News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

No, kannattiko äänestää Kokoomusta?

Started by todellisuus, 14.06.2009, 18:55:29

Previous topic - Next topic

pjentti

Quote from: Martel on 14.06.2009, 21:03:40
mutta ihmisen muisti on valikoiva.

Niinpä! Jos asioita katsoo laajemmin pitkällä aikavälillä niin voisi päästä käsitykseen että kokoomus on monikulttuurisuutta kannattava puolue joka toimillaan pyrkii sitä edistämään.
Voiko joku muuta väittää vaikka Kaitsu vähän nuivia puhelikin?

Martel

Nämä "No, kannattiko äänestää Kokoomusta"-threadit kumpuavat persujen epävarmuudesta. Jos olisitte varmoja valinnastanne, ette kokisi uhaksi sitä, että joku äänestää toisen puolueen nuivaa. Terhon menestys oli hyvä juttu, mutta jostain syystä ette osaa oikein iloita. Ehkä olette investoineet liikaa persuihin, ja tuntisitte olonne paremmaksi jos kaikki soraäänet hiljennettäisiin. Sijoitusmaailmassa tuota nurinkurista oman itsensä vakuuttamista toisia käännyttämällä kutsutaan termillä "talking one's position".

Tällainen yksisilmäisyys ei palvele pitkällä tähtäimellä mokukriittisyyden asiaa Suomessa. Mitä teette ensi eduskuntavaaleissa, jos persuilla on Tampereella puolinuiva ehdokas, ja vastassa väärän puolueen Mäki-Ketelä? Hehkutatte edelleen persuja, tietenkin. Maailmassa on vain persut. Vain persut voivat olla mokukriittisiä. Vain persuja voi äänestää. Mokukriittisillä on tilaa vain persuissa. Persupuolue, persupuolue...

Vaalit on jo ohi, ja seuraaviin aikaa pari vuotta. Sinä aikana ehtii tapahtua paljon. Palataan tähän aiheeseen abouttiarallaa puolentoista vuoden kuluttua.

hxv

Martel, ymmärrätkö missä maahanmuuttopolitiikasta tällä hetkellä päätetään?

Jos sen ymmärrät, niin varmaankin ymmärrät myös sen, miksi sinne pitäisi saada järkiporukkaa mukaan. Hassuintahan tässä on se, että demarit tekivät hyvää työtä siellä missä tästä päätetään.

Martel

hxv, ymmärrätkö että jos persut pääsevät sinne missä maahanmuuttopolitiikasta päätetään, heidän linjansa on todennäköisesti paljon lievempi kuin nyt? Persujen politiikka on alisteista Timo Soinin ministeriyshaaveille, ja muilla hallituspuolueilla on sanansa sanottavana.

Edes 10-15% kannatuksella persut eivät yksin kirjoittaisi hallitusohjelmaa. Tuliko yllätyksenä? Persut voivat korkeintaan vaikuttaa osaan hallitusohjelmasta, mutta nykymenolla ei ole mitään takeita siitä, että nimenomaan maahanmuuttopolitiikka olisi se persuille keskeinen osa. Itse asiassa Timpan puheista voi päätellä, että näin ei ole.

Ainoa toive on nuivistaa muutkin puolueet, ja sitä ei voi tehdä pelkän persu-uhan kautta.

Suomessa ei nyt vain yksinkertaisesti ole mitään oikeasti maahanmuuttokriittistä puoluetta à la Tanskan kansanpuolue tai Norjan edistyspuolue. Jos ette usko, verratkaa Pia Kjærsgaardin tekoja ja puheita Timo Soinin tekoihin ja puheisiin.

Sivusta seuraaja

QuoteNämä "No, kannattiko äänestää Kokoomusta"-threadit kumpuavat persujen epävarmuudesta"

Ottamatta sen enempää kantaa threadin mielekkyyteen, tuo väitehän on aikalailla verrattavissa siihen, että maahanmuuttokriittisyys kuulemma kumpuaa pelosta ja tietämättömyydestä vieraita kulttuureja kohtaan.

Ainakin minun kohdallani asia on niin, että ns. persuja parempaa vaihtoehtoa ei ole vielä löytynyt. Muista puolueista sitä mokukriittisyyttä ei ole samaan tapaan nähty. Ja olen jokseenkin varma siitä, että Pöntiselle suunnatut äänet menivät hukkaan, mikä varmaan oli myös ryhmäkuripuolue Kokoomuksen tahto vallitsevassa tilanteessa, vaikka Pöntinen olikin ihan oikeassa. Sen lisäksi miten nyt kävi, olisin ollut tietenkin iloinen, jos Pöntinenkin olisi mennyt läpi.

Prioriteetti no. 1 seuraavia vaaleja ajatellen on tietenkin se, että Jussi Halla-aho on ehdolla. Siihen mennessä ehtii tapahtua vielä paljon.

hxv

Quote from: Martel on 14.06.2009, 23:39:32
hxv, ymmärrätkö että jos persut pääsevät sinne missä maahanmuuttopolitiikasta päätetään, heidän linjansa on todennäköisesti paljon lievempi kuin nyt? Persujen politiikka on alisteista Timo Soinin ministeriyshaaveille, ja muilla hallituspuolueilla on sanansa sanottavana.

Edes 10-15% kannatuksella persut eivät yksin kirjoittaisi hallitusohjelmaa. Tuliko yllätyksenä? Persut voivat korkeintaan vaikuttaa osaan hallitusohjelmasta, mutta nykymenolla ei ole mitään takeita siitä, että nimenomaan maahanmuuttopolitiikka olisi se persuille keskeinen osa. Itse asiassa Timpan puheista voi päätellä, että näin ei ole.

Ainoa toive on nuivistaa muutkin puolueet, ja sitä ei voi tehdä pelkän persu-uhan kautta.

Pitänee sitten toivoa punamultahallitusta, koska silloinhan pakolaispolitiikassa oli sentään jotain rotia. Ehkä se ei ollut pelkästään Rajamäen ansiota. Ei kai tässä voi muuta kuin vetää yhtäläisyysmerkin Kokoomus = aiheuttanut nykyisen pakolaispolitiikan.

Martel

Quote from: Sivusta seuraaja on 14.06.2009, 23:48:03Ottamatta sen enempää kantaa threadin mielekkyyteen, tuo väitehän on aikalailla verrattavissa siihen, että maahanmuuttokriittisyys kuulemma kumpuaa pelosta ja tietämättömyydestä vieraita kulttuureja kohtaan.

Ei siinä ole muuta samaa kuin semanttinen rakenne, "kumpuaa jostakin".

QuoteAinakin minun kohdallani asia on niin, että ns. persuja parempaa vaihtoehtoa ei ole vielä löytynyt

No mikset ole tyytyväinen siihen? Mistä tämä jatkuva ruikutus siitä, että joku voi äänestää Kokoomusta? Minä äänestin persuja kuntavaaleissa, ja näyttää siltä, että ääneni päätyi lopulta übermokuttajalle. Usko pois, sellaisiakin löytyy persuista.

Sivusta seuraaja

QuoteNo mikset ole tyytyväinen siihen? Mistä tämä jatkuva ruikutus siitä, että joku voi äänestää Kokoomusta? Minä äänestin persuja kuntavaaleissa, ja näyttää siltä, että ääneni päätyi lopulta übermokuttajalle. Usko pois, sellaisiakin löytyy persuista.

Minä olen tyytyväinen siihen. Enkä ruikuta. Suomessa on vapaus äänestää ketä haluaa, mutta aika ristiriitaista kokoomuksen äänestäminen on, jos vastustaa mokutusta. Vai vastustaako? Onko merkkejä "muiden puolueiden" nuivistamisesta, edes viikon takaisissa vaaleissa?

Minä näkisin mielelläni listan "Perussuomalaisten übermokuttajista".

Martel

QuoteMinä näkisin mielelläni listan "Perussuomalaisten übermokuttajista".

Tutustu paremmin puolueesi kenttään. Tässä kirjoitus yhdeltä. Laitoin blogissa olevan kuvankin liitteeksi. Parhaat palat boldattu, mikä kieltämättä vaikeuttaa lukemista, koska niitä "parhaita paloja" on niin paljon. Tämä kirjoitus on vahvasti ehdolla Suomen kaikkien aikojen TOP 10-mokutusten sarjassa, ehkä pääsisi jopa TOP 5:een, koska on julkaistu tänä vuonna (pahimpien kliseekokoelmien ajan luulisi jo jääneen taakse, mutta kyllä persut osaa).

(http://2.bp.blogspot.com/_m9EbRBpLZkY/SZmoUtt4mUI/AAAAAAAAADA/U0b1YOTJk-o/s320/somalia_child.jpg)

Rasismi

Olen tänään hivenen kiihtyneessä mielentilassa seurannut eri foorumien keskusteluja rasismista. On todella surullista huomata, että suuri osa Suomalaisista omaa rasistisia mielipiteitä. Ehkä ne johtuvat tietämättömyydestä, suppeakatseisuudesta, ymmärtämättömyydestä elämää ja ihmisiä kohtaan, pelosta, ehkä kotikasvatuksesta ja varmasti monesta muusta tekijästä.

Netissä pyörii erilaisia ryhmittymiä, kuten "Autetaan Somali-ystävämme takaisin kotiin" jne. Nämä ovat mielestäni säälittäviä ryhmiä. Keskusteluissa syytetään, että Somalit eivät työllisty, he ovat elintasopakolaisia, tekevät rikoksia, eivät sopeudu kulttuuriin, omaavat väärän uskonnon, aiheuttavat terroritekoja, heihin tuhlataan liikaa rahaa, lista on loputon..

Joillakin on todella hassu käsitys, että Perussuomalaiset on rasistinen puolue ja kaikki rasismista kärsivät henkilöt ovat tervetulleita mukaan. Se ei pidä paikaansa, mutta valitettavasti tähän puolueeseen on päässyt vahingossa pesiytämään muutamia äärirasisteja jotka sitten provosoivat muita saman henkisiä ja näin helposti leimataan koko puolue rasistiseksi. Perussuomalaiset kannatavat tarkkaa ja tiukkaa maahanmuuttopolitiikkaa, mutta se ei missään nimessä tarkoita rasismia. Rasismi ja tiukka maahanmuuttopolitiikka ovat kaksi aivan eri asiaa!

Timo Soini joka on Perussuomalaisten puheenjohtaja on erittäin suvaitsevainen ja pitää jokaista ihmistä ja ihmiselämää samanarvoisena, se on viisautta jonka vain harvat meistä omaavat. Joten te jotka pidätte Soinia esikuvananne ja oppi-isänänne, toivottavasti opitte ajattelemaan asioita hieman kokonaisvaltaisemmin ja mietitte nyt pintaa syvemmältä näitäkin asioita.

Kaikki ollaan varmaan yhtämieltä siitä, että Juutalaisten vaino ei ole kovin imarteleva asia. Nyt tämä Suomalaisten ja muidenkin rasisimi ei ole kyllä yhtään parempaa vaan hävettävää. Mehän vainoamme ihmisiä jotka ovat tulleet hakemaan apua. En kiellä etteikö pakolaisten joukossa olisi "elintasopakolaisia" jonkin verran, siltä ei aina pystytä välttymään, mutta suurin osa heistä on täällä ihan aiheesta. Eli ei saa sortua tuomitsemaan kaikkia pakolaisia muutaman henkilön vuoksi.

Mitä rikoksiin tulee, niitä tekevät Suomalaiset miehet sekä naiset ihan siinä missä ulkomaalaisetkin. Mitä tulee työntekoon, niin rasistinen asenne ei ainakaan auta heitä työllistymään. Näin talouskriisin alla, moni Suomalainen menettää työpaikkansa, mutta silti samaan aikaan on paljon avoimia työpaikkoja tarjolla, miksi? Osittain siksi, että kaikki Suomalaiset eivät halua siivoamaan rappukäytäviä, lakaisemaan katuja jne. Siihen kyllä kelpaavat pakolaisetkin. Minä olen pienestä pitäen oppinut, että työ kuin työ, se tehdään kunnolla ja siitä ollaan kiitollisia. Ensimmäiset työni olen aloittanut 12-vuotiaana. On oltu hernemaalla, mappi-tehtaassa, yö-siivoojana ja monessa muussa paikassa. Kaikki työt olen tehnyt niitä väheksymättä.

Jollei nämä työt kelpaa Suomalaisille, niin annetaan pakolaisille mahdollisuus tehdä niitä ja opetellaan hyväksymään ihmisten erilaisuus. Kaikki me emme ole samanlaisia eikä meistä ikinä tule samanlaisia, se onkin maailman suurin rikkaus! Miettikääpä jos Suomessa olisi sota. Joka suunnalta sataa pommeja, eikä aina tiedä tuleeko niitä omilta vai vierailta. Kuinka moni teistä haluaisi saada perheensä turvaan?

Nämä ihmiset ovat toimineet juuri niin. Eivät heidän lapsensa ja vaimonsa ole yhtään vähempiarvoisia kuin meidän Suomalaistenkaan. Suurella rakkaudella ja tunteella nekin perheet ovat syntyneet ja kyllä sitä kovassa hädässä jokainen lähimmäisiään ajattelee.

Jos teidän perheenne lähetettäisiin viidakkoon asumaan savimajoihin ja kaikki tummaihoiset mulkoilisivat heitä ja osa haluaisi lynkata teidän perheenne, miltä se teistä tuntuisi?! Ei varmaan kovin mukavalta.

Nyt ei osata asettua näiden ihmisten kärsimyksiin ja tilanteisiin. Jokaisella meillä on tilaa olla täällä maanpäällä ja ne ketkä voivat auttaa muita vähempiosaisia tulisi se tehdä kiitollisena ja hyvillä mielin, sillä joskus saattaa itse olla siinä autetavan asemassa ja silloin on kiitollinen jos auttajia löytyy:)

Sivusta seuraaja

QuoteTutustu paremmin puolueesi kenttään.

No puolueen jäsen en ole, vaikka sitä äänestänkin.

Olet oikeassa, että tuo teksti on mokutusta, mutta ei mielestäni edusta yhtään sitä, mitä Perussuomalainen puolue yhtenä suuna hokee, jos muihin puolueisiin verrataan. 55 ääntä kuntavaaleissa saanut Maria Kiiveri ei ole onnistunut vielä tekemään Perussuomalaisista mokutuspuoluetta. Enkä oikein jaksa uskoa että tulee tekemäänkään.

Martel

Quote from: Sivusta seuraaja on 15.06.2009, 00:21:02
Olet oikeassa, että tuo teksti on mokutusta...

...jonka olemassaoloon Persuissa suhtauduit vain puoli tuntia sitten epäilevästi.

Quote from: Sivusta seuraaja on 15.06.2009, 00:21:02.. mutta ei mielestäni edusta yhtään sitä, mitä Perussuomalainen puolue yhtenä suuna hokee, jos muihin puolueisiin verrataan.

Persujen yksi ja ainoa suu on Timo Soini. Ja hän on jo luvannut puolueeseen kovempaa kuria.

Quote from: Sivusta seuraaja on 15.06.2009, 00:21:0255 ääntä kuntavaaleissa saanut Maria Kiiveri ei ole onnistunut vielä tekemään Perussuomalaisista mokutuspuoluetta. Enkä oikein jaksa uskoa että tulee tekemäänkään.

En ole väittänytkään, että Suomen 18. suurimman kaupungin Persujen johtaja onnistuisi mokuttamaan puolueensa. Annoin vain esimerkin übermokuttajasta, kun epäilit ettei sellaisia persupuolueesta löydy.

Sekä Persujen että Kokoomuksen linja on punnittavana. Kokoomuksen kohdalla punnitaan, tapahtuuko siirtymää Kataisen linjalta lähemmäs Zyskowiczin linjaa. Persujen kohdalla linja punnitaan siinä, pääseekö Halla-aho eduskuntavaaliehdokkaaksi ja miten käy, jos puolue päätyy hallitukseen.

Nuivien paras vaihtoehto on perusteilla oleva joutsenpuolue - sen linjaa ei tarvitse epäillä. Edes parilla kansanedustajanpaikalla senkin vaikutus jää vähäiseksi. Yrittää silti kannattaa, kaikilla rintamilla.

Sivusta seuraaja

Quote...jonka olemassaoloon Persuissa suhtauduit vain puoli tuntia sitten epäilevästi.

Pitää paikkansa. Kiiverin lausuntoja en ole aiemmin lukenut (tuskin moni muukaan), koska mainittavaa julkisuutta ei sattuneesta syystä ole ollut. Jos puhutaan vakavasti otettavien puolueiden yleisestä nuivuustasosta, niin mielestäni Perussuomalaisia ei tällä hetkellä lyö mikään laudalta, olkoot Timo Soini vaikka sitten sen ainoa suu.

todellisuus

QuoteNämä "No, kannattiko äänestää Kokoomusta"-threadit kumpuavat persujen epävarmuudesta.
Nämä kumpuavat epätoivoisuudesta ihmisten tyhmyyteen.

Jos jatkamme samaan malliin, niin mikään ei tule muuttumaan.

QuotePalataan tähän aiheeseen abouttiarallaa puolentoista vuoden kuluttua.
Ennen vaaleja kun näitä rationalisointeja luotiin, pyysin rationalisoijia pistämään mieleensä rationalisointinsa ennen vaaleja ja muistamaan ne vaalien jälkeen. Vaalit ovat nyt ohi, mutta uusia tekosyitä ollaan paraikaa rationalisoimassa. Ei hyvä.

Tästä ei kannata riidellä. Toivoisin, että käsittäisit että tavoitteemme ovat samat. Haluan, ettei meitä kuseteta enää tyhjillä vaalilupauksilla.

Quotehttp://www.youtube.com/watch?v=vzkGDrKD8js
Vertaa:
http://tinyurl.com/ko28q2
QuoteViisaimmat osaavat vetää johtopäätökset itse ja muut tuskin oppivatkaan! Se hakatun vaimon syndrooma ja hyödyllinen idiootti nääs.
Kaikki olennainen on jo sanottu.
Oliko viestini huono? Lähetä palautetta yksityisviestillä, rakentava palaute kirjoitustyylistäni ja/tai huonosta ajattelumaailmastani otetaan ilolla vastaan.

Hamsteri

Kannatti äänestää ja kannatti lahjoa viisi kaveria äänestämään Pöntistä.  >:( Katainen tyytyi sentään haukkumaan ainoastaan Pöntisen mainokset, toisin kuin Soini kolmas osan puolueestaan.
-Naiset loivat julkisesta sektorista helvetinkoneen, jonka tarkoitus on tappaa sinut monikultturismilla. -Älä luota mihinkään, mikä vuotaa kerran kuussa ja ei kuole. -Kaaos ja Kontrolli.

pelle12

Onko tuo Martelin lainaama teksti Persujen virallinen tiedote? Ihmetyttää tuo suomalainen ja somali jne. sanojen kirjoittaminen suurella alkukirjaimella. Kertonee jotain puolueen tasosta, jos virallisessa tekstissä ei kunnioita edes suomen kielen oikeinkirjoituksen sääntöjä.

hxv

Quote from: pelle12 on 15.06.2009, 07:31:06
Onko tuo Martelin lainaama teksti Persujen virallinen tiedote? Ihmetyttää tuo suomalainen ja somali jne. sanojen kirjoittaminen suurella alkukirjaimella. Kertonee jotain puolueen tasosta, jos virallisessa tekstissä ei kunnioita edes suomen kielen oikeinkirjoituksen sääntöjä.

Se on ihan yhtä virallinen kuin Jasmin Mäntylän tekstit Kokoomuksesta.

hxv

Quote from: Karma Police on 15.06.2009, 07:15:59
Katainen tyytyi sentään haukkumaan ainoastaan Pöntisen mainokset, toisin kuin Soini kolmas osan puolueestaan.

Minkä kolmasosan?

tietotyöläinen

Quote from: reino on 14.06.2009, 22:19:09
Kaitsun 10 tai 20 kertaa isompi vaalibudjetti käytettiin kokonaisuudessaan sen julkituomiseen, että nyt on ihan OK sanoa, että stoppi sosiaalipummien maahanmuutolle. Että joku uskaltaa sanoa niin radiossa, haastatteluissa ja Hesarin etusivun ilmoituksessa.

Sampon pienestä vaalibudjetista käytettiin 0 senttiä maahanmuuttopolitiikan nostamiseen keskustelunaiheeksi tai avoimesti maahanmuuttokriittiseksi julistautumiseen.

Minun näkökulmastani Kaitsun budjetti tuli käytetyksi miljoona kertaa paremmin. Näissä vaaleissa oli eduskuntavaaleja varten ehdottoman tärkeää saada läpi se sanoma, että on ihan OK arvostella maahanmuuttopolitiikkaa. Millään muulla ei ole väliä.

Äänestin Sampoa ja pidin/pidän häntä parhaana ehdokkaana, mutta huomiosi on kyllä ehdottoman oikea. Kaitsu tosiaan mursi jäätä ihan toden teolla ja siitä pisteet ehdottomasti. Näkisin, että äänien valuminen Pietikäiselle on tähän verrattuna täysin yhdentekevää, kun kerta ne eivät ratkaisseet paikkajakoa mitenkään.

Ja toki Kaitsu oli minulle se toiseksi paras ehdokas. Täytyy toivoa, että seuraavissa vaaleissa tärppää ja Kaitsu pääsee eduskuntaan.

reino

Quote from: Sivusta seuraaja on 14.06.2009, 22:57:00
Minun käsityksekseni näistä vaaleista jäi, ettei maahanmuuttopolitiikkaa voi arvostella ainakaan Pöntisen tavoin Hesarin etusivulla. Ei siitä Kokoomus tykännyt ja Vihreätkin saivat vaalivoiton. Eli vaikka Pöntisen mainos olikin Hesarin etusivulla, ei silläkään päästy läpi saatikka kaikille olisi tullut selväksi että maahanmuuttopolitiikkaa voisi arvostella.

Lisäksi esitän arveluni, että jos Sampo Terho olisi yrittänyt laittaa samanlaista mainosta Hesarin etusivulle, sitä ei olisi julkaistu.

Sampo olisi tosiaankin voinut laittaa Hesarin etusivulle samansisältöisen, mutta hieman asiallisemmin sanoin muotoillun mainoksen. Ja uskon, että Homman Sammontaontaryhmä olisi jopa kerännyt hänelle rahat sitä mainosta varten, jos hän olisi ajoissa pyytänyt. Ja uskon, että Hesari olisi julkaissut sen.

Ja nyt takaisin peruskysymykseen: kumman mainos oli Hesarin etusivulla?

Minulle tuo Hesarin etusivun mainos oli näiden vaalien ehdoton kohokohta.

Quote from: hxv on 14.06.2009, 22:57:33
Mielelläni sen tekisin, mutten usko Kaitsun rohkeuteen. Siis lähtemään mukaan kakkajoutsenpuolueen ehdokkaaksi. Pohjalaaset rahottajat on sen verran vanhoillista porukkaa...

No minä taas en usko siihen, että Kokoomus kohdistaisi Kaitsuun minkäänlaisia kostotoimenpiteitä. (Vrt. Persut, joissa puhdistukset ovat jo täydessä käynnissä.)

Mutta melko turhaa tässä nyt on näillä koko kesää spekuloida. 1,5 vuoden päästä nähdään ketä on ehdolla ja missä. Ja siihen mennessä on moni muukin asia jo muuttunut.

Roope

Quote from: reino on 15.06.2009, 13:20:19
Ja nyt takaisin peruskysymykseen: kumman mainos oli Hesarin etusivulla?

Minulle tuo Hesarin etusivun mainos oli näiden vaalien ehdoton kohokohta.

Minulle se oli riman laskeminen takaisin Halmeen korkeudelle. En kaipaa sitä aikaa takaisin. Sosiaalipummi-sanan käyttämisen jälkeen päästiin taas keskustelussa pari askelta taaksepäin kiistelemään siitä, ovatko kaikki maahanmuuttajat loisia vai ei. Pöntinen on oikeasti fiksumpi kuin vaalimainoksensa, mutta toisaalta juuri niin opportunistinen populisti kuin mainokset antoivat ymmärtää.

Ehkä tuosta mainoskohusta nousee jotain positiivistakin, koska se kieltämättä pakotti (ainakin jotkut) ottamaan kantaa. Ehkä tuollainen populismi menestyessään johtaa puolueissa yleisen maahanmuuttopoliittisen linjan kiristämiseen. En tiedä, voin vain toivoa.

No minä taas en usko siihen, että Kokoomus kohdistaisi Kaitsuun minkäänlaisia kostotoimenpiteitä. (Vrt. Persut, joissa puhdistukset ovat jo täydessä käynnissä.)

Ei sieltä mitään sapiskaa ole Pöntiselle tulossa, vaikka muut puolueet sillä uhkailivatkin. Syksyllä on Suomessa niin tummat sävelet, että Pöntiseen ei uskalleta koskea, vaan hän on suorastaan guru, jos nimi on jäänyt muistiin. Sehän tässä ongelma onkin. Esiin pitäisi päästä muutenkin kuin halmeilemalla sosiaalipummeista ja taatelintallaajista. Jussikaan ei päässyt mediaan suoraan ajatuksillaan, vaan vihreiden ja suomenruotsalaisten hänen kirjoituksistaan kyhäämillä olkiukoilla.

No, julkisuus nyt vaan ei ole reilua, ei ole koskaan ollutkaan. Politiikasta puhumattakaan. Katsotaan seuraavaksi millaista kuohua JM-K&co:n puolueohjelmasta syntyy.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

reino

Quote from: Roope on 15.06.2009, 14:52:19
Esiin pitäisi päästä muutenkin kuin halmeilemalla sosiaalipummeista ja taatelintallaajista.

Olen täysin samaa mieltä, mutta valitettavasti Suomessa nousu politiikkaan on mahdollista ainoastaan "Tanssii idioottien kanssa" -ohjelmien, iltapäivälehdistön ja/tai vakiintuneiden puoluebroilerikoneistojen kautta.

Että jos sulla hyvä pylly
ja notkea lanne önnn,
niin se on eduskuntaan
bumtsibum.

Itse taidan ihan pelkästään lantion jäykkyyden takia ajautua väkisinkin ei-demokraattiseen vaikuttamiseen.

Toistan vielä sadannen kerran, että kyllä sinne Hesarin etusivulle olisi asiallisemmankin ilmoituksen voinut laittaa ja kyllä maahanmuuton olisi voinut epähalmemaisemminkin tuoda poliittiseen keskusteluun eurovaaleissa.

Jos olisi jollakin rohkeutta riittänyt.

Toivottavasti päätän tämän jankuttamisen omalta osaltani tähän.

Heikki Luoto

Quote from: reino on 15.06.2009, 13:20:19

Ei Kokoomuksessa Pöntisen päätä ole ainakaan silitetty. Aiemmin
Katainen tuomitsi Pöntisen mainoksen ja myös maahanmuutto- ja ilmastouskovainen Zyskowicz on syyttänyt sekä Pöntistä että Ari Vatasta Kokoomuksen äänikadosta.

Kieltämättä persuna minua on huolestuttanut tuo taivaalla pörräävä PerusS-logolla varustettu musta helikopteri, jonka propelli on isompi kuin lakkini propelli. ;)

Sananvapauden vastaiselle Facebookille korvaava vaihtoehto: MeWe
mewe.com/i/heikkiluoto

NoJooJoo

Miettikääpä jos Suomessa olisi sota. Joka suunnalta sataa pommeja, eikä aina tiedä tuleeko niitä omilta vai vierailta. Kuinka moni teistä haluaisi saada perheensä turvaan?

Miten minä käsitin niin Somaliassa vihollisen pommeja ei ole ollenkaan vaan luoteja viuhuu yksinomaan 'omien' puolelta; siitähän sisällissodassa on kyse eikö?

Jos teidän perheenne lähetettäisiin viidakkoon asumaan savimajoihin ja kaikki tummaihoiset mulkoilisivat heitä ja osa haluaisi lynkata teidän perheenne, miltä se teistä tuntuisi?! Ei varmaan kovin mukavalta.

Ei varmaankaan, mutta Suomessa asumisen taso on huomattavasti korkeampi, kuin nuo mainitut savimajat :D Kirjoittaja saa asian kuulostamaan, kuin arkemme rikastajat olisi väen vängällä tänne Suomeen rahdattu mulkattavaksi ja lynkattavaksi. Toisaalta minut saisi lähettää tuonne Jamaicalle savimajaan töllisteltäväksi -ihan milloin vaan ;)- ei haittais pätkääkään  ;D

QuoteJokaisella meillä on tilaa olla täällä maanpäällä

yksi sana 'Overpopulation'

Lemmy

Quote from: Martel
Persujen yksi ja ainoa suu on Timo Soini. Ja hän on jo luvannut puolueeseen kovempaa kuria.

Lukiko kukaan... oliko se NYT-liitteessä oli Soinin haastattelu, jossa sivuttiin Freddyn lausuntoa prostituutiosta ja Soini loihe lausumaan "ensi vaaleissa katsotaan kuka on ehdolla" tjsp.
- Emmekä enää euroakaan lähetä näihin etelän hulivilimaihin. Tässä on laki ja profeetat. Timo Soini YLE 01.06.2011

IDA

Quote from: Lemmy on 15.06.2009, 18:33:14
Lukiko kukaan... oliko se NYT-liitteessä oli Soinin haastattelu, jossa sivuttiin Freddyn lausuntoa prostituutiosta ja Soini loihe lausumaan "ensi vaaleissa katsotaan kuka on ehdolla" tjsp.

No en. Lehdistö tuntuu vääristelevän noita juttuja. Mikäli Soini estäisi jonkun ehdokkuuden Kymistä 13,5 tipahtaisi johonkin 3:een prosenttiin. Freddyn ehdokkuuden estäminen nyt varsinkin olisi typeryyttä vaikka Freddy ei kärkiehdokas olekaan.

Totuusko?

Quote from: Qman on 15.09.2010, 13:53:35
no kannattaako äänestää? http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=2251265 mä jättäisin väliin.

Jos olet maahanmuuttaja, sellaiseksi aikova tai suomenruotsalainen, niin jo vain  :D

Ammadeus

Ei kannattanu,siksi ajattelin äänestä KD puoluetta ensi vaaleissa.

Marjapussi

Kyllä. Niinistö ja Karl Groucho Marx sekä hänen tallinsa ehdotkaansa ajavat Suomen etua. Saulin ja Benin linja on Kansallinen Kokoomus puolueen nimen mukaan.
Marokon kauhu oli sanansa mittainen eikä velipoikakaan jäänyt Aarnea pahemmaksi epätoivotun maahanmuuton estämisessä. Mutta kuka tulee torjumaan aiheettoman turvapaikkaturismin?

Timo Rainela

Kokoomusta on äänestetty 1975, ehdokkaani Pertti Salolainen sai 17977 ääntä, joka oli koko vaalien toiseksi suurin äänimäärä Kalevi Sorsan jälkeen.
Perusteet: Merikotkan suojelun voimakas puolestapuhuminen
           Eduskunnan kädenväännön mestari  ;D
TR: Muuten olen sitä mieltä, että naisten olemassaolo politiikassa, virkahallinnossa ja päätöksenteossa on suurin yksittäinen syy kansakuntamme yhtenäisyyden ja moraalisen, eettisen, sivistyksellisen sekä pratopalogistisen rappion ja tuhon liikkeelle panevana voimana. Joitakin poikkeuksia lukuun ottamatta.