News:

Ihan vaan ystävällisenä vihjeenä väliaikaisia sähköposteja tai muuten keksittyjä osoitteita käyttäville rekisteröityneille, osoitteen pitäisi olla toimiva tai muuten ette saa koskaan tunnustanne auki.

Main Menu

Sikainfluenssan hoito muuttuu maksulliseksi (HS 17.7.2009)

Started by Kommunistimutantti, 17.07.2009, 20:57:02

Previous topic - Next topic

Whatsername

Mulla on nyt 4 kaveria sairastunut sikainfluenssaan. Oon pahimmalla infected alueella taalla englannissa ja pitais lentaa takaisin Suomeen kahen viikon paasta. Lentoyhtiot tosin eivat paasta koneeseen jos on pieniakin sikaflunssa oireita  :-\
"I have nothing to declare but my genius" - Oscar Wilde

Nereus

QuoteMulla on nyt 4 kaveria sairastunut sikainfluenssaan. Oon pahimmalla infected alueella taalla englannissa ja pitais lentaa takaisin Suomeen kahen viikon paasta. Lentoyhtiot tosin eivat paasta koneeseen jos on pieniakin sikaflunssa oireita  Undecided
Matkavakuutus korvaa.

Whatsername

Quote from: Nereus on 20.07.2009, 14:34:23
QuoteMulla on nyt 4 kaveria sairastunut sikainfluenssaan. Oon pahimmalla infected alueella taalla englannissa ja pitais lentaa takaisin Suomeen kahen viikon paasta. Lentoyhtiot tosin eivat paasta koneeseen jos on pieniakin sikaflunssa oireita 
Matkavakuutus korvaa.

Arvaa kaksi kertaa onko matkavakuutusta ;P

RP

Quote from: Whatsername on 20.07.2009, 14:42:31

Mikä on virallinen asuinmaasi; profiilistasi voisi päätellä, että se on siellä Englannissa?
"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

metsämies

Quote from: Whatsername on 20.07.2009, 12:43:24
Mulla on nyt 4 kaveria sairastunut sikainfluenssaan. Oon pahimmalla infected alueella taalla englannissa ja pitais lentaa takaisin Suomeen kahen viikon paasta. Lentoyhtiot tosin eivat paasta koneeseen jos on pieniakin sikaflunssa oireita  :-\

Ei mitään henkilökohtaista, mutta jos olet pikkuisenkin viluinen niin älä tule. Onkos nuo kaverisi kuinka huonoon kuntoon menneet?

Whatsername

Quote from: RP on 20.07.2009, 14:58:28

Mikä on virallinen asuinmaasi; profiilistasi voisi päätellä, että se on siellä Englannissa?

Kaks viikkoa viela virallisesti taalla Englannissa, sitten takaisin Suomeen.

QuoteEi mitään henkilökohtaista, mutta jos olet pikkuisenkin viluinen niin älä tule. Onkos nuo kaverisi kuinka huonoon kuntoon menneet?

No ma oon aina vilunen. Mulla on 6 vuotta ollu jatkuva nuha :D Kaikki kaverit on toipunu ihan hyvin, tosin yks on vasta tanaan varmistunu.

Ei mua muuten haittais sairastua, mutta pitaa antaa kamppa pois eika olis mitaan paikkaa missa asua :D ja tosiaan haluisin jo tulla Suomeen takaisin. Mielummin sairastaisin sen nyt ni olis edes jonkunlainen vastustuskykys myohemmin.

RP

Quote from: Whatsername on 20.07.2009, 15:25:39
Quote from: RP on 20.07.2009, 14:58:28

Kaks viikkoa viela virallisesti taalla Englannissa, sitten takaisin Suomeen.

Sitten kai voisit ostaa paikallisen matkavakuutuksen (Suomen matkaa varten) Brittinä jos haluat minimoida riskejä?
"Iloitsen Turkin yrityksestä yhdistää modernisaatio ja islam."
http://www.ulkopolitiikka.fi/article/523/martin_scheinin_periaatteen_mies/

LW

Viranomaisten toiminta on tässä asiassa täysin oikeaa. Jos H1N1 vuosikertaa 2009 ei muutu tästä pahemmaksi, kyseessä on tyystin mitätön taudin irvikuva, joka ei edes vedä vertoja normaalille influenssalle. Jos se taas muuttuu ilkeämmäksi, kuten vuoden 1918 H1N1, se vihoviimeinen temppu olisi antaa sille jo nyt vastustuskyky antiviraalisia lääkkeitä vastaan niitä laajasti käyttämällä. Itse asiassa tässä tapauksessa ei olisi mitenkään paha asia, että tauti leviää laajalti nyt - ensimmäisen, lievemmän version sairastaminen antoi nimittäin osittaisen vastustuskyvyn espanjantautia vastaan.
"Yksi seikka jota ei vielä ole taidettu mainita, ovat rasistineitokaiset, jotka asettuvat houkutuslinnuiksi ja rasistiäijät sitten kyttää taustalla pusikossa puukkoineen ja puntareineen." -Pirjo Pönni Jokinen

Totuus löytyy kaurapuurosta.

Whatsername

Quote from: LW on 21.07.2009, 12:55:44
Itse asiassa tässä tapauksessa ei olisi mitenkään paha asia, että tauti leviää laajalti nyt - ensimmäisen, lievemmän version sairastaminen antoi nimittäin osittaisen vastustuskyvyn espanjantautia vastaan.

Taysin samaa mielta. Odotettavissa on kuitenkin, etta virus muuttuu arhakammaksi syksylla, niin olisi parempi jos olisi edes jonkinlainen vastustuskyky tasta lievemmasta versiosta.

Muutenkin paniikki asiasta on aika naurettavaa tasoa. Juuri nyt virus on kuitenkin eika lieva, joten ei ole mitaan syyta paniikkiin.

Hemerocallis

Quote from: Whatsername on 21.07.2009, 13:04:07
Muutenkin paniikki asiasta on aika naurettavaa tasoa. Juuri nyt virus on kuitenkin eika lieva, joten ei ole mitaan syyta paniikkiin.

Tauti on yleensä lievä siihen sairastuneilla mutta sairastuneita tulee huomattavan paljon enemmän kuin tavallisessa kausi-influenssassa. Tästä syystä terveydenhuolto kuormituu rankasti kun sairaalahoitoa ja myös tehohoitoa vaativia potilaita tulee suuria määriä etenkin riskiryhmistä. Tässä kärsii myös muiden kuin influenssaa sairastavien hoito.

Nyt talviaikaa viettävässä Australiassa mietitään jo tehohoidon suhteen priorisointitoimia, eikä siellä ole vielä edes pandemiahuippu käsillä. Hengityskoneita on vielä varastossa mutta niitä käyttämään ei riitä asiantuntevaa henkilökuntaa. Samoin Skotlannista jouduttiin toimittamaan ECMO-hoitoa vaativa raskaana oleva nainen Tukholmaan, kun kaikki viisi hoitopaikkaa siellä olivat varattuina. ECMO-hoito tulee kyseeseen silloin kun hengityskonehoito ei enää riitä pitämään keuhkosairasta potilasta hengissä.