News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Opettaja-lehti mustan Afrikan koulujen ongelmista

Started by Hämeenlinnan Oraakkeli, 14.06.2013, 15:40:42

Previous topic - Next topic

Hämeenlinnan Oraakkeli

http://www.opettaja.fi/cs/Satellite?c=Page&pagename=OpettajaLehti%2FPage%2Fjuttusivu&cid=1351276519632&juttuID=1355755389302

Yhteenveto siitä että mikä kaikki tuolla on pielessä. Elikkäs koko koululaitos on täysin luokaton liki kaikissa saharan eteläpuolen maissa. Koko kehitysapu tulisi organisoida vain ja ainoastaan koulujärjestelmän kehittämiseen. Muut ongelmat kyllä ratkeavat jos ovatten ratketakseen.






matkamiehiii

#1
En usko että siellä mitään oikeata kehitystä tapahtuu riippumatta kuínka monta miljardia sinne lähetetään, oikeat syyt on ihan muita kun "rahan puute"

Ihan samanlaisia tuloksia ne saa länsimaissakin:

QuoteCNSNews.com) - In the public schools in Detroit, Mich., according to the U.S. Department of Education, only 7 percent of the eighth graders are grade-level proficient or better in reading. Some public school teachers in the City of Detroit and around the state of Michigan are reportedly taking a vacation or a sick day today to protest right-to-work legislation likely to be approved by the state legislature. Under current law, Michigan public school teachers must pay dues to the teachers' union. If the right-to-work law is enacted, Michigan public-school teachers will be free to join the union and pay dues to it if they wish, but they will also be free not to join the union and not to pay it dues. Detroit public-school eighth graders do even worse in math than they do in reading, according to the Department of Education. While only 7 percent scored highly enough on the department's National Assessment of Educational Progress test in 2011 to be rated "proficient" or better in reading, only 4 percent scored highly enough to be rated "proficient" or better in math. Statewide in Michigan, only 32 percent of public-school eighth graders scored grade-level proficient or better in reading, and only 31 percent scored grade-level proficient or better in math. 68 percent of Michigan public-school eighth graders are not proficient in reading and 69 percent are not proficient in math. Over the past decade, Michigan's public school have shown no improvement at all in teaching children how to read. In 2002 just as in 2011, according to the U.S. Department of Education, only 32 percent of Michigan public-school eighth graders scored proficient or better in reading. The state's public schools have made a slight improvement in teaching math. In 2000, only 28 percent of Michigan public-school eighth graders were proficient or better in math. By 2011, that had inched up to 31 percent. - See more at: http://cnsnews.com/news/article/only-7-detroit-public-school-8th-graders-proficient-reading#sthash.qvwyaNdT.dpuf

http://cnsnews.com/news/article/only-7-detroit-public-school-8th-graders-proficient-reading

törö

Quote–?Olen itsekin kouluvierailuilla törmännyt järkyttäviin oppimistuloksiin. Eräässäkin pohjoisen Mosambikin koulussa viidennen luokan oppilaista juuri kukaan ei puhunut portugalia, vaikka opetuskieli on portugali.

Jälkeenjääneetkin oppisivat opetuskieltä jos sitä opetettaisiin, elikkä siellä on joustavampi suhtautuminen opetusohjelmiin ja opettajat tekevät mitä tykkäävät, sikäli kun yleensä jaksavat tehdä jotain.

Opettajat varmaan valitaan paikallisen heimopäällikön suvusta ja toimenkuva on palkan nostaminen.

Rahan kaataminen tuonne pitäisi lopettaa kunnes mosambikilaiset ovat luopuneet kulttuuristaan ja omaksuneet tilalle jotain toimivaa.

Embo

Quote from: matkamiehiii on 14.06.2013, 16:03:08
Ihan samanlaisia tuloksia ne saa länsimaissakin:

Jutun perusteella eivät opettajatkaan ole ihan terävimpiä kyniä penaalissa. Eivätkä hallintovirkamiehet.

Jouko

Koko kehitysapusysteemi pitäisi purkaa ja rakentaa uudelleen. Maailma on muuttunut. Maailma on muuttunut... haloo suvistelijat... sitä te huudatte kurkku suorana...
"Raja railona aukeaa.Edessä Aasia, Itä.Takana Länttä ja Eurooppaa;varjelen, vartija, sitä."

Uuno Kailas

Suomessako jokin mamujen aiheuttama huumeongelma? Ja khatin kontit!

Komediaa, parodiaa, sarkasmia ja ivaa; lakonisuutta ja kyynisyyttä unohtamatta

Nyökkäily; Tuo aikamme valtiomiestaito

lekamies

Mustan Afrikan ongelma on afrikkalaiset, Euroopan ongelma on afrikkalaiset, mitä tästä voi oppia ?
"Teillä on kulttuuri, identiteetti, historia ja jotain, mikä yhdistää kansanne. Meillä ruotsalaisilla ei ole kuin juhannus ja jotain muita yhtä tyhmiä asioita."
        Mona Sahlin puheessaan turkkilaiselle nuorisojärjestölle Euroturkille maaliskuussa 2002.

matkamiehiii

Quote from: lekamies on 14.06.2013, 17:29:41
Mustan Afrikan ongelma on afrikkalaiset, Euroopan ongelma on afrikkalaiset, mitä tästä voi oppia ?
Homma menee entistä mielenkiintoisammaksi kun sub-saharan väkiluku ennustetaan nousevan lähelle 4 miljardia vuoteen 2100 mennessä ja jo nyt valtavat määrät yrittää päästä ja pääseekin eurooppaan.

Sanoisinko että tulee olemaan mielenkiintoisia aikoja edessä.

Lahti-Saloranta

Quote from: matkamiehiii on 14.06.2013, 17:37:06
Homma menee entistä mielenkiintoisammaksi kun sub-saharan väkiluku ennustetaan nousevan lähelle 4 miljardia vuoteen 2100 mennessä ja jo nyt valtavat määrät yrittää päästä ja pääseekin eurooppaan.
Luulisi siinä työvoimapulan hellittävän.
Vaikka tarkoitusperät olisivat maailman parhaat, niin monien, täysin erilaisten kulttuuritaustojen omaavien ihmisten kotouttaminen onnistuneesti ei ole mahdollista

Ernst

Quote from: Embo on 14.06.2013, 16:39:36
Quote from: matkamiehiii on 14.06.2013, 16:03:08
Ihan samanlaisia tuloksia ne saa länsimaissakin:

Jutun perusteella eivät opettajatkaan ole ihan terävimpiä kyniä penaalissa. Eivätkä hallintovirkamiehet.

Afrikkalainen älykkyystaso on paljon eurooppalaista ja aasialaista heikompi.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

Masa76

Kaikki on entisten siirtomaaisäntien vika:
QuoteKokonaan vastuuta ei opettajien niskaan voi kaataa. Syytä on myös jäykissä ja vanhanaikaisissa, usein siirtomaaherralta vuosikymmeniä sitten kopioiduissa järjestelmissä, rahan vähyydessä ja heikossa hallinnossa.
---
Vähät kirjat saattavat olla siirtomaaisännän perintöä ja täynnä turhaa tietoa. Esimerkiksi trooppisessa Mosambikissa köyhien kotitarveviljelijöiden lapset saattavat päntätä, miten kysytään onko Lissabonissa satanut lunta tai miten kahvilassa tilataan cappuccino. Se on vähän sama, jos meillä opeteltaisiin, miten papaya-puu istutetaan tai maissista tehdään jauhoa.

En ole varma mikä on ällistyttävintä: se että eurooppalainen koulukirja kestää opetuskäytössä 40 vuotta, se ettei neekeriä kertakaikkiaan nappaa, vai se että joku yrittää yhä sysätä vastuuta Pahoille Valkoisille Imperialisteille ettei neekereille tulisi paha mieli.
"Kane seemed fine... " - Ellen Ripley

Rändöm

Raadollinen totuus on, että Saharan etelänpuolisen Afrikan väestö ja näiden länsimaiset vesat eivät alhaisen älykkyysosamäräänsä ja hyvin erilaisen kulttuuritaustansa takia koskaan tule onnistumaan länsimaisen yhteiskuntamallin ylläpidossa. Siksipä, mikäli heitä haluaa auttaa, pitäisi Afrikkaan kehittää uusia infrastruktuureja, jotka suunnitelltaisiin heidän ehdoilla ja heidän kyvyilleen ja kulttuureilleen räätälöityinä. Tässä prosessissa itse afrikkalaisilla pitäisi olla suurin sananvalta. Valitettavasti tämä tuskin tulee tapahtumaan ainakaan lähitulevaisuudessa, sillä älykkyyseroista sun  muista ikävistä asioista puhuminen on vielä todella suuri tabu, josta ei missään nimessä saa hiiskaahtaakaan, vaikka moni saattaa asian todellisen laidan pohjimmiltaan tiedostaakin. Länsimaat kuitenkin mieluummiin hakkaavat päätäänsä seinään ja tuhlaavat rahojaan pohjattomaan kaivoon.

Toinen ja ehkä parempi vaihtoehto olisi jättää Afrikka täysin oman onnensa nojaan ja olla häiritsemättä sen sisäisiä asioita. Jos se on kehittyäkseen, se kehittyy, jos ei, niin ei. Tätäkään ratkaisumallia tuskin kovinkaan moni uskaltaa ajatella. Meille tärkeintä nyt vain olisi olla antamatta maanosan ongelmien levitä tännekin eli toisin sanoen pitämällä sieltä suuntautuvaa maahanmuuttoa mahdollisimman matalissa lukemissa.

törö

Quote from: Masa76 on 14.06.2013, 18:25:52
Kaikki on entisten siirtomaaisäntien vika:
QuoteKokonaan vastuuta ei opettajien niskaan voi kaataa. Syytä on myös jäykissä ja vanhanaikaisissa, usein siirtomaaherralta vuosikymmeniä sitten kopioiduissa järjestelmissä, rahan vähyydessä ja heikossa hallinnossa.
---
Vähät kirjat saattavat olla siirtomaaisännän perintöä ja täynnä turhaa tietoa. Esimerkiksi trooppisessa Mosambikissa köyhien kotitarveviljelijöiden lapset saattavat päntätä, miten kysytään onko Lissabonissa satanut lunta tai miten kahvilassa tilataan cappuccino. Se on vähän sama, jos meillä opeteltaisiin, miten papaya-puu istutetaan tai maissista tehdään jauhoa.

En ole varma mikä on ällistyttävintä: se että eurooppalainen koulukirja kestää opetuskäytössä 40 vuotta, se ettei neekeriä kertakaikkiaan nappaa, vai se että joku yrittää yhä sysätä vastuuta Pahoille Valkoisille Imperialisteille ettei neekereille tulisi paha mieli.

Niin, eihän se mosambikilaisien vika voi olla, että oppikirjojen uusiminen on jotenkin päässyt unohtumaan. Neeperi on sellainen lutuinen halinalle, joka ei pärjää ilman paijaamista.

Jos maa on samanlainen umpikorruptoitunut paskaläjä kuin Suomen kehitysapujärjestelmä niin vajotkoon paskaan minun puolestani. Aivoilla varustettu osa väestöstä osaa kömpiä ihmisien ilmoille ilman apuakin ja muut voivat jäädä rypemään omissa jätöksissään.

Uuno Nuivanen

#12
Quote from: M on 14.06.2013, 18:00:12
Afrikkalinen älykkyystaso on paljon eurooppalaista ja aasialaista heikompi.

Ootee: korjaa tuo kirotusvihre, ettei sinänsä tosi lause vaikuta kornilta.  :P

Ja otsikko! Urgh..

AstaTTT

Quote from: Jouko on 14.06.2013, 17:20:09
Koko kehitysapusysteemi pitäisi purkaa ja rakentaa uudelleen. Maailma on muuttunut. Maailma on muuttunut... haloo suvistelijat... sitä te huudatte kurkku suorana...

Maahamme on muuttanut esmes turvapaikanhakijoina n-määrä afrikkalaisia, jotka ovat varmaankin oppineet Suomessa kirjoittamaan edes aakkoset, vai mitä? Nämä ihmiset voisivat toimia opettajina lähtömaissaan - työpaikkakin olisi valmiina, vai mitä?

acc

Quote from: Uuno Nuivanen on 14.06.2013, 19:12:16
Quote from: M on 14.06.2013, 18:00:12
Afrikkalinen älykkyystaso on paljon eurooppalaista ja aasialaista heikompi.

Ootee: korjaa tuo kirotusvihre, ettei sinänsä tosi lause vaikuta kornilta.  :P

Ja otsikko! Urgh..

Tuosta virheestä tulivat mieleen vielä käyttöön ottamattomat uudissanat "afrikaalinen", "afrikoitua"ja "afrikoida". Afrikaalinen olisi sanana jotenkin sukua sanoille astraalinen ja taivaallinen.  Afrikoitua merkitsisi ehkä Afrikan tai afrikkalaisen kaltaiseksi muuttumista. Verbillä "afrikoida" voitaisiin tarkoittaa tekemistä, jonka tuloksena sen kohde afrikoituu.

Miksikö menin semantiikan puolelle? Uudissanat ovat eräs väline keskustelun hallinnalle.

2017 Personality 13: Existentialism via Solzhenitsyn and the Gulag
(Huomaa: käsittämätön feministin raivokohtaus, kohta 42:00 eteenpäin)
https://www.youtube.com/watch?v=w84uRYq0Uc8

normi

Impossible situations can become possible miracles

Arde

Jos sitä kehitysapua täytyy tuonne väkisin kipata niin Suomen tukipotista eli "tervaverirahoista" voisi jakaa sikäläisillä keskituloilla mitattuna huomattavan korkeita stipendejä kaikille koulussa oikeasti(varmistetusti) menestyville yksittäistapauksille.

Tuolla tavalla voitaisiin pitkällä aikavälillä(lue: satojen vuosien kuluessa) oikeasti muuttaa mantereen tilannetta edes lohdullisemmaksi.
Samalla saataisiin apu kohdistettua niille yksittäistapauksille joilla on oikeasti älyä ja kykyä.

Ilkka Partanen

Quote from: Masa76 on 14.06.2013, 18:25:52
Kaikki on entisten siirtomaaisäntien vika:
QuoteKokonaan vastuuta ei opettajien niskaan voi kaataa. Syytä on myös jäykissä ja vanhanaikaisissa, usein siirtomaaherralta vuosikymmeniä sitten kopioiduissa järjestelmissä, rahan vähyydessä ja heikossa hallinnossa.
---
Vähät kirjat saattavat olla siirtomaaisännän perintöä ja täynnä turhaa tietoa. Esimerkiksi trooppisessa Mosambikissa köyhien kotitarveviljelijöiden lapset saattavat päntätä, miten kysytään onko Lissabonissa satanut lunta tai miten kahvilassa tilataan cappuccino. Se on vähän sama, jos meillä opeteltaisiin, miten papaya-puu istutetaan tai maissista tehdään jauhoa.

En ole varma mikä on ällistyttävintä: se että eurooppalainen koulukirja kestää opetuskäytössä 40 vuotta, se ettei neekeriä kertakaikkiaan nappaa, vai se että joku yrittää yhä sysätä vastuuta Pahoille Valkoisille Imperialisteille ettei neekereille tulisi paha mieli.

Maksamme velkaa, orjalaivojen terva, jne.

Hyvä että lehdessä sentään muistettiin kertoa kenen syytä kaikki oikeasti on  :facepalm:

Gommi

Stipendijärjestelmä, siinä vasta hyvä idea. Tietysti opintojen reittaaja joku muu kuin paikallinen kaupunginvaltuusto.

Jotenkin mitä enemmän näihin Afrikan ja Lähi-Idän juttuihin tutustuu, tuntuu että paikalliseen kulttuuriin kuuluu se, että virkamiesasema on ansaittu tai mielummin jopa syntyperäinen etuus, jonka hyvistä puolista on oikeus nauttia, mutta johon ei kuulu enää mitään velvollisuuksia- työläiset elättäköön.

Suomessa asiat on paljon ikävämmin, virkamiehillä on välillä vastuuta ja toisinaan töitäkin. 

lekamies

Joskus muutamia vuosia sitten TV:ssä oli dokumentti Kongo joelta ja erityisen huvittavaa oli kun eräs kongolainen kippari esitteli belgialaisten tekemää kirjaa joka oli kuulemma paras ohje Kongon seilaajille ja jos joku ei tiedä niin Kongon demokraattinen tasavalta tai Zaire itsenäistyi vuonna 1960 kun Belgian siirtomaavalta päättyi.
"Teillä on kulttuuri, identiteetti, historia ja jotain, mikä yhdistää kansanne. Meillä ruotsalaisilla ei ole kuin juhannus ja jotain muita yhtä tyhmiä asioita."
        Mona Sahlin puheessaan turkkilaiselle nuorisojärjestölle Euroturkille maaliskuussa 2002.

Werther

Voi olla niinkin, että Afrikan koulujen ongelmat johtuvat koulujen arkkitehtuurista ja nuorten syrjäytymisestä.

AstaTTT

Quote from: Gommi on 14.06.2013, 20:43:26
Suomessa asiat on paljon ikävämmin, virkamiehillä on välillä vastuuta ja toisinaan töitäkin.

No ei, onneksi tässä on jo afrikkalaistuttu.  :)

MikkoAP

Quote from: matkamiehiii on 14.06.2013, 17:37:06
Quote from: lekamies on 14.06.2013, 17:29:41
Mustan Afrikan ongelma on afrikkalaiset, Euroopan ongelma on afrikkalaiset, mitä tästä voi oppia ?
Homma menee entistä mielenkiintoisammaksi kun sub-saharan väkiluku ennustetaan nousevan lähelle 4 miljardia vuoteen 2100 mennessä ja jo nyt valtavat määrät yrittää päästä ja pääseekin eurooppaan.

Sanoisinko että tulee olemaan mielenkiintoisia aikoja edessä.

Ei nouse neljään miljardiin. Maailmantalous romahtaa jo kauan ennen sitä. Nuo Afrikan väestönkasvuennusteet perustuvat (euripidi-väestöpohjaisten) länsimaiden kykyyn rahoittaa tuota väestönkasvua. Se kyky on pian loppumassa, eikä kiinalaisilla ole juuri intoa sitä rahoittaa, vaikka maanosan luonnonrikkaudet toki kiinnostavatkin.
Syrjiminen syrjimisen lopettamiseksi on kuin naisi neitsyyden tähden tai sotisi rauhan puolesta, vai miten se menikään. - M.

matkamiehiii

#23
Quote from: MikkoAP on 14.06.2013, 21:24:03
Quote from: matkamiehiii on 14.06.2013, 17:37:06
Quote from: lekamies on 14.06.2013, 17:29:41
Mustan Afrikan ongelma on afrikkalaiset, Euroopan ongelma on afrikkalaiset, mitä tästä voi oppia ?
Homma menee entistä mielenkiintoisammaksi kun sub-saharan väkiluku ennustetaan nousevan lähelle 4 miljardia vuoteen 2100 mennessä ja jo nyt valtavat määrät yrittää päästä ja pääseekin eurooppaan.

Sanoisinko että tulee olemaan mielenkiintoisia aikoja edessä.

Ei nouse neljään miljardiin. Maailmantalous romahtaa jo kauan ennen sitä. Nuo Afrikan väestönkasvuennusteet perustuvat (euripidi-väestöpohjaisten) länsimaiden kykyyn rahoittaa tuota väestönkasvua. Se kyky on pian loppumassa, eikä kiinalaisilla ole juuri intoa sitä rahoittaa, vaikka maanosan luonnonrikkaudet toki kiinnostavatkin.
Kyllä minä uskon siihen ainakin, eihän afrikka sinällään ole kokoonsa nähden erityisen liikakansoitettu vielä. Todnäköistä on että sub-sahara afrikkalaiset metsästää kaikki eläimet savannilta ja tuhoaa kaikki metsät ym. kun niitten määrä kasvaa. Jossain 2100 kieppeillä todnäköisesti puoli sub-sahara afrikkaa on jatkuvassa sisällissodassa keskenään ja kaikkialla vallitsee anarkia - vielä enemmän kun nyt siis. Ruanda-Sudan tyylisiä kansanmurhia esiintyy jokapuolella afrikkaa. Miljoonat pyrkii pakoon sotaan eurooppaan, jäänee nähtäväksi kuinka moni onnistuu päästä tänne.
Pakolaisaallon takia etelä-euroopassa on golden dawn tyyliset puolueet hallituksessa.




MW

Quote from: MikkoAP on 14.06.2013, 21:24:03
Quote from: matkamiehiii on 14.06.2013, 17:37:06
Quote from: lekamies on 14.06.2013, 17:29:41
Mustan Afrikan ongelma on afrikkalaiset, Euroopan ongelma on afrikkalaiset, mitä tästä voi oppia ?
Homma menee entistä mielenkiintoisammaksi kun sub-saharan väkiluku ennustetaan nousevan lähelle 4 miljardia vuoteen 2100 mennessä ja jo nyt valtavat määrät yrittää päästä ja pääseekin eurooppaan.

Sanoisinko että tulee olemaan mielenkiintoisia aikoja edessä.

Ei nouse neljään miljardiin. Maailmantalous romahtaa jo kauan ennen sitä. Nuo Afrikan väestönkasvuennusteet perustuvat (euripidi-väestöpohjaisten) länsimaiden kykyyn rahoittaa tuota väestönkasvua. Se kyky on pian loppumassa, eikä kiinalaisilla ole juuri intoa sitä rahoittaa, vaikka maanosan luonnonrikkaudet toki kiinnostavatkin.

Näinpä. Mutta on se hyvä syödä UN riisiä paljon nyt, jaksaa sitten kansanmurhata, kun palo alkaa.

EDIT: Aivan järjetöntä keinotekoisesti pumpata noita elinkelvottomia alueita. Ovat sitten elinkelvottomia ympäristö-, tai jostain muista syistä.

Ilkka Partanen

Quote from: MW on 14.06.2013, 22:19:57
Quote from: MikkoAP on 14.06.2013, 21:24:03
Quote from: matkamiehiii on 14.06.2013, 17:37:06
Quote from: lekamies on 14.06.2013, 17:29:41
Mustan Afrikan ongelma on afrikkalaiset, Euroopan ongelma on afrikkalaiset, mitä tästä voi oppia ?
Homma menee entistä mielenkiintoisammaksi kun sub-saharan väkiluku ennustetaan nousevan lähelle 4 miljardia vuoteen 2100 mennessä ja jo nyt valtavat määrät yrittää päästä ja pääseekin eurooppaan.

Sanoisinko että tulee olemaan mielenkiintoisia aikoja edessä.

Ei nouse neljään miljardiin. Maailmantalous romahtaa jo kauan ennen sitä. Nuo Afrikan väestönkasvuennusteet perustuvat (euripidi-väestöpohjaisten) länsimaiden kykyyn rahoittaa tuota väestönkasvua. Se kyky on pian loppumassa, eikä kiinalaisilla ole juuri intoa sitä rahoittaa, vaikka maanosan luonnonrikkaudet toki kiinnostavatkin.

Näinpä. Mutta on se hyvä syödä UN riisiä paljon nyt, jaksaa sitten kansanmurhata, kun palo alkaa.

EDIT: Aivan järjetöntä keinotekoisesti pumpata noita elinkelvottomia alueita. Ovat sitten elinkelvottomia ympäristö-, tai jostain muista syistä.

Voisin hyväksyä kevyestikin suuremman kehitysyhteistyörahoituksen, se paisuisi jo sillä että kaikkien humanitaaristen aiheuttamat kulungit lisättäisiin täysimääräisenä budjettiin. Menisi yli 0,7 % että heilahtaisi ja kaikki olisivat tyytyväisiä?

Ernst

Quote from: Ilkka Partanen on 14.06.2013, 23:08:07


Voisin hyväksyä kevyestikin suuremman kehitysyhteistyörahoituksen, se paisuisi jo sillä että kaikkien humanitaaristen aiheuttamat kulungit lisättäisiin täysimääräisenä budjettiin. Menisi yli 0,7 % että heilahtaisi ja kaikki olisivat tyytyväisiä?


Minä en olisi tyytyväinen. Tuon silmänkääntötempun jälkeen verovaroja käytettäisiin edelleen kehitysmaiden väestönkasvun seurauksien paikkaamiseen täällä. Ja Land Cruiserilla ajeluun siellä.

Ei hyvä. EI lainkaan hyvä.
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

matkamiehiii

#27
Kehitysapua kannattaisi sijoittaa sellaisiin maihin millä on ylipäätänsä "rodullisia" edelletyksiä kehittyä maana. esim. latinalaisen amerikan maat, aasian köyhät maat, ja Afrikassa esim. sellaiset maat kuten: Madagascar, Etiopia, Somalia ym. jotka ei ole 100% negroideja rodullisesti.

Joku Tansania on hyvä esimerkki maasta mitä Suomi on tukenut jo ties kuinka kauan eikä siellä käytännössä mitään ole tapahtunut.
QuoteTansania on Suomen pitkäaikaisin kehitysyhteistyön kumppanimaa ja suurin kehitysyhteistyövarojen vastaanottaja

Suomen kehitysapukohteet on tällä hetkellä:
QuoteEtiopia, Kenia, Mosambik, Nepal, Sambia, Tansania ja Vietnam.
Jos itse saisin päättää niin kohteet olisi: : Etiopia, Nepal, El-salvador, Myanmar, Afkanistan, Madagascar, Bangladesh tyyliin..

Lahti-Saloranta

#28
Quote from: matkamiehiii on 15.06.2013, 12:08:44
Suomen kehitysapukohteet on tällä hetkellä:
QuoteEtiopia, Kenia, Mosambik, Nepal, Sambia, Tansania ja Vietnam.
Kertoo aika paljon Suomen kehitysapupolitiikasta tuo kohteiden runsaslukuisuus. Jos kerran sitä kehitysapua annetaan niin kohdistettaisiin se sitten yhteen kohteeseen jolloin avulla olisi jotain merkitystä ja sen perillemenoa voitaisiin valvoa ja tuloksia seurata.
Vaikka tarkoitusperät olisivat maailman parhaat, niin monien, täysin erilaisten kulttuuritaustojen omaavien ihmisten kotouttaminen onnistuneesti ei ole mahdollista

Embo

Quote from: Jani Rantala on 14.06.2013, 15:40:42
http://www.opettaja.fi/cs/Satellite?c=Page&pagename=OpettajaLehti%2FPage%2Fjuttusivu&cid=1351276519632&juttuID=1355755389302

Itse asiassa tuollainen koulujärjestelmä on pelkkä lastikultti eli cargo-kultti: hallinto, opettajat ja virkamiehet eivät ymmärrä, mistä koulussa on kyse, ja siksi pitävät yllä mitä ihmeellisimpiä käsityksiä, rituaaleja, byrokratiaa ja menetelmiä.

Tai niinkuin Wikipediassa sanotaan:
QuotePerusideana koko lastikultissa siis on, että alkuasukkaat jäljittelevät täysin pragmaattisista syistä toimintaa, jonka luonnetta he eivät yksinkertaisesti ymmärrä.

Eli ongelma ei ole pelkästään se, että oppilaat eivät opi, vaan se, että kukaan Mosambikissa ei ymmärrä, mistä instituutiossa nimeltä koulu on kysymys.