kuva Iltalehdestä.
[/quote]


Tuohonhan sopisi perinteiset terrorismin suurvallat Pakistan, Afganistan ja Saudi-Arabia. Mihin aikovat koneen lentää sieltä ja millä lastilla?
Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

Ajattelija2008

Itsemurhaaja ehkä haluaa omaisten saavan henkivakuutusrahat. Siksi kone piti piilottaa Intian valtameren keskelle. Tässä hypoteesissa on heikkoutena se, että miksi itsemurhaaja tappaisi samalla matkustajat. Egyptairin pilotti 1999 halusi kohtaa esimiehilleen ja tuhosi siksi koko lentokoneen.

En ylläty, jos kapteeni tai perämies on ollut riidoissa lentoyhtiön kanssa.

Onnikka

Quote from: Kni on 15.03.2014, 18:15:56

Hyvä huomio. Kaappaaja ei kuitenkaan tiedä paljonko koneessa on ylimääräistä polttoainetta. Tällä kerralla oli 2 tuntia eli noin kolmasosa ylimääräistä, mutta aiemmin joku täällä tiesi tai oli tietävinään että jopa 7 tuntia varten. Käsittääkseni polttoaineen määrä päätetään vasta ennen juuri lentoa, riippuen koneen painosta, sääolosuhteista ym. tekijöistä. Niinpä kaappaajan matkan kohde eli "jonnekin" pitäisi olla sellaisessa paikassa minne pääsee vähimmällä lisäpolttoainemäärällä mitä normaalisti koneisiin tankataan.
Kaappaaja saisi luultavasti lisääkin polttoainetta uhkaamalla matkustajien henkeä. Mittarista näkisi paljonko tarvitsee.
Ei vaan ole kovin suosiossa olleet enää viime aikoina kaappaukset.

Tuolla ehdotetaan Pakistania määränpääksi. Onko sitten mitä tasoa pohtiminen, hankalaa on arvioida.
http://hollywoodlife.com/2014/03/15/malaysia-airlines-flight-370-hijacking-motive-pakistan-terrorism/
QuotePakistan has long been a home to terrorist cells — it is where Osama bin Laden founded Al Qaeda, and the terrorist group still exists in parts of the country. The fear is that Flight 370 was allowed to land in the country, and that now a dangerous terrorist group is planning to use the plane for an attack — or at least set up a hostage situation with the 239 passengers who were on board.
Melkoisen hankala operaatio vain olisi kone ensin kaapata jotta voi käyttää hyökkäyksessä, samoin kuin matkustajien käyttö jonain vaihtovälineenä tms.
Koneen voi ampua alas, matkustajia yrittää pelastaa erikoisjoukoilla.



Kni

Quote from: Onnikka on 15.03.2014, 18:32:54
Tuolla ehdotetaan Pakistania määränpääksi. Onko sitten mitä tasoa pohtiminen, hankalaa on arvioida.
http://hollywoodlife.com/2014/03/15/malaysia-airlines-flight-370-hijacking-motive-pakistan-terrorism/
QuotePakistan has long been a home to terrorist cells — it is where Osama bin Laden founded Al Qaeda, and the terrorist group still exists in parts of the country. The fear is that Flight 370 was allowed to land in the country, and that now a dangerous terrorist group is planning to use the plane for an attack — or at least set up a hostage situation with the 239 passengers who were on board.
Melkoisen hankala operaatio vain olisi kone ensin kaapata jotta voi käyttää hyökkäyksessä, samoin kuin matkustajien käyttö jonain vaihtovälineenä tms.
Koneen voi ampua alas, matkustajia yrittää pelastaa erikoisjoukoilla.

Onhan tuo mahdollinen kuvio, ainakin meidän foliohattuteorioiden mittakaavassa. Osia Pakistanista on kai aika lailla terroristien hallussa.

Ilmeisesti tuo aiemmin linkittämäni fb-sivu on kai tämän lennon jonkinlainen tiedotuskanava. Siellähän oli mm. näin:
Quote
* The plane crossed the Malay peninsula at the border with Thailand and was considered as friendly, and therefore not challenged.
The search and rescue mission is now focused on a northern corridor extending from Thailand to Kazakhstan/Turkmenistan
Kiinan uiguurialueet on aivan länsi-Kiinassa, Kazakstanin rajan tuntumassa. Jos koneen kiinalaiset olivat han-kiinalaisia niin motiivi voisi löytyä. Kiinan uiguurialueetkin ovat Kiinan hallituksen hallinnassa joten sinne se ei voisi laskeutua. Pohjois-Pakistan olisi siinä mielessä loogisempi vaihtoehto.

Sitä en vain käsitä, miten kone voisi tunnistamattomana lentää Intian yli. Ellei sitä sitten pidetä "ystävällisenä" eikä välitetä kuka se on.
Osa järjestäytynyttä koulutettua koneistoa.

Lasse

"jenkit tietää enemmän kuin kertoo" -teemalla ns. loppuun asti:

Was Malaysia Airlines Flight 370 Redirected to Diego Garcia?
http://www.cabaltimes.com/2014/03/12/ma370-redirected-to-diego-garcia/

(http://i2.wp.com/www.cabaltimes.com/wp-content/diego-garcia.jpg?resize=442%2C263)

edit, pikku iltasatu:
Quote
Once upon a time there was a plane that had its systems hacked. It flew up very high and depressurized until everyone fell asleep. The plane then danced it dance until it seemed to disappear. Once landed it was fitted with a mushroom maker lost from cellars of Mr. Bear. And it waited until it could once again fly a path that belonged to another. Mr. Bear never saw it coming.

NOVUS ORDO HOMMARUM

RP

Quote from: Kni on 15.03.2014, 18:51:23
The search and rescue mission is now focused on a northern corridor extending from Thailand to Kazakhstan/Turkmenistan
Kiinan uiguurialueet on aivan länsi-Kiinassa, Kazakstanin rajan tuntumassa. Jos koneen kiinalaiset olivat han-kiinalaisia niin motiivi voisi löytyä. Kiinan uiguurialueetkin ovat Kiinan hallituksen hallinnassa joten sinne se ei voisi laskeutua. Pohjois-Pakistan olisi siinä mielessä loogisempi vaihtoehto.

Sitä en vain käsitä, miten kone voisi tunnistamattomana lentää Intian yli. Ellei sitä sitten pidetä "ystävällisenä" eikä välitetä kuka se on.
[/quote]
Ennemänkin Kiinan ilmavalvonnan (puuttumisen) pitäisi tuossa vaihtoehdossa epäilyttää: https://twitter.com/chicoharlan/status/444770687064875009

En tiedä. Toisessa vaihtoehdossa puolestaan tuntuisi, että olisi nähty kohtuuttoman paljon vaivaa koneen lentämiseksi mereen.
"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

Kni

Kun / jos tämä tapaus joskus ratkeaa, niin paljastaakohan se jotakin tuon alueen sotilaallisen ilmavalvonnan tasosta? Lennelty mennen tullen ja kukaan ei huomannut mitään.
Osa järjestäytynyttä koulutettua koneistoa.

Nuivanlinna

Quote from: Lasse on 15.03.2014, 19:24:24
"jenkit tietää enemmän kuin kertoo" -teemalla ns. loppuun asti:

Was Malaysia Airlines Flight 370 Redirected to Diego Garcia?
http://www.cabaltimes.com/2014/03/12/ma370-redirected-to-diego-garcia/

(http://i2.wp.com/www.cabaltimes.com/wp-content/diego-garcia.jpg?resize=442%2C263)

edit, pikku iltasatu:
Quote
Once upon a time there was a plane that had its systems hacked. It flew up very high and depressurized until everyone fell asleep. The plane then danced it dance until it seemed to disappear. Once landed it was fitted with a mushroom maker lost from cellars of Mr. Bear. And it waited until it could once again fly a path that belonged to another. Mr. Bear never saw it coming.


Atomipommi kyytiin ja Al Qaedan pojat puikkoihin, sitten kohti Moskovaa?
Voisiko rauhannobelisti olla noin röyhkeä?
Quote from: millla on 04.03.2016, 23:01:53
Pahinta Suomessa on tämän köyhyyden lisäksi henkinen köyhyys. Meiltä puuttuu horisontti, mihin katsoa ja mitä tavoitella.

Jaakko Sivonen

Quote from: Lasse on 15.03.2014, 19:24:24
"jenkit tietää enemmän kuin kertoo" -teemalla ns. loppuun asti:

Was Malaysia Airlines Flight 370 Redirected to Diego Garcia?
http://www.cabaltimes.com/2014/03/12/ma370-redirected-to-diego-garcia/

Tapasi mukaan käytät taas lähteenä foliohattusivustoa, jonka "kategorioihin" kuuluu mm. "Illuminati", "NWO" sekä WTC-salaliittoteoriat.
Malo periculosam libertatem quam quietum servitium

Jääpää

 Foliosilinterihattu pukkaa.
Quote from: Onnikka on 15.03.2014, 12:52:46
Jotenkin vaan aattelisi, että mikäli tarvis on koneelle, sellaisen voisi vuokrata.
Ketjussa aiemmin esitetty mahdollisuus siitä että koneessa olisi jotain arvokasta lastia voisi olla parempi syy sellainen kaapata?
Josko vaikka jotain sellaista mistä viranomaiset ei tienneet tai sellaista josta eivät tahdo kertoa, joku keksinyt vetästä välistä?
Niin rehellinen äkkiä luulisi ja hyvä huijari varmaan pystyisikin, mutta eppäilen, että kun juuri perustetun lentoyhtiön, vaikka Loma Lieksa Al-Kaira, edustajalta (koneinsinöörilentokapteeni) takuumaksuksi lävähtäisi pöytään Soilen allekirjoittama maksusitoumus, niin homma tyssäisi siihen.
Kiinalaista miljönääriä feikkaava Moro-mies saattaisi mennä läpi ( Moro Island humoristit ei naurata)
http://wiki.answers.com/Q/How_much_does_it_cost_to_rent_a_Boeing_737#slide=1
Lisäksi luulen, että nykyään vuokrakoneiden lentämisiä ja olinpaikkoja kytätään aika tehokkaasti, että fiman paikallinen Repomies pääsee vähemmillä lääkkeillä:
http://www.corporatejetinvestor.com/articles/nick-popovich-aircraft-repo-man-541/
Nyt on kyllä perässä vähän enemmän Repomiehiä.. Toisaaltaan kone on perusteellisesti hukattu.. Eikä tässä ole mitään mieltä, mutta koskas min..näillä on ollut?
Ja ainahan rikoksenteko välineet kannattaa nyysiä,  konekin täytyy laittaa ihan päreiksi sisältä
(atomivoimala hyökkäys nyt oletuksena), kun revitään pois kaikenmaailman salaisia tunnistus-ja ajonestolaitteita ja laitetaan omia tilalle.
Yksi juttu, mikä on ihan pakollinen varustus, on "omakone" Stingereiden yms. varalle.
http://maanpuolustus.net/threads/ilmatorjunta.523/page-98
Joku terästolppa..ei, ontelopanos ..yhdistelmä? Tilaa on, paino rajoittaa.
Kovilla vartioilla voisi olla Stingereistä pois omakone tunnistukset,
http://www.nei.org/resourcesandstats/documentlibrary/safetyandsecurity/video/nuclearpowerplantsecurityvideo
  mutta ehkä ei.
http://www.youtube.com/watch?v=5jEjtiioOrw
(ja joo, kyllä niissä on ohjuspuolustuskin..ei vaan kerrota. Tuolla nukkumattikerholla on ainakin)

Arvokas lasti..sähköautoilijat/ akkujen prototyypit?
Akkujen prototyypit..Eikös 787 ainakin ole ihan omienkin akkujen kanssa ongelmia?
Li-Po akkuun joku salainen uusi mikroluokan kalvo, paineenpudotus ja/tai kunnon turbulenssi..
http://www.youtube.com/watch?v=Lt6oKRQqoSc  (kuinka kalvoakku tehdään Amerikassa)
http://www.youtube.com/watch?v=k9mcNvOGKtI (kuinka Malesiassa tehty tuotantoversio toimii,pakko       
                                                                           laittaa tämä.huom. koneen siiven mainos)
 
Henkilökunta tietysti tässä tapauksessa kuskaa aseet. (tietysti..)
Hyviä paukkuja saa useissa kalibereissa marketista:
http://www.midwayusa.com/product/2371264178/glaser-blue-safety-slug-ammunition-45-acp-p-145-grain-safety-slug
http://www.midwayusa.com/product/973076/cci-shotshell-ammunition-9mm-luger-53-grains-12-shot-box-of-10?cm_vc=ProductFinding

PS. pari viestiä ehti näköjään tulla.. Ja mun hurjin arvaus oli vielä muutama päivä sitten
    http://en.wikipedia.org/wiki/Andaman_and_Nicobar_Islands
   
   Kuka sen polttoainekuitin on näyttänyt?
   Mahtuuhan tuohon, ja kun menee meren yli, eikä jalkaisin(15 000 km) Mogadishuun, niin riittää.
  http://www.boeing.com/boeing/commercial/777family/pf/pf_200product.page

   Jaha, nyt hiljennyn.  Pelkästään uhrienmuiston vuoksikin.
Perustuslaki 29§
"Kansanedustaja on velvollinen toimessaan noudattamaan oikeutta ja totuutta. Hän on siinä velvollinen noudattamaan perustuslakia, eivätkä häntä sido muut määräykset."

Tykkimies Pönni

Quote from: Nuivanlinna on 15.03.2014, 19:58:22
Quote from: Lasse on 15.03.2014, 19:24:24
"jenkit tietää enemmän kuin kertoo" -teemalla ns. loppuun asti:

Was Malaysia Airlines Flight 370 Redirected to Diego Garcia?
http://www.cabaltimes.com/2014/03/12/ma370-redirected-to-diego-garcia/

(http://i2.wp.com/www.cabaltimes.com/wp-content/diego-garcia.jpg?resize=442%2C263)

edit, pikku iltasatu:
Quote
Once upon a time there was a plane that had its systems hacked. It flew up very high and depressurized until everyone fell asleep. The plane then danced it dance until it seemed to disappear. Once landed it was fitted with a mushroom maker lost from cellars of Mr. Bear. And it waited until it could once again fly a path that belonged to another. Mr. Bear never saw it coming.


Atomipommi kyytiin ja Al Qaedan pojat puikkoihin, sitten kohti Moskovaa?
Voisiko rauhannobelisti olla noin röyhkeä?

Olen ollut huomaavinani että demokratian levittämisessä on kaikki keinot sallittuja. Lopputulos ilmeisesti oikeuttaa keinot.

Jokatapauksessa kaikkien olisi hyvä ymmärtää ettei tällaista kaappausta kykene amatöörit tekemään. Voisi helposti olettaa että länsimaisen tiedustelupalvelun siunaus on välttämättömyys jotta tämän kaliiberin homma onnistuu. Mikä homma on kyseessä jää nähtäväksi.

Lasse

Quote from: Jaakko Sivonen on 15.03.2014, 20:02:31
Tapasi mukaan käytät taas lähteenä foliohattusivustoa, jonka "kategorioihin" kuuluu mm. "Illuminati", "NWO" sekä WTC-salaliittoteoriat.

Edellinen linkitykseni tässä ketjussa oli Brandeisin yliopistolle, sinulla taas CNN ja Iltasanomat.
NOVUS ORDO HOMMARUM

Onnikka

Quote from: samuliloov on 15.03.2014, 20:27:07

Jokatapuksessa kaikkien olisi hyvä ymmärtää ettei tällaista kaappausta kykene amatöörit tekemään. Voisi helposti olettaa että länsimaisen tiedustelupalvelun siunaus on välttämättömyys jotta tämän kaliiberin homma onnistuu. Mikä homma on kyseessä jää nähtäväksi.
Onhan niitä koneita kaapanneet ihan yksittäisetkin kaapparit.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_aircraft_hijackings

Tykkimies Pönni

Quote from: Onnikka on 15.03.2014, 20:39:08
Quote from: samuliloov on 15.03.2014, 20:27:07

Jokatapuksessa kaikkien olisi hyvä ymmärtää ettei tällaista kaappausta kykene amatöörit tekemään. Voisi helposti olettaa että länsimaisen tiedustelupalvelun siunaus on välttämättömyys jotta tämän kaliiberin homma onnistuu. Mikä homma on kyseessä jää nähtäväksi.
Onhan niitä koneita kaapanneet ihan yksittäisetkin kaapparit.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_aircraft_hijackings

On mutta ainakin minun on vaikea kuvitella 9/11-jälkeisessä maailmassa jonkun resupekkajengin kykenevän tämän luokan suoritukseen.