News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Saksa kieltää kaikki väkivaltaiset tietokonepelit

Started by myötäjuoksija, 12.06.2009, 22:08:45

Previous topic - Next topic

John Bircher

Eipä minua kosketa, koska pelaan kuitenkin sellaisia kuivia strategiapelejä. Ellei sitten Kansallissosialistisen Saksan olemassaolo tai se kun luvut tappavat toisiaan ole kieltolistalla. Hearts of Ironhan meinattiin kieltää Saksassa, koska siinä oli natsisaksan aikainen Saksan lippu. Ei siksi, että voi esimerkiksi Neuvostoliitolla valloittaa koko maailman tai Usalla "nukettaa" Japanin reikäjuustoksi vaan se lippu!

http://www.madminutegames.com/gallery.htm

Mitähän mieltä tästä pelistä oltaisiin sitten? Maassahan makaa verisiä sotilaita ja mikäli tätä rasismia ja ksenofobiaa pelätään niin onhan pelissä Etelävaltojen lippukin!

Täällä näköjään keskustellaan pelien vaikutuksesta ihmisiin. Kannanpa itsekkin korteni ketoon, kiinnostaa teitä tai ei kiinnosta.

Oma pelihistoriani alkoi ennen kuin osasin lukea. Pelasin C&C:tä, Doomia, Warcraftia ja Duke Nukemia. Voin todeta, että pelit vaikuttivat asenteisiin, koska olin aika militaristinen lapsena. Tosin tämä on minun mielestä kärjistystä, koska olisin ollut jokatapauksessa "sotahullu". Pelien sijasta olisin leikkinyt metsässä enemmän puupyssyillä ja lattialla sotaukkeleilla(olisi ollut varmaan tuo silti terveempää). Lisäksi historia, politiikka, uskonto ja ylipäätänsä kaikki yleissivistävä friikkiyteni juontuu peleistä. Tosin ilman elektronisia vempeleitä tekisin tämänkin todennäköisesti old schoolilla eli lukisin vain enemmän kirjoja kuin nyt.
Näin summa summarum pelien vaikutus minuun on omasta mielestäni aikalailla nolla. Olen ollut ja olen nyt ja tulen olemaan pelien suurkuluttaja. Piste

Mitä näihin hulluihin tulee niin kyllä uskon, että peleillä voi olla tälläinen katalysoiva vaikutus ihmiseen. Siis, ihminen ei vahingoita muita pelkästää pelien takia, mutta pelit voivat myös yllyttää jos maailman näkee mielisairaasti. Tässäkin tilanteessa näiden hullujen takia pelejä ei tulisi kieltää kaikilta, koska nämä hullut keräisivät virikkeensä sitten muualta.
"Kaikilla ihmisillä on sama oikeus vapauteen, ja valtion tulee kohdella kaikkia samoin." -Antti Chydenius

www.jbs.org

Morsum

Onhan siitä joku neutraalin oloinen tutkimus saanut tuloksia että väkivaltaisten pelien pelaaminen nostaa aggressiotasoja. Minulle kyllä jäi muistaakseni pelivalikoimaa selaamalla sellainen kuva, että aggressiotasoa nostaa pelissä ihan muut asiat kuin väkivalta. Yksi hyvä aggression nostotapa on tehdä pelistä turhauttavan vaikea, tai laittaa susihuono käyttöliittymä siihen. Näinollen Saksa voisikin seuraavaksi kieltää kaikki vaikeat pelit. Liian vaikeat kohdat, joita pitää parhaillaan kymmeniä kertoja tahkota saavat kaltaisissani, lehmän hermoilla varustetuista miehistäkin ärräpäät lentelemään.

Itse väkivaltarikoksiin en usko väkivaltaisten pelien vaikuttavan. En oikein onnistu näkemään miten joku CS voisi mitenkään innostaa porukkaa tappamaan kanssaihmisiä, tai kierouttamaan lasten ajatusmaailmaa. Sensijaan pystyn helposti näkemään miten pelien kieltämisellä saadaan helppoja irtopisteitä poliittisella kentällä. Tämä on kuitenkin myös ymmärrettävää, sillä eipä perusduunarien työpaikka olekkaan tietyin ajoin kansan huutoäänestyksen kohteena.
LGBTQ, harajukufashion, rainbowfashion, BLM, ACAB, NATO,
https://www.instagram.com/morsumi/

Kafir Sikakoira

Quote from: pn on 17.07.2009, 19:17:54
QuoteThis video... He was trying to show how they view gamers. Very amusing and intelligent. Too bad most people missed the point.
Mun mielestä toi näytti ihan normaalilta ton ikäisten perusmeiningiltä. Ainoa ylinäytelty asia oli näppäimistön hajoittaminen, johtuen kameran läsnäolosta. Mutta muuten video oli enemmänkin draamadokumentti, kuin mikään älykäs komedia.

Dirre

Quote from: Kafir Sikakoira on 17.07.2009, 23:53:15
QuoteThis video... He was trying to show how they view gamers. Very amusing and intelligent. Too bad most people missed the point.
Mun mielestä toi näytti ihan normaalilta ton ikäisten perusmeiningiltä. Ainoa ylinäytelty asia oli näppäimistön hajoittaminen, johtuen kameran läsnäolosta. Mutta muuten video oli enemmänkin draamadokumentti, kuin mikään älykäs komedia.

näyttää enemmänkin winukan bluescreeniltä ku pelaamiselta ottaen huomioon että ei liikuta hiirtä tai näpytä näppäimistöö ja näytöstä heijastuva sininen valo

syyttäis microsoftia jos peli käynnistyy noin saatanan hitaasti, meil klaanissa pääpointti on hauskan pitämisessä

videon loppuun katottuani päätin et tyyppi on seko pahimmasta päästä ja kehtaa vie syyttää pelejä tollasen aikaansaamisesta

Morsum

Tuo video on feikki. Kyseinen henkilö on tehnyt useampiakin tuontyylisiä videoita ja joissakin ei voi enää pidätellä naurua huutamiseltaan.
LGBTQ, harajukufashion, rainbowfashion, BLM, ACAB, NATO,
https://www.instagram.com/morsumi/

Veli Karimies

Jep tuo on latausvaiheessa olevaa huutamista kun kestää niin vitusti. Ja näytelty.

Dirre

pistänpä tänne jatkoks  peli uutisia ku viitti näille omaa topikkia tehdä

http://www.destructoid.com/left-4-dead-2-is-racist-because-several-zombies-are-black-139960.phtml

Left 4 Dead 2 is racist because 'several' zombies are black
Quote"I am disturbed by the growing trend of racist undertones that are cropping up in video games," writes Jefferson. "One of the games that comes to mind is Left 4 Dead 2  ... Set in New Orleans, players will have to fight their way through hordes of zombies - with several of them who appear to be African-Americans. When I saw the first trailer for the game, all I could think about was Hurricane Katrina and the aftermath."

So let me get this straight ... Valve is now wrong to include a single black zombie in the game? I literally cannot believe I just read that someone is upset over "several" black zombies -- not an entire army of black ones, just several black ones amidst a bunch of white ones. Has society really gone so f*cking stupid that we can't do anything anymore without the race card being played?

John Bircher

"Kaikilla ihmisillä on sama oikeus vapauteen, ja valtion tulee kohdella kaikkia samoin." -Antti Chydenius

www.jbs.org

Parsifal

Miten Saksan kansa saadaan kannattamaan tätä lakia?

Muun muassa näyttämällä tv:ssä sopivan ikäisen pojan näyttelemä huumoripätkä tietokonepelien vaikutuksesta – väittäen videota aidoksi salaotokseksi:

QuoteThis video was made as a response to some German politicians attempting to restrict access to violent video games. He was trying to show how they view gamers. Very amusing and intelligent. Too bad most people missed the point.

"Journalists" from Focus TV (Germany) used this as an example of an internet addict, claiming the kid to have been secretly taped by his father and to be undergoing therapy in addiction clinic.

http://www.youtube.com/watch?v=kBVmfIUR1DA

Eipä tuo vielä mitään. Tässä äiti on peruuttanut pojan WoW-tilin ja pikkuveli on valmiina videokameran kanssa:

http://www.youtube.com/watch?v=YersIyzsOpc
Jos fiksut antavat aina periksi, ainoastaan idiootit saavat tahtonsa läpi.

"With the first link the chain is forged. The first speech censored, the first thought forbidden, the first freedom denied, chains us all irrevocably."

Dirre

Quote from: Parsifal on 19.07.2009, 02:38:19
Miten Saksan kansa saadaan kannattamaan tätä lakia?

Muun muassa näyttämällä tv:ssä sopivan ikäisen pojan näyttelemä huumoripätkä tietokonepelien vaikutuksesta – väittäen videota aidoksi salaotokseksi:

QuoteThis video was made as a response to some German politicians attempting to restrict access to violent video games. He was trying to show how they view gamers. Very amusing and intelligent. Too bad most people missed the point.

"Journalists" from Focus TV (Germany) used this as an example of an internet addict, claiming the kid to have been secretly taped by his father and to be undergoing therapy in addiction clinic.

http://www.youtube.com/watch?v=kBVmfIUR1DA

Eipä tuo vielä mitään. Tässä äiti on peruuttanut pojan WoW-tilin ja pikkuveli on valmiina videokameran kanssa:

http://www.youtube.com/watch?v=YersIyzsOpc
feikki

Rutja

Quote from: Morsum on 17.07.2009, 23:17:21
Onhan siitä joku neutraalin oloinen tutkimus saanut tuloksia että väkivaltaisten pelien pelaaminen nostaa aggressiotasoja. Minulle kyllä jäi muistaakseni pelivalikoimaa selaamalla sellainen kuva, että aggressiotasoa nostaa pelissä ihan muut asiat kuin väkivalta. Yksi hyvä aggression nostotapa on tehdä pelistä turhauttavan vaikea, tai laittaa susihuono käyttöliittymä siihen. Näinollen Saksa voisikin seuraavaksi kieltää kaikki vaikeat pelit. Liian vaikeat kohdat, joita pitää parhaillaan kymmeniä kertoja tahkota saavat kaltaisissani, lehmän hermoilla varustetuista miehistäkin ärräpäät lentelemään.

Nämä on taas näitä tutkimuksia. Eihän agressiotason nousu ole sinänsä mikään paha asia. Osallistuminen Slayerin keikalle ja sen raivokkaisiin mosh-pitteihin lisää sekin agressiotasoa, mutta ei johda kuitenkaan toisten tahalliseen vakavaan satuttamiseen. Pitäisikö pitteihin osallistuminen siis kieltää keikoilla? Vai pitäisikö nopeatempoinen musiikki kieltää?

Useat väkivaltaiset ihmiset ovat pelanneet väkivaltaisia pelejä, tämä on totta. Kausaliteetti on kuitenkin toinen kuin mitä pelien sensuroimista kannattavat esittävät; väkivaltainen henkilö on luonteensa takia kiinnostunut väkivaltaa sisältävästä viihteestä, mutta hän ei ole luonteeltaan väkivaltainen kyseisen viihteen takia, vaan siitä riippumatta. Minäkin olen kiinnostunut väkivaltaisesta viihteestä, mutta en ole luonteeltani lainkaan väkivaltainen ja voin kuvitella toimivani väkivaltaisesti ainoastaan puolustautuessani hyökkääjää vastaan tai itsepuolustustaitoja harjoitellessa.

herranen

QuoteMinäkin olen kiinnostunut väkivaltaisesta viihteestä, mutta en ole luonteeltani lainkaan väkivaltainen ja voin kuvitella toimivani väkivaltaisesti ainoastaan puolustautuessani hyökkääjää vastaan tai itsepuolustustaitoja harjoitellessa.

Tietyt poliittiset suuntaukset, tuttavallisemmin vasurit ja piiperöt, tykkäävät ajatella pystyvänsä muuttamaan ihmisen perusluonnetta. Tällä logiikalla on aivan normaalia ajatella videopelienkin muokkaavan ihmisistä hyvinkin poikkeavia.

Lisäksi monet pumpulissa kasvaneet ja sinne hinkuvat jäävät jumiin jo pelkkään väkivallan ajatukseen. Heikäläisille ei ole juuri merkitystä sillä, käyttääkö väkivaltaa itsensä puolustamiseen vai muiden kyykyttämiseen. Väkivalta on aina pahasta koska se on väkivaltaa.
"Pahimmillaan tilanne voi kääntyä vaikka miten pahaksi" - Vesa Puuronen -

"...maahanmuuttovastainen keskustelu ei suinkaan kohdistu vain ulkomaalaisiin, vaan myös esimerkiksi nykytaiteeseen, sosiaalidemokraatteihin ja homoihin - ylipäänsä demokratiaan." TS kolumni 26.10.2011

Rutja

Quote from: herranen on 22.07.2009, 11:36:35
QuoteMinäkin olen kiinnostunut väkivaltaisesta viihteestä, mutta en ole luonteeltani lainkaan väkivaltainen ja voin kuvitella toimivani väkivaltaisesti ainoastaan puolustautuessani hyökkääjää vastaan tai itsepuolustustaitoja harjoitellessa.

Tietyt poliittiset suuntaukset, tuttavallisemmin vasurit ja piiperöt, tykkäävät ajatella pystyvänsä muuttamaan ihmisen perusluonnetta. Tällä logiikalla on aivan normaalia ajatella videopelienkin muokkaavan ihmisistä hyvinkin poikkeavia.

Oikeastaan he ajattelevat, että kaikki ihmiset ovat syntyjään mieleltään samanlaisia ja ympäristö muovaa heistä jonkinlaisen. Tälle samalle ajattelullehan perustuu joidenkin naistutkijoiden sekopäiset väitteet, että heteroseksuaalisuus olisi vain yhteiskunnassa viljellyn heteronormatiivisuuden luoma sosiaalinen konstruktio. Samalla tavalla he kuvitellevat väkivallan johtuvan siitä, mitä "sosiaalisia konstruktioita" nämä ihmiset sisäistävät. Siksi päädytään tällaiseen valtion säätelyyn, jossa valtio "suojelee" ihmisiä vääriltä vaikutteilta sensuurin keinoin.

Mielestäni jokaisella ihmisellä tulee olla oikeus lukea haluamiaan kirjoja, pelata haluamiaan pelejä ja kuunnella haluamaansa musiikkia. Mielestäni kenelläkään ei ole oikeutta päättää minun puolestani, millä tavoin elän ja mitä ajattelen. Siksi en voi hyväksyä sitäkään, että joku naiivi, ylimielinen ja saastaisesti korruptoitunut poliitikko yrittää määrätä siitä, mitä viihdettä saan katsoa ja mitä en. Olen aikuinen mies ja teen ratkaisun elämäni asioista itse ja otan ratkaisuistani itse myös vastuun.

Mikäli valtio ryhtyy holhoamaan minua kuin vajaamielistä, katson yhteiskuntasopimukseni suhteessa poliitikkoihin ja valtiovaltaan rauenneen.

Taustavaikuttaja

Kieltäisivät mielummin kouluammuskelut, niin loppuisivat nekin.

Ihan oikeasti... Jos ihminen on mieleltään niin sairas että marssii haulikon kanssa kouluun, jättääkö hän (netistä vapaasti saatavat) väkivaltapelit pelaamatta siksi, että se on laitonta?

Tolkutonta.

John Bircher

Kyllä minun mielestäni vasurit ja vihreätkin pelaavat mitälie lahtauspelejä. Kuten Jarkko Pesonen kirjoitti, väkivaltapeleissä kausaliteetti on toisinpäin. Väkivaltaiset ihmiset pitävät väkivallasta ruudulla ja todellisuudessa. Normaalit taas pitävät siitä vain ruudulla. Siksi joku ituhippi saattaa olla vaikka minkälainen peto räiskintäpeleissä, pelisession jälkeen taas lauhkea kuin lammas. Sehän on pelkkää leikkiä.

www.jbs.org

Rutja

Quote from: Frater Tovarits on 23.07.2009, 15:03:57
Kyllä minun mielestäni vasurit ja vihreätkin pelaavat mitälie lahtauspelejä.
Toki, kyse on vain siitä, että halu säädöstellä sitä, mitä ihmiset saavat pelata, lukea tai kuunnella on ajatuksena juuriltaan vahvasti (post-)marxilaista perää - ei kuitenkaan sulje pois sitä, etteikö joissakin muissakin ideologioissa samanlaista esiintyisi. Eikä tämä tietenkään tarkoita sitä, että kaikki vasurit & vihreät olisivat näin typeriä.

Dirre

ainoa peli mikä väkivaltansa puolesta ei uponnut on manhunt

god of war on helvetin väkivaltanen (varsinkin k.o liikkeet mut se juoni nii prlkl loistava
http://www.gametrailers.com/video/story-synopsis-god-of-war/17818

John Bircher

Quote from: Jarkko Pesonen on 23.07.2009, 15:33:52
Toki, kyse on vain siitä, että halu säädöstellä sitä, mitä ihmiset saavat pelata, lukea tai kuunnella on ajatuksena juuriltaan vahvasti (post-)marxilaista perää - ei kuitenkaan sulje pois sitä, etteikö joissakin muissakin ideologioissa samanlaista esiintyisi.
Kuitenkin taidan pelätä, että jollakin vihreällä hippifoorumilla kauhistellaan miten kristilliset konservatiivi neoliberaali hommalaiset olisivat tämän kannalla... :o

www.jbs.org

Rutja

Quote from: Frater Tovarits on 23.07.2009, 16:40:23
Quote from: Jarkko Pesonen on 23.07.2009, 15:33:52
Toki, kyse on vain siitä, että halu säädöstellä sitä, mitä ihmiset saavat pelata, lukea tai kuunnella on ajatuksena juuriltaan vahvasti (post-)marxilaista perää - ei kuitenkaan sulje pois sitä, etteikö joissakin muissakin ideologioissa samanlaista esiintyisi.
Kuitenkin taidan pelätä, että jollakin vihreällä hippifoorumilla kauhistellaan miten kristilliset konservatiivi neoliberaali hommalaiset olisivat tämän kannalla... :o
Toki kristillisissä konservatiiveissakin on niitä, jotka haluisivat kieltää nämä pelit. Ylipäätään kaikilla niillä, jotka eivät yhdy periaatteeseen "saan lukea, kuunnella ja pelata mität haluan" on jokin syy uskoa, että he ovat muita ihmisiä pätevämpiä päättäämään siitä, mikä on hyväksi muille ihmisille kuin nämä ihmiset itse.

Runner

yleinen mielipiteeni on, että vaikka väkivalta-viihde onkin tehnyt siitä seksikästä, ainoastaan ne joilla pimahtaa päässä ryhtyvät johonkin veritekoon.. Miten olisi kerrankin haavan parantaminen, kipulääkkeiden popsimisen sijaan? Eli pidetään huolta nuorten mielenterveydestä, eikä oteta ''tekovälineitä ja syitä'' pois.

Marjapussi

Saksassahan näitä sensurointi määräyksiä riittää melkein mistä aiheesta tahansa. Jos sanoo jotakin väärin tai tervehtii kaveria käsi liikaa ojossa, niin johan alkaa Polizei kyselemään. Itävallassa on sentään pykälää rennompaa, kunhan ei pilkkaa Rauhan Uskontoa missään muodossa.

Esimerkiksi Resident Evil 5:lle on laitettu Saksassa K-18 ikäraja ja versus moodi on karsittu pois. Sinänsähän pelin teema on mitä parhain. Sankari (valkoinen) menee Afrikkaan harrastamaan terrorismintorjuntaa ja kaikki terroristit ovat eriasteisia auringonottajia.  Kyseinen peli olisi oiva apuväline kukkahattutädeille rasismin torjunnassa. Melkein jokainen nettipelaaja (poislukien auringonottajat ja muut Rauhan levittämistä opiskelevat muslimit) voitaisiin pidättää epäiltynä väkivaltaisen rasismin harjoittamisesta.
Marokon kauhu oli sanansa mittainen eikä velipoikakaan jäänyt Aarnea pahemmaksi epätoivotun maahanmuuton estämisessä. Mutta kuka tulee torjumaan aiheettoman turvapaikkaturismin?