News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Yleinen esittäytymisketju

Started by Pöllämystynyt, 04.01.2009, 03:15:31

Previous topic - Next topic

ihQ

Täällä taas. Hieman tälle foorumille rekisteröitymisen jälkeen tänne alkoi tulla aina vaan enemmän turhaa paskanjauhantaa ja lopetin koko foorumin käytön. Vähän aikaa selailtuani huomasin että tämä paskanjauhanta on vähentynyt ja harkitsen tänne palaamista. Katsellaan miten homma etenee 8)

soometus

Hei,

Olen 40v mies Tampereelta.

Järjestelmäaivopesuun liittyvän kuivausohjelman ollessa käynnissä lukioikäisenä, tunnistin itseni pian sovinnaisesti nukkuvaksi ateistiksi. Varsinaisesti nuivaksi olen kokenut itseni viimeisen kymmenen vuoden ajan. Nationalistiksi tunnistanen itseni siitä, että se mikä loukkaa naapurin suomalais-isäntää hänen tyttärensä kohtalon vuoksi, loukkaa syvästi myös minua. En kuitenkaan aseta näiltä osin itseäni suvaitsevaisuuden nuhdesaarnan ripittämäksi.

Nuivuuden osalta myöhäisherätyksenäni toimi kaiketikin 2000-luvun alussa käyty keskustelu 60-luvulla Englannissa opiskelleen suomalaisen rouvashenkilön kanssa, jonka yhteydessä viimeksimainittu kertoi arabiopiskelijakollegoidensa tunnustuksellisista pyrkimyksistä olla rapauttamassa länsimaista demokratiaa ja yhteiskuntajärjestelmää sisältäkäsin uskonnon keinoin. Uhkakuva totalitaristisesta Euroopasta, jossa uskonto on laki ja ylin päättävä elin, tuntuu tänä päivänäkin hyvin raskaalta kantaa. Se mitä erityispiirteitä ja kohtaloita referoituun kuvaan totalitarismista liittyy arjen tasolla lasten, naisten ja toisinajattelijoiden näkökulmasta jääköön tässä yhteydessä toistamatta esimerkkien runsauden vuoksi.

Vapaa tahto ja yksilön vapaus sen toteuttamiseen merkinnee subjektiivisen & kollektiivisen olemassaolon kokemiseni osalta varmastikin eniten. Maahanmuuttajien aiheuttamat ongelmat ja niiden törkeyden mittakaava eivät kuitenkaan vastaa käsitystäni siitä mihin tahdon veronmaksajana olla laittamassa panostustani vapaan tahdon toteuttamisen varmistamiseksi. Huomaan asettavani painokkaasti lunastamattomia erityisodotuksia tavoille käyttäytyä ja toimia yhteiskuntamme lakien mukaisesti mitä maahanmuuttajiin tulee - en kuitenkaan pidä näitä odotuksia kohtuuttomina.

Pidän halveksuttavana ja itseäänmyyvänä suomalaisten nykypoliitikkojen ja lainsäätäjien tapaa ymmärtää kansainvälisen uskottavuuden ja valtiollisten konsensuksien pohjaavan näin voimallisesti (yli)myönteiseen pakolaispolitiikkaan, jonka tulisi globaalin johdattelun sijaan olla jokaisen itsenäisen valtion sisäpoliittinen asia sen rahoitusperusteisuuden vuoksi. >:(

Uskon että tulen seuraamaan suurella kiinnostuksella tämän keskustelualueen kirjoituksia. On valitettavaa että itsetuhoisa sovinnaisuuden synnyttämä sensuuri näyttää jo edenneen sille asteelle, että valtavirrasta eriävien mielipiteiden ilmaisusta jaetaan tuomioita valtakunnassamme. Toivon omasta puolestani että kaikki ne, jotka kokevat nykytilanteessa vallitsevan maahanmuuttopolitiikan epätyydyttäväksi tulevat ulos koloistaan ja näyttävät voimansa viimeistään v. 2011 eduskuntavaaleissa. ;)

Word up,

// soometus
»Se mikä tuhosi Rooman, lienee väitetty akveduktien lyijy, se mikä meidät; mielivaltaisesti sovellettu keinoälyllinen tasa-arvon konsepti, joka ensivaiheessaan mahdollisti kiintiöfemakkoälykköjen nousun valtaan sivilisaatiossamme.» Näin lausui Prefect Tamperensis, kohottauduttuansa vielä hyvästiksi.

OMG

Olen nelissäkymmenissä oleva helsinkiläinen nainen. Päätin juuri rekisteröityä tänne, sillä olen lukenut keskustelujanne ajoittain. Alkoi sitten tehdä mieli osallistuakin jossain välissä.

Poliittisesti olen punavihreä, mutta en ehkä ihan streotyyppinen sellainen, sillä ymmärrän esim. monenlaiset taloudelliset asiat hiukan eri tavalla.

Maahanmuutosta olen ollut aina kiinnostunut, mutta siitä on ollut hankalaa keskustella varsinkaan punavihreissä naisporukoissa saamatta käsilaukusta päähän :)

Pääasiassa olen hyvin vapaamielinen, esim. kannatan äärimmäistä sananvapautta.

mal69

no ..niin..eipäs tässä nykyisessä ilmapiirissä paljon tee mieli itteään paljastella, ku joutuu pelkäämään leimatuksi tulemista..no oli miten oli..
olen TRE:lta oleva yksinhuoltaja isä...eli kaksi tytärtä olen onnelisesti
pyrkinyt ja pyrin tänne koto suomeen kasvattamaan.. pieniähän vielä ovat..
7 ja 9 vuotiaita. olen ollut politiikasta kiinnostunut jo vuosia, ja tullut
tulokseen että tänä päivänä ei ole suurtakaan merkitystä mitä kannattaa, koska kaikki puolueet ajavat suurinpiirtein samaa..eli minun näkökulmasta vain omaa, poliitikkojen hyvinvointia ajavaa politiikkaa, on aivan sama puhutaanko maahanmuutosta(josta ei siis saa puhua=))vai ulko- tai sisä politiikasta. en ole ennen kiinittänyt niin paljon huomiota sananvapaus kysymykseen, ennen kun Jussi Halla-ahon tapaus sai jonkinasteisen tuomion(lopullinen tulee... tai sitten ei hovissa..) jonka jälkeen Jussin SCRIPTAA lukeneena olen VAKUUTTUNUT siitä että muutosta tarvitaan....ja Jussi Halla-ahon vankkumattomana mielipiteitten jakajana toivoisin että meitä tavallisia, isiä,äitejä ja mummoja ja ukkeja jotka ovat pettyneitä ja jättäneet äänestämättä politiikkaan pesiytyneen mädännäisyyden vuoksi, tekisivät jotain seuraavien vaalien alla...MINÄ ainakin teen...tyttärieni ja itseni puolesta..

Ukkoteeri

Hei kanssa-ajattelijat,

olen alle keski-ikäinen poliisimies yhdestä eteläisen Suomen suurimmasta kasvukeskuksesta.

Näen maahanmuutossa itsessään paljon hyvää ja runsaastikin mahdollisuuksia. Kuitenkin nämä positiiviset asiat toteutuvat lähinnä silloin, kun ihminen muuttaa kohdemaahan maasta, jonka kulttuuri ja tavat eivät ole tulevan kotimaan tapakulttuurin kanssa vastakohtia.

Jokaiseen kulttuuriin on aina sekoittunut vivahteita toisista. Suomalaiseenkin kulttuuriin on tullut paljon positiiviseksi kokemiamme asioita ja ihmisiä; muotia Ranskasta, Pauligin kahvisuku Saksasta ja tietysti omaksemme mieluusti ottamamme Mäkkäri Jenkkilästä.

Nyt maahanmuuttolla tarkoitetaan yksinomaan islamilaisista maista Suomeen suuntautuvaa kansainvaellusta. Kun asiaa puolustetaan, vedetään mainitsemani hyvät kokemukset esille.

On huomattu mitä suuret islamilaiset ihmismassat saavat aikaan länsimaisessä sivistysvaltiossa. Paitsi etten pidä nykyisenkaltaista massamaahanmuuttoa millään tavalla Suomelle hyödyllisenä, pidän sitä valtiollemme ja kulttuurillemme erittäin haitallisena. Siksi olen täällä.

raakis-

Moi!

Olen Tampereella tietojenkäsittelyntradenomin tutkintoa suorittava raumalainen nuorukainen. Foorumin löysin raapaistessani pintaa syvemmältä nykyistä "poliittista korrektiutta" ja sen ympärillä vellovaa mediamyllytystä. Ikää on 22 vuotta ja politiikkaa on tullut seurailtua aktiivisesti parisen vuotta ja jatkossa uskon aktiivisuuteni vain kasvavan.

Harrastuksiini kuuluu basson soitto parissa bändissä ja musiikkityylinä bändeillä on erinäinen hevimeteli. Vaikka nyt voisin jonkin sortin muusikoksi itseäni tituleerata, niin siitä huolimatta harrastan myös kuntoilua :o Lajeina toimivat pääasiassa vapaaottelu ja giryan, eli kahvakuulan, erinäinen pyörittely, heiluttelu ja heittely.

Muutokset, joita nykypolitiikkaan kaipaan, ovat juuri asioista puhuminen niiden oikeilla nimillä, uskallus puhua kaikesta ja katsoa asioita joka kantilta. Itse otan asioihin kantaa, vasta perusteellisen ja monitahoisen pohdinnan jälkeen.
"Suomi on nykyään kansainvälinen, moderni, kohtuullisen suvaitsevainen yhteiskunta, jossa tarvitaan myös afrikkalaisia. Ainakin heitä tarvitaan enemmän kuin autoja Helsingin keskustassa."

- Helsingin yliopiston sosiaalipolitiikan professori Jeja-Pekka Roos blogissaan 29.10.2008

inkkuinkku

morjens!

sain melkein sattumalta vihjeen käydä tutustumas hommaan ja sitä vähän aloin selailla ja mielenkiintoni kasvaa hetki hetkeltä..
ajattelin jotain tänneki raapustaa kun rekisteröitymisen sain hoidettua. :)

inkku..inkku.. pirkanmaan suunnnalta ja ikää 25 kohta puoliin.
paljon mielipiteitä mutta kaikkia ei ehkä tule kerrottua ja luulempa että hyvä niin..

tässä ketjussa näky olevan erittäin monta mielenkiintoista kertomusta..

ja mielenkiinnolla jatkan tämän sivun tutkailua mitä täältä vielä eteen tuleekaan... :)

PaulR

Kristallipalloni kertoo Tampereen Hommakerhon tarvitsevan piakkoin laajempia tiloja tapaamisiinsa! :)

MW

Mistä näitä ****tejä oikein tulee?  ;D

Tervetuloa aktiiviselle, keskustelevalle forumille, jossa tavat ovat kunniassa eikä kuvia kumarrella.

Jyri Suominen

Olen 34v. Turkulainen entinen luottamusmies

Ennen kuin aloitat lukemaan, niin nämä allaolevat asiat ovat omia ehdotuksiani joista olen siis valmis myöskin tarpeen vaatiessa neuvottelemaan !

Ja näitä listattuja asioita tulee vielä varmasti lisää :)

Nykyiseen tilanteeseen saatava useita muutoksia, oman maan kansalaisten
asiat hoidettava ensin kuntoon, eli syrjäytyneille asunnot, vanhustenasiat,
veteraanien eläkkeisiin ja heidän leskille lopuiksi elinvuosiksi saatava tuntuva
korotus, nuorison työttömyys, nuorison opiskelu, syrjäytymiset näiden aiemmin
mainittujen syiden takia ja mielenterveysongelmat saatava myös
kuntoon,opiskelijoiden talouden parantaminen tärkeää erilaisilla toimenpiteillä.

Rahoitukset ja resurssit jaettava valtiossa kokonaan uudelleen.

Ammattilittojen tekemät virheet jäsenille saatava loppumaan, ay-liikkeiden
tilalle oikeita ay-liikkeitä.

Kaikenlainen syrjäytyminen hoidettava kuntoon omasta maasta, kuten
työttömyys ja asunnottomuus.

Vanhukset tekevät itsemurhia yksinäisyyden takia, hoitajilla ei ole aikaa
jutella, vanhusten peseytyminen nykyään vain 1-2 krt kahden viikon
jaksoissa.

Vanhusten ollessa vanhainkodissa, avioliitossa ollutta paria ei saa missään
nimessä erottaa toisistaan, siten että toinen kumppani siirretään toiseen
vanhainkotiin oman pitkäaikaisen kumppanin luota.

Perheille saatava nopeasti apua perheen tukemiseen ilman pelkoa että
huostaanottoja suoritetaan sillä perusteella että kunta saa valtiolta rahaa
sitä enemmän mitä kunta tekee huostaanottoja, kunta ei saa käyttää lapsia
huostaanoton varjolla siihen että saa valtiolta rahaa.

Huonosti palkatuille aloille saatava palkankorotukset vaikka yleislakolla,
osa-aika työntekijöiden käyttö saatava minimiin, kokoaikainen/täysiaikainen
työllistynyt työntekijä oltava työpaikoilla päätarkoitus suhteessa
osa-aikaisen asemaan.

Koulukiusaamiset saatava loppumaan kouluissa, määrärahoja revitään
koululaisille ja nuorisolle muusta vähemmän tärkeästä, koska lapsissa ja
nuorisossa on tulevaisuus.

Opiskelijoiden kurjiin byrokratioihin tehtävä yksinkertainen remontti
asioiden yksinkertaistamiseksi, opintotuen määrän nosto, mihin ei vaikuta
tulot jos opiskeluaika pysyy oikeassa suhteessa opiskelun "vuosimäärään".
Opiskelijat rakentavat suomea meidän aikana ja meidän jälkeen, tähän tulee
myös panostaa asiaan kuuluvalla tavalla.

Terveyshaitoista infoa
Opiskelijoiden, sairaaloiden, päiväkotien, lastenkotien yms. pitää olla
myös turvallisia ja terveellisiä oppimisympäristöjä/työntekoympäristöjä,
lapsilla altistuminen homeitiöille aiheuttaa tietenkin vakavampia ja jopa
pysyviä ongelmia kuin lähes täysi-ikäisillä nuorisolla, ei kuitenkaan tee asiasta mitenkään hyväksyttävää.

Kaikenlainen muu turha byrokratia saatava kuntoon.

Vähätuloisen ei kuulu käydä Kelan, sosiaalikeskuksen, työvoimatoimiston
luukulla jokaisella erikseen. Palvelut hoidetaan siten että työvoimatoimiston sosiaalikeskuksen ja Kelan
toiminnot yhdistetään, tai vähintään kela ja sosso yhdistetään.

Tukien nimikkeitä yhdistetään asiakasystävällisemmäksi sekä yksinkertaistetaan huomattavasti. Kelan opintotukikeskuksen yms. voi lopettaa tuossa vaiheessa.

Vakuutuslääkärit kuuluisi lakkauttaa, ei ole mikään ihme että kansalaisilla
menee luottamus senkin takia että kaksi lääkäriä sanoo että sulla on tuollainen vamma ja vakuutuslääkäri sanoo että se on ollut sulla jo syntymästä saakka yms. selitykset..

Suomi tarvitsee maahanmuuttajia, mutta ei liikaa.
Lisäksi, tarvitsemme sellaisia maahanmuuttajia, joista on myös hyötyä yhteiskunnallemme, eikä vain rasitetta.
Mihin suomi tarvitsee maahanmuuttajia tälläisen taantuman aikana, kun samaan aikaan kansa muutenkin kärsii työttömyydesta ja heikoista elinolosuhteista.
Yhteiskunnan rahat ovat muutoinkin tiukalla, mutta silti rahaa pitäisi
löytyä maahanmuuttajien hyysämiseen, joka tulee erittäin kalliiksi yhteiskunnan kannalta.

Yleinen turvattomuus lisääntyy kokoajan, media vaikenee asioista jos ei
muuten niin valtaapitävien valtapuolueiden ohjauksessa.

Välitön ja takautuvasti voimaan astuva asetus/korjaus nykytilanteeseen
turvapaikanhakijoille: Maassa maan tavalla tai samaan suuntaan takaisin kun
tulikin, lippu kotimaahan tulee paljon halvemmaksi kuin rikollisen turvapaikanhakijan yms. hyysääminen suomenkansan kuluihin tarkoitetuilla varoilla.

Tullin käsiteltävä turvapaikanhakijat välittömästi, nuorien alaikäisten turvapaikanhakijoiden oikeus saada muita lähisukulaisia suomeen erittäin kyseenalaiseksi ja ehdolliseksi pelkästään turvapaikanhakijan omalla tai sukulaisten kustannuksella.

Kaikkien turvapaikanhakijoiden oleskelulupa ehdonalaiseksi ja erilliseen
sopimukseen merkittäväksi hakijan nimi alle, esim. jos tekee muun kuin
kevyen rangaistavan teon, oleskelulupa perutaan ja hakija häädetään maasta,
suomenkielenkurssi, suomen kulttuurin ja lainsäädännönkurssi pakolliseksi
ja myös sopimus ehdoksi turvapaikanhakijalle ja kurssien aloitus 1
kuukauden sisällä maahan tulosta vastaanottokeskuksessa, tilanne tarkistetaan kieli, kultturi ja lakikokein kuukauden välein ja jos ei kurssi mene tarpeeksi hyvin niin oma kotimaa kutsuu.

Maahantulijoiden kouluttamisesta
Eli siellä vastaanottokeskuksissa on opettajat (esim.valtion
palkkalistoilla) jotka opettavat näitä perusjuttuja Suomen laista, kultturista/yhteiskunnasta ja Suomenkielestä
puhekielen harjoittelua jolla tarkoitetaan, käytännön tilanteita jolla pärjää työelämässä jne. Ei mitään kirjakieltä.
jos taas hakijalla lukivaikeus, hän opiskelee suullisesti ja tentit tekee suullisesti, tenttaaminen onnistuu kurssien lomassa, opettaja lähettää tiedot esim. kuukausittain ulkomaalaisvirastolle joka tutkii onko hakijoilla halua vielä jäädä Suomeen ja mitä heidän kanssa sitten menetellään.
Tähäen voidaan erikseen yhdistää suppilovaihe joka poistaa ne ketkä ei siis kursseilla pärjää tai ei halua oppia.

Siihen saakka pakko opiskella kun mahdollinen työlupa tulee hakijalle eteen sekä edistyminen opiskelussa on onnistunut, perusteet pitäisi olla siinä vaiheessa valmiit "työelämää" ja yhteiskunnan pelisääntöjä varten valmiina.
Vastaanottokeskuksissa voisi myös olla ns. kotiintuloajat millä voi koittaa ehkäistä rikollisen menettelyn mahdollisuuksia, kun henkilö tästä on päässyt eteenpäin alkaa todellinen sopeutuminen yhteiskuntaan,
vuokrasopimuksen tekoa asuntoa varten, millä se kustannetaan palkkatuloista vai mistä.

Maahan tulosta työpaikka löydyttävä 1 vuoden sisällä vaikka marjanpoimijana
pohjois-suomesta. Suomesta ei saa tehdä yleistä turvapaikanhakijoiden suosituinta
maata otteita löysentämällä, vaan päinvastoin ehtoja on tiukennettava, lähin maanaapuri kotomaasta vastuulliseksi ottamaan tilanne (turvapaikanhakija) haltuun, oman maan naapurimaat toimikoot lähiauttajina. Vasta kaiken näiden toimenpiteiden jälkeen aletaan hyysäämään/auttamaan turvapaikanhakijoita ja
vain jos valtion kassa sen kestää.

Rikostilastojen laskemiseksi suomessa
vankila ei suurinta osaa vankeja paranna, koska ne on alunperin lähtenyt
jostain mielenterveysongelmista, henkisen kehittymisen keskeytymisistä,
ajattelun vääristymisestä ja kasvuympäristöstä liikkeelle, juomiskulttuuri,
miten vanhemmat on toiminut, hylättynä olemista jne yms. paljon siellä on
myös adhd ja muita diagnosoituja potilaita.

-Eli Hyvin harva vankilassa istuja on ollut koskaan täysin "terve",
rikoslukuja saadaan suomessa varmasti alemmas kun kansa ottaa vastuusta
enemmän lapsista ja perheet saa tukea kun tarve tulee esille jne.
Ennaltaehkäisevä työ on ensiarvoisen tärkeää, sitäkin olen tarkoittanut kun
olen täälläkin ja muualla sanonut että omalle kansalle ensin esim.mielenterveysongelmat kuntoon ja tietenkin rahaa ja resursseja siihen lisää ja sitten vasta tämä turvapaikanhakijoiden liiallista hyysämistä ja
jos valtion kassassa riittää rahaa..

Toisaalta jos hakijoita tänne Suomeen otetaan samalaisesti kuin Ruotsiin,
niin niitä ongelmia ei haluta kuitenkaa tänne.
Eikä "ulkomaalaisia" kuulu laittaa pelkästään yhteen paikkaan asumaan,
maksimi taitaa olla asuinalueella 20% ulkomaalaisia, muutoin homma menee
siten että sinne ei sitten muuta enää Suomalaisia ja tilanne pahenee asuinalueella.
Joka tapauksessa täällä on näiden vieraiden=turvapaikanhakijoiden, oleskeluluvalla yms. olevien on oltava Suomen yhteiskunnan säännöillä ja tajuttava että esim. pakolaiset jotka ovat Suomeen tulleet, nyt heillä on
mahdollisuus olla hengissä tässä maassa, kun sodan jaloista ovat tänne
tulleet, niin kukkoilemaan (esim. rötöstelemään) jos täällä alkavat, niin
ehdollisen oleskeluluvan myötä matkalippu sinne mistä tulikin ja poliisi
toimikoon saatajana.Jos kunnioitus loppuu mahdollisuutta kohtaan - No mercy.

Nuoriso, vanhukset. eläkeläiset, työttömyys, asunnottomuus ja ylipäätään
kaikenlainen syrjäytyminen kuntoon.
Muutamat kansalaiset varastaa kaupoista vain sen takia että pääsevät
putkaan nukkumaan yöksi, kaikki ei voi olla oikein silloinkaan.

Taloudellinen tilanteen kohottaminen
Kotitalousvähennyksen laajentaminen kaikella tavalla.

nämä ylläolevat asiat ovat omia ehdotuksiani joista olen siis valmis myöskin tarpeen vaatiessa neuvottelemaan !

------------------------------------------------
Alla yksi adresseistani:

Kansanäänestyksen lisäys perustuslakiin

Perustuslakiin tehtävä muuto kansan äänestyksen lisäämisestä valtion ja kuntien päätöksentekoon

Suomessa ollaan nyt suunnittelemassa perustuslakiin kansalaisaloitetta.
Mikäli 50 000 tai 100 000 ihmistä tekisi aloitteen jostain asiasta, eduskunnan olisi vastattava siihen. Aloitteella voisi vaatia myös kansanäänestyksiä.

1.Tällä adressilla on tarkoitus vahvistaa että perustuslakiin myös lisätään mahdollisuus koko suomen kansan kansanäänestyksen suorittamiseksi ylläolevalla 50 000 allekirjoituksella.

2.Ehdotetaan lisäystä perustuslakiin että kunnassa vaikuttaviin kansalaisten asioihin saadaan kansalaisaloitteella kansanäänestys asioista joista on kerätty aloitteen mukaisesti 10 000 allekirjoitusta.

3.Pienempiin kuntiin tehtävä pienkansalaisaloite mahdolliseksi siten että puolet asukasluvusta ovat allekirjoittaneet aloitteen joka toteutuessaan mahdollistaa alle 10 000 asukkaan kunnassa kansanäänestyksen suorittamisen.

Rasistiksi haukkuvat minut kuitenkin välittömästi nuo kukkahattutädit yms.
Se on vaan kestettävä :)
Varsinais-Suomen vaalipiirin Muutos 2011 ehdokkaana eduskuntaan.
PAM 2010-2014 Edustajiston varajäsen.
JSN yleisön edustaja ehdokas.

Kalevi Soilander

Quote from: JSuominen on 11.09.2009, 06:29:28
Olen 34v. Turkulainen entinen luottamusmies

Ennen kuin aloitat lukemaan, niin nämä allaolevat asiat ovat omia ehdotuksiani joista olen siis valmis myöskin tarpeen vaatiessa neuvottelemaan !

...

Eli kaikki ongelmat on ratkaistava. Mikäs siinä.

Tämä taitaa olla enemmänkin esittäytymisketju, jossa kerrotaan vähän omista taustoista. Voit esimerkiksi kertoa, oletko sama Jyri Suominen, joka on "Suomen Kansallissosialistisen Työväenpuolueen" (http://skstp-nsfap.webs.com) tyyppejä. Jos näin on, niin kun toisessa ketjussa ehdotat itseäsi Muutos 2011 ehdokkaaksi, niin ajattelin mainita että se ei tietääkseni ole tarkoitettu natseille.

Mutta ei se mitään, tervetuloa foorumille.
Joka niemeen, notkohon saarelmaan VOK:in tahtoisin nostattaa!

mcgruff

Ikää reilu 40. Entinen radikaali jonka kannanotot ja toimintatavat ovat aavistuksen lientyneet ja kultivoituneet 20-vuoden taistelussa tuulimyllyjä vastaan. Itseasiassa pidin muutaman vuoden tauon lopen uupuneena ja kyllästyneenä siihen etteivät ihmiset näe metsää puilta. Tuntui välillä että takkiin tuli sekä oikealta että vasemmalta ainakin Helsingin kaltaisessa paskaläjässä jossa samankaltaisesti ajattelevia tuntui olevan vain kourallinen. Iso kiitos ylläpitäjille että vihdoin löytyi se kanava jossa hienotunteisesti on mahdollista esittää mielipiteensä saamatta heti bannia tai yleistä paheksuntaa.     

Ernst

Luulisi, että maahanmuuttajastakin (mamu., vars.) olisi hienoa tavallasi kokea sanan-, ajatuksen- ja tekojenvapautta, mutta nämä onnettomat haluavat käyttää vain viimeksi mainittua.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

mcgruff

Quote from: M on 15.09.2009, 14:14:59
Luulisi, että maahanmuuttajastakin (mamu., vars.) olisi hienoa tavallasi kokea sanan-, ajatuksen- ja tekojenvapautta, mutta nämä onnettomat haluavat käyttää vain viimeksi mainittua.

Voin käsi sydämmellä vakuuttaa että puolestapuhujia riittää. Sitä paitsi suurinkin suvaitsevaisuus loppuu siinä vaiheessa kun kriitikko avaa suunsa.

Ari-Lee

Tervehdys.
Koillisen konservatiivinen köyhä kriittinen kristitty antikommunisti. Isänmaanpuolustaja, varusmiesvalan muistava aktivisti, keski-ikäinen A1 reserviläinen. Kuninkaan kaartin kunniallisen nimen kainuulainen kantaja, Karjalan siirtolaisen synnyttämä. Koti, uskonto, isänmaa. Siinä vaikuttimeni. Enempää en tarvitse. En kuitenkaan ylivuoda vaikuttimiani vaan päällimmäisenä toimii normaali järjen käyttö, mikä on näköjään unohtunut nykyisiltä maata johtavilta "Jumalan armosta johtaja" -politrukeilta.
Katselen ja lueskelen täällä mielipiteitä. Jos en ota kantaa suokaa anteeksi. Olen joko kylläinen tai en viitsi alentua.

Omat mielipiteeni ovat kyllä aika kriittisiä: Ylikansoitus, globalismi, pörssi, ulkoistaminen, kansallisen omaisuuden myyminen, kilpailuttaminen. Kirosanoja kaikki. Jos edellä mainittu ei johda muuhun niin perikatoon ja kaaokseen, anarkiaan ja lopulta sosialismiin. Mutta nehän olivatkin synonyymejä, oops.

7 miljardia ihmistä etsii paikkaansa pallolla. Annatko tilaa? Jos niin kenelle? Miksi? Miksi et? Entä kun ihmisiä on 8 miljardia? Haluatko nähdä nälkää?
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

SK

Quote from: Ukkoteeri on 10.09.2009, 02:10:10
Hei kanssa-ajattelijat,

olen alle keski-ikäinen poliisimies yhdestä eteläisen Suomen suurimmasta kasvukeskuksesta.

Näen maahanmuutossa itsessään paljon hyvää ja runsaastikin mahdollisuuksia. Kuitenkin nämä positiiviset asiat toteutuvat lähinnä silloin, kun ihminen muuttaa kohdemaahan maasta, jonka kulttuuri ja tavat eivät ole tulevan kotimaan tapakulttuurin kanssa vastakohtia.

Jokaiseen kulttuuriin on aina sekoittunut vivahteita toisista. Suomalaiseenkin kulttuuriin on tullut paljon positiiviseksi kokemiamme asioita ja ihmisiä; muotia Ranskasta, Pauligin kahvisuku Saksasta ja tietysti omaksemme mieluusti ottamamme Mäkkäri Jenkkilästä.

Nyt maahanmuuttolla tarkoitetaan yksinomaan islamilaisista maista Suomeen suuntautuvaa kansainvaellusta. Kun asiaa puolustetaan, vedetään mainitsemani hyvät kokemukset esille.

On huomattu mitä suuret islamilaiset ihmismassat saavat aikaan länsimaisessä sivistysvaltiossa. Paitsi etten pidä nykyisenkaltaista massamaahanmuuttoa millään tavalla Suomelle hyödyllisenä, pidän sitä valtiollemme ja kulttuurillemme erittäin haitallisena. Siksi olen täällä.

Tervetuloa joukkoon nuivaan!

On hienoa saada lisää poliiseja tälle foorumille. Poliiseilla on todella kattava näkemys ihan käytännön ongelmista Suomessa. Toivottavasti osallistut keskusteluun useasti ja toivottavasti asioita esille myös ammattisi näkökulmasta!
"Jag känner mig isolerad där jag bor. Jag är inte rädd för andra asylsökande, men det känns otryggt att i mörker och kyla ta sig till en affär för att handla. Vi kan inte leva så här." - Iziogbe Adodo, från Nigeria

Jaakko Sivonen

Olen vuonna 1988 syntynyt yliopisto-opiskelija Helsingistä. Isänmaallinen ja kansallismielinen olen ollut aina, mutta etenkin Halla-ahon kirjoitukset saivat minut näkemään, kuinka suuria uhkia maahanmuutto ja monikulttuurisuus todella ovat Suomelle. Suomen valtion pitää olla suomalaisten edunajokoneisto, eikä Suomella ole minkäänlaista velvollisuutta elättää muuta maailmaa tai ottaa vastaan maahanmuuttajia. Monikulttuurisuus on kansallisvaltion verinen vihollinen.

Viimeaikaiset hallitukset ovat pettäneet Suomen kansan. Hallituspuolueet ovat selkeästi tehneet päätöksen ajaa Brysselin, Moskovan ja maahanmuuttajien etuja suomalaisten edun sijasta. Isänmaallisten suomalaisten on äänestettävä ehdokkaita, jotka haluavat kääntää mainitun suunnan ja ajaa suomalaisen kansallisvaltion etua.

Olen useassa asiassa arvokonservatiivi. Maahanmuuton ja monikulttuurisuuden vastustamisen lisäksi vastustan ehdottomasti myös Euroopan unionia sekä ruotsin kielen virallista asemaa. Viime sodissa Venäjälle pakkoluovutetut alueet pitäisi mielestäni ehdottomasti palauttaa Suomelle, tyhjinä. Kehitysapu pitäisi mielestäni lopettaa. Yliopistomaailmassa näkisin mieluusti vanhaa kunnon AKS-henkeä nykyisen vihervasemmistolaisuuden, joka näkyy muun muassa Ylioppilaslehdestä, sijasta.
Malo periculosam libertatem quam quietum servitium

Hamsteri

Quote from: Jaakko Sivonen on 20.09.2009, 20:58:25
Olen vuonna 1988 syntynyt yliopisto-opiskelija Helsingistä.

Samaa ikäluokkaa ollaan stadista ja toivottavasti olen myös ensisyksynä yliopistossa ;D

Pidin tälläistä foorumeille kirjoittelua nörtteilynä ja politiikkaa vallan haluisten auktoriteettihullujen leikkikenttänä. Jussin haastattelu kunnallisvaalien alla pakotti kuitenkin muuttamaan mielipidettä.

Vastustan länsimaiden ulkopuolelta tullutta monikulttuuria, pakkoruotsia, vasemmistoa, kehitysapua, ilmastonmuutos hössötystä, Venäjää, nykyistä oikeuslaitosta ja valtiomuotoista hallintoa.

Elättelen utopiaa uudesta Eurooppa -keskeisestä maailmasta, jota määrää jenkkilän sijasta EU ja jonka tarkoituksena on levittää länsimainen, sekulaari yhteiskuntamalli ympäri maailman, anarkokapitalistisella vivahteella.
-Naiset loivat julkisesta sektorista helvetinkoneen, jonka tarkoitus on tappaa sinut monikultturismilla. -Älä luota mihinkään, mikä vuotaa kerran kuussa ja ei kuole. -Kaaos ja Kontrolli.

Nationalisti

Quote from: Karma Police on 21.09.2009, 11:04:02
Quote from: Jaakko Sivonen on 20.09.2009, 20:58:25
Olen vuonna 1988 syntynyt yliopisto-opiskelija Helsingistä.
Elättelen utopiaa uudesta Eurooppa -keskeisestä maailmasta, jota määrää jenkkilän sijasta EU ja jonka tarkoituksena on levittää länsimainen, sekulaari yhteiskuntamalli ympäri maailman, anarkokapitalistisella vivahteella.

Eli vastustat monikulttuurisuutta mutta haluat levittää sitä ympäri maailman.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.

Hamsteri

Quote from: Nationalisti on 21.09.2009, 11:23:23
Eli vastustat monikulttuurisuutta mutta haluat levittää sitä ympäri maailman.

Jep ironista. NIMBY.

EDIT: Huomautus. Taisit quotoida väärän kohdan. <.>
-Naiset loivat julkisesta sektorista helvetinkoneen, jonka tarkoitus on tappaa sinut monikultturismilla. -Älä luota mihinkään, mikä vuotaa kerran kuussa ja ei kuole. -Kaaos ja Kontrolli.

Tsm

Olen hommaillut mukana aivan alusta asti, mutta näemmä unohtanut esittäytyä.

Olen 30. ikävuoden rajapyykkiä ylittävä insinöörismies. Koulutustaustaa useilta aloilta ja riittävästi. Työskentelin erikoiskaupan alalla 10 vuotta, josta sittemmin siirryin rakennusalalle.

Olen vilpittömän kiinnostunut kaikesta muusta paitsi urheilusta.
Erityisenä innostuksen kohteena kaiken mahdollisen entistäminen.

Itse kunnostamani antiikkikirjoituspöytäni päällä on toisella puolella alabasterista tehty Sokrates-pienoispatsas ja toisella kehystetty valokuva eräästä Carl Gustaf Emilistä. Nämä muistuttavat arvoista ja omistautumisesta pahoina päivinä.

Kirjahylly on täyttynyt pääosin Suomen poliittista- ja sotahistoriaa käsittelevillä teoksilla. Seassa on toki muutama romaani, jokunen klassista filosofiaa käsittelevä opus ja kasa ateenaa ja arkeologiaa käsitteleviä opuksia. Avovaimoni onkin ystävällisesti vienyt omat kaunokirjallisuuden helmensä ja paperikantisensta toiseen kirjahyllyyn. Ja kirjahyllyn päällinen on tietysti täynnä erilaisia kameroita.

Ensimmäiset maahanmuuttoon liittyvät mielipiteeni muistan muodostaneeni joskus -91, kun maahanmuuttajat, eli siihen aikaan "pakolaiset" alkoivat herättämään keskustelua. Sittemmin ymmärryksen kasvaessa on ihmetys vain lisääntynyt. Kävin peruskoulun ja lukion itä-vantaan "slummilähiössä". Ko. lähiössä oli kaksi yläastetta, joista siihen toiseen oli sijoitettu kaikki vähäiset ulkomaalaistaustaiset, joten se jota itse kävin oli monoetninen.

Olen monta kertaa vanhan opinahjoni ohi ajaessani miettinyt, minkälaista elo siellä on nykyään, kun aikanaankin se oli varsinainen ongelmapesäke. Miedot huumeet ja alkoholi olivat kohtuu yleisiä koulunkin alueella ja pienet nujakat jokapäiväisiä. Henkilökunta ei voinut olla huomaamatta asiaa, muttei voinut huomatakaan, sillä mitään mahdollisuutta tilanteen hallitsemiseen ei ollut.

Kiteytettynä: Entinen kiljuraggari, nykyinen viski-sikari-kirjasnobi.

TK

Tervehdys vaan foorumilaisille!

Täällä kirjoittelee kolmekymppinen opiskelija/ sekatyöläinen e- savon talousalueelta.
Nuoresta iästäni huolimatta elämän erilaisuuksia on nähty, ja itsekin niissä pahimmillaan rämmitty. 
Luonne on äärimmäisen sovitteleva, mutta määrätietoinen (ts. jos joku asia kolahtaa, siitä ei poiketa).
Toimintaani kuvaa fraasi: Tutki, ennekuin hutkit. Äläkä hutki senkään jälkeen, vaan siirrä rasite,  tai itsesi muualle.

Foorumista ja maahanmuutosta:
Löysin tänne (ja scriptaan) n.vuosi sitten. Siitä asti olen lähes päivittäin vieraillut, tutustunut sisältöön, ja todennut sen koskettavan omaa arvomaailmaani.
Ihmettelyn siemenen maahanmuuttoa kohtaan istutti rakas mummoni 90- luvun alussa, kun hänen naapuri taloonsa sijoitettiin "p*******n m*********a",(opin paljon hellittely nimiä eteläisitä ystävistämme ;D) joilla jotenkin ihmeen kummasti oli varaa esim. lautasantenneihin ja autoihin. Hän kun on karjalan evakko, niin ei oikein sulattanut sellaista hyysäämistä.
Kovasti hammasten kiristystä sekä itselläni, että hänellä aiheutti karjalan evakkojen vertaaminen nykyajan muualta tuleviin "sotapakolaisiin". Ei löydy mitään yhtymäkohtia. Ei vaikka mikroskoopilla tutkisi.

Tulipa tekstiä :o.

Takkutukka

Terve kaikki! Nyt minäkin viitsin kirjoittaa ensimmäisen viestini tänne.

Elikkäs minä olen sellainen 18-vuotias (valkoinen hetero ;) )mies Mynämäeltä. Opiskelen Lukiossa, mutta olen käynyt myös ammatillistakin koulutusta 2 vuotta. Luonteeni on hieman kärkäs, sekä mielipiteeni ovat kuulemma turhan vahvasti ilmaistuja, joten pysyn ihan suosiolla lukijana, enkä pahemmin kirjoittele. Tietenkin, jos tulee oikein pakko, niin silloin näppäimistö sauhuaa ;D

Olen ollut maahanmuuttokriittinen (rasisti! :o ) jo vuodesta 2002 lähtien, kun ensimmäiset afgaanipakolaiset tulivat Kristiinankaupunkiin, jossa ennen asuin. Tämä lähti ihan normaalista yksittäistapauksesta, kun kaverini meni kysymään urheilukentän korkeushyppypatjoilla hengailevilta pakolaisilta, että pääsisimmekö me siihen treenaamaan, mutta saikin vastaukseksi kunnon 1 (myöhemmin 2) vastaan 5 tappelun ja turpaanhan siinä tuli molemmille. Tästä tehtiin kaverini vanhempien kautta ilmoitus sekä poliisille, että vastaanottokeskukseen, mutta mitään ei tietääkseni tehty asialle. Myöhemmin sai kuulla vielä paljon vastaavanlaisia tapahtumia.

Suoran demokratian saaminen suomeen on myös asia, jota kannatan ehdottomasti. Itseasiassa se on asia josta välitän enemmän kuin maahanmuuttokriittisyydestäni, sillä silloin valta olisi oikeasti kansalla ja suomen politiikka olisi myös varmasti enemmän kansanläheisempää (mitä ikinä tarkoittaakaan).

Tänne löysin viime kesäkuussa, kun kaverini (sama, josta puhuin aikaisemmin) linkitti minulle foorumin osoitteen. Aluksi luulin, että täällä on jotain "sieg heil" juttua, mutta hetken luettuani ja selailtuani sain oikean käsityksen paikasta. Tätä kautta löysin myös Jussi Halla-ahon scripta blogin, jossa vietinkin hyvin ison osan ajastani lukien joka ikisen kirjoituksen. Monesti Jussin kirjoituksia lukiessa sai nauraa erittäin makeasti, joten kiitokset siitä hänelle :)

Pahoittelen sekavaa kirjoitustyyliäni, mutta ilmaisukykyni ei ole parhaimmillaan natissä, eikä taida olla muuallakaan :P

Tunkki

Sekavaa? Mistä kohdin? Selkokieleltä näyttää, ja tervetuloa!

must4k44pu

Moron

Moron on ruotsalaisperäinen ilmaus: " morgon ! ", josta edelleen johdetaan tamperelaisittain: moron ! Ruotsalaisia inhotaan maakunnissa. Maakunnissa ei aina tiedetä, että on olemassa paljon, paljon inhottavampaakin porukkaa kuin ruotsalaiset ! Pääkaupunkiseudulla tiedetään paremmin. Siellä vallitsee monikulttuurisuuden kehto.
Maakunnissa ajatellaan, että ovatpa ne perussuomalaiset inhottavia rasisteja. Siellä ei tunneta afrojen todellista luonnetta. Ihmisiä ei ryöstetä ja raiskata maakunnissa.

Luulin pitkään olevani radikaali mielipiteideni kanssa, kunnes päädyin Jussi Halla-Ahon blogien pariin ja tälle foorumille. Mielestäni homma-foorumi on oikealla asialla. Toisaalta meidän tulee kantaa demokratiana vastuu jo tänne otetuista afroista ja muista kriminaaleista. Toisaalta meidän tulee rajoittaa afrojen ym. kriminaalien maahnmuuttoa, koska ko. sakki ei tuo mukanaan ns. reilun pelin meininkiä. Päinvastoin.

Päättäjät, jotka haalaavat maahamme tuota sakkia, eivät ota huomioon, että raakuuksien keskeltä irti revityt jatkavat raakuuksien keskellä kehittyneen maailmankuvansa rakentamista meidän tavallisten suomalaisten pulliaisten keskellä.
Tuohon raakuuteen kuuluvat luonnollisena osana ryöstöt, raiskaukset ja silmitön väkivalta.

Vastarinta on hyödytöntä. Teidät sulautetaan. Mielipiteet ovat kiellettyjä. Keskustelu on kiellettyä.

ajl

Hei vain kaikille! Olen seuraillut scriptaa reilun vuoden ajan ja hommaa muutaman päivän ajan. Forumilla vaikuttaisi olevan mielenkiintoisia ihmisiä ja siksi liityin, toiveena päästä keskustelemaan ajankohtaisista asioista ja ehkäpä avartaa omaa ajatusmaailmaa. "Vaatimattomasti" pidän Sokratesta esikuvanani ja pyrin muistamaan, että en todellakaan tiedä juuri mistään juuri mitään.

Olen 25-vuotias nainen, kotoisin Itä-Suomesta ja pakon edessä muuttanut tänne Suomen ikiomaan Metropoliin. Politiikkaa vain vähän seuranneena olen äänestänyt vihreitä ja vasemmistoa, ajatellen että "siinäpä vasta ihmisten ja ympäristön asialla olevia puolueita, ihmisten ja ympäristön hyvinvointia minä kannatan". Nykyisin aktivoiduttuani seuraamaan enemmän poliittista päätöksentekoa ja argumentointia, epäilen ovatko äänestämäni ehdokkaat kykeneviä minkäänlaiseen omaan ajatteluun saati päätöksentekoon. Haluan edistää käytännön tasa-arvoa ja olen sitä mieltä että tyttöjen pitää punnertaa koulussa samalla tavalla kuin poikienkin. Ja saada leikkiä pyssyleikkejä jos niin tahtovat. Ja naida kenet (ja ketä) tahtovat etc. Löysitte varmaan pointin  ;)

Olen huono argumentoimaan ja vihreä yhteiskunnallisissa asioissa (en viittaa siis puoluekantaan vaan kokemuksen määrään), joten todennäköisesti seurailen enemmän keskustelua kuin itse kirjoittelen forumille.
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety." -B. Franklin

Malmi

Ai täällä oli tämmönenkin thread.  :o

Moro, olen 21 vuotias opiskelija Nokialta, mutta koulua käyn Tampereella. Suomalaisuus, luonto ja erämiestouhu on lähellä sydäntä. Myös videopelit.  ;D

Hommaa on tullut luettua hyvinkin pitkään, mutta päätin tuossa noin kuukausi takaperin rekisteröityä tänne ja antaa näkymättömän tukeni. Välillä voin jotain kirjoittaa, jos asia riipaisee tarpeeksi sydäntä.

Olin ennen ns. suvaitsevainen "hei kaikkia tarvitaan"- mentaliteetillä. Sitten armeijan käytyäni ja hieman matkusteltuani alkoi silmät aukeamaan. Aloin kyseenalaistaan koko touhua ja ottamaan asioista selvää. Olin tutustunut Ellilän kirjoituksiin ja en nähnyt niissä mitään mikä olisi ainakaan itseäni kiihottanut.
Viimeinen naula oli se kuuluisa Pressiklubi, jossa Jussi vakuutti minut. Aloin lukemaan Scriptaa, koska halusin ottaa tästäkin asiasta selvää itse. Scriptasta eksyinkin sitten tänne. :)

Mr. Heat

Bongasin tän ketjun kuin varkain ja vaikka olenkin foorumilla ollut jo pitkän aikaa niin ajattelin valoittaa omia lähtökohtiani.

Eli olen 23-vuotias merenkulun opiskelija stadista(VHM). Olen aiemmin kannattanut(kerran jopa äänestänyt) Kokoomusta lähinnä talouspoliittisista syistä. Kun kuitenkin reilu 3 vuotta sitten ystäväni linkitti minulle scriptan mainiot tekstit, huomasin että maahanmuutto on aikamme tärkeimpiä ongelmia. Kolmissa viime vaaleissa olenkin sitten äänestänyt Persuja, lähinnä siksi koska Kokoomukselta ei ole maahanmuuttokriittisiä ehdokkaita löytynyt(mitä nyt eurovaalien Pöntinen =puhdas hukkaäänien imuri).

Odottelen innolla että Muutos2011 saadaan polkaistua käyntiin, jotta maahanmuuttokriittisyys saadaan aseistettua riittävän tehokkaasti, että kykenemme välttymään omalta Göteborgiltamme.
"Mistä tulikin mieleen, voiko aidosti kuulua Suvaitsevaistoon, jos omistaa muun kuin sekarotuisen koiran?"
- aha

RKVa

Hei, yksi keski-ikäinen täti ilmoittautuu tämän melko miehisen joukon jatkoksi. Olen täällä käynyt lueskelemassa viestejä viime keväästä alkaen. Eksyin tänne melko monen mutkan kautta. Aivan ensimmäisen kerran aloin ajatella mokuilun ongelmia, kun Jenkeissä jo vuosia asunut henkilö muutama vuosi sitten puhelimessa puhui Ruotsista/siitä, ettei poliiseilla & palomiehillä ole asiaa tietyille alueille. Olin lähinnä ällistynyt, kun tieto ei ollut naapurimaahan asti ehtinyt, Jenkkeihin kylläkin, vaikka siellä ei Euroopan asioista tietääkseni tiedotusvälineet kovin kiinnostuneita ole. En asiaa silloin sen ihmeemmin miettinyt. Ulkomaalaislaki + adressi vuoden vaihteessa oli sitten jo herättävämpi asia, ja aloin netistä hakea aktiivisemmin tietoa, aluksi lähinnä ruotsalaisilta sivuilta. Vaikka Ruotsissa ei mokuilun huonoista puolista juurikaan lehdet kirjoittele, löytämäni tiedot olivat silti melkoinen järkytys. Lopulta keväällä uskaltauduin Hommankin sivuille ja huomasin sivuston olevan mainettaan parempi. Siitä lähtien olen täällä käynyt päivittäin lueskelemassa maailman menosta.

Lopuksi vielä vähän naisnäkökulmaa: tuossa mokujen aiheuttamien ongelmien kieltämisessä tuntuu olevan vähän samaa kuin alkoholistien/narsistien uhrien sekä hakattujen ajattelussa: Kielletään ongelmat. Jos ongelmat on pakko myöntää, syy siihen on oma käytös kun ei ymmärrä tarpeeksi, ärsytti toista jne. Ja kaiken kruunaa se, että kaikki annetaan anteeksi, kerta toisensa jälkeen.

ukuli

Morjens.

Itse tulen tänne paljolti sillä mielellä että suhtautumiseni Halla-ahoon on hyvin ristiriitainen ja tahdon nähdä tuleeko tästä jotain järkevää.

Ensinnäkin suhtaudun Halla-ahoon myönteisesti siinä mielessä, että islamin keskiaikaista idiotismia on syytäkin kritisoida, ja on aivan naurettavaa että Halla-aho saa 2000-luvun Suomessa tuomion käytännössä jumalanpilkasta... Tällaista syytettä ei edes voi olla olemassa maallistuneissa länsimaissa. Tällainen on aivan täydellistä oikeudentajun pilkkaa.

Toisaalta suhtaudun Halla-ahoon kielteisesti siinä mielessä, että mielestäni Halla-aho jossain määrin estää maahanmuuttajien sopeutumista Suomeen asettamalla tiettyjä etnisiä ennakkoluuloja maahanmuuttajia vastaan. Omasta mielestäni monikin muslimi tai afrikkalainen voi olla varsin oiva maahanmuuttaja ja olen itse tavannut monia tällaisia tapauksia, jotka ovat muslimeja tai afrikkalaisia ja lähestulkoon tehokkaampia suomalaisessa yhteiskunnassa kuin monet alkuperäiset suomalaiset. En pidä Halla-ahon linjasta, koska mielestäni hän levittää tässä suhteessa ennakkoluuloja maahanmuuttajia kohtaan. Mielestäni on tavallaan väärin Halla-aholta vaatia maahanmuuttajia sopeutumaan Suomeen ja samalla levittää tiettyjen maahanmuuttajaryhmien vastaisia ennakkoluuloja.

Katsotaanpas mitä tästä tulee... ;)