News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Yleinen esittäytymisketju

Started by Pöllämystynyt, 04.01.2009, 03:15:31

Previous topic - Next topic

mökö

No joo,,jospa minäkin esittäydyn. Eli olen 41 vuotias mies pk-seudulta,,ammatillinen koulutus ja toimin esimiehenä monikulttuurisessa työyhteisössä,,joten näkemystä asiaan on kyllä. Sinällään minulla ei ole mitään työperäistä maahanmuuttoa vastaan ja tulen hyvin toimeen näiden ihmisten kanssa, mutta asenne työntekoon on tietyistä maista tulevilla ihmisillä hiemen erilainen kuin mihin me suomalaiset olemme tottuneet. Siis mikäli me tarvitsemme työperäistä maahanmuuttoa,,,nythän emme sitä tarvinne.
Olen myös hyvin huolestunut maamme nykyisestä tilanteesta,,selvästi on havaittavissa että valtion verotulot eivät millään tule riittämään ja maamme tulee velkaantumaan huomattavasti,,tälläisessa tilanteessa olisi mielestäni maahanmuuttoa ja pakolaispolitiikkaa ehdottomasti kiristettävä.
sellaista se on, valssi suviyössä ilman housuja

Direktor

Tervehdys forumille!

Olen tullut Keski-Euroopasta hiljaisemman ja värittömämmän elämän pariin tänne Suomeen muutama vuosikymmen sitten. Olen hyvin kalpea ja saapunut hyvillä mielin jo keski-ikään. Olen sinisen puolueen kouluttama ja heidän pehmoiluunsa kyllästynyt. Yliopisto ja armeija on suoritettu pidemmän kaavan mukaan. Eli vala on vannottu tälle tontille ja sen elämäntavoille. Koskaan en ole tukia nostanut edes vaikeina aikoina, mutta en ole mikään verokuningaskaan. Kieliä osataan (esim. suomea) ja pukuja löytyy maastoon ja juhliin. Brutaalit juomatavat, mutta esiintymis- ja käytöskoulut on käyty. Pikkusormi pystyssä siis kaadutaan pöydän alle. Tällä hetkellä olen johtohommissa perustamassani kansainvälisessä organisaatiossa.
Harrastuksina: Historia ja sotilasurheilu.

Milloin keitti yli?: Kolmesti muuttanut naapurihelvetin takia muualle.

Sus

Jahans... Nyt kun on melkein jo saatu puolue kasaan on ilmeisesti aika esittäytyä...
En ole kirjoitellut tänne aiemmin, mutta lueskellut päivittäin siitä lähtien, kun Scriptan keskustelu siirtyi Homman käsiin.

Olen reilu kolmekymppinen perheellinen duunari Kainuusta. Kävin tarkkailemassa pääkaupunkiseudun iloja kahdeksan vuoden ajan ja vuonna 2006 olin valmis palaamaan niin rakkaille kotiseuduilleni.

Kasvatukseni on ollut erittäin isänmaallinen ja isäukko taisi olla muinoin jopa SMP:n ehdokkaana kunnallisvaaleissa ja muistan pienenä poikana olleeni joissakin kokouksissa ja saunailloissa limonaadia nauttimassa.

Hommassa ei taida olla mukana hirveästi porukkaa maamme tältä kantilta, mutta jos moisia löytyy, niin heittäkääpä viestiä.

Olen tähän saakka nukkunut kaikkien vaalien ohi, koska en ole löytänyt sopivaa puoluetta, jota äänestää. Viime kunnallisvaaleissa meinasin eksyä Persujen joukkoon, mutta onneksi jaksoin odottaa. Nyt näyttäisi siltä, että sellainen löytyy eli Muutos 2011. Allekirjoitan koko puolueohjelman täysin ja uskon, että minun kaltaisia löytynee Suomesta ja paljon.

Kainuutahan hallinoi keskusta-vasemmisto-kokoomuslinja johon täälläkin moni on kyllästynyt. Pari Persua meni läpi viimeksi ja uskon todella, että jopa täälläkin on mahdollisuus Muutokseen :)

Kiitoksia puuhamiehille ja naisille.

Tony Vuori

39-vuotias mies Vantaalta. Olen melko ahdasmielinen ja reviiritietoinen, joskin myös utelias ja sitä kautta ihan potentiaalinen uusiin ihmisiin ja kulttuureihin tutustuja. Olen Perussuomalaiset-puolueen jäsen. Mielenkiinnolla seuraan uuden Muutos 2011 -kansalaisjärjestön muotoutumista puolueeksi ja sitä kautta turvapaikka- ym. maahanmuuttoon liittyvästä politiikasta alettavan puhua myös ohi suvaitsevaisuuspakon.

Homma-foorumilla luen enemmän kuin osallistun keskusteluun. Mitään selkeästi omaa mottoa ei ole tähän heittää mutta sanotaan nyt näin, että "yleistämisellä on tarkoituksensa".

jumahul

Moi

Olen 27-vuotias DI ja toimin esimiesasemassa kansainvälisessä yrityksessä, jonka liiketoimita-alue on hyvin monikulttuurinen. Luultavasti siis kerjään vaikeuksia tänne rekisteröitymällä ;D. Toisaalta muutaman ihmisen henkilökohtainen panostus on näitäkin aiheita jo hieman legitimoinut. Aion kirjoittaa foorumille silloin, kun on aikaa ja jotain sanottavaa.

Harrastuksia ovat elokuvat, tennis, lukeminen, kalastus...

Scriptaa useamman vuoden, vieraskirjaakin muutaman kuukauden ja foorumia alusta asti seuranneena rekisteröitymiskynnys viimeinkin ylittyi; viimeaikojen tapahtumat sekä riittävä määrä henkilökohtaisia monikulttuurisia kohtaamisia (pääasiassa discorahalla toimivien aseman tummien tukipilarien ja kansallispukuisten kanssa) lopultakin tuotti tulosta...

Rekisteröitymistarvetta on myös lisännyt usko siihen, että vielä kaikkea ei ole menetetty ja jotain voidaan myös tehdä. Sekä tietysti Elisa. ;)

Kalevi Soilander

Quote from: jumahul on 29.08.2009, 15:13:46
rekisteröitymiskynnys viimeinkin ylittyi; viimeaikojen tapahtumat sekä riittävä määrä henkilökohtaisia monikulttuurisia kohtaamisia (pääasiassa discorahalla toimivien aseman tummien tukipilarien ja kansallispukuisten kanssa) lopultakin tuotti tulosta...

Eikun ei, olet nyt ymmärtänyt väärin. Tarkoitus on, että kun kohtaa vieraan kulttuurin kasvokkain, niin muuttuu suvaitsevammaksi. Näin kerrottiin minulle sosiaalipsykologian tunnilla yliopistossa jo 90-luvun puolella. Siitä on oikein joku teoriakin.

Mutta tervetuloa kuitenkin! Kumman vauhdikkaasti muuten tuo rekisteröityneiden käyttäjien määrä mennyt ylös tällä viikolla!  8)
Joka niemeen, notkohon saarelmaan VOK:in tahtoisin nostattaa!

Vipunen

Tervehdys kaikille. Kuukausien pituisen, uhkaavan oloisen väijymisen jälkeen täytynee esittäytyä viimeinkin. On ollut mukava huomata, että täällä kirjoittelee kattava läpileikkaus suomalaisista ja kannanotot ovat useimmiten analyyttisia ja pohtivia, varsinkin uutisketjujen ulkopuolella. Edustan itse tätä idealistista, kirjasivistynyttä porukkaa kun olen lukenut humanistista ainetta "Suomen Ateenassa" jo kuusi vuotta. Erityisenä kiinnostuksen aiheena koskien monikulttuurisuutta on ilmiön näkyminen suomalaisessa koulu- ja luokkaympäristössä, tähtäänhän väsyneesi ja kyyniseksi aineenopettajaksi. Kaikkihan tajuavat, että muutenkin levottomassa koululuokassa ei toisista ja kolmansista standardeista ole muuta kuin haittaa.

Politiikasta olen ollut kiinnostunut aina mutta esim. ylioppilaspolitiikka ei minua ole napannut lähipiirini tavoin. Äänestyshistoriaani kuuluu neljä puoluetta - edustan itäsuomalaisen sukuni uutta postmodernin ajan sukupolvea, KePun/Maalaisliiton äänestäjiä löytyy useammasta polvesta. Eurovaaleissa täältä tuli ääni Sampo Terholle, suureksi osaksi juuri Homman keskustelujen ansiosta. Pidin persuja pitkään (ja vieläkin osin) hieman maailmalta sulkeutuneena, primitiivisin defenssein varustettuna sakkina, joille on kuitenkin olemassa selvä rooli suomalaisen politiikan räksyttävänä (vesikauhuisena?) rakkina. Muutos 2011 vaikuttaa sanalla sanoen lupaavalta: Suomi tarvitsee juuri tämän kaltaista kansanliikettä luutuneen konsensuspolitiikan vastapainoksi. Tavoitteeni on vuoden päästä siirtyä huoltosuhteen huonontajasta siihen ryhmään, jolla on epäkiitollinen tehtävä pitää Suomen kansantaloutta pystyssä (kunnes eläkeikä tai todennäköisemmin kuolema korjaa). Suurimpana uhkana tulevaisuuden kannalta pidän islamisoitumista (uskonnon totaalitäärisen luonteen vuoksi) sekä erilaisia kansanryhmille luotuja standardeja, jotka ovat jo nyt vaarassa rampauttaa vapaan julkisen toiminnan Suomessa.

En ole ainoa nuivahtanut lähipiirissäni, mutta se ei tarkoita sitä, etteikö kiivaita väittelyitä maahanmuuttopolitiikasta oltaisi käyty. Kokemuksestani voin sanoa, että aineessamme isänmaalliset henkilöt leimataan hieman tärähtäneiksi luupäiksi, jos ei jopa nojatuolihitlereiksi. Mutta toisaalta tarvitaanhan meitäkin tiedekunnassa, tämähän on juuri sitä rikasta monimuotoisuutta.

Aion kirjoitella foorumille sitä mukaa kun painavaa, perustavaa sanottavaa kertyy. Yksittäisten monikulttuuristen törmäysten kommentoinnin jätän toisille, mutta näitäkin kommentteja tarvitaan. Jatkakaa.
"Maailman kiusana on se, että typerät ovat ehdottoman varmoja ja viisaat täynnä epäilystä." - Bertrand Russell (1872—1970)

Elisa

Quote from: jumahul on 29.08.2009, 15:13:46
Rekisteröitymistarvetta on myös lisännyt usko siihen, että vielä kaikkea ei ole menetetty ja jotain voidaan myös tehdä. Sekä tietysti Elisa. ;)

Sydämellisesti tervetuloa!  :-*
"Kannattaa muistaa, että emme me ole leimallisesti suvaitsematon yhteiskunta, vaan suvaitseva yhteiskunta. Se on minun käsitykseni." -Sauli Niinistö

J. Puranen

Tjänare, medborgare i hommaforumen,

Yhtenä päivänä lueskelin iltapäivälehteä, ja tajusin että tällainen hommafoorumi on, ja kaikki ovat siellä, ihmiset, toimittajat, vapaa keskustelu ja valokeilat. Linssiluteena siis ilmestyn tänne, kahmimaan osani huomiosta.

Olen jossain jo kirjoitellutkin, jos joku muistaa Jussi Purasen, ja Beowulfin esimerkiksi. Nimi Jussi oli täällä varattu, joten jouduin sen lyhentämään. Nimimerkki tulee Maiju Lassilan yhdestä kirjasta, jossa oli minusta purevan karu kuvaus suomalaisuudesta.

Maailmankatsomukseltani olen lähinnä tuomiopäivänjulistaja. Hahmotan todellisuutta uskonnon kautta, mutta on epäselvää mihin lokeroon mahdun uskontojen kentällä. Politiikasta en osaa sanoa.. mihin voisin sijoittua. Mutta jos mennään Kalevalaan, niin samaistun kai eniten Louheen, ja ehkä Pohjolaan. Minua jostain syystä viehättää suomenruotsalaisuus (kuuntelen yleensä radio Vegaa) ja venäläisyys. En voi sanoa olevani erityisen isänmaallinen, olen enemmänkin Taivaan kansalainen, tai sitten koen että maan pitäisi olla äiti, eikä isä.

Tämä tässä. :P

-ile-

Jonninlainen esittäytyminen on minultakin paikallaan. Moi, mä oon Ilkka.

27-vuotta nuori lempee kaiffari ja lähtöisin Riihimäeltä. Vuoden vietin Hämeenlinnassa, mutta nyttemmin nykäisin sata kilsaa pohjoseen ja Tampereelle osuttiin. Elääkseni oon tehnyt jo vähän kaikkea ja haen sitä "omaa" paikkaa. Kyllä mä jo oikeasti tiedän mikä ja missä se on, mutta siitä sitten kasvotusten lisää.

Moku-ilmiö on herätellyt mua jo jonkin aikaa, mutta kun pari vuotta olin eräällä kohtuullisen suurella suomalaisella rautatieliikennettä harjoittavalla yhtiöllä töissä asiakaspalvelutehtävissä, niin alkoi ravistelemaan ihan tosissaan. Sanotaan niin että konduktööri näkee kaikenlaista.

Maan median meno ja valtaeliitin jokeltelut ravistelevat aina aika ajoin, vielä kun harrastan reserviläistouhuja ja -ammuntaa. Siihen lisäksi arvostan yksilön vapautta ja vastuuta, joten keiton ainekset alkoi olemaan kasassa. Jotain tarttis vaan tehrä, niinkuin sanotaan.

Nasse_

Pistetaas esittaytymista pallon toiselta puolelta elikkas from Uusi-Seelanti:

Nimea tai osotteita en lahde sen enempi kertomaan ,mutta tarinan tynkaa hieman.
Maailmaa lahdin katsomaan vaihto-oppilaaksi ja tullut nahty sita sun tata, pistanyt miettimaan onko Suomessa loppujenlopuksi kaikki "ok". Tahto ruveta vaikuttamaan asioihin on alkanut kasvamaan ja tullut keskusteltua parin ystavan kanssa spolitiikasta.

Poliittinen kiinnostus herannyt via Halla-Aho, scripta and Homma forum. Aika nayttaa mihin tama suuntautuminen etenee. Paljon on opittavaa viela edessa ja varmaan jaan foorumi kyylaksi pitaen suurimman osan mielipitesitani itsellani , kun vaarassa olemisen vaara on suuri meikalaisella ainakin omasta mielesta.
   2011  vaaleihin mennessa pitaisi olla jo aanestysiassa ja ei ole viela mitaan havaintoa keta aanestaa. Piraattipuolue, muutos 2011 , perus  S , kokoomus .  Kysymyksia kysymyksia ... Toivottavasti loytyy vastauksia  ennen 2011 vaaleja.

Hatunnosto teille jotka pidatte puljua pystyssa ja rakentamassa parempaa Suomea meille nuorille.

(pahoittelut  'a':n ja 'o' : n puutteesta )

Etta semmosta..

Pirkko Rytköselle rahanjakopäivä tietää kipeää rannetta.

"Eilenkin allekirjoitin parisataa shekkiä, hän nauraa."

Maxwell Smart

J.Puranen, ile ja Nasse!

Tervetuloa joukkoon kummaan!

Ur-ho-man

Melko pitkään on tullut jo "alan" blogeja ja Hommaa sen synnystä asti lueskeltua. Termistö ja vakioläpät ovat hallussa.. Keskityn lukemaan mutta aika-ajoin joutuu itsekin tölväisemään tekstinpätkän muille ihmeteltävksi.

Olen syntynyt 70-luvun lopulla, minulla on tekniikan alan korkeakoulutus, vakituinen työpaikka kansainvälisessä suuressa yrityksessä ja jatkuvat yhteydet ulkomaisiin toimijoihin. Olen ex-teekkari. Kolmen lapsen isä. Kollegoiden ja ystävien joukossa on kansainvälistä värinää ja todella hyviä tyyppejä joiden syntyperä on jotain muuta kuin Suomi. Olen seminuiva, huolestumisen aste on kuitenkin noussut.

Olen huolissani siitä millaisessa Suomessa tyttäreni aikuistuttuaan saavat elää. Olen herännyt myös ymmärtämään suomalaisen yhteiskunnan "sokeita pisteitä". Politiikan puhdasjauhoisuus karisi silmissäni jo vuosia sitten, mutta esim. oikeuslaitoksen anti-riippumattomuus Demloinen kaikkineen on ihan viime aikoina tullut silmille.

Anonyymin nimimerkin takaa on myös helppo kertoa että pyrin mukaan politiikkaan ja ennen pitkää varmasti myös eduskuntaan.

tjuguskegg

Terves kaikille tasapuolisesti.

Olen 22-vuotias Hämeenlinnalainen digitaalisen-viestinnän opiskelija. Alunperin kotoisin Kouvolasta, mutta vuoden verran olen koettanut totuttautua "hämäläiseen kulttuuriin."  ;D Poliittisesti ajatellen olen melkoinen sekasikiö. Sosiaali ja terveyspalveluiden kannalta olen perinteisen oikeisto-vasemmisto ajattelun mukaan melko vasemmalla. Katson myös itseni jollakin tapaa melko arvoliberaaliksi. Kukin tehkööt mitä lystää, kunhan siitä ei ole toisille yksilöille tai yhteisölle haittaa.
En ole koskaan ollut millään tapaa poliittisesti aktiivinen, mutta tähän on tulossa tulevaisuudessa muutos  ;D

Miten päädyin "Hommailemaan?"

Olen melko lailla kypsynyt siihen, ettei mikään nykyisistä puolueista halua keskustella VAKAVASTI maahanmuuttopolitiikasta saatika sitten muistakaan OIKEASTI tärkeistä asioista. Hys hys vaan ja kaikki on hyvin. Kyllähän sokea Reettakin jo haistaa, että Arkadianmäeltä ollaan kustu melkoisen monta gallonaa tavallisten pulliasten pakkiin.

Tjuguskegg

Miniluv

"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

PYO

28-vuotias korkeakoulutettu valkoinen heterotiedemies pk-seudulta. Loukkaannun kovasti epätieteellisyydestä, vaikka taiteellisuus (mm. musiikki ja kuvataide) on toinen minäni. Arvostan realistista ja käytännönläheistä ajatustapaa. Eritoten inhoan kommunikointikyvyttömiä idiootteja. Vaikka koulutukseni on lähinnä teknillistietellinen, omaan silti vahvan tuntemuksen psykologian saralta. Tilastot ja looginen päättelykyky on vahvuuteni ja sympatian puute heikkouteni. Harrastuksiini kuuluu kuvataide, musiikki, tietokoneilla näpertely ja väkivaltaurheilu.
Rakentavat ehdotukset 1,2,3,4

Elisa

Quote from: PYO on 02.09.2009, 00:20:30
28-vuotias korkeakoulutettu valkoinen heterotiedemies pk-seudulta. Loukkaannun kovasti epätieteellisyydestä, vaikka taiteellisuus (mm. musiikki ja kuvataide) on toinen minäni.

Tunnemmeko me toisemme? Jos emme, niin miksi emme?  :)
"Kannattaa muistaa, että emme me ole leimallisesti suvaitsematon yhteiskunta, vaan suvaitseva yhteiskunta. Se on minun käsitykseni." -Sauli Niinistö

PYO

Quote from: Elisa on 02.09.2009, 12:58:09
Quote from: PYO on 02.09.2009, 00:20:30
28-vuotias korkeakoulutettu valkoinen heterotiedemies pk-seudulta. Loukkaannun kovasti epätieteellisyydestä, vaikka taiteellisuus (mm. musiikki ja kuvataide) on toinen minäni.
Tunnemmeko me toisemme? Jos emme, niin miksi emme?  :)
Koska HITLER ja RASSISSMI!!!
Rakentavat ehdotukset 1,2,3,4

Jane Doe

28-vuotias konttorirotta pk-seudulta ilmoittautuu! Foorumia olen seurannut alusta asti, mutta hitaana ja hiljaisena olen vasta nyt saanut sanaisen arkkuni kantta raotettua.

Nuivistumiseni on tapahtunut hiljalleen ja alkujaan eksyin tänne seurattuani Jussin kirjoituksia. Sekä Scriptassa ja Hommassa minua viehättää erityisesti tapa kaivaa todellinen sanoma punavihreähumanistikukkahattuhattarabullshitin alta, eli tietynlainen mediakritiikki, mitä ei koskaan harrasteta liikaa.

Ai ni, nimestäni, koulutuksestani ja harrastuksistani joku voisi luulla minua vastapuolen myyräksi, joten niistä sitten ei enempää. Muistakaa silti, että nuore(hko)t naispuoliset paperinpyöritteljätkin voivat aidosti olla nuivia! ;)
Wippajei!

Eurytmistinä alkaa mielikuvitus elää..

Politologi

Tervehdys kaikille!

Täällä alle kolmekymppinen, Yhteiskuntatieteellisessä tiedekunnassa Tampereella opiskellut demarien jäsen. Scripta on luettu läpi ja foorumia seurattu satunnaisesti alusta alkaen.

Jokinen

Olen 17-vuotias lukiolainen Helsingistä. Luokittelisin itseni sosiaalisesti liberaaliksi maltilliseksi nationalistiksi. Vanha ei aina tarkoita huonompaa, tai uusi parempaa. Valtiovallalla kuuluisi mielestäni olla suurempi rooli moraalisena kasvattajana.

Kannatan todella tiukkaa maahanmuuttopolitiikkaa. Koskien etenkin kaukaisista kulttuureista tulevia, joilla on huomattavasti runsaammin opittavaa suomalaisesta kulttuurista, kuin esimerkiksi Euroopan sisältä saapuneella. Asioihin on tultava muutos, koska esimerkiksi Ruotsissa, jossa maahanmuuttajia on noin 19% kansasta, ei enää sellaisen vähemmistön, ja paikoittain enemmistön, karkoitus olisi mahdollista. Vastustan todella vahvasti sitä, että tuo vähemmistö kasvaa Suomessa niin suureksi, että kohdataan sama tilanne.

Mielestäni olisi myös tehtävä selväksi, ettei Suomen kansalaisuus tarkoita suomalaisuutta. Suomi kuuluu niin poliittisena kuin taloudellisenakin alueena Suomen kansalle, kuten myös Suomen kulttuuripiirikin. Suomen kansa on "muuttumaton". Suomen kansaan kuuluvat ne, jotka ovat täällä syntyneet, loput ovat vieraita. Vaikka vieraat viipyisivät kauan, ja jopa jäisivät asumaan, ei heistä ikinä tule osaa perhettä. Näin voisi kuvailla tapaani ajatella asiaa.
"Dum Roma deliberat, Saguntum perit"
- Yhteiskunnalliseen päättämättömyyteen viittaava sananlasku antiikin Roomasta.

Thor

Olen 29-vuotias yliopisto-opiskelija. Nuiva olen oikeastaan ollut koko aikuisikäni, eli siitä lähtien kun realismi vei voiton teini-iän idealismista. Tai oikeammin sanottuna siitä lähtien kun ymmärsin, että nimenomaan holtiton maahanmuutto varsinkin meille täysin vieraista kulttuureista nakertaa niitä ideaaleja joihin uskoin, ja uskon edelleen. Näkemykseni tasa-arvosta, demokratiasta, sananvapaudesta ja uskonnonvapaudesta muutamia mainitakseni eivät ole muuttuneet miksikään.

Erityisesti muslimien vähittäisesti maahanmuutolla ja suhteellisesti nopealla lisääntymisellä toteuttama rauhanomainen invaasio Eurooppaan uhkaa jo muutaman kymmenen vuoden aikajänteellä romuttaa nämä kulttuurimme ja yhteiskuntamme arvopilarit. Vastustan henkeen ja vereen länsimaiseen kulttuuriin hysteerisellä pakkomokutuksella istutettua itsetuhotoimintoa; kaiken meille tärkeän nimissä meidän pitäisi antaa kaiken meille tärkeän tuhoutua. Kaikki muut kulttuurit tuntuvat olevan suojelemisen arvoisia, mutta länsimaisen ihmisen tulisi jatkuvasti kulkea jokin epämääräinen syyllisyystaakka harteillaan, pyydellä anteeksi ja nöyristellä. Pelottavinta on, että tämä aktualisoituu nyt jo oikeuskäytännössä. Hitleriläisiä oppeja kansojen geneettisestä rikollisuudesta saa soveltaa suomalaisiin, mutta somalialaisiin sarkastisena kohdistuva vastaava vie lakitupaan. Ja tämä tapahtuu OMASSA maassamme...

Tiivistettynä voisin sanoa kannattavani monikulttuurista maailmaa, en monikulttuurisia yhteiskuntia. Erilaisuus ei ole rikkautta siinä vaiheessa kun siitä sotketaan kaikkia vahingoittava sekametelisoppa.  

Edit: parit typot

Eversti Nuiva

Olen 45-vuotias entinen nahkapää, nykyisin lähinnä pälvikalju. Asunut työn takia siellä sun täällä, nykyisin pääkaupunkiseudulla. Kiinnostusta riittää ulkomaalaisten poispotkaisemiseen siinä määrin,että meinaan uuden Puolueen ehdokkaaksi. Olen rauhoittunut vuosien aikana kovastikin, mutta silti tuntuu hyvältä,kun lama nostattaa nyrkin pystyyn suomalaisten keskuudessa. Taloudellinen puutos voi olla henkisen kasvun aikaa!

Mielestäni HOMMA nousisi paremminkin,jos täällä uskallettaisiin tuoda rohkeammin esiin ulkomaalaisten aihettaumia ongelmia. Keskitytään pelkästään Islamiin eikä olla tarpeeksi rohkeita puhumaan muiden ryhmien asioista. Esim. Venäjän nousu ja taloudellinen valta Suomessa, samoinkuin Israel/juutalaiset olisivt asioita joihin olisi syytä ottaa kantaa. Näitä pyrin omalta osaltani tuomaan pöydälle Homma-puolueessakin, enkä usko olevani yksin. Veljespuolueet esim. englannin BNP on valinnut avoimen reippaan linjan, ja nyt on jo EU-parlamentissakin väkeä!

EDIT/Admin:
Mehän emme kenenkään oikeaa tukan pituutta tai ajatusmaailmaa voi tietää, joten Eversti Nuiva voi ja saa olla vaikka surusilmäinen hippityttö, joka on entinen kettuaktivisti. Kaikki ovat maailmankatsomukseen katsomatta tervetulleita foorumille. Mutta HommaForumin säännöissä on ihan pienen pieniä rajoituksia sen suhteen, mitä aihepiirejä ja millaisia ilmauksia täällä sallitaan.

Kaikkien uusien käyttäjien kannattaa aivan ensimmäiseksi tutustua HommaForumin sääntöihin!

Aktivia

Mää päätin rekistöröityä nytte ku oon pyöriny täällä varmaan vuoden. Eijjoo ollu kauheesti sanottavaa. No joo yritän tällä foorumilla olla vähä rauhallisemmin tuppaan katos vähän innostumaan välillä, jos oikee suututtaa. Oon lukiolainen Uudeltamaalta päin ja varmaan lempi aineita on matikka ja fysiikka ku ne multa luonnistuu parhaiten, kielet taas ei jaksa oikeen innostaa. Jos äänioikeutettu olisin, äänestäisin Halla-ahoa ja tykkään varsinkin Halliksen sarkastisesta tyylistä, joka jaksaa naurattaa ja sisäpiirihuumori on aika hauskaa :). Oon kyllä jo aika turtunut näihin natsi provoihin, joten luulen ettei mopo karkaa käsistä.

Nimeksi olis voinu laittaa kans "Kyynel", mutta se olis ollu ehkä liian sarkastisen vakava. Tää taas on ton Ralphin kuvan kanssa aika... no ei kauheen vakavasti otettava. 8)
Todellisuus on pelaamisen puutteen aiheuttama illuusio.

KJ

"äänestäisin Halla-ahoa ja tykkään varsinkin Halliksen sarkastisesta tyylistä"

Tervetuloa Aktivia! Sarkastinen tyyli, ja varsinkin sen ymmärtäminen on iso plussa hommaa lukiessa. Vielä vähän kyynisyyttä ja väsynyttä huumoria päälle, niin eiköhän siinä olekin Homman lukemisen alkeet hyvin kasassa.
What would Gösta Sundqvist do?

crni

Tervehdys, olen hieman alle 30 vuotias insinöörismies Kemistä. En ole syntyperäinen Kemiläinen, vaan ajelehdin tänne Kemijoen virran mukana 7 vuotta sitten opiskelujen merkeissä napapiirin toiselta puolen. Tuota Kemin maahanmuuttojuttua olen vähän seurannut sivusta. Olen perheetön, vastikään uudelleen sinkkuuntunut, poden vakavaa autohulluutta ja työskentelen perusteollisuuden parissa.

Olen valkoihoinen, heteroseksuaalinen, oikeakätinen ja kiltti tavallinen asuntovelallinen suomalaismies. Rakastan saunomista, hyviä oluita ja tykkään katsella kun naisilla on korkokengät. Paitani olen aina silittänyt itse. Maahanmuuttokriittisyyden lisäksi minua leimaa myös katkeruus sukupuolten kaksoisstandardeja sekä yleensäkin kaikenlaista miesten demonisointia kohtaan. En ole vasta Audikohun myötä herännyt, vaan olen seurannut tätä touhua jo pidempään ja lisäksi minulla on parisuhdehistoriaani liittyviä juttuja joista ajoittain ammennan tätä katkeruutta. Sananvapauskysymykset ja median moraali painavat myös usein mieltä.

Olen Hommaa ja Scriptaa lueskellut vasta noin kuukauden, ja meininki "kolahti" minuun välittömästi. Itse en varmaankaan tule tänne kovin aktiivisesti kirjoittamaan, mutta lukemaan kyllä sujuvasti senkin edestä. Yksi syy tähän on se, että mulla tuppaa v-arvot nousemaan näiden asioiden kanssa niin nopeasti etten kykene sellaiseen asialliseen tutkivaan journalismiin, jota tänne kirjoittavat yleensä harjoittavat.

Lokal

Hyvää päivää minunkin puolesta. Ikää löytyy sopivat 24 vuotta, sukupuoli on mies ja opiskelu on päätoiminen tehtävä ja "tulonlähde". Jyväskylän Yliopistossa IT-alalla siis yritän edetä vielä seuraavat 2 vuotta sen kuuluisan maisterin paperin perässä. Tuolta sitten suunnaksi tietenkin hyväpalkkainen paikka jonkin miellyttävän yrityksen/organisaation johtoportassa.

Politiikka ei ole ollut mikään intohimon kohde oikeastaan koskaan. Historia on aina kiinnostanut, ja varsinkin 1900-luvulla tapahtuneet poliittiset mylläkät kyllä jaksavat viihdyttää edelleen. Silti mitenkään selkeästi ei ole politiikka meikäläisen sisälmyksiin päässyt. Nyt kuitenkin lähiaikojen tapahtumat, niin miellyttävämmät, kuten Muutos 2011 -puolueen alkumetrit, ja inhottavammat, kuten maahanmuuttolakiin liittyvät rävellykset, ovat ajaneet kohti aktiivisempaa otetta. Eli nimeni ajattelin kyllä uuden uljaan puolueen kannattajakorttiin läväyttää.

Henkilökohtaisemmat mielenkiinnon kohteet löytyvät tuolta musiikin puolelta ja elämää ohjailee paljolti elämän ja kuoleman ihmettely hieman myös mystisemmiltä kanteilta. Ja koska asiat tuntuvat jonkin verran toisiinsa vaikuttavan, heijastelevat niin elämänkatsomus kuin poliittinen pohdinta suuntaan jos toiseenkin. Vaikka en todellakaan ole missään määrin kettutyttöyden tai hippiaatteen kannattaja (lähinnä päinvastoin), hattua nostan korkealle luonnon kohdalla. Vaikka hyvinkin oikeasta laidasta politiikkaa katselen, en silti mielelläni ratsastaisi luonnon kustannuksella.

Tähän mennessä kokemukset niin Hommasta yleensä kuin maahanmuuttokriitiikin työmyyristä ovat kyllä olleet oikein mainioita. Tokihan suuressa kasassa pohjalta löytyy myös pilaantumisen merkkejä, mutta entäpä sitten? Sen verran vahva on pohja, etteivät pienet virheet suurta asiaa kaada.

Selvästi on tunteja kertynyt, ja reilusti, hienon asian eteen. Toivottavasti Homma, Muutos 2011 ja muut suuret ja pienet paremman elämän puolesta puhujat jatkavat kulkuaan kohti menestystä.

Blanc73

Olen 35v mies Oulusta. Liikuntahulluus, työnarkomania ja kiinnostus maailman historiaan ovat paheeni ;D Olen It-alalla töissä ja saman firman leipää on syöty jo 14v.
Viime vuosina politiikka ja sen aktiivinen seuraaminen on alkanut kiinnostaa yhä enemmän. Olen huolissani Suomen tulevaisuudesta ja siksi päätin rekisteröityä tälle palstalle, jotta pääsisin keskustelemaan hengenheimolaisteni kanssa. Suomen Sisun jäsen olen ollut jo pitempään, koska koin jopa kansalaisvelvollisuudekseni tehdä jotain konkreettista.
Asiat ovat lyhyessä ajassa menneet todella huonoon suuntaan maahanmuuttopolitiikan osalta. Mediassa vihreävasemmiston ääni kuuluu näkyvästi, mikä ei ole yllätys kun ajattelee mihin poliittiseen kenttään suurin osa toimittajista kuuluu. Ihmisten on aika herätä, ennenkuin on liian myöhäistä!

"Somaleissa on korkeasti koulutettuja runsaasti mm. koneinsinöörejä, Soile Syrjäläinen on huomannut. Heidän todistuksensa on vain jäänyt Somaliaan, hän toteaa."

Erikoislääkäri ja terapeutti Pirkko Brusila: "Muslimeilla seksuaalisuuden käsite on kantasuomalaisia laajempi."

Maastoporsas

Olen kolmikymppinen mies uudeltamaalta. Entinen duunari ja nykyinen pikkuvirkamies. Koulutukseltani hitsaaja. Puoluesuuntautuneisuuteni on mallia sekatyömies ja siviilisäädyltäni naimisissa. Ei lapsia mutta toivottavasti jonain päivänä.

Harrastan (mikäli kolmivuorotyöltä jaksan) tietokonepelejä, roolipelejä, ammuntaa, uintia, sienestämistä ja lukemista. Koitan myös rankaista rautaa säännöllisen epäsäännöllisesti. Nautin ylellisyydestä, hyvästä ruuasta ja oluesta ja koitankin näitä harrastaa sen verran mitä virkamiehen palkasta pystyn  ;).

Olen laiska mutta tarmokas, tulisieluinen mutta lempeä, ja vaikka noista harrastuksista ei sitä ehkä voisi päätellä niin luonteeltani olen aikamoinen karju  :P

Olen seurannut reilun vuoden verran Scriptaa jonne osuin sattumalta ja sitä kautta alkanut seuraamaan enemmänkin maahanmuuttoon ja monikulttuurisuuteen liittyviä asioita. Allah-lahon blogin kautta tutustuin tähän Hommaankin.

Minua ottaa päähän kaikki nykyiset puolueet (suureksi ihmeekseni huomaan että vanhoista puolueista vähiten ärsyttää Vasemmistoliitto, vaikka Vasemmistonuoret tekevätkin parhaansa että mielipiteeni muuttuisi), joten todennäköisesti äänestän seuraavalla kerralla mitä tahansa järkevän tuntuista uutta puoluetta. Tämä uusi Muutos puolue todennäköisesti saa ääneni. En kuitenkaan äänestä yhden asian puoluetta vaan odotan puolueelta järkevää kantaa joka ikiseen asiaan mitä politiikassa käsitellään.

Elisa

Quote from: crni on 07.09.2009, 18:23:23
Olen valkoihoinen, heteroseksuaalinen, oikeakätinen ja kiltti tavallinen asuntovelallinen suomalaismies. Rakastan saunomista, hyviä oluita ja tykkään katsella kun naisilla on korkokengät.

Hyvä!

Quote from: crni on 07.09.2009, 18:23:23
Paitani olen aina silittänyt itse.

Ei hyvä!

Tervetuloa!  :)