News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Hetero Pride Finland 21.9. 2013

Started by Mrusu, 13.08.2013, 12:38:50

Previous topic - Next topic

sakarit

Quote from: Vihavaino on 13.08.2013, 22:39:25
Marssille olisi hyvä saada mukaan mahdollisimman paljon maahanmuuttajia. Mitähän suvaitsevaisto siihen sanoisi.

Joo, afrikan turvapaikanhakijoita, joita Helsingin katukuva on pullollaan, ja heidän sarjapökkimiään nuoria suomalaisneitoja. Mitähän änkyrät siihen sanoisi, me ylpeät heterot tässä vain marssilla.

Miniluv

Quote from: Oami on 13.08.2013, 23:18:46
En oikein näe mieltä olla ylpeä sellaisesta asiasta, jota en ole itse valinnut - tässä tapauksessa seksuaalipreferensseistä.

Eihän gay pridejäkään enää ole. Sen sijana on <paikannimi tähän> pridejä, jotka ovat avoimia heteroille yhtä lailla. Semmoisiin saatan osallistua vastakin ja osoittaa ylpeyttä omasta politiikastani ja omista mielipiteistäni, sillä ne tosiaankin olen itse valinnut.

Jepjep. Kyllähän kaikki tämän ymmärtävät, että olet omien arvojesi puolella etkä joidenkin muiden, kun marssit <paikannimi tähän> Setan järjestämässä kulkueessa sateenkaarilippujen perässä :)
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

dothefake

Nyt alkaa minunkin napanuorani Muutokseen repeillä. Huolisikohan joku puolue tällaisen raakin?
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Miniluv

Noh, noh. Muiden muutoslaisten ei tarvitse marssia puoluesihteerin perässä.
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Tapio Äyräväinen

Quote from: dothefake on 13.08.2013, 23:52:31
Nyt alkaa minunkin napanuorani Muutokseen repeillä. Huolisikohan joku puolue tällaisen raakin?

Voin puhua puolestasi. Perussuomalaisilla ei vielä ole imaamia.

Oami

Quote from: dothefake on 13.08.2013, 23:37:11
Miksi niiden nimi on gaypride?

Aika hassu kysymys esitettynä sellaisen viestin perään, jossa juuri sanotaan, että niiden nimi ei ole tuollainen.

Quote from: Miniluv on 14.08.2013, 00:14:37

Juurikin näin. Muutos ei ota näihin asioihin kantaa vaikka minä henkilönä ottaisinkin.

Tosin... muutos kyllä ottaa kantaa sananvapauden puolesta, ja onhan tuossa nyt erittäin lähellä vieras valtio, jonka käsitykseen sananvapaudesta Pridet eivät mahdu.
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

Miniluv

Quote from: Tapio Äyräväinen on 14.08.2013, 00:17:29

Voin puhua puolestasi. Perussuomalaisilla ei vielä ole imaamia.

Varoitan: olen liimannut dothefaken parrastaan kiinni Muutokseen. Jos dothe lähtee, parta jää ja PS saa vain feikki-imaamin.

SarkasmO

Aika jännää millaisen metakan nostaa heteroille suunnattu hupailu tapahtuma?
Heteroille suunnattu tarkoittaa siis vain nimellisesti koska aivan kaikki ovat tervetetulleita toisin kuin esimerkiksi viime vuoden Tampereen pridessä, jossa väkivalloin äärivasemmisto esti eräiden henkilöiden osallistumisen (halukkaiden osallistujien joukossa oli vielä seksuaali vähemmistöä).
Marssistahan tuossa ensimmäisessä tapahtumassa ei ole kysymys.
Miksi tämä herättää närää ja vastustusta?
Keneltäkään tämä ei ole pois, eikä tämä ole missään tapauksessa suunnattu ketään vastaan millään tavalla.
Vastustajat ovat mm. tapahtuma sivulla tehneet pointin 100% selväksi, Suomessa ei saa kertoa olevansa hetero saatikka olla siitä ylpeä ilman että vähemmistöt ja suvakit uhriutuvat ja aloittavat solvaamis tulvan.
Kyseessä ei myöskään ole poliittinen tapahtuma tai kannanotto, tällaiset asiat eivät politiikkaan kuulu!!!
Sen on ilmeisesti huomannut myös eräs henkilö joka pyrki sekä pääsi eduskuntaan vähemmistö statuksellaan, nyt hän loistaa siellä poissaolo kuninkaana, valtionjohtoon ja vaikuttamiseen eivät tällaiset tapahtumat kuulu ja seksuaali asiat muutoinkin näyttelevät eduskunnassa ja politiikassa hyvin pientä osaa koska yleiset asiathan koskettavat kaikkia kuuluit sitten vähemmistöön tai ns, enemmistöön.
Tämän ei periaatteessa pitäisi liikuttaa kuin osallistujia, jotka haluavat kokoontua ja nähdä toisiaan, toki ei ole yllättävää ollut kuinka paljon ilkeyksiä yms. tästä on itse kullekkin koitunut ja joita on siivottu nyt jatkuvalla syötöllä mm. tapahtuma sivulta.
Miksi heterot eivät saisi pitää omaa tapahtumaansa ilman, että siitä joutuu massa hyökkäysten ja solvausten kohteeksi?
Jotka eivät aio osallistua eivät menetä mitään (edes bensarahojaan) saati ole muuten mitenkään heiltä pois, vastustajia on vielä mahdottomampi tajuta, mitä he vastustavat? Sitä, että jotkut ovat yhtälailla ylpeitä heteroudestaan kuin vähemmistöt ovat omista asioistaan!
Varmasti on tarpeeksi tolkutettu, että tämä "pride" ei ota mallia mistään muista tapahtumista, "prideistä" tai mistään muustakaan, nimessä nyt sattuu olemaan tuo yksi sama sana, pride=ylpeys eikä sitä sanaa ole kenellekkään lisensoitu tai muuten rajoitettu sen käyttöä.
Jatkuva haukkuminen ja painostus todellakin todistaa pointin, sekä lisää monien ihmisten motivaatiota osallistua tapahtumaan.
Idioottivarmalla aliarvioidaan idiootteja.

dothefake

Miniluv artikuloi väkevästi, parraton Dothe persuissa olisi kuin aitanpolulla asteleva hermafrodiitti.
-Tytti Tuppurainen

Lalli IsoTalo

OT 1-lnr:

"Pyörrepuolue" tai "Maailmanpostittajat" (geomailers) pitäisi vissiin perustaa, koska kartalla ei selvästikään ole vielä tarpeeksi pikkupuolueita.
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

sakarit

Quote from: SarkasmO on 14.08.2013, 04:54:56

Miksi tämä herättää närää ja vastustusta?

Mitä vastustusta? Ainakaan tällä palstalla sitä ei juuri näy, sen sijaan tukevia kirjoituksia, toki myös muutama sarkastinen huulenheitto.

Epäilisin, että sitä vastustusta todella kaivataan ja se keksitään vaikka mistä, jotta saataisiin aikaan "yhtenäisen heteroenemmistön" uhristatus.

Lalli IsoTalo

Quote from: Oami on 14.08.2013, 00:19:34
Quote from: dothefake on 13.08.2013, 23:37:11
Miksi niiden nimi on gaypride?

Aika hassu kysymys esitettynä sellaisen viestin perään, jossa juuri sanotaan, että niiden nimi ei ole tuollainen.

Quote from: Miniluv on 14.08.2013, 00:14:37

Juurikin näin. Muutos ei ota näihin asioihin kantaa vaikka minä henkilönä ottaisinkin.

Tosin... muutos kyllä ottaa kantaa sananvapauden puolesta, ja onhan tuossa nyt erittäin lähellä vieras valtio, jonka käsitykseen sananvapaudesta Pridet eivät mahdu.

Jos kerran a) Muutos ottaa kantaa sananvapauden puolesta, ja  b) White Pride ei oikein tunnu mahtuvan länsimaiseen käsitykseen sananvapaudesta -- mutta gaypride ja black pride tuntuvat mahtuvan -- niin eikö sillöin pitäisi mielummin pitäisi kampanjoida white priden puolesta?

Tavoitteet olisivat tietenkin:

• Ihmisten yleisen ja yhtäläisen värillisen itsemääräämisoikeuden korostaminen.
  • Käsitteen white pride puhdistaminen ikävistä konnotaatioistaan.

Vai onko niin, että kun sateenkaaressa ei ole valkoista, se ei kuulu sananvapauden piiriin?

Tämä oli siis Oamille osoitettu hänen edellisen ajatuksensa vuoksi, eikä heijasta tämän kirjoittajan omaa kantaa.
— Missä N, siellä R

Oami

Quote from: Lalli IsoTalo on 14.08.2013, 08:17:40
Jos kerran a) Muutos ottaa kantaa sananvapauden puolesta, ja  b) White Pride ei oikein tunnu mahtuvan länsimaiseen käsitykseen sananvapaudesta -- mutta gaypride ja black pride tuntuvat mahtuvan -- niin eikö sillöin pitäisi mielummin pitäisi kampanjoida white priden puolesta?

Kampanjoin sen verran, että pelkän white pride -retoriikan ei pitäisi olla rangaistava teko. Typerää se silti on, syistä joita olen jo käsitellyt (ylpeys asiasta, jonka saavuttamiseksi ei ole tehnyt mitään). Aivan yhtä typerää kuin black pride tai gay pride.

Ja niin, tottakai sananvapaus - minun sananvapauteni - sisältää vapauden sanoa, että se on typerää. Joku muu voi tietysti olla tästä eri mieltä. Mikäs siinä.

Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

Dharma

Niin erikoiselta kuin se tuntuukin tästä ei oikeastaan edes saisi Suomessa puhua:

Mies ja nainen lisääntyvät ja kasvattavat lapsen. Lapsen kasvattaminen vaatii pidempään kuin millään toisella eläinlajilla ja modernissa yhteiskunnassa vieläkin pidempään. Kasvatustyö on raskas, mutta yhteisön kannalta välttämätön, sillä yhteisön pitää uusiutua tai se kuolee sukupuuttoon. Kasvatustyön onnistuminen on myös iso kustannuskysymys, koska epäonnistuessaan ongelmia ja kustannuksia tulee koko yhteisölle.

Miehen ja naisen liitto on siten erilainen kuin muut aikuisten ihmisten muodostamat suhteet. Se on myös yhteisön intressi em. syistä. Tästä syystä yhteisö voi ja mielestäni sen kannattaa tukea tällaista liittoa taloudellisesti, henkisesti ja sosiaalisesti.

Nykyään miehen ja naisen liitto ei saa mitään sellaista konkreettista tukea, mitä muut liitot eivät saisi. Käytännössä avioliittoinstituutio on tuhottu konkreettisena tekijänä. Jäljellä on sille itselleen annettava merkitys, joka on yhtä tyhjän kanssa käytännössä.

AstaTTT

Quote from: Oami on 14.08.2013, 11:56:56
Kampanjoin sen verran, että pelkän white pride -retoriikan ei pitäisi olla rangaistava teko. Typerää se silti on, syistä joita olen jo käsitellyt (ylpeys asiasta, jonka saavuttamiseksi ei ole tehnyt mitään). Aivan yhtä typerää kuin black pride tai gay pride.

No tuota kun lähtee (laajasti) soveltamaan, myöskään kansallisvaltioiden puolustaminen sellaiseen syntyneenä on typerää; kukinhan on syntynyt mihin maahan sattuu eikä ole tehnyt syntymänsä eteen mitään.

Varsinkin heteromiehet on poljettu viime vuosikymmeninä suohon ja näkisin keskustelun varsinkin heteromiesten asemasta arvokkaana. Sitä tämä heteromarssi voisi edistää.

Komps Dharman edelliselle viestille.

tietotyöläinen

Quote from: Asta Tuominen on 14.08.2013, 12:14:06

No tuota kun lähtee (laajasti) soveltamaan, myöskään kansallisvaltioiden puolustaminen sellaiseen syntyneenä on typerää; kukinhan on syntynyt mihin maahan sattuu eikä ole tehnyt syntymänsä eteen mitään.

Onhan siinä tehty valinta, että ei ole muutettu pois. Tai että on muutettu eri kansallisvaltioon kuin mihin on syntynyt.

Mutta erityisesti siinä tehdään valinta, että vastustetaan kansallisvaltiota murentavaa tai kokonaan tuhoavaa muutosta, esimerkiksi Euroopan liittovaltiokehitystä tai historiassa oman kansallisvaltion liittämistä osaksi britti-imperiumia (oletan, että vastustusta on esiintynyt silloinkin).

lemminkäinen

Varsinkin heteromiehet on poljettu viime vuosikymmeninä suohon ja näkisin keskustelun varsinkin heteromiesten asemasta arvokkaana. Sitä tämä heteromarssi voisi edistää.

Tai jos ollaan tarkkoja, pitäisi kai muotoilla, että "Kansalaisuudesta ylpeyttä tunteminen on typerää...". Olen toki samaa mieltä Astan ja eri mieltä Oamin kanssa myös jo siitä alkuperäisestä asiasta. Eli mielestäni ei ole typerää tuntea ylpeyttä normaaliudestaan.

Eri linjoilla olen Astan (ja, sivumennen sanoen, monen muun ajattelijan) kanssa siitä, että heteromiehet muka olisivat Suomessa niin perkeleen syrjityssä ja sorretussa asemassa että ihan pitäisi itsesäälistä murtua pillittämään kuin pieni lapsi. Itse tunnen myötähäpeää, näin "syrjityimpään" valkoisen heteromiehen ryhmään kuuluvana, kun joku aloittaa valituksen siitä kuinka sorretussa asemassa olemme. Uhriutuminen tyhjästä olkoot homojen hommaa. Ja neekereiden.

Lalli IsoTalo

Ehkäpä voidaan sanoa, että rotuni on asia, jonka eteen en ole tehnyt mitään, etenkään ennen syntymääni.

Mutta toisaalta olen kaikkien esi-isieni muodostaman katkeamattoman ketjun lopputulos. Ehkäpä voin olla ylpeä kaikesta siitä DNA-ketju-jatkumo-työstä jonka he ovat tehneet, jotta minä pääsin syntymään. Ja ehkäpä voi olla ylpeä kaikesta siitä työstä, jonka olen tehnyt edistääkseni omaa valkoista kulttuuriani.

Esi-isäketjuni ei tosin voi olla kovin ylpeitä minusta, koska minun osaltani kaikki historian aikana tehty työ meni hukkaan. Siellä päivittelevät kimpassa toisella puolella: "Jaahas. Poika ei sitten lisääntynyt."

Historiallisessa jatkumossa voidaan kai ajatella, että se joka jatkoi geenejään eniten, teki eniten työtä rotunsa puolesta (ja voi olla siitä ylpeä), ainakin jos lisääntyminen oli rodun sisäistä.
— Missä N, siellä R

Lalli IsoTalo

Lemminkäisen ideassa uhriutumisen haitallisuudesta on ajatusta.
— Missä N, siellä R

IMMane

Quote from: lemminkäinen on 14.08.2013, 12:35:49
Tai jos ollaan tarkkoja, pitäisi kai muotoilla, että "Kansalaisuudesta ylpeyttä tunteminen on typerää...". Olen toki samaa mieltä Astan ja eri mieltä Oamin kanssa myös jo siitä alkuperäisestä asiasta. Eli mielestäni ei ole typerää tuntea ylpeyttä normaaliudestaan.

Eri linjoilla olen Astan (ja, sivumennen sanoen, monen muun ajattelijan) kanssa siitä, että heteromiehet muka olisivat Suomessa niin perkeleen syrjityssä ja sorretussa asemassa että ihan pitäisi itsesäälistä murtua pillittämään kuin pieni lapsi. Itse tunnen myötähäpeää, näin "syrjityimpään" valkoisen heteromiehen ryhmään kuuluvana, kun joku aloittaa valituksen siitä kuinka sorretussa asemassa olemme. Uhriutuminen tyhjästä olkoot homojen hommaa. Ja neekereiden.

Enpä usko että läheskään kaikki hetero marssille lähtevät ovat pillittäjiä tai valittajia. Osa menee vain pitämään hauskaa päivää ja sosialiseeraamaan. Toki valitusta ja itkua on monenmoista. Toiset itkee kuinka toiset marssii ja toiset kuinka toiset ei marssi. Ota siitä selvää sitten mikä on se "oikea" ratkaisu lähteäkkö marssille.

Mursu

Miten tämä polkeminen näkyy? Pääministeri ja presidentti ovat heteromiehiä, samoin talouselämän johto.

IMMane

Pääministeri, presidentti tai muu eliitti ei uskalla sanoa yhtään mitään negatiivista esim. naisista/naispareista tai homoista. Siitä nousisi suomen isoin mediamyrsky ja oikeuskäsittelyt. Sen sijaan kuuluisista juoppoväkivaltapedoheteroista saa toki sanoa mitä vaan oletuksia ja ajatelmia koska se on ihan muodikasta.

ps.
Unohtui että tiettyjen kulttuurien kritisointia eliitin toimesta ei toki myöskään suvaita. Tiettyjen toki suvaitaan.

AstaTTT

Quote from: Mursu on 14.08.2013, 14:32:59

Miten tämä polkeminen näkyy? Pääministeri ja presidentti ovat heteromiehiä, samoin talouselämän johto.

Miehet ovat pääsääntöisesti heikoilla esimerkiksi avioerotilanteissa, kun lasten huoltajuudesta on kysymys.

Kyllä sinä näitä esimerkkejä itsekin löydät, kun asiaa mietit.

normi

Typerää se silti on, syistä joita olen jo käsitellyt (ylpeys asiasta, jonka saavuttamiseksi ei ole tehnyt mitään).
Eri mieltä, ei ole typerää olla ylpeä juuristaan ja esi-isien saavutuksista. Miksi muuten ei voisi olla ylpeä vaikka komeasta klyyvarista? Sehän on omien geenien tuotos. Kenties ilman ansiota. Olen muuten hetero ihan luonnostaan ja pyrkimättä heteroksi eli ilman ansiota... silti olen ylpeä heteroudestani, kun tarkemmin mietin, siis siitä mitä olen.

Olen ylpeä Suomen itsenäisyydestä, senkään saavuttamiseksi en tehnyt mitään, en ollut silloin edes olemassa kun se saavutettiin...
Impossible situations can become possible miracles

Dharma

Feministit kannattavat sanojensa mukaan miesten ja naisten tasa-arvoa. Se on hieno tavoite! Mikäli siihen uskoo, olisi viipymättä korjattava seuraavat huomattavat ongelmat Suomessa, jotka ovat ristiriidassa tavoitteen kanssa:

1. eläkemaksut

Miehet ja naiset maksavat samansuuruista eläkemaksua. Naiset elävät kuitenkin 6-7 vuotta miehiä pidempään ja saavat näin eläkettä kaksinkertaisen ajan. Eläke on myöhennettyä palkkaa, joka rahoitettaan eläkemaksuilla. Miehet maksavat valtavan tulonsiirron naisille ja siten naiset tienaavat samasta työstä huomattavasti paljon enemmän kuin naiset.

2. palkka

Naisten palkkatasoa pitäisi nostaa keskimäärin 2 %, jotta välitön palkka työstä olisi samasta työstä samalla osaamisella sama. Samalla pitäisi korottaa naisten eläkemaksua noin 20 %-yks (kohta 1).

3. asevelvollisuus

Naisten asevelvollisuus pitäisi olla yhtenevä miesten kanssa. Jos ei ole mielekästä ottaa reserviin naisia, olisi haitta kompensoitava miehille esimerkiksi verotuksessa.

4. sosiaaliset ongelmet

Miehet ovat valtavan yliedustettuja alkoholisteina, väkivaltatilastoissa ja vankeina suhteessa naisiin. Jos kyseessä olisi jokin muu ryhmä kuin "miehet" asia olisi ykkösuutinen. Miesten syrjäytymisen ehkäisyyn pitäisi käyttää valtavasti enemmän varoja kuin naisten. Tällä hetkellä sosiaalipoliittiset toimet ja tukijärjestelmät antavat samat edut miehillä ja naisille. Kuitenkin naisten todennäköisyys välttää em. ongelmat on selvästi miehiä suurempi, joten naisten sosiaaliturvaoikeutta pitäisi rajoittaa suhteessa miehiin.

5. koulutus

Miehet on vähemmistöissä ylioppilaina ja enemmistönä nuorisotyöttöminä. Miehille pitäisi laittaa kiintiöt oppilaitoksiin.

sakarit

Quote from: Dharma on 14.08.2013, 12:07:02
Mies ja nainen lisääntyvät ja kasvattavat lapsen. Lapsen kasvattaminen vaatii pidempään kuin millään toisella eläinlajilla ja modernissa yhteiskunnassa vieläkin pidempään. Kasvatustyö on raskas, mutta yhteisön kannalta välttämätön, sillä yhteisön pitää uusiutua tai se kuolee sukupuuttoon. Kasvatustyön onnistuminen on myös iso kustannuskysymys, koska epäonnistuessaan ongelmia ja kustannuksia tulee koko yhteisölle.
Miehen ja naisen liitto on siten erilainen kuin muut aikuisten ihmisten muodostamat suhteet. Se on myös yhteisön intressi em. syistä. Tästä syystä yhteisö voi ja mielestäni sen kannattaa tukea tällaista liittoa taloudellisesti, henkisesti ja sosiaalisesti.
Nykyään miehen ja naisen liitto ei saa mitään sellaista konkreettista tukea, mitä muut liitot eivät saisi. Käytännössä avioliittoinstituutio on tuhottu konkreettisena tekijänä. Jäljellä on sille itselleen annettava merkitys, joka on yhtä tyhjän kanssa käytännössä.

Asia on järjestetty paljon paremmin. Tämä esim. siksi, että lapsia kasvatetaan paljon myös nais-mies avioliiton ulkopuolella. Näistäkin lapsista pitäisi varmaankin yhtälailla tulla ns. kunnon kansalaisia. Jopa katsotaan, että usein tällöin rahallista tukea tarvitaan enemmän, kuin mitä annetaan avioliittoperheessä lastenkasvatukseen. Tuki on ainakin vielä nykyään verovapaata.

Teiskolainen

Quote from: sakarit on 13.08.2013, 23:42:01
Quote from: Vihavaino on 13.08.2013, 22:39:25
Marssille olisi hyvä saada mukaan mahdollisimman paljon maahanmuuttajia. Mitähän suvaitsevaisto siihen sanoisi.

Joo, afrikan turvapaikanhakijoita, joita Helsingin katukuva on pullollaan, ja heidän sarjapökkimiään nuoria suomalaisneitoja. Mitähän änkyrät siihen sanoisi, me ylpeät heterot tässä vain marssilla.

Yksi järjestäjistä kehuskeli tänään tammelantorilla mustamakkarajonossa,
että mamuja olisi lahdössä reippaanlaisesti mukaan marssille. Saas nähdä miten käy...

pikku hukka

Periaatteessa saa marssia, mutta minulle tulee ainakin se mielikuva, että siinä on joukko homovastaisia henkilöitä liikkeellä. Ei voi mitään, mutta sellainen mielikuva siitä väistämättä tulee, sanokaa mitä sanotte. Enemmistöjen puolesta ei yleensä ole ollut tarpeen marssia. Liekö nytkään.

dothefake

No ovatko homomarssi-ihmiset heterovastaisia, sitä en tiennytkään.
-Tytti Tuppurainen

Dharma

Quote from: pikku hukka on 14.08.2013, 23:15:33
Periaatteessa saa marssia, mutta minulle tulee ainakin se mielikuva, että siinä on joukko homovastaisia henkilöitä liikkeellä. Ei voi mitään, mutta sellainen mielikuva siitä väistämättä tulee, sanokaa mitä sanotte. Enemmistöjen puolesta ei yleensä ole ollut tarpeen marssia. Liekö nytkään.

Aiemmin oli tabu olla julkisesti homo. Nykyään on tabu olla julkisesti hetero. Eipä noita mielikuvia muuten tulisi.