News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Yleinen esittäytymisketju

Started by Pöllämystynyt, 04.01.2009, 03:15:31

Previous topic - Next topic

Lalli IsoTalo

Quote from: druidi on 21.07.2017, 00:56:50
Ensin lyhyt esittäytyminen: druidi, sameissa vesissä pitkään käsi pohjaa räpiköinyt äijjänkörmy.

druidi, tervetuloa mukaan.  Hetkinen vaan.

EDIT: nukkumaan.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Tunkki

Pisteet sanamuunnoksesta nimessä :)

ciller.bläk

Tervehdys kaikille tasapuolisesti.
Olen kolmekymppinen rekkakuski, konekuski, purkutyöntekijä ja likaisten, raskaiden töiden expertti Kainuusta. Olen lueskellut hommaa pidemmän aikaa, mutta en ole kokenut suurta tarvettta rekisteröityä, sillä en ole nähnyt, että minulla olisi kummoista lisättävää, kun tuntuu, että joku on aina jo ennättänyt pukea tuntoni sanoiksi.
Nyt kuitenkin, varmaan Ps:n hajaannuksen saattelemana sain aikaiseksi rekisteröityä.
Ehkä se on oma vaatimaton tapani ottaa kantaa ja asettua toisen tahon taakse.
Kill your god. Kill your TV.

J. Lannan haamu

Quote from: ciller.bläk on 13.08.2017, 12:16:11
Tervehdys kaikille tasapuolisesti.
Olen kolmekymppinen rekkakuski, konekuski, purkutyöntekijä ja likaisten, raskaiden töiden expertti Kainuusta...

Siistiä, jätkä edustaa vanhan liiton suomalaista duunariosaamista johon moni ei pysty eikä monesta ole. Kovasti tervetuloa ja respectia tuosta asuinpaikastasi :D. Siellä on muutamat joet melottu mutta karhuja ei ole tullut kaadettua...
Yksilö - Kulttuuri - Luonto/ The Knower - The Known - The Unknown.

Faidros.

Tervetuloa druidi ja ciller.bläk, tänne antiAA-kerhon kokoontumistilaan. ;)
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Maalaistollo

Terve vaan.

Minä olen syrjäytynyt ressukka Savosta: tietämätön, taitamaton ja muutenkin turhahko tyyppi. Meriiteillä en mesoa enkä gravitasta uhku, mutta ajatus on selkeä kun sille päälle sattuu. Pian neljäkymmentä vuotta olen lorvinut, ja mikäs tässä ollessa. Leipää piisaa ja sirkushuvejakin on jos jonkinmoisia. Vaan ei. Nyt alkaa riittää.

Pitkään olen ymmärtänyt pirun olevan joko merrassa tai ainakin tunkemassa sinne kovaa kyytiä. Pienen piirin eliitti tavallisen kansan arjesta täysin vieraantuneita yrityspomoja ja muita menestyjiä tahtoo ytimeen vaikuttamaan, eikä siinä ole kellään nokan koputtamista. Sitten tuli Soini ja puhui asiaa. EU ei olekaan niin ihana eikä kaikkein kurjimmilta sovi ottaa mitään pois. Vaan eipä satu mieleen persujen kehuttavia saavutuksia hallituksessa, eikä sieltä juuri soraääniä kuulunut kun kansaneläkkeestä napsaistiin pois noin vitonen kuussa. Petyin näihinkin. Ja sitten tuli sininen hillotolppa, tai miksikäs ne nyt itseään taas tällä viikolla kutsuvatkaan.

Halla-aho on sen näköinen mies ettei varmasti käytä liki kolmeakymmentätuhatta euroa meikkeihin. Nuiva manifesti kuitenkin on hyvää tavaraa alusta loppuun. Ihan tulee mieleen että pyrkyrien, takinkääntäjien sun muiden hillokööriläisten poistuminen paatista ei ole lainkaan huono asia. Soini toistelee juttuja yhden asian puolueista. Vaan mitäs jos se yksi asia on kansakunnan hyvinvointi nyt ja tulevaisuudessakin? Minusta sellainen puolue on kannatuksen arvoinen. Yksi asia riittää, jos se on oikea asia.

Ennenvanhaan olin keskustalainen. Siis äänestäjä, en puuhamies. Maalainen kun olen ja kuvittelin niillä olevan edes jonkinlaista tolkkua. Joskus oli, ei enää. "Monikulttuurisuus kuuluu suomalaisuuteen" on se lause joka takaa etten milloinkaan äänestä keskustaa, en sitten niin missään, en vaikka kuinka olisi tuttu mies ehdokkaana. En. Tuollaista en siedä. Kultasormet ja pisnespernerit painukoot sinne ytimeen vaikuttamaan monikulttuurinsa kera.

Minun toiveeni on vakaa ja vapaa Suomi, joka ei ole Euroopan herrojen narrina tahi maksumiehenä etelän rötvääjille. Viimeksimainittuihin kuuluvat myös ja erityisesti turistipaikanhakijat. Siis nämä, jotka pakenevat tänne sortoa esmes Ruotsista, Italiasta ja muista murheen alhoista. Täälläkin poloiset joutuvat kärsimään pahaa puuroa, suvaitsemattomia rasisteja sekä säälittä pärstää pippuroivaa poliisia. Noh, jospa Hölmölän sosiaaliturva hieman lievittäisi oleilemisen tuskaa. Etteivät vaan radikalisoidu, polarisoidu tai jokinmuuhienosanaisoidu.

Yleä ja arvostettuja sanomalehtiämme, Hesari poislukien, olen oppinut pitämään totuuden torvina. Vaan kumma kyllä, jossakin kohtaa on siirrytty tiedon välittämisestä mielipidevaikuttamiseen. Joskus hyvinkin härskisti tuota jälkimmäistä. Tollokin alkaa pikkuhiljaa tunnistamaan nimiä, joiden "journalismi" toimii lähinnä savuverhona kursailemattomalle mokutukselle. Toimittajien joukkoon on päässyt lurahtamaan toimittelijoita, ja jotkut kärpäset tekevät itsestään härkösiä. Toisessa ääripäässä sitten äsveeällät ja ämveet. Onneksi on Homma helpottamaan medialukutaidottomien ähkyä informaatiotulvan keskellä.

Kokemuksieni valossa väitän, että ulkopuolisuudentunne on yksi pahimmista asioista nyky-yhteiskunnassamme. Osattomuudesta kumpuaa tunne, ettei millään ole mitään väliä. Ei ole toivoa, ei merkitystä. Sama vaikka lähtis teroilemaan, eiks nii? Ei. Kaiken saamani jälkeen olisi vihonviimeinen temppu vastata omieni hiljaiseen hyväntahtoisuuteen aiheuttamalla kärsimystä. Kaikki syrjäytyneet suomalaiset eivät tietenkään ole nurottavia (nuivasti jurottavia) pohdiskelijoita, vaan joukkoon mahtuu päihteidenkäyttäjistä vakavasti mieleltään sairaisiin. Tästäkin huolimatta, väite kotimaisten kurjimusten vaarallisuudesta ylitse muualta matkailleiden musulmaanien on täysin järjetön. Meillä sentään on jonkinlainen käsitys siitä, mikä Suomessa on sopivaa ja mikä ei.

Homma toimii. Se lääkitsee osaltaan tuota ulkopuolisuutta. Ei kulttityyliin vaan ihan järkipohjalta. Mitä häh? Joku nettifoorumi, jossa kitistään enimmäkseen nimettöminä ja kasvottomina? Kyllä vaan! Tuntuu todella hyvältä tietää, ettei ole ajatuksineen yksin. Että moni muukin ymmärtää mokutuksen myrkyllisyyden. Ei vihasta tai pelosta tai silkasta pahuudesta, vaan nuivankuivalla järjenkäytöllä. Kun tehdään tälleen, tapahtuu tolleen. Aidosti kansallismieliset eivät ole kaljupäisiä räyhääjiä, eikä isänmaallisuus ole kirosana.

Pahoittelisin pitkiä pakinoita, jos olisin anteeksipyyteleväistä sorttia.

Tabula Rasa

Etenkin savonvahvistuksille, mutta myös muille, tervetuloa. Syrjäytymistä vastaan toimii parhaiten verkostoituminen kunnon nuivien kesken. Passivoitumiseen toiminta suomalaisille paremman huomisen puolesta. Tyyli vapaa. Savolaisiin otan mielelläni kontaktia kun täällä vaikutan.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

DuPont

Aika naseva kirjoitus "maalaistollolta"...

Impi Waara

Minähän sanoin, että osataan sitä maallakin olla nuivia.  ;)  Terveuloa mukaan. Terv. toinen toholo maalta.
10.6.2017   Nyt voi olla läpeensä tyytyväinen. Homma hoidettu tyylillä!

anttu90

Ääk täällon ihan oikeita rasisteja! Pakko mennä pois. Valvoja voi vaik poistaa mun tunnarin.

Faidros.

Tervetuloa, anttu90. Ikävällä tavalla tänne ajauduit, mutta toivottavasti kaikki sujuu paremmin edessäpäin.
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Pölhökustaa

Quote from: anttu90 on 17.09.2017, 17:23:37
Yks sano et mun pitäs mennä hommalle kun siellon muut rasistit. No täs mä sit oon.

Juu, täällä me kaikki ollaan rasisteja. Ihan jokainen.  :roll:

Sinussa on tapahtunut nuivistuminen, ja se usein lähtee liikkeelle siitä, että on jotain tai on joku josta ei saa sanoa mitään, ja jos sanoo - tai edes ajatteleekaan - on rasisti. Rasistikortti ei käytössä kulu, joten jos lapsesi on sanonut vaikkapa että "Mehmetillä valuu räkä nokasta", ei hoitotäti kuule muuta kuin se, että lapsesi on rasistisesti puhunut pikku-Mehmetistä. Sitävastoin jos lapsesi olisi sanonut että "Pekka-Matilla valuu räkä nokasta" olisi hoitotäti sanonut "Kiitos Sanni-Marjatta, minäpä pyyhin nyt Pekka-Matin nenän".

Oma nuivettumiseni räjähti käsiin taannoin löyhien kaveriporukoiden tapauksen yhteyssä, kun yhtäältä tv:n ajankohtaisohjelmassa kaveerasivat poliisittelija Jari Taponen poliisimurhaaja Steen Christensiä diggailevan Steen-1 -henkilön kanssa vähättelemässä maahanmuuttajanuorten muodostamia etnisiä pahoinpitelyryhmiä, ja Helsingin nuorisotoimenjohtaja Tommi Laition yhtälailla vähätellessä ja puolustellessa etnojengejä.

Nuiva kansalainen

Mä en nyt pysy perässä eli ollaanko me virallisesti rasisteja, natseja vai äärioikeistolaisia?
"Maailman parantaminen ei voi olla näin pienen kansan tärkein tehtävä. Meidän vaikutuksemme maailman menoon on promillen luokkaa. Sekin on hieman yläkanttiin laskettu. Meidän tärkein tehtävämme on huolehtia tästä maasta, suomalaisten turvallisuudesta ja hyvinvoinnista. Kukaan muu ei sitä tee."
-Gustav Hägglund 6.6.2015

Tabula Rasa

Quote from: Nuiva kansalainen on 17.09.2017, 18:31:30
Mä en nyt pysy perässä eli ollaanko me virallisesti rasisteja, natseja vai äärioikeistolaisia?

Ei huolta, ainoastaan mielipuolet ovat satavarmoja. Osoittaa huomattavaa täyspäisyyttä epäillä lenteleviä leimoja.
Hedelmistään puu tunnetaan.

''UPMn Kyselytutkimuksessa 40 prosenttia ei sisäistänyt sitäkään että puu on vessapaperin ja pahvin raaka-aine.''

Elemosina

Tervetuloa anttu90!

Sillätavalla minäkin tänne eksyin: ilmaisin mielestäni järkeviä ja loogisia mielipiteitä ja vastaanväittäjä nimitti hommalaiseksi ja että mene takaisin sinne Hommalle. Enkä ollut kuullutkaan koko hommasta joten eikun Googlen kautta tänne.
Avoimilla rajoilla tuhottiin avoin yhteiskunta
EU-turistien CV http://hommaforum.org/index.php/topic,6906.msg1324730.html#msg1324730

dothefake

Teretulemast uudet minunkin puolestani. Panen ilolla merkille, että terve nuivuus lisääntyy ripeämmin kuin uuvattien kortin keruu.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Pölhökustaa

Quote from: Nuiva kansalainen on 17.09.2017, 18:31:30

Ei ole vakuuttunut somalien ja irakien massamuutosta Suomeen sosiaaliturvan perässä = rasisti, natsi, äärioikeistolainen, fasisti, persu, nationalisti, ihmisvihamielinenTM (by Simo Elo), kansallissosialisti, white priviledge, VHM ja "se ainoa ääripää".

Sator Arepo

Antun tarinasta tuli taas mieleen yksi maltillisten ja kiihkoilijoiden välinen oleellinen ero. Fanaatikot eivät nimittäin koskaan tajua, että täydellisyyden tavoittelu on riittävän hyvän tuloksen saavuttamisen pahin vihollinen. Tavallinen tarhantäti tajuaisi, että vaikka tarhan aloittanut poika käyttäisikin jotain rumaa sanaa, niin ei hän sitä ilkeyttään tee. Ei tuon ikäiset tajua yhtään mitään mistään rotujutuista. Torutaan vähän, että tuo oli nyt tuhmasti sanottu, ja se siitä. Kun kyseessä itse asiassa oli vielä ihan tavallinen "kato mitä toi teki" -tyylinen lapsen ihmettely, niin edes tuota ei olisi tarvinnut tehdä. Mutta ei ideologisen antirasismin läpitunkema ihminen asiaa noin näe. Kyseessä oli valkoinen mies, joka sanoi rodullistetun uhrietnisyyden edustajasta jotain negatiivisen tapaista ehkä vähän epäilyttävään äänensävyyn, mikä on rasismina äärimmäistä pahuutta. Sitten huudetaan lapselle päin naamaa, kunnes tämä alkaa itkemään, ja uhkaillaan kaupan päälle äitiä pojan potkimisella pihalle.

Kavereista en tiedä. Ehkä heissä on samaa ongelmaa, tai ehkä kyseessä on vain suomalainen auktoriteettiuskovaisuus. Oli miten oli, torjuttiinko tässä nyt jotenkin rasismia? Yksi viaton pentu saatiin itkemään, ja tavallinen kiltti, rasismia vastustava perheenäiti päätyi luomaan tunnukset tänne netin Mordoriin. Hurraa! Täällä ei sitten enää olekaan täysi nollatoleranssi rasismille, vaikka moderaatio onkin kiitettävän huumorintajuton räävittömyyksien ja etenkin väkivaltafantasioiden suhteen. Kenties vielä ikävämpiä ovat minun kaltaiseni tyypit, joista rasismin vastustaminen on hyvä asia, mutta sellaista hyvää juttua ei olekaan, mitä ei kiihkoilulla ja täydellisten tulosten vaatimisella saisi väännettyä kieroon. Ihminen ei ole yleensä pahantahtoinen olento, mutta valheet ja pahuus ovatkin varsin vaarattomia verrattuna puolitotuuksiin ja irvikuvikseen muuttuneille hyville asioille.

Mutta, tervetuloa foorumille joka tapauksessa. Jos täältä löytää tekstiä joka ei miellytä, niin kannattaa pitää mielessä, että kirjoittaja edustaa vain itseään, eikä mitään foorumin Homma-kollektiivia. Taustalla on tietysti usein "vihan" sijasta turhautuneisuus olkiukkoihin ja ihmeellisiin syytöksiin (anttu90 ei ole tosiaankaan ainut, jolla on tuollaisia kokemuksia), ja musta huumori on varsin suosittu keino käsitellä sitä.
Kansa on pettänyt hallituksen luottamuksen ja voisi sen voittaa takaisin vain kahta suuremmalla uurastuksella. Eikö olisi kaikille helpompaa, että hallitus hajoittaisi kansan ja valitsisi uuden?

P

Ajattelin tehokasta katumista. Kai sen voi tehdä tässä?
No vieraskirjassa kirjoitin alussa "Pehmona" ja "Embona"
Välillä TaTu:na. Kadun moni-tunnuksisuuttani noina aikoina.
Lupaan jatkaa kautta kiven ja kannon, P:nä.
Ja häpeän, että käytin yhden lasteni äidin kanssa sricptaa tekstiviestin korvikkeena. Tai siis hän käytti. >:(
Kestää parikymmentä vuotta ennen kuin suomalainen lapsi alkaa kuluttamisen sijasta tuottaa yhteiskunnalle jotain. Pakolaisen kohdalla kyse on luultavasti parista vuodesta. Siksi pidän puheita pakolaisten aiheuttamista kansantaloudellisista rasitteista melko kohtuuttomina.
- J. Suurpää, HS 21.4.1991

Barbaari

Terve! Hommaa on tullut ainakin muutama vuosi säännöllisen epäsäännöllisesti luettua, mutta en ole saanut aikaiseksi rekisteröityä. Enemmän tai vähemmän nuivastikkin on tullut ajateltua jo vuosia. Viimeaikoina maailmanmeno on alkanut oikein kunnolla ahdistamaan ja välillä mennyt usko pahastikkin. Monessa asiassa ei vaikuta olevan enään mitään järkeä. Varsinkin Turun terrori-iskun jälkeiset reaktiot median ja yhteiskunnan puolelta saivat olon epätodelliseksi. Itse koin sen henkilökohtaisesti hyökkäyksenä kaikkea itselle rakasta kohtaan ja samaan aikaan sai lukea asian selittelyä, ymmärtämistä ja kieltämistä. Persujen hajoaminen sai myös ensin huolestumaan, mutta se näytti olevan loppujen lopuksi hyvä asia. Nyt on vähän usko palannut, sama vaikutus on ollut usein homman lukemisella. Päätin liittyä virallisesti samanmielisten seuraan, jos vaikka vanne alkaisi vähän vähemmän kiristämään pään ympärillä.

Kustu KIHISEVÄ

Olen työssäkäyvä kolmen lapsen isä. Olen ollut syntymästäni asti mies, lasteni äiti on nainen, olemme olleet 20v naimisissa, asumme koko perhe onnellisesti samassa taloudessa. Yhteiskunnan unohtama, paitsi maksajana.

Politiikkaan osallistumisesta en ole koskaan ollut kiinnostunut ja valitettavasti se tarkoittaa sitä, että edustamaan on tarjolla kovin vähän saman henkisiä ehdokkaita. Kotipaikkani valtuustoon äänestin tuttua perussuomalaisten listalta. Fiksu kaveri, ei loikkari.

Se että maailma on hullu, on kai hyväksyttävä, mutta olen aina pitänyt suomalaisia vähän fiksumpina. Jotenkin niin että vaikka on hullu niin ei tarvitse olla tyhmä. Viimeisten vuosien aikana järjen valo on kuitenkin himmentynyt. Toivon että vain siltä vähemmistöltä joka on äänessä ja hiljainen enemmistö on vielä järjissään.

Minulla on tutkinto, olen asunut ulkomailla, matkaillut maailmalla. Kokemus on muuttanut minua vähemmän suvaitsevaiseksi. Niin että suvaitsen ja arvostan kunkin kulttuurin erityisyyttä omassa ympäristössään, mutta en välittäisi sotkea niitä omaamme. Hiljalleen taitaa kuitenkin eri alueiden hienot kulttuurit sekoittua tasaisenruskeaksi monikulttuuriksi, ehkä sitä ei voi estää. Mutta ei sitä kannata edistää.

Aihe joka saa lämpenemään on verotus ja se mihin verorahoja käytetään. Lapsiperheessä menoja riittää ja kuluja on mietittävä tarkkaan. Rinnalla pyörii, kovalla työllä ansaitusta palkasta otetuilla veroilla, pidäkkeetön sirkus jossa kilvoitellaan älyttömimmistä ideoista, joihin rahaa voitaisiin tuhlata.

Verojahan meillä riittää, kun halutaan hämärtää tosiasiallista veroastetta. Tulo- ja pääomavero totta kai, mutta sitten kiinteistövero, autovero, alkoholivero, polttoainevero, sähkövero, arvonlisävero ja muut maksut joiden pääasiallinen tarkoitus on verottaa kuten peltipoliisivero tai vaikkapa hulevesimaksu. Lisäksi keskituloista lapsiperhettä rasittaa kunnallisten maksujen kuten päivähoitomaksun progressio. Uusia veroja ideoidaan jatkuvasti, odotan erityisellä inholla maakuntaveroa, joka varmuudella kiristää kokonaisveroastetta. Ja EU veroa.

Menopuolen masentavin asia on kansakunnan kokoon nähden järkyttävä virkamiesarmeija. Suomen suurin työnantaja on Helsingin kaupunki, maakuntien suurimmat työnantajat ovat maakuntien keskuskaupungit. Yrityksistä suurimpia työllistäjiä ovat mm. Posti ja VR jotka ovat valtion liikelaitoksia. Edellä mainituissa on suuri joukko arvokasta työtä tekeviä kuten hoitajia, opettajia ja postinkantajia joiden tärkeää työpanosta en tahdo yhtään vähätellä, mutta myös liian iso joukko tarkastajia, päälliköitä, koordinaattoreita.

Valtakunnan tasoa ajatellessa verenpaine alkaa nousta, meillä on 300 kunnanhallitusta, 300 kunnanvaltuustoa, 300 kunnanjohtajaa, 300 kulttuurisihteeriä, 300 sosiaalijohtajaa jne. + presidentti, ministerit, eduskunta, avustajat, asiamiehet, valtiosihteerit, projektisihteerit, kansliapäälliköt, konsultit jne. jne. jne. Hyvinvointiyhteiskunnan hyvinvointi unohtuu, kun tuotetaan puhetta ja maksetaan tilavuokria, ohjelmistolisenssimaksuja, kulukorvauslaskuja.

Meitä on tässä maassa kuitenkin vain 5 miljoonaa, eli vain sen verran kuin kunnon kaupungissa maailmalla. Organisaatio on vaan ihan liian raskas tälle määrälle nettomaksajia. Nyt eletään 2000-lukua, puhelimet toimii, videoyhteydet toimii, netti toimii. Ei enää tarvi jokaisessa pikku pitäjässä samanlaista koneistoa kuin 1800-luvun Venäjällä. Ja lainsäätämisen tason perusteella arvelisin, ettei tulisi suurta vahinkoa, jos sekin laitos olisi lomilla vielä nykyistä enemmän (palkattomilla, kiitos!)

Aatteita on monenlaisia. Jotkut haluavat uskoa, että kaikki maailmassa olisi yhteistä. Varsinkin niin päin, että meidän maamme on myös muiden maa ja muiden kulttuuri on myös meidän kulttuuria. Miten tämä aate on päässyt vallalle. Sitä ei voi ymmärtää eikä mitään selitystä ole. Jos joku vaikkapa haluaa kustantaa terveydenhoidon laittomasti maassa olevalle ulkomaalaiselle, tehköön puolestani niin, se on win-win-win auttajalle, autettavalle ja Terveystalo Oy:lle, mutta koska minä en moisesta perusta niin en myöskään halua, että veroeurojani tuohon käytetään.

Vihreitä ja vasemmistoa voi ymmärtää koska kommunismiahan tämä on, mutta käsittämättömästi myös oikeisto tykkää. Asia saa "mielenkiintoisia" ulottuvuuksia, kun suomen perustuslakia halutaan tulkita niin että kenellä tahansa on suomeen päästyään (ehkä äänioikeutta lukuun ottamatta) samat perustuslailliset oikeudet kuin suomalaisella ja toisaalta maahan pääsy on ihmisoikeus ja maahantulon esto on rasismia. Uskonnollisaatteellinen hurmos estää näkemästä mitään ongelmia kustannuksissa tai haitoissa.

Poliitikot haluavat mielistellä, on aina helpompi sanoa kyllä kuin ei. Ääniä kerätään sanomalla hymyillen kyllä, ja niin ne tekee (poikkeus: jos verotulot uhkaa laskea). Solidaarisuus on siis ensisijaisesti oman edun tavoittelua. Epämiellyttävissä tilanteissa vastuuta pakoillaan viittaamalla epämääräisesti milloin kansainvälisiin sopimuksiin, milloin EU:hun, milloin luottoluokittajiin. Niitä ei voi kyseenalaistaa koska unelmien työ, nousu kansalliselta tasolta eurokentille vaatii nöyryyttä siihen suuntaan. Muu maa on mansikka.

Lisäksi kriittinen massa on ylittynyt siinä mielessä, että kulupuolella on liikaa äänestäjiä. Mitään oikeita muutoksia julkiseen talouteen ei saada. Kulumylly pyörii kiihtyvää tahtia, pidäkkeitä ei ole olemassa ja insentiivit poliitikoille ovat pelkästään menojen kasvatuksen puolella.

Kansallisomaisuutta on myyty merkittävästi ja varsinkin tyhmästi, surullisena esimerkkinä TV-verkon myynti ulkomaisille sijoittajille niin että verkon käytöstä on maksettu vuokrina jo yli miljardi euroa. Jaralle myytiin Euroopan suurin fosfaattiesiintymä, kanadalaiset ja australialaiset hallitsevat muut mineraalivarat, jne. On siis laskettu pakkasessa housuun. Velkaa on paljon, mutta sehän ei vaikuta poliittiseen urapolkuun.

Tuskinpa kukaan toimii kotona niin kuin me toimitaan kansakuntana. Missä perheessä pidetään kodin ovet auki kaikille. Jos vieraat käyttäytyvät huonosti aletaan syyttää oman perheen jäseniä. Jos vanhemmista vain toinen on töissä, jatketaan silti tuhlaamista entiseen malliin. Otetaan velkaa syömiseen. Naapurin isäntä päättää mitä perheessä saa tehdä. Jos vieraat lähentelevät perheen naisia niin hyssytellään. Tunteita ei saa purkaa puhumalla koska joku voi loukkaantua. Talo ei elä tavallaan, vieraat jäävät olemaan.

Terveisin,
Kustu KIHISEVÄ

Brandis

Tervetuloa Kustu KIHISEVÄ - varsin osuvasti sanottu monikin asia, tänne vaan ihmettelemään tätä menoa yhdessä kanssamme.  :D

Nuiva kansalainen

Lämpimästi tervetuloa minunkin puolestani Kustu KIHISEVÄlle. Erittäin hyvä kirjoitus, jonka voin itsekin allekirjoittaa täysin. Työssäkäyvänä ja ikuisena nettomaksajana nuo veroasiat saavat myös oman verenpaineeni nousemaan. Sitä saa paiskia töitä niska limassa ja työn tulokset vie verottaja. >:(
"Maailman parantaminen ei voi olla näin pienen kansan tärkein tehtävä. Meidän vaikutuksemme maailman menoon on promillen luokkaa. Sekin on hieman yläkanttiin laskettu. Meidän tärkein tehtävämme on huolehtia tästä maasta, suomalaisten turvallisuudesta ja hyvinvoinnista. Kukaan muu ei sitä tee."
-Gustav Hägglund 6.6.2015

Tulevaisuus

Tervetuloa Kustu KIHISEVÄ. Poimin hyvästä kirjoituksestasi mielestäni sen kohdan joka tiivistää kaiken:
"Lisäksi kriittinen massa on ylittynyt siinä mielessä, että kulupuolella on liikaa äänestäjiä. Mitään oikeita muutoksia julkiseen talouteen ei saada."

Minulle homma forum toimii linkkinä normaaliin maailmassa joka on hullu.

guest15313

Täällähän on pitkiäkin esittelyjä. Jos sitten minäkin...

PIHVI: Kannatan vapaata, vaurasta sekä turvallista Suomea ja sen kansaa. Toki sitä sammoo muillekin maille ja kansoille, kotona omissa kansallisvaltioissaan.

SÄMPYLÄT: Minulla on geneettisenä erityispiirteenä pientä yhteiskunnallista vaikuttamistaustaa. Isoisäni isoisä edusti säätyvaltiopäivillä kotikaupunkinsa porvarissäätyä. Isoisäni isä, saman maakuntakeskuksen nimismiehenä, pisti osaltaan punikit kuriin, järjestykseen ja putkaan 1918 sisällissodan aikana. Isoisäni veli oli päämajan yhteysupseerina ottamassa vastaan korkeaa ulkomaista vierasta Immolan lentokentällä 4.6.1942. On siis oikeus ja kohtuus, että liityn edes nimimerkillisten puskastahuutelijoiden joukkoon. (Mainittakoon omaavani lievää taipumusta satiiriin, sarkasmiin, ironiaan ja parodiaan.)

Poliittista järjestötyötä on tullut tehtyä kahdessa puolueessa, ihan luottamustoimia ja vaaliehdokkuuksia myöten. Kolmas puoluejäsenyys alkoi viime maaliskuussa, nyt vain rivijäsen-äänestäjänä ja jäsenmaksun maksajana. Aikoinaan bloggaillut vuodatuksessa ja Uudessa Suomessa (RIP). Tunnen/tiedän monta tämän forumin nimellistä, nimimerkillistä ja täältä jo poistunutta jäsentä. Tunnen myös Homman säännöt, emme siis 'outtaa' toisiamme.

Toivotan fellow-hompansseille toivoa, ei anneta ikinä periksi!

Faidros.

^Tervetuloa reservin herra, taipumus satiirin, sarkasmiin, ironiaan ja parodiaan on pelkkää plussaa!

Lämpimästi tervetuloa! :)
-Matthew B.Crawford-

guest15313

Kiitos Faidros. Nyt etsimään oikeaa aluetta ensimmäiselle varsinaiselle viestilleni.

laamaalma

Alma tässä terve.

Etnonationalistisesti aattelen tällä migraatiohelvetin aikakaudella. Talousjutskien suhteen keskustasta lievähkösti oikeammalle. Sananvapaus on ehdoton edellytys inhimilliselle yhteisölle.

Olen kutakuinkin säännöllisesti läsnä Twatterissa (toistaiseksi), VK:ssa ja Gabissa.

Ajattelen, että kansallismielisten olisi aivan ehdottoman tärkeää opetella sietämään toisiaan, että pystymme yhdistymään jollakin tavalla poliittisesti ja ajamaan niitä mukavampia ratkaisuja tähän matuongelmaan.

hulaq

Quote from: anttu90 on 17.09.2017, 17:23:37
Ääk täällon ihan oikeita rasisteja! Pakko mennä pois. Valvoja voi vaik poistaa mun tunnarin.

Nähdään.

ps. Netti on rasisteja täynnä, bussitkin on ja yleiset alueet. Parempi vaan sikiöasentoon ja komeroon niin siitäkin selvitään.
Iudex illius ero

Pentti Pylkönmäki

Otsikon pitää aina vedota kaikkiin.

Ok, olen lähes 60, tai ainakin lähellä sitä, tavallaan politiikka kiinnostaa, ja sitten ei.

Oma elämä ekana lasten kera, sitten muut ystävät ja kaverit, sen jälkeen muut.

Näillä mennään.