News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

IL: Ei tienkäyttömaksuille, sanoo Paula Risikko

Started by Sour-One, 16.10.2013, 21:06:02

Previous topic - Next topic

Sour-One

Suunniteltu kilometrivero käytännössä tuplaisi verotuksen koskien autoilua. Oheisessa linkissä lisää.

http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/kilometrivero-nostaisi-monen-autoilijan-kuluja/2013/09/1799487

Erikoista tässä on se, että veroa viedään eteenpäin vasemmistolaisen liikenneministerin aikaan. Kilometripohjaisen veron ideanahan on kerätä veroeurot käytöstä ja alentaa uuden auton verotusta. Mitäs luulette; duunari, joka saa käteen 1500 eur/kk, niin ostaako uuden auton. Aivan, ei osta. Duunari ostaa edelleenkin sen 10 - 15 vuotta vanhan auton, jossa veroetu ei enää näy. Tällä hetkellä polttoainekulu per kilsa on siinä 10 sentin molemmin puolin. Tähän kuluun saataisiin nyt aikaiseksi 50 - 60 % korotus.

Ei tässä muuta voi sanoa kuin, että luoja varjele meitä seuraavassa hallituksessa vasuriliikenneministeriltä.

MW

Jonkin hyötyvän tahon helevetinmoinen lobbaus tässä täytyy olla takana. Meidän epäoikeudenmukaisen suuri polttoaineveromme kyllä pitää huolen kilometri-, ympäristö- you name it -perustaisuudesta.

Mutta onhan se mukava olla perillä siitä, missä alamaiset pyörivät. VIP-henkilöiden ajoneuvoissa tuollaista helposti hakkeroitavissa/vuodettavissa olevaa kyyläysjärjestelmää ei tietenkään voi olla, turvallisuussyistä.

latrom

Kuinka paljon p¤¤### suomalaiset ottavat vastaan?

vainukoira

Ei hätää. Suomalaiset ovat rohkeaa, aktiivista ja aikaansaavaa kansaa. He eivät alistu tuollaiseen vedätykseen. Hallitus vetäytyy kilometrikyttäyksestä kun kansa suurina laumoina järkkää mielenosoituksen. Siihen osallistuu varmasti kymmeniätuhansia ihmnisiä.

Ai ei vai?

rapa-nuiv

Hyötyjä on kapeaharteisen höpöpuhemiehen vanha työnantaja.
Tämän kusetuksen päämääränä on pakkomyydä jäljityslaitteet joka autoilijalle.
Juuri siksi Jorma Ollila on valikoitu tähän päälobbariksi.

Sama temppu mikä tehtiin kaapeli-TV:n digitalisoinnin kanssa.
Kavereiden firmalle nyhdetään rahaa myymällä väkisin teknisesti tarpeetonta roinaa suurelle asiakaskunnalle.
 
 
Ja vasemmistolaiselle tämä kelpaa, koska tässä on mahdollisuutena ja vasemmiston tavoitteena autoilijan täydellinen vapaudenmenetys.  Jokainen tiellä liikkuja on koko ajan seurannassa. Se sopii vasemmistolaiille oikein hyvin. Vasemmistolaisuus on lähtökohtaisesti valtion harjoittamaa kontrollia.

Jaxuhali !


Lahti-Saloranta

Mikähän äly tuossa kilometriverossa oikein on. Maksammehan jo nyt veroa auton käytöstä eli ajetuista kilometreistä polttoaineveron muodossa. Verolla syödään ne säästöt jotka syntyvät kun siirrytään vähäkulutuksisempiin autoihin. Yksi tärkoitushan on tietysti tehdä taas uusi piilovero. Bensan veron lisäksi kerätään vielä vero ajetuista kilometreistä. Toisekseen onhan meidän jotenkin maksettava monikulttuurisuus niin miksi sitten ei kerättäisi kehitysapu- ja maahanmuutttajien kotoutusmaksu mediamaksun tapaan.
Vaikka tarkoitusperät olisivat maailman parhaat, niin monien, täysin erilaisten kulttuuritaustojen omaavien ihmisten kotouttaminen onnistuneesti ei ole mahdollista

Saippuakupla

Uskooko joku, että mahdollinen veron muutos ja korotus toteutetaan ennen seuraavia vaaleja?

MW

Quote from: Uuno Nuivanen on 16.10.2013, 22:07:04
Vaalit ehtivät ensin. Tässäpä olisi oiva jytkynkalastuksen paikka persuille. Huhuu?

Veroa verolle, kilometrivero polttoaineveron päälle, eikä siinä vielä kaikki: nilkkapanta kaikille! Nyt todellakin on ääni jaossa puolueelle, joka puhaltaa tämän orjuutuksen poikki!

Emo

Quote from: Saippuakupla on 16.10.2013, 22:19:19
Uskooko joku, että mahdollinen veron muutos ja korotus toteutetaan ennen seuraavia vaaleja?

Toivon, että toteutetaan. On nuo niin pöljiä, että toivossa on hyvä elää. Tosin äänestäjätkin ovat.

turjake

Quote from: Uuno Nuivanen on 16.10.2013, 22:07:04
Vaalit ehtivät ensin. Tässäpä olisi oiva jytkynkalastuksen paikka persuille. Huhuu?

Tästä olen samaa mieltä, yleinen mielipide on vahvasti tätä veroa ja kyttäysmeininkiä vastaan.
Itse en aio äänestää tämän kilometriveron kannattajia.
Toivottavasti PS ottaa asiaan kantaa selkeästi ja hyvissä ajoin.

JoKaGO

Quote from: vainukoira on 16.10.2013, 21:51:20
Ei hätää. Suomalaiset ovat rohkeaa, aktiivista ja aikaansaavaa kansaa. He eivät alistu tuollaiseen vedätykseen. Hallitus vetäytyy kilometrikyttäyksestä kun kansa suurina laumoina järkkää mielenosoituksen. Siihen osallistuu varmasti kymmeniätuhansia ihmnisiä.

Ai ei vai?

Ei vaan kyllä! Siis miekkariin en usko, mutta tämä on selkeästi koepallo. Kansa huutaa buu-buu, jolloin eliittimme toteaa, että kansan vastustuksen takia tähän ei voi mennä.
Siispä palataan vanhaan, eli nostetaan SEKÄ uusien autojen ETTÄ polttoaineen verotusta -> Profit.

Quote from: Lahti-Saloranta on 16.10.2013, 22:16:44
Mikähän äly tuossa kilometriverossa oikein on. Maksammehan jo nyt veroa auton käytöstä eli ajetuista kilometreistä polttoaineveron muodossa.

No katsos, kun polttoaineveroa nostetaan, niin porukka alkaa vähentää autoiluaan ja ajaa muutenkin pihimmin, ja verokertymä pirulainen alkaakin laskea. Siksi pitää olla jotain fiskaalisia veroja, joiden määrä voidaan joka vuosi arvioida uudelleen, aina ylöspäin.
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

vainukoira

Quote from: Uuno Nuivanen on 16.10.2013, 22:07:04
Vaalit ehtivät ensin. Tässäpä olisi oiva jytkynkalastuksen paikka persuille. Huhuu?

Jos persu huhuilee, lernerin poppoo irtisanoutuu. Huhuu. Kannattaisko jo lempata pirkko pellolle?

Ja kannattaa sitten huhuilla niin että kuuluu. Ei riitä, että tekee eduskunassa aloitteita, välikysymyksyä ja kirjallisia kysymyksiä. Niistä ei kansa saa koskaan tietää medialta mitään.

On yksinkertaisesti ostettava mainostilaa ja tiedotettava sieltä. Ilmaista mainostilaa saa sen jälkeen medialta, kun se kertoo kuinka persut ostaa puoluetuella kallista mainostilaa.

Olen huhuillut eemailin voimin tästä perujen suuntaan, mutta vastausta ei ole kuulunut. Voisko tälläkin palstalla vaikuttavat Teemu Lahtinen tai Olli Immonen kertoa mikä tässä persujen tiedotuspolitiikassa mättää? Jokin muukin kuin lernerin jengi? Voi laittaa myös privaa, jos on liian arkaluontoinen asia.

Ja tämä ei ole vittuilua Teemulle tai Ollille. Molemmat ovat arvostamiani persuja.

jopelius

Kuten kaikessa muussakin Suomi on pieni tekijä liikenteen osa-alueella Euroopassa. Lisäksi meillä ei ole omaa autoteollisuutta jonka merkitys on ratkaisevassa asemassa integroitaessa tietoteknisiä ratkaisuja autoihin. Olisi fiksua ymmärtää ettei meidän kannata kehitellä muista poikkeavia ratkaisuja. Tavoitteena tulisi olla mahdollisimman hyvä yhteensopivuus kaikessa liikenteeseen liittyvässä tekniikassa ja lainsäädännössä koko Euroopan ja jopa maailman laajuisesti.

Suomen olisi syytä olla mukana kehittämässä niin aiheeseen liittyvää lainsäädäntöä kuin teknisiä ratkaisuja EU:n tasolla. Myös naapurimaiden säädökset tulisi huomioida kehityksessä. Teollisuus ja yritykset hoitakoon oman liiketoimintansa suoraan autojen valmistajien kanssa.

Nykyisellään Suomessa on monilta osin jopa naurettavan typerät käytännöt ja säädökset liikenneasioiden hallinnossa, verrattuna koko muuhun maailmaan. Parasta olisi jos koko liikenneministeriö saneerattaisiin puolta pienemmäksi henkilömäärältään. Se toisi säästöjä ja kenties hieman hillitsisi kaikenlaista kansalaisten kyykyttämistä.


MW

Olisi ihan helvetisti vuosia jaossa valtionhotellissa, jos nyt ääneen lausuisin, mitä Kylläisestä, Ollilasta ja lobbausryhmistään ajattelen...

vainukoira

Quote from: turjake on 16.10.2013, 22:20:59
Quote from: Uuno Nuivanen on 16.10.2013, 22:07:04
Vaalit ehtivät ensin. Tässäpä olisi oiva jytkynkalastuksen paikka persuille. Huhuu?

Tästä olen samaa mieltä, yleinen mielipide on vahvasti tätä veroa ja kyttäysmeininkiä vastaan.
Itse en aio äänestää tämän kilometriveron kannattajia.
Toivottavasti PS ottaa asiaan kantaa selkeästi ja hyvissä ajoin.

Nii-i. Nii-i. Toivottavasti ottaa. Onhan näitä tilaisuuksia ollut ottaa kantaa vaikka mihin. Ja rummuttaa niin eittei kenellekkään jää kanta epäselväksi. Osataan kyllä sätkiä kausti toisensa jälkeen median tahtiin. Kuin jänis yöllä auton valokeilassa.

Sitten kun on tilaisuus toimia, EI SAATANA VITTU TAPAHDU YHTÄÄN VITTU MITÄÄN!!!

Quote from: MW on 16.10.2013, 22:27:44
Olisi ihan helvetisti vuosia jaossa valtionhotellissa, jos nyt ääneen lausuisin, mitä Kylläisestä, Ollilasta ja lobbausryhmistään ajattelen...

Saat kohta minusta seuraa.

Sour-One

Quote from: vainukoira on 16.10.2013, 22:42:47
Quote from: turjake on 16.10.2013, 22:20:59
Quote from: Uuno Nuivanen on 16.10.2013, 22:07:04
Vaalit ehtivät ensin. Tässäpä olisi oiva jytkynkalastuksen paikka persuille. Huhuu?

Tästä olen samaa mieltä, yleinen mielipide on vahvasti tätä veroa ja kyttäysmeininkiä vastaan.
Itse en aio äänestää tämän kilometriveron kannattajia.
Toivottavasti PS ottaa asiaan kantaa selkeästi ja hyvissä ajoin.

Nii-i. Nii-i. Toivottavasti ottaa. Onhan näitä tilaisuuksia ollut ottaa kantaa vaikka mihin. Ja rummuttaa niin eittei kenellekkään jää kanta epäselväksi. Osataan kyllä sätkiä kausti toisensa jälkeen median tahtiin. Kuin jänis yöllä auton valokeilassa.

Sitten kun on tilaisuus toimia, EI SAATANA VITTU TAPAHDU YHTÄÄN VITTU MITÄÄN!!!

Quote from: MW on 16.10.2013, 22:27:44
Olisi ihan helvetisti vuosia jaossa valtionhotellissa, jos nyt ääneen lausuisin, mitä Kylläisestä, Ollilasta ja lobbausryhmistään ajattelen...

Saat kohta minusta seuraa.

Mikä tuossa muuten persuilla mättää? Katainen ja Urpilainen tarjonnut 2,5 vuotta yhä uusia ja uusia mahdollisuuksia, mutta ei. Kokoomuksen ja sossujen kannatus toki ovat laskeneet, mutta persutkin pysyneet 2,5 vuoden takaisissa lukemissa?

Tauno-yksi

Jutussa todetaan, että

"Autoliiton laskelmien mukaan uudistukset suosisivat uusilla kalliilla autoilla vähän ajavia ihmisiä, kun taas häviäjiä olisivat käytetyillä autoilla paljon ajavat henkilöt. "

Minua alkaa oikein toden teolla tympimään tämä jatkuva itseään jalkaan ampuminen: tietyt puolueet tekevät kaikkensa, jotta teollisuus häviää Suomesta (jonnekin, missä se saastuttaa 10x enemmän, josta sitten suomalaiset ostavat ne teollisuustuotteet takaisin) ja että kotimainen kilpailukyky heikkenee koko ajan.

Samaan aikaan työttömän työpaikan vastaanottoaluetta halutaan laajentaa - onko tässä mitään järkeä, jos lätkäistään saman tien kilometriveroa päälle?

Sekin on täysin kyseenalaista, auttaako autokannan uusiminen esim. ympäristömielessä mitään. Jenkeissä "Cash for clunkers" -ohjelmasta todettiin, että jos romut olisi ajettu loppuun (oletus 5v), ympäristövaikutus olisi ollut aivan sama, kuin niin vaihtaminen uuteen nyt.

Lopullisesti tohjoksi ammutun oman jalan tulehduttaa se, että Kiinan CO2-päästöt kasvavat 10-13% vuodessa. Se tarkoittaa, että seuraavan kymmenen vuoden aikana Kiinan CO2-päästöt kasvavat enemmän, kuin mitä muu maailma tuottaa tällä hetkellä:
http://www.theguardian.com/news/datablog/2011/jan/31/world-carbon-dioxide-emissions-country-data-co2#data
(huom. kuvan pallot eivät ole mittakaavassa keskenään)

Se on ihan yksi ja hailea, miten me täällä Suomessa mitään CO2-päästöjä rajoitetaan. Voisimme saman tien vaikka kymmenkertaistaa omat päästömme, eikä sillä olisi mitään merkitystä mihinkään. Sen sijaan pitäisi parantaa oman teollisuutemme toimintaedellytyksiä ja kehittää vaikkapa kiinalaisille myytävää teknologiaa, mitä kautta voi tulla todellisia ympäristövaikutuksia.

Kyllönen voisi muuten itse maksaa reiluhkoa kilometriveroa, eikös hän tule Helsinkiin aika pitkän matkan takaa. Ei kai sillä väliä, millä kulkupelillä liikkuu. GPS-panta kaulaan, niitinmuotoiset antennit ja mittari alkaa raksuttaa sopivasti valtion kassaan ministerinkin liikkumisesta.

Seinähullu hallitus.

vainukoira

Quote from: Sour-One on 16.10.2013, 22:48:04
Quote from: vainukoira on 16.10.2013, 22:42:47
Quote from: turjake on 16.10.2013, 22:20:59
Quote from: Uuno Nuivanen on 16.10.2013, 22:07:04
Vaalit ehtivät ensin. Tässäpä olisi oiva jytkynkalastuksen paikka persuille. Huhuu?

Tästä olen samaa mieltä, yleinen mielipide on vahvasti tätä veroa ja kyttäysmeininkiä vastaan.
Itse en aio äänestää tämän kilometriveron kannattajia.
Toivottavasti PS ottaa asiaan kantaa selkeästi ja hyvissä ajoin.

Nii-i. Nii-i. Toivottavasti ottaa. Onhan näitä tilaisuuksia ollut ottaa kantaa vaikka mihin. Ja rummuttaa niin eittei kenellekkään jää kanta epäselväksi. Osataan kyllä sätkiä kausti toisensa jälkeen median tahtiin. Kuin jänis yöllä auton valokeilassa.

Sitten kun on tilaisuus toimia, EI SAATANA VITTU TAPAHDU YHTÄÄN VITTU MITÄÄN!!!

Quote from: MW on 16.10.2013, 22:27:44
Olisi ihan helvetisti vuosia jaossa valtionhotellissa, jos nyt ääneen lausuisin, mitä Kylläisestä, Ollilasta ja lobbausryhmistään ajattelen...

Saat kohta minusta seuraa.

Mikä tuossa muuten persuilla mättää? Katainen ja Urpilainen tarjonnut 2,5 vuotta yhä uusia ja uusia mahdollisuuksia, mutta ei. Kokoomuksen ja sossujen kannatus toki ovat laskeneet, mutta persutkin pysyneet 2,5 vuoden takaisissa lukemissa?

Mikä mättää??? Arvaa. Hukatut mahdollisuudet?

Mutta jos 2,5 vuoden takaiset lukemat ovat ok, niin sittenhän on kaikki menny putkeen.

Peltipaita

Ollilan visioita:

QuoteJorma Ollila ei tiistain esityksessään kommentoinut hankkeen yksityiskohtia. Hän kuitenkin ennustaa, että erilaiset paikkasidonnaiset palvelut tulevat kasvamaan rajusti ja maailmanlaajuisesti 2020-luvulla.

-Kehittyvät markkinat eivät jää odottamaan Suomen verottajan päätöksiä, Ollila totesi.


Nokkela nimi lisäverolle: -paikkasidonnainen palvelu.
"Kumiluodit ovat hyväksyttävyyden rajoilla"  sanoi Matti Vanhanen, kun Kataloniassa haluttiin saada mielipide selville äänestämällä.

vainukoira

Quote from: MW on 16.10.2013, 22:27:44
Olisi ihan helvetisti vuosia jaossa valtionhotellissa, jos nyt ääneen lausuisin, mitä Kylläisestä, Ollilasta ja lobbausryhmistään ajattelen...

Jos menee vielä sanomaan miten noita pitää ojentaa.

ämpee

Quote from: Saippuakupla on 16.10.2013, 22:19:19
Uskooko joku, että mahdollinen veron muutos ja korotus toteutetaan ennen seuraavia vaaleja?

Kun edes tarvittavaa tekniikkaa ei ole olemassa, niin tällä asialla ei pitäisi edes olla kiire.

Asia pitäisi ottaa kokonaan uuteen tarkasteluun, sillä pelkästään tuon urkintasysteemin realiaikainen datakapasiteetti aiheuttaa niin laite- kuin käyttökustannuksia mittavasti, sitten kun joskus jollain laitteistolla tätä "pääsee" käyttämään.
Mitään laskelmia ei ole esitetty, on vain esitetty "fantastinen idea".

Maksaja kyllä toki tiedetään, mutta varmuutta nykypäivänä ei ole onko maksajalla sitten joskus edelleen rahaa.

Siinä olisi taas opposition aivoriihelle oivallinen paikka laatia kiusallisia kysymyksiä.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Ari-Lee

Nykyisellään on kaksi kappaletta päällekkäisiä veroja. Polttoaineen hinnassa ja vuotuinen tilapäinen ajoneuvovero mistä tuli pysyvä. Sitten on dieselvero. Dieselkäyttöisellä on siis kolme päällekkäistä veroa jos olen asian oikein ymmärtänyt. Suunnitteilla kolmas vero bensiinikäyttöisille ja neljäs dieselkäyttöisille autoille. Ja en edes mainitse uuden auton veroa.

Jos ymmärsin asian suunnitteilla oleva "seurantavero" korvaisi vuosittaisen tilapäisen ajoneuvoveron mistä tuli pysyvä mutta tuplaisi kilometriä kohti koituvat kulut(?). En usko sen pysähtyvän siihen vaan veroa tullaan korottamaan vuosittain.

Vuosittainen tilapäinen ajoneuvovero mistä tuli pysyvä ja jota on vuosittain korotettu on maksettava vaikka kilometrejä ei tulisi yhtään. Siinä siis maksetaan auton omistamisesta ei käytöstä. Vero hyvitetään siltä ajalta kuin auto on otettu pois tieliikennekäytöstä. Vakuutusyhtiöt hyvittävät liikennevakuutusmaksut jos tieliikennekäytöstä poisto ylittää 30vrk.

Mikä tuon seurantaveron funktio on? Kuka estää vaikka tuplaamasta polttoaineveroa jolloin mitään seurantalaitetta ei edes tarvittaisi? Vai onko seuraaminen itsetarkoitus? Entäs harrasteajoneuvot joista virtalähteet ovat irti suurimman osan vuotta? Voi olla ettei tule kytkettyä seurantalaitteeseen virtaa eli kytkentävirhe.

Hyvin useilla auto on välttämättömyys. Julkisia ei ole käytössä tai työajat ovat epäsäännöllisiä. Lapsia täytyy viedä ja tuoda hoitoon, esikouluun, kouluun jne. Lisäksi n. 500k ihmistä käy osa-aikatyössä. Työssäkäynti voi muodostua kannattamattomaksi. Ei kaikilla ole taksiin varaa kuten Merja Kyllösellä.

Kohta ei voi ottaa - täytyy lainata.  :facepalm:
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

MW

Hauskuus tässä on tietysti se, että tässä raavas "työväenluokkainen, vasemmistolainen" ministeri vetää ex-Nokian toimitusjohtajan, Shellin hallituksen jäsenen kärryjä veronmaksajan valjastamiseksi uuden "innovaation" kustantajaksi. Innovaation, jonka voitot päätyvät, niin, minne?

Ari-Lee

Merja Kyllösen funktio on vain kyykyttää köyhiä veronmaksajia. Olikohan hänen lapsuutensa niin onneton?
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

MW

Quote from: Ari-Lee on 16.10.2013, 23:26:06
Merja Kyllösen funktio on vain kyykyttää köyhiä veronmaksajia. Olikohan hänen lapsuutensa niin onneton?

Varmaan se on tuo "nilkkapanta kaikille" -ajatus, mikä tässä kommunisteja viehättää niin paljon, että hypätään imemään vaikka Ollilan Jormaa.

Boon Choo

#26
Quote from: MW on 16.10.2013, 23:17:38
Hauskuus tässä on tietysti se, että tässä raavas "työväenluokkainen, vasemmistolainen" ministeri vetää ex-Nokian toimitusjohtajan, Shellin hallituksen jäsenen kärryjä veronmaksajan valjastamiseksi uuden "innovaation" kustantajaksi. Innovaation, jonka voitot päätyvät, niin, minne?

Niinpä. Valtiohan niitä rahoja kerää, mutta millaisella hyötysuhteella? Tuntuu verotarra-farssin teknologiselta vastineelta. No onhan siinä byrokraateille ja virkamiehille taas "tuottavaa työtä", Ollilan kaverit käärii osingot ja kansa maksaa.

Itseasissa, jos tarkoitus on kerätä satasia per auto, niin olisi kiva nähdä millaisella laskelmalla tuosta päästään edes voitolle.   
Katarina R Hommaforumilla: "Islamismin ja islamistinen terrorismin nousu on tietysti huolestuttavaa ja ikävä ilmiö. Mutta tuossahan ei ole uskonto taustalla vaan muut asiat."

MW

Quote from: Boon Choo on 16.10.2013, 23:45:37
Quote from: MW on 16.10.2013, 23:17:38
Hauskuus tässä on tietysti se, että tässä raavas "työväenluokkainen, vasemmistolainen" ministeri vetää ex-Nokian toimitusjohtajan, Shellin hallituksen jäsenen kärryjä veronmaksajan valjastamiseksi uuden "innovaation" kustantajaksi. Innovaation, jonka voitot päätyvät, niin, minne?

Niinpä. Valtiohan niitä rahoja kerää, mutta millaisella hyötysuhteella? Tuntuu verotarra-farssin teknologiselta vastineelta. No onhan siinä byrokraateille ja virkamiehille taas "tuottavaa työtä", Ollilan kaverit käärii osingot ja kansa maksaa.

Bimboja, aka. pokia käyttävät huijarit tilin tekemiseen. Yksi on taas illmoittaunut vapaaehtoiseksi pokaksi.

Valitettavasti vaan meidän kukkarolla.

Luotsi

Quote from: Uuno Nuivanen on 16.10.2013, 22:07:04
Vaalit ehtivät ensin. Tässäpä olisi oiva jytkynkalastuksen paikka persuille. Huhuu?

Homma haisee vahvasti guggelille. Eli koska kansa vastustaa, päätökset koetetaan ajaa juuri vaalien jälkeiseen aikaan ja ollaan sitä ennen ihan vaan hipihiljaa tai korkeintaan maalaillaan utopistisia kuvia aivan loistavasta tulevaisuudesta jota tyhmä rahvas ei vaan osaa ymmärtää...
*** Kommunismi toimii mainiosti - muurahaisilla ***

huhha

Quote from: vainukoira on 16.10.2013, 21:51:20
Ei hätää. Suomalaiset ovat rohkeaa, aktiivista ja aikaansaavaa kansaa. He eivät alistu tuollaiseen vedätykseen. Hallitus vetäytyy kilometrikyttäyksestä kun kansa suurina laumoina järkkää mielenosoituksen. Siihen osallistuu varmasti kymmeniätuhansia ihmnisiä.

Ai ei vai?

Helppohan tuollainen mielenosoitus on järjestää. Facebookiin ryhmä "Tööttää tasan viideltä jos vastustat kyttäysveroa". Eduskuntatalon molemmin puolin vastaavat kyltit. Törttöilijöille huudattamista vartenhan se torvi autossa on.