News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Yleinen esittäytymisketju

Started by Pöllämystynyt, 04.01.2009, 03:15:31

Previous topic - Next topic

Fincum

Kun kerta kaikki muutkin, niin miksen sitten minäkin

Olen päälle nelikymppinen perheenisä Varsinais-Suomesta. Lähemmin kaupunkia en tunnusta muuten kuin niin, että paikallislehteä alkuasukkaat kutsuvat "kunnan vaivaiseksi". Jos joku lehden ja paikkakunnan tästä vinkistä tunnistaa - hyvä niin.

Erääseen viestiin jo hiukan paljastin taustoja: Teini-iän vasemmisto aivoton teko-intellektuelli höyrypää. Jo alle kolmekymppisenä paineet vähenneet ja väri haalennut. Jossain kohtaa melkein sininen, hapenpuutteen takiako, no en tiedä. Sanotaan, että nykyään oikeistodemari, jos tällaisellä yhdisteellä on mitään kemiallisfysikaalisia edellytyksiä pysyä kasassa, edes koeputkessa. Enkä ole mukana politiikassa.
Opistotason koulutus ja työtehtävät, työpaikat ja tulotaso sen mukaan. Työpaikkoja lähtenyt alta, kiitos globalisaation, mutta tuleen ei ole koskaan jääty makaamaan eikä valittamaan.
Nuivistumiseni on tapahtunut tosiasia, sille ei nyt voi mitään. Syyt: moninaiset, mutta ykköspaikka kuuluu mokutukselle.
Omalta vaatimattomalta osaltani koitan viedä Hommaa eteenpäin.
Jussin scriptan luettuani totesin, että viisas kaveri, ajattelee niin kuin minäkin!
Homma löytyi sattumalta, ja hyvä niin. Homman tiukan asiasisällön lisäksi viihdettä ja mielen iloa tarjoaa monen kirjoittajan oivaltava ja värikäs kielenkäyttö.
Liika raha on vähemmistön ongelma, mutta ei heitäkään pidä unohtaa.

tapio

Quote from: monokultturisti on 15.03.2010, 09:44:56
Quote from: Lemmy on 14.03.2010, 19:19:46
Hei Doemaar, täällä on sulle taustaa tehnyt jo blogeissa esiintynyt jo kanssasisko joka sanoo että kun kaikki on niin ihqua. Et kun suomi on niin rasistinen ja Hollanti on monikulttuurisuuden mallimaa... mikä se kanaalin rannalta blogi nyt olikaan...

Tuli heti sama mieleen. Tässä on se Hommaforumilla huomiota herättänyt kirjoitus.

http://tarjuccia.blogspot.com/2010/01/hulluus-ei-kysy-kansalaisuutta.html

Näyttää poistaneen kommenttini, korjatkaa jos erehdyin.

Hollannin Tarja ihmettelee, kun juuri kukaan ei ole Hommasta käynyt lukemassa hänen blogiaan.
http://tarjuccia.blogspot.com/2010/03/kavijaryntays.html

On muukalaisvihamielistä ja islamofobista vastustaa sitä, että muslimit hirttävät homoja.
http://tuuritapio.blogspot.com/

Kiita

Moro!
Olen 25vuotias mies, kihloissa naisen kanssa ja asustelen Savossa. Tilanne ainakin näillä markkinoilla on vielä toistaiseksi mukavan köyhä, mutta olen nähnyt liiankin läheltä miltä tilanne sata kilometriä pohjoisemmassa, Kajaanissa näyttää. Tuossa edellä taisi maininta sen hiippakunnan tohinoista ollakin.

En sinänsä ole perehtynyt politiikkaan aikaisemmin, mutta viime aikoina homma on alkanut kiinnostaa. Nuiva olen ollut aina, ja tulen aina olemaan. Olen lueskellut tätä foorumia noin vuoden päivät ja Halla-ahon scriptaa varmaan pidempäänkin. Jopa minä, varsin yksinkertaisena ihmisenä olen ymmärtänyt ja sisäistänyt, ettei maahanmuuttopolitiikassa ole kerrassaan mitään järkeä. Toinen asia mikä minussa on viime aikoina aiheuttanut vallatonta riemastusta, on juurikin media joka koittaa hyssytellä kaikella rasismihöpötyksellä.

En tunne olevani rasisti, olen työskennellyt muutamien ulkomaalaisten kanssa eikä se ole koskaan tuottanut ongelmia. Jos jotain ongelmia pitää etsiä, niin hankalimmat tapaukset olivat venäläiset reissu-ukot jotka pyörivät työmaalla päissään. Mutta sepä onkin heidän kulttuuri  :D

Koitan omalta osaltani pitää Homman^^^
Kun menet naimisiin ja saat hyvän vaimon, sinusta tulee onnellinen, jos taas saat ilkeän vaimon sinusta tulee filosofi -eikä sekään hullumpaa ole- Sokrates

eUkkonen

Heippa! Olen savolainen isoisoäiti ja muutin Tukholmasta takaisin Suomeen koska oli niin ahdistavaa ja rasittavaa olla somalien naapurina. Lähin minareettikin oli vain 500 m päässä. En osaa kirjoitta hienoja sanoja koska olen koulutukseltani vain markkinoinnnin lukioekonomi.

Heti takaisin tultuani aloin kirjoittamaan foorumeille islaminuskoisten sopeutumattomuudesta ja röyhkeydestä.

Asun paikkakunnalla jossa ei vielä ainakaan ole pakolaisia. Jos tulee, niin muutan pois - taas.
Onko Savonlinnan lähistöllä ketään joiden mielestä pakolaispolitiikka Suomessa on epäoikeudenmukaista ja holtitonta?

Miksi tehtiin kysely maahanmuuttajien hyväksymisestä? Oikea kysymys olisi ollut pakolaishyysäys, maahanmuuttajista ei yleensä ole taloudellista eikä muutakaan haittaa.
Kansanäänestys arvoonsa!

MW

Niinpä niin, eukkoseni^^^. Kuten joku minua viisaampi jo totesikin, onnistuneen maahanmuuttopolitiikan tunnistaa siitä, ettei sitä tunnista.

Tervetuloa.

Jalkateräase

Pyynnöstä.

Reilu kolmekymppinen insinööri pääkaupunkiseudulta. Nettikeskustelu ilman mahdollisuutta vaikuttaa mihinkään on ollut pidempiaikainen harrastus.

Pääsääntöisesti en ole Hommafoorumille kirjoitellut, koska aihepiirirajaus ei ole ollut juuri minun näköiseni. Ymmärrän hyvin tarpeen tasapuolistaa yhteiskunnallista keskustelua. Jotenkin olen kuitenkin nähnyt homman samanlaisena ilmiönä kuin feminismin, joka hakee tasa-arvoa.... naisille. Periaatteessa asialla, mutta ajoittain liian yksipuolisesti. Pidemmän aikaa olen satunnaisesti sivuja kyllä lueskellut.

Viimeaikoina kaiken maahanmuuttokriittisyyden leimaaminen rasismiksi on kuitenkin saanut aikaan sen verran vahvan reaktion minussa, että päätin kirjoittaa muutamille palstoille julkaistuna mielipiteitäni aiheesta. Hommaforum oli luonnollisesti yksi oiva paikka, jossa oletan saavani kirjoitusten pohjalta mielipiteenvaihtoa aikaiseksi. Aika näyttää jääkö aktiivisuuteni pitkäaikaisemmaksi.

PaulR

Quote from: Jalkateräase on 29.03.2010, 16:36:40

Pyynnöstä.

Reilu kolmekymppinen insinööri pääkaupunkiseudulta

Moro.

Tunkki

Jalkateräaseelle tervetuloa. Jämäkkä oli ensimmäinen postauksesi.

ElinaElina

Tervetuloa minunkin puolestani. Samoin kaikille muillekin uusille. :-*
Facebookissa kiva sivu: Lieksa maahanmuutto kuvia

Jyrkkä Vastarinta

Heippa,

Minä olen Jyrkkä Vastarinta Turusta, mutta voitte kutsua minua vaan Jyrkäksi. Olen keski-ikäinen, kristitty, valkoihoinen, kokolihaa syövä heteromies, joten olen paitsi vääräuskoinen, niin myös lähtökohtaisesti aina väärässä ja syyllinen kaikkeen (ainakin feministien mielestä).

En viitsinyt luoda omaa blogia, joten ajattelin kirjoittaa tänne forumille Suomen hallitsemattomasta humanitaarisesta maahantulopolitiikasta lähinnä siitä näkökulmasta, mitä keinoja tavalliset ihmiset ovat kehitelleet maahanmuuton hillitsemiseksi. Esittämäni ideat eivät ole minun keksintöäni, vaan olen koonnut ne lähinnä netistä ja baarikeskusteluista.

Sinna

Reilut nelikymppinen nainen Kymenlaaksosta. Harrastuksena (luonnollisesti pohjattomana rahanmenona)rintamamiestalo ja elukat.

ämpee

Tervetuloa Sinna, joukkoon kummaan!!1!

Jäseniä nyt 4.100, Homma^^^!!
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Putukiffeli

Nelikymppinen pikkuperheen isukki uudeltamaalta, joka on jo pidempään seuraillut erilaisia foorumeita aiheen tiimoilta.

Tämä uutinen tänään sai nyt liittymään Hommaan:

http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/suomi-ei-ole-valmistautunut-lukutaidottomien-maahanmuuttajien-tuloon/174817

Suoraan sanoen on yhtä pettynyt ja kettuuntunut olo kuin Suomen hävittyä jääkiekossa Ruotsille olympialaisten finaalissa, paitsi että tämä asia oikeasti vaikuttaa lapseni tulevaisuuteen.

Lupaan pyhästi, että ainuttakaan ääntä en tule tulevaisuudessa antamaan maahanmuuttosuosiollisten puolueiden hyväksi.

Ässä

Pitkään olen HOMMAA jo lueskellut, mutta nyt vasta sain aikaiseksi kirjautua sisälle. Halla-Ahon scriptaakin olen seuraillut, juuri muuten luin hänen kirjankin. Voin jopa sanoa olevani hiukan kateellinen hänen kirjoituslahjoistaan, itse kun en niitä sen kummemmin omista.

Sakuro

Parikymppinen miespuolinen internetin suurkuluttaja tässä hei.

Toistaiseksi olen tyytynyt vain väijymään Hommalla, itseäni viestiketjuja lukemalla viihdyttämässä ja naureskelemassa vähän niin suuntaan kuin toiseen. Yleensä siihen toiseen, porukka täällä päässä tuppaa olemaan liian fiksua. Suunnittelin repertuaarini laajentamista summittaiseen kommentointiin.

Mutta joo. Kiitän työstänne niin henkilökohtaisella kuin valtionkin tasolla.

Nereid

Quote from: Aleksei on 23.03.2009, 13:01:59

Varsinainen motiivini kirjoittaa nyt ensimmäinen viestini tälle foorumille on tuoda ilmi se nähdäkseni aika hauska seikka, että teidän nuivien joukossa on nyt kanssa-nuivana jopa kaltaiseni entinen ns. radikaali eläinaktivisti, joka on nuoruudessaan mm. puolustanut tv:ssä laittomia EVR-iskuja (en kuitenkaan ole niitä tunnetuimpia kettutyttöjä tai -poikia).

Meillä on ehkä saattanut olla yhteisiä tuttuja! 2000-luvun alussa tunsin muutamia OE-aktiiveja ja muistan kuulleeni sinun nimesi niissä yhteyksissä. Vaikka olin tuolloin itsekin vegaani, en ollut millään lailla tekemisissä eläinaktivismin kanssa. Olin kiinnostuneempi kehitysmaayhdistys- ja maailmankauppatoiminnasta.

Liityin tälle foorumille, koska kaipaan saada kuulua samoin ajattelevien ihmisten joukkoon. Tällä hetkellä olen maahanmuuttokriittinen vain itsekseni, eikä lähipiirini, edes oma aviomieheni, tunne todellisia ajatuksiani. En edes uskalla aukaista suutani, koska minulla on jonkinlainen alemmuuskomleksi siitä, etten ole suorittanut akateemista loppututkintoa. Tällä hetkellä olen äitiyslomalla vakituisesta työstäni. Asumme nyt Turussa, mutta on varmaan pakko nostaa kytkintä viimeistään siinä vaiheessa kun lapsi menee kouluun. Seitsemän vuoden päästä saattaa Turku olla jo niin rikastunut, että rauhallisen koulun löytäminen ei enää onnistu. Sydämeni särkyy ajatuksesta, että lähettäisin suloisen pikku pellavapään mamujen hakattavaksi.

En tiedä, kuinka aktiivisesti tulen jatkossa tänne kirjoittelemaan, mutta jo tämäkin tuntuu tärkeältä, että saan olla edes mukana.

PaulR

Mielestäni eläinaktivistien olisi aivan luonnollista liittyä esimerkiksi tälle foorumille tai Muutokseen.

Tässä naapurustossakin kulkiessa ja ympärilleen katsoessa näkee paljon (vaikka pidän termiä vanhentuneena) vasemmiston ja eläinaktivistien viestejä eri muodoissaan.

Tunnen vuosien takaa paljon erilaisia ja eri lailla ajattelevia piirejä. Viimeksi eilen hommakerhon jälkeen soitti pitkän linjan anarkistikaveri moikatakseen. Aloitti puhelun siegheililla.  ;D

Viestien kulkiessa vielä toistaiseksi lähinna suusta-suuhun, on erityisesti näiden aktiivien ja aktivismiin keskittyvien panos tärkeä.

Totuus EPT

Terveppä terve !

Olen päälle 40-vuotias mies joka on alkujaan asustellut maamme suurimmassa Mamuli keskittymässä, mutta on suurimman osan nuoruudessaan asustellut Pohjanmaalla.
Nykyään työnhaku on kuitenkin vienyt pääkaupunkiseudun viereen asumaan (riittävän kauas kuitenkin).

Alkujaan 90-luvulla opiskellessani opiskelukaverini olivat humaaneja pakolaisia kohtaan ja tällöin pakolaiset olivat sinänsä "tervetullut juttu" vaikkakin siihen aikaan kuulin m-muuttajien (somalien) näpistelyistä ihan opiskelukaveriltani. 
Nykyhetken maahanmuutto tilaan heräsin vasta kun ymmärsin maahanmuuttajien rikoksien ilmoittelutavan mediassa. Mediassa yleensä "tummat miehet" yleistettiin miehiksi. Eli yritettiin peittää rikollisten alkuperä. Nykyhetkellä tosin monesti ilmoitetaan tekijöiden tunnisteet ?
Ja kiitos internetin ja hommaforum:in yms, tiedän mitä Euroopan maissa tapahtuu kun maassa on hallitsemattomasti otettu maahanmuuttajia varsinkin Afrikasta ja Arabimaista.

Yhteiskunnalla kun ei ole tahtoa muuttaa maahanmuuttajien asenteita valtaväestön vastaavaksi.
Tahdotaan olla vain suvaitsevaisia kaikkia maahanmuuttajia kohtaan.
En näe somalien 90-luvulta tähän päivään muuttaneen tapojansa ratkaisevasti.
Suurin syy tähän lienee varmasti uskonto (Islam) jota suvaitsevaiset väittävät rauhanuskonnoksi.
En halua tänne enempää uskontoa joka tuo "Dar al-harb" tilaa tänne.

Nykypoliitikkojen kauhujutut että maahanmuuttoa tulee lisätä, lisää vain tahtoani Vastustaa hallitsematonta maahanmuuttoa. Taas on oma reservimme eli työttömät unohdettu.
Missä ******i siellä ongelma.

Jyri Suominen

Quote from: Totuus EPT on 07.04.2010, 00:27:32

En halua tänne enempää uskontoa joka tuo "Dar al-harb" tilaa tänne.

Eikö tuo sanonta tarkoitakin toisaalta maata joka ei ole muslimien hallussa?
Mielestäni tämän maan pitääkin pysyä silloin "Dar al-harb" muodossa..
Varsinais-Suomen vaalipiirin Muutos 2011 ehdokkaana eduskuntaan.
PAM 2010-2014 Edustajiston varajäsen.
JSN yleisön edustaja ehdokas.

Totuus EPT

Olet aivan oikeassa. :o. Tosin tässä tilassa ollessamme emme halua Dar al-islamin esitaistelijoita lisää tänne.
Missä ******i siellä ongelma.

Pasi Turunen

Pasi Turunen
http://turpa.blogit.uusisuomi.fi/tietoja/

Nuivistuin työni ja ex-naisystäväni takia, joka oli "suvaitsevainen" ja kyseenalaistamaton kaikkea mokuilua kohtaan.
Todellisuus ja teoria ei oikein kohdanneet.

Jeremias

Moo! Olen Tommi Salo, nimimerkkini on toinen nimeni, tulen Nurmijärveltä ja mihinkään en ole menossa.
Autoasentaja ja osa-aika-taiteilija.
Rakastan synnyinmaatani ja haluan edes pieneltä osalta vaikuttaa tulevaisuuteen äänestämällä, levittämällä tietoa ja keskustelemalla.
Kiinnostuin Hommasta törmättyäni Halla-ahon blogiin, tiesin kyllä asioista jo ennalta mutta scriptan kautta sain vasta "kiveen hakattua" faktaa mamuilusta ja koukutuin. Pyörinyt erilaisilla foorumeilla aktiivisesti eri nimimerkeillä ja asiallisesti keskustellen jo vuosikaudet, nyt vihdoin liityin tänne. Homma on asiaa.

Ilmoitan nimeni koska pyrin keskustelemaan asiallisesti ja vastaan sanoistani, en halua huudella nimettömänä asiattomuuksia.

Maa on monikulttuurinen pallo. Annetaan sen olla.

Meriö

Tervehdys!

Homman keskustelua jo jonkin aikaa seuranneena, ja ehdittyäni hetken verran olla rekisteröityneenäkin päätin avata sanaisen arkkuni. Olen pirkanmaalainen, vuosimallin '77 punavihernuiva, töppöset useimmiten lähempänä maata, kuin asteroidivyöhykettä. Puskista huutelemisen sijaan päätin käyttää omaa nimeäni useiden muiden hommalaisten esimerkin rohkaisemana.

Arvostan keskustelua, jossa argumentointi on asiallista ja vastapuolelle annetaan mahdollisuus esittää asiansa ja perustelunsa ja pyritään näkemään asioita harmaan eri sävyissä mustavalkoistamisen sijaan. Hommalaisista tuntuisi löytyvän tällaisia keskustelijoita enemmän kuin yhdeltäkään foorumilta, jota olen seurannut ja samanmielisen väen lisäksi se on tärkein syy, miksi seuraan Homman keskusteluja. Pyrin myös omalta osaltani asettamaan riman samalle tasolle, kuin muutkin hommalaiset.

Meriö M.T.
Suuruus on sitä, että pystyy löytämään rasismia vaikka nakkikastikkeesta. -törö

Mikkis81

Moron, Itse en osaa pukea ajatuksiani sanoiksi,just pyyhin lauseeni useamman kerran pois, koska pitäisi olla jotain asiaakin sanottavana(ja miten sen saa sanottua). Ehkä sen vois kiteyttää siten, että onneksi on foorumi, joka vielä koittaa pelastaa, MITÄ PELASTETTAVISSA ON......     

Sara Virta

Poliittinen aktiivisuuteni on tähän asti ollut joko äänestää tai jättää äänestämättä. Nyt meillä joko on aivan onnettomat päättäjät, tai sitten tämä maailma on todella menossa nurin, minä olen alkanut huolestua siitä miten meidän Suomen oikein mahtaa käydä.

En ole mikään poliitikko, itseasiassa olen sitä mieltä ettei valtion asiat mitään politiikkaa kaupaa ainoastaan aimoannoksen tervettä järkeä.

Puolueet ovat aina jättäneet minut suureksi kysymysmerkiksi, miksi ei voisi olla mahdollisimman suora kansanäänestysjärjestelmä, jolla voisimme suoraan vaikuttaa oman maamme asioihin. Samoin olen ihmetellyt puoluekuria??? se on jäänyt valitettavasti täysin ymmärrykseni ulkopuolelle, äänestyshän tapahtuu henkilöittä ei puolueittain.
Noh mitäs näistä Kaanan häistä, Jerikossa on huomenna jortsut.

erilainen

Quote from: Sara Virta on 21.04.2010, 13:49:32
Poliittinen aktiivisuuteni on tähän asti ollut joko äänestää tai jättää äänestämättä. Nyt meillä joko on aivan onnettomat päättäjät, tai sitten tämä maailma on todella menossa nurin, minä olen alkanut huolestua siitä miten meidän Suomen oikein mahtaa käydä.

En ole mikään poliitikko, itseasiassa olen sitä mieltä ettei valtion asiat mitään politiikkaa kaupaa ainoastaan aimoannoksen tervettä järkeä.

Puolueet ovat aina jättäneet minut suureksi kysymysmerkiksi, miksi ei voisi olla mahdollisimman suora kansanäänestysjärjestelmä, jolla voisimme suoraan vaikuttaa oman maamme asioihin. Samoin olen ihmetellyt puoluekuria??? se on jäänyt valitettavasti täysin ymmärrykseni ulkopuolelle, äänestyshän tapahtuu henkilöittä ei puolueittain.
Noh mitäs näistä Kaanan häistä, Jerikossa on huomenna jortsut.

Mikäli suora demokratia (eli sitovat kansanäänestykset) kiihottaa, niin sitä varten on suht asiallinen Muutos 2011 puoluehanke. Kannattaa ainakin tutustua nettisivuihin.

Tervetuloa Homma Hommarumille minun puolestani...
Oli vaikea sanoa kumpi oli vihaisempi, perseeseen ammuttu karhu vai osuman saanut Ossi.

ekimiäs

Hei kaikille.
Liityin joukkoon mukaan, kerron lyhyesti itsestäni.

Olen pirkanmaalla Kuhmalahdella maaseudulla asusteleva kiinteistönhuoltoalan yrittäjä.
Olen erittäin isänmaallinen ja todella pettynyt nykyiseen maahanmuuttopolitiikkaan.
ikää minulla on mittarissa kolmisenkymmentä vuotta, ja olen rehellisesti rasisti.
Ja mielestäni suomella ei ole tällä hetkellä minkäänlaista sananvapautta sen takia allekirjoitin suurella ilolla muutos 2011 kannattajakortin.. No eiköhän tämä jo minusta riitä.  Ei muutakuin antoisia keskusteluhetkiä kaikille ja hyvää kevättä.
E.Tuomi

Metsänpeitto

Terve, tummat vedet.

Olen kolmekymppinen yrittäjä/taiteilija Tampesterista. Scriptan kautta tänne itseni löysin ja viihtynyt olen siitä lähtien. Isänmaallinen olen ollut aina , mutta nuivistuin seurailtuani median toimintaa. Sananvapaus, oikeudenmukaisuus ja sitä rataa ad nauseum. Eli ei minulla varmaan paljoa mitään uutta sanottavaa ole, mutta tahdon ainakin esittää tukeni tälle forumille olemalla sen jäsen.
Jussi on Mestari.
Ja Petri Kaivanto suosikki-artistini tällä hetkellä. Hienoa kamaa, kiitos Petri.

Lisäänpä tähän vielä loppuun jotain:
http://www.aamulehti.fi/uutiset/ulkomaat/176739.shtml
Ja kyseinen jakso:
http://www.xepisodes.com/episodes/1405/200.html
Pahoittelut jos tämä jo Wanhaa oli.

Niin ja metsänpeitto on tila jolta minusta joskus tuntuu nykysuomessa.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Mets%C3%A4npeitto

Hyvää kevättä kaikillen ei tasapuolisesti vaan oikeudenmukaisesti.

Janne J. M. Muhonen

Olen kesällä 25 vuotta täyttävä korkeakouluopiskelija (tietojenkäsittely) Jyväskylästä. Harrastuksia tietokonehommelit, musiikki, valokuvaus, kirjoittaminen, suomen kieli ja sanaristikot.

Olen kantanut jo pidemmän aikaa huolta Suomen nykypolitiikasta etenkin ruohojuuritason kansalaisen kannalta. Maahanmuuttokritiikki on vain yksi osa tästä, mutta eittämättä suurin yksittäinen huolenaihe, koska lisää aihetta siunaantuu kuin sieniä sateella. Olen nuiva vaikka voissa paistettaisiin. Leivän päälle tosin laitan ylähuulen lisäksi mieluummin kevytlevitettä. Heh heh.

Minkään sortin teesejä tässä esittäytymisessä ei kaiketi kaivata, mutta ilmoitan silti haluavani selvän, eli vailla tulkinnan varaa olevan pesäeron rasismin ja maahanmuuttokritiikin välille, mutta viime aikojen trendi alkaa valitettavasti johtaa täysin päinvastaiseen. Pohdin itsekin kuumeisesti sopivia keinoja suunnan kääntöön.

Myöskin koetan saada blogilleni lukijoita, mutta pyrin kaikessa kirjoittamisessani saarnauksen välttämämiseen ja perustelen ennemmin sanottavani mahdollisimman järkevillä lähteillä. Hion kirjoituksiani lähestulkoon viimeiseen asti.

Pyrin vaikuttamaan mahdollisiin lukijoihin aktiivisella kirjoittamisella sekä toimimisella yhdellä sun toisellakin keskustelufoorumilla (sama nimimerkki on käytössä monessa paikassa). Maahanmuuttokriittistä kirjoittamista olen harrastanut jo pidemmän aikaa, mutta omaksikin ihmeekseni liityin tänne vasta niinkin myöhään kuin tänä vuonna.
"Haataisen mielestä kaikkien helsinkiläisten tavoite on se, että somalinkielisten lasten äidinkieli kehittyy rikkaaksi."

- apulaiskaupunginjohtaja Tuula Haatainen, Iltalehti, 12.3.2009.

suom/gui

Tämä ketju on yleistä esittäytymistä varten, idea tähän tuli uuninpankolta. Kerro siis hieman ja yleisellä tasolla itsestäsi: Kuka olet, mistä tulet ja mihin olet menossa?

Kuka olen: tämä vähän riippuu, miten ja kuka asiaa tarkastelee:
n. 40 v.perheen äiti,monikulttuurinen, suomalainen, eurooppalainen,afrikkalainen, opiskelija, fyysistä sairautta poteva, työrajoitteinen, toistaiseksi työkyvytön, filosofian maisteri,köyhä (rahallisesti), rikas (kokemuksellisesti) : muuta ei nyt just tule mieleen mitä olen tällä hetkellä,ai niin myös vasemmistolainen, huolestunut

Mistä tulet: kehitysyhteistöstä,tutkimuksesta, yliopistosta, järjestöistä,sossun ja Kelan luukuilta,baareista, useasta keskussairaalasta,pääkaupunkiseudulta, Itä-Suomesta, Länsi-Suomesta, Useasta Afrikan valtiosta,  EU-hankkeista, YK-hankkeesta, ulkoministeriöstä, fyysisestä työstä

Mihin olen menossa: Poliittiseen puolueaktivismiin, töihin, kouluun, kenties Afrikkaan, kenties Itä-Suomeen, lomalle, baariin