News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Hetero Pride Finland 21.9. 2013

Started by Mrusu, 13.08.2013, 12:38:50

Previous topic - Next topic

Oami

Quote from: SarkasmO on 18.08.2013, 02:39:01
Viime vuoden Tampereen prideen estettiin osallistumasta joukkoa ihmisiä!

Tiedän, olin paikalla. Syrjintä ei kuitenkaan perustunut henkilöiden seksuaaliseen suuntautumiseen.

Tuomittavaa kyseinen syrjintä tietenkin oli, ja antoi syrjijöistä (mitä lie antifantteja) omanlaisensa kuvan, mutta mitään relevanssia sillä en tämän ketjun kannalta näe.
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

Oami

Quote from: IMMane on 18.08.2013, 18:15:20
Niin, mitä sitä mitä toiset kokee jos ei itse koe. Tämä sopisi erääseen toisenkiin ketjuun hyväksi perusteluksi kait sitten. Ihmiset kun kokee yhtä ja toista, jo pelkästään sana ihmisoikeus koetaan monella eri tapaa. En toki itse yhdy siihen ajatukseen että jos ei itse koe jotain tietystä asiasta niin ei pitäisi välittää mitä muut asiasta kokevat.

Niin, en tosiaan näe tarvetta puolustaa sellaisia ihmisoikeuksia joiden en koe olevan uhattuna. Ehkä suhtautuisit samalla tavalla jos joku järjestäisi kulkueen sen puolesta, että jokaisella on oltava oikeus pitää vessapaperirullaa siten että rullan vapaa pää roikkuu seinää vasten.

Quote from: ääridemokraatti on 18.08.2013, 18:27:49
Yleinen ajattelutapa on, että Suomessa gay pride -kulkueeseen osallistuvat mukavat ihmiset tuhatmäärin, mukana lapsia, kukkia, hattaroita ja kaikkea kivaa. Hetero pride -kulkueeseen osallistuu kymmenkunta kaljupäistä natsia pilottitakeissa. He vihaavat.

Miksi yleinen ajattelutapa kulkee näin? Miksi minun heterona on varsin helppo mennä gay pride kulkueeseen, mutta ei hetero pride kulkueeseen? Varför?

Edelleen toistan: mitään gay prideä ei järjestetä Suomessa eikä ole järjestetty ties miten pitkään aikaan. On Helsinki Pride ja Tampere Pride ja sensellaisia kyllä.

Vertigo

Quote from: IMMane on 18.08.2013, 19:13:18
Sekin annetaan ymmärtää että toki saa mennä hetero marssimaan, kukaan ei kiellä mutta marssimalla nolaa täydellisesti itsensä. Onhan se vähän noloa marssia heterona kun heterot eivät ole iloisia ja värikkäitä(bilettäjäainesta) kuten jotkut muut vaan harmaan arjen orjia with children. Pyydänkin heteroilta nöyryyttä jaksaa ja jatkaa hoitaa heille kuuluvia asioita ja jättää marssit ja muut huvitukset niille kenelle ne kuuluvat.

No ei ainakaan mun heterokaverit ole yhtään sen värittömämpiä ihmisinä kuin homot jotka tunnen. Ja toisaalta minua itseäni juurikin etoo Pridessä juuri se tapahtuman, hieman ristiriitaisi fiiliksiä herättävä nimi ja tunnelma karnevaali-/camp-hepenineen.

IMMane

Quote from: Vertigo on 18.08.2013, 20:21:07
Hmm.
Koko heteropride on vain ja ainoastaan typerä ja lapsellinen vastalause Gay Pridelle.

Ei kai kukaan järkevä ihminen tuomitse harmitonta marssia noin äärimmäisesti ? Mitä pahaa heterot ovat oikein sinulle tehneet ?

Samalla logiikalla toki gay pride on myöskin typerä sekä lapsellinen ja vastalause hetero pridelle. Näin päästään pitkälle. Ja olihan hetero pride järjestäjäkin marssijoiden lisäksi vähän niin ja näin.

Vertigo

Quote from: IMMane on 18.08.2013, 20:36:43
Hmm.
Koko heteropride on vain ja ainoastaan typerä ja lapsellinen vastalause Gay Pridelle.

Ei kai kukaan järkevä ihminen tuomitse harmitonta marssia noin äärimmäisesti ? Mitä pahaa heterot ovat oikein sinulle tehneet ?

Samalla logiikalla toki gay pride on myöskin typerä sekä lapsellinen ja vastalause hetero pridelle. Näin päästään pitkälle. Ja olihan hetero pride järjestäjäkin marssijoiden lisäksi vähän niin ja näin.

Mulle se on marssina yhtä harmiton kuin homojen vastaava.

Gay pride on varmastikin keksitty ennen heteropridea, jossa oli/on kuitenkin tietty ajatus. Onhan se nyt hemmetti soikoon kummallista, että suurin osa heteroprideen osallistujista näyttäisi olevan homovitsejä heitteleviä miehiä. Tapahtuman fb-sivuja seurattuani olen tullut näihin johtopäätöksiin.

IMMane

Quote from: IMMane on 18.08.2013, 18:15:20
Niin, mitä sitä mitä toiset kokee jos ei itse koe. Tämä sopisi erääseen toisenkiin ketjuun hyväksi perusteluksi kait sitten. Ihmiset kun kokee yhtä ja toista, jo pelkästään sana ihmisoikeus koetaan monella eri tapaa. En toki itse yhdy siihen ajatukseen että jos ei itse koe jotain tietystä asiasta niin ei pitäisi välittää mitä muut asiasta kokevat.
Quote from: Oami on 18.08.2013, 20:35:01
Niin, en tosiaan näe tarvetta puolustaa sellaisia ihmisoikeuksia joiden en koe olevan uhattuna. Ehkä suhtautuisit samalla tavalla jos joku järjestäisi kulkueen sen puolesta, että jokaisella on oltava oikeus pitää vessapaperirullaa siten että rullan vapaa pää roikkuu seinää vasten.

Edelleen toistan: mitään gay prideä ei järjestetä Suomessa eikä ole järjestetty ties miten pitkään aikaan. On Helsinki Pride ja Tampere Pride ja sensellaisia kyllä.

Miksi kukaan järjestäisi tuollaista vessapaperi kulkuetta ? Jokaisella on oikeus sijoittaa paperinsa kuten haluaa.

Minä koen että hetero pride kulkue ei ole mitään puolustamista vaan tapahtuma siinä missä muukin. Mutta kuten sanoit, niin minun kokemallani ei ole sinulle merkitystä. Miksiköhän minä sitten edes keskustelen tästä aiheesta sinun kanssasi.

Seta järjestää ne perinteiset pridet ja seta juurikin puolustaa seksuaalivähemmistöjä ei enemmistöjä. Todellisuudessa pridet ovat siis nimenomaan lesbojen, homojen jne. tarpeiksi järjestetty. Voidaan toki leikkiä että ei ole koska pidän ajatusleikeistä.

Kalevi Aronen

Quote from: fincum on 13.08.2013, 13:01:37
Olen hengessä mukana ja tuen osoituksena boikotoin kaikkia S-liikkeen myymiä Rainbow-tuotteita koko tapahtuman ajan.
Et kai kuiteskaan Rainbow-kaljaa. meinaan siinä prossat ovat kohdallaan.
Om mani padme hum.

IMMane

Hmm.
Quote from: IMMane on 18.08.2013, 20:36:43

Quote from: Vertigo on 18.08.2013, 20:48:39
Mulle se on marssina yhtä harmiton kuin homojen vastaava.

Gay pride on varmastikin keksitty ennen heteropridea, jossa oli/on kuitenkin tietty ajatus. Onhan se nyt hemmetti soikoon kummallista, että suurin osa heteroprideen osallistujista näyttäisi olevan homovitsejä heitteleviä miehiä. Tapahtuman fb-sivuja seurattuani olen tullut näihin johtopäätöksiin.

Siis harmiton mutta typerä ja lapsellinen. En näe vieläkään logiikkaa miksi joku kutsuisi harmitonta kulkuetta typeräksi ja lapselliseksi noin vain. Eikö harmiton ole vain harmiton ?

Mikä ajatus niissä gay prideissa oli/on ?

Homovitsejä on kerrottu aina. Osa niistä on tosi hauskoja. Eikö homovitsejä saa kertoa ? Sitten kun näen tai luen luotettavasta lähteestä juttuja hetero pridesta ja siitä miten siellä on toimittu niin teen johtopäätökseni kyseisestä tapahtumasta, en ennen.

Morsum

Homovitsejä saa ja pitääkin kertoa, ettei ylivalta kilahda päähän. Tulee niille itsekkin naureskeltua ja välissä kerrottuakin. Nuo priden puuhamiehet kuitenkin kertovat niitä aika usein sillä tavalla pahantahtoisesti, jossa tuodaan heidän inhoaan esiin vain vitsin muodossa.
LGBTQ, harajukufashion, rainbowfashion, BLM, ACAB, NATO,
https://www.instagram.com/morsumi/

elukka

http://www.youtube.com/watch?v=il2Q6tF2m4U

Niinpä! Mm. James Hirvisaarta homot haukkuu avohoitotapaukseksi, mutta tuskinpa hän alentuu homopriden antifasisti väkivallan lietsojien tasolle, joista nähtiin videon lopussa.

Alla sorrettuja:
http://www.youtube.com/watch?v=SI9ckQ6494k
Kulttuurimarxismi
http://rauta-aika.blogspot.fi/2012/04/frankfurtin-koulukunnan.html

Homoliittolain vaikutukset Massachusettsin osavaltiossa
https://www.youtube.com/watch?v=bSXFb6ULsCg

IMMane

Quote from: Morsum on 18.08.2013, 21:08:40
Homovitsejä saa ja pitääkin kertoa, ettei ylivalta kilahda päähän. Tulee niille itsekkin naureskeltua ja välissä kerrottuakin. Nuo priden puuhamiehet kuitenkin kertovat niitä aika usein sillä tavalla pahantahtoisesti, jossa tuodaan heidän inhoaan esiin vain vitsin muodossa.

Voi olla. Vitsejä voi kertoa monella tavalla, varsinkin live tilanteessa. En tosin ole heidän vitsejään lukenut. Ehkä kannattaisi kopioida niitä tänne ?

Vertigo

Quote from: IMMane on 18.08.2013, 21:06:36
Siis harmiton mutta typerä ja lapsellinen. En näe vieläkään logiikkaa miksi joku kutsuisi harmitonta kulkuetta typeräksi ja lapselliseksi noin vain. Eikö harmiton ole vain harmiton ?

No jos se jää vain tuolle asteelle, että kun "homotkin tekee niin miksei mekin", niin se on harmitonta, mutta silti se voi olla typerää ja lapsellista jonkun mielestä.

QuoteMikä ajatus niissä gay prideissa oli/on ?

Vaikka esimerkiksi se, että kaksi aikuista ihmistä saa solmia minkälaisen parisuhteen tahtoo ilman, että se olisi syrjimisen perustana. Juurikin tuota tyhmäksi heittäytymistä pidän ääliömäisenä, lapsellisena ja typeränä.

Vertigo

Quote from: elukka on 18.08.2013, 21:09:53
http://www.youtube.com/watch?v=il2Q6tF2m4U

Niinpä! Mm. James Hirvisaarta homot haukkuu avohoitotapaukseksi, mutta tuskinpa hän alentuu homopriden antifasisti väkivallan lietsojien tasolle, joista nähtiin videon lopussa.

Alla sorrettuja:
http://www.youtube.com/watch?v=SI9ckQ6494k

James Hirvisaari on varmasti täysin syytön siihen, miksi homot tai jopa ihan heterot ovat häntä haukkuneet avohoitotapaukseksi, kö?

Ja mitä tulee tuohon youtube-linkkiin, niin väkivalta kaikissa muodoissaan on vastenmielistä, enkä näe mitään syytä puolustella sitä.

nimierkki

Quote from: ääridemokraatti on 18.08.2013, 18:27:49
Yleinen ajattelutapa on, että Suomessa gay pride -kulkueeseen osallistuvat mukavat ihmiset tuhatmäärin, mukana lapsia, kukkia, hattaroita ja kaikkea kivaa. Hetero pride -kulkueeseen osallistuu kymmenkunta kaljupäistä natsia pilottitakeissa. He vihaavat.

Miksi yleinen ajattelutapa kulkee näin? Miksi minun heterona on varsin helppo mennä gay pride kulkueeseen, mutta ei hetero pride kulkueeseen? Varför?

Voi olla, että monikaan ei koe heteropriden aktiivien esiinnostamia huolia ja näkökohtia erityisen relevanteiksi. Jos ei tajua miksi tällaista puuhataan niin voi olla vaikea innostua.

sakarit

Lievä summarum keskustelun annista, ennen siirtymistä takavasemmalle (homofanina tietenkin tuo suunta).

Hetero pride tilaisuus on iloinen hupailu tietyt ominaisuudet täyttäville heteroille. Se ei ole suunnattu ketään vastaan, paitsi homoja ja se on niille ihan oikein, koska esim. Seta ja varmasti paljon muutakin.

Tilaisuuteen osallistuu sairaita heteroita, joilla ei ole työtä, perhettä, eivätkä he maksa veroja. En tosin tiedä, kuinka hyvin mahdollisen osallistujan taustat tarkistetaan, ettei mukaan pääse vain huijareita. Jostain syystä kelpuutetaan kuitenkin mamut, vaikka heillä oletettavasti on usein perhettä, muut ominaisuudet luulisi toteutuvan helposti. Ehkä tämä on jälleen sitä kuuluisaa positiivista syrjintää. Toivotan kaikille oikein hauskaa tilaisuutta!

elukka

Quote from: Vertigo on 18.08.2013, 21:26:54
James Hirvisaari on varmasti täysin syytön siihen, miksi homot tai jopa ihan heterot ovat häntä haukkuneet avohoitotapaukseksi, kö?

Positiivisesta homomielipiteistä pitää vissiin tasapuolisuuden vuoksi myös sanoa homoja avohoitotapauksiksi? Suvakkeja pidänkin hieman hmmm. vajakkeina....

Kulttuurimarxismi
http://rauta-aika.blogspot.fi/2012/04/frankfurtin-koulukunnan.html

Homoliittolain vaikutukset Massachusettsin osavaltiossa
https://www.youtube.com/watch?v=bSXFb6ULsCg

IMMane

Quote from: Vertigo on 18.08.2013, 21:20:41
No jos se jää vain tuolle asteelle, että kun "homotkin tekee niin miksei mekin", niin se on harmitonta, mutta silti se voi olla typerää ja lapsellista jonkun mielestä.
Mikä ajatus niissä gay prideissa oli/on ?
Quote from: Vertigo on 18.08.2013, 21:20:41
Vaikka esimerkiksi se, että kaksi aikuista ihmistä saa solmia minkälaisen parisuhteen tahtoo ilman, että se olisi syrjimisen perustana. Juurikin tuota tyhmäksi heittäytymistä pidän ääliömäisenä, lapsellisena ja typeränä.

Kuka on sanonut että "kun homotkin tekee, niin miksei mekin" ?

Minulle harmiton tarkoittaa harmitonta eli melko yhdentekevää asiaa. Ei lapsellista tai typerää. Itseasiassa äkkiseltään mieleeni ei tule asiaa mikä olisi samaan aikaan harmitonta sekä samalla typerää ja lapsellista. Toki jonkun mielestä niitäkin asioita voi olla, ehkä paljonkin. Ken tietää.

Oami

Quote from: IMMane on 18.08.2013, 20:52:57
Miksi kukaan järjestäisi tuollaista vessapaperi kulkuetta ? Jokaisella on oikeus sijoittaa paperinsa kuten haluaa.

Ei miksikään. Kuten huomaat ja kuten juuri edellä totesin: suhtaudut ajatukseeni tuollaisesta kulkueesta juurikin samalla tavalla kuin minä suhtaudun ajatukseen tästä Hetero Pridestä. Jokaisella on oikeus olla hetero jos haluaa.

Minä koen että hetero pride kulkue ei ole mitään puolustamista vaan tapahtuma siinä missä muukin. Mutta kuten sanoit, niin minun kokemallani ei ole sinulle merkitystä. Miksiköhän minä sitten edes keskustelen tästä aiheesta sinun kanssasi.

Miksikö keskustelet? Se riippuu siitä, mikä on keskustelusi tavoite. Jos tavoite on saada minut osallistumaan tapahtumaan, niin sitten tämä on todellakin kertakaikkisen turhaa. Jos tavoite on vaihtaa mielipiteitä yhteiskunnallisista asioista, niin sitten ei.

Seta järjestää ne perinteiset pridet ja seta juurikin puolustaa seksuaalivähemmistöjä ei enemmistöjä. Todellisuudessa pridet ovat siis nimenomaan lesbojen, homojen jne. tarpeiksi järjestetty. Voidaan toki leikkiä että ei ole koska pidän ajatusleikeistä.

Näkisin, että ne on järjestetty tasavertaisuuden puolustamiseksi.

Quote from: Vertigo on 18.08.2013, 20:36:19
No ei ainakaan mun heterokaverit ole yhtään sen värittömämpiä ihmisinä kuin homot jotka tunnen. Ja toisaalta minua itseäni juurikin etoo Pridessä juuri se tapahtuman, hieman ristiriitaisi fiiliksiä herättävä nimi ja tunnelma karnevaali-/camp-hepenineen.

Mikä siinä nimessä herättää ristiriitaisia fiiliksiä?

Vertigo

Quote from: Oami on 18.08.2013, 21:41:47

Mielestäni esim. identiteetin vuoksi syrjityksi tullut tai siitä morkkista ja huonoa itsetuntoa poteva ei käsittääkseni ole aidosti ylpeä siitä mitä on. Samoin tässä heteroiden pridessä kalskahtaa jonkinlainen katkeruus, jota en kutsuisi ylpeydeksi.

Oami

Quote from: Vertigo on 18.08.2013, 21:52:03

Mielestäni esim. identiteetin vuoksi syrjityksi tullut tai siitä morkkista ja huonoa itsetuntoa poteva ei käsittääkseni ole aidosti ylpeä siitä mitä on. Samoin tässä heteroiden pridessä kalskahtaa jonkinlainen katkeruus, jota en kutsuisi ylpeydeksi.

Niin? Eihän se nimi ota mitään kantaa siihen, mikä ihminen on, vaan vain siihen, missä ihminen on. Ja se, missä ihminen on, on objektiivisesti havaittavissa oleva tosiasia. Esimerkiksi Tampere Priden osanottaja on (ainakin tapahtuman ajan) Tampereella.

IMMane

Ei miksikään.
Olen samaa mieltä kanssasi.

Miksikö keskustelet? Se riippuu siitä, mikä on keskustelusi tavoite. Jos tavoite on saada minut osallistumaan tapahtumaan, niin sitten tämä on todellakin kertakaikkisen turhaa. Jos tavoite on vaihtaa mielipiteitä yhteiskunnallisista asioista, niin sitten ei.
Koet että hetero pride tapahtumalle ei ole tarvetta eli perustetta kuten olet sanonut. Olet myös sanonut että silloin kun sinä koet että jossain asiassa ei ole tarvetta tai perustetta niin muiden kokemisilla ei ole väliä. Lyhennettynä = It's My way or the highway.

Näkisin, että ne on järjestetty tasavertaisuuden puolustamiseksi.
Okei.

Vertigo

Quote from: Oami on 18.08.2013, 21:54:22
Quote from: Vertigo on 18.08.2013, 21:52:03

Niin? Eihän se nimi ota mitään kantaa siihen, mikä ihminen on, vaan vain siihen, missä ihminen on. Ja se, missä ihminen on, on objektiivisesti havaittavissa oleva tosiasia. Esimerkiksi Tampere Priden osanottaja on (ainakin tapahtuman ajan) Tampereella.

Itse olen ajatellut kys. tapahtuman nimenomaan tuomaan esille ylpeyttä siitä mitä seksuaalista identiteettiä edustaa. Kulkueessa näkee paljon kylttejä tyyliin "ole ylpeästi homo", tai "olen ylpeä homoudestani" tms.

Oami

Quote from: IMMane on 18.08.2013, 21:56:38
Koet että hetero pride tapahtumalle ei ole tarvetta eli perustetta kuten olet sanonut. Olet myös sanonut että silloin kun sinä koet että jossain asiassa ei ole tarvetta tai perustetta niin muiden kokemisilla ei ole väliä. Lyhennettynä = It's My way or the highway.

Niin koen ja niin olen sanonut. Tämä tarkoittaa sitä, että muiden kokemisilla ei ole väliä sen kannalta, osallistunko minä tapahtumaan tai edes sen kannalta, kiinnostaako minua osallistua tapahtumaan.

Muiden kokemisilla on kuitenkin varmaan paljonkin väliä sen kannalta, osallistuvatko ne muut tapahtumaan tai kiinnostaa niitä muita osallistua.

Toivottavasti tämä tuli nyt selvitetyksi.

Quote from: Vertigo on 18.08.2013, 21:59:59
Itse olen ajatellut kys. tapahtuman nimenomaan tuomaan esille ylpeyttä siitä mitä seksuaalista identiteettiä edustaa. Kulkueessa näkee paljon kylttejä tyyliin "ole ylpeästi homo", tai "olen ylpeä homoudestani" tms.

Mahdollisesti, mutta nämä ovat yksilöitä. Ja jo esittämieni perustelujen hengessä pidän tätä ylpeyttä kyseenalaisena, mutta omapahan on asiansa. Tapahtuman nimestä viittaus seksuaalipreferensseihin on kuitenkin hävinnyt jo aikaa sitten.

IMMane

QuoteOami:
Kiistän vain ketjussa esiintyneen väitteen, että heteroseksuaalisuuden puolustamiselle olisi nykyaikana jokin erityinen tarve. Mutta jos joku tykkää tuonne mennä, niin senkun menee.

Koet että hetero pride on heteroseksuaalisuuden puolustamisen tilaisuus. Mihin sitten perustat väitteesi siitä että hetero pride on heteroseksuaalisuuden puolustamiseen tarkoitettu tilaisuus ? Onko näin jossain ilmoitettu ? Miltä vaaroilta tai syrjinnöiltä muita kuin heteroja tarvitsee puolustaa setan organisoimissa prideissa ja millä perusteilla ?

Morsum

Luigi Jesus Alejandro Sirviö tai joku sinnepäin on yksi tapahtuman järjestäjistä ja hän on jo ehtinyt meuhkata vähän joka suuntaan.

Tapahtumaan on muuten tulossa ennakkoilmoituksista päätellen melkoinen lauma homoja.
LGBTQ, harajukufashion, rainbowfashion, BLM, ACAB, NATO,
https://www.instagram.com/morsumi/

Emo

Quote from: Morsum on 18.08.2013, 22:43:18
Luigi Jesus Alejandro Sirviö tai joku sinnepäin on yksi tapahtuman järjestäjistä ja hän on jo ehtinyt meuhkata vähän joka suuntaan.

Tapahtumaan on muuten tulossa ennakkoilmoituksista päätellen melkoinen lauma homoja.

Epäilemättä sinne tulee myös Dan.

dothefake

Eheytymistarve on siis melkoinen, tervetuloa heteroiksi!
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

IMMane

Quote from: Morsum on 18.08.2013, 22:43:18

Mitenhän kyseinen tapahtuma sitten voi olla homovastainen tai nimenomaan heteroseksuaalisuuden puolustamiseen tarkoitettu tilaisuus jos homoseksuaaleja on samalla kulkueella. Ehkä joku saattaa sen niinkin kokea, en minä sitä sano.

Lainaus fb sivulta yhdestä perustelusta lähteä ko. tapahtumaan:

QuoteKyseessä on kohdallani puhtaasti protesti vasemmiston ja vihreiden tehtyä seksualisesta suuntautumisesta poliitisen agendan äänten kalasteluun.

Ehkä joku näkee tuossakin aivan muita kuin poliittisia näkökulmia. Myös taloudelliset näkökulmat voisivat olla yksi peruste muiden joukossa lähteä tapahtumaan. Esim. sellainen että vastustaa veronmaksajien rahojen siirtoa setan tilille(joka siis kyseisellä rahalla ajaa seksuaalivähemmistöjen asioita) kun ne voisi kohdistaa koskemaan kaikkia seksuaaliryhmiä.

IMMane

Mistähän saisi tietää kuinka paljon tavallinen työssäkäyvä suomen kansalainen maksaa setalle vuosittain tai kuukausittain veroina, siis noin keskimäärin ? Vai onko se salaista tietoa ?

Vertigo

Quote from: IMMane on 18.08.2013, 23:40:28
Mistähän saisi tietää kuinka paljon tavallinen työssäkäyvä suomen kansalainen maksaa setalle vuosittain tai kuukausittain veroina, siis noin keskimäärin ? Vai onko se salaista tietoa ?

Nyt ...tu oikeasti.  :facepalm: