News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Yleinen esittäytymisketju

Started by Pöllämystynyt, 04.01.2009, 03:15:31

Previous topic - Next topic

Mediterranea

Tuore jäsen täällä. 10 vuotta sitten ajatukset maahanmuutosta tulivat forumin linjalle kun muutin etelään. Akateeminen koulutus, valtiolla töissä. Minä ja monet tietämäni opiskelukaverit  ovat samoilla linjoilla. Töiden tai aseman vuoksi ei voi tuoda julki aina mielipiteita kuin luotettavassa seurassa. Asian puolesta töissä ja siviilissä. Kaikki tahoillamme.
Välimeren pohja on syvä.

Tomatoface

@Marsunarsu

Itse ihan samoilla linjoilla. Katsoin vasta lopuksi tuon ensimmäisen kappaleen ja huomasin että olet vielä aika nuori (ainakin allekirjoittaneen silmissä). Olisipa minullakin ollut tuossa iässä noin fiksuja ajatuksia erinomaisine perusteluineen :). Mutta usko pois että meitä luontoa arvostavia ihmisiä löytyy paljon myös maahanmuuttokriittisistä. Väestöräjähdys tuhoaa maapallon paljon muita uhkia nopeammin.

Tuntuu että olet joutunut kantamaan vääränlaisen maahanmuuttopolitiikan seurauksia ja itseäni sapettaa että asiasta vastuulliset eivät saa mitään sanktioita näistä :facepalm:. Joka tapauksessa toivotan tervetulleeksi foorumille!

Edit. tervetuloa myös Mediterranealle! Kohtalotovereita löytyy paljon, olemme ajatusrikollisia..
O tempora, o mores!

Olli_Johannes

Tervetuloa Mediterranealle ja Marsunarsulle foorumille. Ja Marsunarsulle Kelsuun mikäli päätät liittyä.

Voisin itsekin alkaa kirjoitella taas aktiivisemmin Hommalla. 

MW

Juu, tervetuloa. Minä olen se yrmy juntihko, mutta on minullakin puoleni ja suhteeni luontoon.

Illmastonmuutoshysteria on silti mielestäni maahanmuuton kaltainen hyvesignalointiin perustuva rahastusautomaatti.

dothefake

"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Ernst

Quote from: Marsunarsu on 30.03.2019, 17:23:07
^Juu, aion luultavasti liittyä kyseiseen järjestöön! Toisaalta, jos meitä luonnosta kiinnostuneita kriitikoita tulee lisää, myös varmaan saadaan lisättyä tätä näkökulmaa. Olisi muutenkin kiva päästä jakamaan yhteisiä luontokokemuksia muiden samanhenkisten kanssa. Tiedän myös, että pari arpoo persujen ja vihreiden välillä nimenomaan ympäristön ja maahanmuuton välillä.

Forumia lukemalla ei kaikki ihan heti aukea. Maahanmuuttopolitiikan kriitikko kun olen, en avaa täällä esimerkiksi järviensuojelusuuntautumistani. Panostus on matu-kysymyksissä ja siihen liittyvissä teemoissa.

Osallistu ihmeessä täällä sillä tavalla, joka sinulle sopii. Äänestykset tulevat ja äänestykset menevät.

Toivottavasti viihdyt, eli tervetuloa minunkin puolestani.

Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Aukusti Jylhä

Luonto ykkösenä omallakin listalla. Heti haittamamutuksen jälkeen.

Haittamaahanmuuton tulisi olla ykkösenä kaikkien ajattelevien ihmisten poistolistalla. About kaikki riippuu tällä hetkellä maahanmuuttopolitiikasta. Koulutus. Vanhusten hoito. Varhaiskasvatus. Koulutus, ihan peruskoulusta keskiasteeseen. Ilmastohässäkät. LGBTHQRWSHJTAV -jutut. Kaikki.

Ef 6:10-11
Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa. Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet.

Totti

Quote from: Marsunarsu on 30.03.2019, 15:40:00
^ Kiitos. Tosin olen huomannut, että tämä foorumikaan ei taida olla minulle oikea paikka ja äänestyspäätökseni on horjunut lukiessani tätä foorumia. Omalla vaalipiirilläni on myös harmittavan monia mainetta rapauttavia ehdokkaita, jotka eivät myöskään ota tarpeeksi kantaa minulle rakkaisiin luontoasioihin. No, tulipahan täälläkin pyrähdettyä ja kokeiltua.  :D

Kerroit olevasi nuori. Voin sanoa, että tuossa iässä asiat eivät ole vielä kaikilta osin selvät koska ajattelu saattaa olla hieman mustavalkoista ja tarve lokeroitua ja löytää oma porukka on suuri.

Iän myötä osaa suhtautua asioihin hieman löysemmin ja ymmärtää sen, että "oma porukka" onkin vain sinä itse. Eli et koskaan tule löytämään jengiä joka ajattelee samalla lailla kun sinä, mutta se ei oikeastaan ole mikään ongelma.

Itse olen roikkunut Hommassa jonkin aikaa enkä todellakaan ole samaa mieltä kaikkien muiden kanssa täällä. Täällä on hard-core kapitalisteja kun kommunistejakin, ja kaikkea siitä väliltä.

Mutta ei pidä antaa sen häiritä. Minusta tärkeintä ei ole löytää tukea kaikille omille ajatuksilleen vaan ammentaa hiljaisesti tietoa ja ideoita muilta ja hankkia ymmärtämystä asioista. Olisi oikeastaan aika tylsää jos kaikki olisivat samaa mieltä. Riski tiiviille kuplittumiselle olisi suuri ja johtaisi täydelliseen sokeuteen, siis juuri sellaiseen pimiöön missä kaupunkien vihervasemmisto elää.

Kannattaa sinnitellä hieman ja kokeilla ymmärtää vastapuolen argumentit. He saattavat olla oikeassa tai sitten ei. Ole kuitenkin avoin sille että voit olla väärässä vaikka olet uskossasi kova. Ja jos törmäät jääräpäiseen vastustajaan, joka ei halua ymmärtää sinua, jätä se keskustelu ja mene eteenpäin. Kaikkia ihmisiä ei voi vakuuttaa.

Välillä voi tulla nöyryytyksiä ja nimittelyä, mutta mitä väliä. Ei kukaan sinua tunne joka tapauksessa, joten annat vain ilkeilyn valua kun vesi hanhen selästä.

Tervetuloa!
Sosialisti on mätä ydintä myöten.
- kansanviisaus

simppali

Aina valmis salaliitto teorismiin,,marsunarsu..tai mikä se nyt oli,,laittoi koe-eläinpuisto pallon,,edellisenä yönnä  kiivaillimme jostain pallon kulmista

Tämän pitkän kirjoituksen myötä toivotan narsumarsulle hyvää tulevaisuutta ja oikeita ratkaisuja vaalipiirin,,ei kun oikean foorumin löytämiseen.

Kun painuvi päät muun kansan, maan,
Me jääkärit uskoimme yhä.

Alabama

Luonnonsuojelu ja maahanmuutto liittyy paljonkin toisiinsa. Tukemalla massamaahanmuuttoa ylikansoitetuista maista Suomeen leikkimällä jonkinlaista korkeamoraalista ylipaineen purkautumisventtiiliä, ei luontoa millään muotoa auteta. Eikä edes luontoon kuuluvaa homo sapiens-lajia. Kun harvaan asutettuun ja sen pohjoisessa herkässä luonnossa kasvaneiden joukkoon tuodaan massoittain väkeä aivan eri klimaattisista ja geografisista ympäristöistä, niin siitä ei hyvää seuraa. Minkälainen on "luonto" jonkun aron ja aavikon seutujen kaupunkilaisen mielestä? Niille luonto-käsite ei sano yhtään mitään, niille "luonto" on ihmisvapaa vaarallinen alue eikä ne missään nimessä halua elää sen keskellä, niitä suorastaan hirvittää se. Siitä seuraa automaattisesti, että pitää keinolla millä hyvänsä päästä luonnon herraksi ja poistaa kaikki häiritsevät tekijät -ja uskokaa pois- niitä on paljon. Mm. metsät ovat tiuhaan asutettujen seutujen asukkien mielestä hirveän pelottava asia. Niissä piileskelee kaikenkarvaisia elämiä ja kuten hyvin kaikki tietävät, ne ovat vaarallisia, niistä pitää päästä eroon. Ja niiden pesäpaikasta metsästä. Lähi-itäläinen tuntee toki eläimiä: vaaralliset kulkukissat, joita kaikki pakenee kadulla, pulut ja torakat.

Ympäristön saastuttamisesta en edes viitsi aloittaa kirjoittelua...
^ johtuu ilmastonmuutoksesta.

Pystykorva

No niin.

Paljon olisi sanottavaa, kun saisi puettua oikeaan muotoon. En oikein koe vielä näitä "homma" ja "nuiva"- sanoja itselleni tutuiksi, vaikka forumia jonkin aikaa olenkin taustalla selaillut. Nimimerkistä minut joku voi tunnistaa vanhalta KS.comin forumilta. Jos tunnistat, laita yksityisviestiä. Olisi hauska muistella niitäkin aikoja!

Haittamaahanmuuttoa vastaan olen ollut jo varmaan reilut kaksikymmentä vuotta. Välillä oli aikoja, että tuli suljettua silmänsä ja korvansa, sekä keskityttyä vaan omaan oravanpyöräänsä. Viime vuodet kuitenkin ovat nostaneet oman kriittisyyteni kaikkeen haittamaahanmuuttoon liittyvään aika korkealle.

On perseestä, että tänäpäivänä kaikesta maahanmuuttoon liittyvästä pitää puhua varoen, ettei vaan joku pahoita mieltään ja hauku sinua rasistiksi. Miten joku voi olla edes niin sokea, että puolustaa koko matu-touhua? Eihän se ole järjellistä alkuunkaan, itsetuhoista suorastaan. Onko se globaali suuntaus tämä yltiöliberalismi, missä kaikki sallitaan, vaikka se tuhoasi kaiken ennen hyvänä pidetyn?

Ja miksi vanhan ajan kunnioittaminen, konservatismi ja isänmaallisuus on nykyään myöskin arvoja, mitä pitää varovaisesti vaalia? Ennen riitti, että sanoi "koti, uskonto ja isänmaa". Nykyään kaikki nuo pitää perustella ja runoilla niin kauniisti ja varovaisesti, ettei vaan taas joku pahoittaisi mieltään. Sananvapaus ja yksilön oikeus siihen taitaa vaan koskea tiettyjä asioita.

Uskon, että suuriosa suomalaisista on varustettu puhtaalla maalaisjärjellä, mutta valitettavasti he ovat hiljaa. Kovaan ääneen öyhöttävät suvakit saavat tahtoaan läpi, koska ilmeisesti sellainen liberaali Suomen hajoittaminen on hyvinvointivaltion velvollisuus. Toivon, että tämä maalaisjärjellä ajatteleva osa suomalaisista odottaa, että voivat julkisesti kertoa tahtonsa. Ja se aika koittaa vasta, kun oikeasti tuolla maan johdossa on kansallismielisiä ja perinteisiä arvoja kunnioittavia tekijöitä enemmistönä.

Pahoittelut jo nyt, mikäli olen asioissa vanhanaikainen ja "stereotypisen populistinen".

Kari Kinnunen

Quote from: Pystykorva on 31.03.2019, 09:43:13
Ja miksi vanhan ajan kunnioittaminen, konservatismi ja isänmaallisuus on nykyään myöskin arvoja, mitä pitää varovaisesti vaalia? Ennen riitti, että sanoi "koti, uskonto ja isänmaa". Nykyään kaikki nuo pitää perustella ja runoilla niin kauniisti ja varovaisesti, ettei vaan taas joku pahoittaisi mieltään. Sananvapaus ja yksilön oikeus siihen taitaa vaan koskea tiettyjä asioita.

Tämä, juurikin tämä hämmästyttää minuakin ja varmasti montaa muutakin. Ajan henki tuntuu olevan, että kaikki ruma ja perverssi on kaunista. Mamutus ja kehitysmaiden palvonta vain osana yleisesti vellovaa perverssiä pöljyyttä.

Pystykorva

Quote from: Kari Kinnunen on 31.03.2019, 09:52:05
Tämä, juurikin tämä hämmästyttää minuakin ja varmasti montaa muutakin. Ajan henki tuntuu olevan, että kaikki ruma ja perverssi on kaunista. Mamutus ja kehitysmaiden palvonta vain osana yleisesti vellovaa perverssiä pöljyyttä.
Nimenomaan. Yltiöliberalismia öyhötetään kovaan ääneen ja perustellaan sillä, että se kuuluu hyvinvointivaltion toimintatapoihin. Ei mietitä kuitenkaan mitä ikävää ja huonoa siitä voi seurata meidän yhteiskunnalle, pääasia kunhan oma perse ei vaan kastu.

Ja kun tätä huudetaan joka tuutista kovaan ääneen, niin liian moni suomalainen kaivautuu kuoreensa, hiljaisesti hyväksyy ja keskittyy vaan omaan oravanpyöräänsä. Väitän kuitenkin, että ei kovin moni haluaisi asuttaa omalle tontilleen matuja, vaikka kuinka se olisi nykyajan mukaista liberaalia ihmisarvon kunnioittamista ja hädänalaisen auttamista.

Alabama

Jatkan vielä luonto + maahanmuuttajat-teemaa, kun täällä kerran on keskusteltu siitä luontofanittajien ja maahanmuuttokriittisten kesken:

Suomalaiset ovat vasta pitkän ajan kuluttua havahtuneet siihen, että luonnosta ei voi ottaa hyötyä itselleen ihan rajattomasti. Mieleen tulee mm. silkasta tietämättömyydestä aikoinaan harrastettu metsien lannoitus. Kuitenkin suomalaiset tiedostavat nyt paljon enemmän luontoon liittyviä syy ja seuraus-yhteyksiä, vaikka paljon parantamisen varaa tietenkin vielä löytyy.

Nyt kuitenkin meille ollaan houkuttelemassa valtavin joukoin väkeä, jotka elävät vielä täysin otetaan-ympäristöstä-irti-kaikki-mitä-saadaan-periaatteen mukaisesti. Saastuminen -edes pienimutaoinen oma roskaaminen- ei ole tippaakaan vielä päässyt tietoisuuteen ja resurssit käytetään hyväksi viimeistä oksaa myöden. Niistähän tänne ollaan tultu hyötymäänkin. Kuvitteeleeko joku naiivi, että täysin eri "biotoopeista" kotoisin olevat ihmisjoukot ottavat huomioon jonkun niille täysin merkityksettömän käsitteen kuten "Suomen luonto"?
^ johtuu ilmastonmuutoksesta.

Uuno Nuivanen

Quote from: Marsunarsu on 30.03.2019, 15:40:00
Tosin olen huomannut, että tämä foorumikaan ei taida olla minulle oikea paikka ja äänestyspäätökseni on horjunut lukiessani tätä foorumia. Omalla vaalipiirilläni on myös harmittavan monia mainetta rapauttavia ehdokkaita, jotka eivät myöskään ota tarpeeksi kantaa minulle rakkaisiin luontoasioihin. No, tulipahan täälläkin pyrähdettyä ja kokeiltua.  :D

Äänestä nyt Persuja kokeeksi, ja vaihda sitten takaisin punavihreisiin jos petyt.   ;)

guest15792

Quote from: Totti on 31.03.2019, 00:31:09

Kerroit olevasi nuori. Voin sanoa, että tuossa iässä asiat eivät ole vielä kaikilta osin selvät koska ajattelu saattaa olla hieman mustavalkoista ja tarve lokeroitua ja löytää oma porukka on suuri.

Iän myötä osaa suhtautua asioihin hieman löysemmin ja ymmärtää sen, että "oma porukka" onkin vain sinä itse. Eli et koskaan tule löytämään jengiä joka ajattelee samalla lailla kun sinä, mutta se ei oikeastaan ole mikään ongelma.

Itse olen roikkunut Hommassa jonkin aikaa enkä todellakaan ole samaa mieltä kaikkien muiden kanssa täällä. Täällä on hard-core kapitalisteja kun kommunistejakin, ja kaikkea siitä väliltä.

Mutta ei pidä antaa sen häiritä. Minusta tärkeintä ei ole löytää tukea kaikille omille ajatuksilleen vaan ammentaa hiljaisesti tietoa ja ideoita muilta ja hankkia ymmärtämystä asioista. Olisi oikeastaan aika tylsää jos kaikki olisivat samaa mieltä. Riski tiiviille kuplittumiselle olisi suuri ja johtaisi täydelliseen sokeuteen, siis juuri sellaiseen pimiöön missä kaupunkien vihervasemmisto elää.

Kannattaa sinnitellä hieman ja kokeilla ymmärtää vastapuolen argumentit. He saattavat olla oikeassa tai sitten ei. Ole kuitenkin avoin sille että voit olla väärässä vaikka olet uskossasi kova. Ja jos törmäät jääräpäiseen vastustajaan, joka ei halua ymmärtää sinua, jätä se keskustelu ja mene eteenpäin. Kaikkia ihmisiä ei voi vakuuttaa.

Välillä voi tulla nöyryytyksiä ja nimittelyä, mutta mitä väliä. Ei kukaan sinua tunne joka tapauksessa, joten annat vain ilkeilyn valua kun vesi hanhen selästä.

Tervetuloa!

Kun kyse ole siitä, etten voisi olla väärässä tai ymmärtää vastapuolen argumentteja. Olen sanonut useasti, että olen saanut täältä uutta näkökulmaa asioihin (esim. ilmastonmuutoksen osalta) ja harvasta asiasta ajattelen mustavalkoisesti. Juuri se on minun ongelmani - kun en sovi mihinkään kuplaan, kuulen leimoja jatkuvasti jokaiselta puolelta (vihervasemmistolaisilta olen saanut jopa kunnianloukkausen täyttävää nimittelyä ja todella aggressiivista hyökkäämistä) ja se on äärimmäisen turhauttavaa. Kaikki on monille vain mustaa ja valkoista - ei ole mitään välimuotoa. Koska jotkut hyvesignaloivat ja rahastavat ilmastonmuutoksesta, se on joidenkin mielestä automaattisesti vale ja pelkkää hysteriaa. Ja koska jotkut käyttävät maahanmuutokritiikkiä keppihevosena rasismille, se tarkoittaa, että kaikki maahanmuuttokriittiset tekevät niin. Menen luonto edellä monissa asioissa, muttei se tarkoita, etten voisi ajatella myös muita näkökulmia. Olen nähnyt ja kokenut paljon ja tiedän, että harva asia on pelkkää mustaa ja valkoista.

duc

^Sovit hyvin tähän hompanssien sekalaiseen joukkoon. Leimoja on lyöty jokaiseen, syystä tai syyttä. Olet jo nyt "leimaantunut" luontoihmiseksi täällä, eikä se ole paha leima.

Suomalaisen kansallisromantiikan aika 1800-luvulla ammensi inspiraationsa usein luontoaiheista. Mikään ei estä keskustelemasta vaikka siitä. Sekaan vaan.
ὕβρις, νέμεσις, και κριτική 'häpäisy, kosto ja tuomio'

Memento mori 'Muista kuolevaisuutesi'

Hiilivety

Quote from: Marsunarsu on 31.03.2019, 15:54:16
Kun kyse ole siitä, etten voisi olla väärässä tai ymmärtää vastapuolen argumentteja. Olen sanonut useasti, että olen saanut täältä uutta näkökulmaa asioihin (esim. ilmastonmuutoksen osalta) ja harvasta asiasta ajattelen mustavalkoisesti. Juuri se on minun ongelmani - kun en sovi mihinkään kuplaan, kuulen leimoja jatkuvasti jokaiselta puolelta (vihervasemmistolaisilta olen saanut jopa kunnianloukkausen täyttävää nimittelyä ja todella aggressiivista hyökkäämistä) ja se on äärimmäisen turhauttavaa. Kaikki on monille vain mustaa ja valkoista - ei ole mitään välimuotoa. Koska jotkut hyvesignaloivat ja rahastavat ilmastonmuutoksesta, se on joidenkin mielestä automaattisesti vale ja pelkkää hysteriaa. Ja koska jotkut käyttävät maahanmuutokritiikkiä keppihevosena rasismille, se tarkoittaa, että kaikki maahanmuuttokriittiset tekevät niin. Menen luonto edellä monissa asioissa, muttei se tarkoita, etten voisi ajatella myös muita näkökulmia. Olen nähnyt ja kokenut paljon ja tiedän, että harva asia on pelkkää mustaa ja valkoista.

Minusta on hienoa, että huomaat jo noin nuorena kaikenlaiset kuplautumiset ja sen kuinka ne kaventavat näkökenttää. Tuosta muiden aggressiiviseta hyökkäämisestä ja leimojen antamisesta voisi sanoa, että sehän ei ole vähääkään sinun ongelmasi vaan heidän itsensä :)

Hommalla tarvitaan juuri tuollaisia kirjoittajia, joilla on hyviä näkemyksiä kokonaisuudesta ilman pakkomielteistä takertumista yhteen näkökulmaan.
"...voimme jatkaa eteenpäin merkittävistä yhteisistä saavutuksista huolimatta." ~ Brandis

rane58

On hienoa että foorumille on tullut uusia "asioista tietäviä" kirjoittajia, ihmettelen heidän pitkän kirjoitustyylin samankaltaisuutta.....  ???
-Ehkä tausta ja/tai koulutustaso selittää sen...?  :-\

Itsehän en osaa kirjoittaa, ulosanti on mitä on.... :-[
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.

Suurinta suvaitsemattomuutta esiintyy siellä, missä omasta mielestä ollaan kaikista suvaitsevaisimpia.

simppali

Jep,,koska aina epäilen, vieläpä kaikkea.

Samaan moodin tehty kirjoitus täyttää kaikki mitä hyvältä olettamukselta vaaditaan, mutta kun sisältö kiertää sen varsinaisen asian,sen, miksi esim. minä tälle keskustelu pastalle kirjauduin.

Haitta maahanmuuton kritisoimisen takia minä täällä kirjoittelen,, marsumursu tms. kehittää päättymätöntä silmukkaa, josta ainakin c++ ohjelmointia harrastaneet ovat tietoisia,,eli luuppia joka lukee itsensä uudestaan ja päätyy lukemaan itsensä uudestaan.
Kun painuvi päät muun kansan, maan,
Me jääkärit uskoimme yhä.

Faidros.

Quote from: Buustaava mies on 04.02.2019, 12:25:03
Morjensta!

Olen ollut sellanen pöytälaatikkorunoilija, mutta olen nyt alkanut julkaista runojani nimimerkillä Some of Finland osoitteessa: https://someoffinland.blogspot.com/

Siinä on vastinetta Palefacelle =) hehheh. Varsinkin runoni "Kenen on se vastuu?" kuvaa näkemystäni sekä todellista tilaa siitä mihin maassamme harjoitettu ja harjoitettava monikulttuurisuuden palvonta on johtanut...valitettavasti tilanne on tuo.

Rasisti en ole (mutta realisti pitää olla), sillä työskentelen yksityisellä sektorilla firmassa, jossa lähimmät työtoverini ovat mm. Kiinasta, Japanista ja Vietnamista. Heidän kanssaan ei mitään ongelmia työskennellä.

Pahoitteluni mikäli viestini mennee väärään paikkaan. Tämä on eka viestini, jonka täällä hommaforumilla kirjoitan. Käykäähän kattomassa & kommentoimassa runoani. Kiitoksia kaikille teille!

-Some of Finland

Tältä @Buustaava mies kaipaisin enemmän esiintuloa Hommalla.
Onko mitenkään mahdollista?

Laita vaikka yksäriä ensin, jos liiaksi hävettää.
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Soljuvainen

Quote from: rane58 on 03.04.2019, 01:48:50
On hienoa että foorumille on tullut uusia "asioista tietäviä" kirjoittajia, ihmettelen heidän pitkän kirjoitustyylin samankaltaisuutta.....  ???
-Ehkä tausta ja/tai koulutustaso selittää sen...?  :-\

Itsehän en osaa kirjoittaa, ulosanti on mitä on.... :-[

Koulutustausta voi vaikuttaa. Ainakin yliopisto ohjaa kirjoittamaan tietyllä tavalla ( = neutraalilla ja asiallisella sävyllä).

Itse toivoisin, että pystyisin kirjoittamaan rennommin ja räiskyvämmin.  :-[ Sellaista kuivaa paperinmakuista tekstiä tulee tuotettua, kun ei enää muuta osaa.

Rosetta

Uusi jäsen, jota hieman hirvittää esittäytyä, kun olen tähän asti kuulunut juuri siihen vihervasemmistoon jota jotkut (monet?) täällä tuntuvat vihaavan ;) (Ja erityisesti vihervas. naisia, kuten minä...) Mutta ei se pelaa joka pelkää, ja tapanani ei todellakaan ole pelon takia jättää asioita sanomatta. Ja tästä & edelliseltä sivulta näin, etten kuitenkaan ole ainut samasta taustasta tuleva täällä, mikä toki helpottaa asiaa.

Mm. islamisaatiota (nimenomaan Euroopan) olen kuitenkin jo kauan vastustanut, vaikka olen usein saanut siitä kovaakin kritiikkiä ("ahdasmielinen", "rasisti") toisin ajattelevilta, samoin mm. siitä että olen joskus jossain uskaltanut sanoa, ettei ole automaattisesti meidän velvollisuutemme auttaa kaikkia Välimereen hukkuvia pakolaisia... Niin ikävä kuin se tilanne onkin. Enkä ole tähän asti kokenut ko. asioiden olevan mitenkään ylittämättömän räikeässä ristiriidassa vihervasemmistolaisen ajattelun kanssa, mahtuuhan siihenkin joukkoon hyvin monenlaisia ihmisiä, mutta ehkä se sitten on. Nyt tässä aivan viime aikoina vaalienkin vuoksi huomasin, että aiemmin inhoamani Persut vaikuttavat itse asiassa aika järkevältä puolueelta, joiden monia näkemyksiä yllätyksekseni itse asiassa kannatan, ja mm. vaalituloksia seuratessa tajusin kannattavani persuja yhtä paljon kuin puoluetta jota olin äänestänyt... (Juu, taidan olla aika harvinainen tapaus. ;)) Asiaan vaikutti varmaan aika lailla myös Halla-aho, joka on erittäin älykäs ja fiksun oloinen persoona (Soinin johtajuuden aikana en usko että olisin voinut tuntea mitään vetoa ko. puolueeseen). Tiedän etteivät tämä foorumi ja persut ole yksi yhteen, mutta kuitenkin. Jossain sanottiin että nyt olisi tilausta juuri sellaisille sillanrakentajille, jotka ymmärtävät tässä molempia osapuolia eli "kuplia", ja tässä olisi mahdollisesti yksi sellainen. No, ehkä tämä käy lyhyestä esittelystä, (asiallisia) kysymyksiä otetaan myös vastaan. :)
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell

Kari Kinnunen

@Rosalia

Tervetuloa keskiäkäisten persvakoäijien puolesta. On erittäin hienoa, että teitä alkaa tulla. Täällä keskustelu ja väitteleminenkin on varmasti avartavaa.

Minusta on hienoa kun ihminen uskaltautuu oman kuplansa ulkopuolelle.

Tabula Rasa

^^Tervetuloa minunkin puolestani, ensimmäisenä kysymyksenä heitän, miksi ihmeessä luontoa puolustavien sydämenasiana on luontoa kuormittava maahanmuutto ja vasemmistolaisilla yhteiskunnan vähäosaisimmille vähemmän jättävä palkkojenpoljenta halpatyövoimalla? Uskottavuus tuon puolen kuplaan on mennyt, että ne tekisivät jotain suomalaisille vähäosaisille hyödyllistä. Siksi minä valitsin persut. Mutta miksi niin moni valitsee toisin? Ei kai pelkkä imago riitä siihen?
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Lalli IsoTalo

Quote from: Tabula Rasa on 19.04.2019, 13:27:17
... miksi ihmeessä luontoa puolustavien sydämenasiana on luontoa kuormittava maahanmuutto ...

Ehkä tuota kannattaisi kysyä sellaiselta puhavihreältä, joka sellaista kannattaa, ei sellaiselta joka sitä vastustaa. :P

Quote from: RosaliaMm. islamisaatiota (nimenomaan Euroopan) olen kuitenkin jo kauan vastustanut, vaikka olen usein saanut siitä kovaakin kritiikkiä ("ahdasmielinen", "rasisti") toisin ajattelevilta, samoin mm. siitä että olen joskus jossain uskaltanut sanoa, ettei ole automaattisesti meidän velvollisuutemme auttaa kaikkia Välimereen hukkuvia pakolaisia...
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Lalli IsoTalo

Quote from: Rosalia on 19.04.2019, 13:02:12
Uusi jäsen, jota hieman hirvittää esittäytyä, kun olen tähän asti kuulunut juuri siihen vihervasemmistoon jota jotkut (monet?) täällä tuntuvat vihaavan ;)

Tervetuloa vaan mukaan, Rosalia!
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Pullervo

Uusille lämpimästi tervetuloa!

Vanhoille muistutuksena, että ketju on olemassa, jotta jäsenet voivat halutessaan esittäytyä muille sopivaksi katsomassaan laajuudessa. Tarkoitus ei ole, että ketjussa vanhat jäsenet pitävät kuulusteluja. On kohteliasta toivottaa uudet tervetulleiksi, mutta muulle, laajemmalle keskustelulle Hommalla on olemassa kymmeniätuhansia ketjuja eri teemoista ja lisää voi perustaa.

Niilo

Hei minunkin puolestani.
Vähäsen itsestäni kertoen. Olen 20-vuotias Turkulainen joka on innostunut politiikasta. Mielenkiintoisimmat aiheet ovat juuri maahanmuutto ja oman kansan tukeminen ensin.
Rakennusalalla töissä ja vapaa-aikaan kuuluu lähinnä olueiden maistelu ja dokumenttien seuraaminen, unohtamatta eräilyä ja jääkiekon seuraamista.

Perussuomalaisia olen kannattanut vuodesta 2017, kun puolue hajosi ja Jussi nousi käskyttäjän paikalle. Eniten oikeistoon kääntyminen minulla vaikutti Turun terrori-isku vuonna 2017 syksyllä.
Vaikka tiesin maahanmuuton huonoudesta, niin tuona päivänä se kaikki valostui kokonaan.

Minulle isänmaa on hyvin tärkeä aihe. Varsinkin, koska sukuni on taistellut Suomen ja erityisesti Karjalan puolesta. Haluan itse jatkaa tätä "sotaa" sillä, että välitän Suomesta, enkä halua antaa tämän maan kääntyä kulttuurisesti vinoon. Mielestäni se on meidän jokaisen tehtävä.

Minun haaveeni olisi toimia mukana politiikassa ja tämän eteen koitan päivittäin tehdä töitä myös.

Kiitos vielä kerran käyttäjätilin hyväksymisestä. Isänmaallista perjantaita tänne!
And I feel so much pain
That achievements of centuries
Could be destroyed in just decades

DEFEND EUROPE

duc

Quote from: Niilo on 19.04.2019, 17:44:18
- -
Minun haaveeni olisi toimia mukana politiikassa ja tämän eteen koitan päivittäin tehdä töitä myös.
- -

Hommaforumilla kirjoittaminen on hyvää harjoitusta politiikkaan. Oikeastaan se on politiikkaa. Se tuo uskallusta ottaa kantaa ja harkintaa, mikä on sopiva tapa kannanottoon. Täällä tartutaan helposti ojennettuun käteen, ja pidä varasi, se voi viedä mukanaan viidakkoon, seikkailuihin, joista palaa muuttuneena.
ὕβρις, νέμεσις, και κριτική 'häpäisy, kosto ja tuomio'

Memento mori 'Muista kuolevaisuutesi'