News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Yleinen esittäytymisketju

Started by Pöllämystynyt, 04.01.2009, 03:15:31

Previous topic - Next topic

trolli

Quote from: MW on 04.06.2011, 22:26:33

Hellöy tu juu tuu.

Lasten saaminen tosiaan on merkittävä rajapyykki nuivuudessa, ainakin omalta kohdaltani. Noh, mksut ovat melkein järjestään aikuisia jo, mutta silti huolestuttaa, minkälaisen Suomen nämä suvishörhöt heille leipovat. Tahti on ollut hengästyttävä.

Totta. Jos olisin ennen lapsia äänestänyt, olisi ehdokas varmaan ollut vihreä tai vasemmistoliitosta.
Minulla on edelleenkin paljon vihreitä ajatuksia, (luonnonsuojelua ym.) mutta näitä energiaveroja ja pakolaispolitiikkaa en vaan ymmärrä.

Lalli IsoTalo

Quote from: trolli on 04.06.2011, 22:52:25
Minulla on edelleenkin paljon vihreitä ajatuksia, (luonnonsuojelua ym.) mutta näitä energiaveroja ja pakolaispolitiikkaa en vaan ymmärrä.

Tervetuloa mukaan trolli minunkin puolestani!

Minullekin on jäänyt näitä lähivihreitä ajatuksia ja käytäntöjä, mutta nuo syvä-, globaali- ja kollektiivivihreät ajatukset, niitä pidän nykyään vedätyksinä kautta linjan.

Ja sitten: haluaisin hieman udella nimimerkkisi valintaperusteita, ellet pidä sitä liian tungettelevana?
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

divka

Hei.

Voisin kai minäkin esitellä itseni lyhyesti. Olen siis 20-vuotias neitokainen Helsingistä. Opiskelen siellä pahamaineisessa humanistisessa tiedekunnassa ja tulen hyvin vasemmistolaisesta/punavihreästä suvusta. Olen lukenut aktiivisesti Homma-forumia vuoden alusta lähtien, ja Jussi Halla-ahon blogia olen seurannut jo useamman vuoden ajan. Rekisteröidyin tänne, koska minulla ei ole oikeastaan ketään, jonka kanssa rohkenisin keskustella kunnolla politiikasta. Yleisellä tasolla asioista voi toki puhua kelle tahansa, mutta "vääränlaisessa" seurassa on kuitenkin pakko varoa tuomasta esille omia mielipiteitään, mikä on pidemmän päälle varsin rasittavaa.

Kuulun siihen ihmistyyppiin, joka kuuntelee mieluummin kuin puhuu, ja tämä näkyy kohdallani myös netissä. Haluaisin kuitenkin oppia ottamaan aktiivisemmin osaa keskusteluun. Ehkä siis vielä kuulette minusta...

mannym

Tervetuloa Divka.
Me täällä emme taustasi perusteella leimaa sinua, no ehkä vähäsen. Mutta olet jo esittäytymiselläsi arvokas aspekti, Humanistisen tiedekunnan ja vasemmistolaisuuden tunteminen, siinä niksit  :)

Miniluv armas moderaattorimme joskus kirjoitti "kynnys kirjoittaa foorumille omia mielipiteitään on pidettävä matalana". Kerro siis ihmeessä mitä mieltä olet asioista, vaikka sinusta tuntuisi siltä että asiaa ei olisikaan. Minullakaan ei ole ollut ja jo +600 viestiä takana.

Muuten vaikutat lupaavalta tulokkaalta. Tervetuloa siis vielä kerran, ootappa vain Lalli tulee kohta :)
"I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned."

Once data has been adjusted, it is no longer data, it is an artifact of analysis...

"Human beings are born with different capacities. If they are free, they are not equal. And if they are equal, they are not free."

JaskaJokunen

Quote from: mannym on 05.06.2011, 01:12:51
Tervetuloa siis vielä kerran, ootappa vain Lalli tulee kohta :)

ja asta samaten...

no kuitenkin tervetuloa dimka tähän joukkoon sekalaiseen.

ja niinkuin edellä todettiin saadaan taas yksi mielenkiintoinen näkökulma asioihin, jos vain jaksat ja viitsit kirjoitella viestejä aina silloin tällöin.
Anor Nó Mille Fortis

trolli

Quote from: Lalli IsoTalo on 05.06.2011, 00:15:28
Tervetuloa mukaan trolli minunkin puolestani!

Minullekin on jäänyt näitä lähivihreitä ajatuksia ja käytäntöjä, mutta nuo syvä-, globaali- ja kollektiivivihreät ajatukset, niitä pidän nykyään vedätyksinä kautta linjan.

Ja sitten: haluaisin hieman udella nimimerkkisi valintaperusteita, ellet pidä sitä liian tungettelevana?

Ei ole nikillä mitään suurempaa merkitystä. Paitsi että trollit on tosi söpöjä.  :D
Ja sama nikki on ollut käytössä toisella foorumilla jo pidemmän aikaa, tuntuu siis kotoisalta. Ja saatan joskus kirjoittaa melko provosoivasti.  8)

Ernst

Quote from: divka on 05.06.2011, 00:19:31
Hei.

Kuulun siihen ihmistyyppiin, joka kuuntelee mieluummin kuin puhuu, ja tämä näkyy kohdallani myös netissä. Haluaisin kuitenkin oppia ottamaan aktiivisemmin osaa keskusteluun. Ehkä siis vielä kuulette minusta...

Täällä vallitsee melko hyvä sananvapaus, eli anna tulla, mitä sanottavana on. Foorumina Homma on minusta ihan hyvähenkinen. 
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Lalli IsoTalo

Kuulun siihen ihmistyyppiin, joka kuuntelee mieluummin kuin puhuu ...

Moikka Divka,

Welshiläinen sanonta kuuluu "hän joka kuuntelee huonosti, ymmärtää huonosti". Ymmärrys on seuraus siitä, että kuuntelee, kun tekee mieli puhua, olettaen, että järkevää puhetta on saatavilla. Yritä löytää sitä täältä, kaiken muun tavaran seasta!

QuoteHaluaisin kuitenkin oppia ottamaan aktiivisemmin osaa keskusteluun.

Tämä on yllättävän helppoa: mene sopivan viestin kohdalle, paina "Quote" -painiketta ja anna palaa!

Ai niin joo, tarkoittaako "Divka" tyttöä, tsekiksi?
— Missä N, siellä R

Lalli IsoTalo

Ehkä siis vielä kuulette minusta...

Kuullaan!

Vielä siis sellainen homma, että jos ei kirjoittele ihan pelkästään yhden rivin viestejä, niin sitä tulee itsekin miettineeksi asioita vähän syvällisemmin, siinä kirjoittaessa.

Olen itse huomannut, että pelkkä ajattelu ilman kirjoittamista ei ole sama asia kuin kirjoittamisen kanssa. Eli siis rohkaisen sinua aloittamaan kirjoittamisen vailla mitään itsekritiikkiä, mutta samalla rohkaisen normaaliin itsekritiikkiin ennen lähetä "painikkeen" -painamista.

Jos olet epävarma, nuku yön yli, ja lähetä viesti vasta sitten (niin et mokaa itseäsi, nimimerkki "kokemusta on"). Tosin seuraavana päivänä viestisi saattaa olla vanhentunut, suhteessa siihen, että monet keskustelut etenvät nopeasti. Itse asiassa, monien keskustelujen suunta määräytyy usein sen mukaan, minkä näkökulman ensimmäiset kirjoittajat omaksuvat.

Pidemmät viestit kannattaa kirjoittaa Wordissa ja tallentaa omalle koneelle, varmuuden vuoksi.
— Missä N, siellä R

ike60

Tervetuloa divka!

Rekisteröidyin tänne, koska minulla ei ole oikeastaan ketään, jonka kanssa rohkenisin keskustella kunnolla politiikasta. Yleisellä tasolla asioista voi toki puhua kelle tahansa, mutta "vääränlaisessa" seurassa on kuitenkin pakko varoa tuomasta esille omia mielipiteitään, mikä on pidemmän päälle varsin rasittavaa.

Toisessa ketjussa annettiin muutamia kohtalaisen hyviä vinkkejä siitä, miten sanansa kannattaa asettaa "vääränlaisessa" seurassa.

Quote from: Kelatiini on 02.06.2011, 03:56:58
Itse teen niin, että heittelen muutamia faktoja silloin tällöin, kun asiat liippaavat jotain tiettyä aihealuetta läheltä. En sano niitä mitenkään saarnaten vaan pikemminkin ihmetellen, miten sellainen voi olla mahdollista, jolloin muut eivät kyseenalaista motiivia vaan alkavat itsekin ihmettelemään. Sen enempää ei ehkä kannata puskea, varsinkin jos hauskaakin pitäisi pitää.

Quote from: planeta on 02.06.2011, 14:28:27
Sama tyyli: Onkohan se totta, että somalinaisista yksinhuoltajia on 46 %, mutta suomalaisista jotain parikymmentä? Ei kai se ole faktaa, että erityisluokkien määrä on kaksin kertaistunut neljässä vuodessa? Tuntuu oudolta.

Tärkeintä on esittää lukuja ja tilastoja. Ne tekevät vaikutuksen.

Quote from: Martikainen on 03.06.2011, 18:36:45
Pelkän helposti varmennettavissa olevan ja vedenpitävän informaation antaminen ihmisille on minusta sitä parasta käännytystyötä. Asiaa voi toki myös auttaa osoittamalla loogiset virheet esimerkiksi ns. standardiargumenteissa.

Ihmiset eivät mielellään halua jonkun osoittavan heidän olevan väärässä (ainakaan kasvokkain), mutta sen sijaan vaihtavat leiriä oma-aloitteisesti huomatessaan mielipiteensä perustuneen vääriin olettamuksiin. Liika tuputtaminen saa kuulijan vain linnoittautumaan mielipiteensä taakse.

Tärkeää on, että et tee asiasta arvovaltakysymystä osoittamalla suoraan toisen olevan väärässä. Tällöin vastapuoli melko varmasti linnoittautuu oman mielipiteensä taakse, eikä siinä ole mitään apua siitä että faktat ja logiikka ovat puolellasi.  Sama pätee ylipäätään faktojen esittämiseen silloin, kun nämä faktat ovat liian paljon ristiriidassa vastapuolen hellimien käsitysten kanssa; olet ehkä lukenutkin kognitiivisesta dissonanssista.

Sinun kohdallasi saattaa vielä aiheutua lisävaikeuksia siitä, että olet nuori nainen. Joillekin voi olla liian karvas pala myöntää, että "tytönheitukka" voisi olla oikeassa ja he väärässä. Toki kannattaa myös muistaa, että vaikka älysi leikkaa yhtä hyvin kuin vastapuolella, heillä voi olla enemmän tietoa joistain asioista kuin sinulla.

Lalli IsoTalo

Quote from: ike60 on 05.06.2011, 15:52:53
Toisessa ketjussa annettiin muutamia kohtalaisen hyviä vinkkejä siitä, miten sanansa kannattaa asettaa "vääränlaisessa" seurassa.

Hyviä neuvoja. Lievästi asiaan liittyen, täällä taas kerrotaan keskustelun tyypillisistä argementaatiovirheistä (joita niitäkään ei kannata heittää kenenkään naamalle, paitsi jos haluaa voittaa Paavo Väyrysen "Vuoden väittelijä" -kilpailussa):

http://hommaforum.org/index.php/topic,2649.msg190818.html#msg190818
— Missä N, siellä R

divka

Kiitos teille lämpimästä vastaanotosta ja hyvistä vihjeistä. Pitääpä tutustua siihen ketjuun, josta ike60 vinkkasi.

Ja joo, dívka tarkoittaa tyttöä tšekiksi. En kuitenkaan ole "tyttö" muille kuin vain itselleni  ;)

Känsä

Tasainen tervehdys kaikille,

Nimimerkin takana piileksii reilu parikymppinen kyyninen ja itsekriittinen taksikuski Espoosta, lukiopohjalta tietenkin. Eduskuntavaalien alla kuulin asiakkailta sellaista jatkuvaa Halla-ahon ja Homman demonisointia, että piti ihan ottaa selvää mistä tässä on kyse. Aloin siis lukemaan scriptaa myöhäisherännäisenä ja sitä kautta eksyin juurikin tälle foorumille.

Avoliitossa punavihreän humanistin kanssa, eli poliittikka on meidän katon alla sellainen puheenaihe ettei siitä keskustelusta ilman sohvayötä selviä. Itselläni ei (omasta mielestäni) ole varsinaista poliittista kantaa, muiden mielestä se on "väärä."

Kotikasvatus, kaverit tai koulu ei opettanut nuivaksi. Mitä jää jäljelle? Puhujana huono, kirjoittajana lahjaton ja asiasisällöltään köyhä mutta kaikessa kehityskelpoinen. Yrittäkää siis kestää.

Lasse

NOVUS ORDO HOMMARUM

Lalli IsoTalo

Moro Känsä!

Quote from: Känsä on 06.06.2011, 02:00:57
Nimimerkin takana piileksii reilu parikymppinen kyyninen ja itsekriittinen ...

Perusarvot kunnossa!

Quote...taksikuski Espoosta

Olen aiemmin sanonut täällä, että arvostan taksikuskeja tiedonlähteenä enemmän kuin dosentteja, koska taksikuskit keskustelevat kaikki päivät asiantuntijoiden kanssa.

QuoteEduskuntavaalien alla kuulin asiakkailta sellaista jatkuvaa Halla-ahon ja Homman demonisointia ...
No eivät kaikki voi olla asiantuntijoita kaikissa asioissa!

Quote... {olen} kaikessa kehityskelpoinen. Yrittäkää siis kestää.

Varmasti kestämme. Tervetuloa!!!
— Missä N, siellä R

ike60

Tervetuloa, Känsä!

Quote from: Känsä on 06.06.2011, 02:00:57
Eduskuntavaalien alla kuulin asiakkailta sellaista jatkuvaa Halla-ahon ja Homman demonisointia, että piti ihan ottaa selvää mistä tässä on kyse.

Noista demonisoinneista olisi kiva kuulla lisää, mikäli nuo keskustelut ovat vielä muistissa. Perustelivatko nuo asiakkaat mielipiteitään H-A:sta ja Hommasta vai perustuiko heidän näkemyksensä tunteisiin ja tuoksuihin? Jos he perustelivat, minkälaisia ne perustelut olivat?

Myös demonisoijista olisi mukava lukea lyhyet luonnehdinnat. Oliko demonisoija nuori, keski-ikäinen vai vanha? Nainen vai mies? Tummassa puvussa vai verkkareissa vai palestiinalaishuivissa? Osaat varmaan välttää sellaisia tuntomerkkejä, joista joku tunnistaisi naapurinsa tai itsensä.

Veli Karimies

Moi olen Veli, olen kriittinen suorademokraatti.

Synnyin Helsingissä vuonna 1985, muutin 4 viikkoisena sinappikoneena sieltä perheeni kanssa Hattulan Katinalaan. Sieltä matka vei pari-kolmevuotiaana Hattulan Pelkolaan ja tämän jälkeen olen asunut Hämeenlinnassa ja nyt Parolassa. Minulla on isä ja äiti jotka ovat eronneet, sisko, veli ja kissa. Kissani asuu tällä hetkellä lapsuudenkodissansa(muttei synnyinkodissansa) äitini luona maalla.

(https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/188471_10150132623367342_635537341_6487550_2159450_n.jpg)

Nuoruudessani osallistuin seurakunnan toimintaan, kuten isoskoulutukseen, rippileireihin, lastenleireihin ja kaiken maailman puuhapäiviin. Uskonnollista vakaumusta minulla ei kuitenkaan ole. Aloitin työurani viikonloppusiivoojana 15 vanhana, josta sainkin tällöin mukavasti käyttörahaa. Tämän jälkeen olen työskennellyt mm. metallipuolen töissä asentajana, kokoonpanossa ja valmistuksessa.

Näyttelin myöskin näihin aikoihin Parolan musiikkiteatterin useassa tuotannossa ja parhaillaan matkamme vei Venäjälle Petroskoihin esiintymään lukioni venäläisten vaihto-oppilaiden kouluun. Lukiossani oli myöskin vietnamilaisia, sekä saksalaisia vaihto-oppilaita. Pidin musiikkiteatterista ja olen ajatellut taas ilmoittautuvani johonkin harrastajateatterin toimintaan.

Sitten menin inttiin. Palvelin Riihimäen Viestirykmentissä 9kk sotilaspoliisina, olisin halunnut AUKkiin, mutta jalkani hajosivat palveluksen alussa jolloin tämä mahdollisuus meni sitten ohi. Loppu palvelus sujui ihan mukavasti, vaikka vempassa tulikin vietettyä aikaa vielä jalkojen takia. Puolustusvoimissa minulla oli mahdollisuus suorittaan vartijan peruskurssi ja TJ0 päivän jälkeen hainkin töihin Riihimäelle Securitakselle. Toimin ensin lyhyen ajan vahtimestarina ja jälkeenpäin piirinvartijana.

Securitakselta siirryin Hämeenlinnalaiseen metallifirmaan tuotannonjärjestelijän hommiin. En pitänyt työilmapiiristä, enkä työkavereistani joka johti jonkinlaiseen masennukseen ja töistä pois jättäytymiseen. Tämän jälkeen työskentelin 2 vuotta kattoasentajana Hämeenlinnalaisessa kattoalan firmassa.

Viimeisin työpaikka minulla oli Hämeenlinnan kaupungin kunnossapitopuolella. Aloitin ensin paikallissiivoojana ja osoitin kiinnostukseni huoltomiehen hommiin. Pääsin vahtimestariksi hämeenlinnalaiselle ala-asteelle, jolloin rupesin myöskin kirjoittamaan blogiani ja aloitin poliittisen aktiivisuuteni Muutos 2011-puolueessa. Tällöin keräsin nimiä Lammin vastaanottokeskuksesta järjestettävää kansanäänestystä varten. Myöhemmin syistä joita minulle ei kerrottu, minut siirrettiin pois ala-asteelta vanhainkotiin. Epäilin että syyt olivat poliittisissa mielipiteissäni, mutta mitään todisteita minulla ei ollut. Vanhainkodissa työskentely oli oikein mukavaa.

Minua ei kuitenkaan koskaan vakinaistettu ja nyt olen työtön, eikä työtä näytä vaan löytyvän. En ole ikinä ollut näin pitkää aikaa elämässäni työttömänä ja kyllä on meinaan tylsää. Aionkin nyt hakeutua syksyllä maanrakennuskoneen kuljettajan tutkintoon tähtäävään koulutukseen. Toivottavasti pääsen kurssille.

EDIT: Lisätään sen verran, että koululla jolla työskentelin oli juurikin näitä Lammin vastaanottokeskuksen asukkaiden lapsia oppilaina.

ilkka75

Yleinen tervehdys. Luettuani kauan tarinoita muiden tekemisistä ja sanomisista, haluan kantaa korteni kekoon. Mielestäni keskustelu täällä on tasoltaan varsin korkeaa. Kuulostaa vissiin aika tavalliselta, mutta siksi halusin liittyä.

Olen nykyisin hyvin kriittinen maahanmuuttoa kohtaan. Tämä ei taas mitenkään liity kenenkään rotuun, väriin, kieleen tahi syntyperään. Idioottien turhan kansainvaelluksen taas haluaisin estää.

Arvostelen mieluusti Israelin valtion tekemisiä, mutta antisemitistiä minusta ei saa.

Mielestäni yksikään keskiajan tasolle porukkaa haaliva uskonto ei sovi nykypäivän länsimaiseen yhteiskuntaan. Muuten kaikki saavat uskoa vaikka Ison Bussin Tulemiseen, jos se heitä auttaa.

Jos ehdin valmistua, olen hyvä DI. Jos en, tekn. YO kelpaa titteliksi.

"Hulluutta on se, että tekee samat asiat uudelleen ja uudelleen ja odottaa eri tuloksia."

-- Albert Einstein

"Suomi voi välttää lännen virheet maahanmuuttajien kotouttamisessa."

-- Dosentti Pasi Saukkonen

Lyyli

Veli, ymmärrän hyvin tunteesi ("kyllä on tylsää"). Alle kolmekymppinen sukulaispoika on ollut yli kaksi vuotta työttömänä (jäi töistä pois it-alalta burn outin vuoksi). Hän on ainakin vuoden verran hakenut erilaisiin työpaikkoihin ja työvoimatoimiston koulutuksiin, mutta EI ole päässyt! Alkaa pikku hiljaa siirtyä ns. marginaaliin, jossa hengailee muiden "marginaali-ihmisten" kanssa.
Niin siis, mikä ihme on tämä ns. työvoimapula Suomessa?

Lalli IsoTalo

Quote from: ilkka75 on 08.06.2011, 21:29:05
Yleinen tervehdys. Luettuani kauan tarinoita muiden tekemisistä ja sanomisista, haluan kantaa korteni kekoon.
Tervetuloa toistamiseen, Ilkka!

Olin tuossa vähän aiemmin vähän tyly, sorry. Tilanne oli sellainen, että tänne rekisteröityi ensimmäinen nuiva somali, ja hän ilmoitti, että ei erityisemmin pitänyt "neekerisanasta", jota sitten käytit sitten käytit ketjussa, jossa hän vastaili kysymyksiin. Tokassa viestissä otit jonkin verran kriittisen asenteen Halla-ahon tuoreimpaan blogikirjoitukseen. Toivottavasti ymmärrät, että tämä ikäänkuin pisti tuntosarveni vähän pystyyn, koska täällä lappaa alinomaa trollia hämmentämässä soppaa.

QuoteArvostelen mieluusti Israelin valtion tekemisiä, mutta antisemitistiä minusta ei saa.
No sitten sinua saattaa kiinnostaa tietää, että "Yleinen Israel-keskustelu" löytyy täältä:
http://hommaforum.org/index.php/topic,4027.0.html

Forumilta löytyy melko innokasta Israelin puolustusta ja vastustusta. Suosittelen, että vähän tutustut tuohon ketjuun ennen kuin alat postaamaan, koska siellä on jo 1805 postausta, joten useimmat asiat lienee jo käsitelty.

QuoteJos ehdin valmistua, olen hyvä DI. Jos en, tekn. YO kelpaa titteliksi.

Sääntelysosialismin määrä länsimaissa on toistaiseksi jatkuvasti lisääntynyt. Jos sama trendi jatkuu, yhä suurempi osa työpaikoista löytyy sieltä, missä tutkintoja arvostetaan. Kannattaa myös muistaa, että monet tiedot ja taidot vanhentuvat nopeasti. Se mistä, mistä nyt maksetaan paljon, saattaa olla iltaruskon alaa 5 vuoden päästä. DI:lle sen sijaan lienee aina kysyntää, muodossa tai toisessa. Toisaalta, jos tiedät aivan tarkalleen mitä aiot elämälläsi tehdä, etkä tarvitse papereita siihen, niin ...
— Missä N, siellä R

Lalli IsoTalo

Quote from: Asta Tuominen on 08.06.2011, 22:11:36
Ei luovuteta!
T. nim. Eilen taas sai yhden sähköpostin, jossa kiitettiin paikkaa kohti osoitetusta kiinnostuksesta.

Jos et ole vielä kokeillut tätä, ja olet teknis-taloudellisella alalla, niin aloita CV:si listaamalla työelämäsaavutukseksi mahdollisimman konkreettisesti ja numeerisesti.
— Missä N, siellä R

ike60

Tervetuloa, Habaneroz!

Quote from: Habaneroz on 09.06.2011, 01:44:23
Olen 19-vuotias miehenalku ja koin paineita rekisteröityä hommafoorumille. Nykyään maahanmuutosta keskusteltaessa saan usein kuulla "menes nyt takaisin sinne hommafoorumille" -tyylisiä kommentteja, joten jäljet johtivat sylttytehtaalle. Luonnollisesti annoin vaaleissa ääneni äärioikeistolle, koska olen turhautunut muihin puolueisiin, jotka pitävät kansalaisia idiootteina. 85-vuotias vaarinikin on tämän rasistisen persupuolueen kunnanvaltuutettu, joten eipä ole ainakaan omena pudonnut kauaksi puusta  ;D

Takaisin hommaforumille-tyyppisiä lausahduksia voi joku pitää osoituksena kaavamaisesta ja stereotyyppisestä ajattelusta. Ei mitään uutta auringon alla: itsekin kuulin Halla-ahosta ensi kertaa siten, että minun väitettiin toistelevan hänen tuhanteen kertaan vääriksi osoitettuja väittämiään.

PeSut eivät ole äärioikeistolaisia tai ylipäätään oikeistolaisia. Joka heitä äärioikeistolaisiksi väittää, joko ei tiedä mitä oikeistolaisuus on, ei tunne PeSujen poliittista ohjelmaa tai linjanvetoja, tai puhuu tarkoituksella puppua.

Quote from: Habaneroz on 09.06.2011, 01:44:23
Olen käynyt lukion ja nyt olisi tarkoitus mennä aalto-yliopistoon lukemaan teknillistä fysiikkaa, eli vihreää humanistia minusta ei saa tekemälläkään. Myös pakkoruotsin poisto on minulle iso kysymys, koska olen juuri nähnyt, kuinka harvaa sen kielen opiskeleminen kiinnostaa. Luulen, että tältä foorumilta löytyy paljon samanhenkisiä ihmisiä :)

Varmasti löytyy samanhenkisiä ihmisiä.

Itse olen sitä mieltä, että toisen kotimaisen kielen pakollinen opiskelu pitäisi korvata lähikielen pakollisuudella. Suomenkielinen oppilas valitsisi opiskeltavan kielen seuraavista: ruotsi, venäjä, saame, eesti ja norja. Olisi koulun asia mitä näistä kielistä se opettaisi, mutta ainakin ruotsin pitäisi löytyä valikoimasta. Mutta näistä asioista voi taittaa peistä muissa ketjuissa.

Alceste

Quote from: Lyyli on 08.06.2011, 22:06:24
Veli, ymmärrän hyvin tunteesi ("kyllä on tylsää"). Alle kolmekymppinen sukulaispoika on ollut yli kaksi vuotta työttömänä (jäi töistä pois it-alalta burn outin vuoksi). Hän on ainakin vuoden verran hakenut erilaisiin työpaikkoihin ja työvoimatoimiston koulutuksiin, mutta EI ole päässyt!
Jos sukulaispoikasi haluaa pysyä IT-hommissa, ulkomailta saa keikkahommia erilaisten välitysfirmojen kautta.
"At last, the gods remove cock from fucking ass."
--Quintus Lentulus Batiatus

"'Suosi suomalaista' on nykyään ainakin rasistinen ilmaisu. Joutsenmerkki ja suomenlippu ovat rasistisen tuotteen merkkejä. Suomalainen peruna on rasisti."
--Sotakoira@Muro

Lyyli

Alceste

Quote from: Lyyli on 09.06.2011, 11:54:11
Okei! Kiitos tiedosta.
http://www.jobsite.co.uk/
http://www.jobsearch.co.uk/
Noissa kahdessa itsellä on CV, ja tietysti linkedin.com jossa haetaan jatkuvasti profiilin osaamisten ja ryhmien kautta väkeä. Jos on vaikkapa Sharepoint- tai Dynamics-osaamista, niin euroopassa on jatkuvasti avoimena niin keikka- kuin pysyviäkin hommia. Täytyy vain sietää niitä soittelevia headhuntereita ;)

Tähän päättyy ketjukaappaukseni, pyydän anteeksi niin modeilta kuin kanssakeskustelijoilta :)
"At last, the gods remove cock from fucking ass."
--Quintus Lentulus Batiatus

"'Suosi suomalaista' on nykyään ainakin rasistinen ilmaisu. Joutsenmerkki ja suomenlippu ovat rasistisen tuotteen merkkejä. Suomalainen peruna on rasisti."
--Sotakoira@Muro

PaulR

Kaveri jäi pari vuotta sitten tyhjän päälle, mutta käsistään näppäränä, muotoiluinstituutin käyneenä laittoi toiminimen pystyyn. Tekee remonttihommia PK-seudulla tuttavapiirissä ja kun sana työn jäljestä levisi, ei hänellä tahdo enää löytyä aikaa edes ystäviään tavata. Hommia piisaa niin paljon kuin jaksaa tehdä.

YlpeäLänsimaalainen

Olen 22-vuotias mies Tampereelta. Minulla on kasvanut sympatioita kristittyjä kohtaan sillä he ovat harmittomia ja Yhdysvaltoja kohtaan sillä sitä parjataan suotta. Muistan jo murrosikäisenä hymähdelleeni tyytyväisenä kun Brigitte Bardot kertoi mielipiteitään islamista. Vasta Halla-ahon lukeminen toi asiat perspektiiviin. Se suurin sankari on tietysti Ayaan Hirsi Ali jonka elämän tarkoitus on liberalisoida islam. Ayaan on minulle ihailun kohde: rohkea, hienovarainen, elegantti nainen. Hän on niin uskomaton paradoksi sillä hän tulee katkeroituneesta, vihamielisestä ympäristöstä ja nousee sekä kaiken takapajuisuuden että kaiken "suvaitsemisen" yläpuolelle.

ttw

Quote from: Alceste on 09.06.2011, 11:51:31
Quote from: Lyyli on 08.06.2011, 22:06:24
Alle kolmekymppinen sukulaispoika on ollut yli kaksi vuotta työttömänä (jäi töistä pois it-alalta burn outin vuoksi). Hän on ainakin vuoden verran hakenut erilaisiin työpaikkoihin ja työvoimatoimiston koulutuksiin, mutta EI ole päässyt!
Jos sukulaispoikasi haluaa pysyä IT-hommissa, ulkomailta saa keikkahommia erilaisten välitysfirmojen kautta.

Lyylin sukulaispojan tilanne on tuttu ja on valitettavasti kasvussa ollut jo useita vuosia. en kyllä suosittele tuota mitä Alcestele ehdotti, että vielä ulkomaille it-keikkahommiin hakee. Ennemmin suosittelisin alan vaihtoa jos arvostaa enemmän terveyttään sekä voisi tulla toimeen pienemmälläkin liksalla. Tietty jos tuntee, että jaksaisi alalla vielä mutta siinä sattaa tulla myöhemmin moninkertaisesti pahempi tilanne sekä stoppi. Jatkaa it-alaa tai asioiden parissa vain harrastuksena ja vaikka johonkin lapionvarteen päivätöihin on pääkopalle kevyempi.

Sori tämä ohi aiheen keskustelu.

Mutta tervetuloa kaikki uudet jäsenet ja hompanssit.

Uutisia naapurista-> http://rahmispossu.net

Athanasius

Lienen aika tyypillinen hommailua sympatiseeraava internetissä roikkuva nuorimies, mutta keskusteluja seurattuani päätin jokin aika sitten tehdä tunnukset että pääsee aktiivisemmin kartoittamaan mikä Homman nimi oikeastaan on.

Pääasiallisesti on ollut kiva huomata että monikultturismikysymys on synnyttänyt hienoa toimintaa ja että samoin ajattelevia löytyy runsain mitoin. Oma tuttavapiirini (ja viitekehykseni) tuppaa olemaan sattuneesta syystä ärhäkän punavihreää ja lössöliberaalia ja pidänkin nuivuuteni suhteen pitkälti matalaa profiilia. Myöskin tulenaroista aiheista keskustellessa olen em. syistä tottunut sovittelevaan ja maltilliseen lähestymistapaan, omista näkemyksistä tinkimättä tietysti.

Lalli IsoTalo

Quote from: Athanasius on 14.06.2011, 16:40:13
... päätin jokin aika sitten tehdä tunnukset että pääsee aktiivisemmin kartoittamaan mikä Homman nimi oikeastaan on.

Hienoa! Tervetuloa, Athanasius!

Mahtaneeko esikuvasi olla Athanasius Kircher (1602–1680), jota on verrattu Leonardo da Vinciin, ja kutsuttu "viimeiseksi renessanssi-ihmiseksi"?
— Missä N, siellä R