News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Yleinen esittäytymisketju

Started by Pöllämystynyt, 04.01.2009, 03:15:31

Previous topic - Next topic

Äänestäjä

Quote from: suom/gui on 25.04.2010, 21:38:47
Tämä ketju on yleistä esittäytymistä varten, idea tähän tuli uuninpankolta. Kerro siis hieman ja yleisellä tasolla itsestäsi: Kuka olet, mistä tulet ja mihin olet menossa?

Kuka olen: tämä vähän riippuu, miten ja kuka asiaa tarkastelee:
n. 40 v.perheen äiti,monikulttuurinen, suomalainen, eurooppalainen,afrikkalainen, opiskelija, fyysistä sairautta poteva, työrajoitteinen, toistaiseksi työkyvytön, filosofian maisteri,köyhä (rahallisesti), rikas (kokemuksellisesti) : muuta ei nyt just tule mieleen mitä olen tällä hetkellä,ai niin myös vasemmistolainen, huolestunut

Mistä tulet: kehitysyhteistöstä,tutkimuksesta, yliopistosta, järjestöistä,sossun ja Kelan luukuilta,baareista, useasta keskussairaalasta,pääkaupunkiseudulta, Itä-Suomesta, Länsi-Suomesta, Useasta Afrikan valtiosta,  EU-hankkeista, YK-hankkeesta, ulkoministeriöstä, fyysisestä työstä

Mihin olen menossa: Poliittiseen puolueaktivismiin, töihin, kouluun, kenties Afrikkaan, kenties Itä-Suomeen, lomalle, baariin

Tervetuloa keskustelemaan ja haastamaan, siltä osin kuin löydät täältä väärää tietoa tai hulluja perusteluja. Sitä kaivataan. Keskinäinen hymistely ei vie poliittista keskustelua eteenpäin.

Toivon, että et kuitenkaan puutu turhaan huuteluun, jota täällä löytyy siinä missä muillakin keskustelupalstoilla. Ja toivon, että jätät huumorimielessä heitetyt kommentit väliin, etenkin jos niistä ärsyynnyt.

Toivon, että keskityt kirjoituksiin, joissa asioita tuodaan esiin, perustellaan, ja otetaan kantaa. Jos uskot asiaasi ja siihen, että 'hommalaisilla' on väärä näkemys maahanmuuttopolitiikasta, jota voit korjata, niin toimi sen mukaan.

Toivon myös, että olet itse valmis muuttamaan käsityksiäsi, jos saat asioista uutta tietoa, eli että et vastusta asioita sen takia missä leirissä asian esittäjä mielestäsi on.

Minä ja moni muu täällä kirjoittava on valmis muuttamaan omaa käsitystään asiasta kuin asiasta, jos toinen osapuoli pystyy perustelemaan oman kantansa paremmin. Ihminen on erehtyväinen ja sen tunnustaminen on hyvä alku mille tahansa keskustelulle, ja elämälle yleisimminkin.

Toivon myös, että et yleistä 'hommalaisia' yhteen prototyyppiin. Täällä on ihan oikeasti kirjoittajia työttömistä duunareihin, opiskelijoista johtajiin, eri puolueiden edustajia, naisia ja miehiä, nuoria ja vanhoja, sinkkuja, eronneita ja perheellisiä. Mielipiteitä löytyy erilaisia, vaikka suurinta osaa toki yhdistää huoli nykyisestä maahanmuuttopolitiikasta ja ainakin aiemmin vallinneesta sananvapauden rajoittamisesta Suomen valtamedioissa.

Joten tervetuloa mukaan keskustelemaan.
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."
"Our lives begin to end the day we become silent about things that matter."-Martin Luther King, Jr.
Howler monkeys are the loudest monkeys. Their deep, howling calls can be heard more than 5 kilometers

Pottunenä

Joo tervehdys kaikille.

Olen turkulainen yhteiskunnallisesti varsin valveutunut pian 31v mies.

Arvostelijatorino

Hei!
Rekisteröidyin toiseen kertaa foorumille kun en muistanut entistä käyttäjätunnusta. Laitan tänne esittäytymisketjuun iteselleni muistiin tämän tunnuksen. Mielestäni sähköpostiosoitteen kysyminen virheellistä rekisteröitymisen ohessa. Arvostelen menoa välillä järeinkin sanankääntein.

kgb

Quote from: Arvostelijatorino on 02.05.2010, 18:18:07
Hei!
Rekisteröidyin toiseen kertaa foorumille kun en muistanut entistä käyttäjätunnusta. Laitan tänne esittäytymisketjuun iteselleni muistiin tämän tunnuksen. Mielestäni sähköpostiosoitteen kysyminen virheellistä rekisteröitymisen ohessa. Arvostelen menoa välillä järeinkin sanankääntein.

Itse asiassa rekisteröidyit jo (ainakin) kolmatta kertaa; Arvostelija, Arvoittelija ja Arvostelijatorino ovat kaikki sinuja. Sitä sähköpostiosoitetta kysytään mm. siksi, että sen avulla voidaan saada tunnus aktivoitua sekä selville unohdettu tunnus ja/tai salasana. Tervetuloa kuitenkin joukkoon ja samalla onnittelut siitä, että onnistuit pääsemään silmätikkulistan kärkeen. Onnea valitsemallenne tielle, otan ja poistan nuo ylimääräiset tunnukset kun et niitä kerran tarvitse.
Turhaan ne politrukit huutaa ja hossuu,
Suomessa ei elä vinkkelitossu.

Derry Gre

Olen vegaani Keski-Suomen alueelta. Henkilöllisyyteni aion pitää salassa, sillä 21 -vuotiaana humanistiopiskelijana haluan menestyä valitsemallani uralla, mikä se sitten ikinä onkaan. Poliittista kenttää on vaikea mennä sanomaan, vaikka maailmankatsomus on enimmäkseen puna-vihertävää maahanmuuttokriittisyydellä varustettuna. Puoluepolitiikkaan ei ole suurempaa kiinnostusta, vaikka toilailuja tulee median kautta seurattua.

Hommaa olen vasta ihan hiljattain alkanut seuraamaan. Halla-ahon oikeudenkäynti nosti kiinnostukseni hänen teksteihin ja niinpä Scripta vei mukanaan. Nyt on Jussin kirjakin luettavana.

Itsekin kirjoittelen omalle blogilleni joskus tekstejä: http://tamatila.blogspot.com/

MokuMan

Quote from: Derry Gre on 04.05.2010, 20:22:05
Olen vegaani Keski-Suomen alueelta. Henkilöllisyyteni aion pitää salassa, sillä 21 -vuotiaana humanistiopiskelijana haluan menestyä valitsemallani uralla, mikä se sitten ikinä onkaan. Poliittista kenttää on vaikea mennä sanomaan, vaikka maailmankatsomus on enimmäkseen puna-vihertävää maahanmuuttokriittisyydellä varustettuna.

Mukavaa saada punavihreitä nuivia tänne mukaan. Tervetuloa!

modulaatiosukka

Moi,

olen kolmekymppinen yhteiskuntatieteilijä ja huomattavasti enemmän kiinnostunut monista muista yhteiskunnallisuuksista, kun kulttuureihin ja maahanmuuttoon liittyvistä kysymyksistä. Silti olen utelias. Olen aikoinani kyllästynyt nettien keskustelufoorumeihin huomattuani niiden tietyt sangen rasittavat piirteet. Toisena syynä keskusteluiden loppumiselle netissä oli kiinnostavien foorumien loppuunkaluaminen. Nettikeskustelussa tuntuu pyörivän tietyt kuviot ajasta ja paikasta riippumatta, mutta kullakin foorumilla on silti oma hauska luonteensa ja jotkut niistä kestävät kulutusta siksi enemmän kuin toiset. Homma vaikuttaa kiinnostavalta foorumilta pitkästä aikaa.

Olen täällä oppimassa ja tutustumassa maahanmuuttoon liittyvään keskusteluun. Rekisteröidyin siksi, että haluan tarvittaessa esittää kysymyksiä oppimistarkoituksessa. Todennäköisesti en tule olemaan laudan aktiivisin keskustelija, mutta yritän korvata vajetta asiallisilla kommenteilla ja kysymyksillä.

Lähtökohtaisesti en ole kovinkaan maahanmuuttokriittinen. Oman, mutta valistumattoman näkemykseni mukaan siinä mielessä missä "kulttuurien sekoittuminen" on osa globalisaatioksi kutsuttua tuotannontekijöiden ja informaationkulun vapautumiseen liittyvää projektia, on prosessi peruuttamaton. En myöskään kiistä etteikö maahanmuuttoon voisi liittyä ongelmia, mutten usko rajojen sulkemisen ratkaisevan mitään. Tämä siis tarkoittaa, että maahanmuuttokriittinen ei tarkoita minulle automaattisesti rasistia, ainakaan niillä termein joilla itse asian ymmärrän. En ole myöskään nationalisti, en usko mihinkään kansallisvaltioon sellasena yksikkönä, jolle olisin jotain enemmän velkaa kun olen sille antanut. En kuitenkaan pidä nationalismia automaattisesti huonona ja paheksuttavana tai toisaalta hyvänä ja kannatettavanakaan asiana, itselleni on aivan yksi ja sama mistä ihmiset elämäänsä merkityksiä saavat.

Kuten siis huomaatte, olen sangen mielipiteetön ja mielikuvitukseton ihan tavallinen suomalainen mies. Suatanpa silti joskus avata sanaisen arkkuni.
Tässä ihmiskunnassa kantautuu nyt kuuluviin taistelun kumu.

gloaming

Tervetuloa. Foorumilla alkaa olla materiaalia jo siinä määrin valtavasti, että suosittelen "tarkempi haku" -toiminnon käyttöä herkästi. Maahanmuuttokeskustelun substanssia koskien kannattaa tutustua nimim. "Roope" viestihistoriaan. Maahanmuuttopolitiikkaa koskevaa ideologista materiaalia lyötyy mm. minun viestihistoriastani, varsinkin ensimmäisen 500 postauksen joukosta (itse-ehostusta, mutta vain lievää sellaista). Ja sitten on ne miljoona muuta, ehkä mielenkiintoisempaa aihetta.
Jag stöder Feministiskt initiativ. Våga vara feminist! Feministiskt initiativ - Det tredje största partiet i Simrishamn.

Phantasticum

Quote from: modulaatiosukka on 07.05.2010, 01:02:25
Lähtökohtaisesti en ole kovinkaan maahanmuuttokriittinen. Oman, mutta valistumattoman näkemykseni mukaan siinä mielessä missä "kulttuurien sekoittuminen" on osa globalisaatioksi kutsuttua tuotannontekijöiden ja informaationkulun vapautumiseen liittyvää projektia, on prosessi peruuttamaton.

Moi vaan,

Toivottamalla sinut tervetulleeksi Hommaan voin samalla lyhyesti kommentoida esittelytekstistäsi yhtä asiaa. Miksi "kulttuurien sekoittumisen" pitää tapahtua vain Euroopassa? Miksi islamilaisissa maissa ei tapahdu "kulttuurien sekoittumista"? Miksi niiltä ei edellytetä tällaista prosessia; toisin sanoen miksi ne eivät niin sanotusti monikultturistu?

Keskustelu tästä ja monesta muusta asiasta jatkukoon muissa ketjuissa.

modulaatiosukka

Quote from: gloaming on 07.05.2010, 01:13:23
Tervetuloa. Foorumilla alkaa olla materiaalia jo siinä määrin valtavasti, että suosittelen "tarkempi haku" -toiminnon käyttöä herkästi. Maahanmuuttokeskustelun substanssia koskien kannattaa tutustua nimim. "Roope" viestihistoriaan. Maahanmuuttopolitiikkaa koskevaa ideologista materiaalia lyötyy mm. minun viestihistoriastani, varsinkin ensimmäisen 500 postauksen joukosta (itse-ehostusta, mutta vain lievää sellaista). Ja sitten on ne miljoona muuta, ehkä mielenkiintoisempaa aihetta.

Kiitoksia. Vinkit ovat aina paikallaan mutta huojennan mieltäsi saman tien sen verran, että vanhana foorumeiden kehäkettuna pidän suuni melko supussa ennen kun tämänkin laudan monet kulttuurit tulevat tutummiksi.

gloaming

Quote from: modulaatiosukka on 07.05.2010, 01:20:13
Kiitoksia. Vinkit ovat aina paikallaan mutta huojennan mieltäsi saman tien sen verran, että vanhana foorumeiden kehäkettuna pidän suuni melko supussa ennen kun tämänkin laudan monet kulttuurit tulevat tutummiksi.

Np. Ja niin, täällä sitten joutuu sietämään tiettyä määrää anti-humaniteetit ja erityisesti anti-yhteiskuntatieteet -asennetta sekä negatiivisia tunteita nostavia aihepiirejä ja kirjoituksia, mutta ei nyt mitään sellaista, mitä kypsä, aikuinen ihminen ei pystyisi pureskelemaan. En suosittele natsi/fasisti/rasisti -kortin herkkää käyttelyä, koska se on jo siinä määrin käytössä kulunut käsi, että sillä saa aikaan vaivautunutta naureskelua ja kognitiivisesti haasteellisen leiman. Pääosan karkeimmista ylilyönneistä moderaatio siivoaa kuitenkin ennemmin tai myöhemmin, joten niistä ei kannata kerätä kierroksia.
Jag stöder Feministiskt initiativ. Våga vara feminist! Feministiskt initiativ - Det tredje största partiet i Simrishamn.

modulaatiosukka

Quote from: Phantasticum on 07.05.2010, 01:17:45
Quote from: modulaatiosukka on 07.05.2010, 01:02:25
Lähtökohtaisesti en ole kovinkaan maahanmuuttokriittinen. Oman, mutta valistumattoman näkemykseni mukaan siinä mielessä missä "kulttuurien sekoittuminen" on osa globalisaatioksi kutsuttua tuotannontekijöiden ja informaationkulun vapautumiseen liittyvää projektia, on prosessi peruuttamaton.

Moi vaan,

Toivottamalla sinut tervetulleeksi Hommaan voin samalla lyhyesti kommentoida esittelytekstistäsi yhtä asiaa. Miksi "kulttuurien sekoittumisen" pitää tapahtua vain Euroopassa? Miksi islamilaisissa maissa ei tapahdu "kulttuurien sekoittumista"? Miksi niiltä ei edellytetä tällaista prosessia; toisin sanoen miksi ne eivät niin sanotusti monikultturistu?

Keskustelu tästä ja monesta muusta asiasta jatkukoon muissa ketjuissa.

Niin, en menisi sanomaan asiasta suuntaan enkä toiseen ilman empiiristä evidenssiä, mutta uskallan epäillä että islamilaisissakin maissa sitä tapahtuu. Tästä ei mahdollisesti vain puhuta samalla tavalla (ainakaan täällä), koska siellä tapahtuvaa liikettä ei ehkä käsitteellistetä termein "kulttuurien sekoittuminen". Toisaalta jos sitä ei tapahdu, niin keksin kyllä montakin syytä miksi joku haluaa Eurooppaan. Mutta kuten onneksi tajusin sanoa, en tiedä asiasta juuri mitään, en varsinkaan riittävästi. Ehkä sinulla on enemmän tietoa?

Ehkä kysyn kuitenkin vastakysymyksenä, että siinä tapauksessa jos asia on esittämälläsi tavalla, niin miksi sitä pitäisi "edellyttää" siellä? Olisiko kulttuurien sekoittuminen yleisenä ilmiönä sitten jotenkin oikeudenmukaisempaa?

Tämähän lähti vauhdikkaasti käyntiin. Edelleen, tutkiskelen ehkä lautaa vielä kotvasen ennen keskustelujen aloittamista.

[edit] typoja

modulaatiosukka

Quote from: gloaming on 07.05.2010, 01:25:18
Quote from: modulaatiosukka on 07.05.2010, 01:20:13

Np. Ja niin, täällä sitten joutuu sietämään tiettyä määrää anti-humaniteetit ja erityisesti anti-yhteiskuntatieteet -asennetta sekä negatiivisia tunteita nostavia aihepiirejä ja kirjoituksia, mutta ei nyt mitään sellaista, mitä kypsä, aikuinen ihminen ei pystyisi pureskelemaan. En suosittele natsi/fasisti/rasisti -kortin herkkää käyttelyä, koska se on jo siinä määrin käytössä kulunut käsi, että sillä saa aikaan vaivautunutta naureskelua ja kognitiivisesti haasteellisen leiman. Pääosan karkeimmista ylilyönneistä moderaatio siivoaa kuitenkin ennemmin tai myöhemmin, joten niistä ei kannata kerätä kierroksia.

Vaikka ehtisin jo puhumaan yhtä ja tekemään toista, niin sen verran vielä vastaan, että olen ehdottoman tietoinen asiasta. Ymmärrän kyllä vallitsevat asenteet ja eivätpä nuo haittaa alkuunkaan. Myöskään korttitemput eivät kuulu repertuaariin.

moshroom

Terve,

Olen 22-vuotias eteläpohjalainen luonnotieteiden opiskelija Turusta. Olen lueskellut Halla-Ahon ja Vasarahammerin blogeja sekä Hommaforumia epätasaisesti noin kahden vuoden ajan, ja päätin pari kuukautta sitten rekisteröityä...

Arvomaailmaani kuvaa parhaiten sana "aatteeton". Pyrin arvioimaan poliittisia kysymyksiä sen mukaan, mikä nykytiedon, oman ymmärrykseni, tilastojen ja historian valossa vaikuttaa parhaalta ratkaisulta riippumatta siitä, kuka sen on esittänyt.

En ole poliittisen korrektiuden ylin ystävä, ja minua ärsyttää tilanne, jossa poliitikot joutuvat varomaan sanojaan, etteivät vain saisi (roska)mediassa kielteistä julkisuutta, joka pysäyttäisi heidän etenemisensä puolueen valtahierarkiassa ja tätä kautta heidän poliittisella urallaan. Terve demokratia ei voi toimia näin. En myöskään pidä kehäpäätelmästä, jonka mukaan kaikkien pitäisi äänestää eniten omaan linjaan sopivaa isoa puoluetta, koska pienet puolueet eivät kuitenkaan saisi tarpeeksi ääntään kuuluviin.

En ole muodostanut lopullista kantaa maahanmuuttoon, mutta osallistun mielelläni keskusteluun ja jaan mielipiteitä, parhaassa tapauksessa myös itse oppien jotain. Tiedostan, että kysymys on vaikea, ja tulen vielä viettämään monia hetkiä ah-niin-kiinnostavien tilastojen parissa ennen kuin voin varmasti sanoa, mitä mieltä asiasta olen.

Tällainen lähtökohta meikäläisellä. Kiinnostavia keskusteluja avoimin mielin odotellen...

Mika

Quote from: moshroom on 08.05.2010, 22:39:16
En ole muodostanut lopullista kantaa maahanmuuttoon, mutta osallistun mielelläni keskusteluun ja jaan mielipiteitä, parhaassa tapauksessa myös itse oppien jotain. Tiedostan, että kysymys on vaikea, ja tulen vielä viettämään monia hetkiä ah-niin-kiinnostavien tilastojen parissa ennen kuin voin varmasti sanoa, mitä mieltä asiasta olen.

En ymmärrä. Luulisi, ettei ole kovin vaikea tulla siihen tulokseen, ettei suomalaisten kannata lahjoittaa maataan tänne avokätisten sosiaalietuuksien takia pyrkiville afrikkalaisille, romaneille ja arabeille.

Siitä maahanmuuttokriittisyydessä on kysymys. Juuri kukaan ei vastusta sellaisen porukan maahantuloa, joka pystyy elättämään itse itsensä ja on halukas sopeutumaan täkäläisiin tapoihin ja lakeihin.
"Nigerian poliisi on pidättänyt vuohen epäiltynä autovarkaudesta"

EwithAllinPoe

No joo, minä olen 35v runoilija, kirjoittaja ja muutenkin vapaa sanataiteilija etelä-karjalasta. Olen ollut aika nuiva koko ikäni. Aloin tiedostaa sen joskus 2006 kun sain vinkin Scriptasta ja siihen aikaan luinkin paljon juttuja vieraskirjasta.

Poistuin kuvioista siinä vaiheessa kun Homma syntyi, tai poistuin ja poistuin. En minä voi teitä jättää, vaikka vähän erimielisyyttäkin on Jussin kanssa ollut  :-*

Minä olen maahanmuuttokriittinen,mutta se ei ole ainoa kriittisyys minussa. Kirjoitan myös toisinaan erittäin "alatyylisesti" mutta katson että se on tällä hetkellä se kieli mitä puhun. Se on varmaankin myös jonkinlainen kannanotto Kukkahattutätejä ym korrektiin kieleen sotkeutuneita kohtaan. On varmasti sanomattakin selvää, että myös minä inhoan poliittista paskanjauhamista. Sitä tyyliä, jossa puhutaan paljon, mutta ei sanota/tehdä mitään. (tämä esittely lienee samanmoinen)

Minusta Suomessa puhutaan suomea ja sillä pitää pärjätä omassa lähikaupassa. Suomessa lauletaan suvivirttä ja vietetään joulua. Naiset voivat istua Hommakerhossa vaikka bikinit päällä tulematta raiskatuksi. Miestä voi katsoa silmiin vaikka ihan huvikseen, eikä se tarkoita, että on pakko mennä naimisiin. Ymmärtänette mitä tarkoitan.

Suomessa saa piirtää pilakuvia ja kiroilla omilla nettisivuilla nimettömänä jos tekee mieli. Suomessa voi sanoa vapaasti mielipiteensä, valita itse puolisonsa, sanoa ja uskoa mitä ja mihin haluaa.

En ole natsi, rasisti enkä huora. Jos minua nimitellään tai mielipidettäni/sananvapauttani tai hennk.koht.koskemattomuuttani uhataan tai yritetään estää/riistää minulla on oikeus loukkaantua tai suuttua ja suutuspäissäni saatan sanoa,kirjoittaa jotakin josta joku voi loukkaantua ja se on minusta ihan ok. En ole väkivaltainen, sairas enkä harhainen, enkä aina edes miellyttävä.

Se että olen mm maahanmuuttokriittinen ei tarkoita että vastustaisin maahanmuuttoa tai maahanmuuttajia tai tummaihoisia, somaleita tai venäläisiä, mitä ikinä ihmiset  luulevatkin fobioitavan. Olen vaan sitä mieltä, että Suomessa asioiden ja asenteiden pitäisi muuttua jotta tapahtuisi oikeasti muutos parempaan.
Minusta Suomessa pitäisi ensin hoitaa suomalaisten asiat (mm työttömyys) ensin sekä säilyttää suomalaiset tavat, kulttuuri ja uskonto
ensi sijaisesti eikä aina palvoa ja pyrkiä säilyttämään muiden tapoja ja kulttuureja, kieltä ja uskontoa suomalaisten kustannuksella. Ja olen kyllä myös sitä mieltä, että Suomea ei pitäisi myöskään myydä.

Maahanmuuttokriittisyyden yhteyteen liitetään usein rasismi ym muukalaisviha. Minusta suomalainen "rasismi" on "rasismia" ennen kaikkea suomalaisia itseään kohtaan. Joten kyllä kaikki Muutos lähtee meistä suomalaisista ja omista laeistamme.

Näin sanoo Winnie  :) (unohdin sanoa, että olen myös nainen  :-*)

http://winnievirus.wordpress.com

Poistettu ylimääräisiä rivinvaihtoja lukukelpoisuuden parantamiseksi. Pahoittelen jos tavoitteena oli jokin runomittaisempi esitys tai Plokimaisuuden tavoittelu.
Sydänmesi kuuluu minulle.

EwithAllinPoe

Pahoittelen ylimääräiset rivivaihtoni. En oikein osaa kirjoittaa tällaisille foorumeille. Täällä kun ei kilahda riviä vaihdettaessa  :)
Sydänmesi kuuluu minulle.

kgb

Quote from: Winnie on 09.05.2010, 11:36:42
Pahoittelen ylimääräiset rivivaihtoni. En oikein osaa kirjoittaa tällaisille foorumeille. Täällä kun ei kilahda riviä vaihdettaessa  :)

Senku kirjoittaa vaan ja pistää rivinvaihtoa vain uuden kappaleen alkaessa, ei se sen vaikeampaa ole ;)

moshroom

Quote from: Mika on 08.05.2010, 22:58:40
En ymmärrä. Luulisi, ettei ole kovin vaikea tulla siihen tulokseen, ettei Suomen kannata lahjoittaa maataan tänne avokätisten sosiaalietuuksien takia pyrkiville afrikkalaisille, romaneille ja arabeille.

Siitä maahanmuuttokriittisyydessä on kysymys. Juuri kukaan ei vastusta sellaisen porukan maahantuloa, joka pystyy elättämään itse itsensä ja on halukas sopeutumaan täkäläisiin tapoihin ja lakeihin.
Siitä olen toki samaa mieltä, että esim. rikolliset maahanmuuttajat pitää kyetä palauttamaan lähtömaahansa, ja että tänne tulijoiden on sopeuduttava paikallisiin lakeihin.

Mutta tarkoitin kansojen liikkumista ja monikulttuurisuutta yleensä. Arkitiedolla voisin sanoa, että jo pelkkä erilaisten ihmisten asuminen samalla alueella aiheuttaa etnisiä jännitteitä, vaikka he noudattaisivatkin lakia, kunnioittaisivat isäntämaan tapoja ja tekisivät töitä. Useimmat ulkomaalaistaustaiset ihmiset ovat varsin mukavia yksilöinä, mutta isolla porukalla muodostavat ryhmän, joka toimii lähtömaansa käyttäytymiskoodiston mukaisesti. Tällaiset käyttäytymiskoodistot eivät yleensä ole yhteensopivia, ja ainakin itse olen huomannut, että ryhmänä espanjalaiset ovat ärsyttäviä, arabit uhkaavia, somalit suunnittelevat ryöstöä, venäläiset riehuvat, jne. Tämä ei tietenkään oikeasti pidä paikkaansa, mutta tällaisia mielikuvia syntyy, kun lauma erilaisia ihmisiä käyttäytyy tavalla, joka heidän kulttuurissaan on normaalia, mutta minun kulttuurissani ei. Ja jos minulla yksilönä tulee epäilyksiä, niin mitä tapahtuu, kun kaksi tarpeeksi erilaista ryhmää kohtaa toisensa (no vastaukset ovat luettavissa lehdistä)? Toisaalta monikulttuurisuus on "väistämätöntä" ja "rikkaus", ja voi olla, että konfliktit ovat vain välivaihe, jota seuraa kansojen yhteensulautuminen, joka on parempi tulevaisuus kuin kansallisvaltiot. Toisaalta tämä tarkoittaisi myös geenien sekoittumisia, jolloin menetettäisiin monia sopeutumia, kuten D-vitamiinia vähäisemmällä auringonvalolla tuottava vaalea iho, lumisokeudelta suojaavat siniset silmät, ym. Toisaalta ei taas ole oikein syrjiä muualta tulleita ihmisiä sen vuoksi, että he eivät ole geneettisesti sopeutuneet pohjoiseen. Ja toisaalta muualla maailmassa on aivan järkyttävää ylikansoitusta, mutta toisaalta miksi se olisi meidän ongelmamme. Toisaalta haluaisin kaikille ihmisille tasavertaiset mahdollisuudet hyvään elämään. Toisaalta tiedän, että se ei kuitenkaan toteudu. Toisaalta haluaisin olla idealisti. Toisaalta idealistit joutuvat usein kärsimään, kun "autettava" kusee heitä silmään heti jaloilleen päästyään. JA toisaalta...

Eli: vastustan kyllä haitallista maahanmuuttoa, mutta en osaa sanoa, miten suhtaudun yleisesti kansojen liikkumiseen ja monikulttuurisuuteen...

Emilie

Hei vaan kaikille!

Olen ollut foorumin ja Jussin blogin aktiivinen lukija jo kuukausia, ja päätin nyt vihdoinkin  rekisteröityä. Minä olen ehkä sitä täällä harvalukuisempaa naisväkeä, ja kaiken lisäksi vielä humanistisesta tiedekunnasta valmistunut. ;-) Nuorempana olin hyvinkin kukkahattu, nyt yli kolmekymppisenä opettajana hyvinkin nuiva.

Oma nuivuus on koulumaailman kautta lähinnä lisääntynyt, samoin asuttuani "rikastetulla" alueella pitkään. Kannatan lämpimästi maailman vähäosaisten hyväksi tehtävää hyväntekeväisyyttä ja työtä ja olen mukana muutamissa eri projekteissa. Mutta se, mikä nostaa verenpaineeni kattoon on Suomen humanitäärinen maahanmuuttopolitiikka: sysätään oma kulttuuri syrjään ja halveksitaan sitä jatkuvasti, otetaan maahan huonosti sopeutuvaa sakkia täysin erilaisista kulttuureista, ja passivoidaan turvapaikanhakijat ja muut humanitääriset maahanmuuttajat runsailla avustuksilla. Kannatan oikeiden pakolaisten ottamista pienessä mittakaavassa (siis nimenomaan sellaisten pakolaisten, jotka kotimaassaan aivan varmasti pääsisivät hengestään), mutta esim. perheenyhdistämiset ovat aivan järjetöntä toimintaa.

Tulen ensi vaaleissa äänestämään ehdottomasti maahanmuuttokriittistä puoluetta, koska olen lopen kyllästynyt nykyiseen tuhlailuun, oman kulttuurin alaspainamiseen ja vallalla olevaan ahdisteluilmapiiriin, jossa sana "rasisti!" kaikuu heti kun sanot yhdenkin poikkipuolisen sanan maahanmuutosta. Haluan elää suomalaisessa Suomessa, jossa lapsilla on oikeus laulaa suvivirttä ja juhlia joulujuhlaa ja muita suomalaisia perinteitä täysin rinnoin ja anteeksipyytelemättä. En halua monikulttuurista yhteiskuntaa ainakaan sellaisena kuin nykypoliitikot sitä julistavat.

Että sellainen Emilie! :-)

Riikka

Päivää kaikille  :)

Olen seuraillut foorumia jos toistakin vieras -statuksella suhteellisen säännöttömästi. Heiluttelen lusikkaani useammassa sopassa ja sitäkautta ajankäytön kanssa on hienoisia ongelmia.

Umpi nuiva olen ollut, syntymästä saakka. Olen kasvanut rajalla Tornio-Haaparanta tullimiehen tyttärenä. Asuin Ruotsissa Uumajan lähiöissä 80-luvun lopulla ja koin miten kulttuuri rikastuu. 1994 muutin Libanoniin, Beirutiin ja vietin aikaa siellä maahanmuuttajana noin 1,5 vuotta.

Nyt puuhaan Uudellamaalla, olen yrittäjä ja uusperheellinen äitihahmo. Sen lisäksi olen Perussuomalainen, kaupunginvaltuutettu ja Perussuomalaisten Uudenmaan piirin 1.vpj. Heipat kaikille tutuille ja virallinen päivää tuntemattomille :-)

Arvoton

Quote from: Riikka on 10.05.2010, 17:52:05

Nyt puuhaan Uudellamaalla, olen... äitihahmo. Sen lisäksi olen Perussuomalainen, kaupunginvaltuutettu ja Perussuomalaisten Uudenmaan piirin 1.vpj. Heipat kaikille tutuille ja virallinen päivää tuntemattomille :-)

Päivää! Hauska nähdä, ku toit heti mieleeni Pirjo Vennamon, joka oli luokanvalvojani joskus koulussa. Meikä tuo mieleen lähinnä Philip Seymour Hoffmanin.

guest1662

Korkea aika varmaan hitaan hämäläisenkin esittäytymiselle  :)

32 vuotta on kertynyt mittariin, olen perheetön, asun Lahdessa, aiemmin kului puoli vuotta Münchenissä. Opiskelin siellä vaihto-opiskelijana saksan kieltä ja kulttuuria. Myöhemmin vaihdoin kuitenkin pääaineekseni aluetieteen ja mielenkiinto onkin säilynyt korkealla, saatan viimeistellä Vaasassa aloittamani yliopisto-opinnot Helsingissä joskus myöhemmin. Kattoo nyt.

Tunnen vetoa ja mielenkiintoa tuonne saksankieliseen Eurooppaan. Seuraan sikäläisiä tapahtumia suurella mielenkiinnolla ja olen huolissani mm. islamin suhteen. JOS täältä pitäisi lähteä, niin oma "turvapaikkani" olisi Sveitsi.

Olen tällä hetkellä työelämässä ja harjoitan myös ainakin toistaiseksi pienimuotoista yritystoimintaa, joka sivuaa tätä "alaa" kovasti. Siitä löytyy lisätietoa blogistani, johon olen kirjoittanut/kääntänyt juttuja monikulttuurin lieveilmiöistä. .

Yksikin nuiva kaveri ilmoitti boikotoivansa mamu-uutisia ainakin jonkin aikaa, ettei joka päivä menisi v*tuiksi heti aamukahvin äärellä. Minä aion kestää ja jakaa tietoa aiheesta ympärilleni.

Kiitos kaikille kirjoittajille, sekä informatiivisille että viihdyttäville sellaisille,  olen saanut täältä ideoita ja paljon tarpeellista, joskin tuskaa lisäävää tietoa..Paljon paremmin kuin yliopiston penkillä, kokemusta on siis hallintotieteiden kanditutkinnon verran. Mutta onneksi täällä saa usein nauraakin.

dothefake

Gut gesagt, ich wünsche Ihnen alles..... ;D
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

guest1662

Heikki Luoto

Olen seuraillut foorumia jos toistakin vieras -statuksella suhteellisen säännöttömästi. Heiluttelen lusikkaani useammassa sopassa ja sitäkautta ajankäytön kanssa on hienoisia ongelmia.

Umpi nuiva olen ollut, syntymästä saakka. Olen kasvanut rajalla Tornio-Haaparanta tullimiehen tyttärenä. Asuin Ruotsissa Uumajan lähiöissä 80-luvun lopulla ja koin miten kulttuuri rikastuu. 1994 muutin Libanoniin, Beirutiin ja vietin aikaa siellä maahanmuuttajana noin 1,5 vuotta.

Nyt puuhaan Uudellamaalla, olen yrittäjä ja uusperheellinen äitihahmo. Sen lisäksi olen Perussuomalainen, kaupunginvaltuutettu ja Perussuomalaisten Uudenmaan piirin 1.vpj. Heipat kaikille tutuille ja virallinen päivää tuntemattomille :-)

Riikka, onko sinulla jokin erityinen syy miksi rekisteröidyit koko nimesi sijasta vain etunimelläsi? Suosittelen, että otat ylläpitoon yhteyttä ja vaihdatat tunnuksesi nimelliseksi jäseneksi sekä vaadit oikeutta käyttää omaa kuvaasi heti, johon yleensä vaaditaan 50 lähetettyä viestiä. Olethan sentään nuiva eduskuntavaaliehdokas.

Sananvapauden vastaiselle Facebookille korvaava vaihtoehto: MeWe
mewe.com/i/heikkiluoto

Idiomus

Olen 30-vuotias ja asun Kuopiossa.
Joskus 2006 luin Kokoomusnuorten keskustelupalstaa Porvarifoorumia (en ollut vielä  tuolloin puolueen jäsen) ja sinne joku oli pistänyt linkin Halla-ahon blogiin. Minua alkoi kiinnostaa kun siellä puhuttiin monista ilmiöistä liittyen niin mediaan kuin muihinkin asioihin joista en ollut aiemmin ollut edes tietoinen. Huomasin siitä vähitellen sen "ison kuvan" ja yllätyin sen järjettömyydestä kaikin puolin. Vielä oman lisänsä tähän ovat tuoneet nykyisen kehityksen puolustajat.

Kuten nähdäkseni käytännössä kaikki täällä, niin minäkin olen sillä linjalla että en vastusta yleisesti ulkomaalaisten saapumista Suomeen, vaan nykyistä käytäntöä joka sallii järjestelmämme räikeän hyväksikäytön ja ei toimi eduksi tulijoille sen puoleen kuin vastaanottajillekaan. Minulla ainakin on sellainen ihmiskäsitys, että jokainen haluaa olla jollain tapaa tarpeellinen ja hyödyllinen osa yhteisöä ja kun "kotoutus" nykyisellään näyttää enemmänkin keskittymään että nimenomaan eniten toimenpiteitä vaativien tulijoiden ei tarvitsisi itse lainkaan muuttua, niin tämä ei tietenkään ole heidän etunsa. Jos tilanteen annetaan tällaisenaan jatkua niin tulee äkkiä mieleen mikähän on tilanne noin sosiaalisesti viiden, kymmenen, 15, 20, 25, jne. vuoden kuluttua? Entä mikä on tilanne taloudellisesti noilla aikajänteillä kun katsomme nykyisellään harjoitetun politiikan seurauksia? Ne ovat minusta tässä niitä kaikista keskeisimpiä pointteja. Syrjäytyneiden määrä on todennäköisesti jotain täysin käsittämätöntä ja kassa on tyhjä. Voidaan kysyä jo tässä vaiheessa että onko se todella "luonnollista, ihanaa ja väistämätöntä". Olen ymmärtänyt että tuon toteuman estäminen vaatisi koko kotoutusfilosofian muuttamista erilaiseksi ja se taas on nykyisiä tuloksia pohtiessa väistämätöntä (luonnollistakin ja ajan mittaan kaikkien kannalta ihanaa) ennemmin tai myöhemmin. Jotta mahdollisimman moni pääsisi vielä yhteiskuntaan kiinni, tämä täytyisi tehdä ennemmin. Vaikkapa huominen ei olisi periaatteessa sen huonompi kuin muutkaan päivät tämän aloittamiseen.

Olen asunut viimeiset vajaat neljä vuotta Kuopiossa ja tänne ihan työperäisenä muutin :D
Onhan tämä Pohjois-Savo vanhempien kautta tuttua seutua, lähinnä tosin Kuopion, Siilinjärven ja Nilsiän alue. Sellainen juttu minkä olen täällä ainakin huomannut, niin eipä täällä ainakaan tuo mokutus ole mitenkään pahasti vielä käsistä lähtenyt ja maahanmuutosta ei ole nähdäkseni tullut mitään isompia ongelmia. Romanikerjäläisetkään eivät ole äityneet aggressiivisiksi ainakaan aiemmin, en usko että äityvät tänäkään vuonna sen minkä heitä nyt ilmojen lämmetessä taas näkee. Jos antavat rauhassa kävellä, niin renkuttakoot haitariaan, mitäpäs tuo minulle kuuluu. Suurin osa maahanmuuttajataustaisia näyttäisikin täällä löytyvän ihan Microteknialta ja muualta yliopiston alueelta, joten ongelmia ei sikäli ainakaan minun tietääkseni ole mitenkään huomattavassa laajuudessa ollut. Joku futismatsikahakka oli pari vuotta sitten, mutta sellaista sattuu aina välillä, voin pitää yksittäistapauksena koska vastaavaa ei ihan äkkiä tule mieleen. Kuopio on tässä asiassa kyllä hoitanut asiansa mallikkaasti. Voihan se olla niinkin että täällä on opittu muiden tekemistä virheistä  ;)

Foorumilla olen huomannut keskustelun olevan pääsääntöisesti hyvin asiallista ja huumorin kieltämättä varsin laadukasta, vaikka siihen oma aikansa kesti sisään päästäkin.

On kiva liittyä tähän foorumiporukkaan. Pitää olla paikallisen Hommakerhon puolella yhteyksissä tyyppeihin, että jos vaikka onnistuttaisiin saamaan jengiä saman kahvi/kalja/limumukin ääreen ja mietittäisiin syntyjä syviä.

kgb

Quote from: Heikki Luoto on 14.05.2010, 22:01:37
Suosittelen, että otat ylläpitoon yhteyttä ja vaihdatat tunnuksesi nimelliseksi jäseneksi sekä vaadit oikeutta käyttää omaa kuvaasi heti, johon yleensä vaaditaan 50 lähetettyä viestiä. Olethan sentään nuiva eduskuntavaaliehdokas.

Ei tarvitse erikseen "vaatia", tuo tulee nimellisyyden mukana automaagisesti.

Salvation

Tervehdys

Olen rekisteröitynyt jo aikaa sitten, mutta en ole saanut viestejä aikaiseksi. Olen nelikymppinen kovasti duunia tekevä insinöörismies pk-seudulta. Vaimo ja kaksi mukulaa. Mitä muuta? No loput palastuu jutuista.
Oppitunti sosiaalidemokratiasta...
http://www.lintukoto.net/agora/kirjoitus.php?id=114

Riikka Slunga-Poutsalo

Uusi yritys ja oottakaas kun löydän asiallisen kuvankin jostain  ;D

Siis:

Candida pro causa ense candido