News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Tilanne kuumenee Ukrainassa (Katso ohjeet alusta!)

Started by kriittinen_ajattelija, 02.12.2013, 17:08:05

Previous topic - Next topic

Lasse

Quote from: Hämeenlinnan Oraakkeli on 18.10.2022, 19:34:43
Quote from: Emo on 18.10.2022, 19:08:47
Minäkin hyväksyn sen. Se onkin harvoja asioita joita Ukrainan sodassa hyväksyn.
En hyväksy mm. sitä, että Suomi on niitä harvoja maita Euroopassa joka pitää pakotteita Venäjää vastaan täydellisesti,kun moni muu maa edelleen ostaa ryssiltä kaasua ja öljyä ja turistitkin pääsevät Venäjältä näihin maihin edelleen.

Jotenkin vaikutat olevan poliittisesti heikkolahjainen, kuten Paasikivi

Tämä osa-alue keskustelussa tuntuu pääsevän miinakentän läpi kohdealueelle.

Paasikivi-Kekkosen linja tuntuu omaan tassuun paljon prudentiaalisemmalta, kuin Eljas Erkko - Jussi Halla-aho - Sanna Marin sota-akseli.

Kun Euroopan talous rommaa kovempaa, kuin lähes ikinä sähkön keksimisen jälkeen, niin kansalaiset tulevat nousemaan takajaloilleen, ja monet jopa lopettavat määkimisen. Jos makthavaret haluavat jatkaa valitsemallaan polulla, niin tiedossa on vastaavasti myös ennennäkemätöntä repressiota, kuhmuja ja ruhjeita.

Neukkukuution itsemurhayksiössä on kiva palella, kun on lääkitys kohdallaan...
NOVUS ORDO HOMMARUM

Emo

Quote from: dura0 on 20.10.2022, 15:08:01
Quote from: Socrates on 20.10.2022, 14:09:25
Tuskin olen ainoa, joka on kyllästynyt näihin itkupotkuraivareihisi.

Jospa otat välillä hiukan happea ja palaat asiaan vaikka sitten jos joukkotuhoaseita aletaan käyttää.

Joskus kannattaa noudattaa myös itse, myös omia, neuvojaan.

Olen miettinyt pitkin matkaa, että kuinka hyödyllistä on miesväen  istua päivät pitkät katselemassa sotavideoita, ja raivoamassa netissä kaalisopasta, mahorkasta ja ryssästä ja Ukrainasta, tankeista, droneista, aseista ...

Tuota kun muutaman kuukauden tai vuoden tekee, niin on ihan ryytynyt jo itsekin, masentunut ainakin.
Se on mielestäni yhden sortin selviytymistä niin yksilötasolla kuin kansakuntanakin, ettei ryve paskassa.

Olen noudattunut omaa neuvoani, en ole yhtään sotavideota katsonut.

Nuivinator

En muista tiedä, mutta itse katson mieluummin videoina kuin livenä. Ja kun olen niitä videoita ja kuvia tarpeeksi monta katsonut, niin olen tässä sitten myös tehnyt monenlaisia juttuja joista valtaosasta en ole täällä mitään meuhkannut.
Nimitys paperiton laittomasta maassaolijasta on kuin kutsuisi huumediileriä paperittomaksi farmaseutiksi tai myymälävarasta kuitittomaksi asiakkaaksi.

Hämeenlinnan Oraakkeli

Quote from: Lasse on 20.10.2022, 15:15:56

Paasikivi-Kekkosen linja tuntuu omaan tassuun paljon prudentiaalisemmalta, kuin Eljas Erkko - Jussi Halla-aho - Sanna Marin sota-akseli.

Kun Euroopan talous rommaa kovempaa, kuin lähes ikinä sähkön keksimisen jälkeen, niin kansalaiset tulevat nousemaan takajaloilleen, ja monet jopa lopettavat määkimisen. Jos makthavaret haluavat jatkaa valitsemallaan polulla, niin tiedossa on vastaavasti myös ennennäkemätöntä repressiota, kuhmuja ja ruhjeita.

Neukkukuution itsemurhayksiössä on kiva palella, kun on lääkitys kohdallaan...

Ryssänmielisten toiveajattelua tuommoiset. Saksa kaatuu omaan paskaan energiapolitiikkaansa, ja muut saavat asiansa ensivuoden aikana kuntoon.

JoKaGO

Quote from: Lasse on 20.10.2022, 14:51:08
Ukrainassa "asustelee" monia eri kansallisuuksia, joita on tosin ymmärtääkseni pyritty ukrainalaistamaan.

Mielipiteet vaihtelevat, onko tämä hyvä vai paha, mutta isoveli idässä ei ole siitä oikein tykännyt, minkä vuoksi osin nytkin on trabelseja.

Tuo Ukrainan itäinen isovelihän se onkin juuri se kirkasotsainen ja mitä oikeutetuin moittimaan muita vähemmistökansojen kohtelusta  :facepalm:
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

Gamma

Jos siviilien suojeleminen on lännessä ehdoton ykkösasia, josta ei neuvotella, miksi lännen ydinasedoktriini sitten nojautuu vastaiskuun, joka tuhoaisi itse sivilisaation? Miksi länsi ei yksipuolisesti luovu strategisista ydinaseistaan, koska niille ei voi juurikaan olla mitään sellaista sotilaallista käyttöä, joka ei olisi samalla sotarikos?

Suntio

Quote from: toumasho on 20.10.2022, 15:02:20
Pakko sen on olla niin, että Venäjä on kokemassa ennennäkemättömiä tappioita tässä sodassa ja tämä tapahtuu hyvin pian.

Mahtaako tuolla Ukrainassa siis tapahtua tuplaromahdus ryssien osalta? Uutiset ja twiitit kertovat, että örkit ovat vetäytymässä Khersonin lisäksi myös Zaporizzian ydinvoimalan alueelta.

Ken elää, näkee. Jos joku on liian hyvää ollakseen totta, se ei yleensä ole totta.

Itse jaan tässä tapauksessa Carl Bildtin pelot: evakuoidaan Herson siviileistä ja vetäydytään sieltä. Sitten kun Ukrainan armeija on paikalla, niin taktista sisään.

QuoteRuotsin entinen pääministeri Carl Bildt pohtii Twitterissä syitä sille, miksi Venäjän miehitysjoukot "evakuoivat" jäljellä olevia siviilejä Hersonin alueelta.

Hän pelkää kaikkein pahinta.

– Sen (siviilien "evakuoinnin") epäillään olevan valmistautumista sotilasoperaatioihin. Onko tarkoituksena tehdä kaikesta pelkkää taistelukenttää millä tahansa aseella? En ymmärrä, että (Vladimir) Putin voi hyväksyä vetäytymisen.

https://www.verkkouutiset.fi/a/venaja-tyhjentaa-hersonia-carl-bildt-pelkaa-pahinta/
"Emme tiedä erheittemme kantomatkaa" (CMX)

Happiness Is A Warm Gun

Lasse

Quote from: JoKaGO on 20.10.2022, 15:47:28
Quote from: Lasse on 20.10.2022, 14:51:08
Ukrainassa "asustelee" monia eri kansallisuuksia, joita on tosin ymmärtääkseni pyritty ukrainalaistamaan.

Mielipiteet vaihtelevat, onko tämä hyvä vai paha, mutta isoveli idässä ei ole siitä oikein tykännyt, minkä vuoksi osin nytkin on trabelseja.

Tuo Ukrainan itäinen isovelihän se onkin juuri se kirkasotsainen ja mitä oikeutetuin moittimaan muita vähemmistökansojen kohtelusta  :facepalm:

Hienosti missasit pointtini!

Keskustelu on turhaa, kun kaikki on naulattu jo kirkon oveen, ja kaikki siitä eroava on pelaamista Putlerin pussiin.

Ei neuvotteluja, vaan liikkuvat taakse ja rautaa rajalle. Isät ylpeinä katsovat poikiaan jne...

...................

Väykkäketjusta:

Quote from: Jorma M. on 06.07.2022, 12:39:49

Jäsen DuPontin poimimiin lainauksiin liittyen.

Väykkä ei mielestäni ole yhdessäkään kohdassa välttämättä (tai täysin) väärässä. Joissakin jopa osittain oikeassa.

Ymmärrän mielestäni aiheen tulenarkuuden täysin. Ja että millaista vihaa kokonaisuus herättää. Mutta Suomen media on jo pitkään toiminut Venäjävastaisuudessaan samoin kuin EU-fanatismissaan. Eli vähintäänkin epäviisaasti. Harmaassakin on sävyjä.

Jotain Suomesta kertoo se, ettei täällä saa olla yhtään mitenkään eriävää mielipidettä siitä miten Suomen olisi järkevää menetellä Venäjän suhteen.

Omasta mielestäni Suomen koronapolitiikka, EU-politiikka ja Venäjäpolitiikka muistuttavat kaikki toisiaan jonkinlaisessa tyhmyydessä.

Ja Suomessa kun ollaan, niin Putin-leima tulee lärviin heti jos erehtyy olemaan nyansseista eri mieltä.

Amerikka on siitä nasta mesta, että sananvapaus on yhäkin edes jotenkin arvossaan, ja saa sanoa, aikas paljon, vaikka joku ei tykkäis.

Taistelu Britanniasta aikoihin London Timesissa listattiin saksalaisten radio-ohjelmien aikatauluja, kun natsit yrittivät propagandoida (?) kanaalin takaa. Eivät britit pelänneet puheita. Jos oma asia on kunnossa, uskaltaa altistua keskustelulle, jossa joku toinen voi olla ihan eri mieltä, jopa aivan väärässäkin.

Ei lättymaahan uskovien määrän vähäisyys johdu pelkästään keskustelun puutteesta, pikemminkin päin vastoin.

Bonuksena vinkki sellaisille, jotka saattaisivat haluta joskus katsoa, mitä esimerkiksi RT (Russia Today) tarinoi nykyisin. Useat saitit ovat blokattuja koko Euroopan alueella, mutta Brave-selaimen yksityisikkuna käyttäen Tor-verkkoa pelittää, joten jos joku haluaa selata, vaikka larpaten, että "asustelee" USA:ssa, niin sana vapautuu...
NOVUS ORDO HOMMARUM

dura0

Quote from: Emo on 20.10.2022, 15:18:44
Quote from: dura0 on 20.10.2022, 15:08:01
Quote from: Socrates on 20.10.2022, 14:09:25
Tuskin olen ainoa, joka on kyllästynyt näihin itkupotkuraivareihisi.

Jospa otat välillä hiukan happea ja palaat asiaan vaikka sitten jos joukkotuhoaseita aletaan käyttää.

Joskus kannattaa noudattaa myös itse, myös omia, neuvojaan.

Olen miettinyt pitkin matkaa, että kuinka hyödyllistä on miesväen  istua päivät pitkät katselemassa sotavideoita, ja raivoamassa netissä kaalisopasta, mahorkasta ja ryssästä ja Ukrainasta, tankeista, droneista, aseista ...

En tiedä kumpi on hyödyllisempää, lukea droneista vai kirjoittaa ihmisistä jotka lukevat droneista. Mutta suurin osa ihmisistä on täällä huvista ja mielenkiinnosta. Vain pieni osa voi olla vastentahtoisesti esimiehen pakottamana kirjoittamassa. Joka tapauksessa kenenkään ei pitäisi olla täällä pakotettuna.

Jostain syystä osalla on tarve vaatia suurelle Venäjälle tasoitusta. Pieni Ukraina menestyy liian hyvin. Erikoista jos tuntee Suomen historian Venäjän kanssa. Takana voi olla poikkeuksellinen maailmankäsitys, putinismi tai kotikieli.

toumasho

Quote from: Gamma on 20.10.2022, 15:54:52
Jos siviilien suojeleminen on lännessä ehdoton ykkösasia, josta ei neuvotella, miksi lännen ydinasedoktriini sitten nojautuu vastaiskuun, joka tuhoaisi itse sivilisaation? Miksi länsi ei yksipuolisesti luovu strategisista ydinaseistaan, koska niille ei voi juurikaan olla mitään sellaista sotilaallista käyttöä, joka ei olisi samalla sotarikos?

Missä sillä tavoin lukee, että sivilisaatio tuhotaan vastaiskussa? Vain hyökkääjä tuhotaan ja jos/kun se on Venäjä, niin se tarkoittaa Venäjän tuhoamista. Venäjä ei ole sivilisaatio, tai lakkaa olemasta sellainen sillä hetkellä, kun se yrittää tuhota muita sivilisaatioita, eikä sen tuhoaminen millään tavalla tuhoa sivilisaatioita muualla tällä planeetalla, vahingoittaa vain. Kuolleita toki tulee satoja miljoonia, mutta hyökkääjä, eli Venäjä, katoaa kokonaan. Muutaman vuoden kuluttua maa-alueet voidaan puhdistaa lopuista venäläisistä ja kansoittaa alue uudelleen vaikkapa afrikkalaisilla, tai muilla väestöräjähdyksestä kärsivillä kansoilla.

Vai onko kenties niin, että jäsen @Gamma :n mielestä Venäjä on se ainoa sivilisaatio tällä planeetalla? Jos näin, niin ei tarvitse vastata tähän.
Rasistinen Logiikka Oy, Toimitusjohtaja

Socrates

Tuota kun muutaman kuukauden tai vuoden tekee, niin on ihan ryytynyt jo itsekin, masentunut ainakin.
Se on mielestäni yhden sortin selviytymistä niin yksilötasolla kuin kansakuntanakin, ettei ryve paskassa.

Olen noudattunut omaa neuvoani, en ole yhtään sotavideota katsonut.

Muutamia jaksoin katsoa, mutta eihän ne oikein mitään sodan kokonaiskuvasta kerro ja yleensä tylsää katsottavaa.

Ne ja loputon vaikerrus ryzzän ja oletettujen putinistien hirviömäisyydestä pilaavat tätä topicia.

Emo

Quote from: dura0 on 20.10.2022, 16:18:40

En tiedä kumpi on hyödyllisempää, lukea droneista vai kirjoittaa ihmisistä jotka lukevat droneista. Mutta suurin osa ihmisistä on täällä huvista ja mielenkiinnosta. Vain pieni osa voi olla vastentahtoisesti esimiehen pakottamana kirjoittamassa. Joka tapauksessa kenenkään ei pitäisi olla täällä pakotettuna.

Jostain syystä osalla on tarve vaatia suurelle Venäjälle tasoitusta. Pieni Ukraina menestyy liian hyvin. Erikoista jos tuntee Suomen historian Venäjän kanssa. Takana voi olla poikkeuksellinen maailmankäsitys, putinismi tai kotikieli.

Niin, minä puhuin eri asiasta mistä sinä ryntäsit vaahtoamaan. Minä puhuin siitä, miten sotatapahtumien katseleminen vaikuttaa kenen tahansa terveen ihmisen psyykeen. Huviako sulle videot/livelähetykset Ukrainasta on?
Teinin äitinä olen joutunut paljonkin pohtimaan mitä kenenkin kannattaa huvina netistä katsella.

Tuo minkä tummensin, niin pistäpä esimerkki missä olen vaatinut suurelle Venäjälle tasoitusta?
Tuota minä juuri edellä tarkoitin kun kerroin ajatukseni miten masentavasti ja raaistavasti sodan seuraaminen "huvina" voi ihmisiin vaikuttaa, sinäkin säntäät aggressiivisesti tuputtamaan minuun liittyen "poikkeuksellista maailmankäsitystä, putinismia tai kotikieltä" selityksenä jollekin, mihin sopii nyt laittaa linkit, että näen mihin kirjoittamaani väitteesi  putinismistani ja kotikielestäni perustuu. @dura0

duc

Sotavideoiden katsominen on pitkälti samaa kuin sotapelien pelaaminen. Jos niiden pohjalta tekee suuria johtopäätöksiä, mitä sota on, kuten trendikästä täällä on, kadottaa arvostelukykynsä ja suhteellisuudentajunsa. Helppo on hurskastella sotataidolla nettipalstoilla, mutta vasta kun itse katsoo pyssyn piippuun, saattaa ymmärtää, ettei touhu ole mitään peliä. Tuo kokemus lienee lähinnä ammattisotilailla ja poliiseilla. Vääränlainen käsitys noista videoista syntyy helposti, ja kun vielä sopiva propagandisti selittää twitterissä, mitä niissä tapahtuu, niin siinäpähän sitten väki tekee "monenlaisia juttuja", joista mehkaa tai jättää netissä mehkaamatta. Ampumataito olisi paras opetella, mutta nykyajan sota on vaarallisella tavalla vääristynyt joystickin nappien paineluksi, ohjus sinne drone tänne. Inhimillisyys on kadonnut ja korvautunut kliinisellä tappamishimolla.

Kuka mitäkin uskoo ja minkä varaan elämänsä asettaa, ei ole minun ongelmani, koska tällaisen seuraaminen kyynistää ihmiskäsitystä. Minun johtopäätökseni tästä sodasta ja niitä seuraavat toimet ovat toki oma osiani, ja tuskin ketään kiinnostavat. Lähinnä tämä keskustelu antaa hyvän kuvan, millä tavalla erimieltä oleviin saman valtion jäseniin suhtaudutaan sotatilanteessa, eli kuin maanpettureihin. Kansan jäsenyys on lopulta muusta riippuvainen kuin verisiteestä. Se riippuu yhteishengestä, yhteisestä asiasta.

Tämä on matalamielinen vaikka kiinnostava keskusteluketju, joka toisaalta antaa edustavan kuvan, millä tasolla palsta joissain "keskusteluissa" on. Yhdellä sanalla tätä voisi luonnehtia esimerkiksi dualistisesta maailmasta, jossa osa väestä wokeilun hengessä näkee väen jakautuneiksi joko hyvän puolella oleviksi pyhimyksiksi ja perseestä tai Putinin puolella oleviksi epäihmisiksi. 
ὕβρις, νέμεσις, και κριτική 'häpäisy, kosto ja tuomio'

Memento mori 'Muista kuolevaisuutesi'

Simo Hovari

Minkä länsimaisen ydinasevaltion ydinasedoktriini nojautuu vastaiskuun, joka tuhoaisi sivilisaation? Ihan vain mielenkiinnosta kysele, että et ihan paskaa puhele?
Vittu mitä paskaa, ei voisi vähemmän kiinnostaa!
- Alexander Stubb, 2.11.2011 -

Augustus

Quote from: Simo Hovari on 20.10.2022, 17:58:48
Minkä länsimaisen ydinasevaltion ydinasedoktriini nojautuu vastaiskuun, joka tuhoaisi sivilisaation? Ihan vain mielenkiinnosta kysele, että et ihan paskaa puhele?
No Naton  et al. ydinaseet ovat toki rauhanpommeja, ei niitä ole tarkoituskaan käyttää mihinkään. Vihollisen ydinpommit ovat niitä sotapommeja, joilla tuhotaan sivilisaatiota. Eihän tässä ole mitään epäselvää...

aged

Quote from: ApuaHommmaan on 20.10.2022, 12:25:48

Ehkä paskimpia argumentteja zyssän puolustelijoilta on "usakin sitä ja tätä". Usa on täysi roistovaltio, joka on kaatanut hallituksia ja synnyttänyt sisällissotia ympäri pallon. Ja senkö takia zyssän toimet on ihan hyväksyttyjä?

Itsehän toivoisin, että Putain losauttaisi ydinpommin johonkin, vaikka tähän omaan asuinkortteliini. Jos sen seurauksena zyssät poljettaisiin suohon ja kävisi kuten Saksalle. Kansainväinen valvontakomissio ottaisi maan haltuun, öljy ja kaasu virtaisi maailmalle, mutta tuloista puolet menisi Ukrainan jälleenrakentamiseen. Ja saataisiin opetettua noille maailman omistajille vähän nöyryyttä.

toumasho

Aftonbladet kertoo, että Ruotsista on varastettu n. sata kappaletta nopeusvalvontakameroita. Nyt näitä kameroita putkahtelee esiin, kun Ukraina ampuu alas ryssien Orlan-tiedusteludrooneja. Tuo kamera on nähtävästi juuri sitä mallia Ruotsissa, mitä ryssät käyttävät tuossa tekeleessään. Koska tuo Orlanin tiputtaminen joko olaltalaukaistavalla tai radiohäirinnällä on arkipäivää, niin liekö käynyt niin, että Canonit tietyt mallit ovat loppu Venäjällä? Sitten joku venäläinen rikollisryhmä, ellei sitten suoraan diplomaatit, ovat keksineet huokean lähteen hankkia lisää kameroita.

Tuo samainen kameratolppa on muuten tullut meillekkin, eli nyt voisi meidän viranomaiset pitää silmät auki ja korva höröllä noiden tolppien suhteen. On sangen noloa, jos myös meiltä viedään nuo kiskurihintaiset releet tolppien sisältä ja niitä käytetään pahantekoon meitä länkkäreitä ja meidän kavereita vastaan. Vaurio on 25 000 euron luokkaa joka kerta.

QuoteSpeed ​​cameras continue to disappear in Sweden, most recently along the E16 between Hofors and Falun.
And the stolen goods are sought after – among other things, cameras of the same type have been used by Russians in home-built drones in the war in Ukraine.
Säpo states that it is aware of the information that is circulating, but cannot comment on its intelligence work. At least three speed cameras have been stolen along the E16 between Hofors and Falun in the past 24 hours, according to information to Aftonbladet.
Two more are said to have been stolen in Hedemora, according to Södra Dalarnes Tidning.
The thefts over the past 24 hours are now being investigated by the police in Dalarna and Gästrikland.
Homemade drones
In the cabinets are so-called Canon DSLR cameras. Exactly the same cameras have been found in Russian home-built drones.
In a film published by the Ukrainian Ministry of Defense, a Russian drone that crashed in Ukraine is taken apart.
In it sits a Canon camera attached with velcro to a small steel plate.
A pet bottle is used as a fuel tank in the drone.

[tweet]1583118929446154240[/tweet]

Rasistinen Logiikka Oy, Toimitusjohtaja

JoKaGO

Quote from: toumasho on 20.10.2022, 19:02:16
Tuo samainen kameratolppa on muuten tullut meillekkin, eli nyt voisi meidän viranomaiset pitää silmät auki ja korva höröllä noiden tolppien suhteen. On sangen noloa, jos myös meiltä viedään nuo kiskurihintaiset releet tolppien sisältä ja niitä käytetään pahantekoon meitä länkkäreitä ja meidän kavereita vastaan. Vaurio on 25 000 euron luokkaa joka kerta.

Mieluummin keräisivät ne lukkojen taakse, pois roistovaltion saastan ulottuvilta ja samalla pois kiusaamasta kunnon kansalaisiamme. Win-win  8)
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

aged

Zyssien touhu on kyllä niin suurta valetta. Uskooko putain näkemäänsä, vai näytteleekö mukana varustevastaavan kanssa, joka on käyttänyt varusterahat välimeren luksusjahtiin.
QuoteNO WAR!
@Milan8662
Putler checks future LADA.#RussiaIsATerroristState #russianlosses
https://twitter.com/Milan8662/status/1583121430635765762

Hohtis

Quote from: Augustus on 20.10.2022, 18:32:12
No Naton  et al. ydinaseet ovat toki rauhanpommeja, ei niitä ole tarkoituskaan käyttää mihinkään. Vihollisen ydinpommit ovat niitä sotapommeja, joilla tuhotaan sivilisaatiota. Eihän tässä ole mitään epäselvää...

En ole pannut merkille, että ydinase-länsivaltioiden doktriinissa olisi mainittu mahdollisuus ydinaseiden käyttöön ensimmäisenä saati sitten sillä uhkailu tasalta ja puolelta.

Ehkäpä tuokin kortti alkaa olla jo katsottu Venäjän puolelta. Venäjähän uhkaili käyttävänsä ydinasetta jos Venäjän maaperälle hyökätään. No on hyökätty jo. Krimille on isketty ja taitaa tällä hetkelläkin pistin työntyä maksaan Itä-Ukrainassa alueilla, jotka Venäjä omalla ilmoituksellaan liitti itseensä hetki sitten, vai eikö Venäjä usko siihen itsekään? Lisäksi Kertsin siltaan ja Belgorodiin on isketty. No, missä se taktinen nuke viipyy? Ettei vaan ollut tyhjää puhetta kuten kaikki muukin tähän asti.

Lasse

Quote from: aged on 20.10.2022, 18:39:40
Itsehän toivoisin, että Putain losauttaisi ydinpommin johonkin, vaikka tähän omaan asuinkortteliini. Jos sen seurauksena zyssät poljettaisiin suohon ja kävisi kuten Saksalle. Kansainväinen valvontakomissio ottaisi maan haltuun, öljy ja kaasu virtaisi maailmalle, mutta tuloista puolet menisi Ukrainan jälleenrakentamiseen. Ja saataisiin opetettua noille maailman omistajille vähän nöyryyttä.
(korostus minun)

Tuohan se kipupiste on, tuo korostamani kohta. Jeltsinin aikaan bisnekset alkoivat olla saletissa, mutta mörkö vei potin Exxonin summuiden punakilvenmiesten käsistä. Tämä harmistutti monia.

Chile yritti pitää kuparinsa, mutta. Ei näitä tartte monimutkaistaa moraalilla ja etiikalla, kun tärkein, eli fyrkka, puhuu. Onneksi meillä ei ole rikkauksia, niin voisimme röyhtäillä rauhassa. Mutta kun näköjään ei haluta, mutta se on ihan eri asia, taas kerran.

Rahoista vielä sen verran, että zyssiltä muistaakseni takavarikoitiin 300 miljardia taalaa, plusmiinus. Kenellä ne paalut on nyt? Tommosesta tuohikasasta riittäisi, Zelenskyin Miamin luksusvillan jälkeenkin, monta lippaallista rynkynpateja, jos niin tahdottaisiin, eikä Ukrainan kansan tarttis velkaantua korviin asti.

Mutta kun ei tahdota, ylpistyisivät pirut ja makoilisivat sohvalla saloa viipaloiden ja votkulia nappaillen, kuten tuon kansan luonteenomainen taipumus on, ja Drang nach Osten menisi ihan pipariksi.

Kyllä sota on ihanaa, kun sen oikein oivaltaa!

PS. Suomi voi toki vielä olla se paikka, jossa rajoitettua ydinsotaa kokeillaan. Eihän täällä elä ihmisiä (paljoa).
NOVUS ORDO HOMMARUM

aged

^ Sori. Kahteen kertaan luin, mutten päässyt jyvälle tuosta jutusta. Oletko sinä liian kännissä vai minä?

Mäyräkoira

^^^ @Hohtis aivan. Juttelin kaverini kanssa, silloin kun duuma hyväksyi uudet alueliitokset suurvenäjään, että puten pitää juuri tänä päivänä iskeä, jos meinaa. Koska  ukrainahan on työntynyt venäjän maaperälle. No kuten sanoit, tyhjää puhetta.

Dosentti Backman ottaa yhteyksiä venäjän luhanskiin Putkoselle, mitäs sitten kun luhanskin kaupunki on taas ukrainalla, eli muutaman kuukauden päästä?
"Republikaaninen puolue on kuollut."

-Jari Himanen, sekä myös moni muu.

Lalli IsoTalo

Quote from: Lasse on 20.10.2022, 19:47:44Onneksi meillä ei ole rikkauksia, niin voisimme röyhtäillä rauhassa.
Meillä vettä, elämän elinehto.
QuotePS. Suomi voi toki vielä olla se paikka, jossa rajoitettua ydinsotaa kokeillaan.

Tuskin, koska vesivarannot.

Ja sitten takaisin otsikon määrittelemään asiaan!
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Lalli IsoTalo

Quote from: aged on 20.10.2022, 19:55:29
^ Sori. Kahteen kertaan luin, mutten päässyt jyvälle tuosta jutusta. Oletko sinä liian kännissä vai minä?

Lasse on ns. "acquired taste". Ja tarvitaan aika paljon, noh, taustaa, siitä, mistä valtamedia ei kerro, jotta kirjoituksistaan pääsisi jyvälle.

Kännin määrän lisääminen tai vähentäminen ei vaikuta asiaan.

Quote from: https://www.collinsdictionary.com/dictionary/english/acquired-tasteAcquired taste
If you describe something as an acquired taste, you mean that a lot of people do not like it when they first experience it, but often start to like it more when they get to know it better.
— Missä N, siellä R

Lasse

Quote from: aged on 20.10.2022, 19:55:29

Tämmöstä tää on. Ehkäpä sinä, minulla on vain vaimea krapula, ja pitää vielä ajaa koslalla i kväll.

Yritin vähän dempata messagea, noin 20 pointsia iiquuta, mutta ehkä olis pitänyt laittaa vielä enemmän selkokielisesti.

Yleensä yritän ympätä yhden raskaamman idean, ja sitten vähän ruohoa ympärille, että on jotain massaa pureskeltavaksi lisäksi.

Eli: zyssältä vietiin tililtä 300 isoa rahaa. Missä ne nyt on? Kenellä? Ja kuka päättää, mihin ne menevät?

Miksi niitä ei sitten voi antaa jeesaamaan ukeja, kerta kaikki haluu jeesaa hyviksii, eli ukei?

Ken tietää, Barbie vei hynät...
NOVUS ORDO HOMMARUM

Hohtis

USA kävi näyttämässä voimaa Arabianmerellä:

Quote from: TheDrive WarzoneS. Central Command has taken the extremely unusual step of disclosing the presence of a U.S. Navy Ohio class nuclear ballistic missile submarine in the Arabian Sea. The announcement was framed as a visit by the command's top officer, U.S. Army Gen. Michael Kurilla, to get a first-hand look at one of America's key capabilities operating in the region. However, it's hard not to see it as being a message intended for potential adversaries, such as Iran or Russia, as well as American allies and partners.

Tapahtui sen jälkeen, kun Iran on toimittanut kamikaze-droneja luvannut toimittaa lyhyen kantaman ballistisia ohjuksia Venäjälle käytettäväksi Ukrainaa vastaan.

Yhdessä Ohio-luokan veneessä on max 288 kpl ydinkärkiä, yhteensä max 137 megatonnia. Ohjusten kantama 7000 - 11 000 km. USA:lla on näitä paatteja 14 kpl, oletettavasti ripoteltuna ympäri maailman meriä. Ehkä se on yksi niistä syistä, miksi Venäjä on pitänyt pomminsa piilossa.

Peltipaita

Quote from: Lasse on 20.10.2022, 20:30:43
Eli: zyssältä vietiin tililtä 300 isoa rahaa. Missä ne nyt on? Kenellä? Ja kuka päättää, mihin ne menevät?

Miksi niitä ei sitten voi antaa jeesaamaan ukeja, kerta kaikki haluu jeesaa hyviksii, eli ukei?

Ken tietää, Barbie vei hynät...
Ne rahat on takavarikoitu, ts. estetty niiden käyttö, tietääkseni.
"Kumiluodit ovat hyväksyttävyyden rajoilla"  sanoi Matti Vanhanen, kun Kataloniassa haluttiin saada mielipide selville äänestämällä.

Lalli IsoTalo

Quote from: Lasse on 20.10.2022, 20:30:43

Noh, toisinaan sitä sattuu ja tapahtuu.

Quote from: https://www.city-journal.org/html/americas-missing-money-15725.htmlOn September 10, 2001, then U.S. Defense Secretary Donald Rumsfeld disclosed that his department was unable to account for roughly $2.3 trillion worth of transactions.  The next day, the U.S. sustained the terrorist attacks that changed the world, and this startling revelation was forgotten.

Kun summa on tarpeeksi iso, kukaan ei kysele. Ja kyllä, tämä ei ole ot, vaan taustoitusta.
— Missä N, siellä R

Socrates

Quote from: aged on 20.10.2022, 18:39:40
Quote from: ApuaHommmaan on 20.10.2022, 12:25:48

Ehkä paskimpia argumentteja zyssän puolustelijoilta on "usakin sitä ja tätä". Usa on täysi roistovaltio, joka on kaatanut hallituksia ja synnyttänyt sisällissotia ympäri pallon. Ja senkö takia zyssän toimet on ihan hyväksyttyjä?

Tämä on taantuvan sivilisaation viimeinen kuolinkouristus.

Kiinan rohmuaminen infraa ympäri maailmaa on pitkällä tähtäimellä valtavasti isompi juttu.