News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Junes Lokka, ASYL, elämä ja teot (yhdistetty Junes Lokka -ketju)

Started by AstaTTT, 22.08.2013, 21:04:05

Previous topic - Next topic

nollatoleranssi

Juneksen ja Tiinan pitäisi laittaa jäitä hattuun, etteivät triggeröityisi jokaisesta ikävästä kommentista. Kaikki eivät ole heidän ylimpiä ystäviään ja faneja, mutta heidän tukenaan on vielä melko suurehko yhteisö, joka saattaa lopettaa tukemisensa jos narsissi kukkii liian voimakkaasti.

Urheilussa ei n. 20 sijoituksilla olisi mahdollista vaatia parasta hiihtohissiä ja kultalusikkaa suuhun, vaikka sijoitus olisikin ensimmäiset tai parit kisat käyneeltä  hyvä suoritus. Tai aina voi vaatia, mutta vaatimuksiin saatetaan vastata ikävästi.

Nyt kannattaisi pitää pää kylmänä ja luoda sovinnon väylä, ettei mennä toisen suuren johtajan tielle. Juneksen ja Tiinan tukijoukko olisi joka tapauksessa vähäisempi ja leirin pitäminen pystyssä vaatisi unettomia öitä.
Kriitikon varjo -blogi
http://kriitikonvarjo.blogspot.fi/

Faidros.

Minusta on vain hyvä, että Junes tekee pesäeron hompansseihin ja persuihin. Jatkakoon valitsemallaan tiellä, lycka till!
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Impi Waara

Quote from: Junes Lokka on 18.04.2017, 02:20:17
Quote from: Impi Waara on 18.04.2017, 01:33:16
Edustavatko hompassit väärälaista kansallismielisyyttä? Mitä pitää tehdä toisin, saadakseen uskottavuutta?

Miksi kyselet typeriä

Miksi vastaat kysymyksillä? Kysymyksestä ei tee typerää se, että et osaa siihen vastata.

P.S. Kysymyksissä käytetään kysymysmerkkiä.
10.6.2017   Nyt voi olla läpeensä tyytyväinen. Homma hoidettu tyylillä!

kgb

Ystävällisenä vihjeenä asianosaisille huomauttaisin, että ei kannata itse syyllistyä jankkaamiseen jos siitä Junesta syyttää.
Juupas-eipäs-vaarinhousut-nokittelu ei palvele mitään eikä ketään kuten ei myöskään "here is a man who says neekeri"-tyyppinen tyylin ja ulosannin jatkuva arvostelu. Jos ei tykkää niin ei tykkää ja siitä voi sanoa kerran, mutta jatkuva mussutus samasta ei tasoa nosta, vaan laskee sitä entisestään.
Turhaan ne politrukit huutaa ja hossuu,
Suomessa ei elä vinkkelitossu.

b_kansalainen

Pitääkö tässä ketjussa vastata Junekselle kuvaamalla video ja laittamalla linkki siihen? :) Vai, voisiko Junekseltakin odottaa normaalia foorumikäytöstä, jossa vastataan kirjoittamalla eikä videolinkillä? Kai Junes kohta ilmoittaa, ettei enää leiki meidän kanssa kun me vaan ollaan niin tyhmiä ja meidän äiditkin on varmaan ihan tyhmiä :P

Muuttohaukka

Quote from: Faidros. on 18.04.2017, 12:43:36
Minusta on vain hyvä, että Junes tekee pesäeron hompansseihin ja persuihin. Jatkakoon valitsemallaan tiellä, lycka till!

Sai tänne bannerin ja banneri toi hompanssiääniä! Nyt on se toinen ääni omassa päässä ja jatkakoon sillä tiellä  ja todellakin lykcka till!

Archaeopteryx

Tärkeintä Oulussa olisi saada uskovaisklikit ja arinalaiset kammettua vuorille päättävistä elimistä. Samoin kaikenlainen koplaus ja puijaus tuttujen paljasjalkasten kesken pitää saada loppumaan. Jos ASYL siihen vähänkään pystyy vaikuttamaan, olen tyytyväinen.

Oulussahan oli taannoin tapaus, jossa lestadiolaisvaltuutettu (mies) ripitti toista (nainen) siitä, että tämä äänesti "väärin" Sanginjoen ulkometsän suojelua koskevassa äänestyksessä. Vastenmielistä.

Lisäksi on ollut taustalla liitoskuntien mahdollisesti kaavoitettavaksi tulevien maa-alueiden ostamisneuvotteluja siten, että kaupunki olisi joutunut ostamaan maita isänniltä selkeään ylihintaan. Kaikkea se raha teettää.

Arvoton

Quote from: sivullinen. on 18.04.2017, 11:53:10
Uusimpia käänteitä seurattuani tunnelma on muuttunut kaksijakoiseksi. Toisaalta jäsen Arvottoman provosoivat k

Niinpä, kaikki lähti siitä, että olin ihan pöllämystynyt tosta "tähtikultin" mukaisesta paikkajaon haaveesta jo Joutsenen videolla. Vedin takaisin sanan "jurnutus", jos se herraa loukkasi ja oli ehkä väärässä paikassa. Se kuva kylläkin tuli itse asiasta, l. siitä, että ikään kuin kansan suursuosikkeja ollaan syrjimässä (vaikka neuvottelut ja taistot käymättä). Arkielämässä minulle/minusta on todettu samoin, kun satun valumaan samaan olemukseen kuin Junes usein videoissaan.

Omalla tavallaanhan kirjoituksensa oli asiatekstiksi tarkoitettu, vaikka jotkut rinnastukset siinä oli suht' lapsellisia, mutta siis siinä oli Juneksen näkemys. Minulla on toinen. Rasmuslaisia muistuttava asenne väärää mieltä olevia kohtaan on paljastunut, mutta olkoon toinen aiheensa.

Tää on tätä, kun olen kiinnostunut persoonista. Syksyllä jo varauduin morjestamaan Marcoa tapahtumassaan (vaistosin olemuksessaan kyllä hieman jotain hämmentävää) ja sama viehätys ja tukemisen halu oli Junekseen, vaikka jo vuosia sitten näin hänen jänkkäämistään täällä. Johtopäätökseni on, että kannattamani toimijan tulisi olla varustettu suuremmalla sielulla kuin heillä.

Itsestäni sen verran, että pari vuotta pyörinyt mielessä halu löytää tapa, jolla voisin konkreettisemmin olla mukana skenen työssä. Meikä on sen verran epäsovinnainen, että epäilen olevani itsekin aika persoonallinen, mutta siksi minusta ei ole keulakuvaksi. Olen suht' kankeapuheinenkin nimenomaan puhujana. Keskustelu on hiukan eri asia. (Hiukan jo kännin puolelle tulleen jengin mielestä olen mies paikallaan. Tulee mieleeni Arto Melleri, jolle kuulema hoettiin baareissa, että "en o lukenu sua yhtää, mut soot helvetin hyvä jätkä"...)

E: luontevampi sana

hulaq

Ei tuo Juneksen forumkäyttäytyminen paljon facebookistaan eroa, laittakaa ignoreen jos ei kelpaa.

Hän on kaupunginvaltuutettu, yksikään huutelija tuskin on? Ehkä siinä on homman juju, toiset ulisee, toiset tekee ja ulisee. Tekemällä pääsee pitemmälle kuin pelkällä ulinalla?
Iudex illius ero

Ritva Puolakka

Junekselle ja Tiinalle tsemppiä edelleen. Tiina opettaa Junesta tavoille ja Junes Tiinalle elämää. Jos olisin ollut 20 vuotta nuorempi, niin Juneksen olisin iskenyt, on se niin hyvännäköinen. ;)

https://www.youtube.com/watch?v=WpmILPAcRQo

diipadaapa

Quote from: Ritva Puolakka on 18.04.2017, 15:19:41
Jos olisin ollut 20 vuotta nuorempi, niin Juneksen olisin iskenyt, on se niin hyvännäköinen. ;)

https://www.youtube.com/watch?v=WpmILPAcRQo

Ihana kuulla  :-*

Nythän suomeen on tullut VOK-prinssiä joille kelpaa vähän varttuneempikin matami, eikä tarvitse olla 20 vuotta nuorempi. Sieltä hakemaan oman elämän Patrick Swayze ja sen jälkeen Dirty Dancingiä auringonlaskuun...
"Empä tiiä, mutta tämmöstä se on, ja kaiken maailman muslimit täällä hilluu ja kyykkii tuolla ja huutaa...ootahan kohta on minareetti tuossa ukko huutaa siellä tolpassa... öööaaaah! Aamusella viiden aikaa alottaa, sitä on mukava kuunnella."
-Teuvo Hakkarainen-

Riukulehto

Junes öyhötti tänään pääkirjastolla. https://youtu.be/VIGoJ5fz5OE?t=1h40m52s

Linkkiä korjattu. Nyt lähtee oikeasta kohdasta liikkeelle.
"Sanomattakin on selvää, että Itä-Ukrainassa on vahva venäjänkielinen vähemmistö, kun taas läntisellä puolella on enemmän ukrainalaisia. Yksi osasyy varmasti siihenkin, että tämä kriisi eskaloitui, oli se lainsäädäntö, joka rakennettiin venäjänkielisyyttä vastaan Ukrainassa": Alexander Stubb 11.9.2014

Impi Waara

Minä en ole ketään koskaan ingnoreen laittanut enkä laita. Minulla on sen verran paksu nahka, että kestän kyllä huonoja tapoja ja teinimeuhkaamista.

Vaaleilla valittu kuntapäättäjä edustaa äänestäjiään joko hyvin, huonosti tai hyvin huonosti. Aika näyttää.
10.6.2017   Nyt voi olla läpeensä tyytyväinen. Homma hoidettu tyylillä!

Muuttohaukka

Quote from: Impi Waara on 18.04.2017, 16:34:56
Minä en ole ketään koskaan ingnoreen laittanut enkä laita. Minulla on sen verran paksu nahka, että kestän kyllä huonoja tapoja ja teinimeuhkaamista.

Vaaleilla valittu kuntapäättäjä edustaa äänestäjiään joko hyvin, huonosti tai hyvin huonosti. Aika näyttää.

Lokan meuhkaamisesta ei kannata kenekään välittää yhtään mitään. Lokka on jo vanheneva mamumies, eivätkä tavat enää miksikään muutu.
Vaaleilla valittu edustaa sitä omaa kannattajakuntaansa omilla kyvyillään.
Lokalla on omat kannattajansa ja Lokan kyvyt ovat nyt heidän arvoitavina.

Sain tuon kirjastokohdan linkkinä, jossa Lokka huutaa ja raivoaa. Se oli enemmän hyvin, hyvin huvittavaa kuin uskottavaa. Lopusta löytyi kirjastotäti, jolle Lokka oli tapansa mukaan tökerö. Avohoitopotilaita- Lokan mukaan. Tulipa monta nimittelyä!

Lokalla on hyvin lyhyt pinna ja heikko impulssikontrolli. Mamuavuillako Lokka on päässyt Oulun yliopistoon notkumaan? Tulosta ei ole ainakaan osoitettu syntyneen. Impulssikontrollin heikkeneminen saattoi johtua sähkösavun ja heinän puutteesta. Kuka sen tietää!

Tulisi nyt se ratikka! Edes.

Micke90

Quote from: Riukulehto on 18.04.2017, 16:19:30
Junes öyhötti tänään pääkirjastolla. https://youtu.be/VIGoJ5fz5OE?t=1h40m52s

Linkkiä korjattu. Nyt lähtee oikeasta kohdasta liikkeelle.

Repeilin kyllä moneen kertaan noille Lokan heitoille. Etenkin suvakin nimittäminen aivovammaiseksi oli mieleeni.  ;D

Tiina Wiik on kyllä asiallinen, joten olisin toivonut hänen nousevan valtuutetuksi ja Lokan varavaltuutetuksi.

Junes Lokka

Quote from: Muuttohaukka on 18.04.2017, 10:56:55
Näimme tämä mansplainaajan Oulun vaalikujalla. Ulkonäkö oli kuin veneen alta ryöminyt vanha rähjääntynyt vasuri, kielenkäyttö välillä niin vastenmielistä - "pidä huora turpa kiinni" oli kyllä pahinta, muuten samaa telttajuttua ja poliisien haukkumista tuli randomina.
Kävimme shoppailemassa ja palatessamme sama ulina jatkui. Kiitos!  Yhden jäätelönsyönnin verran jaksoimme kuunnella tätä Oulun Ihmettä. Se oli iso jäde.

Muistatko päivämäärää? Meillä kun on kaikki vaalikoppikeskustelut youtubessa, kuka tahansa voi tarkistaa, että valehtelet. Kanava on Tuonen Joutsen.

Muuttohaukka

Quote from: Junes Lokka on 18.04.2017, 17:58:36
---

Muistatko päivämäärää? Meillä kun on kaikki vaalikoppikeskustelut youtubessa, kuka tahansa voi tarkistaa, että valehtelet. Kanava on Tuonen Joutsen.

Tietysti muistan ja muistan ajankohdankin. Tee rikosilmoitus valehtelusta. Se on sinun tyylisi. Käy itse videotallenteesi läpi.

hulaq

Quote from: Muuttohaukka on 18.04.2017, 18:06:42
Tietysti muistan ja muistan ajankohdankin. Tee rikosilmoitus valehtelusta. Se on sinun tyylisi. Käy itse videotallenteesi läpi.

Kerropas niin tarkistetaan.
Iudex illius ero

Junes Lokka

Quote from: Junes Lokka on 18.04.2017, 17:58:36

Tietysti muistan ja muistan ajankohdankin.

No, kerro

Muuttohaukka

Quote from: hulaq on 18.04.2017, 18:07:08

Enpä taida. Ihanko moderaattori aikoo tehdä tarkistuksen?

Tuonen Joutsen

Vääryys on olemassa, mutta mitä sitten?

Siinäpä oikea mieliala poliittisesti ja yhteiskunnallisesti valveutuneelle. Jos tuo mentaliteetti otetaan, mitä järkeä on missään? Ihme fatalismia. Kaikki yhteiskunnalliset muutokset lähtevät liikkeelle jostain, ja kaikki ne vaativat jonkun henkilön tai voiman ne aloittamaan. Jos kaikki noudattavat tuota asennettasi, tietenkin vääryys säilyy. Itsensä toteuttava ennustus. Minusta on todella masentavaa, että kansallismielisten keskuudessa on niin paljon tätä tappiomielialaa ja fatalismia. Mikään ei ole ikuista tai vääjäämätöntä, varsinkaan politiikka.

hulaq

Quote from: Muuttohaukka on 18.04.2017, 18:10:48

Kyllä. Ja nyt lopetat sen länkyttämisen tästä aiheesta jos ei ole esittää todisteita. Olet jo kantasi Lokan toiminnasta kertonut ja sitä ei enää tarvi enää 8tta kertaa kertoa tällä forumilla. Kiitos.
Iudex illius ero

Tuonen Joutsen

Quote from: Muuttohaukka on 18.04.2017, 18:10:48
Quote from: hulaq on 18.04.2017, 18:07:08

Todistustaakka on väitteen esittäjällä.

Micke90

Kappas. Vihaparin kauniimpi ja fiksumpi osapuoli ui lampeemme. Itse Tuonen Joutsen!  ;)

Tuonen Joutsen

Quote from: Muuttohaukka on 18.04.2017, 13:43:36
Quote from: Faidros. on 18.04.2017, 12:43:36

Sai tänne bannerin ja banneri toi hompanssiääniä! Nyt on se toinen ääni omassa päässä ja jatkakoon sillä tiellä  ja todellakin lykcka till!

Tuo on aika söpöä. Siitä tulee mieleen jotkut sekopäät Facebookissa, jotka ovat esim. antaneet vaalikassaan rahaa ja sitten alkavat jostain tietystä blogista tai videosta mankumaan, että eivät tykkää siitä eivätkä kyllä varmasti enää lahjoita, jos sama linja jatkuu. He siis mieltävät asian jotenkin niin, että koska ovat itse valinneet vaalikassaan lahjoittaa, olemme sen jälkeen mielipiteellisessä tulosvastuussa heille, ja heitä on sitten miellytettävä. Siihen sisältyy ilmeisesti jonkinlainen kuvitelma onnistuneesta kiristyksestä. Kuten sanoimme lähetyksessä, tunnemme oman kannattajakuntamme erittäin hyvin, ja heistä ei taida juuri kukaan hompanssi olla. Hommalaiset persumielisinä täälläpäin äänestävät Simulaa tai Tynkkystä.

On se hauskaa, että ihmiset aina mankuvat siitä, että ei ole rehellisiä poliitikkoja. Sitten kun on rehellinen poliitikko, joka ei nuole potentiaalisten kannattajien persettä vaan vittuilee takaisin hänelle vittuiltaessa, alkaa hirveän pissismäinen mielensäpahoitus, että onpas se nyt töykeä potentiaalisille kannattajilleen. Ihminen on joko perseennuolija tai rehellisesti oma itsensä - molempia ei voi olla. Jos haluaa poliitikon, joka sanoo tosi kivoja juttuja, jotka juuri sopivalla tavalla hivelevät kunkin äänestäjän egoa, on vaihtoehtoja pilvin pimein. Niitä ei itsenäisistä tai pikkupuolueista tarvitse etsiä. Itse asiassa olen tästä viime kuun puolella kirjoittanut blogissani: http://tuonenjoutsen.blogspot.fi/2017/03/kansallismielisyytta-johon-voi-uskoa.html

Tuonen Joutsen

Quote from: Arvoton on 18.04.2017, 14:43:06
Uusimpia käänteitä seurattuani tunnelma on muuttunut kaksijakoiseksi. Toisaalta jäsen Arvottoman provosoivat k

Niinpä, kaikki lähti siitä, että olin ihan pöllämystynyt tosta "tähtikultin" mukaisesta paikkajaon haaveesta jo Joutsenen videolla. Vedin takaisin sanan "jurnutus", jos se herraa loukkasi ja oli ehkä väärässä paikassa. Se kuva kylläkin tuli itse asiasta, l. siitä, että ikään kuin kansan suursuosikkeja ollaan syrjimässä (vaikka neuvottelut ja taistot käymättä). Arkielämässä minulle/minusta on todettu samoin, kun satun valumaan samaan olemukseen kuin Junes usein videoissaan.

Omalla tavallaanhan kirjoituksensa oli asiatekstiksi tarkoitettu, vaikka jotkut rinnastukset siinä oli suht' lapsellisia, mutta siis siinä oli Juneksen näkemys. Minulla on toinen. Rasmuslaisia muistuttava asenne väärää mieltä olevia kohtaan on paljastunut, mutta olkoon toinen aiheensa.

Tää on tätä, kun olen kiinnostunut persoonista. Syksyllä jo varauduin morjestamaan Marcoa tapahtumassaan (vaistosin olemuksessaan kyllä hieman jotain hämmentävää) ja sama viehätys ja tukemisen halu oli Junekseen, vaikka jo vuosia sitten näin hänen jänkkäämistään täällä. Johtopäätökseni on, että kannattamani toimijan tulisi olla varustettu suuremmalla sielulla kuin heillä.

Itsestäni sen verran, että pari vuotta pyörinyt mielessä halu löytää tapa, jolla voisin konkreettisemmin olla mukana skenen työssä. Meikä on sen verran epäsovinnainen, että epäilen olevani itsekin aika persoonallinen, mutta siksi minusta ei ole keulakuvaksi. Olen suht' kankeapuheinenkin nimenomaan puhujana. Keskustelu on hiukan eri asia. (Hiukan jo kännin puolelle tulleen jengin mielestä olen mies paikallaan. Tulee mieleeni Arto Melleri, jolle kuulema hoettiin baareissa, että "en o lukenu sua yhtää, mut soot helvetin hyvä jätkä"...)

E: luontevampi sana

No onnea matkaan sitä kannatuksen väärtiä messiasta odotellessasi. Ovathan kristitytkin odottaneet messiaan toista tuloa jo kohta 2000 vuotta, jokainen sukupolvi vakuuttuneena siitä, että heidän elinaikanaan se tapahtuu. Odotellessa on kuitenkin suotavaa jotain vähän yrittää tehdäkin. Ja ei, foorumikirjoittelu ei ole tekemistä.

Riukulehto

Quote from: Tuonen Joutsen on 18.04.2017, 18:24:33
Kuten sanoimme lähetyksessä, tunnemme oman kannattajakuntamme erittäin hyvin, ja heistä ei taida juuri kukaan hompanssi olla. Hommalaiset persumielisinä täälläpäin äänestävät Simulaa tai Tynkkystä.

Quote from: Riukulehto on 09.04.2017, 14:36:58
Alun perin oli tarkoitus äänestää persua, mutta Timo Soinin viime perjantaina jälleen toistama "ei saa antaa pelolle valtaa" rupesi vituttamaan siinä määrin, että annoin ääneni Junes Lokalle.
"Sanomattakin on selvää, että Itä-Ukrainassa on vahva venäjänkielinen vähemmistö, kun taas läntisellä puolella on enemmän ukrainalaisia. Yksi osasyy varmasti siihenkin, että tämä kriisi eskaloitui, oli se lainsäädäntö, joka rakennettiin venäjänkielisyyttä vastaan Ukrainassa": Alexander Stubb 11.9.2014

Sheo

Kuten sanoimme lähetyksessä, tunnemme oman kannattajakuntamme erittäin hyvin, ja heistä ei taida juuri kukaan hompanssi olla. Hommalaiset persumielisinä täälläpäin äänestävät Simulaa tai Tynkkystä.
Mutta ettekös te pyrkineet itsekin persuihin, vai muistanko ihan väärin? Sanoisin, että vaatii jonkinlaista persumielisyyttä pyrkiä jäseniksi.
Armonia metallica, concreta realtà
Videoclip elettronico, elogio di civiltà
Confusa progenia di cellule ribelli
Volo verso l'universo, l'attraverserò
Se sei stella fatti vedere, io mi fermerò

Muuttohaukka

Tuo on aika söpöä. Siitä tulee mieleen jotkut sekopäät Facebookissa, jotka ovat esim. antaneet vaalikassaan rahaa ja sitten alkavat jostain tietystä blogista tai videosta mankumaan, että eivät tykkää siitä eivätkä kyllä varmasti enää lahjoita, jos sama linja jatkuu. He siis mieltävät asian jotenkin niin, että koska ovat itse valinneet vaalikassaan lahjoittaa, olemme sen jälkeen mielipiteellisessä tulosvastuussa heille, ja heitä on sitten miellytettävä. Siihen sisältyy ilmeisesti jonkinlainen kuvitelma onnistuneesta kiristyksestä. Kuten sanoimme lähetyksessä, tunnemme oman kannattajakuntamme erittäin hyvin, ja heistä ei taida juuri kukaan hompanssi olla. Hommalaiset persumielisinä täälläpäin äänestävät Simulaa tai Tynkkystä.

On se hauskaa, että ihmiset aina mankuvat siitä, että ei ole rehellisiä poliitikkoja. Sitten kun on rehellinen poliitikko, joka ei nuole potentiaalisten kannattajien persettä vaan vittuilee takaisin hänelle vittuiltaessa, alkaa hirveän pissismäinen mielensäpahoitus, että onpas se nyt töykeä potentiaalisille kannattajilleen. Ihminen on joko perseennuolija tai rehellisesti oma itsensä - molempia ei voi olla. Jos haluaa poliitikon, joka sanoo tosi kivoja juttuja, jotka juuri sopivalla tavalla hivelevät kunkin äänestäjän egoa, on vaihtoehtoja pilvin pimein. Niitä ei itsenäisistä tai pikkupuolueista tarvitse etsiä. Itse asiassa olen tästä viime kuun puolella kirjoittanut blogissani: http://tuonenjoutsen.blogspot.fi/2017/03/kansallismielisyytta-johon-voi-uskoa.html

Politiikka ei ole koskaan söpöä ja kivoja juttuja. En äänestänyt sen koommin sinua kuin Lokkakaan. En äänestänyt yhtään ketään. En löytänyt yhtään rehellistä ja osaavaa, taitavaa ehdokasta tällä kertaa.
En ole mieltäni pahoittanut teidän puuhistanne yhtään, enkä tule koskaan pahoittamaankaan. Vaalikassojen osat rahat taholtani tulevat verojen kauttapuolue- tai muina tukina ilman omaa haluani.

Nuo ikuiset viittaukset omiin kirjoituksiin vastaavat mormonismia ja jehovalaisuutta.