News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Yleinen esittäytymisketju

Started by Pöllämystynyt, 04.01.2009, 03:15:31

Previous topic - Next topic

Lalli IsoTalo

Quote from: Anti Uuvatti on 14.06.2017, 18:32:30
Tervehdys kaikille.

Monta vuotta stalkanneena liityn joukkoon tummaan. Keski-ikäistyvä mies, asiantuntijatehtävissä, akateeminen koulutus. Nuivailua jo pitemmän aikaa.

Ja häpeän kovasti että tuli joskus äänestettyä Maria Lohelaa.

Viestihistorian perusteella: nyt saatiin pätevää täydennystä! Toivotan sinut erittäin lämpimästä tervetulleeksi!  :D :D :D
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

guest8096

Jacobin determinantti? Tykkään tuosta nimestä :)

Roope2

Quote from: Frida Hotell on 20.06.2017, 11:11:19
Jacobin determinantti? Tykkään tuosta nimestä :)

Lienee opiskeluun liittyvää, mistä tulikin mieleeni että vajaa puolivuosisataa ennen JD:tä samassa opinahjossa opiskelleena meillä oli kovasti käytössä "Lindströmin vakio". Kun jossain tehtävässä ei ihan saatu oikeaa tulosta , niin välitulos kerrottiin ko. vakiolla (joka siis tarpeen mukaan vaihteli) ja saatiin toivottu tulos.

Huom. Ei saa vetää mitään assosiaatiota elossa oleviin henkilöihin.
"Koulussa menestyminen on vain siitä kiinni, kuinka paljon ja miten teet töitä. Oma asenne vaikuttaa tosi paljon."

Maryam Imtiaz, Pakistanista 13-vuotiaana Suomeen muuttanut Aalto-yliopiston opiskelija

starsailor

Quote from: Jacobin determinantti on 19.06.2017, 22:56:46
kateeminen kaveriporukkani ei mielipiteitäni suvaitse eikä hyväksy. Useammin kuin kerran olen leimautunut rasistiksi tai äärioikeistolaiseksi, vaikken ole kumpaakaan. Olen oppinut pitämään suuni kiinni näissä piireissä ja kuuntelemaan vihreiden ystävieni (vääriä  :)) mielipiteitä.

Kannattaa avata suu ihan rohkeasti ja tulet huomaamaan, että kavereita löytyy. Nämä Vihreät suvakit ovat äänekkäitä, mutta heidät saa kyllä hiljaiseksi, kun vain tahtoa löytyy. Seurauksena yleensä lennät kaveripiiristä ulos, mutta se on heidän valintansa.
"Suomalaisen ihmisen geeneissä on orja-, setä Tuomo- ja pelkurigeeni. Ja se on tyhmä kuin aasi. Aasin järki ja cuckold-sielu." Jorma M.

Elemosina

Olen aina kuvitellut että teekkarit ovat enemmän nuivia kuin viheriään kallellaan.
Mutta eihän JD tuossa sanokaan että akateemiset kaverit ovat teekkareita.
Hetken hämmennyin.
Vai onko viherteekkareita?
Avoimilla rajoilla tuhottiin avoin yhteiskunta
EU-turistien CV http://hommaforum.org/index.php/topic,6906.msg1324730.html#msg1324730

Skeptikko

Quote from: Elemosina on 21.06.2017, 11:17:07
Olen aina kuvitellut että teekkarit ovat enemmän nuivia kuin viheriään kallellaan.

Muistelen jostain lukeneeni tutkimuksesta, minkä mukaan Perussuomalaisilla olisi erityisen suuri kannatus tietotekniikan alan ihmisten (en muista, että oliko kyse opiskelijoista vaiko ammattilaisista) parissa, mutta että myös mm. matematiikan alalla Perussuomalaiset olisi melko suosittu puolue. Joku kolmaskin ala oli, jolla Perussuomalaiset olivat suosiossa, mutta en enää muista, että mikä se oli.

Kuitenkin, jos katsoo Otaniemen alueelta kunnallis- ja eduskuntavaalituloksia, niin vihertuholaiset ovat kyllä hyvin suosittu puolue ja Perussuomalaiset ei niinkään (keski-ikäistymisen ja viisastumisen myötä tosin vihertuholaisten kannatus voi samojen henkilöiden keskuudessa myöhemmin laskea):

Otaniemi - HS Tulospalvelu - Eduskuntavaalit 2015
http://www.vaalikone.fi/eduskunta2015/tulos/049/059

Kokoomus 37 %   
Vihreät 24.9 %
Piraattipuolue 10.9 %
RKP 6.9 %
Keskusta 5.6 %
Perussuomalaiset 5.5 %
SDP 4.5 %   
Vasemmisto 2.3 %
Kristilliset 1.6 %   

Otaniemi - Espoo - Kuntavaalit 2017
https://vaalit.yle.fi/tulospalvelu/kv2017/vaalipiiri/2/kunta/49/alue/059

VIHR 39,1 %
KOK 32,0 %
LIBE 6,6 %
PS 4,9 %
PIR 3,8 %
SDP 3,5 %
RKP 3,4 %
VAS 2,8 %
KESK 2,2 %
KD 1,3 %
FP 0,4 %
SKP 0,0 %
KTP 0,0 %
IP 0,0 %
E733 0,0 %
En homona toivota tervetulleiksi Suomeen henkilöitä, jotka haluavat tappaa minut:
http://www.bbc.com/news/magazine-33565055

Tanskan pakolaisapu: hallitsematon tulijatulva johtamassa armageddoniin ja yhteiskuntamme tuhoon:
http://jyllands-posten.dk/international/europa/ECE7963933/Sammenbrud-truer-flygtningesystem/

Jacobin determinantti

Quote from: Elemosina on 21.06.2017, 11:17:07
Vai onko viherteekkareita?

On ja paljon. En nyt tarkemmin paljasta omaa alaani, mutta se on pehmeämmästä päästä ja kerää varmasti paljon enemmän vihreitä kuin moni muu pääaine. Näissä ympyröissä olen kyllä auttamatta marginaalisessa vähemmistössä.

Quote from: Skeptikko on 21.06.2017, 11:43:08
Muistelen jostain lukeneeni tutkimuksesta, minkä mukaan Perussuomalaisilla olisi erityisen suuri kannatus tietotekniikan alan ihmisten (en muista, että oliko kyse opiskelijoista vaiko ammattilaisista) parissa, mutta että myös mm. matematiikan alalla Perussuomalaiset olisi melko suosittu puolue. Joku kolmaskin ala oli, jolla Perussuomalaiset olivat suosiossa, mutta en enää muista, että mikä se oli.

Tästä tulikin mieleen keskustelu erään matematiikan opiskelijan kanssa. Kommentoin hänelle jotain liittyen pakolaiskriisiin ja Välimeren ongelmiin ja odotin jo saavani täyden lyttäyksen kuten aina ennenkin. Sen sijaan sainkin ilokseni ja päiväni piristykseksi kuulla niin rutinuivan poliittisen paatoksen, että moni viherteekkari olisi varmasti ahdistunut syvästi.
Muutenkaan en ole ikinä kuullut matemaatikkojen suusta minkäänlaista vihermädätystä, joten saatat hyvinkin olla oikeassa. Olen myös joskus kuullut huhua, että mokomat kehtaavat laulaa saunassa isänmaallisia lauluja.  :flowerhat:

weare_

Moikka,

Oon tänä vuonna 18-vuotta täyttävä nuori lukio-opiskelija jostain täältä eteläisemmästä Suomesta. Kauheasti en viitsi yksityiskohtia itsestä paljastaa mutta politiikka ja Suomen tulevaisuus todella kiinnostaa.
Poliittinen kiinnostukseni heräsi muistaakseni sinä kesänä kun Käteisen Jyrki lähti kesken pääministerikauden EU:hun. Taitoi olla vuosi 2014, joten kolmisen vuotta on tullut seurattua politiikkaa kohtalaisen aktiivisesti. Hommaa on tullut luettua lähemmäs pari vuotta, välillä enemmän välillä vähemmän, ja nyt sain vihdoin ja viimein oman profiilin aikaiseksi ;D
Omaksi häpeeksi täytyy kyllä myöntää, että Hallitus-Perussuomalaisten toimintaa olen aikaisemmin puolustellut vaikka nuiva olenkin. Noh, enään en puolustele kun valkeni koko kusetus  :-X 10 minuuttia Jussin valinnan jälkeen sain painettua enter-nappia ja hakemus PS-nuoriin lähti!

Möhömaha

Quote from: Skeptikko on 21.06.2017, 11:43:08

Suomen Uutisten (Marko Hamilo) tutkimus.
Journalistiikan ja viestinnän opiskelijat olivat kaikkein vihrein ryhmä. Vihreitä kannatti 47,7 prosenttia ja vasemmistoliittoa 27,3 prosenttia toimittajiksi opiskelevista. Sosiaalidemokraatteja kannatti 11,4 prosenttia, eli punavihreiden kannatus oli ilman Sdp:tä 75 prosenttia ja Sdp mukaanluettuna 86,4 prosenttia. Sekä kokoomus että keskusta saivat 4,5 prosentin kannatuksen, kuten myös piraattipuolue.

Entäpä perussuomalaiset ja kristillisdemokraatit? Kyselyyn vastanneiden 44 journalistiopiskelijan joukossa ei ollut yhtäkään näiden puolueiden kannattajaa.

Sosiaalitieteissä eli sosiologiassa ja sosiaalipsykologiassa vasemmistoliiton kannattajia oli jopa 46,9 prosenttia, kun vihreät jäivät kakkoseksi 36,5 prosentilla. Yhteiskannatus näillä kahdella puolueella siis 83,4 prosenttia.

Aivan erilainen profiili oli kauppatieteillä ja lääketieteellä, joiden opiskelijat kannattivat eniten kokoomusta, kauppatieteilijöistä peräti 58,9 prosenttia, lääketieteilijöistä 40,2 prosenttia. Näillä aloilla vasemmistoliiton kannatus oli marginaalista, mutta vihreitä kannatti molemmissa ryhmissä yli 20 prosenttia.

Perussuomalaiset oli suurin puolue tietojenkäsittelyn opiskelijoiden joukossa (29,4 prosenttia). Matematiikka ja tilastotiede oli toinen ala, joiden opiskelijoiden joukossa perussuomalaisilla oli edes eduskuntavaalitulosta läheltä liipannut kannatus (15,4 prosenttia).

Offer me money, offer me power, I don't care. I'll say what I want to say, and if the consequence is losing money, so be it -Elon Musk

Interpres

Tervehdys kaikille hommalaisille!  :)

Viime aikaisten tapahtumien myötä tuli itsellekin pakottava tarve avata sanainen arkkuni ja rekisteröityä tänne foorumille, jota olen jo vuosia seurannut. Perheeni on monikulttuurinen, mutta siitä huolimatta ajatukseni ovat varsin kansallismielisiä. Nykyisessä julkisessa keskustelussa huomaan rankan vastakkainasettelun ja joko tahallista tai tahatonta väärinymmärtämistä. Se on minusta sääli, koska omasta kokemuksesta tiedän, että asioista voi olla "kohtuullista" mieltä ilman, että poteroituu pysyvästi johonkin ääriajatteluun. Voin esimerkiksi aivan hyvin tuntea myötätuntoa yksittäistä kerjäläistä kohtaan ja samaan aikaan vaatia keinoja, joilla kerjääminen saadaan loppumaan, ilman että siinä on mitään ristiriitaa! Olen luonteeltani hyvin sääliväinen ja toivon vilpittömästi kaikille ihmisille hyvää elämää. Samaan aikaan pohdin asioita laajemmalta kannalta, esimerkiksi talouden, oman kansan ja kotimaan tai vaikkapa kansainvälisen rauhan ja yhteistyön kannalta. Periaatteeni on, että hyvä mielipide on sellainen, joka pätee riippumatta siitä millä puolella tilannetta itse satun olemaan. Yritän valita sanani niin, että viestieni tahaton väärinymmärtäminen olisi mahdollisimman vähäistä. Taustani on hieman erikoinen, mutta en nyt tässä yhteydessä paljasta muuta kuin, että olen yli nelikymppinen nainen ja toistaiseksi poliittisesti sitoutumaton.
Lue enemmän, niin luulet vähemmän.

hubatheman

Olen 47v perussuomalainen mies Heinolasta.

Lähetetty minun SM-G935F laitteesta Tapatalkilla

J. Lannan haamu

^Helvetti miten hyvä esittäytyminen  ;D. Tuo pirun oletusteksti on pidempi, hahaha. Jotenkin pidän tuosta, pidän tuosta paljon!
Yksilö - Kulttuuri - Luonto/ The Knower - The Known - The Unknown.

Sampsa Lyytikäinen

"Hommafoorumilla ihan asiallinen ja realistinen keskustelu on käynnissä. Siellä vähemmän huudellaan alatyylisiä "olen vihainen mutta en perustele sitä" juttuja. Tai kyllä siellä niitäkin huudellaan ja on huudeltu, mutta ne koitetaan modejen puolesta poistaa, jos niillä ei ole mitään kiinnityspistettä mihinkään, tai sitten ihan huuteluja. Tähän en nyt ota kantaa, oliko banni ok vai ei, mutta MV kokonaisuudessaan ja nää T toimittelijat saattaa olla punainen vaate, ihan syystä, kansallismielisille jotka todella jotain aivoillaan ajattelee.Äänestäjille. Moni "uutinen" täällä ihan ok, mutta putkikatsoiset "lukijat" ja kannattajat pilaa nationalistisen liikkeen, joka vielä perustuu fiksuun ja asialliseen toimintaan sekä myös nettikeskusteluun. Iljan opetuslapset pilaa koko homman, olemalla joka asiassa 100 tai 0 tyylillä kommentoimassa. Ihan kuin lapset."

Kommenttini MV "lehden". Erääseen julkaisuun. Olen normaali 34v mies ja lopen kyllästynyt nykyiseen maailmantilanteeseen, lähinnä Suomessa. Olen myös lopen kyllästynyt siihen, että hyvä tarkoitus valuu hukkaan MV lehden kiihottamien ns. opetuslasten mukana. Nationalismista ei saa tehdä idioottien ja möykkääjien asiaa, se pilaa sen kaiken, mikä pilattavissa on. Häpäisemällä ja tekemällä koko hommasta noloa. Jos jotain kirjoitan, niin kirjoitan omalla nimelläni ja otan kirjoituksistani vastuun. Kiitos.

Java

Quote from: Hippo on 16.06.2017, 11:31:23
Quote from: Anti Uuvatti on 14.06.2017, 18:32:30
Ja häpeän kovasti että tuli joskus äänestettyä Maria Lohelaa.

Sama häpeä täällä. Tervetuloa siis mukaan.
Lohelaa olen äänestänyt minäkin :-[ joko saadaan Turun hommakerhoon puhtia kun meitä harhaanjohdettuja on täällä jo useampi!
Älä usko mitään mitä kirjoitan!

JulmaJuha

Kuka? Äreä kiltti ukko joka ei tee muurahaisellekkaan pahaa. Ikää on kertynyt sen verran, että sen perusteella sanovat mieheksi, mutta omasta mielestäni olen poika. Painoakin on sen verran, että neuvolan vaakaa ei enää tarvitse käyttää, mutta ei kuitenkaan aivan liikaa.

Käytännön työtä on tullut tehtyä ja siinä samalla nähtyä ihmisiä ja vähän maailmaakin. Mielipiteitä minulla riittää niin, että joitakin se jo ärsyttää. Olen kova poika puhumaan, mutta suunvuoronkin minulta kyllä onnistuu saamaan. En osaa nyt enempää kuvailla, mutta laitan tuhon alle vähän omaa arvo ja ajatusmaailmaani.

Suhtautumiseni muukaaisiin ja vierasmaalaisiin on kirjavaa. Kulttuurit ovat mielestäni aina sen verran erilaisia, että en tunne täysin ymmärtäväni vaikkapa Amerikkalaisen tapaa hahmottaa maailmaa. Miltähän se tuntuisi syntyä ja kasvaa kansakunnassa jonka asevoimat ovat levittäytyneet ympäri maapallon ja jolla on ydinaseita riesaksi asti. Elokuvissa me pelastamme koko maailman aina uudestaan ja uudestaan. En todellakaan kykene samaistumaan Amerikkalaiseen. Suomalaisena olen pienen sitkeän metsäkansan edustaja joka näkee itsensä hiljaisena selviytyjänä ja olemassaolomme yleensäkin lähes ihmeenä. Olemme ikäänkuin rehevän viidakon valtavien puiden ja jopa pienten pensaisen tai saniaisten alla asusteleva pienen pieni kukkanen joka saa energiansa yhdestä ainoasta auringon säteestä.

Kulttuureja on myös toisenlaisia. On Aasialaisia jotka ovat hyvinkin eksoottisia, mutta kuitenkin hieman samanlaisia muutamissa asioissa. Samanlasuutta suteessa selviytymiseen ahkeruuden ja eränlaisen totisuuden tai vakavuuden kautta. Työ on heille selviytymistä ja kunnia-asia. Ehkä tietynlainen tuttu nöyryys näkyy käytöksessä. Jos Aasialainen tulee Suomeen paetakseen jotakin uhkaa omasta kotimaastaan, niin en löydä häntä osoittamasta mieltään tai vaatimasta yhtään mitään. Löydän hänet ehkä jonkin tehtaan tai pesulan sisältä tekemässä omaa vaatimatonta työtään.

Näin olen ajatellut asioista jo kymmeniä vuosia. Ajatukseni eivät ole muuttuneet juurikaan vaikkapa 2015. Jos jotakin suhtautumiselleni on myöhemmin tapahtunut, niin huoli olemassaolostamme on lisääntynyt ulkoisen ja siäisen uhan mittasuhteiden kasvaessa. Itse uhan laatu on omassa käsityksessäni ollut aika vakio. Määrällinen kasvu huolestuttaa minua nyt eniten. Suomi voisi elättää kourallisen kunniattomia laiskureita, mutta tietyn määrän jälkeen Aasin selkä katkeaa. Sama koskee turvallisuutta. Yksittäinen hullu ei koko maata saa sekaisin, vaikka sekin on aivan liikaa. Jossakin vaiheessa hullujen määrän lisääntyessä riittävästi systeemi menee niin sekavaksi, että mikään ei enää pyöri. Epäluottamus yhteiskunnassa lamauttaa kaiken oikeasti hyvinvointia tuottavan toiminnan ja koko yhteiskunta siirtyy selviytymistilaan. Ihmiset laittavat kukkapenkkeihinsä perunaa kasvamaan, koska kaupassa ei ole juuri mitään ja matkalla sinne "voi sattua jotakin".

Minulle sivistys ja mahdollisuus opiskella ovat korkeita arvoja sekä koko yhteiskunnan tärkeimpiä satsauksia parempaan tulevaisuuteen. Suomessa on kuitenkin tapahtunut jotakin sairasta tälläkin alueella. Oppilaitokset joissa käytetään suuria summia verorahoja joita sinne ovat tuottaneet lähinnä pienipalkkaiset suomalaiset mm autokuskit ja sairaanhoitajat, niin nyt niitä hassataan täyteen hulluuteen. Suomi valmistaa ties mitä Aku Ankka ja Homer Simpson tohtoreita ym hullutusta. Pokemoneja pitää nyt tutkia suurilla summilla.

Suomessa elää kasvava joukko tälläisiä akatemiatutkijoita yjms propellihattuja jotka ovat eläneet koko elämänsä tulonsiirtojen avulla. He eivät ole koskaan heränneet aikaisin aamulla ja/tai  tehneet kunnollista työtä. Ei edes sellaista tutkimusta joka aidosti tuottaa uutta hyvää, vaan he ovat saaneet jopa kymmensien vuosien ajan yhteiskunnan rahaa ensin turhiin opiskeluihinsa ja sitten älyttömiin tutkimuksiinsa käytännössä roskakuskeilta ja kaupan kassaneideiltä. Nämä turhakkeet luulevat sähkön tulevan rasiasta ja rahan seinästä. Jos kerran asiat ovat heille itselleen näin, niin miksi tätä loputonta hyvää ei voisi jakaa koko maailamlle. Miksi Suomalaiset eivät halua jakaa näitä runsaudensarviaan. Eihän se raha seinästä lopu...

Että tälläinen rasisti minä.
Ei tämä meno voi tästä ainakaan enää hullummaksi mennä!
Eihän? ööh siis, ettäkö voi? ettäkö hulluudella ei ole rajaa?

ainiainen2

Nelikymppinen, akateeminen nainen. Sydäntä lähellä on talouden ja turvallisuuden näkökulmista vakaa Suomi - myös tuleville polville. Analyyttisen asioiden pohtimisen lisäksi pidän tärkeänä sarkastista huumoria sekä suomalaiseen kulttuuriperimään kuuluvaa musiikkia.

Ida Sofia Arvopohja

Kuka ja miksi? Olen keski-ikäinen nainen, jolla on pari akateemista loppututkintoa ja joka on asununut ja työskennellyt tähän mennessä kolmessa maassa. Olin pitkään vihreiden kannattaja.  :flowerhat: Puolueen nykyinen maailmanhalauspolitiikka ei kuitenkaan vetoa.  Lapsekas "kaikkea kivaa kaikille ja Guccin kengät päälle, kun ollaan Suomessa niin rikkaita"-eetos ei ole mielestäni miltään osin perusteltua. Tuttaviini kuuluu paljon punavihreän kuplan jäseniä, joilla on jalat tukevasti ilmassa. Olenkin alkanut tarkastella koko kuplaa lähinnä sosiologisena ilmiönä, en niinkään minään varteenotettavana filosofiana. Linkola ja Paloheimo ovat varteenotettavia ajattelijoita, muut eivät niinkään. Olen lurkkaillut tällä foorumilla silloin tällöin jo vuosikausia aluksi uteliaisuudesta ja sittemmin lähinnä terapeuttisista syistä. Hyvin pian selvisi, että toisin kuin väitetään, tämä ei ole luku- ja kirjoitustaidottomien ja sivistymättömien natsien katkera öyhötysfoorumi. Olin lukenut myös Scriptaa, koska Halla-ahoa kauhisteltiin (ja kauhistellaan) piireissäni edelleen ja huomasin, että tykkään hänen kirjoitustyylistään ja olen hänen kanssaan monista asioista samaa mieltä. Miksi sitten liityin juuri nyt? Yksi syy on se, että valtamedia on tiettyihin kysymyksiin liittyen kauan aikaa sitten lakannut olemasta joukkotiedotusta ja muuttunut tympeäksi, saarnaavaksi asennekasvatuksesksi. Kritiikitön kirjoittelu erityisesti pakolaiskysymyksiin liittyen saattaa itse asiassa toimia itseään vastaan, kun ihmiset tympiintyvät siihen, että heitä yritetään kasvattaa kuin tarhaikäisiä lapsia. Kuppi meni lopullisesti nurin Oikeus elää-leirin ja sitä koskevan uutisoinnin kanssa. Kuppi meni jo ajat sitten nurin intersektionaalisen feminismin ja leikkitieteille ominaisen kielenkäytön kanssa. Nykyinen mentaliteetti tuntuu jotenkin suosivan uhriutumista ja miksi ei suosisi, kun sen varaan voi rakentaa koko elämänsä ja uransa. Pääsyy siihen, että olen täällä on kuitenkin se, että mielestäni kaikki kulttuurit eivät todellakaan ole yhtä hyviä. Eurooppalainen ja erityisesti pohjoismainen yhteiskuntamalli on mielestäni paras koskaan saavutettu . En ole halukas luopumaan siitä ja siihen liittyvistä arvoista minkään selvästi inferiorin järjestelmän edessä. Arvostan Suomea ja suomalaisuutta enkä ole halukas liittymään itseäänruoskivien masokistien kerhoon mollaamaan omaa maatani ja mielistelemään kehitysmaakulttuureja. On tietysti myös selvä, että naisena arvostan suomalaista yhteiskuntamallia enkä ole valmis tekemään mitään myönnytyksiä muiden kulttuurien ja niiden primitiivisten käytäntöjen takia. Arvostan taloudellista vakautta ja turvallisuutta enkä halua tukea mitään, minkä katson olevan sisäisen tai ulkoisen turvallisuuden kannalta tuhoisaa.                   

Impi Waara

Tervetuloa! Toivottavasti viihdyt  :)
10.6.2017   Nyt voi olla läpeensä tyytyväinen. Homma hoidettu tyylillä!

Waldo

Voisin kertoa miten "skene" on tuttua näin vanhanauutena tai uutenavanhana.

Lukaisin niitä Halla-ahon kirjoituksia jotain kymmenen vuotta sitten kun joku linkitti, ja ne oli oikein mukavaa luettavaa. Ei niissä ollut mitään shokeeraavaa, ja tykkäsin siitä asiapitoisuudesta ja huumorista. Ihmettelin sitä kauhistelua silloin kun sitä heräsi. Niitä blogi-kirjoituksia tuli lueskeltua niin kauan kuin tekstejä tuli tasaisesti, ja ostin silloin sen scriptaan perustuvan kirjankin signeerauksella, kun aavistelin, että tämä menee vielä pitkälle. Olen koittanut etsiä sitä tässä viime viikkoina. En tiedä mihin se tuli tungettua. Harmittaa.

Muutoslainen kysyi kannattajakortin annettuani joskus vuosia sitten olenko foorumilla, mutta silloin oli sama juttu kuin tähänkin asti: en ole rekisteröitynyt kun ei ole ollut mitään sanottavaa, enkä osaa kirjoittaa. Vastaukset olisi tyyliin "kylnäinonjämpti". Lähinnä vain lukenut mm. tätä foorumia, äänestänyt, mennyt useimpiin mielenosoituksiin silloin kun niitä järjestettiin (Jotain Rajaa jne.) ja seurannut striimejä/skriimejä. Nuo perussuomalaissa tapahtuneet jutut saivat pohtimaan josko pitäs viimeinkin rekisteröityä. Myös vitutus zuurnalismiin yms. Edellinen esittäytyjä kirjoittaa sen suhteen paljon kyljämptionnäintä.

Ei mulla muuta.

Impi Waara

Tervetuloa joukkoon. Hyvinhän tuo kirjoittaminen sujuu. Älä laita rimaa liian korkealle, koska ei tämä ole mikään kaunokirjallisuudenseura. Uudet ihmiset tuovat uusia näkökulmia asioihin. Jotkut meistä ovat jo luutuneita ja puutuneita.
10.6.2017   Nyt voi olla läpeensä tyytyväinen. Homma hoidettu tyylillä!

Deputy M

Quote from: Ida Sofia Arvopohja on 05.07.2017, 14:00:06
Kuka ja miksi? Olen keski-ikäinen nainen, jolla on pari akateemista loppututkintoa ja joka on asununut ja työskennellyt tähän mennessä kolmessa maassa....               
Tervetuloa ja toivon että viihdyt täällä. Kaikki kirjoittajat ovat siunaus forumille. Kaikkea hyvää ja hyvää kesää (vaikka se just nyt vähän viileaä onkin) ;)
Me olemme kansa! - Nuiva ei naivi (Eino.P Keravalta) - On parempi näyttää syylliseltä, kuin kykenemättömältä.

Lalli IsoTalo

Lapsekas "kaikkea kivaa kaikille ja Guccin kengät päälle, kun ollaan Suomessa niin rikkaita"-eetos ei ole mielestäni miltään osin perusteltua.

Ida Sofia Arvopohja, olipa wäkewä aloitus!  :D :D :D
— Missä N, siellä R

Faidros.

Quote from: Lalli IsoTalo on 06.07.2017, 07:05:58
Lapsekas "kaikkea kivaa kaikille ja Guccin kengät päälle, kun ollaan Suomessa niin rikkaita"-eetos ei ole mielestäni miltään osin perusteltua.

Ida Sofia Arvopohja, olipa wäkewä aloitus!  :D :D :D

Ilmeisesti Virheistä viisastuu! :D Onhan rotutohtorilammekin virheää taustaa. ;)
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Impi Syvärivi

Ajattelin vain toivottaa kaikki viime aikoina tulleet tervetulleiksi. Minäkään en kirjoita paljoa, kun muut yleensä ehtivät minua aiemmin ja paremmin kirjoittamaan, mitä meinasin. Mukavaa, että Hommaforum kasvaa.
"Ihmiset ovat toisiaan kohtaan hyvänsuopia, sävyisiä ja hitaita vihaan, mutta jos heitä kauan ärsytetään, korvaavat he koston ankaruudella sen viipymisen." -Olaus Magnus, Pohjoisten kansojen historia.

Emon Silo

Mä kai kuulin PS:stä ensimmäisen kerran silloin Tony Halmeen aikoihin. Varhaisteininä kai liputin aika punaisellakin lipulla, typläisperheen kasvattina. Juicen ajoittain vittumaiset lyriikat ja Lapinlahden lintujen nykystandardeilla aika loukkavat huumorisketsit toimivat kasvualustana, jonka pohjalta oma käsitys syntyivät. Puhutaan 90-luvusta, jolloin sananvapaus oli aivan erilaista, raflaavistakin aiheista sai tehdä huumoria ja tv:tä, eikä ollut pyhiä asioita, joista tulisi vaieta.
Lama-aikana lähiöissä oppi ymmärtämään, mitä tarkoitti valtaeliitti. Nuo hillotolppiensa juurella seisovat paskanpuhujat. Ulf Sundqvistit, Iiro Viinaset ja kumppanit kusivat kansaa silmään ja nuori mies oli vailla poliittista kotia. Isoisä oli aikuinen, joka puhui asiaa. Kertoi sodasta ja siitä, mitä itsenäisyys merkitsee. Varoitti itsenäisyyden myymisestä. Ensimmäiset presidentinvaalit, ja äänestin Ilkka Hakalehtoa. Eu:ta vastaan. Äänestystuloksista ymmärsin, ajattelin toisin kuin enemmistö. Silti halusin äänellä kertoa arvoistani. Tuli Tony Halme, Viikinki. Varovasti pidin pellenä, silti luin herran kirjallisuutta. Olihan siellä asiaakin, vaikkei sitä ääneen kehdannut sanoakaan. Tuli esiin Soini. Mies, joka puhui anti-EU ja oli supliikkimies. Tässäkö olisi minun edustajani. Myöhemmin tulisin tajuamaan, että "mieshän" myi mielikuvia... Kiinnostuin kuitenkin PS:n ohjelmasta. Pienyrittäjyyskin mainittiin. Vuodet vieri, tuli Halla-Aho. Tuli Scripta. Tuli Eerola. Mies, jonka ensimmäisenä Hallis minulle möi. Harkitsin jopa puolueeseen mukaan lähtöä. En ikinä liittynyt. Pidin edelleen Soinia tärkeänä hahmona. Mies piti liimana kasassa mahdotonta yhtälöä. Puoluetta, jossa Burzum-paitaiset bläkkistyypit kulkivat helluntailaisten kanssa rintarinnan. On se jätkä. Myöhemmin tulisin tajuamaan, että paskaa puhuva pölynimurikauppias kykenee mihin vain. Paikkakunnat ja elämäntilanteet muuttuivat. Hallis sai matkan varrella myytyä minulle eu-vaaleihin Sampo Terhon. Siinäpä fiksu ja osaava mies, ajattelin. Raportoikin eu:n ongelmista. Sen enempää perehtymättä, arvelin "kaverin" tekevän hyvää duunia. Eduskuntavaalit tulivat, Hallis taas kehui "kaveria", löysin Uudeltamaalta lupaavan miehenalun. Simon Elon. Mies ajatteli juuri kuten minäkin, monesta asiasta. Naureskelin, "onpas mittatilausehdokas". Äärikristillisyys hieman arvelutti, mutta ajattelin hänen olevan selkeä evoluution tulos. Hänessä yhdistyi monta klaania. Myöhemmin tulisin surullisesti ymmärtämään miksi...

Hyppäys tähän päivään. Minut petti Soini-Terho-Elo kolmikko. Toki mukaan voisi laskea Jussi Niinistön, jota olen aina pitänyt kaikkien aikojen pätevimpänä puolustusministerinä, mutta Soinia, Terhoa ja Eloa yhdistää se, että heitä olen itse äänestänyt. En ole suosittelijalle katkera. Hänethän tässä pahiten petettiin. Nyt valitettavasti ymmärrän myös, miksi tuo kolmikko puhui, kuten heidän halusin puhuvankin. Katkera en ole, enkä vihainen. Olen äärimmäisen pettynyt. Kaikki mihin heidän kohdallaan ikinä uskoin oli valhetta. Elin perussuomalaisessa kuplassa.

Miksi olen siis nyt täällä. Siksi, etten ole ainut kuplassa elänyt. Meitä on paljon. Ja uskon, että Jussikin on yksi meistä. Petetyimpänä hän kykenee tekemään puolueesta sen, minkä valtaosa meistä luuli sen olevankin. Puhdistus on tapahtunut luonnollisena poistumana, jäljellä on ne, joihin voi luottaa.

Okei. Homma ei ole PS-palsta. Tiedän, luinhan tätä jo aikoja sitten, vaikken kirjoitellut olekaan. Olin välillä pois, mutta nyt koin, että on aika tulla seuraan, josta löytyy samanmielisiä. Taistelu ei ole hävitty, se on vasta alkamassa. En tule ikinä puolueisiin liittymään, mutta hengessä mukana. Elämme aikoja, jolloin tietyistä asioista tulee voida keskustella. Siksi Homma.

JoKaGO

Tervetuloa! Kirjoita lisää, moni tunnistaa itsensä tuosta postauksesta.
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

Lalli IsoTalo

Quote from: Impi Syvärivi on 06.07.2017, 11:30:21
Ajattelin vain toivottaa kaikki viime aikoina tulleet tervetulleiksi. Minäkään en kirjoita paljoa ...

Yhdessä vaiheessa mietin, että milloin voin alkaa toivottamaan uudet jäsenet tervetulleeksi.

Heh.

Siihenhän tietenkin riittää se, että on itse rekisteröitynyt. Viestien määrä voi olla nolla.

Täällä ei merkitse viestien määrä vaan laatu.
---
Mutta jos viestien laatu on alusta lähtien peikkomainen, niin vanhat körmyt alkavat katselemaan viestimäärää.
— Missä N, siellä R

dothefake

"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Lalli IsoTalo

Tervetuloa mukaan, Emon Silo!

Ehkä ymmärrän mistä kirjoitat, ehkä en. Olen tunne- ja älyihminen.

Muutamat nimet joita mainitsit, eivät minussa ole herättäneet tunteita tai älykipinöintiä ollenkaan.

Tony Halme herätti vähän sellaista tunnetta, että kerrankin joku puhuu kehitysmaamuslimeille kieltä jota ne ymmärtävät. Hän puhui suomalaisälymystölle kieltä jota se ymmärsi, mutta ei ollut ymmärtävinään. Minulla on pari harvemmin julkituotua varausta Halmeesta, mutta menneet ovat menneitä.

Sitten meillä on Halla-aho. Pidän hänen älyllis-sarkastisesti tyylistään, joka omalla tavallaan vetoaa minuun, mutta enemmän järkeen kuin tunteeseen.

Mutta Terho, Elo ja Soini eivät ole erityisemmin hieroneet tunne- tai älynystyröitäni mihinkään suuntaan.

Vuodesta 2011 lähtien olen arvostanut @Jussi Halla-aho n ja @Matias Turkkila n meininkiä. Myöhemmin on paljastunut, että nämä äijät ovat maratoonereita, joita pikavoitot eivät kiinnosta.

Tuli tehtyä muokkausta seuraavana päivänä.
— Missä N, siellä R

druidi

Quote from: Lalli IsoTalo on 20.07.2017, 23:50:21
Täällä ei merkitse viestien määrä vaan laatu.

Ensin lyhyt esittäytyminen: druidi, sameissa vesissä pitkään käsi pohjaa räpiköinyt äijjänkörmy. Hommaa seurannut pitkään mutta nyt lähdin aallon mukaan ja rekisteröidyin jäseneksi.

Mutta tuohon Lallin lainaukseen pohjautuen ehdotan, vaikka ehkä väärässä paikassa, että esim. yli vuoden tai kahden aikana yhtäkään viestiä lähettämättömät nimimerkit pistettäisiin ensin jäähylle ja jos vielä seuraavan 3kk - 6kk aikana ei aktiivisuutta esiinny, ne poistettaisiin lopullisesti.