News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Yleinen esittäytymisketju

Started by Pöllämystynyt, 04.01.2009, 03:15:31

Previous topic - Next topic

Elisa

Quote from: Väike Päike on 13.11.2010, 00:37:28
Quote from: Elisa on 12.11.2010, 22:17:14
Tervetuloa minunkin puolestani! Meillä kokoomusnuorilla on lämpimät välit sisarjärjestöömme maassasi ja ainakin kaksi vuosittaista poliittista seminaaria Tallinnassa. Ne ovat antoisia matkoja. Toivottavasti viihdyt foorumilla!

jaaha, kiitos kaikille ja eteenpäin. en tiedä, mikä on kokoomusnuorijen vastaava järjestö täälläpäin. mun paha.
viihden puutetta täällä ei tuu...

Se on Isamaa ja Res Publica liit ja sen nuorisojärjestö.  :)
"Kannattaa muistaa, että emme me ole leimallisesti suvaitsematon yhteiskunta, vaan suvaitseva yhteiskunta. Se on minun käsitykseni." -Sauli Niinistö

Väike Päike

Quote from: Päivänsäde on 13.11.2010, 13:43:18
Käytän usein nettisanakirjaa Käännös.com, ja sinne on usein ilmestynyt uusimpiin käännettyihin sanoihin viron kielisiä sanoja, ja sille ei vaan voi mitään, että ne saa nauramaan kun ne on niin lähellä suomen kieltä mutta silti kuitenkin erilaisia.

Että Päike on siis suomeksi Aurinko.

"Oma" nimimerkkini tulee vanhasta suomalaisesta klassikko iskelmästä Päivänsäde ja Menninkäinen jonka on sanoittanut Reino Helismaa ja tunnetuksi tehnyt Tapio Rautavaara.  Tarkoittaen auringon sädettä.

Muistan isäni kuuntelemista iskelmistä aina nimen Georg Ots, eikäs hän ollut virolainen. En tarkemmin tiedä, muistan vaan tuon nimen kun isäni on vanhan ajan iskelmien kuuntelija.

Minua on kiinnostanut viime vuosina eritoten Balttian maat, myös Viron lisäksi Liettua ja Latvia, mutta jostain kumman syystä en ole edes koskaan käynyt Virossa. Kumma juttu, sillä olisin voinut. Kerran olen ollut vaan yhdellä risteilyllä enkä silloinkaan mennyt maihin.

Seuraavaksi Homma leviää kaikkiin Balttian maihin. :) Lähtien Virosta...
no... en-fi autta myös googletranslatessa jonkin verran, mut nimenomaan slangissa auttaa ei-stadilaisia tuo urbaani enemmän. nyt kyllä etsitty-katsottu ne kaksi sana.

päivänsäde-menninkäisen versioista on mun lemmikki tuo: http://www.youtube.com/watch?v=Z4A9PBV7n_k :D kyllä tunnistin nimimerkkisi, olin hieman kateellinenkin.
ja enemmän kuin pieni, sanoisin, että olen tiivistetty ;) jos olisin isompi, pitäisi kutsua mua tsernobyliksi. mutta bjiejjie sopii myös.

georgilta suomalaiset tykkää eniteen saaremaan valssista - http://www.youtube.com/watch?v=W0jCum_m_w4 vanhoista suosittelisin myös nimea 'Raimond Valgre', hän oli kuuluisa ja hänen biisit hyvia: http://www.youtube.com/results?search_query=raimond+valgre&aq=f

katsotaanpas ennen homma-impeeriumia, kuten se pärjää mun kanssa ;) otetaan rauhallisesti, askel kerrallaan.

jos haluat katsoa muutakin kun vaan vanhaa kaupungia, pitäisi mennää tallinnasta ulos, viroon. ;)
Viro - maa, missä sanan 'fašisti' voi ottaa kohteliaisuutena.

Tuija

Minä en ole koskaan käynyt Virossa. Tästä Helsingistähän sinne olisi vain yksi suijjaus, mutta ei oikein opintotuella ole siltikään varaa lähteä reissuun. :(

pelle12

Quote from: Tuija on 14.11.2010, 01:20:45
Minä en ole koskaan käynyt Virossa. Tästä Helsingistähän sinne olisi vain yksi suijjaus, mutta ei oikein opintotuella ole siltikään varaa lähteä reissuun. :(
En ole minäkään, vaikkei se ole edes rahasta kiinni. Jotenkin Eesti ei nappaa.

Veli Karimies

Itse suosittelen Saksaa. Käy samalla vilkasemassa Itävallan ja Sveitsin. Paljon hienoja linnoja.. ja jos tarpeeksi kiinnostusta löytyy niin käy vielä italiassa katsomassa toisen maailmansodan aikaisia linnoitusrakenteita.

Aleksi Tymia

Olen 23v. kansainvälisen politiikan opiskelija Tampereelta. Kotoisin olen vähän kauempaa.

Tulin vilkaisemaan tätä foorumia, koska aihe tavallaan kiinnostaa. Ei niinkään maahanmuuttopolitiikan kritiikki vaan foorumilla ja sen liepeillä tapahtuva aktiivisuus, esimerkiksi yhdistysten ja puolueiden perustaminen, KIVA-toiminta, hommakerhot yms.

Enemmän vain lueskelen, en ole kovin kova kirjoittamaan. Ei tässä sen kummempia. Nyt pitää mennä luennolle. Terve kaikille.

Perttu Ahonen

Quote from: Päivänsäde on 14.11.2010, 11:30:23
Lykkäsen tähän vielä huvikseen kuvan Haapsalusta, missä en siis ole koskaan käynyt, mutta ukkoin on. Siellä on kuulemma useampikin linna.

(http://www.castles.info/estonia/haapsalu/pictures/haapsalu01.jpg)

Tälläiset mestat olisi minusta kivoja nähdä.

Suosittelen Eestin kierrosta. Eestistä löytyy paljon sankariajan linnoja ja myöhempiä kristillisen ajan linnoja ja (linna)kirkkoja. http://www.haapsalulinnus.ee/?id=1327

Esimerkiksi Haapsalun piispanlinna on hieno kohde ja siellä on hieno katedraali, joka poikkeaa paljon esimerkiksi Suomessa esiintyvistä postmoderneista piruntorjuntabunkkereista.   http://en.wikipedia.org/wiki/File:Haapsalu_Castle.Inside.jpg

ike60

Tervetuloa forumille, Aleksi!

Quote from: Aleksi Tymia on 16.11.2010, 09:05:03
Olen 23v. kansainvälisen politiikan opiskelija Tampereelta. Kotoisin olen vähän kauempaa.

Tulin vilkaisemaan tätä foorumia, koska aihe tavallaan kiinnostaa. Ei niinkään maahanmuuttopolitiikan kritiikki vaan foorumilla ja sen liepeillä tapahtuva aktiivisuus, esimerkiksi yhdistysten ja puolueiden perustaminen, KIVA-toiminta, hommakerhot yms.
Jos mittapuuna pidetään sellaisen aktivismin määrää, jota ei kustanneta valtion varoista, tämä taitaa olla viimeisten parin vuoden aikana Suomen elinvoimaisin poliittinen foorumi. Toimintaa on ruohonjuuritasolta valtakunnalliselle asti. Aika moni on siis kiinnostunut korjaamaan maahanmuuttopolitiikkaa.

Pieni graduvinkki: vertaa minkälaiseen poliittiseen aktiivisuuteen tavalliset ihmiset käyttävät aikaansa ja rahojaan Euroopan eri maissa. Tuloksilla voi olla uutisarvoa.

Tomi Antila

Hojo,

Ensimmäisenä viestinäni tälle foorumille on loogisinta aloittaa esittäytymällä teille:

Olen Tomi Antila, 24- vuotias tamperelainen. Päivisin työskentelen erään suuren puhelinoperaattorin palveluksessa ja iltaisin muuntaudun stand up- koomikoksi tai tapahtumajuontajaksi. Vai pitäisikö sanoa, että päivisin muuntaudun normaaliksi päivätyöläiseksi? Tulkitkoon kukin parhaimmaksi katsomallaan tavalla. Olen lisäksi Perussuomalaisten eduskuntavaaliehdokas ja Tampereen Perussuomalaisten tuorein aktiivi.

Lähdin politiikkaan mukaan vasta puolisen vuotta sitten. Kuitenkin oma Valveutumiseni ajoittuu lähes kymmenen vuoden päähän. Hidas syttymiseni politiikkaan osallistumiseen johtui pitkälti siitä, että kuvittelin puolueiden paikallisosastojen olevien sisäänpäin lämpiäviä nyhverryskerhoja, joihin ringin ulkopuolisen on vaikea päästä sisälle, mutta kuten amerikkalaisilla on tapana sanoa: "boy was I wrong". Tällaisena sosiaalisena hulluna se oli yllättävän helppoa! Kiitoksia tästä kaikille Tampereen perussuomalaisille! Lisäksi lähipiirini jatkuva kannustus oli yhtenä pääsyynä päätökselleni osallistua politiikkaan.

Kymmenen vuotta siis sai kulua, että päässäni naksahti niin kovaa, että päätin tehdä jotain. Otin yhteyttä Tampereen perussuomalaisten paikalliosastoon siinä uskossa, että saan jakaa esitteitä ja tarjoilla kahvia toritapahtumissa.

Hieman toisin kuitenkin kävi.

Henkilökohtainen Hommani on ollut niin vinhassa nousussa, että korvia täytyy nieleskellä tiuhaan auki. Ympärilleni olen saanut (onneksi) ihmisiä, jotka nykäisevät välittömästi alaspäin, jos tohvelit alkavat irrota isänmaamme maaperästä. En olisi voinut nimittäin vielä toukokuussa edes kuvitella, että kesän kuluessa minulta kysellään suostumusta eduskuntavaaliehdokkaaksi. Myöhemmin kävi vielä ilmi, että listoille oli jopa tunkua!

Olen tuntenut kaikkien positiivisten tunteiden kirjon ensimmäistä kertaa elämässäni näin lyhyessä ajassa. Nyt koko touhu näyttää positiiviselta ensimmäistä kertaa kymmeneen vuoteen! Nyt on aika laittaa hakku heilumaan, sillä nyt louhitaan!

En tuhlaa aikaanne/omaa aikaani luettelemalla sivu tolkulla aatemaailmaani pala palalta. Dialogi puhukoot puolestaan. Todetaan silti lyhyesti, että aatemaailmaltani olen jussihalla-ahojen, sampoterhojen ja heikkiluotojen AIVOPESEMÄ hengenheimolainen.

----

Miksi aloin kirjoitella Hommaan vasta nyt?

Tilanne oli sama, kuin paikallisosastojen kanssa; kuvittelin ennakkoluuloisena suomalaisena, että täällä vallitsisi sisäänpäin lämpiävä kettuiluilmapiiri. Sain kuitenkin vihdoin tutustuttua sivustoon ja huomasin, että meikäläisiähän täällä on!

Lisäksi en ole koskaan pitänyt internetin keskustelupalstoja kovassa arvossa ja olenkin vuosien varrella päätynyt niitä seteissäni mollaamaan varsin rankoin sanankääntein. Homma on kuitenkin laadukas, asiallinen ja siitä puuttuu vastaavanlaisten palstojen huonoin ominaisuus: sisäiset riidat.

Lisäksi yllätyin huikeasti siitä, että Homma taitaa olla suvaitsevaisin palsta, johon allekirjoittanut on törmännyt. Palstojen (kuten nykyisin blogisivustojenkin) tunnusmerkistöön kuuluu aina joku EinoYlermiKyllikki, joka riehuu jokaisen mokukriittisen kirjoittajan raiveleissa tuttuun vihervasemmistolaishörhö- tyyliin tai joku SSJorma, joka kiskoo ala-asteen kieliopilla "neekerit-pois-suomesta-koska-ne-vie-meidän-naiset"- juttua. Täällä suvaitaan kirjoittajat jokaisesta sosiaalisesta luokasta, ja ihmisille huomautetaan ääliömäisyyksistä huolimatta puoluekirjan väristä. Täällä tuntuisi olevan helppo hengittää. Tätä onkin jo odotettu!

Palataan keskustelujen merkeissä asiaan!

- Tomi Antila -

EDIT: Typo
"Kommentoin vain lopuksi, että olet äärimmäisen pelottava ihminen ja toivon todella, että et milloinkaan päse päättämään Suomen kansan asioista!"

Lisää pelottavuuksia
Expressis Verbis:
www.tomi-antila.blogspot.com

schenker

Scallypunk

Kiva nahda jengia saapuvan mukavalla tahdilla.

QuoteHomma on kuitenkin laadukas, asiallinen ja siitä puuttuu vastaavanlaisten palstojen huonoin ominaisuus: sisäiset riidat.

Muuten yhdyn, mutta kylla taalla ihan tarpeeksi kinastellaankin, vaikkakin normisti suhtkoht sivistyneesti.

Wilkommenit omasta puolestani kaikille!
?› ?›  _______  __     ___     _____   /\__                          ?› ?›
      ?› ?›  \    / |/ /_/\_|   \    \  _ \ / /_ \/\  /\                   ?› ?›
      ?› ?›  /\ \/| / / \/\/| |\ \    \//_// / / / / / /                   ?› ?›
      ?› ?› /  \ \| \ \ /  \| |_\ \  / / \/ /_/ / /// /

SK

Quote from: Tuija on 14.11.2010, 01:20:45
Jaa, sitten pitääkin jossain vaiheessa pitää Hommakerho Tallinna. Helsingistä neljän tunnin piipahdus on nykyään noussut 16 euroon. Ei ole paljon.

Quote from: Tomi Antila on 19.11.2010, 14:18:46
Hojo,

Ensimmäisenä viestinäni tälle foorumille on loogisinta aloittaa esittäytymällä teille:

Olen Tomi Antila, 24- vuotias tamperelainen. Päivisin työskentelen erään suuren puhelinoperaattorin palveluksessa ja iltaisin muuntaudun stand up- koomikoksi tai tapahtumajuontajaksi. Vai pitäisikö sanoa, että päivisin muuntaudun normaaliksi päivätyöläiseksi? Tulkitkoon kukin parhaimmaksi katsomallaan tavalla. Olen lisäksi Perussuomalaisten eduskuntavaaliehdokas ja Tampereen Perussuomalaisten tuorein aktiivi.[...]
Tervetuloa! Ja ei muuta kuin nimellisen käyttäjän tunnus vetämään. Siinähän on Homman pikkujouluihin sopiva esiintyjä, ihan omasta porukasta!

Quote from: schenker on 19.11.2010, 21:27:10
helljeah.
Yeah hell! Tervetuloa!

Quote from: Scallypunk on 19.11.2010, 21:36:52
Kiva nahda jengia saapuvan mukavalla tahdilla. Wilkommen siis omasta puolestani!
Kohta menee viisi tonnia rikki. Ehtiiköhän tämän vuoden puolella?
"Jag känner mig isolerad där jag bor. Jag är inte rädd för andra asylsökande, men det känns otryggt att i mörker och kyla ta sig till en affär för att handla. Vi kan inte leva så här." - Iziogbe Adodo, från Nigeria

Scallypunk

Quote from: SK on 19.11.2010, 21:40:56
Kiva nahda jengia saapuvan mukavalla tahdilla. Wilkommen siis omasta puolestani!

Hyvin mahdollista. Vaatii reilun kolmen kayttajan rekkautumista per paiva.
?› ?›  _______  __     ___     _____   /\__                          ?› ?›
      ?› ?›  \    / |/ /_/\_|   \    \  _ \ / /_ \/\  /\                   ?› ?›
      ?› ?›  /\ \/| / / \/\/| |\ \    \//_// / / / / / /                   ?› ?›
      ?› ?› /  \ \| \ \ /  \| |_\ \  / / \/ /_/ / /// /

SK

Quote from: Scallypunk on 19.11.2010, 21:48:51
Quote from: SK on 19.11.2010, 21:40:56

Hyvin mahdollista. Vaatii reilun kolmen kayttajan rekkautumista per paiva.
Hyvä, että Suomen suurinta poliittista keskustelufoorumia pyörittävän yhdistyksen puheenjohtaja, Matias Turkkila, saa sanoa pikkujoulu/uudenvuodenpuheessaan, että Hommassa^^^ on yli 5000 jäsentä.
"Jag känner mig isolerad där jag bor. Jag är inte rädd för andra asylsökande, men det känns otryggt att i mörker och kyla ta sig till en affär för att handla. Vi kan inte leva så här." - Iziogbe Adodo, från Nigeria

Tunkki

Koskaan en ole Hommafoorumille kirjoittanut ja toisten en kirjoita, sanoi serkkupoika kun kustessa kirveli!

Kaikille ei käy yhtä karusti joten uusille teretulemasta vaan.

PaulR

Tapasin Antilan puolisen tuntia sitten Tammelan torilla Persujen tapahtumassa. Asiallisen oloinen kaveri. Muuta kuin homma nousuun.

Tomi Antila

Kiitoksia tervetuliaisista!

Here to stay!

-T.A
"Kommentoin vain lopuksi, että olet äärimmäisen pelottava ihminen ja toivon todella, että et milloinkaan päse päättämään Suomen kansan asioista!"

Lisää pelottavuuksia
Expressis Verbis:

Ayudame

Minä olen 25-vuotias yliopisto-opiskelija. Olen viime aikoina pikku hiljaa "löytänyt" maahanmuuttokriittisyyden. Ennen suhtauduin maahanmuuttokriittisyyteen ennakkoluuloisesti ja epäilin siihen piileytyvän rasismia. Havaitsin itsessäni sisäisen halun olla kriittisempi, mutta koin painetta tuomita maahanmuuttokriittisyyden, koska yliopistopiireissä maahanmuuttokriittisyyttä pidetään aika yleisesti sulkeutuneena rasismina. Halusin olla hyväksytty ja ajatella hyväksyttyjä ajatuksia.

Maahanmuuttokriittisyyteni on maltillista ja (toivottavasti ainakin) rakentavaa. Inhoan rasismia. Kriittiseksi minut on saanut mm. rikostilastojen näkeminen, maailman tapahtumien seuraaminen ja mm. Saksan maahanmuuttopolitiikan historia tältä vuodelta. Olen myös ruvennut etsimään arvoja ja periaatteita jostain syvemmältä, ei vain sellaisia pintasloganeja joita puolueiden nuorisoryhmät julistavat. Olen myös EU-kriittinen johtuen siitä, että minusta päätöksenteon pitäisi olla mahdollisimman lähellä ihmisiä ja ihmisten vaikutusmahdollisuudet mahdollisimman suuret. Nyt euron ollessa kriisissä tuntuu, ettei yhteinen raha ollutkaan niin hyvä idea. Näyttää myös siltä, että EU on Suomelle pakkopaita - se sitoo meitä valintoihin, joita emme ole itse tehneet, joita emme halua ja joista joudumme silti maksamaan. Esim. suomalaista maataloutta kyykyttäneet EU-direktiivit ja vakuudettomat pelastuspaketit Kreikalle, Irlannille ja luoja ties vielä minne.

En pidä itseäni viisaana enkä hyvin maailman asioista perillä olevana. Haluan kuitenkin palavasti ajatella omilla aivoillani ja haluan tietää politiikasta enemmän. Kaikki tuttavani mollaavat Homma-foorumia junttirasistiseksi. Haluan antaa tälle portaalille mahdollisuuden tulla "poliittiseksi kodikseni", siis paikaksi, johon voin tulla silloin kun haluan puida politiikkaa.

Aion esiintyä täällä anonyyminä.

Miniluv

"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Tomi Antila

Quote from: Ayudame on 22.11.2010, 23:59:17
Kaikki tuttavani mollaavat Homma-foorumia junttirasistiseksi.

Luulen tämän heiton olevan erittäin yleinen. Kuitenkin ihmiset, jotka tällaisia heittoja viljelevät eivät ole koskaan itse foorumilla vierailleet. Todennäköisesti he ovat nähneet lehdessä tai jossain muussa mokutus instanssissa jonkun kontekstistaan revityn lauseen, jota sitten on revitelty ja levitelty.

Aika jännä homma tähän liittyen on myös se, että ihmiset jotka loukovat tuollaisia junttirasistiläppiä yleensä itse julistautuvat kaikkea suvaitsevaisiksi pyhimyksiksi. Olisi varmasti paljon helpompaa omata punavihervasemmistolainen loukkaantumis- ja tuomitsemismekanismi. Olisi paljon helpompaa heitellä kaikennäköisiä hörhöjuttuja, jotka ovat täysin ristiriidassa ydinajatuksen kanssa, tahi kumoavat ennenlausuttua.

Lisää pelottavuuksia
Expressis Verbis:

Elemosina

Quote from: Ayudame on 22.11.2010, 23:59:17
Minä olen 25-vuotias yliopisto-opiskelija. Olen viime aikoina pikku hiljaa "löytänyt" maahanmuuttokriittisyyden. Ennen suhtauduin maahanmuuttokriittisyyteen ennakkoluuloisesti ja epäilin siihen piileytyvän rasismia. Havaitsin itsessäni sisäisen halun olla kriittisempi, mutta koin painetta tuomita maahanmuuttokriittisyyden, koska yliopistopiireissä maahanmuuttokriittisyyttä pidetään aika yleisesti sulkeutuneena rasismina. Halusin olla hyväksytty ja ajatella hyväksyttyjä ajatuksia.

Maahanmuuttokriittisyyteni on maltillista ja (toivottavasti ainakin) rakentavaa. Inhoan rasismia. Kriittiseksi minut on saanut mm. rikostilastojen näkeminen, maailman tapahtumien seuraaminen ja mm. Saksan maahanmuuttopolitiikan historia tältä vuodelta. Olen myös ruvennut etsimään arvoja ja periaatteita jostain syvemmältä, ei vain sellaisia pintasloganeja joita puolueiden nuorisoryhmät julistavat. Olen myös EU-kriittinen johtuen siitä, että minusta päätöksenteon pitäisi olla mahdollisimman lähellä ihmisiä ja ihmisten vaikutusmahdollisuudet mahdollisimman suuret. Nyt euron ollessa kriisissä tuntuu, ettei yhteinen raha ollutkaan niin hyvä idea. Näyttää myös siltä, että EU on Suomelle pakkopaita - se sitoo meitä valintoihin, joita emme ole itse tehneet, joita emme halua ja joista joudumme silti maksamaan. Esim. suomalaista maataloutta kyykyttäneet EU-direktiivit ja vakuudettomat pelastuspaketit Kreikalle, Irlannille ja luoja ties vielä minne.

En pidä itseäni viisaana enkä hyvin maailman asioista perillä olevana. Haluan kuitenkin palavasti ajatella omilla aivoillani ja haluan tietää politiikasta enemmän. Kaikki tuttavani mollaavat Homma-foorumia junttirasistiseksi. Haluan antaa tälle portaalille mahdollisuuden tulla "poliittiseksi kodikseni", siis paikaksi, johon voin tulla silloin kun haluan puida politiikkaa.

Aion esiintyä täällä anonyyminä.

Tervetuloa! Tässä toinenkin yliopisto-opiskelija, vieläpä humanisti ja Homma-foorumilla...
Avoimilla rajoilla tuhottiin avoin yhteiskunta
EU-turistien CV http://hommaforum.org/index.php/topic,6906.msg1324730.html#msg1324730

Sanglier

Minä ainakin olen ihan ylpeästi juntti, akateemisuudesta huolimatta. Junttius on voimavara.

Simon Elo

Quote from: Ayudame on 22.11.2010, 23:59:17Olen myös ruvennut etsimään arvoja ja periaatteita jostain syvemmältä, ei vain sellaisia pintasloganeja joita puolueiden nuorisoryhmät julistavat. Olen myös EU-kriittinen johtuen siitä, että minusta päätöksenteon pitäisi olla mahdollisimman lähellä ihmisiä ja ihmisten vaikutusmahdollisuudet mahdollisimman suuret.

Vielä on ainakin yksi poliittinen nuorisojärjestö, joka menee mainitsemissasi asioissa pintaa syvemmälle - Perussuomalaiset Nuoret. Suosittelen tutustumaan. Olen myös nuiva nuiva yliopisto-opiskelija. Et ole todellakaan yksin. :)

Sikanez

Quote from: Cicero on 31.10.2010, 11:36:06
Harrastuksiani on mm. eri taistelulajit ja lukeminen. Tykkaan myos pelata aina silloin talloin.
Pelaatko kiinalaisia pelejä?
"Ei ole olemassa syyttömiä ihmisiä. On vain huonosti kuulusteltuja." - Josef Stalin

mahepa

Päivää!

Olen 26-vuotias kuvataiteen opiskelija. Minulle on tullut viimeisen puolen vuoden aikana paljon uusia mielipiteitä tyhjyyden tilalle. Scriptan luin keväällä 2010, enkä ollut JH-a:sta aiemmin kuullutkaan. Nuivistuin heti, mutta kukaan irl ei vielä tiedä sitä. Hommassa olen lurkkinut yhtä kauan.

Ennen pidin itseäni jotenkin epämääräisesti vasurina, vaikka tarkasteltuani itseäni olen hyvin epävasemmistolainen: En katso oikeudekseni päästä osille toisten ansaitsemista rahoista, mutta en myöskään halua pyhittää elämääni tienaamiselle. Vaadin kaikilta yhteisten sääntöjen noudattamista ja arvostan perinteitä.

Olen myös lueskellut konservatiivisia ja nihilistisiä kirjoituksia täältä ja täältä, ja vaikuttunut niistä. Nihilismini kohdistuu keinotekoisiin arvoihin (esim. monikulttuurisuus, egalitarismi, liberalismi). Ihmisellä, niin kuin muillakin eläimillä, on kuitenkin synnynnäisiä arvoja, kuten eloonjäänti ja omien geenien jatkumisen varmistaminen. Näihin päämääriin sopii erinomaisesti yhtenäinen kansallisvaltio. Näin ollen jotkin sosiaaliset konstruktiot ovat yhteensopivia synnynnäisten arvojen kanssa. Todellisuuden sallimissa rajoissa on mahdollista harrastaa humanismia, niin kuin minä taiteilijana teen.

Harkitsen äänestäväni ensi kevään vaaleissa halliksen suosittelemaa Ari Jalosta.

Cicero

Quote from: Sikanez on 23.11.2010, 15:12:45
Quote from: Cicero on 31.10.2010, 11:36:06
Harrastuksiani on mm. eri taistelulajit ja lukeminen. Tykkaan myos pelata aina silloin talloin.
Pelaatko kiinalaisia pelejä?

Lahinna lautapeleja. Tykkaan kiinalaisesta shakista, sen enempaa en niita kylla pelaile :) Go vaikuttaa kylla aika mielenkiintoiselta, en vain ikina ole sattunut perehtymaan siihen tarkemmin.

Mahepa, tervetuloa vaan. Ihan mielenkiinnosta, minkalaista kuvataidetta olet opiskelemassa tarkemmin?

mahepa

Quote from: Cicero on 24.11.2010, 05:19:47
Mahepa, tervetuloa vaan. Ihan mielenkiinnosta, minkalaista kuvataidetta olet opiskelemassa tarkemmin?

Perinteistä kuvanveistoa. Käytän metallia, puuta, kiveä, savea, jätteitä ja mitä tahansa, mistä pystyy rakentamaan veistoksen. Kun  laiskuudeltani kerkiän, alan piakkoin tehdä opinnäytetyötä. Siihen kuuluu taiteellinen osa ja kirjallinen osa.

Sakkeus

Tervehdys!

Olen jonkin verran yli 30-vuotias, korkeakoulun käynyt, atk-hommissa työskentelevä helsinkiläinen mies.

Viimeiset viisi vuotta ovat olleet kohdallani hidasta matkaa suvaitsevaisesta vihreästä/vasemmistolaisesta konservatiiviksi. Pikku hiljaa on alkanut tuntua siltä, että maatamme ollaan ajamassa kohti suurta onnettomuutta, johtotähtenä halu tehdä hyvää koko maailmalle. En enää oikein ymmärrä, mitä viimeisen 20 vuoden aikana on tapahtunut, ja miksi. Minne onkaan jäänyt terve kansallinen ylpeys, omien perinteiden ja kulttuurin arvostus, taistelutahto...

Onneksi aivan kaikki eivät sentään ole järjiltään - tämä foorumi on auttanut ymmärtämään, että asioiden ei ole pakko olla niin kuin ne nyt ovat, ja että keinoja niiden muuttamiseen on. Ja ennen kaikkea, tämä foorumi on antanut vahvistuksen sille, että on muitakin, jotka ovat huolestuneita.

ike60

Tervetuloa forumille, Sakkeus!

Quote from: Sakkeus on 24.11.2010, 22:58:02
En enää oikein ymmärrä, mitä viimeisen 20 vuoden aikana on tapahtunut, ja miksi. Minne onkaan jäänyt terve kansallinen ylpeys, omien perinteiden ja kulttuurin arvostus, taistelutahto...

Itse muistelen että suomalaisuuden vähättelyä ja toiseuden palvontaa oli jo 70-luvulla. Silloin tosin toiseus tarkoitti pääasiassa kommunismin neuvostoliittolaista toteutusta. Kun Neuvostoliitto romahti ja sorrettu työväenluokkakin keskiluokkaistui, ajatusrakennelmat ja retoriikka siirrettiin pienin muutoksin käsittelemään kehitysmaiden ihmisiä ja maailmanjärjestelmää. Tässä aiheessa on aineksia pitkäänkin keskusteluun, mutta jossain muussa ketjussa.

Väike Päike

matkailu virossa...

http://nagi.ee/photos/puukalalind/sets/68383/ kuvia Narvasta, kaivausmuseosta, Laikmaan museosta, Haapsalusta. Tuo, missä ihminen hoita atomia, on Sillamäe - neuvo-muisto salaisista tehtaista.

viime kuukausi tuttu laitti statukseen, että yhdessä itä-viron paikassa varoitettiin, ettei hän kulkeisi yksin pimeässä: "meillä on paljon putkeja, mihin ruumit laitetaan..."

itse olen monet ulkomaalaiset tutut (miehet) viennyt tutustumaan venäläisin punkkereihin Tallinnan reunalla...

se riippuu noin paljon ihmisesta, kiinnostuksista.
------------
oikein, virossa on MONIkulttuurisuuden kanssa huomattavan vähemmän ongelmia kun KAKSIkulttuurisuuden kanssa.
Viro - maa, missä sanan 'fašisti' voi ottaa kohteliaisuutena.