News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2014-03-08: Yleinen PISA-tulosten seurantaketju

Started by Laikka, 08.03.2014, 06:02:42

Previous topic - Next topic

JmR

Pelottaa, että aasialaiset vievät suomalaisten insinöörihommat tulevaisuudessa, jos Suomessa tyydytään olemaan "Euroopan parhaita".
1§ "Suomi on täysivaltainen tasavalta."

Roope

Pointti oli siinä, että kuuden pisteen ero tyttöjen ja polkien välillä oli "merkittävä", kun taas 65 pisteen ero Suomen kantaväestön ja toisen polven maahanmuuttajien välillä kuitattiin sillä, että "erot kantaväestön ja maahanmuuttajataustaisten oppilaiden ongelmanratkaisutaidoissa olivat suuret kaikissa osallistujamaissa".

Tiedotteessa jätettiin kertomatta, että ero suomalaisten ja kaikkien maahanmuuttajataustaisten oppilaiden välillä (84 pistettä) oli ylivoimaisesti raportissa listattujen OECD-maiden suurin. (edit: OECD-maiden keskiarvo 36 pistettä)

Quote from: OKM 1.4.2014Suoritustason 2 alapuolelle jääneiden oppilaiden osuus oli Suomessa 14 prosenttia ja OECD:ssä 21 prosenttia. Tätä tasoa voidaan pitää vähimmäistasona, joka mahdollistaa oppilaan täysipainoisen osallistumisen nykyaikaisen yhteiskunnan toimintaan.

Suoritustaso 2:n rajana oli 423 pistettä, kun ensimmäisen polven maahanmuuttajaoppilaiden tulosten keskiarvo oli Suomessa vain 426 pistettä. Myöhemmin keväällä pääsemme tarkastelemaan tuloksia tarkemmin eri maahanmuuttajaryhmien mukaan.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Onnikka

Quote from: koli on 01.04.2014, 14:00:14
QuoteSuomessa tyttöjen pistemäärien keskiarvo (526) oli kuitenkin poikia (520) merkittävästi korkeampi.

Olipa merkittävästi korkeampi. :roll: No kait se on pakko tämänkin suuren ongelman ratkaisemista varten perustaa muutama työryhmä ja työllistää kasapäin byrokraatteja.
Säästän rahat:
Nostetaan vaatimustasoa.
Quote from: Mursu on 01.04.2014, 14:18:45
Ei, koska ero on noin päin. Se vain osoittaa tyttöjen luontaista paremmuutta. Toisinpäin kyse olisi siitä, että tyttöjä sorretaan. Tuossa luultavasti tarkoitetaan tilastollista merkitsevyyttä, eli sitä, että 95 % todennäköisyydellä ero ei johdu sattumasta.
Nyt varmastikin tehdään johtopäätös että ulkomaisia sorretaan.

Ulkomaisten osalta voisi vaihtaa ne ketkä heitä maahan hakee, mikäli välttämätöntä on käydä isolla rahalla hakemassa. Voisi tarttua erilaista porukkaa haaviin.
Nykyisellään tarkoituksena kun vaikuttaa olevan rodunjalostus, haetaan kansanmurhan tehneestä sotapäälliköstä alkaen.

Kiitettävästi ovat kummiskin onnistuneet kouluja kehnontamaan ihan muutamassa vuodessa siitä kun nämä tutkimukset alkoi, alaspäin on vahva suunta. Ikävä homma suomalaisille että alkoivat niitä tekeen.

Alkuasukas

Quote from: koli on 01.04.2014, 14:00:14
QuoteSuomessa tyttöjen pistemäärien keskiarvo (526) oli kuitenkin poikia (520) merkittävästi korkeampi.

Olipa merkittävästi korkeampi. :roll: No kait se on pakko tämänkin suuren ongelman ratkaisemista varten perustaa muutama työryhmä ja työllistää kasapäin byrokraatteja.
Kantaväestön keskiarvo oli kuitenkin 526 pistettä, jokin ei nyt täsmää. Onko jossain erikseen kantispoikien ja kantistyttöjen pisteet?
"Monikulttuurisuus rikastuttaa odottamattomilla tavoilla."

Kaarina Ranne (vihr.)

Roope

Quote from: Alkuasukas on 01.04.2014, 14:54:34
Kantaväestön keskiarvo oli kuitenkin 526 pistettä, jokin ei nyt täsmää.

Miksei täsmäisi, kun maahanmuuttajat laskevat hieman keskiarvoa?

Quote from: Alkuasukas on 01.04.2014, 14:54:34
Onko jossain erikseen kantispoikien ja kantistyttöjen pisteet?

En huomannut olevan, mutta tarkista itse:

Creative Problem Solving: Students' skills in tackling real-life problems (Volume V)
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Siili

Quote from: Roope on 01.04.2014, 13:40:00
Erot kantaväestön ja maahanmuuttajataustaisten oppilaiden ongelmanratkaisutaidoissa olivat suuret kaikissa osallistujamaissa. Suomessa kantaväestöä edustavien oppilaiden pistemäärien keskiarvo oli 526 pistettä, kun toisen polven maahanmuuttaja-taustaisten oppilaiden keskiarvo oli 461 pistettä ja ensimmäisen polven 426 pistettä. Suomessa maahanmuuttajataustaisten ja kantaväestön ero menestymisessä oli suurempi kuin osallistujamaissa keskimäärin. Suomen- ja ruotsinkieliset koulut menestyivät Suomessa lähes yhtä hyvin.
Opetus- ja kulttuuriministeriön tiedote 1.4.2014


Pitäisikö mamunaperoille (tai jopa aikuisille) palkata positiivisen syrjinnän hengessä ongelmanratkaisuavustajia?

Onnikka

Quote from: Siili on 01.04.2014, 15:28:12
Pitäisikö mamunaperoille (tai jopa aikuisille) palkata positiivisen syrjinnän hengessä ongelmanratkaisuavustajia?
Samalla ottaa tehtävissä huomioon avustajan hyvä käytös, vanhemmat yms. tärkeät asiat. Siinä vaiheessa kun arvostellaan.
Mites muissa maissa? Onko sellaisia joissa olisi tuotu pätevämpää väkeä kuin kantikset? Täällähän tahallaan tuodaan kehnoa, mutta kaikkialla ei taida sama järjestelmä olla käytössä (vaikka tällä foorumilla vaikuttaakin olevan vallalla kuvitelma, että muuallakin olisi ongelmat ja väet samoja.)

Avustajia taisi jossain lukea että voi olla kaksikin jo opettajan lisäksi samassa luokassa. Siinä niitä säästöjä on. Jokaiselle oma ongelmanratkaisija vielä tehtävää sun muuta tekemään niin johan on tasa-arvoa.

Noottikriisi

Quote from: Roope on 01.04.2014, 15:05:20
Quote from: Alkuasukas on 01.04.2014, 14:54:34
Kantaväestön keskiarvo oli kuitenkin 526 pistettä, jokin ei nyt täsmää.

Miksei täsmäisi, kun maahanmuuttajat laskevat hieman keskiarvoa?


Jos tyttöjen keskiarvo on 526 ja poikien 520 niin eikö kaikkien keskiarvon pitäisi olla 523?
Ihmeellinen väite tosiaan että tyttöjen keskiarvo olisi merkittävästi korkeampi kun eroa poikiin on vain kuusi pistettä. Kunka paljon oli suomenkielisten ja ruotsinkielisten välinen ei-merkittävä ero? Viisi pistettä?

Onko sinusta jo kauan tuntunut siltä että monikulttuurisuus on rikkaus?

Roope

Quote from: Noottikriisi on 01.04.2014, 15:54:57
Jos tyttöjen keskiarvo on 526 ja poikien 520 niin eikö kaikkien keskiarvon pitäisi olla 523?

Niinhän tiedotteessa sanotaankin. 526 on kantaväestön (non-immigrant students) keskiarvo. Tyttöjen ja poikien luvut ovat kaikkien oppilaiden keskiarvoja.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Alkuasukas

Quote from: Roope on 01.04.2014, 16:08:26
Quote from: Noottikriisi on 01.04.2014, 15:54:57
Jos tyttöjen keskiarvo on 526 ja poikien 520 niin eikö kaikkien keskiarvon pitäisi olla 523?

Niinhän tiedotteessa sanotaankin. 526 on kantaväestön (non-immigrant students) keskiarvo. Tyttöjen ja poikien luvut ovat kaikkien oppilaiden keskiarvoja.
Juu tiedostin tämän. Oli vain hauskaa huomata uutisesta että mitä jätettiin kertomatta. Nyt on mahdotonta sanoa että onko Ilmari ja Jalmari huonompia kuin Liisa ja Lotta kun siellä on Abdi ja sen satatoista sisarusta sekoittamassa.
"Monikulttuurisuus rikastuttaa odottamattomilla tavoilla."

Kaarina Ranne (vihr.)

Himatuikku

Uskaltaako kukaan veikata korjaavia toimenpiteitä?
Itse uskallan veikata opetuksen tason tiputtamista mamutasolle, jolloin mamujen PISA-menestys tulee pysymään ennallaan, ellei peräti hiukan paranekin, ja kantaväestön menestys epäilemättä heikkenee.
Kokonaismenestys seuraavassa PISA-vertailussa toki romahtaa, mutta onhan mamujen ja kantaväestön menestyseron kapeneminen todellinen monikulttuurinen riemuvoitto!

Voi kuinka toivon olevani väärässä, mutta pelkään pahoin tarvitsevani tätä viestiä tuekseni sanoessani muutaman vuoden kuluttua : Mitä minä sanoin!

-gentilhommehki-

QuoteEtnisen taustan merkitystä oppimiseen selvitetään tutkimuksessa, joka valmistuu kesään mennessä. Tutkijan mukaan nyt saadut tulokset viittaavat siihen, että maahanmuuttajia on mahdollista tukea koulussa tehokkaammin.

- Viime vuosina maahanmuuttajien määrä kouluissa on jyrkästi lisääntynyt. Voi kysyä, ovatko opettajat saaneet vastaavasti kulttuurisen osaamisen lisäkoulutusta, sanoo tutkijaryhmään kuuluva Heidi Harju-Luukkainen.

Ei meillä ole maahanmuuttajista johtuvia ongelmia, kysykää vaikka uhkaavanoloisen kirjoituskilpailun kirj......siis korjaan Heidi Harju-Luukkaiselta,

sillä:

-"Maahanmuuttajia on mahdollista tukea koulussa tehokkaammin" (>> LISÄÄ RAHAA)
-"Voi kysyä, ovatko opettajat saaneet vastaavasti kulttuurisen osaamisen lisäkoulutusta.." (>> LISÄÄ RAHAA JA LISÄÄ ERIVAPAUKSIA)
Olin tänään aamulla kymmeneltä Turun kauppatorilla yli 20 asteen pakkasessa toista tuntia. Kuulostaa hullulta, mutta oli siellä muitakin hulluja. Yli tuhat ihmistä tuli kuuntelemaan ja tapaamaan Pekka Haavistoa. (Ville Niinistö vihreiden nettisivuilla 4.2.2012 http://www.vihreat.fi/node/7291)

Roope

Kun noita eri maiden tuloksia katselen, niin ihmetyttää, ovatko omat käsitykset eri maiden koulutusjärjestelmien tasoeroista olleet tosiaan näin pahasti pielessä vai ovatko PISA-testit yksinkertaisesti mittareina yliarvostettuja. Jotainhan ne mittaavat, mutta eivät välttämättä sitä, mitä luullaan. En tiedä.

No, joka tapauksessa raportissa määritettiin siis vähimmäistasoksi, joka "mahdollistaa oppilaan täysipainoisen osallistumisen nykyaikaisen yhteiskunnan toimintaan" 423 pistettä.

Maa, kantaväestön pisteiden keskiarvo, vähimmäistason alittajat kaikista oppilaista (%)
Suomi  526  14,3
Bulgaria  405  56,7  (EU-maa)
Montenegro  406  56,8
Kolumbia  400  61,5
Yhdistyneet arabiemiirikunnat  376  54,8  (mamu-taustaiset 444 pistettä)
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Tosiasiallinen Nuiva

#73
Kun katselee noita mamujen tuloksia Suomen osalta ja vertaa niitä muihin OECD-maihin, niin huomaa, että Suomen mamut ovat joka ainoassa tilastossa eniten jäljessä kantaväestöä. Tämäkin havainto tukee sitä, että maahanmuutto on Suomelle haitallista ainakin kokonaisuutta tarkastellessa.
Non poteris veritatem

Miniluv

QuoteSuoritustasot olivat samat kuin vuoden 2003 PISAtutkimuksessa,
ja pistemäärärajat olivat seuraavat:

Suoritustaso 6: huippuosaaminen (yli 669 pistettä)
Suoritustaso 5: erinomainen osaaminen (608–669 p.)
Suoritustaso 4: hyvä osaaminen (546–607 p.)
Suoritustaso 3: tyydyttävä osaaminen (483–545 p.)
Suoritustaso 2: välttävä osaaminen (421–482 p.)
Suoritustaso 1: heikko osaaminen (358–420 p.)

Suomi, matematiikka:

<1: 3%
1: 9%
2: 21%
3: 29%
4: 23%
5: 12%
6: 3%

Toisen sukupolven maahanmuuttajien keskiarvo on 453, mikä on noin välttävän puolivälissä.

Jos nyt älysin tämän oikein, niin 3 + 9 + 21/2 prosenttiyksikköä = 22% koko Suomen oppilaista jäi samalle tai heikommalle kuin toisen polven maahanmuuttajien keskiarvo.

"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Lahti-Saloranta

Quote from: Alkuasukas on 01.04.2014, 14:54:34
Kantaväestön keskiarvo oli kuitenkin 526 pistettä, jokin ei nyt täsmää. Onko jossain erikseen kantispoikien ja kantistyttöjen pisteet?
Koska  kantaväestöstä tutkimukseen osallistuvia poikia ja tyttöjä taitaa olla suunnilleen yhtä paljon, poikia jopa himpun enemmän niin jokin todella mättää. Ensiksi tulee mieleen että laskelman tekijä saattaa olla suoritustasoa 2 tai sen alapuolella. Tai voihan olla niinkin että tutkimukseen on osallistunut hen-sukupuolta olevia.
Vaikka tarkoitusperät olisivat maailman parhaat, niin monien, täysin erilaisten kulttuuritaustojen omaavien ihmisten kotouttaminen onnistuneesti ei ole mahdollista

Bellerofon

Quote from: Miniluv on 01.04.2014, 17:18:26
QuoteSuoritustasot olivat samat kuin vuoden 2003 PISAtutkimuksessa,
ja pistemäärärajat olivat seuraavat:

Suoritustaso 6: huippuosaaminen (yli 669 pistettä)
Suoritustaso 5: erinomainen osaaminen (608–669 p.)
Suoritustaso 4: hyvä osaaminen (546–607 p.)
Suoritustaso 3: tyydyttävä osaaminen (483–545 p.)
Suoritustaso 2: välttävä osaaminen (421–482 p.)
Suoritustaso 1: heikko osaaminen (358–420 p.)

Suomi, matematiikka:

<1: 3%
1: 9%
2: 21%
3: 29%
4: 23%
5: 12%
6: 3%

Toisen sukupolven maahanmuuttajien keskiarvo on 453, mikä on noin välttävän puolivälissä.

Jos nyt älysin tämän oikein, niin 3 + 9 + 21/2 prosenttiyksikköä = 22% koko Suomen oppilaista jäi samalle tai heikommalle kuin toisen polven maahanmuuttajien keskiarvo.


riippuu noista ensimmäisistä luvuista.  Jos ne ovat koko väestön lukuja, niin sitten siellä on paljon mukana mamuja.

Lalli IsoTalo

Quote from: Tosiasiallinen Nuiva on 01.04.2014, 16:50:35
Kun katselee noita mamujen tuloksia Suomen osalta ja vertaa niitä muihin OECD-maihin, niin huomaa, että Suomen mamut ovat joka ainoassa tilastossa eniten jäljessä kantaväestöä. Tämäkin havainto tukee sitä, että maahanmuutto on Suomelle haitallista ainakin kokonaisuutta tarkastellessa.

Se tukee sitä teoriaa, että maahanmuutto kaikista Euroopan maista juuri Suomeen on mamulle huonoin mahdollinen vaihtoehto. Syynä voi olla Euroopan vaikein kieli, Euroopan erilaisin kulttuuri, Euroopan erilaisin ilmasto, Euroopan suurimmat kaksoisstandardit, Euroopan paapovin Isosisko,  tai jokin muu syy.

Oli syy mikä tahansa, maahanmuuttajan houkuttelu Suomeen on  julma ja epätavanomainen rangaistus.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Mehud

PISAn kalteva torni kallistuu yhä enemmän maahanmuuttajalasten ansiosta kunnes romahtaa ja sitten ihmetellään, että mites tässä näin kävi.
"Se, että eurooppa ei ammu tunkeilijoita rajoilleen, ei kerro euroopan hyvyydestä, vaan sen saamattomuudesta!" - Mehud-

Suojele lastasi monikulttuurisuudelta. Kerro heille tarinoita entisestä Suomesta ja nykyisestä ruotsista. Siinä oppii tyhmempikin kakara äänestämään oikein kun aika koittaa. Näytä itse esimerkkiä!

Lahti-Saloranta

Quote from: Onnikka on 01.04.2014, 15:33:00
Mites muissa maissa? Onko sellaisia joissa olisi tuotu pätevämpää väkeä kuin kantikset?
Etelä-Afrikka ja Zimbabwe saattaisivat olla sellaisia.
Vaikka tarkoitusperät olisivat maailman parhaat, niin monien, täysin erilaisten kulttuuritaustojen omaavien ihmisten kotouttaminen onnistuneesti ei ole mahdollista

Uimakoulutettava

Quote from: Fincum on 09.03.2014, 12:21:21
Kirjoitin vuosi sitten toiseen ketjuun, mutta sopii tähän yhteyteen.

Quote from: Fincum on 14.03.2013, 11:52:43
Salolainen ilmaisjakelulehti Salonjokilaakso 14.3.2013. Juttu salolaisesta monikulttuurisesta koulusta

QuoteKoulunkäyntiavustaja, 25 vuotta Suomessa asunut, Ukrainalaistaustainen Viktoria Heimo:
" Välillä joudun myös tarkentamaan oppilaille, että rasistista käytöstä ei ole se, että opettaja käskee tekemään läksyt

Mutta nythän se on tutkimuksin todistettu, että se on suomalaisten kulttuuriosaamattomien opettajien vika, elleivät mamut opi. :flowerhat:

Rakenteellisen rasismuksen määrä on maassamme sellainen, ettei nyt auta muu kuin myöntää tiettyjen ryhmien edustajille

1) Tuet hakemuksetta
2) Todistus suorituksitta

P.S.
Eurovaaleissa tavataan.



"Taisi Merkel todeta tuossa keskustelussa lainaten edeltäjiään, että joka unohtaa EU-projektin, pitäisi käydä sotilaiden haudoilla sitä muistelemassa" :flowerhat:

Päälahjoittaja Sipilä

"Teko oli rikos ja siinä käytettiin väkivaltaa. Uhriksi otettua naista sormeiltiin vaatteiden alta. Ja siinä kaikki."

Dr. Kemppinen

Roope

Quote from: Onnikka on 01.04.2014, 15:33:00
Mites muissa maissa? Onko sellaisia joissa olisi tuotu pätevämpää väkeä kuin kantikset?

Onhan noita.

Maa, kantaväestö, kaikki mamut
Australia  524  531
Unkari  459  479
Israel  452  474
Slovakia  485  512
Turkki  455  466
Macao  538  543
Montenegro  406  425
Serbia  474  478
Singapore  561  575
Yhdistyneet arabiemiirikunnat  376  444

Mainittakoon myös:
Kanada  532  520
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Nuivake

Maailmankirjat ovat totaalisen sekaisin:

YLEn klo 18 uutisissa juuri sanottiin viimeisimmistä PISA-tuloksista: "suomalaiset maahanmuuttajataustaiset oppilaat menestyivät testeissä heikosti, kantaväestöön verrattuna"
:o
Lähetetty minun ATK laitteestani Taputapu.

ketale

Quote from: Nuivake on 01.04.2014, 18:15:00
Maailmankirjat ovat totaalisen sekaisin:

YLEn klo 18 uutisissa juuri sanottiin viimeisimmistä PISA-tuloksista: "suomalaiset maahanmuuttajataustaiset oppilaat menestyivät testeissä heikosti, kantaväestöön verrattuna"
:o

Tuossa varmaan todistellaan, että nyt sitten on hyvä syy saada lisää tuohta mamuiluun.

normi

Quote from: ketale on 01.04.2014, 18:24:38
Quote from: Nuivake on 01.04.2014, 18:15:00
Maailmankirjat ovat totaalisen sekaisin:

YLEn klo 18 uutisissa juuri sanottiin viimeisimmistä PISA-tuloksista: "suomalaiset maahanmuuttajataustaiset oppilaat menestyivät testeissä heikosti, kantaväestöön verrattuna"
:o

Tuossa varmaan todistellaan, että nyt sitten on hyvä syy saada lisää tuohta mamuiluun.

Niin vikahan ei voi olla aineksessa, vaan jotenkin tuokin on esimerkiksi juuri sun vika, en tiedä millä logiikalla, mutta sä oot niinku syyllinen.  :P  ???
Impossible situations can become possible miracles

Lahti-Saloranta

#85
Quote
Suoritustaso 6: huippuosaaminen (yli 669 pistettä)
Suoritustaso 5: erinomainen osaaminen (608–669 p.)
Suoritustaso 4: hyvä osaaminen (546–607 p.)
Suoritustaso 3: tyydyttävä osaaminen (483–545 p.)
Suoritustaso 2: välttävä osaaminen (421–482 p.)
Suoritustaso 1: heikko osaaminen (358–420 p.)

Voiko olla huippuosaaja vaikka ei ylläkkään suoritustasolle 6 vai onko sittenkin kyseessä kunniahuippuosaaja samoin kuin on tohtoreita ja kunniatohtoreita.
Vaikka tarkoitusperät olisivat maailman parhaat, niin monien, täysin erilaisten kulttuuritaustojen omaavien ihmisten kotouttaminen onnistuneesti ei ole mahdollista

timouti

Quote from: normi on 01.04.2014, 18:26:53
Quote from: ketale on 01.04.2014, 18:24:38
Quote from: Nuivake on 01.04.2014, 18:15:00
YLEn klo 18 uutisissa juuri sanottiin viimeisimmistä PISA-tuloksista: "suomalaiset maahanmuuttajataustaiset oppilaat menestyivät testeissä heikosti, kantaväestöön verrattuna"

Tuossa varmaan todistellaan, että nyt sitten on hyvä syy saada lisää tuohta mamuiluun.

Niin vikahan ei voi olla aineksessa, vaan jotenkin tuokin on esimerkiksi juuri sun vika, en tiedä millä logiikalla, mutta sä oot niinku syyllinen. 

Rasismistahan se taas johtuu. Opettajat on rasisteja, muut oppilaat on rasisteja, kaikki suomalaiset on rasisteja. Jos rasismi saadaan kitkettyä Suomesta, maahanmuuttajat alkavat menestyä.

Joku voisi kehitellä sellaisen teorian, että PISA-testeissä menestyneen maan koulu on vaativa paikka. Ei riitä, että on kielitaitoa. Pitää olla myös muita opiskeluvalmiuksia. Niitä kertyy kotoa ja päiväkodista niin paljon, että lapsi on valmis oppimaan uusia asioita, kun kouluikä alkaa.
Maahanmuuttajilla valmiuksia ei ole, koska vanhemmilla ei ole koulutusta tai käsitys koulusta on erilainen. Joskus lapset laitetaan kouluun liian nuorena, koska omassa maassa se on koulunaloittamisikä. Tukitoimista kieltäydytään, koska niitä pidetään omissa piireissä häpeänä. Aina lapset eivät ole päiväkodissa eikä edes esikoulussa, mutta koulussa opettajan pitää saada suoraan mamukulttuurista tulleen lapsen kanssa ihmeitä aikaan.

Mehud

Quote from: Nuivake on 01.04.2014, 18:15:00
Maailmankirjat ovat totaalisen sekaisin:

YLEn klo 18 uutisissa juuri sanottiin viimeisimmistä PISA-tuloksista: "suomalaiset maahanmuuttajataustaiset oppilaat menestyivät testeissä heikosti, kantaväestöön verrattuna"
:o

Hei, nyt on Aprillipäivä ja lupa juksata, Ylelläkin. Huomenna tulee sitten korjaus.
"Se, että eurooppa ei ammu tunkeilijoita rajoilleen, ei kerro euroopan hyvyydestä, vaan sen saamattomuudesta!" - Mehud-

Suojele lastasi monikulttuurisuudelta. Kerro heille tarinoita entisestä Suomesta ja nykyisestä ruotsista. Siinä oppii tyhmempikin kakara äänestämään oikein kun aika koittaa. Näytä itse esimerkkiä!

Nuivatar

Miksi ihmeessä opettaja tarvitsisi kulttuurillista koulutusta, jos hän haluaa vain opettaa pikku-Abdille, että 1+1=2?  :facepalm:

Miksi joka helvetin asiaan pitää nykyään vetää mukaan KULTTUURI- ihan tarpeeksi ongelmaa on siinä, että kaikki lapset eivät voi syödä samaa ruokaa koulussa, ja että suomalaiseen tasa-arvokäsitykseen kasvatettavat kantismukulat joutuvat todistamaan omassa koulussaan, miten helposti naapuriluokan Zahralta viedään oikeus laittaa hiuksensa nätisti ja potkia liikunnassa palloa. Suomalaismuksun pää sanoo "epäreilua", mutta sitä ei saa sanoa ääneen ettei tule vainotuksi Zahran veljien Abdin ja Muhiksen taholta, tai ettei joudu taas yhteen moku-keskusteluun opettajan kanssa.

Näin me opetamme lapsillemme, miten on ok hiljentää toimiva ajattelu ja katsoa vierestä tasa-arvoa loukkaavaa käytöstä omassa maassamme.

Mehud

Tuolle mamulasten huonolle menestykselle on löydettävä selitys jostain muualta kuin, tyhmyydestä, kulttuurista tai uskonnosta. Se löytyy varmaankin meidän koulujärjestelmästä, yhteiskunnasta ja asennoitumisesta maahanmuuttajiin.

Koska tiedämme varmasti että maahanmuuttaja+koulu=koulumenestys. Ehkä heitä on opetettu väärin. Opettajat laativat vääriä kysymyksiä heidän vastauksiinsa.
"Se, että eurooppa ei ammu tunkeilijoita rajoilleen, ei kerro euroopan hyvyydestä, vaan sen saamattomuudesta!" - Mehud-

Suojele lastasi monikulttuurisuudelta. Kerro heille tarinoita entisestä Suomesta ja nykyisestä ruotsista. Siinä oppii tyhmempikin kakara äänestämään oikein kun aika koittaa. Näytä itse esimerkkiä!