News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

2013-09-20 Venäjän laivasto pysäytti aktivistien aluksen (Sini Saarela)

Started by Ink Visitor, 20.09.2013, 10:06:29

Previous topic - Next topic

Tomi

Quote from: Saippuakupla on 10.01.2014, 21:09:48
Quote from: Shemeikka on 10.01.2014, 21:04:58
En yllättyisi jos Sini olisi eduskuntaehdokas vaaleissa ensi vuonna.

Yllätyn jos ei ole ehdokkaana.
En katsonut, kun en kestä sen akan naamaa.
Jostain kuitenkin kuuluin, että ei ole lähdössä politiikkaan, toimii kansalaisjärjestöissä, näin antoi ymmärtää.

Markkanen

Varmaan hän saa paljon ääniä vaaleissa kolleegoiltaan. Vihreät ovat rahan ja vallan puolue. Ei luonnonsuojelu puolue. He käyttävät törkeästi luonnonsuojelua hyväkseen omissa poliittisissa agendoissaan. Ihmisten vähemmistöryhmät ovat paljon enemmän tärkeitä kuin luonnonsuojelu konsanaan. Tekopyhyys pyhittää kaiken. Vihreitä ei haittaa esim. se, että heidän tuulimylly sähköntuotanto surmaa satamäärin muuttolintuja ym. Vihreille on tärkeää ainoastaan se, että peruskansalaiset maksaisivat mahdollisimman kovan hinnan ja veron kaikesta. Näin saadaan sossumylly pysymään l'ynnissä ja tekopyhien kulutusverojen myötä.

Voi kun vihreät olisi kuten Ville Komsi oli aikanaan. He olivat silloin oikeita vihreitä. Ei poliitikkoja ja tekopyhiä sontiaisia mitä nykyiset vihreät ovat. Poliittinen ura on tärkämpi kuin itse aate. Lisäksi ihmisten vähemmistöryhmät kiinnostavat paljon enemmän kuin luonto. Siis ihmisten. Ei eläinten ja kasvien. Miten tämä voi olla mahdollista? Vain sen takia, että osa äänestäjistä ovat naiiveja idiootteja.
Ellei Teillä itsellänne, herra, olisi ahneutta, ette saisi kansaa varastamaan vaikka varastamisen palkitsisitte.
- Kungfutse

Toadie

Jäämeren pyhä Sini.

(http://annoyzview.files.wordpress.com/2012/01/joan-of-arc-19th-century.jpg)
Kiitos ja kuulemiin.

Fidel Von Infidel

Quote from: kekkeruusi on 12.01.2014, 13:52:53
"Valmiina uusiin iskuihin" julistetaan su-liitteen kannessa ja kerrotaan kuinka "politiikan keinot ovat tulenpalavalle ympäristönsuojelijalle liian hitaita". Itse jutun otsikko on "häkeltynyt taistelija" ja juttu on juuri sellaista idolisointia kuin odotettavissa oli.

Toivottavasti tuo silmitön ylistäminen näkyy tilauksissa.  :facepalm:

Uuno Nuivanen

Quote from: Markkanen on 12.01.2014, 14:20:44
Miten tämä voi olla mahdollista? Vain sen takia, että osa äänestäjistä kaikki Vihreiden äänestäjät ovat naiiveja idiootteja.

Sori, korjasin pikkuvihreen tekstistäsi.

Kokoliha

Quote from: Markkanen on 12.01.2014, 14:20:44
Voi kun vihreät olisi kuten Ville Komsi oli aikanaan.

Niin, Villekin on kenties muuttunut, mutta nykyään on ainakin fanaattinen mokuttaja; jopa niin fanaattinen, että vaikka saikin rikastajan puukosta, ei se tahtia hidastanut.

Tomi

Yle jatkaa Sini Saarelan palvontaa:
http://yle.fi/uutiset/kysy_sini_saarelalta_livena_verkossa_vankilaoloista_ja_mielenosoituksesta/7005557

QuoteKysy Sini Saarelalta livenä verkossa vankilaoloista ja mielenosoituksesta
Greenpeacen aktivisti Sini Saarela vastaa tänään torstaina klo 10-12 yleisön kysymyksiin koskien "Venäjän-retkeä" eli Greenpeacen mielenilmausta öljyporauslautalla viime syyskuussa sekä oloja venäläisessä vankilassa. Voit jättää kysymyksesi Saarelalle tähän jo nyt.

Sini Saarela Sini Saarela Murmanskissa 21. lokakuuta 2013 Kuva: Dmitri Sharomov / Greenpeace / EPA

Mitä venäläisessä vankilassa syödään aamupalaksi? Miten pitkä matka on meren pinnasta öljynporauslautan kannelle? Mitä mielenilmaus muutti?

Greenpeacen aktivisti Sini Saarela vastaa tänään torstaina yleisön kysymyksiin viimesyksyiseen Greenpeacen "Venäjän-retkeen" liittyen klo 10-12. Voit jättää kysymyksesi jo nyt tämän jutun alle kommenttiosioon.

Sini Saarela osallistui Greenpeacen iskuun öljyporauslautta Prirazlomnajalle syyskuussa 2013. Aktivistit yrittivät kiivetä lautalle protestoidakseen arktista öljynporausta, mutta heidät pidätettiin.

Saarela oli Venäjällä kolme kuukautta, joista kaksi kuukautta tutkintavankeudessa syytettynä ensin merirosvouksesta ja sitten huliganismista. Hänet armahdettiin joulun alla.

ikuturso

Eilenkin iltapalaa särpiessä sain kohtauksia, kun taustalla höpisevässä televisiossa istui Sini Saarela.

Ketähän muuta rikollista on haastateltu yhtä paljon YLE:llä?

-i-

EDIT: oli näemmä A-studio.
Siitä katsomaan kuka kykenee: http://areena.yle.fi/tv/2105735

Ohjelmassa myös ympärileikkauskeskustelua by somalinainen.
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

Marija

Marxilaiset tekevät tietentahtoen hallaa Suomen ja Venäjän väliselle ystävyydelle ja yhteistyölle.
Ensin olivat sitä NL:n aikaan kovalla työllä rakentamassa, nyt rikkomassa.

Mokomatkin pellet, täysin ostettavat tuulihatut, takinkääntäjät ja petturit.

Arhinmäki on ilmoittanut, ettei lähde Shotsin Olympialaisiin. Ei kai, kun arvaa, kuten jokainen muukin, että muslimikaverit tulevat, tai ainakin yrittävät räjäyttää siellä vähintäänkin pommin. Keidenkään ihmisoikeuksista kommunistit eivät ole koskaan piitanneet.

paukuttaja

Saarela on antanut lausunnon:

Quote"Nyt kaikilla ihmisillä on ainakin jonkinlainen käsitys siitä: nyt asia on noussut ihmisten tietoisuuteen ja siitä keskustellaan maailmanlaajuisestikin. Kaikki tämä, mitä mä tämän syksyn aikana olen kokenut, on jopa kasvattanut mun uskoa siihen, että kyllä me voidaan tehdä näille asioille jotain!", nainen julistaa.

Ihanko öljynporaus tuohon episodiin loppui?
(boldaus minun)

Toivottavasti sana pitää:
Quote"Mua ei kyllä politiikka kiinnosta, se ei vaan ole mun juttu. Mä oon ihan liian malttamaton ihminen istumaan jossain ikuisuuden kestävissä poliittisissa prosesseissa, jossa pystytään etenemään millimetri vuodessa"

Loput tuolla: http://www.nrj.fi/uutiset/viihde/2014/01/21/sini-saarela-kertoo-syksyn-kokemuksien-kasvattaneen-hanen-uskoaan-kylla-me
F.U.B.A.R

Muuttohaukka

Quote from: paukuttaja on 21.01.2014, 11:14:33
Saarela on antanut lausunnon:

Quote"Nyt kaikilla ihmisillä on ainakin jonkinlainen käsitys siitä: nyt asia on noussut ihmisten tietoisuuteen ja siitä keskustellaan maailmanlaajuisestikin. Kaikki tämä, mitä mä tämän syksyn aikana olen kokenut, on jopa kasvattanut mun uskoa siihen, että kyllä me voidaan tehdä näille asioille jotain!", nainen julistaa.

Ihanko öljynporaus tuohon episodiin loppui?
(boldaus minun)

Tietoisuus on lisääntynyt. SS tunnetaan kyllä ja eipä juuri ole ns.kansan syvien rivien arvostama. Taitaa olla pikemminkin juuri päin vastoin.
Ei loppunut poraus, eikä lopu jatkossakaan. Minne se Arktis on matkan varrella unohtunut.

Faidros.

Toivottavasti ryssät pitää edes sen GP-aluksen satamassaan, kunnes Olympialaiset on ohi. Sen jälkeen voi taas maalata vähän suuremmalla pensselillä.
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Ink Visitor

Sini Saarela: Suora toiminta oli tärkeää Suomen itsenäistymisessäkin

Sini Saarela oli kaksi kuukautta venäläisessä vankilassa kansalaistottelemattomuuden takia. Jotkut suomalaiset ovat arvostelleet hänen toimintaansa, mutta Saarelalla on heille napakka vastaus.

YleX Etusivu -ohjelmassa vieraillut Sini Saarela sanoo, että kansalaistottelemattomuus on perinteinen keino vaikuttaa asioihin. Se sopii hyvin lobbaamisen ja äänestämisen rinnalle.

- Suoratoiminta ja kansalaistottelemattomuus ovat perinteisiä keinoja, jos katsotaan vaikka Suomen itsenäistymistä.

- Mun mielestä tilanne on vaan nyt niin akuutti, että ei ole aikaa odottaa poliittisia prosesseja, jotka etenevät tosi hitaasti.

Osa suomalaisista tuomitsi Saarelan kiipeämisyrityksen kaasuyhtiön öljynporauslautalle sen takia, että se oli suoraa toimintaa ja laitonta. Saarelan mielestä asia ei ole niin mustavalkoinen. Se pitäisi suhteuttaa kokonaiskuvaan.

- Ilmastonmuutoksen kiihtyminen on kiistaton fakta ja se, mitkä asiat sen saavat aikaan. Samaan aikaan arktisen öljynporaamisen vaarat tiedetään. Ne ovat niin isoja kysymyksiä, että pitäisi miettiä, mitä siinä yhteydessä merkitsee joku julkisrauhan rikkominen mielenosoituksessa.

Saarela ei käsitä, miten jotkut ovat kohdistaneet julkisuudessa kritiikin hänen toimintaansa.

- Satojatuhansia ihmisiä kuolee jo nyt ilmastonmuutoksen seurauksiin. Tulee vähän sellainen olo, että mua arvostelleet tarvitsisivat vähän suhteellisuuden tajua.

http://ylex.yle.fi/uutiset/popuutiset/sini-saarela-suora-toiminta-oli-tarkeaa-suomen-itsenaistymisessakin

Vertaako tämä huligaani nyt sitten itseään jääkäreihin?  :facepalm:
"Satoja tuhansia ihmisiä kuolee jo nyt ilmastonmuutoksen seurauksiin"? Kenellä on suhteellisuudentaju hukassa?
If I am ever killed in a terrorist attack, I want my candlelight vigil to be done with torches and guns. Rename it posse and go have fun in the night...

Muuttohaukka

Quote from: Ink Visitor on 21.01.2014, 13:10:35
Vertaako tämä huligaani nyt sitten itseään jääkäreihin?  :facepalm:
"Satoja tuhansia ihmisiä kuolee jo nyt ilmastonmuutoksen seurauksiin"? Kenellä on suhteellisuudentaju hukassa?

SS ei käsitä, että hänen toimintansa on laitettu kyseenalaiseksi. Kyllä on naivistineidolla pallo pahasti hukassa. Että ihan uusi itsenäisyystaistelija meillä tässä.

SS:lta näkyy puuttuvan paljon muutakin kuin loppututkinto.

Alkuasukas

Quote from: Sini Sabotage- Ilmastonmuutoksen kiihtyminen on kiistaton fakta ja se, mitkä asiat sen saavat aikaan.
Ai on vai?
"Monikulttuurisuus rikastuttaa odottamattomilla tavoilla."

Kaarina Ranne (vihr.)

Ink Visitor

"- Suoratoiminta ja kansalaistottelemattomuus ovat perinteisiä keinoja, jos katsotaan vaikka Suomen itsenäistymistä.
- Mun mielestä tilanne on vaan nyt niin akuutti, että ei ole aikaa odottaa poliittisia prosesseja, jotka etenevät tosi hitaasti."

Voisi kokeilla toistaa laukaukset senaatin portaikossa, olisi todellinen Win-Win tilanne  ;D

If I am ever killed in a terrorist attack, I want my candlelight vigil to be done with torches and guns. Rename it posse and go have fun in the night...

dothefake

Sadat tuhannet eivät riitä, pitää kuolla satoja miljoonia, jos halutaan ihmiskunnan säilyvän. Kyllä luonto tietää!
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Alkuasukas

Quote from: dothefake on 21.01.2014, 14:08:13
Sadat tuhannet eivät riitä, pitää kuolla satoja miljoonia, jos halutaan ihmiskunnan säilyvän. Kyllä luonto tietää!
Ei taida miljoonatkaan riittää. Pari miljardia vois kuolla pois.
"Monikulttuurisuus rikastuttaa odottamattomilla tavoilla."

Kaarina Ranne (vihr.)

Roope

Sini Saarela oli kaksi kuukautta venäläisessä vankilassa kansalaistottelemattomuuden takia. Jotkut suomalaiset ovat arvostelleet hänen toimintaansa, mutta Saarelalla on heille napakka vastaus.
...
- Mun mielestä tilanne on vaan nyt niin akuutti, että ei ole aikaa odottaa poliittisia prosesseja, jotka etenevät tosi hitaasti.

Ok.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Seal

Quote from: Alkuasukas on 21.01.2014, 14:28:54

Tuplaa se niin aletaan olla oikeilla jäljillä.

ikuturso

Quote from: Noora Montonen on 21.01.2014, 14:47:06
Quote from: Alkuasukas on 21.01.2014, 14:28:54

Tuplaa se niin aletaan olla oikeilla jäljillä.

Ehditte peijoonat ensin. Olisin ehdottanut väestön puolittamista syntymähetkeni tasolle, joka on aika lähellä sitä numeroa, mihin tuokin päättelyketju päätyy.

Tosin meille jo alakoulussa opetettiin, että öljy loppuu ja maapallon viljavarat ovat rajalliset, kun väestön määrä oli saavuttamassa neljän miljardin rajapyykkiä. Tuolloinkin afrikassa oli pulleavatsaisia kärpässilmäisiä lapsia, joille ei afrikan manner pystynyt tarjoamaan riittävästi syötävää. Väestönkasvu on painottunut kolmansiin maihin. Jos maapallon väestö on tuosta tuplaantunut, on afrikan väestö varmaan nelinkertaistunut. Samoja pulleavatsaisia kärpässilmiä siellä on edelleen, mutta yllättävästi vaan jollekulle on sielläkin ruokaa riittänyt, kun väestö on moninkertaistunut. Mutta nyt ilmastonmuutos tappaa. Tulee tuulenpyörre ja katovuodet ja miljardeja kuolee. Tai jotain. Näin puhui saarela also sprach zarahustra.

Nyt tiedän sen. Mitä siis teen? Niin kuin ala-asteella opetettiin: Syön kiltisti lautaseni tyhjäksi. Meille opetettiin, että pitää syödä lautanen tyhjäksi, kun afrikan lapset näkevät nälkää. Olisi epäkohteliasta heitä kohtaan heittää muruakaan pois. Afrikkalaisille ei saa olla epäkohtelias, koska rassimi.

-i-
Kun joku lausuu sanat, "tässä ei ole mitään laitonta", on asia ilmeisesti moraalitonta. - J.Sakari Hankamäki -
Maailmassa on tällä hetkellä virhe, joka toivottavasti joskus korjaantuu. - Jussi Halla-aho -
Mihin maailma menisi, jos kaikki ne asiat olisivat kiellettyjä, joista joku pahoittaa mielensä? -Elina Bonelius-

kummastelija

Ylempänä... kansalaistottelemattomuus ja itsenäisyys.

Joo. Toivoisi että Saarela perehtyisi Suomen itsenäistymiseen sen verran että tietäisi itsenäistymisen tulleen poliittisen neuvotteluprosessin kautta. Venäjän keisarikunta kun lakkasi olla olemassa niin tuli tilaisuus itsenäistymiseen.

Voihan se olla että Sasrela sekoitti tähän punakapinan. Siinähän 40% kannatuksella toimineet demarit ja kommarit päättivät ryhtyä vallankumoukseen parlamentaarista järjestelmää ja yhteiskuntaa vastaan. Just sitä eduskuntaa missä heillä oli 40% paikkaosuus.

Saarelahan on nyt antanut konkreettisen esimerkin Greenpeacen toimintamallista. Avainsanana "kansalaistottelemattomuus", eli suomennettuna "lainvastainen toiminta".
"Syö paskaa ja kuole pois!!" - PEN sananvapauspalkinnolla palkittu Abdirahim Hussein suomalaisnaiselle. 5.11.2015
"Hussein teki riko­sil­moi­tuksen vihapuheesta" Hussein on jakanut sosiaalisessa mediassa useita esimerkkejä siitä, miten häntä on nimitelty ja uhkailtu eri viesteissä: 18.8.2015

EL SID

YleX Etusivu -ohjelmassa vieraillut Sini Saarela sanoo, että kansalaistottelemattomuus on perinteinen keino vaikuttaa asioihin. Se sopii hyvin lobbaamisen ja äänestämisen rinnalle.

- Suoratoiminta ja kansalaistottelemattomuus ovat perinteisiä keinoja, jos katsotaan vaikka Suomen itsenäistymistä.

Osa suomalaisista tuomitsi Saarelan polttopullon heiton pakolaiskeskukseen, että se oli suoraa toimintaa ja laitonta. Saarelan mielestä asia ei ole niin mustavalkoinen. Se pitäisi suhteuttaa kokonaiskuvaan.

- Maahanmuuton tuomat ongelmat ovat kiistaton fakta ja se, mitkä asiat sen saavat aikaan. Samaan aikaan tänne kohdistuvan kansainvaelluksen vaarat tiedetään. Ne ovat niin isoja kysymyksiä, että pitäisi miettiä, mitä siinä yhteydessä merkitsee joku julkisrauhan rikkominen mielenosoituksessa.

Saarela ei käsitä, miten jotkut ovat kohdistaneet julkisuudessa kritiikin hänen toimintaansa.

- Satojatuhansia ihmisiä kärsii jo nyt maahanmuuton seuraksista. Tulee vähän sellainen olo, että mua arvostelleet tarvitsisivat vähän suhteellisuuden tajua.

http://ylex.yle.fi/uutiset/popuutiset/sini-saarela-suora-toiminta-oli-tarkeaa-suomen-itsenaistymisessakin

jopelius

Suoratoiminta sopii erinomaisesti myös maamme suurpetopolitiikkaan. Meillä ei ole pienintäkään syytä kasvattaa petojen määrää ihmisten asuttamilla alueilla. Pedot pitää aina kohdattaessa lopettaa muualla kuin niiden lajityypillisillä elinalueilla, ihmisen koskemattomissa erämaissa.

kekkeruusi

Entäs jos kokee tarvetta suoraan toimintaan Greenpeacea vastaan? Ei voi odottaa poliittisia prosesseja, pitää toimia itse?

kummastelija

Quote from: kekkeruusi on 02.02.2014, 19:36:31
Entäs jos kokee tarvetta suoraan toimintaan Greenpeacea vastaan? Ei voi odottaa poliittisia prosesseja, pitää toimia itse?
Esimerkiksi räjäyttämällä Greenpeacen Rainbow Warrior aluksen...
"Syö paskaa ja kuole pois!!" - PEN sananvapauspalkinnolla palkittu Abdirahim Hussein suomalaisnaiselle. 5.11.2015
"Hussein teki riko­sil­moi­tuksen vihapuheesta" Hussein on jakanut sosiaalisessa mediassa useita esimerkkejä siitä, miten häntä on nimitelty ja uhkailtu eri viesteissä: 18.8.2015

kekkeruusi

Quote from: kummastelija on 02.02.2014, 19:45:45
Quote from: kekkeruusi on 02.02.2014, 19:36:31
Esimerkiksi räjäyttämällä Greenpeacen Rainbow Warrior aluksen...
Se on sitä kansalaisaktivismia ja SS:n mielestä ihan hyväksyttävää. Kunhan vain itse katsoo asiansa olevan oikeutettu.

dothefake

"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

l'uomo normale

Quote from: dothefake on 02.05.2014, 09:50:25
Taparikollinen Saarela pidätetty Rotterdamissa.

QuoteHollannin poliisi pidätti torstaina 44 ympäristöjärjestö Greenpeacen aktivistia Rotterdamin satamassa. Aktivistit ja Greenpeacen alus Rainbow Warrior yrittivät estää venäläistä säiliöalusta tuomasta satamaan arktiselta alueelta porattua öljyä.

http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1288683668758.html

Tajusi että Venäläisten touhuja on parempi vastustaa Venäjän ulkopuolella. Hyvä niin. Jos kuntoa riittää, niin varmaan ainakin yli kyymmenen vuotta aktiiviuraa jäljellä Sinillä.
And madness and despair are a force.
Socially distancing.
Riittävällä moraalilla.

RP

Saarela ja Greenpeace olivat joko hyvin onnekkaita tai fiksumpia kuin moni haluaisi myöntää tuon edellisen tempauksen ajankohdan suhteen. Jos he eivät olisi pääässeet vapaaaksi ennen olympialaisia, odotuksesta venäläisessä sellissä voisi olla tulossa hyvin pitkä.
"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/