News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Yleinen esittäytymisketju

Started by Pöllämystynyt, 04.01.2009, 03:15:31

Previous topic - Next topic

kommentoijatar

- Parikymppinen nainen
- "Hyysään mamuja" ammatikseni
- Ajatusmaailmaltani en ole perinteinen "hyysäri"
- Olen "humanisti mutta myös realisti"

Maahanmuuttopolitiikkaa ja sen ympärillä pyörivää keskustelua olen seurannut vasta noin vuoden verran (hissukseen), kiinnostus nousee - omat mielipiteet vielä muodostumassa, mutta mitään radikaalia ajatteliaa minusta ei saa kirveelläkään, tosin yhdestä olen ehdoton: kaikkien tulisi elää ja toimia MAASSA MAAN TAVALLA!

ajuha

mitä on hyysätä maahanmuuttajia ammatikseen?, olet ilmeisesti monimuotoisenosaamiskeskuksenvastaava-ajeluttaja?

kommentoijatar

Ei ole tittelini ihan tuollainen. Jätän toimenkuvani mielikuvituksenne tulkittavaksi.

Heikki Luoto

Olen Heikki Luoto, 39-vuotias tamperelainen ohjelmistosuunnittelija, kaupunginvaltuutettu, tarkastuslautakunnan jäsen, Perussuomalaisten valtuustoryhmän puheenjohtaja.

Taisi olla vuoden 2005 loppua, kun törmäsin Jussi Halla-ahon Scriptaan ja sain tietää maahanmuuttoon liittyviä asioita, joita tiedotusvälineet eivät olleet saattaneet yleisön tietoon, ja joiden alistaminen julkiselle kansalaiskeskustelulle oli kielletty. Minulle oli karu kokemus huomata, että yltiöidealistiset ihmiset olivat löytäneet uuden poliittisen uskonnon nimeltään monikultturismi, jonka kustantajiksi ja koekaniineiksi he haluavat meidät tavalliset ihmiset. Vastaavaa todellisuuskielteistä menoa näki 80-luvulla, jolloin uskottiin kommunismiin välittämättä romahtavasta Neuvostoliitosta kantautuvista tiedoista.

Maahanmuuttokeskustelun avautumisessa on menty eteenpäin hurjasti. Viime syksynä suostuessani ehdolle Jussi Halla-ahon suosittelemana ehdokkaana lokakuun 2008 kunnallisvaaleihin, olin vielä epävarma siitä, pystytäänkö Suomessa välttämään muualla Euroopassa tehdyt maahanmuuttopoliittiset virheet. Usko tulevaisuuteen vahvistui, kun pääsin kunnallisvaaleissa läpi monen muun maahanmuuttopolitiikasta huolestuneen ehdokkaan kera. Yritän olla äänestäjieni ja vaalityötäni tehneiden ihmisten luottamuksen arvoinen. Olen ajolähdön kaltaisesti päätynyt kaupunginvaltuutetuksi ja Perussuomalaisten valtuustoryhmän puheenjohtajaksi, minkä seurauksena minun on näissä luottamustehtävissä opittava nöyrästi uusia kunnallispolitiikkaan liittyviä asioita – paljon myös maahanmuuttopolitiikkaan liittymättömiä asioita.

Toivoisin ihmisten pyrkisivät enemmän vaikuttamaan yhteisten asioiden hoitoon eli kiinnostuisivat politiikasta, sillä jos ette ole ajamassa valtuustoissa ja lautakunnissa yhteisiä asioita, niin sinne päätyy ihmisiä, jotka ajavat joko omia tai resurssit unohtaen koko maailman asioita yhteisön kustannuksella. Turha valittaa politiikan likaisuudesta, jos ei ole itse valmis yrittämään politiikan tason nostamista laittamalla itseänsä peliin. Kansa saa itselleen ansaitsemansa poliitikot.

Lopuksi toivon, että sopivassa tilanteessa rohkeasti avaudutte maahanmuuttoasioista lähipiirillenne, sillä julkisrahoitteisetkaan tiedotusvälineet eivät sitä puolestanne tee. Mielipiteisiisi vihamielisestikin reagoiva voi joskus myöhemmin tajuta, että kerroit vain rehellisesti asiain tilan ja tajuaa että huonon viestin tuoja ammuttiin turhaan.

Sananvapauden vastaiselle Facebookille korvaava vaihtoehto: MeWe
mewe.com/i/heikkiluoto

ramjet

Olen 24v nuiva, perinteisiä arvoja kannattava pirkanmaalainen opiskelija. Äänestämässä olen käynyt jo 6 vuoden ajan (ilmeisen tuloksetta...) ja olen ainakin jossainmäärin kiinnostunut yhteiskunnallisista asioista.
Asiakseni katson vaikuttaa parhaani mukaan siihen ettei Suomi muutu lähi-idän maaksi ja että mahdollisilla lapsillani olisi oikeus omaan kieleen ja kulttuuriinsa huolimatta suomalaisuuden junttimaisesta imagosta.

Natsismista kuitenkin sanoudun irti, enkä edes suostu kuuntelemaan kommentteja joiden mukaan oman edun, kulttuurin ja elämäntavan vaaliminen olisi jotenkin yhteydessä 30-40 -lukujen tapahtumiin.
Omana ihanteenani olisi yhteiskunnallisella tasolla jonkinlainen terveellä tavalla itsekäs sveitsiläinen demokratia jossa päätöksiä ja linjauksia ei tehdä ainoastaan yhden miehen salaisilla hiihtoretkillä vaan kansan tahdon mukaan, oli tahto sitten kuinka junttimainen ja nuiva tahansa.

Tiedän että hommalle ollaan helposti lätkimässä hakaristileimaa päälle joten kovin montaa postausta tulen tekemään, sillä katson parhaaksi olla hiljaa ellei sitten ole jotain asiallista sanottavaa. 

taipale

Vaikka tuskin kauhean aktiivinen keskustelija tulen olemaan, kun lähinnä vain jatkan seuraajan roolissa, on kai asiallista esittäytyä.

Olen 22-vuotias opiskelija Varsinais-Suomesta. Sen, mikä poliittinen suuntautumiseni, ei pitäisi näkyä teksteissäni liian usein, koska olen tietoisesti päättänyt olla liittymättä puoluepolitiikkaan ennenkuin "tiedän mistä puhun", enkä välttämättä silloinkaan. Opiskelualani liippaa aika läheltä politiikkaa ja yhteiskuntatieteitä yleensäkin, ja olen sellaista tyyppiä, että haluan aina tietää niin paljon kuin mahdollista, ennen kuin puhun.

Hommaforumille eksyin aikoinaan, koska tiesin hyvin vähän asioista joista täällä keskustellaan - en tunne lähipiiristäni yhtäkään maahanmuuttajaa, tai ylipäätänsä ketään joka olisi huomattavasti elänyt heidän lähipiirissä. Minulla ei ole yhtään negatiivista EIKÄ positiivista tarinaa, mutta kaikkialla on niitä yhä enemmän. Päädyin itse hommaan Ajankohtaisen Kakkosen keskusteluohjelman jälkeen, kun huomasin molempien väittelypuolien tuovan esille yhtä viallisia mielipiteitä. Se, kuinka paljon julkisessa elämässä politiikan parissa työskentelevät ihmiset joutuvat sanojaan varomaan, osoitti sen että asiasta kiinnostuneena ei ole muuta vaihtoehtoa kuin tulla kuuntelemaan siitä forumilla, jossa harvaa sensuroidaan, ja kaikkia rohkaistaan kertomaan mielipiteensä. Huomasin ajattelevani, että jo pelkästään tämän myöntäminen ja tämän ratkaisun harkitseminen tekisi minusta ehkä (?) rasistisen (???). Kun tulin järkiini, ymmärsin että ehkä juuri siksi tämä on ainoa oikea vaihtoehto, koska eihän tuossa ajattelutavalla mitään järkeä ole.

En koe vielä olevani nuiva, mutta en usko, että Hommaakaan olisi syntynyt ilman tarpeeksi asiallisia syitä, jotka johtavat ei-epätavalliset, ei-rasistiset ihmiset ajamaan näitä asioita. Luottamukseni suomalaiseen mediaan asioiden kertomisessa kansalle on ollut aika pitkään jo pohjamudissa, samoin tapa jolla poliittista keskustelua asioista käydään. Haluan jatkossakin nähdä asiasta keskustelua, jossa hienostelu, kiertely ja poliittinen korrektisuus eivät vahingoita tietoa.

Ainoa "ääri"mielipide joka minusta saadaan usein irti, on se että monikulttuurisuus ja moniuskonnollisuus eivät ole mielestäni sama asia. Koen olevani hyvin kulttuuri-harrasteinen ihminen ja monien mielestäni olisin hippi jos tuntisivat minut muuna kuin internetissä yhtenä uutena anonyyminä - sillä ei ole merkitystä. Mutta uskonnoista kumpuaa paljon pahaa, kristinuskosta aikoinaan ja tietyissä maissa (Yhdysvallat) edelleen, myös islamista aikoinaan ja edelleen yhä useammissa maissa. En halua päästä islamilaisista eroon - koska ihminen on erehtyväinen ja voi oppia - mutta itse Islamin uskosta en perusta, enkä näe siinä muuta kuin negatiivista. Kyseisen uskonnon viralliset edustajat ovat minulle velkaa lausuntoja ja tekoja jotka osoittavat sen pystyvän elämään moniKULTTUURISESSA maailmassa sivistyneesti, ennenkuin tämä mielipide muuttuu.

Jatkakaa! Minä kuuntelen ja ehkä joskus vielä kommentoinkin. :)

Inca

Olen parikymppinen opiskelija kovalta tieteenalalta yliopistosta. Maailmankatsomukseni on jossain uusliberaalin markkinatalousliberaalin ja arvokonservatiivin välimaastossa. Arvokonservatiivi olen käytännössä kaikessa muussa elämässäni, talousasioissa kannatan vapaata sääntelemätöntä markkinataloudda ja mahdollisimman vähän valtion puuttumista talouteen, siitä uusliberaalius.

Maahanmuuttoasioissa olen aina ollut nuiva, nuivistumiseni ei ole tapahtunut minään ihan viimeaikoina, vaan sosiaalitapauksiin ja elintasopakolaisiin olen aina suhtautunut hyvin kielteisesti. Isänmaallisuus on minulla verissäni, vaikka olenkin asunut myös muualla euroopassa. Rehellisin perustein tapahtuva asiallisella syyllä oleva lähinaapurikulttuureiden välinen maahanmuutto on mielestäni ihan okei, mutta liian nykypolitiikka ja kaikenlaisen eksotiikan haaltaminen maanpetosta.

Rankkuri

Insinöörismiehiä tässä ollaan ja kohta diplomi-etuliitteellä. Erittäin leipiintynyt nykyiseen menoon. Pitkän sivusta seuraamisen jälkeen ajattelin myös itse liittyä joukkoon tummaan :D

Morsum

25-vuotias Atte Salmi Oulusta. Politiikkaa ja yhteiskuntafilosofiaa olen harrastanut jo vuosia, ja kirjasto on suosittu käyntikohde. Paras ystäväni on muutama harva ihminen ja tietokoneeni, joka on erittäin tehokas pelikone <3. Kuulun vähemmistöön, mutta en kerro että mihin. Työskentelen turvallisuusalalla, eli paskaduunissa. Tästä huolimatta palkkaa tulee enemmän kuin ehdin sitä kohtuudella käyttämään. Inhoan prekariaattia.

Vastustan nykyistä maahanmuuttopolitiikkaa, mutta olen erittäin allerginen rasismille. Tunnistan allergiani vuoksi hyvin helposti rasismin, joka on naamioitu mukakriittisen maahanmuuttopolitiikan vastustuksen vaatteisiin. Tällaista väkeä halveksin ihan yhtä paljon kuin sosiaalituristejamme.

En pidä demokratiaa yhteiskunnallisen kehityksen multihuipentumana, sillä en luota normaalin rahvaan kykyyn tehdä päätöksiä, saatika edes kiinnostua niistä. Iltalehden ja Helsingin Sanomien yleisöpalstat ja keskustelualueet toimikoon olemassaolonaan argumenttina tälle.

LGBTQ, harajukufashion, rainbowfashion, BLM, ACAB, NATO,
https://www.instagram.com/morsumi/

tohvelieläin

Vasta tänään rekisteröidyin Hommaan, mutta pidemmän aikaa on tätä tullut seurailtua. Paljon olen lukenut Intterneetin ihmeellisessä maailmassa myös Yrjöperskelettä ja Scriptaa. Maahanmuuttoasiat alkoivat kirvoittaa mieltä muutama vuosi sitten, kun muutin kotikonnuilta (lue: vaaleanpunaisesta kuplastani) pääkaupunkiseudulle. Ennen suhtautumiseni maahanmuuttajiin oli aikalailla objektiivisen neutraali, mutta nyt on kerääntynyt sen verran huonoja tosielämän kokemuksia moisista, että asiaa on oppinut tarkastelemaan moniulotteisemmin.

22-vuotias oikeustieteen ylioppilas olen, mutta mielummin tituleeraan itseäni jonkinsortin yhteiskuntatieteilijäksi kuin juristiksi. Oikeustieteen ylioppilaisiin liittyviin stereotypioihin en suostu samaistuimaan - suurin osa oikkareista on vallan kauhean tekopyhää ja pinnallista sakkia! Oman alan työelämää olen päässyt seurailemaan (yksityisellä asianajosektorilla) tässä jonkin aikaa, ja tuntuupi kaikki siellä nähty ja kuultu vain vahvistavan maahanmuuttovastaisuutta.

Yksittäisiä ihmisiä en suostu leimaamaan yleistysten varjolla ja rasisti en missään nimessä ole. Koko hmiskuntaa tuppaan välillä halveksumaan, enkä haluaisi kompastella omaan nokkeluuteeni, kuten monet itsensä luomakunnan kunkkujen lajiin lukevat tekevät. Omassa keskinkertaisuudessa ja kuolevaisuudessa tulee pään sisällä ryvettyä usein, mutta toisaalta valintanani on olla yksinäinen sielu, mikä tarkoittanee myös sitä, että pahana tapanani on osin kohottaa itseni jalustalle. On vain harvoja ihmisiä, joiden kanssa aidosti viihdyn. Tässä suhteessa vetoan epäsosiaalisuuteen, mutta todellisena ongelmana taitaa olla lievä inho ihmisiä ja ihmiskuntaa kohtaan. Suuri halveksunnan kohteeni ovat myös ihmiset, jotka mukautuvat muiden esittämiin radikaaleihin mielipiteisiin vain, koska on sikahienoa, kun on niinku radikaaleja mielipiteitä.

Tulikohan tästä nyt vähän turhan kärkevä kuva minusta. :D Ihan leppoisa ihminenhän mä loppupeleissä olen.

mctimo1967

Olen 42v MIES, töissä kansainvälisessä yrityksessä ulkomailla(öljy- ja kaasubusiness), tiipii on kyllä Suomessa. Olen Scriptaa lukenut jo kauan joten Hommaan oli pakko liittyä.Tällä hetkellä olen Norjassa, täällä on samat ongelmat kuin Suomessa. Parhaillaan tapetilla on Mullah Krekar jota norskit eivät pysty karkoittamaan vaikka mies uhoaa julkisesti ties mitä ja kertoo kouluttavansa taistelijoita. Pian jihad on arkipäivää kaikkialla.

M.

Quote from: femacco on 22.07.2009, 16:30:33
Olen hetero ja minulla on pitkät hiukset ja hoikka varsi. Tykkään urheilla ja käyttää korkokenkiä.

Toivottavasti et saa kohtuuttoman paljon yksityisviestejä peräkammarin pojilta.

Kalle

Enpä ole tänne vielä tainnut kirjoittaa joten laitetaan...

Olen jonkin verran alta kolmekymppinen VHM (velkainen heteromies). Olen ajatusmaailmaltani humanisti. Minulle ihmiset ovat tärkeämpiä kuin ideologiat tai instituutiot. Haluan elää vauraassa, turvallisessa ja reilussa Suomessa ja uskon, että juuri tuo reiluus on paras tapa tuottaa turvallisuutta ja myös vaurautta. Olen siis hyvinvointivaltion vankka kannattaja ja vaikka olen aika hyvin tienaava ylempi toimihenkilö maksan veroni ilomielin, jos tiedän että varat käytetään hyvin. Arvostan yhteisvastuuta, mutta mielestäni myös yksilöllä pitää olla vastuu omista tekemisistään. Haluan elää maailmassa jossa on arvoja ja ihanteita. Jos nyt ei mustaa ja valkoista niin kuitenkin muuta kuin vain tasaisia harmaan sävyjä. Siispä inhoan relativismia, yliymmärtämistä ja erilaisia tiedostavia sosiologisia selityksiä, jotka vievät yksilöltä kokonaan vastuun tekemisistään. Pidän itseäni suvaitsevaisena ja lähtökohtaisesti hyväksyn jokaiselle oikeuden olla ja toimia omalla tavallaan niin kauan kuin se ei aiheuta muille haittaa.

Olen pohjimmiltani luontoihminen ja pidän arvossa Suomen luontoa ja haluan sen säilyvän. Ympäristönsuojelu on minulle myös ennenkaikkea järkikysymys. Vaikka suhtaudun tietyllä perusvarauksella esim. vihreiden touhuun ja tiedän että sieltä löytyy paljon hörhöilyjä ja ylilyöntejä, niin taustalla on myös oikeaa asiaa. Sellainen "en minä VHM:nä mistään viherpiipertäjien jutuista välitä" -asenne kertoo mielestäni yleensä lähinnä haluttomuudesta evoluution suoman aivokapasiteetin käyttöön.

Suhtaudun kriittisesti "monikulttuuriseen" maahanmuuttoon, koska se nakertaa yhteiskunnasta juuri niitä vaurautta, turvallisuutta ja ennenkaikkea sitä reiluutta. Monikulttuurinen Suomi näyttäytyy kylmänä ja kovana. Juuri niinkuin monikulttuuristumisen myötä on käynyt niin monelle maalle. Kun ei ole mitään yhteisöä, ei ole mitään yhteistä, minkä eteen ihmiset olisivat valmiit tekemään uhrauksia. Olen omin silmin nähnyt aika monelta eri kantilta että monikulttuurisuus (sanan tiedostavassa merkityksessä) ei toimi. Pelkään myös mielestäni aiheellisesti, että tiettyjen vieraiden vaikutteiden leviäminen ja kritiikitön hyväksyminen tuhoaa niitä tärkeitä arvoja joita tänne on suurin uhrauksin rakennettu ja joista satun henk.koht tykkäämään (sananvapaus, yksilönvapaus, tasa-arvo, toisen yksilön kunnioittainen jne). Pidän suuressa arvossa oikeudenmukaisuutta ja siksi ihmisiä eri vaa'alla punnitseva ja tekopyhä monikulttuurisuusideologia aiheuttaa puistatuksia.

Maahanmuuttokriittisyys ei aiheuta minulle mitään omantunnontuksia, koska kannatan syvästi kehitysmaiden auttamista ja tiedän, että hyvin kohdennettuina (ei korruptioapuna) samoilla resursseilla autetaan satakertaista määrää ihmisiä paikan päällä.

Äänestäjä

Quote from: M. on 22.07.2009, 16:44:27
Olen hetero ja minulla on pitkät hiukset ja hoikka varsi. Tykkään urheilla ja käyttää korkokenkiä.

Toivottavasti et saa kohtuuttoman paljon yksityisviestejä peräkammarin pojilta.

Tuli ihan sama mieleen.  ;D

Ei vaan. Tervetuloa. On hienoa saada lisää naiskirjoittajia.

Jos politiikka oikeasti kiinnostaa ja uskot että sinulla on annettavaa, niin luulisi uudessa puolueessakin olevan käyttöä.
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."
"Our lives begin to end the day we become silent about things that matter."-Martin Luther King, Jr.
Howler monkeys are the loudest monkeys. Their deep, howling calls can be heard more than 5 kilometers

Elisa

I AM NOT A BITCH, I AM THE BITCH.
"Kannattaa muistaa, että emme me ole leimallisesti suvaitsematon yhteiskunta, vaan suvaitseva yhteiskunta. Se on minun käsitykseni." -Sauli Niinistö

MustaLeski

Quote from: femacco on 23.07.2009, 20:26:21
kenkämieltymys olivatkin mainitsemisen arvoisia asioita.

Tunnustaudutko kenkäfriikiksi? Ymmärrätkö miksi on saatava juuri ne yhdet Jimmy Choot vaikka luottokortti tutisee pelosta? Tekikö sydämeen kipeää kun Sinkkuelämää Miranda poksautti lapsivedet Carrien uusille Manoloille?

Jos vastaukset kysymyksiini on "Kyllä", merkkaan sinut mustaan kirjaani toiseksi sukulaissielukseni  :-*

MustaLeski

Karkea

Tykkään urheilla ja käyttää korkokenkiä.
Kuin myös. Tervetuloa.
Jos ees joku joskus jottain, muttaku ei kukkaan koskaan mittään, ku aina kaikki vaan.

SK

Tilaa sitten tämmöinen...
(http://rlv.zcache.com/i_am_not_a_bitch_i_am_the_bitch_but_thats_ms_tshirt-p235030580526120011q9iu_210.jpg)
"Jag känner mig isolerad där jag bor. Jag är inte rädd för andra asylsökande, men det känns otryggt att i mörker och kyla ta sig till en affär för att handla. Vi kan inte leva så här." - Iziogbe Adodo, från Nigeria

MustaLeski

^Uuh, pitääkin heti tilata tai painattaa tuollainen! Vaaleanpunaisena!

PaulR

Naiseni päällä oli pari vuotta sitten toppi, jossa luki "anti-feminist". Hiukan arvelutti kulkea käsikkäin Suomessa. Hymyilytti kyllä. Ihan oma pukeutumisratkaisu.

Elisa

Quote from: sisukaskriitikko on 23.07.2009, 21:35:58
(http://rlv.zcache.com/i_am_not_a_bitch_i_am_the_bitch_but_thats_ms_tshirt-p235030580526120011q9iu_210.jpg)

Minulla on jo toppi alkuperäisellä kirjoituksellani.
"Kannattaa muistaa, että emme me ole leimallisesti suvaitsematon yhteiskunta, vaan suvaitseva yhteiskunta. Se on minun käsitykseni." -Sauli Niinistö

Ano Nyymi

Quote from: Elisa on 23.07.2009, 21:58:41

Minulla on jo toppi alkuperäisellä kirjoituksellani.

Laita kuveja tulemaan...

Karkea

Aivan liian löysä paita: minäkun ainakaan en ole mikään muumimamma.

Furthermore: I am the Mrs Bitch;
*ja menee nyt ostamaan mustat korokepohjalliset piikkikengät*;
*Visalle  :P*.
Jos ees joku joskus jottain, muttaku ei kukkaan koskaan mittään, ku aina kaikki vaan.

MustaLeski

Quote from: Karkea on 24.07.2009, 10:04:57

Furthermore: I am the Mrs Bitch;
*ja menee nyt ostamaan mustat korokepohjalliset piikkikengät*;
*Visalle  :P*.

Kuvia kehiin! Itse suosin Masteria.

Sami Järvinen

Tässä on tullut notkuttua Hommassa kutakuinkin päivittäin tuosta vuodenvaihteesta lähtien, mutta enpä ole sitten aiemmin ottanut asiakseni rekisteröityä käyttäjäksi. Ajattelin nyt viimeinkin korjata tilanteen loistokkaan perjantaipäivän kunniaksi. Eli tervehdys vaan kullekin säädylle!

Yleisesittelynä sanottakoon, että olen 28-vuotias koiraspuoleinen ihmislajin edustaja Keski-Suomesta. Valkolakilla ja merkonomin papereilla ei vielä pahemmin korkeakoulutuksesta puhuta, mutta Siperia sekä elämänkoulu ovat sitten vastanneet vähintäänkin välttävästä täydennyskoulutuksesta. Leipätyökseni häärin taloushallinnon puolella (suomeksi: olen konttorirotta), mutta se varsinainen valo elämään tulee musiikkihommista sekä esoteerisemmista mielenkiinnonkohteista.

Kuten niin moni muukin porttiteorian vahvistava tapaus, minäkin olen eksynyt Homman pariin lähinnä Scriptan kautta. Syynä jokapäiväiseen palaamiseen tänne on paitsi oivaltavat ja syväluotaavat kirjoitukset myös käsinkosketeltavasta närkästyksestä kumpuava sarkasmi, ironia ja huumori muutenkin.

Olen ollut aikaisemminkin huolissani suomalaisten perusarvojen ja maahanmuuttovirran mukanaan tuomien ongelmien yhteentörmäyksestä, mutta vuosi sitten alkanut lopullinen herääminen todellisuuden karuuteen on potkinut minua tekemään voitavani sen eteen, että tämän synkän nykykehityksen voittokulku päättyisi mahdollisimman pian. Käytännössä tämä tarkoittaa äänestämisen ja muun vaikuttamisen lisäksi lähipiirin ja tuttavien aktiivista herättelyä asian vakavuuteen.

Ennen ajattelin typerästi, että äänestäminen on turhaa, sillä on lopulta sama, ketkä niitä salkkuja kantavat - kuitenkin ovat vain samaa sakkaa eri kuorissa. En enää. Ennen uskoin naiivisti, että valtamediaan voi maassamme pääsääntöisesti luottaa. En enää. Ennen uskoin, että maassamme saa harrastaa järkipuhetta ilman sanktioita. En enää.

Kaikista puutteistaankin huolimatta olen pitänyt Suomea mitä parhaimpana paikkana elää ja en siksi pysty mitenkään sisäistämään sitä, miksi tätä ollaan romuttamassa tietentahtoen toistamalla ne samat virheet, joista muualla maailmassa on maksettu - ja tullaan maksamaan - suorastaan sietämätöntä hintaa.

Optimistina uskon, että peli ei vielä ole osaltamme menetetty, kunhan vaan saamme käännettyä kelkan ajoissa. Tämä ei onnistuisi alkuunkaan ilman niitä lukuisia kriittisiä ääniä, jotka Hommankin kautta ovat alkaneet ihmisten korvissa kaikumaan ja jotka ovat ravistelleet heitä hereille poliittisesta koomastaan - itseni mukaanlukien. Juuri tätä tarvitaan.

En ole mitenkään järin aktiivinen keskustelija messulaudoilla, mutta kannan kyllä korteni - tarpeellisen tai tarpeettoman sellaisen - kekoon tilanteesta ja tuntemuksesta riippuen.

Se siitä selonteosta... Jatkakaamme.
No shit, warlock.

Maxwell Smart

Tervetuloa samankaltaisesti ajattelevien joukkoon! 8)

Kaptah

Tervetuloa. Et ole läheskään ainoa musiikinharrastaja täällä. Jopa foorumin kaksi näkyvintä hahmoa ovat kitaristeja.

Jos muuten kaikista maailman musiikinharrastajista koottaisiin bändejä, jokaisessa bändissä olisi varmaan 20 kitaristia.
"Krimillä nähdyt joukot olivat paikallisia itsepuolustusjoukkoja. Kuka tahansa voi ostaa univormuja kaupasta."
- V. Putin 4.3.2014

"Viimeaikaiset tapahtumat Krimin niemimaalla osoittivat sotilasvoimiemme uudet laadulliset kyvyt ja henkilökunnan korkean moraalin."
- V. Putin 28.3.2014

Karkea

Okle

Minäkin otin vihdoin asiakseni rekisteröityä käyttäjäksi. Olen 26-vuotias, itä-Suomessa asuva miespuolinen henkilö. Koulutukseltani diplomi-insinööri, töissä energia-alalla. Harrastuksina jouten olo ja lukeminen. Maahanmuuttokriittinen olen ollut lähes aina, viime aikoina kriittisyys on yltänyt lähes katkeroitumiseen asti.

Homman löysin suurin piirtein noin vuosi sitten, ja olenkin aktiivisesti lueskellut ihmisten mielipiteitä ja väittämiä, jotka ovat toisinaan ilahduttaneet ja toisinaan suututtaneet. Oma viestilukumääräni tulee tuskin tuosta ihan hirveästi kohoamaan; pysyn usein sivustaseuraajana ja jostain syystä oma kynnys kirjoittaa on suuri. Minulla on vahvoja mielipiteitä ja ideoita, joita en syystä tai toisesta aina halua tai uskalla tuoda esille (teilaamisen pelossa mitä luultavimmin). Toivotaan, että tähän tulee kuitenkin muutos.

Tulevaisuudelle toivon aktiivisuutta. Suomessa kaikilla on oikeus omaan mielipiteeseen, oli se sitten päättäjien mielestä kuinka epämieluisa tahansa. Toivon, että nämä keskustelut eivät jää vain tänne, samoin ajattelevien luettavaksi. Toivon, että mielipiteemme saadaan kuuluviin. Mika Waltarin loistavassa kirjassa Sinuhe halusi kysyä "Miksi?". Meidänkin pitää saada kysyä kuuluvasti: Miksi?