News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Vapaus valita yksityislääkäri verorahoilla saa kannatusta puolueilta

Started by Micke90, 09.10.2013, 13:33:42

Previous topic - Next topic

Kumpi on parempi?

Yksityinen lääkäriasema
18 (78.3%)
Arvauskeskus
3 (13%)
Ihan sama
2 (8.7%)

Total Members Voted: 23

Micke90

Vapaus valita yksityislääkäri verorahoilla saa kannatusta puolueilta

QuoteYksikään puolue ei vastusta valinnanvapauden kasvattamista, mutta SDP ja vasemmistoliitto eivät usko, että se voitaisiin tehdä oikeudenmukaisesti. Muissa puolueissa julkisten ja yksityisten lääkärien asettaminen samalle viivalle nähdään vastaajasta riippuen mahdollisuutena tai välttämättömyytenä.

Mitäs mieltä hommalaiset ovat Suomen terveydenhoitojärjestelmästä?

Brandöt

Ehdottomasti tulisi saada valita; lääkäreissä on eroja kuin yöllä ja päivällä. Erikoislääkärienkin välillä on eroja, olisi tärkeää saada valita lääkäreistä juuri se, joka omaa parhaimman asiantuntemuksen juuri siitä asiasta, mihin apua tarvitsee. Yleislääkärit harvoin osaavat ottaa kantaa mihinkään erityislaatuisempaan.

Suvaitsija

Ei tee taas kovinkaan paljoa mieli mennä vähään aikaan terveyskeskukseen, kun viimeksi pistivät jonkun aneemisen venäläisen rouvaslääkärin puheille, jonka sönkötyksestä en saanut mitään selvää ja joka ei selvästikään ymmärtänyt, mitä hänelle yritin viestiä.
"Turvapaikanhakijat ovat paikallisesti merkittävä tulonlähde. Laitoksen vuosibudjetti on noin kaksi miljoonaa euroa."
-Vastaanottokeskus

"Joidenkin maahanmuuttajaryhmien kohdalla työttömyys on huomattavasti muita
ryhmiä korkeammalla tasolla. Tämä on sekä haaste että mahdollisuus."
-Helsingin tila ja kehitys 2013

Sunt Lacrimae

Harvemmin on tullut perusterveenä tarvetta minkäänlaisille terveyspalveluille, mutta kun näin käy valitsen yksityisen, tässä tapauksessa firman työterveyshuollon.
Play stupid games, win stupid prizes.

Tragedian synty

Eikö koko julkisen terveydenhuollon voisi purkaa, ainakin muilta kuin alaikäisiltä ja varusmiehiltä yms.? Alennetaan veroja sen verran kuin julkinen terveydenhuolto aiheuttaa kustannuksia, niin kansalaiset voivat käyttää säästyneet rahat vaikka yksityislääkärin palveluksiin, jos niin haluavat, tai juopotteluun, jos niin haluavat. Julkisen terveydenhuollon pahin ongelma on se, että sen rahoittavat eri henkilöt kuin sen asiakkaat. Se on sietämätöntä rosvousta.
Ceterum censeo Russiam esse delendam.

Brandöt

QuoteYksikään puolue ei vastusta valinnanvapauden kasvattamista, mutta SDP ja vasemmistoliitto eivät usko, että se voitaisiin tehdä oikeudenmukaisesti
Eli tarvittaessa saattaisivat vastustaakin riippuen toteutuksesta. Demareille ja vasemmistoliittolaisille jokaisen yhtäläinen kurjuus on yleistä hyvinvointia kannattavampaa.

ilmari3.

Julkisessa terveydenhuollossa on myös hyviä henkilöitä, tätä ei sovi unohtaa. Ainakin yksi joka kehoitti minua kääntymään yksityisen puoleen.

Voi Jessus...

Kun elämäni ensimäistä kertaa varailin aikaa terveyskeskus lekurille Trafin kirjeen perusteella  ajokortti asiassa, niin ensimmäinen vapaa aika oli 24.10. ja aikaa kyselin jo  23.9., siis kuukausi aiemmin. Se 24 10. ei minulle sopinut, koska työretkelle lähden jo 21.10. Kyselin vielä josko ulkomailta hankittu lääkärin todistus kävisi, ei tietoa, sitten soitto Trafiin, sieltä soitto poliisille, joka kertoi, että varminta on hankkia "terveen paperit" Suomesta.

Ikäni olen kannattanut julkista th:ta ja kun nyt ensimmäisen kerran itse tarvitsen sen palvelua niin eipä ole vastinetta verorahoilleni.

No, saihan tuo soittokierros tuntemaan kiitollisuutta siitä, että olen saanut olla terveenä pitkän ikäni.

Arvatkaapa, olenko enää julkisen-terveydenhullujen kannalla?