News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Yleinen esittäytymisketju

Started by Pöllämystynyt, 04.01.2009, 03:15:31

Previous topic - Next topic

sake

Tervehdys!

Tulin tänne lähinnä seuraamaan keskustelua, koska erilaisten mielipiteiden ja näkemysten ymmärtäminen on mielestäni tärkeää. Media ja iso osa tuttavistani ei tätä puolta juurikaan valota, eikä ymmärrä.

Itsekin lukeudun kohtuullisen liberaaliin siipeen monessa mielessä, mutta olen myös jossain määrin huolestunut maahanmuuton negatiivisista puolista. Asun Hervannassa, joka on Tampereen monikulttuurisin kaupunginosa, enkä näe sitä pahana asiana. Täällä asuu monenlaisia ihmisiä: korkeakouluväkeä, perusduunareita ja maahanmuuttajia. Luojan kiitos, tätä ei voi verratakaan mihinkään Ranskan tai Ruotsin pahimmista slummeista.

Mainitsin olevani liberaali. Tämä tarkoittaa kohdallani lähinnä sitä, että esimerkiksi seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjen asiat ovat minulle tärkeitä oman suuntautuneisuuteni vuoksi. En halua, että suomalaisten muututtua kohtuullisen suvaitsevaisiksi, seuraavaksi on pelättävä maahanmuuttajien reaktioita meitä kohtaan. Toisaalta toivon, että esim. Venäjältä ja Lähi-idästä tulevat seksuaalivähemmistöihin kuuluvat saisivat turvapaikan täältä.

Itse olen korkeakoulutettu, mutta juureni ovat maalta ja niitä arvostan. Tuttaviini kuuluu kepulaisia, kokoomuslaisia, demareita, vihreitä, perussuomalalaisia, ammatteina kaikkea mahdollista siivoojista toimitusjohtajiin. Tämä on mielestäni tärkeää: kuplassa eläminen on typerää.

Tykkään sekä liha- että kasvisruoasta, niin autoilusta kuin pyöräilystäkin, voin käydä katsomassa lätkää ja seuraavalla viikolla teatteria. Ennen kaikkea koen kuitenkin tärkeäksi avoimen keskustelun, ja siksi tulin tänne. Toivottavasti sovin joukkoon.

etiäinen

Hmm.. No, okei.

*Valkoinen, lihaa toisinaan syövä nainen.
*Eläkkeellä
*En käytä tätä nimimerkkiä muualla koska en halua vanhempieni Googlaavan minua. :P
*Olen tällä hetkellä Joensuussa.

Eino P. Keravalta

Hei, Sake, ja tervetuloa tänne keskustelemaan!

Olen itse ollut täällä 10 vuotta ja sen tuoman kokemuksen nojalla saanen sanoa, että erilaiset näkemykset ovat täällä sallittuja. Me arvostamme mielipiteiden moninaisuutta, joskin silkat typeryydet saavat aika äkkiä täällä kyytiä kiitos faktojen ja linkkien.

Itse olen kommunisti ja kasvissyöntiin taipuvainen ihmishalaaja, mutta niin vain ne täällä ovat minuakin suvainneet läpi vuosien!

Mielestäni älyllinen ja joskus huumorintajuinenkin keskustelu on paikallaan tämän maailman arvoituksia pohtiessa. Kiitos Sinulle siitä, että liityt joukkoon ja haluat antaa oman osasi tässä kaikessa!

t: Eikka
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

dothefake

Ja nyt sinä vasta tuon tunnustit! Ei sinua täällä hyvin pitkälti ole suvaittu, vaan sikatykätty.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Oldschoolguy

Tervehdys!

Olen perheellinen, kaupunkilainen mies Päijänteen länsipuolelta. Mutta molemmilla puolilla olen asunut, samoin kuin myös maalaiselämää läheltä nähnyt. Maailman menoa olen katsellut sen verran monta vuosikymmentä, että olen ehtinyt elää nykypäivää tolkullisempiakin aikoja. Juhlat ovat Suomessa käyneet korkeimmillaan ajat sitten ja nyt on edessä jotain ihan muuta. Uutisvirta on tosiaan viime vuosina ollut yhtä absurdin mielipuolisuuden irvokasta riemujuhlaa. Että juuri kun luulit viimeisen hulluuden nähneesi, niin huomenna saat kuitenkin yllättyä. Joten kyllä - kyllä ennen oli aika moni asia aika helvetin paljon paremmin.

Surullisinta on että liian suuri osa järjettömyyksistä on tehty maahanmuuttopolitiikassa. Siitä on tullut maanmuuttopolitiikkaa. Se mikä nyt on edessä, ei ole se Suomi jonka haluaisin lapsilleni jättää. Haluaisin tutun, turvallisen, ja rauhallisen kotimaamme takaisin.

Beenari

Vanhanliiton kundille tervetuloa joukkoon.
"Hölmöä miettiä, mikä maan tai maapallon tila on sadan vuoden kuluttua. Meistä kumpikaan ei ole silloin enää elossa"
- Antti Rinne (SDP)

Tunkki

Tervetuloa.

toivottaa Oulun ääliö :)

dothefake

Ääliö, älä lyö, ööliä lälkkyy.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

pienivalkeapupu

Quote from: hurjastelija on 25.01.2019, 16:52:58
Moro

Iso ja ruma mörkö Varsinaissuomesta pieneltä paikkakunnalta, nykyään siis. Reilu nelikybänen, vajaa ( ;D ) viiskybänen. Suoraselkäinen, rehdit, joskin ankarat, mielipiteet omaava karu äijä.

Oon tässä lurkannu taas jokusen vuoden palstaa, nyt jälleen aika ottaa tunnus. Vanha sotaratsu siis. En oo ollu bannattuna tms, ihan oman pään sisäises bannis olin.
Mut se siitä.

En tiedä tuleeko paljoa kommentoitua, ehkä tulee, ehkä ei. Varmaa nyt sen verta ainaki et saan mun avattaren.
Karu äijä - luu kurkkuun!!! (tune Kummeli)
"Luulen, että pääsääntöisesti, kirjoitukseni ovat totta."

"Minun täytyy toimia epävarmuudessa, vaikkei minulla aina ole kaikkea informaatiota ja tietoa."

Buustaava mies

Morjensta!

Olen ollut sellanen pöytälaatikkorunoilija, mutta olen nyt alkanut julkaista runojani nimimerkillä Some of Finland osoitteessa: https://someoffinland.blogspot.com/

Siinä on vastinetta Palefacelle =) hehheh. Varsinkin runoni "Kenen on se vastuu?" kuvaa näkemystäni sekä todellista tilaa siitä mihin maassamme harjoitettu ja harjoitettava monikulttuurisuuden palvonta on johtanut...valitettavasti tilanne on tuo.

Rasisti en ole (mutta realisti pitää olla), sillä työskentelen yksityisellä sektorilla firmassa, jossa lähimmät työtoverini ovat mm. Kiinasta, Japanista ja Vietnamista. Heidän kanssaan ei mitään ongelmia työskennellä.

Pahoitteluni mikäli viestini mennee väärään paikkaan. Tämä on eka viestini, jonka täällä hommaforumilla kirjoitan. Käykäähän kattomassa & kommentoimassa runoani. Kiitoksia kaikille teille!

-Some of Finland

Soljuvainen

Hei kaikille!

Onpas mukava huomata, kuinka sekalaista porukkaa täällä on. :)

Olen alle kolmekymppinen nainen. Filosofian maisteri koulutukseltani (humanistiset tieteet) ja töissä maahanmuuttajapalveluissa. Omia lapsia ei ole mutta koen lasten ja nuorten suojelun tärkeäksi ja sen vuoksi esimerkiksi Oulu-keissi iski omalla kohdallani pahasti tunteisiin. Toki myös huolettaa, kuinka Suomi selviää taloudellisesti alati kasvavista maahanmuuttopolitiikan kuluista. Omassa työssäni törmään päivittäin ihmisiin, joilla ei arvioni mukaan tule koskaan olemaan valmiuksia tai motivaatiota integroitua suomalaiseen yhteiskuntaan kunnolla. Se on laittanut miettimään asioita uudesta näkökulmasta.

Olen siinä mielessä isänmaallinen ja kansallisesti kunnianhimoinen ihminen, että haluan Suomen olevan paras paikka maailmassa elää (Suomen kansalaisille ja kaikille Suomi-henkisille). Tiedän, että nykyinen elämäntilanteeni ja koulutukseni ei mahdollista hirvittävän suuria urotekoja Suomen eteen, mutta toivon, että tulevaisuudessa päätyisin esimerkiksi työskentelemään toisella alalla ja kenties tekemään asioita, joista on enemmän konkreettista hyötyä yhteiskunnalle. Haluaisin myös tehdä omalta osaltani töitä perussuomalaisten vaalimenestyksen eteen, mutta asemastani johtuen en voi hirveästi kävellä kaduilla jakamassa lehtisiä ja puhumassa maahanmuuton haitoista. Yritän parhaani tuoda näkemyksiä esille internetin ihmeellisessä maailmassa.

Kni

Quote from: Soljuvainen on 21.03.2019, 16:48:04
...Oulu-keissi iski omalla kohdallani pahasti tunteisiin. Toki myös huolettaa, kuinka Suomi selviää taloudellisesti alati kasvavista maahanmuuttopolitiikan kuluista. Omassa työssäni törmään päivittäin ihmisiin, joilla ei arvioni mukaan tule koskaan olemaan valmiuksia tai motivaatiota integroitua suomalaiseen yhteiskuntaan kunnolla. Se on laittanut miettimään asioita uudesta näkökulmasta.

Tervetuloa @Soljuvainen !

Toivottavasti kuulemme sinulta jotakin uutta Hommaa lähellä olevista aiheista, mutta älä toki paljasta mitään salaista tai sellaista mikä voisi aiheuttaa itsellesi ongelmia työyhteisössäsi.

Semmoinen kiinnostaa näin alkuun, että onko työpaikallasi enemmänkin "uudesta näkökulmasta asioita miettiviä" ihmisiä?
Osa järjestäytynyttä koulutettua koneistoa.

Soljuvainen

Quote from: Kni on 21.03.2019, 17:05:43
...Oulu-keissi iski omalla kohdallani pahasti tunteisiin. Toki myös huolettaa, kuinka Suomi selviää taloudellisesti alati kasvavista maahanmuuttopolitiikan kuluista. Omassa työssäni törmään päivittäin ihmisiin, joilla ei arvioni mukaan tule koskaan olemaan valmiuksia tai motivaatiota integroitua suomalaiseen yhteiskuntaan kunnolla. Se on laittanut miettimään asioita uudesta näkökulmasta.

Tervetuloa @Soljuvainen !

Toivottavasti kuulemme sinulta jotakin uutta Hommaa lähellä olevista aiheista, mutta älä toki paljasta mitään salaista tai sellaista mikä voisi aiheuttaa itsellesi ongelmia työyhteisössäsi.

Semmoinen kiinnostaa näin alkuun, että onko työpaikallasi enemmänkin "uudesta näkökulmasta asioita miettiviä" ihmisiä?

Toivotaan, että voin tarjota jotakin uutta. Hiukan harmittaa, että joudun nykyisen ammattini vuoksi puhumaan asioista näin salaisesti ja epämääräisesti. Kritiikki persuja kohtaan humanistipiireissä on ihan jäätävän suurta vieläkin.

Vastatakseni kysymykseen: Työpaikalla ei hirveästi puhuta politiikasta, joten en totta puhuen tiedä, millaisia ajatuksia muilla on. Kerran olen törmännyt erääseen vastaanottokeskuksen työntekijään, joka puhui minulle melko maahanmuuttokriittisesti. Ja tiedän muutamia peruskouluopettajia, joille maahanmuuttajalasten opettaminen on tuottanut välillä tuskaa. (Lähinnä siksi, että osalla maahanmuuttajalapsista on melko välinpitämätön ja epäkiinnostunut asenne opiskelua kohtaan. He eivät näe sen tuottavan lisäarvoa elämässään.)

Veikkaan, että maahanmuuttajapalveluiden työntekijöiden keskuudessa voi olla yllättävänkin persuhenkisiä ihmisiä, mutta kukapa näissä piireissä uskaltaisi tuoda puoluekantaansa esille?

Soljuvainen

Täytyy vielä sen verran täsmentää, että yleensä suurimmat ongelmat on juuri niillä ryhmillä, jotka esimerkiksi perussuomalaiset ovat nostaneet esille ongelmallisina omissa kannanotoissaan. Tiedän myös monia maahanmuuttajia esimerkiksi Kaakkois-Aasiasta ja Euroopasta, joilla on ns. homma hallussa ja aitoa kiinnostusta suomalaiseen kulttuuriin.

Tabula Rasa

Quote from: Soljuvainen on 21.03.2019, 20:23:50
Täytyy vielä sen verran täsmentää, että yleensä suurimmat ongelmat on juuri niillä ryhmillä, jotka esimerkiksi perussuomalaiset ovat nostaneet esille ongelmallisina omissa kannanotoissaan. Tiedän myös monia maahanmuuttajia esimerkiksi Kaakkois-Aasiasta ja Euroopasta, joilla on ns. homma hallussa ja aitoa kiinnostusta suomalaiseen kulttuuriin.

Njooh, en usko että 99% hommalaisista on mitään ongelmaa japanilaisen inssin tai korealaisen tohtorin kanssa, vaan kyse on nimenomaan loputtomasta määrästä afrikan ja lähi-idän peruskoulupudokkaita heikommalla tasolla yhteiskunnalle lähinnä ongelmia kontribuoivan ryhmän määrällisen kasvun kanssa. Noissakaan harvoin yksilötasolla ongelmaa(poislukien kohtaamisteorian tuottamia tietoja), vaan kyse massiivisen määrän tällaisia yksilöitä yhteiskunnalle tuottamista ongelmista.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Lalli IsoTalo

Tiedän, että nykyinen elämäntilanteeni ja koulutukseni ei mahdollista hirvittävän suuria urotekoja Suomen eteen ...

Voit olla meidän silmät siellä missä tapahtuu, kunhan et paljasta itseäsi liiallisilla yksityiskohdilla.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Soljuvainen

Quote from: Tulevaisuus on 02.09.2018, 09:33:10
Quote from: vikhak on 02.09.2018, 04:56:52
Terveeks!
Olen noin viiskymppinen Etelä-Suomessa eleskelevä mies.
Taustoiltani olen suvakki, työskentelen edelleenkin kulttuurialalla viherkuplalaisten kanssa. Seurasin pitkään maahanmuittokeskustelua ja naureskelin rajakeille ja komppasin Rasmusta, mutta Hallis oli mulle ongelma. Hänen jäätävän loogiset  perustelunsa olivat liian vaikeita ohittaa. Jossain vaiheessa n pari vuotta sitten uskalsin tällekin foorumille. Ja hämmästyin positiivisesti. Homma ei ollutkaan mikään natsipropagandakone  vaan elävä keskustelufoorumi jossa  mielipiteet eroavat ja niistä väännetään ennen kaikkea asiallisesti (mistä kiitos moderaatiolle). Siitä pitäen olen päivittäin lukenut Hommaa ja löytänyt sisältäni pienen nuivan. Suomalaisten tulee olla etusijalla.

Mielipiteitäni kuulun nuivien lineraalisiipeen, suon mielelläni seksuaalivähemmistöille samat oikeudet kuin muillekin, kannatan miesten ja naisten tasa-arvoa, hyväksyn ihmisen suomalaiseksi jos asenne ja halu integroitua on kohdallaan. Ateistina en halua islamille suoda minkäänlaista tilaa tai vaikutusmahdollisuutta yhteiskuntaan (enkä kyllä millekään muulle uskonnolle).

Soinipersuja en olisi voinut kuvitellakaan äänestäväni, puoluejohdon uskottavuuden silmissäni söivät helppoheikkipuheet ja pikkunäppärät näsäviisaat heitot. Ero vanhojen ja uusien persujen välillä on kuin yöllä ja päivällä, siksi Hallapersujen jäsenyys on parhaillaan harkinnassa. Saa kuitenkin nähdä, asian julkitulo vaikeuttaisi huomattavasti työtilannettani.

Tulen kirjoittamaan tänne varmaankin harvakseltaan, muuta seuraan kyllä aktiivisesti. Hengessä mukana.

Lähetetty minun PLK-L01 laitteesta Tapatalkilla

Katsos vaan tämä oli kuin minun suustani, minuakaan ei häiritse tippaakaan kuka on kenenkin reiällä. Täysin epäolennaista eikä sitä paitsi kuulu minulle moinen asia. Ja kyllä. Minäkin toivon suomeen ihmisiä joilla on asenne kohdallaan eikä "tiettyä uskontoa" mukanaan. Ihmisissä ja kulttuureissa on valtavasti eroja ja ei ole rasismia sanoa sitä ääneen. Kaikki sen tietävät että on yksi uskonto joka on kaikkialla, kaikenaikaa ja kaikkien kanssa vastakkain.

Kappas, täälläpä on hyvin samanhenkisiä hommalaisia. :) Itsellenikin Soinipersut olivat vieraan tuntuinen joukko. Tykkään asia- ja faktalähtöisestä politiikasta, enkä saanut Soinin pikkunäppäristä iskulauseista mitään irti. Persut tekivät oikean ratkaisun valitessaan Halla-ahon johtoon.

Samoja näkemyksiä myös seksuaalivähemmistöjen oikeuksien ja miesten ja naisten välisen tasa-arvon suhteen. Ymmärrän jossain määrin myös vastustavat näkemykset (lähinnä tuttuuden ja turvallisuuden näkökulmasta), mutta koen, että esimerkiksi kansantalouden tai yleisen hyvinvoinnin näkökulmasta seksuaalivähemmistöjen ja naisten oikeuksien turvaamisella on lähinnä neutraalit tai jopa positiiviset vaikutukset. Ja mielestäni kyseiset asiat pitäisi aina laittaa politiikassa uskonnollisten kannanottojen ja tunneperustaisten näkemysten edelle.

Tosin siitä olen monien "feminismivihaajien" kanssa samaa mieltä, että keskustelu miesten ja naisten välisestä tasa-arvosta on välillä pahasti sivupoluilla. Mielestäni nykyajan henki ruokkii mentaliteettia, että kaikesta vähänkään loukkaavasta on oikeus ja jossain määrin jopa velvollisuus loukkaantua. Itselle on pari kertaa käynyt niin, että muut ovat tuohtuneet puolestani ilkeistä kommenteista ja käytöksestä, kun olen itse ollut liian laiska tuhlatakseni energiaa joidenkin random ihmisten tekemisten päivittelyyn. En yksinkertaisesti jaksa välittää siitä, mitä ohikulkeva make tai tiina ajattelee minusta.

Mielestäni on myös surullista, kuinka nykyään ihmiset keskittävät hirveästi energiaa esimerkiksi omien liikakilojensa tai sukupuoli-identiteettinsä kampanjoimiseen ja suhtautuvat välinpitämättömästi sellaisiin kysymyksiin kuin esimerkiksi kotimaan turvallisuus ja lisääntyvä rikollisuus. Bussit saavat syttyä tuleen Italiassa ja pommit räjähdellä Pariisissa, mutta ketä kiinnostaa, kun huoltsikalta ei löydy muuseksuaalisille customoitua vessaa ja Pertsa, 43 v., kertoi tv-ohjelmassa, ettei halua seurustella lihavan naisen kanssa.

guest15792

Hei! Olen vähän yli parikymppinen nainen ja saanut tarpeekseni nykypolitiikasta ja hyssyttelevästä ilmapiiristä. Olen nuivistunut vuosi vuodelta, tosin muistan jo syksyllä 2015 kritisoineeni maahanmuuttopolitiikkaa ja tiedostaneeni riskit, mutta olin aika varovainen kritiikissäni rasistileimojen takia. Hämmästelin feministijärjestöjen vähättelevää asennetta ja useiden kavereideni sinisilmäisyyttä. Olen elänyt hyvin vasemmistolaisissa ja feministisissä piireissä tai siis katsonut lähinnä sivusta sitä meininkiä. Teinistä asti olen miettinyt, että millä lailla olen oikein sorrettu (enkä siis ole edes mistään rikkaasta ja akatemisesta perheestä, vaan köyhyysrajoilla käyty useasti) ja yrittänyt ymmärtää länsimaalaista nykyfeminismiä, mutten lähes kymmenen vuoden aikana ole saanut siitä oikein selkoa. Kaikista käsittämättömintä on islamismin ja maahanmuuttajien rikoksista vaikeneminen ja whatabouttaaminen, mihin olen tosi kyllästynyt. Aivan selvistä naisten oikeuksien puolustamisesta vaietaan ja kaivetaan ongelmia sieltä, missä niitä ei ole, kuten joidenkin festarien naismuusikoiden määrä.

Olen siis joutunut useasti ulkomaalaistaustaisten miesten ahdistelemaksi ja muutaman kerran vakavamman seksuaalisen väkivallan uhriksi, joiden seuraukset elämääni ja arkeeni ovat olleet isot. Minulla on tunne, ettei ketään kiinnosta meidän uhrien kokemukset ja feministit etulinjassa vaientamassa ääntämme ja puhumassa puolestamme. Metoo oli todellinen pohjanoteeraus. Välillä tuntuu, että persut ovat ainoita, joita kiinnostaa mun ja naisten turvallisuus. Olen tosin havainnut juttellessani ammattilaisten kanssa kokemuksistani yllättävän nuivaa suhtautumista, siis "maassa maan tavalla" ja "on paljon ongelmia sopeutumisessa" -tyyppisiä juttuja. Jotkut näistä jopa ihan tekivät töitä maahanmuuttajien parissa. Olen lukenut jonkin verran kirjoja Lähi-idän tilanteesta ja islamista. Tieto on vahvistanut kuvaa, että naisten asema on todella tosi heikko monissa Lähi-idän ja Pohjois-Afrikan maissa. Sitä myös tajuaa, kuinka hyvin täällä on tasa-arvon suhteen asiat, vaikka aina toki voi parantaa lisää. Kaipaan klassista feminismiä, joka ajaa naisten oikeuksia riippumatta uskonnosta ja kulttuurista

En silti tunne kuuluvani oikein mihinkään poliittiseen lokeroon, koska olen kaikesta huolimatta taloudellisesti hyvin vasemmalla (vassaripiireissä mut on kuitenkin lynkattu "rasististen" ja "äärioikeistolaisten" mielipiteiden takia) ja ympäristöasiat ovat tosi lähellä sydäntä. Suomalainen luonto on minulle niin rakasta, että halveksin niitä, jotka kokevat oikeudekseen tuhota sitä rahan ja tuoton nimissä. Sen takia en tunne kuuluvani oikeistolaisiinkaan, koska heidän monet ajatukset on tosi kaukana omistani ja monet heistä jopa kieltävät ympäristöongelmia ja kannattavat sokeasti voitontavoittelua ja talouskasvua jopa luonnon kustannuksella. Ja tiedän, nykysysteemi on tuonut myös paljon hyvää ja hyvinvointia, mutta aika kova hinta siitä on maksettu monien suomalaisten aarniometsien, lajien ja soiden tuhoamisella. Luonto on vahva osa suomalaista identiteettiäni ja olen valtavan ylpeä Suomen puhtaasta ilmasta ja luonnosta. Ympäristösyyt ovat myös yksi syy, miksi vastustan nykyistä maahanmuuttopolitiikkaa. On aivan järjetöntä lennättää ihmisiä edestakaisin, moni kun saa kielteisen päätöksen. En ole ekofasisti, sillä ihmisten joukkotuhoaminen ei ole inhimillistä eikä pidemmällä aikavälillä tuota tuloksia, mutta väestönkasvu on todellinen ongelma. Olenkin aivan äimän käkenä, kun monet luonnon puolella olevat kannattavat nykyistä maahanmuuttopolitiikkaa, lentelevät jatkuvasti toiselle puolelle maailmaa eivätkä edes tiedä Suomen luonnosta juuri mitään. Yksi jopa sanoi, että on rasistista sanoa, väestönkasvun olevan ympäristöongelma. Oli kuinka rasistista tahansa, se on valitettava fakta. En siis pidä tekopyhistä cityhipeistä, vaan arvostan aitoja luonnon puolustajia. He tuntuvat vaan olevan vähissä niin oikealla, vasemmalla kuin keskelläkin. Ilahduinkin, kun näin täällä jonkun ketjun kansallismielisten luonnonsuojelusta. Ei siis tarvitse kuulla sitä iänikuista "kommarihippi" -nimittelyä, koska luontoa voi tosiaan suojella muutkin kuin kommaricityhipit.

Niin, ja en halua rajoja kokonaan kiinni. Kannatan järkevää ja hallittua maahanmuuttoa. Naisten, lasten ja perheiden määriä tulee lisätä sekä keskittää apu todellisiin hädänalaisiin ja liberaaleihin sekä maltillisiin ihmisiin. Islamisteille ja muille radikaaleille ehdottoman jyrkkä ei sekä nuorten miesten määrää tulee vähentää. Jos on valmis integroitumaan ja elämään Suomen lakien mukaan ja muita kunnioittaen, kaikki on ok. Arvostan myös paljon itsenäisiä, liberaaleja ja rohkeita maahanmuuttajia, jotka uskaltavat sanoa mielipiteensä, kuten Ayaan Hirsi Ali ja Mona Eltahawy. Mulle on se ja sama, minkä värinen iho ihmisellä on, sillä mulle arvot, teot ja ajatukset ratkaisee. Nyt valitettavasti tilanne on se, että liian monen tänne tulleen arvot ja teot eivät ole ok. En näe valitettavasti muita vaihtoehtoja kuin äänestää persuja ekaa kertaa. Siirryn silloin vasemmistopuolueisiin, kun ottavat maahanmuuttoon liittyvät ongelmat oikeasti puheeksi, puolustavat enemmän duunareita ja keskittyvät entistä enemmän luonnonsuojeluun.

Tabula Rasa

^Naisista, lapsista ja perheistä, yhtä lailla isismorsiamet ovat ongelma, tai pikkuisikset otka ekat 10v ovat katkoneet vääräuskoisten kauloja ja tulevat suomeen sitten turvapaikkahaussa. Lapsisotilaat ovat moraaliton ratkaisu, mutta varsin yleinen kehitysmaissa. Sama homma perheiden parissa. Laadullinen tarkoittaa korkeasti koulutettua ja yhteiskuntaan integroituvaa minun nähdäkseni. Ja tuo on helposti mitattavissa sillä taloudellisella osanotolla yhteiskunnan kuluihin. Kehitysmaalaiset ovat miljoonan kuluerä elinkaarikuluina kun taas japanilainen insinööri tai kiinalainen tohtori voi tuottaa monta sataa tuhatta euroa verotuloja saman mittaisella elinkaarella.

Nämä positiivisesti taloudellisesti kontribuoivat ovat kuitenkin melko pieni vähemmistö nykymaahanmuutosta, jolloin maahanmuuton kokonaismäärän pitäisikin mielestäni olla näiden tasoa. Taloudellisen todellisuuden lisäksi tulee se kulttuuri ja integrointi yhteiskuntaan, jolloin kristittyjä ukrainalaisia sotaa pakenevia naisia saatiin puolaan integroitua pari miljoonaa ilman ongelmia(ja näkisin että yhtä lailla saataisiin tänne integroitua). Mutta pitkälti persujen perusjuttuja nämä, joten tervetuloa tänne kaikenkaikkiaan.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Kni

Quote from: Marsunarsu on 27.03.2019, 21:24:01
Hei! Olen vähän yli parikymppinen nainen ja saanut tarpeekseni nykypolitiikasta ja hyssyttelevästä ilmapiiristä.

Hienoa saada nuoria naisia Hommalle! Aivan loistavaa!  :)
Osa järjestäytynyttä koulutettua koneistoa.

guest15792

^ Kiitos. Tosin olen huomannut, että tämä foorumikaan ei taida olla minulle oikea paikka ja äänestyspäätökseni on horjunut lukiessani tätä foorumia. Omalla vaalipiirilläni on myös harmittavan monia mainetta rapauttavia ehdokkaita, jotka eivät myöskään ota tarpeeksi kantaa minulle rakkaisiin luontoasioihin. No, tulipahan täälläkin pyrähdettyä ja kokeiltua.  :D

Saturnalia

Quote from: Marsunarsu on 30.03.2019, 15:40:00
^ Kiitos. Tosin olen huomannut, että tämä foorumikaan ei taida olla minulle oikea paikka ja äänestyspäätökseni on horjunut lukiessani tätä foorumia.

Tämä foorumi ei edusta perussuomalaisten linjaa. Varmaan tiesitkin. Täällä on ihmisiä maan ja taivaan väliltä, joita yhdistää jossain määrin kriittinen suhtautuminen maahanmuuttoon, ei juuri muu. Kovinkaan luonnosta huolestuneita täällä ei olla, siinä mielessä kuin vihreät sen ymmärtävät. Siinä olet oikeassa. Suurin osa kirjoittajista on keski-ikäisiä, mistä johtuu että he suhtautuvat aiheeseen tietyllä skeptisyydellä koska mm. ajattelevat että se on yksi ja sama, mitä pieni Suomi tekee, niin kuin se pitkälti onkin. He suhtautuvat kriittisesti siihen, että Suomen kuuluisi olla jonkinlainen moraalinen esikuva. Vihreydessä, tai maahanmuutossa, tai about yhtään missään. Asenteen logiikka taustalla on sama. Ilmastoboogie on nyt stagella ja herättää tunteita, ensi vuonna sitten taas joku muu asia. Keski-ikäinen ajattelee helposti näin, vastustaa ajan hengen pauhua. Kyllä Halla-aholla ilmastonnäkemyksiäkin on, mutta ne ovat vähän toisenlaisia kuin liberaaleilla.

Olli_Johannes

" Omalla vaalipiirilläni on myös harmittavan monia mainetta rapauttavia ehdokkaita, jotka eivät myöskään ota tarpeeksi kantaa minulle rakkaisiin luontoasioihin. No, tulipahan täälläkin pyrähdettyä ja kokeiltua.  :D  "

Pitääpä mainostaa järjestöämme jos vielä luet hommaa:
https://kelsu.net/

Useissa vaalipiireissä on myös luonnosta välittäviä maahanmuuttokriittisiä ehdokkaita, valitettavaa jos omasta vaalipiiristäsi ei ole.

guest15792

^Juu, aion luultavasti liittyä kyseiseen järjestöön! Toisaalta, jos meitä luonnosta kiinnostuneita kriitikoita tulee lisää, myös varmaan saadaan lisättyä tätä näkökulmaa. Olisi muutenkin kiva päästä jakamaan yhteisiä luontokokemuksia muiden samanhenkisten kanssa. Tiedän myös, että pari arpoo persujen ja vihreiden välillä nimenomaan ympäristön ja maahanmuuton välillä. 

n.n.

Quote from: Marsunarsu on 30.03.2019, 17:23:07
^Juu, aion luultavasti liittyä kyseiseen järjestöön! Toisaalta, jos meitä luonnosta kiinnostuneita kriitikoita tulee lisää, myös varmaan saadaan lisättyä tätä näkökulmaa. Olisi muutenkin kiva päästä jakamaan yhteisiä luontokokemuksia muiden samanhenkisten kanssa. Tiedän myös, että pari arpoo persujen ja vihreiden välillä nimenomaan ympäristön ja maahanmuuton välillä.
Foorumi on sen näköinen kuin siellä olevat kirjoittajat eli jos poistut niin luonnosta kiinnostunut inputti vähenee. Useimmat täällä kuitenkin ovat avoimia uusillekin näkökulmille  :)
"Jos olet aina ollut sitä mieltä, että sääntöjen tulee kohdella kaikkia samalla tavalla ja kaikkia tulisi arvioida samoilla kriteereillä, sinua olisi pidetty 60 vuotta sitten radikaalina, 30 vuotta sitten liberaalina, mutta tänä päivänä rasistina." -Thomas Sowell

duc

Hompansseja yhdistää lähinnä kiinnostus maahanmuuttopolitiikkaa kohtaa. Enemmistö on kansallismielisiä ja nuivia, mutta vastarannankiiskejäkin täältä löytyy. Persut ovat olleet monille hompansseille poliittinen kanava vaikuttaa mamupolitiikkaan ja edistää nuivia ja nationalistisia pyrkimyksiä. Rakkaus Suomea, sen kieltä, kulttuuria ja myös luontoa kohtaan on käsittääkseni monille tärkeää, mutta sitä korostetaan lähinnä Uuninpankolla.

Kuten kaikessa keskustelussa riitoja, repiviäkin, saadaan aikaan, kun tunteet ovat mukana ja kohteliaisuus unohtuu. Paksunahkaisuus on eduksi, mutta ei tämä forum ole vain sarvikuonoille tarkoitettu. Herkät ovat yhtä tervetulleita. Jotkut tosin saattavat kiusallaan tökkiä ja ärsyttää. Moderaation vaikeana tehtävänä on pitää keskustelu aisoissa.
ὕβρις, νέμεσις, και κριτική 'häpäisy, kosto ja tuomio'

Memento mori 'Muista kuolevaisuutesi'

guest15792

^ Juu olen kuullut vain sen verran lokaa vihervasemmistopiireissä, etten vain jaksaisi sitä täälläkään, ja sen takia tulin vähän kattelemaan, miten sovin tänne. En allekirjoita ehdottomasti jokaista persujen näkemyksiä, kuten en vihervasemmistonkaan. Kuplien muodostumisessa ongelmana on se, että sinne alkaa muodostua niitä ehdottoman oikeita mielipiteitä ja kaikki, jota niin sanotulta vastapuolelta esitetään, on automaattisesti väärässä ja propagandaa. Vaikka maailma on paljon monimutkaisempi paikka kuin kuplissa usein esitetään.

duc

Minä arvostan rakentavaa kritiikkiä. En voisi tehdä uskonnontutkijan työtäni ilman jatkuvaa itsekritiikkiä. Siinä keskustelu myös toisinajattelijoiden kanssa on ensiarvoisen tärkeää. Mutta riitelyä on myös akateeminen keskustelu surullisen usein, kun ideologia sekottuu siihen mukaan. Ideologioilla/uskonnoilla on tapana olla ehdottomia totuuksia.

Hommaforumin Peräkammarissa/Uuninpankolla voi toki yrittää herättää samanmielisiä jakamaan luontokokemuksia. Moni on niin tehnyt, myös minä. Sinulta kuulisin niitä mielelläni.
ὕβρις, νέμεσις, και κριτική 'häpäisy, kosto ja tuomio'

Memento mori 'Muista kuolevaisuutesi'

guest15792

" Sama, arvostan rakentavaa kritiikkiä ja täällä näkemykseni on laajentunutkin tiettyjä asioita kohtaan. Silti täällä alettiin jo nyt nimittelemään minua ajatusteni takia ja oletettiin asioita edes tuntematta minua. Tätä samaa olen kohdannut vihervasemmistopiireissä, jossa olen varovaisenkin maahanmuuttokritiikin takia ollut rasistinatsi.

Kiitos vinkistä, täytyypi tutustua ja Kelsun järjestötoimintaan kans voisin mahdollisesti osallistua, missä voi kans jakaa luontokokemuksia!

Kari Kinnunen

@Marsunarsu

Ensinnäkin tervetuoa.

Jokaisella palstalla on omat möllinsä. Niin meilläkin.
Toivoisin kuitenkin, että pinnasi pitäisi. Suurin osa meistä Homaajista on ihan OK hummaajia.
Vihertävä ajatusmaailma on vain sellainen punavaate patriarkkaalisellle härälle.

Mainittakoon, että itse suhtaudun punavihreään huvittuneesti.