News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Miten vastata tyhjentävästi kysymykseen "Oletko rasisti?"

Started by Arde, 15.06.2013, 18:26:29

Previous topic - Next topic

david hasselhoff

Riippuu siitä, millaisella asenteella kysymys on esitetty. Jos mielenkiinnosta niin siitä voi keskustella pitempääkin. Mutta jos vittuilumielessä, niin sitten voin tyhjentävästi huudahtaa sieg heil tai muuta sellaista.

unikeko

Quote from: Horn Hill on 15.06.2013, 19:36:23

Jokainen henkisesti tasapainoinen ja terve ihminen arvottaa korkeimmalle oman perheen, lähisukulaiset ja ystävät. Sitten tulevat samaan etnisen ryhmään ja kansaan kuuluvat, jotka jakavat samat arvot ja joihin voi samaistua. Viimeiseksi jäävät vieraat ihmiset joilla on vieraat tavat, kulttuuri ja kieli.

Tämä on normaalia inhimillistä käyttäytymistä, jossa ei ole mitään väärää tai hävettävää.

Nimenomaan tämä.
Jos joku muuta väittää, ei hän tosiaan ole henkisesti tasapainossa, eikä mieleltään terve... tai sitten hän valehtelee.
:flowerhat: Wippajei!

Arvoton

possu

Quote from: Arde on 15.06.2013, 18:26:291 Sinulta kysytään epäillen/pelokkaasti ääni väristen ja huuli väpättäen kysymys: "Oletko rasisti?"
Mikä se on?
Mitä useampi nakki sen parempi soppa.
--Riku Karvakuono

Voileipä ilman voita on kuin kukkaruukku ilman kukkaa.
--possu

I am fond of pigs. Dogs look up to us. Cats look down to us. Pigs treat us as equals.
--Winston S. Churchill

alussaolisana

En! Sanoudun jyrkästi irti monikulttuurisuusideologiasta ja muista uusista rasismin muodoista.
"Harmageddonin tapahtumapaikka sijaitsee nykyisessä Israelissa Afulan kunnassa (38 900 asukasta) ja sinne voi ajaa valtatie 66:a pitkin. Kunta mainostaa itseään sloganilla "Afula, hauska paikka asua"."

Peltipaita

En Syrji ketään. Näyttäisi kuitenkin siltä että esim. mustaihoiset eivät saa toimivaa yhteiskuntaa pystyyn.
Tämän kai voi todeta ilman rotusyrjintäsyytöstä?
"Kumiluodit ovat hyväksyttävyyden rajoilla"  sanoi Matti Vanhanen, kun Kataloniassa haluttiin saada mielipide selville äänestämällä.

ruikonperä

Tässä joku aika sitten pitseriassa pitsaa odotellessa aloin puheille vanhemman rouvashenkilön kanssa.
Siinä puheltiin säästä alkuun kunnes päästiin politiikkaan. Valittelin kuinka vuokrat on nykyään karanneet käsistä johon rouva totesi että hae kaupungin kämppää. Minä siihen että kaupungin vuokrakasarmeissa on liian etnistä. Hän ei ymmärtänyt mitä tarkoitin joten selvensin että niissä asuu liikaa ulkomaan eläviä. Hänellä löi sekunnin pari tyhjää kunnes huusi aivan saatanan lujalla äänellä SÄ OOT PERSU! Luulen että hän tarkoitti ettei se ole hyvä asia... Myönsin että olen persujakin äänestänyt ja kiusallisen hiljaisuuden jälkeen lähdin pihalle tupakalle.
Mikä on Valitun kansan osuus Euroopan tuhossa

guest584

Pari kertaa on tummempi kaveri kysynyt vittumaiseen sävyyn, että oletko sa rasisti?, johon olen heittänyt vastakysymyksen, että oletko sä neekeri?

Yleensä loppuu siihen kyseleminen.

elukka

Quote from: Rooivalk on 15.06.2013, 23:19:59
Pari kertaa on tummempi kaveri kysynyt vittumaiseen sävyyn, että oletko sa rasisti?, johon olen heittänyt vastakysymyksen, että oletko sä neekeri?

en, vaan realisti
Kulttuurimarxismi
http://rauta-aika.blogspot.fi/2012/04/frankfurtin-koulukunnan.html

Homoliittolain vaikutukset Massachusettsin osavaltiossa
https://www.youtube.com/watch?v=bSXFb6ULsCg

Tulituki

Nostalgiaa: Koulu päättyi taas suvivirteen, reksi huusi: "Kommarit hirteen!"

Maskit uuniin

Eino P. Keravalta

Rasismi on rotusortoa.

Kun en kannata minkäänlaista sortoa, en voi kannattaa myöskään rotusortoa.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

ihminen

Kyseisiin tilanteisiin vastaisin fiktiivisesti, ei en ole neekerikammoinen mutta ehkä hieman maleksijavastainen.

( Lisää termejä maailmankuvalehdestä http://www.maailmankuvalehti.fi/node/1853 )

Todellisuudessa pyrin välttämään sellaista kieltä, että minusta saisi rasistisen kuvan. Asioista voi keskustella niinkin että leimakirves ei heilu. Jos joku kysyisi oikeasti että olenko rasisti, pyytäisin perustelut että miksi olisin?

Quote from: Rooivalk on 15.06.2013, 23:19:59

Tällaista kyselyä on todistettu tapahtuneen esimerkiksi N junassa. Kun juttuun ei lähdetty mukaan siirtyi tumma tivaaja seuraavaan uhriin. Ei näkynyt Saurin Pekkaa eikä kukaan ollut like a boss.

Tulituki

Quote from: Eino P. Keravalta on 16.06.2013, 00:12:49
Rasismi on rotusortoa.

Kun en kannata minkäänlaista sortoa, en voi kannattaa myöskään rotusortoa.

Joo joo. Mutta vastaamalla että "totta munassa olen" - riippumatta siitä, onko vai ei - ainakin hiljentää kyselijän, joka odottaa vastaukseksi kaikenlaisia selityksiä ja itkuvirsiä rasismin ja maahanmuuttokriittisyyden eroista ja muuta poststrukturalistispostmodernia diskurssia.

Edit: Lisätty hieno postmoderni sana "diskurssia"
Nostalgiaa: Koulu päättyi taas suvivirteen, reksi huusi: "Kommarit hirteen!"

Maskit uuniin

-PPT-

Ei voi sanoa muuta kuin että kiitos internetille! Ilman internettiä kaikki nämä valheet mitä meille syötetään menisivät suodattamattomina läpi. Ihan siis kaikki! Jestas miten mahtava asia internet onkaan! Te ette voi enää valehdella meille päin naamaa koska me otamme selvää mitä te sanotte ja voivoi sentään jos paljastuu että nyt tuli puhuttua hieman liioiteltua totuutta!

ile

Vastaisin että "mitä tarkoitat" tai "tarkenna" ... ei näin epäselvään kysymykseen pysty vastaamaan mitään.

Micke90

Yleensä kysyjille heitän ihan läpälläni, että olen julmettu rasisti ja hankin kohta maiharit, pilottitakin ja maastohousut. Lisäksi kerron tatuoivani olkavarteeni natsien hakaristin ja lähteväni kohta hakkaamaan ulkomaalaisia kadulle. Yleensä kysyjä ei tässä vaiheessa keksi yhtään mitään sanottavaa ja aukoo lähinnä suutaan kuin kala kuivalla maalla, koska sanon nuo asiat sellaisella äänensävyllä, ettei tyhmempikään vihervasuri voi erehtyä luulemaan, että olen tosissani. Olen näin ollen vienyt heiltä kaikki aseet, joita he voisivat käyttää minua vastaan. Se on heille uutta.

far angst

Kys:  "Ootsä joku rasisti vai?"

Vast:  "Enoo, molen realisti.  Rasistilla on ennakkoluuloja, mullon tietoo
          ja aivan saamarix kokemusta. Haluux esimerkkejä?"
Rasisteille muistutan, että maahanmuuttajat ovat yhtä hyviä naapureita, kunnollisia, ammattitaitoisia ja rehellisiä, hyvin koulutettuja, lainkuuliaisia ja töissä käyviä veronmaksajia ja yhteiskunnan hyödyllisiä jäseniä kuin ovat Suomen somalit ja mustalaisetkin.

Uuno Nuivanen

Jos kukaan muu ei uskalla olla rasisti, niin minä voin sitten olla. Mutta mokuttajat (ja 1. somalirynnistys back in 90's) sellaisen minusta tekivät, lällällää!  :flowerhat:

Ööh.. tämä menikin ooteeksi. Kilju, piru..

Suvaitsija

Riippuu täysin siitä, mitä kysyjä rasismilla ymmärtää. Nykyään laajennettu rasismikäsitteistö kun saattaa sisältää ihan mitä tahansa. Kukaan ei ole minulta kai ikinä kysynyt, olenko rasisti, mutta jos joku kysyisi, niin vastaisin "määrittele rasismi". Mikäli tämän henkilön henkilökohtainen rasismikäsitys sisältää esim. kulttuurirasismin tai muuta puuroskamaa, niin vastaan "siinä tapauksessa olen rasisti". Ja suoraan sanoen en välitä paskan vertaa, jos joku tämän jälkeen jää kauhistelemaan rasismiani.
"Turvapaikanhakijat ovat paikallisesti merkittävä tulonlähde. Laitoksen vuosibudjetti on noin kaksi miljoonaa euroa."
-Vastaanottokeskus

"Joidenkin maahanmuuttajaryhmien kohdalla työttömyys on huomattavasti muita
ryhmiä korkeammalla tasolla. Tämä on sekä haaste että mahdollisuus."
-Helsingin tila ja kehitys 2013

Merimakkara

Ei ne enään mitään tuollaisia minulta kysele. Tuntevat miehen. Taitavat olla rasisteja jo koko remmi. Suhtautuvat haittamaahanmuuttoon erittäin nuivasti. Rasismi sana joutaa jo romukoppaan. Ääliöiden viimeisiä rimpuiluja ennen peräseinää.

Miniluv

Ei ole sen enempää järkeä vastata kyllä kysymykseen "oletko rasisti" kuin kysymykseen "oletko pahin painajaiseni". Ei voi tietää etukäteen, mitä joku tarkoittaa rasistilla tai pahimmalla painajaisellaan.
"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Lalli IsoTalo

Quote from: Arde on 15.06.2013, 18:26:29
Kerro mikä olisi mielestäsi paras lyhyt ja ytimekäs vastaus ...

Quote from: ananaskaarme on 16.06.2013, 00:52:54
"En. Mutta jo se, että kuljet ympäriinsä kyselemällä tätä vain valkoihoisilta viittaa siihen, että sinä olet. Saatat olla myös miesvihaaja, jos kyselet tätä vain miehiltä. Koitan auttaa sinua pääsemään tarvittaessa hoitoon, vaikka mielenterveyden jonot ovatkin Suomessa tunnetusti pitkät."

Vastahyökkäyspatteristo, joihin on turha odottaa saavansa järkeviä vastauksia:

- Minähän olen päinvastoin kansalaisten juridisen yhdenvertaisuuden kannattaja, eli antirasistien kermaa!

- Mutta oletko sinä sellainen suvaitsevainen rasisti, joka kannattaa positiivista syrjintää etnisen syntyperän perusteella?

- Ja sitten varmaan väität myös, että on kyllä olemassa rotusortoa, mutta ei ole olemassa rotuja?

- Ja lopuksi, kannatatko ns. vihapuheen kieltämistä, eli siis täysin laillisten -- mutta sinun mielestäsi väärien mielipiteiden -- kieltämistä?
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

Petri_Petri

Mua on harvoin sanottu rasistiksi. Viimeiksi puoli vuotta sitten baarissa yksi nainen sanoi. Minä siihen, että kiitos kehuista, harvoin saa tunnustusta tästä iloisesta tapahtumasta. Nainen sitten naurahtaen, ettei se se ollu kehumista. Tilanne päättyi siihen.

Joskus vuosia sitten keskustelupalstalla joku sanoi että "sinä ole rasisti". Minä siihen jotenkin näin: "Kai minä sitten olen rasisti kun sinä niin sanot. En sitten? Mikä on pointtisi (heitin pointti-kortin kortin lol)." Sekin keskustelu lopahti siihen.

Kun joku syyttää rasistiksi, niin se odottaa kieltävää vastausta, joten myöntävä vastaus saa sen aivot jumiin. Suosittelen.

guest11919

Tässä on ollut pari todella hyvää kommenttia. Minusta on todella tärkeää vastata alkuun painokkaasti ei. Myös tuo Einon sanavalinta eli rotusorto on tehokkaampi ja itse asiassa myös asianmukaisempi käännös kuin käyttämäni syrjintä.

Painokkaan ein jälkeen näillä on hyvä jatkaa omaa kommenttiaan:

Quote from: alussaolisana on 15.06.2013, 22:35:54
Sanoudun jyrkästi irti monikulttuurisuusideologiasta ja muista uusista rasismin muodoista.

Quote from: ananaskaarme on 16.06.2013, 00:52:54
Mutta jo se, että kuljet ympäriinsä kyselemällä tätä vain valkoihoisilta viittaa siihen, että sinä olet. Saatat olla myös miesvihaaja, jos kyselet tätä vain miehiltä.

Mielenterveysvihjaukset jättäisin aina pois.

Lallin kommenttipatteristo on myös hyvä, siitä saa, jos keskustelu jatkuu, hyviä lisäkommentteja vieläpä kysymysten muodossa (hyökkäys on paras puolustus).

dothefake

En ole, asetan itseni kaikkien yläpuolelle ja sitten ylimielisesti jotenkuten suvaitsen heitä.
Olen siis suvaitsevainen.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Masa76

"Kane seemed fine... " - Ellen Ripley

Arde

Suuret kiitokset kaikille vastanneille!

Ketjussa on mielestäni esitetty useita erinomaisia vastakommentteja. Aion opetella osan noista ulkoa myöhempää käyttöä varten. :)

Ja voitte olla varmoja että käyttöä noille löytyy; Sinisilmäisenä, vaaleahiuksisena ja hieman lihaksikkaampana kaverina aistin usein olevani tietynlaisten ennakkoluulojen kohteena.
Useamman kerran olen huomannut kuinka maailmanparantajiksi profiloituneet ihmiset alkavat höpöttää minulle jotain maahanmuuttajista ihan vain siitä syystä että haluavat minulta kommentin asiaan liittyen.
Ja oman kommentin kertomisen jälkeen tulee tuo "oletko rasisti?" kysymys.
Ja jos tuohon vastaan tyyliin: "en ole rasisti vaan realisti" niin heti lyödään natsileima otsaan.
Jos taasen vastaan "Minäkö? En ikinä, olen vihreän puolueen jäsen" :roll: niin kommentit ovat luokkaa "Ai, hassu juttu. Sä kun näytät ihan ARJALAISELTA!"
Eli kysyjä vahingossa lipsauttaa itse profiloineensa minua koska on epäillyt itse minua erinäköisiä ihmisiä profiloivaksi.
Ja näin ollen yrittänyt tuomita minut "natsina" joka profiloi ihmisiä eri kategorioihin.

Nurinkurista, niin kovin nurinkurista.

Lalli IsoTalo

Quote from: Arde on 16.06.2013, 10:35:04
Jos taasen vastaan "Minäkö? En ikinä, olen vihreän puolueen jäsen" :roll: niin kommentit ovat luokkaa "Ai, hassu juttu. Sä kun näytät ihan ARJALAISELTA!"
Eli kysyjä vahingossa lipsauttaa itse profiloineensa minua koska on epäillyt itse minua erinäköisiä ihmisiä profiloivaksi.

"Olen antirasisti, millaiseksi profiloit minut mielessäsi ja miksi?"
— Monikulttuuri = Kulttuurien sota
— Pakkomamutus = Kansanmurha
— Valtionvelka = Lapsen velkaorjuus
— Ei omaisuutta = Systeemin orja
— Digital ID = Systeemin orja
— Vihreä siirtymä = Kallis luontotuho
— Hiilineutraalius = VHM:n kuristus
— DEI, woke, SDP = Tasa-arvon tuho
— Valkoinen =  Rotusyyllinen
— Missä N, siellä R

coscarnorth

Ennen aloin jaaritella rasismin määritelmästä ja kerroin tuomitsevani kaikenlaisen rotusyrjinnän ym. Noh, fiksujen ihmisten kohdalla - sellaisten joiden kanssa aiheen tiimoilta voi rakentua kiinnostavakin dialogi - teen edelleen näin. Mutta kaikenlaisille vähemmän älykkään oloisille suvakeille vastaan nykyisin ihan vain vittuillakseni, että olen. Se hysteerinen reaktio ja lässytys on hauskaa katseltavaa.
"False opinions are like false money, struck first of all by guilty men and thereafter circulated by honest people who perpetuate the crime without knowing what they are doing." -Joseph de Maistre

"Bad laws are the worst sort of tyranny." -Edmund Burke