News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Hetero Pride Finland 21.9. 2013

Started by Mrusu, 13.08.2013, 12:38:50

Previous topic - Next topic

normi

Quote from: pigeon on 17.08.2013, 15:23:18
Odotan innolla YLE:n reaktiota Hetero Prideen. Toki kanavan parhaat voimat ovat valmistautuneet ottamaan haastatteluja kulkueeseen osallistujilta ja päivittelemään kadunvarsilla olevien toisinajattelijoiden vihailmaisuja. Myös Helsingin Sanomien etusivu lienee varattu Hetero Priden kuvitukselle, jossa heteroäidit työntävät heterosuhteesta syntyneitä lapsiaan heterobanderooleilla koristelluilla lastenvaunuilla.
Veikkaan, että mikki työnnetään sellaisen suuhun, jolta saadaan (ainakin toivotaan saatavan) kunnon möläytys. Fiksuimpia tuskin haastatellaan.
Impossible situations can become possible miracles

Morsum

Ei tuosta puuhaporukasta ole äänessäolijoista kovin fiksua sakkia löytynyt. Viinikainen taitaa edustaa sitä maltillista osastoa, ja hänkin on melkoisen tärähtänyt. Ainakin hän tykkää natsihenkisten kavereidensa kanssa kovasti heittää homoläppää, suosittelee kansallista vastarintaa ja pitää itseään militanttina anti-islamistina.
LGBTQ, harajukufashion, rainbowfashion, BLM, ACAB, NATO,
https://www.instagram.com/morsumi/

Tapio Äyräväinen

Quote from: Morsum on 16.08.2013, 21:03:03
Minä uskon, että osasyy tuosta homovastaisesta mielikuvasta johtuu tapahtuman puuhamiehistä. Viinikaisella esimerkiksi on kuvissaan historiallisen tyhmä t-paita päällään, kun hän poseeraa Hirvisaaren kanssa. Hirvisaarikaan ei ole kunnostautunut mitenkään neutraaleilla homoasenteillaan. lisäksi on Jani Salomaa(ko?) joka ryhmässä vetää ihan hirveää sontapuhesaarnaa, miten homoilla ja erityisesti setalla on täysi ylivalta tässä maassa. Tarja Halonen on ehditty jo haukkua, samoin kekseliäästi Hanuri Haavistoksi nimetty presidenttiehdokas.

Lainaus Jani Salomaalta Facebookista:

"Ryhmän tarkoitus on siis kartoittaa olisiko riittävästi ryhmää Hetero pride kulkueeseen, jos siltä alkaa näyttää aika ja paikka tulevat myöhemmin sovittavaksi jotta se mahdollisimman hyvin kaikille sopii.HUOM: Emme ole homofoobikkoja, eikä ryhmällä ole mitään tekemistä homovastaisuuden kanssa! Keskustelu on pysyttävä asialinjalla, asiattomat kommentit ja niiden kirjoittajat lentävät armotta pihalle. Myöskään ryhmään ei lisätä ketään ilman heidän suostumustaan. Ja ryhmään kuuluminen ei velvoita mihinkään, toki toivomme että mahdollisimman moni ryhmän jäsenistä osallistuisi kulkueeseen.
Ensimmäisessä tapahtumassa ei ole tarkoitus marssia!
Tämä tapahtuma ei ole suunnattu millään tavalla ketään vastaan eikä ole keneltäkään millään tavalla pois, tapahtuma ei ota mallia eikä ole ottanut muista "prideistä" muutakuin nimessä oleva yksi sana.
Vastustus on selkeästi todistanut pointin siitä, millainen vihamielisyys alkaa jos halutaan järjestää tapahtuma heteroille.
Tapahtuma ei ole millään tavalla poliittinen eikä siitä sellaista tule.
Keskustelua käydään tässä ryhmässä, tuntemattomat feikit jotka solvaavat tai muuten osoittavat vihaa lentävät varsin äkkiä pihalle, keskustelu on pysyttävä siistinä."

Mikä tässä mielestäsi on sontapuhetta?
Taidat itse puhua paskaa.

Morsum

Kyllähän  julkisivuteksteissä voidaan sanoa mitä ikinä hyvänsä, mutta muut puheet, tuon kannattajien kesken ovatkin sitten ihan eriä. Jos vaikka Viinikaisenkin aikaisempia ulostuloja katsoo, niin on hyvin vaikea pitää häntä jonain tasapuolisuuden kannattajana. Jani Salomaa on myös mouhottanut tuolla jostain ihmeen homojen ylivallasta pitkiä viestejä. Hän ilmeisesti kirjoittaa niitä tosissaan, joten ne ovat enemmän surullista, kuin huvittavaa tavaraa.

pigeon

Quote from: Morsum on 17.08.2013, 21:16:36
Kyllähän  julkisivuteksteissä voidaan sanoa mitä ikinä hyvänsä, mutta muut puheet, tuon kannattajien kesken ovatkin sitten ihan eriä. Jos vaikka Viinikaisenkin aikaisempia ulostuloja katsoo, niin on hyvin vaikea pitää häntä jonain tasapuolisuuden kannattajana. Jani Salomaa on myös mouhottanut tuolla jostain ihmeen homojen ylivallasta pitkiä viestejä. Hän ilmeisesti kirjoittaa niitä tosissaan, joten ne ovat enemmän surullista, kuin huvittavaa tavaraa.

Antaas katsoa ensin ennen kuin tuomitaan. Ja mikä tasapuolisuus tässä nyt pitäisi olla? Ei sateenkaarimarssitkaan pyri tasapuolisuuteen vaan sateenkaariväen oikeuksien esilletuomiseen, Herous ja heteronormatiivisuus on siellä joukossa kirosana. Linjat on rakennettu ajat sitten, Sateenkaariväki ajaa omia oikeuksiaan ja heteroväki yrittää pitää puolensa. Eikä yhteisymmärrystä tule. Aina tulee olemaan päiviräsäsiä ja akuliinasaarikoskia, joiden maailmat ovat maapallon eri navoilta.
"Pessimisti on ihminen joka valitsee kahdesta pahasta molemmat."

Mehud

Totuus! Neljä prosenttia saa aikaan mielenosoituksia ja 96% prosenttia taas ei. Homoilla, kommareilla ja vihreillä on samat ihmisoikeudet kuin heteroillakin ja vieläkin he jaksavat valittaa. Terve hetero ei yksinkertaisesti kerkiä, eikä halua mielenosoitella, koska työ, perhe ja veronmaksaminen ottaa ison palasen elämästä. Meidän on maksettava myös teidän työttömyys, järjettömät vaateet ja maahanmuuttajanne. Ei vaan kerkee!
"Se, että eurooppa ei ammu tunkeilijoita rajoilleen, ei kerro euroopan hyvyydestä, vaan sen saamattomuudesta!" - Mehud-

Suojele lastasi monikulttuurisuudelta. Kerro heille tarinoita entisestä Suomesta ja nykyisestä ruotsista. Siinä oppii tyhmempikin kakara äänestämään oikein kun aika koittaa. Näytä itse esimerkkiä!

sakarit

Quote from: Mehud on 18.08.2013, 00:19:13
Terve hetero ei yksinkertaisesti kerkiä, eikä halua mielenosoitella, koska työ, perhe ja veronmaksaminen ottaa ison palasen elämästä.

No vähän näin minäkin tämän ymmärrän. Ei tuonne kovin terveet heterot mene.

dothefake

Eli gaypridemarsseilla on vain sairaita homoja?
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

sakarit

Quote from: dothefake on 18.08.2013, 00:59:57

Ainakin ennen vuotta 1981.

Mehud

Quote from: dothefake on 18.08.2013, 00:59:57

Mistä vedit tuon tulkinnan? Kyllä GB:ssä oli varmasti myös terveitä homoja ja jos oikein positiivisesti ( ei hiv-positiivisesti) ajatellaan, niin mahdollisesti yli puolet.

Mikä on muuten negatiivisen homon negatiivisin tulevaisuus, jossa on hieman positiivista? Hiv- positiivisuus.

Hiv-positiivisuus on homoille samaa, kuin maahanmuutto suomelle.
"Se, että eurooppa ei ammu tunkeilijoita rajoilleen, ei kerro euroopan hyvyydestä, vaan sen saamattomuudesta!" - Mehud-

Suojele lastasi monikulttuurisuudelta. Kerro heille tarinoita entisestä Suomesta ja nykyisestä ruotsista. Siinä oppii tyhmempikin kakara äänestämään oikein kun aika koittaa. Näytä itse esimerkkiä!

Oami

Quote from: IMMane on 17.08.2013, 12:52:08
Quote from: Oami on 17.08.2013, 00:14:39
Kiistän vain ketjussa esiintyneen väitteen, että heteroseksuaalisuuden puolustamiselle olisi nykyaikana jokin erityinen tarve. Mutta jos joku tykkää tuonne mennä, niin senkun menee.

Eikä se ole tarve että hetero pride koetaan homovastaisena ?

Niin, kaipa sen joku kokee. Saahan sitä kokea, ja ei, se ei minun nähdäkseni ole riittävä tarve.

Mutta väliäkö sillä? En minä välitä sillä mitä muut kokevat, vaan sillä mitä itse koen - ja mitä tässä tapauksessa itse koen, sen päätän sitten kun näen. ... jos siis jaksan seurata koko tapahtumaa.

Quote from: pigeon on 18.08.2013, 00:15:29
Antaas katsoa ensin ennen kuin tuomitaan. Ja mikä tasapuolisuus tässä nyt pitäisi olla? Ei sateenkaarimarssitkaan pyri tasapuolisuuteen vaan sateenkaariväen oikeuksien esilletuomiseen, Herous ja heteronormatiivisuus on siellä joukossa kirosana. Linjat on rakennettu ajat sitten, Sateenkaariväki ajaa omia oikeuksiaan ja heteroväki yrittää pitää puolensa. Eikä yhteisymmärrystä tule. Aina tulee olemaan päiviräsäsiä ja akuliinasaarikoskia, joiden maailmat ovat maapallon eri navoilta.

Ei pidä paikkaansa. En ole nähnyt heteroja syrjittävän prideissä millään tavalla. Itse asiassa en ole kuullut, että siellä olisi ihmisten preferenssejä järjestäjien toimesta edes kyselty. Varovasti oletan, että enemmistö niiden osanottajista on heteroita.
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

SarkasmO

Quote from: Oami on 18.08.2013, 02:27:41
Kiistän vain ketjussa esiintyneen väitteen, että heteroseksuaalisuuden puolustamiselle olisi nykyaikana jokin erityinen tarve. Mutta jos joku tykkää tuonne mennä, niin senkun menee.

Niin, kaipa sen joku kokee. Saahan sitä kokea, ja ei, se ei minun nähdäkseni ole riittävä tarve.

Mutta väliäkö sillä? En minä välitä sillä mitä muut kokevat, vaan sillä mitä itse koen - ja mitä tässä tapauksessa itse koen, sen päätän sitten kun näen. ... jos siis jaksan seurata koko tapahtumaa.

Quote from: pigeon on 18.08.2013, 00:15:29

Ei pidä paikkaansa. En ole nähnyt heteroja syrjittävän prideissä millään tavalla. Itse asiassa en ole kuullut, että siellä olisi ihmisten preferenssejä järjestäjien toimesta edes kyselty. Varovasti oletan, että enemmistö niiden osanottajista on heteroita.

Viime vuoden Tampereen prideen estettiin osallistumasta joukkoa ihmisiä!

http://www.youtube.com/watch?v=il2Q6tF2m4U
Idioottivarmalla aliarvioidaan idiootteja.

no future

^ Voisit vielä sönköttää jotain suvaitsemattomuuden suvaitsemisestakin...  :flowerhat:

SarkasmO

Quote from: no future on 18.08.2013, 03:05:08
^ Voisit vielä sönköttää jotain suvaitsemattomuuden suvaitsemisestakin...  :flowerhat:

Wuhuu!!! Tää oli hei hieno!!!
Sinä puolestasi voisit keksiä argumentin tai edes jotain sanottavaa.

ruikonperä

Quote from: no future on 18.08.2013, 03:05:08

Jos tuonkin lähinnä huvittavan nokittelun olisi kääntänyt päinvastoin niin huonommallakin ennustamisen lahjalla osaisi sanoa kuinka lööpeissä lukisi isosti äärioikeiston noususta.

"Nazi is traut"? Vai mitä ihmettä jonnet oikein oikein huutelee?
Jaa, out!   :D
Mikä on Valitun kansan osuus Euroopan tuhossa

Mehud

Kiistän vain ketjussa esiintyneen väitteen, että heteroseksuaalisuuden puolustamiselle olisi nykyaikana jokin erityinen tarve. Mutta jos joku tykkää

Tarvitseeko olla joku tarve puolustaakseen oikeuksia? Totta kai pitää olla. Siksi me heterotkin puolustamme oikeuksiamme. Suomessa me heterot emme kivitä raiskattuja naisia.

Dim Archer

Quote from: Morsum on 16.08.2013, 02:39:40
En tiedä kehtaanko ihan kulkueeseen mennä mukaan kävelemään, mutta jos ei liikaa pulloja lennä kohti, niin voin hyvinkin sen tehdä.

Siitä vaan. Pullo ei osaa lentää.

dothefake

Ei kai sitä kukaan kiellä, mutta sehän on kuin Katainen marssisi kommunistien vappukulkueessa
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Raine Kallio

Tapahtuma liittyy selvästi tiettyyn puolueeseen joten olen tyytyväinen heidän antavan itsestään ja järjenjuoksustaan totuutta vastaavan kuvan.Siltikin myötähäpeä on suunnaton :facepalm:

pigeon

Quote from: dothefake on 18.08.2013, 07:12:33
Ei kai sitä kukaan kiellä, mutta sehän on kuin Katainen marssisi kommunistien vappukulkueessa

Ei mutta Stubbia ja Arhinmäkeä voisi pyytää Hetero Priden eturiviin marssimaan käsikädessä. Ovathan ne muutenkin niin hyvää pataa.
"Pessimisti on ihminen joka valitsee kahdesta pahasta molemmat."

SarkasmO

Quote from: Raine Kallio on 18.08.2013, 14:10:39
Tapahtuma liittyy selvästi tiettyyn puolueeseen joten olen tyytyväinen heidän antavan itsestään ja järjenjuoksustaan totuutta vastaavan kuvan.Siltikin myötähäpeä on suunnaton :facepalm:

Aina kannatttaa ottaa asioista selvää ennenkuin avaa pataansa.
Tapahtuma ei liity mihinkään puolueeseen eikä milläänlailla muutenkaan politiikkaan.
Eihän tällaiset asiat kuulu politiikkaan, tämä on vain tapahtuma heteroille.
Anarkomarkoille se vaan ei mene millään jakeluun, joka on toisaalta aivan helvetin huvittavaa.

Morsum

Toteutuessaan kulkue tuo väkisinkin haittaa ainakin Perussuomalaisten niskoille. Jo se yksi kuva, jossa Hirvisaari poseeraa Viinikaisen vieressä, kun tällä on yllään irti setan ylivallasta paita on todella typerä. Aika harhainen jätkä saa olla, jos kuvittelee setalla jotain suurtakin valtaa olevan.

Kimmo Pirkkala

Juu, ei Suomessa ole mitään mahkuja setalaisen nousta esimerkiksi presidentiksi.

Morsum

Johan Halonen on presidenttinä ollut. Setan ylivallan ja tuon välillä on kuitenkin pienoinen ero.

IMMane

Niin, mitä sitä mitä toiset kokee jos ei itse koe. Tämä sopisi erääseen toisenkiin ketjuun hyväksi perusteluksi kait sitten. Ihmiset kun kokee yhtä ja toista, jo pelkästään sana ihmisoikeus koetaan monella eri tapaa. En toki itse yhdy siihen ajatukseen että jos ei itse koe jotain tietystä asiasta niin ei pitäisi välittää mitä muut asiasta kokevat.

Kimmo Pirkkala

Yleinen ajattelutapa on, että Suomessa gay pride -kulkueeseen osallistuvat mukavat ihmiset tuhatmäärin, mukana lapsia, kukkia, hattaroita ja kaikkea kivaa. Hetero pride -kulkueeseen osallistuu kymmenkunta kaljupäistä natsia pilottitakeissa. He vihaavat.

Miksi yleinen ajattelutapa kulkee näin? Miksi minun heterona on varsin helppo mennä gay pride kulkueeseen, mutta ei hetero pride kulkueeseen? Varför?

Morsum

Quote from: ääridemokraatti on 18.08.2013, 18:27:49
Yleinen ajattelutapa on, että Suomessa gay pride -kulkueeseen osallistuvat mukavat ihmiset tuhatmäärin, mukana lapsia, kukkia, hattaroita ja kaikkea kivaa. Hetero pride -kulkueeseen osallistuu kymmenkunta kaljupäistä natsia pilottitakeissa. He vihaavat.

Miksi yleinen ajattelutapa kulkee näin? Miksi minun heterona on varsin helppo mennä gay pride kulkueeseen, mutta ei hetero pride kulkueeseen? Varför?

Varmaan kyse on näin yleisesti ihan puhtaasti stereotypioista. Voin sen myöntää, että ilman heteri priden puuhamiehistä mitään tietämättäkin, minulla olisi tiettyjä natsifiboja kyseistä kulkuetta kohtaan.

Nyt kuitenkin hyvin tiedetään taustalla olevia puuhamiehiä, joten moisille fiboille löytyy järkeekäypä selityskin. Itse toivoisin, että tämä heteroiden oma pride onnistuisi hyvin ja siellä liikkuisi vaikka kymmentuhatpäinen, normaaleista ihmisistä koostuva joukko tuomassa heteroiden ylpeyttä esiin. Olen kuitenkin melko varma, että se lopulta kuitenkin koostuu juurikin niistä kuulapäistä ja heidän kavereistaan, ja sanoman yleisluonne on enemmän aggressiivinen kuin positiivinen.

IMMane

Quote from: ääridemokraatti on 18.08.2013, 18:27:49

Ei ole suomen yleisen mielipiteen mukaan soveliasta osallistua hetero pride marssille. Se nyt vaan on niin.

Toki gay pridella on pitkät perinteet kun taas hetero pridea ei ole edes koskaan järjestetty. Ja kuten annetaan ymmärtää niin siitä ei perinnettä soisi tulevan. Sekin annetaan ymmärtää että toki saa mennä hetero marssimaan, kukaan ei kiellä mutta marssimalla nolaa täydellisesti itsensä. Onhan se vähän noloa marssia heterona kun heterot eivät ole iloisia ja värikkäitä(bilettäjäainesta) kuten jotkut muut vaan harmaan arjen orjia with children. Pyydänkin heteroilta nöyryyttä jaksaa ja jatkaa hoitaa heille kuuluvia asioita ja jättää marssit ja muut huvitukset niille kenelle ne kuuluvat.

Vertigo

Hmm.

Koko heteropride on vain ja ainoastaan typerä ja lapsellinen vastalause Gay Pridelle. En minä myöskään minkään Gay Priden perään jaksa itkeä, enkä voi olla täysin kyseenalaistamatta sitäkään tapahtumaa, mutta kyllä nyt vaan junttimittarit huutaa punaisella ja lujaa. Samat aikuiset miehet, joiden mielestä homojen ei pitäisi ylpeillä seksuaalisuudella, tekevät täysin samaa. Miksi?

Mukana on sitten Seppo Lehtoa ja muita ihan suoran avoimen homofobista idiootteja, jotka tuolla toisaalla ulvovat pokalla naamalla, että kyse ei ole mistään homofobiasta ja toisaalla heittelevät käsilaukku- ja kodin putkimies-vitsejä.

Ei siinä. Heillä toki tähän oikeus, mutta toivottavasti pahimmilta ylilyönneiltä vältyttäisiin.

:facepalm: