News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2013-06-04 Tunisia: Femen-tissishow - vankila uhkaa artisteja

Started by akez, 04.06.2013, 19:26:10

Previous topic - Next topic

elven archer

Mitä helvettiä tässä ketjussa tapahtuu? Useatkin ihmiset nillittävät siitä, että naiset hakevat huomiota naisten ihmisoikeuksille (siis niiden puutteelle). Tietääpähän jatkossa sivuuttaa kyseisten nimimerkkien valituksen islamin arvoista kaksinaismoralistisena tyhjänpuhumisena, kun nyt ovat tuomitsemassa näitä erittäin aiheellisia protesteja. Ja on kiva tietää myöskin, että kun toiset laittavat vapautensa ja turvallisuutensa peliin ihmisoikeuksien puolesta, että eräät eivät arvosta sitä pätkääkään, vaan ovat nillittämässä, että olipas typerää toimintaa. Joo, ei varmaan yksilön kannalta ollut myöskään kovin järkevää puolustaa Suomeakaan vieraan vallan hyökkäykseltä, joten naukukaa seuraavaksi siitä.

EL SID

Quote from: elven archer on 06.06.2013, 12:43:03
Mitä helvettiä tässä ketjussa tapahtuu? Useatkin ihmiset nillittävät siitä, että naiset hakevat huomiota naisten ihmisoikeuksille (siis niiden puutteelle). Tietääpähän jatkossa sivuuttaa kyseisten nimimerkkien valituksen islamin arvoista kaksinaismoralistisena tyhjänpuhumisena, kun nyt ovat tuomitsemassa näitä erittäin aiheellisia protesteja. Ja on kiva tietää myöskin, että kun toiset laittavat vapautensa ja turvallisuutensa peliin ihmisoikeuksien puolesta, että eräät eivät arvosta sitä pätkääkään, vaan ovat nillittämässä, että olipas typerää toimintaa. Joo, ei varmaan yksilön kannalta ollut myöskään kovin järkevää puolustaa Suomeakaan vieraan vallan hyökkäykseltä, joten naukukaa seuraavaksi siitä.

olen aivan samaa mieltä. rohkeat naiset ovat nousseet vastustamaan yhtä islamin pimeästä puolesta, eli patriarkaalisuutta, eli sitä, mitä me toivomme suomalaistenkin feministien tekevän, niin hommassa huudellaan "väärin sammutettu".
Kunnioitan tosissani noita naisia. Minulla ei välttämättä riittäisi rohkeus toimia miestä lähellä olevaa islamin pimeää puolta vastaan, eli mennä Tunisiassa julkiselle paikalle ilman housuja heiluttaamaan luomukunnossa olevaa makkaraani ja  huutamaan "lopettakaa pikkupoikien sukuelinten leikkely"

Roope

Quote from: EL SID on 06.06.2013, 13:08:03
olen aivan samaa mieltä. rohkeat naiset ovat nousseet vastustamaan yhtä islamin pimeästä puolesta, eli patriarkaalisuutta, eli sitä, mitä me toivomme suomalaistenkin feministien tekevän, niin hommassa huudellaan "väärin sammutettu".

Kunnioitan tosissani noita naisia. Minulla ei välttämättä riittäisi rohkeus toimia miestä lähellä olevaa islamin pimeää puolta vastaan, eli mennä Tunisiassa julkiselle paikalle ilman housuja heiluttaamaan luomukunnossa olevaa makkaraani ja  huutamaan "lopettakaa pikkupoikien sukuelinten leikkely"

Ei ole ihan niin yksinkertaista, että rohkeimmat gimmickit olisivat myös rohkeaa poliittista toimintaa. Haiskahtaa välillä siltä, että nämä eurooppalaiset aktivistit haluavat kaapata muslimimaiden muutosliikkeiden voiman omiin tarkoituksiinsa julistaessaan vallankumousta ja uskonnonvastaisuutta, jota heidän tunisialaiset sisarensa eivät tee.

Aika jännää muuten, kuinka FEMENin aktivistit voivat puhua haastatteluissa muihin kulttuureihin viitaten barbaareista ja villi-ihmisistä, eivätkä toimittajat riennä ymmärtämään tätä väärin.
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

Whomanoid

Mitä helvettiä tässä ketjussa tapahtuu?
Normaali hommalainen kaksoisstandardi. Naisten osallistumista sovinistisen patriarkaatin valtaa vastustaviin ja länsimaisia yksilönvapauksia puolustaviin demonstraatioihin (lutkamarssi, femen-aktivismi) paheksutaan kuin koraanikoulun lopputentissä.
Väärin liputettu!

Leso

Quote from: Whomanoid on 06.06.2013, 13:48:21
Mitä helvettiä tässä ketjussa tapahtuu?
Normaali hommalainen kaksoisstandardi. Naisten osallistumista sovinistisen patriarkaatin valtaa vastustaviin ja länsimaisia yksilönvapauksia puolustaviin demonstraatioihin (lutkamarssi, femen-aktivismi) paheksutaan kuin koraanikoulun lopputentissä.

No ei kun ei.
Mitäpä luulette, että keskivertomuslimi tunisialainen mies alkaa ajatella protestin jälkeen?
Se, mitä hän ajattelee protestin aikana, on arvatenkin selvää. (Niitä tissejä.)
Mutta sen jälkeen?

Oma arvaukseni:
- Tuotako on naisten vapaus, hillua puolialasti kylillä? No ei ainakaan minun äiti/sisko/vaimo/tytär/serkku! Ehkä niillä imaameilla onkin aiheellista asiaa, ei toi moraaliton länsimaalaisuus...

Maassa, jota kaitten ollaan ajamassa tiukan islamin alle ja naisten vapauksia rajoitetaan muutenkin, jo perinteisesti.

Niin, kertokaapas kaltaiselleni narutoppiselle ikiteini blondille, jolla sätkä käryää suupielessä ja viini jäähtyy jääkaapissa, että miten tuo protesti edistää kenenkään säkitetyn asemaa?
PS. Mulla on ajokorttikin ja oma pankkitili. Ja teen töitä oman kotini ulkopuolella, ja myös omasta kodista käsin intternetissä.
Elsa Beskow: Täti Vihreä, Täti Ruskea ja Täti Sinipunainen

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari
https://www.youtube.com/watch?t=17&v=fgJRjy2Xc0c

Nauru pidentää ikää, sanoi australialainen rajavartija.

IMMane

Otathan huomioon että monet kirjoittajat ovat perustelleet miksi he eivät pidä femenistä tai pidä toimivana/hyväksyttävänä heidän toimintapaansa. Kyse ei ole tekopyhyydestä ainakaan omalta kohdaltani. Lakia rikkovia tulee rangaista. Mitä lakia sitten noudatetaan on aivan toinen aihe eikä liity siihen miten femeniin suhtautuu.

Otathan huomioon että jotkin tahot (kuten minä) kritisoivat femeniä ja heidän tempauksiaan noin yleensä eikä välttämättä juuri tiettyä tapausta tai yksityiskohtaa.

Minulla ei ole vastuuta tunisialaisista naisista. Minulla ei edes ole kykyä vastata heidän hyvinvoinnistaan millään realistisella tavalla. Minulla on hieman kykyä vastata siitä että kotimaassani naisten olot ovat hyvät. Resurssit ovat rajalliset tässä(kin) asiassa. Käytän ne mahdollisimman tehokkaasti suomalaisen yhteiskunnan auttamiseen en esim. tunisialaisen. En koe tunnon tuskaa siitä että paheksun tissifemen-ideologian pakkosyöttöä oli show-maa mikä tahansa. En edes ole nainen joten tämä femen touhu ei kosketa minua ihan silleen syvästi sukupuolitasolla. Toisaalta kuten varmasti elven archer(kin) tunnustat niin sukupuolet ovat sosiaalisia konstruktioita. Tunisiassa siis poljetaan sosiaalisen konstruktion oikeutta eikä suinkaan naisten. Ja kuka konstruktio kokee että oikeuksia poljetaan ja kuka ei. Missä tilastot ja tutkimukset ettei suotta yleistetä ja sorruta sadun puolelle. Jos siis ihan tarkkoja ollaan. Kai tämä sen verran tärkeä asia on että siitä tulisi puhua tarkan tieteellisesti eikä yksinkertaistaen, yleistäen ja maalaisjärkeillen.

Kritisoimalla femeniä vihaa automaattisesti länsimaista arvomaailmaa ja ilmeisesti siis kaikkea hyvyyttä ja oikeamielisyyttä. Tukemalla femeniä luonnollisesti päinvastoin. Näin saa myös automaattisen oikeuden moraalisesti paheksua kritisoijia. Ajamalla avioliittoa vihaa automaattisesti homoja ja etenkin yksittäisiä homohenkilöitä.

Summa summarum: Tarkoitus pyhittää keinot. Minä en tähän tosin usko.

ot:

Mietin että kuka tässä oikein on tekopyhä mutta jätän ajatukseni siihen ettei tarvi kuunnella taas moraalisaarnaa.

Tulee oikein täyteen näin aamutuimasta eksaktista logiikasta varsinkin kun kokkina ja tarjoilijana on logiikan ammattilainen. Ei millään malta lopettaa eksaktin logiikan ahmimista vaikka tietää että on täpösen täynnä. On se vaan niin hyvää.

elven archer

Quote from: IMMane on 07.06.2013, 08:19:19
Lakia rikkovia tulee rangaista. Mitä lakia sitten noudatetaan on aivan toinen aihe eikä liity siihen miten femeniin suhtautuu.
Ei ole toinen aihe. Ajatellaan vaikkapa tapauksia, joissa paikallisen lain mukaan raiskauksen uhri on tuomittu ruoskittavaksi tai jopa kivitettäväksi hengiltä. Sanotko sinä sellaisenkin jälkeen, että lakia rikkovia täytyi rangaista? Ilmeisesti, jos sanaasi on luottaminen. Minä kuitenkin toivon, että sen sijaan pohtisit, että sellainen laki on moraaliton ja että sellaista täytyy vastustaa ja pyrkiä muuttamaan.

On suoraan sanottuna naurettavaa, että joidenkin ihmisten mielestä huomion kiinnittäminen ilmeisiin epäkohtiin (vai onko joku todella sitä mieltä, että Tunisiassa naisten asema on ihan ok?) tissejä vilauttamalla on niin kamalaa, että siitä pitää rangaista. Kaiken huippu on se, että yksi aivan keskeisistä epäkohdista Tunisiassa on se, että siellä naisilla ei ole juurikaan oikeutta omaan seksuaalisuuteensa, joten tissien näyttäminen protestina on huomion takaamisen lisäksi myös osuvaa. Mutta tuo valitus vilauttelusta on tyypillisesti täysin linjassa kirjoittajan kannattamien konservatiivisten arvojen kanssa.

Käytän ne mahdollisimman tehokkaasti suomalaisen yhteiskunnan auttamiseen en esim. tunisialaisen.
Miten se liittyy asiaan? Jos kirjoitat tietyn määrän merkkejä keskustelupalstalle, niin yhtä hyvin voit kirjoittaa toisen sävyisen viestin. Paitsi, että eipä tuo sinun aiempi viestisi mitenkään erityisesti edes ottanut kantaa itse tapaukseen, joten siinä mielessä ihmettelen, että miksi juuri sinä koet tarpeelliseksi vastata ketjun islamilaisten siveyskäsitysten tukijoiden puolesta. Toki se tuli selväksi tämän viestisi myötä.

QuoteEn koe tunnon tuskaa siitä että paheksun tissifemen-ideologian pakkosyöttöä oli show-maa mikä tahansa.
Niin no, mitäpä minä sanoin? Täällä sitä monet vain antavat tukensa islamilaisille arvoille mieluummin kuin näkevät naisten tissejä mielenilmauksissa. Retoriikkasi on huvittavaa. Pakkosyöttöä? Kuinka usein tuollaista tapahtuu Tunisiassa ja kuinka laajalti? Kuinka usein Tunisiassa harjoitetaan ihan toisenlaisen naiskuvan levittämistä ja tukemista? Pakkosyöttöä... joopa joo.

QuoteToisaalta kuten varmasti elven archer(kin) tunnustat niin sukupuolet ovat sosiaalisia konstruktioita. Tunisiassa siis poljetaan sosiaalisen konstruktion oikeutta eikä suinkaan naisten.
Onko tuo olevinaan jokin vitsi? Keksi parempia.

Ja kuka konstruktio kokee että oikeuksia poljetaan ja kuka ei.
Mielenkiintoinen pronominivalinta. "Kuka" viittaa ihmiseen, joten eipä tainnut vitsisi siltäkään osin oikein toimia. Tosiaan, ihminenhän siinä aina käytännössä kärsii, kun naisten kollektiivisia oikeuksia poljetaan.

Kritisoimalla femeniä vihaa automaattisesti länsimaista arvomaailmaa ja ilmeisesti siis kaikkea hyvyyttä ja oikeamielisyyttä.
Näinkö on? Miten olisi sellainen, että kun kirjoittaja kertoo sympatioidensa olevan uskonnollisten johtajien puolella ja tissinvilauttelijoita vastaan, että silloin sanoo kirjoittajan olevan uskonnollisten johtajien puolella ja tissinvilauttelijoita vastaan? Eikö tämä ole aika yksinkertaista, eikä kaipaa mitään olkiukkoja?

Mietin että kuka tässä oikein on tekopyhä mutta jätän ajatukseni siihen ettei tarvi kuunnella taas moraalisaarnaa.
Tuollaisella vihjailulla ei ole mitään arvoa. Todisteita kehiin tai suuta soukemmalle. Minä olen pitänyt näissä hyvin johdonmukaisen linjan, joten onnea toivottomalle yrityksellesi.

IMMane

Quote from: IMMane on 07.06.2013, 08:19:19
Lakia rikkovia tulee rangaista. Mitä lakia sitten noudatetaan on aivan toinen aihe eikä liity siihen miten femeniin suhtautuu.
Quote from: elven archer on 07.06.2013, 13:03:56
Ei ole toinen aihe. Ajatellaan vaikkapa tapauksia, joissa paikallisen lain mukaan raiskauksen uhri on tuomittu ruoskittavaksi tai jopa kivitettäväksi hengiltä. Sanotko sinä sellaisenkin jälkeen, että lakia rikkovia täytyi rangaista? Ilmeisesti, jos sanaasi on luottaminen. Minä kuitenkin toivon, että sen sijaan pohtisit, että sellainen laki on moraaliton ja että sellaista täytyy vastustaa ja pyrkiä muuttamaan.

Ruoskiminen ja kivittäminen on tuomittavaa. Sharia laki on tuomittavaa ja islamin uskonto on vähintäänkin arveluttavaa ja sitä tulisi ehdottomasti välttää. Toiset osaa sitä välttää ja toiset ei. Ääri-islami tai sen mahdollistava olosuhde tulisi ehdottomasti kitkeä pois. Happy ?

Käytän ne mahdollisimman tehokkaasti suomalaisen yhteiskunnan auttamiseen en esim. tunisialaisen.

Miten se liittyy asiaan? Jos kirjoitat tietyn määrän merkkejä keskustelupalstalle, niin yhtä hyvin voit kirjoittaa toisen sävyisen viestin. Paitsi, että eipä tuo sinun aiempi viestisi mitenkään erityisesti edes ottanut kantaa itse tapaukseen, joten siinä mielessä ihmettelen, että miksi juuri sinä koet tarpeelliseksi vastata ketjun islamilaisten siveyskäsitysten tukijoiden puolesta. Toki se tuli selväksi tämän viestisi myötä.

Ketkä hommalaiset sitä islamia kannattavat ? Mikä tuli selväksi ?

QuoteEn koe tunnon tuskaa siitä että paheksun tissifemen-ideologian pakkosyöttöä oli show-maa mikä tahansa.
Niin no, mitäpä minä sanoin? Täällä sitä monet vain antavat tukensa islamilaisille arvoille mieluummin kuin näkevät naisten tissejä mielenilmauksissa. Retoriikkasi on huvittavaa. Pakkosyöttöä? Kuinka usein tuollaista tapahtuu Tunisiassa ja kuinka laajalti? Kuinka usein Tunisiassa harjoitetaan ihan toisenlaisen naiskuvan levittämistä ja tukemista? Pakkosyöttöä... joopa joo.

Ketä ovat monet ? Se on hyvä että (sullakin) on hauskaa. Pidän siitä että ei turhia mutristella. Tissit on kivoja. Naisten tissit, miestisseistä en välitä. Femen pakkosyöttää ideologiaansa kaikille. Se nyt vaan on fakta. Tai no ei ihan eksakti fakta. Sokeilta jää pakkosyöttö osin välistä. Voimia kaikille sokeille. Kuten jo sanoin niin en juurikaan välitä tunisian tilanteesta. Minä en siihen voi vaikuttaa kuten et sinäkään. Toivon toki että tunisiassakin naisten asiat olisivat paremmin.

QuoteToisaalta kuten varmasti elven archer(kin) tunnustat niin sukupuolet ovat sosiaalisia konstruktioita. Tunisiassa siis poljetaan sosiaalisen konstruktion oikeutta eikä suinkaan naisten.
Onko tuo olevinaan jokin vitsi? Keksi parempia.

Mitä yhteistä on leikkisähköjunalla ja rinnoilla? -Kumpikin on tarkoitettu lapsille, mutta isit niillä kuitenkin eniten leikkivät.

Kritisoimalla femeniä vihaa automaattisesti länsimaista arvomaailmaa ja ilmeisesti siis kaikkea hyvyyttä ja oikeamielisyyttä.
Näinkö on?

Tuntuu olevan.

Tuollaisella vihjailulla ei ole mitään arvoa. Todisteita kehiin tai suuta soukemmalle. Minä olen pitänyt näissä hyvin johdonmukaisen linjan, joten onnea toivottomalle yrityksellesi.

Kiitos. En ole juurikaan linjojasi sillä silmällä seurannut mutta uskon toki että ne ovat suoria. Suora linja ei tosin tarkoita että sillä ei olisi tekopyhyyden kanssa tekemistä. Kaikki ihmiset ovat jossain määrin tekopyhiä. Jopa sinä. Jopa minä. No okei ehket kuitenkaan sinä. Tuskin sinulla negatiivisia luonteenpiirteitä edes on. Olethan nimestä päätellen keijukainen.

Tekopyhyyden määrän mittaaminen on taas toinen juttu. Tekopyhyys on hyvin häilyvä käsite ja varmasti jokaisella on omia näkökulmia ja määreitä tekopyhyydelle. Makuasia. Minun mielestäni on tekopyhää fanittaa tissejään keskellä toria heiluttavia, tavaroita polttavia ja ihmisten kuolemalla illakoivia pikkuhuligaaneja ja samalla moralisoida toisia että jos he eivät näitä henkilöitä kannata niin ovat automaattisesti islamin kannattajia tjsp. Hyi *ittu.

Leso

Mitä helvettiä tässä ketjussa tapahtuu? Useatkin ihmiset nillittävät siitä, että naiset hakevat huomiota naisten ihmisoikeuksille (siis niiden puutteelle). Tietääpähän jatkossa sivuuttaa kyseisten nimimerkkien valituksen islamin arvoista kaksinaismoralistisena tyhjänpuhumisena, kun nyt ovat tuomitsemassa näitä erittäin aiheellisia protesteja. [...]

Tietääpähän jatkossa sivuuttaa joidenkin nimimerkkien valitukset ja moraalipuheet silkkana sanahelinänä.

Vai antaisitko oman äitisi/siskosi/tyttöystäväsi/vaimosi/tyttäresi/serkkutyttösi mennä muslimimaahan hillumaan yläosittomissa? 

Toki antaisit, koska hehän olisivat täysikäisiä, rikosvastuullisia ja hyvällä asialla, eikö?

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari

elven archer

Quote from: IMMane on 07.06.2013, 17:28:49
Happy ?
Sitten, kun tarjoat edes mielipiteen tasolla tukeasi heille, jotka yrittävät vaikuttaa ääri-islamiin tai olosuhteisiin, jotka sitä suosivat.

Sanoin, että islamilaisen siveyskäsityksen kannattajia. Se on tietenkin eri asia kuin islamin kannattaminen ollen vain osa isommasta kokonaisuudesta. Selväksi tuli juuri se, minkä sanoinkin tulleen selväksi: "miksi juuri sinä koet tarpeelliseksi vastata ketjun islamilaisten siveyskäsitysten tukijoiden puolesta."

Ketä ovat monet ?
Monet ovat niitä henkilöitä, joiden kanssa olen Hommassa vuosien saatossa vääntänyt tällaisista arvokysymyksistä ja siinä ohella huomannut heidän arvojensa olevan monella tapaa samansuuntaisia ns. maltillisen islamin arvojen kanssa. Nyt ei siis puhuta uskonnollisista rituaaleista tai jumalten nimistä, vaan yleisestä maailmankuvasta ja moraalista esimerkiksi, mutta ei rajoittuen, naisten seksuaalisuuden suhteen.

QuoteFemen pakkosyöttää ideologiaansa kaikille. Se nyt vaan on fakta. Tai no ei ihan eksakti fakta. Sokeilta jää pakkosyöttö osin välistä. Voimia kaikille sokeille. Kuten jo sanoin niin en juurikaan välitä tunisian tilanteesta. Minä en siihen voi vaikuttaa kuten et sinäkään. Toivon toki että tunisiassakin naisten asiat olisivat paremmin.
Ei, Femen ei pakkosyötön määritelmällä niin tee. Femenillä ei ole keinoja pakkosyöttää yhtään mitään. Femen tuo omaa asiaansa esille mielenilmauksilla, joille he hakevat huomiota tisseillä. Kenenkään ei ole pakko niellä heidän ideologiaansa. Näitä mielenosoituksia tapahtuu hyvin harvoin, hyvin lokaalisti ja kaiken huipuksi pääosin sellaisissa maissa, joissa niille on todella myös aihetta ja joissa vallitseva pakkosyötetty ideologia on jokin ihan muu.

Minun mielestäni on tekopyhää fanittaa tissejään keskellä toria heiluttavia, tavaroita polttavia ja ihmisten kuolemalla illakoivia pikkuhuligaaneja ja samalla moralisoida toisia että jos he eivät näitä henkilöitä kannata niin ovat automaattisesti islamin kannattajia tjsp. Hyi *ittu.
En ole keskustelussa ottanut mitään kantaa muuhun kuin tähän tapaukseen, saati sitten fanittanut mitään. Sitä paitsi, tuo olkiukkosi tuli jo aiemmin oikaistuksi. En ole esittänyt moisia väitteitä toisista tuollaisin perustein.

Sen sijaan olen esittänyt, että jos ihminen vaikkapa sanoo näin: "Pussy Riotin, Femenin ym. live-seksi/tissit esiin ym. tempaukset on usein ollut kohtalaisen vastenmielisiä ja saa minun sympatiat ainakin paikallisten konservatiivien/uskonnollisten johtajien mielipiteitten puolelle" ja näin: "Khyll, mieluummin naiset burkassa kuin tissit paljaana kadulla riehumassa", niin silloin ihminen tukee selvästikin mieluummin islamilaisia siveyskäsityksiä kuin naisten oikeuksien parantamista ja ilmeisesti suurelta osin siksi, että tissien näyttäminen on hänestä liian suuri provokaatio.

Sitten tietysti nimimerkki Leso kritisoi tissien näyttämistä menetelmänä, koska hän ei ilmeisesti pidä naisten seksuaalisuuteen kytkeytyviä asioita olennaisena ajatellen naisten asemaa islamilaisessa kulttuuripiirissä: "Onhan se hienoa olla tissit paljaana naisten puolesta, kun olisi oikeasti tärkeämpiäkin naisten oikeuksia puolustettavana..." Se nyt vielä menee erilaisena, islamia ja sen kipupisteitä tuntemattomana mielipiteenä menetelmistä, mutta kun sekin meni tälle linjalle, niin alkoi tökkiä:

"Jepjep. Niin se vaan menee, tää anarkismi ja revolutsiooni.

Onhan se ihan halvatun hyvä idea, kunnes siitä joutuu vastuuseen."

Eli selvästikään hän ei arvosta, kun tuolla tavoin "anarkistisesti" käytiin tunisialaista naiskäsitystä vastaan ikään kuin siellä olisi olemassa yhteiskunnan hyväksymiä käytännöllisiä väyliä edistää naisten oikeutta omaan seksuaalisuuteensa. Koko tuo näkökulma on outo, koska siinä syytellään ihmisiä siitä, että he hyvällä asialla ollessaan joutuvat yhteiskunnan tuomitsemiksi. Sama kuin syyttäisi Pohjois-Korean toisinajattelijoita siitä, että he joutuvat vastuuseen arvostellessaan Suurta Johtajaa. Jne. En jaksa poimia esiin enempää keskustelijoita kuin nämä kaksi.

Leso

Voi hyvänen aika.

Nimimerkki elven archer, onko sulla kaikki ookoo?

elven archer

Quote from: Leso on 07.06.2013, 19:34:40
Tietääpähän jatkossa sivuuttaa joidenkin nimimerkkien valitukset ja moraalipuheet silkkana sanahelinänä.
Perustele.

Vai antaisitko oman äitisi/siskosi/tyttöystäväsi/vaimosi/tyttäresi/serkkutyttösi mennä muslimimaahan hillumaan yläosittomissa?
Minulla ei ole valtaa päättää aikuisten ihmisten asioista. Kysymyksesi on tosi outo ja kaikin puolin irrelevantti. Nuo ihmiset omasta tahdostaan halusivat asettaa itsensä vaaraan aatteensa puolesta. Sinä ilmeisesti paheksut sitä, koska he eivät mielestäsi toimineet henkilökohtaisen etunsa mukaisesti. Sitähän sinä tässä luet jatkuvasti noiden naisten viaksi, että he itselle koituvista riskeistä piittaamatta pyrkivät edistämään naisten asemaa sellaisessa maassa, jossa se asema on heikko. Arvostele myös hommalaisia siitä, että tuhlaavat henkilökohtaisesti kallista aikaansa foorumilla yrittäen vaikuttaa maansa tulevaisuuteen. Siitäkin voi tulla seuraamuksia. Voi tulla vaikka syyte ja tuomio kansankiihottamisesta ja sittenhän tilanne onkin varsin identtinen. Ihmistä syytetään siitä, että hän rikkoi paikallisia lakeja ja käsityksiä vastaan esiintymisellään. Halla-ahokin tuomittiin, joten syytätkö häntäkin siitä? Hän ei kunnioittanut paikallisia tapoja, vaan alkoi hillua verbaalisesti.

elven archer

Quote from: Leso on 07.06.2013, 20:38:15
Voi hyvänen aika.

Nimimerkki elven archer, onko sulla kaikki ookoo?
No niin. Kun meni sormi suuhun, niin sitten alkoi alentuva henkilökohtaisuuksiin meneminen.

Roope

Quote from: Roope on 06.06.2013, 13:47:22
Aika jännää muuten, kuinka FEMENin aktivistit voivat puhua haastatteluissa muihin kulttuureihin viitaten barbaareista ja villi-ihmisistä, eivätkä toimittajat riennä ymmärtämään tätä väärin.

Li Andersson ennustaa, että jatkossa Sisu korostaa islamin ongelmia, kuten puutteita muslimimaiden ihmisoikeuksissa (..) Sisun linjaukset ovat siirtyneet kulttuurirasismiin, Andersson kuvaa.
Nykypäivä: Suomen Sisu naamapesulla 22.3.2013
Mediaseuranta - Maahanmuuttoaiheiset uutiset, tiedotteet ja tutkimukset

elven archer

Li Andersson ennustaa, että jatkossa Sisu korostaa islamin ongelmia, kuten puutteita muslimimaiden ihmisoikeuksissa (..) Sisun linjaukset ovat siirtyneet kulttuurirasismiin, Andersson kuvaa.
Nykypäivä: Suomen Sisu naamapesulla 22.3.2013
Lausunto olisi mielenkiintoinen, jos se ei olisi niin odotettu. Tosin, onhan siinä pieni totuuden siemenkin, koska osa sisulaisista on hyvin konservatiivisia arvomaailmaltaan ja siltä osin hyvin verrattavissa islamin arvomaailmaan. Tästä huolimatta islamin ongelmia on syytäkin korostaa. On tietysti erittäin hupaisaa, että mukamas ihmisoikeuspuolue näkee muslimimaiden ongelmallisten ihmisoikeustilanteiden arvostelun kulttuurirasismina. Siinä sen taas näkee, miten Vasemmistoliiton nuoret sivullisen silmin ironisesti uhraavat omat arvonsa oman ideologiansa alttarilla. Tai ehkei niitä arvoja ole koskaan ollutkaan, vaan kyseessä on pelkkä tympeä retoriikka, jossa poliittisten pisteiden kalastelu puheella ihmisoikeuksista on paljon tärkeämpää kuin itse ihmisoikeudet.

IMMane

Quote from: IMMane on 07.06.2013, 17:28:49
Happy ?
Quote from: elven archer on 07.06.2013, 20:32:06
Sitten, kun tarjoat edes mielipiteen tasolla tukeasi heille, jotka yrittävät vaikuttaa ääri-islamiin tai olosuhteisiin, jotka sitä suosivat.
En tue femen tissishowtyttöjä. Kantani ääri-islamiin yms. tuli jo selväksi. Femen ei ole minun arvomaailmalle sopiva viestinviejä tai "ihmisoikeusryhmä" eikä tule ikinä olemaan.
Sanoin, että islamilaisen siveyskäsityksen kannattajia. Se on tietenkin eri asia kuin islamin kannattaminen ollen vain osa isommasta kokonaisuudesta. Selväksi tuli juuri se, minkä sanoinkin tulleen selväksi: "miksi juuri sinä koet tarpeelliseksi vastata ketjun islamilaisten siveyskäsitysten tukijoiden puolesta."
Mikä tuli selväksi ? Tarviiko vielä kysyä vai haluatko jo puhua suoraan ?

Ketä ovat monet ?
Monet ovat niitä henkilöitä, joiden kanssa olen Hommassa vuosien saatossa vääntänyt tällaisista arvokysymyksistä a siinä ohella huomannut heidän arvojensa olevan monella tapaa samansuuntaisia ns. maltillisen islamin arvojen kanssa. Nyt ei siis puhuta uskonnollisista rituaaleista tai jumalten nimistä, vaan yleisestä maailmankuvasta ja moraalista esimerkiksi, mutta ei rajoittuen, naisten seksuaalisuuden suhteen.
Hyvä tietää. Monet ovat siis monia(??) henkilöitä jotka sinun mielestäsi ovat islam-mielisiä. Mutta ei rajoittuen naisten seksuaalisuuteen. Mitä tuohon nyt sanoisi. Itseppähän kysyin ja nyt siitä saa kärsiä.

QuoteFemen pakkosyöttää ideologiaansa kaikille. Se nyt vaan on fakta. Tai no ei ihan eksakti fakta. Sokeilta jää pakkosyöttö osin välistä. Voimia kaikille sokeille. Kuten jo sanoin niin en juurikaan välitä tunisian tilanteesta. Minä en siihen voi vaikuttaa kuten et sinäkään. Toivon toki että tunisiassakin naisten asiat olisivat paremmin.
Ei, Femen ei pakkosyötön määritelmällä niin tee.
Tekee koska he järjestelmällisesti suunnittelevat ja tekevät iskujaan. Heillä on selkeä suunnitelma ja ideologia jota toteutetaan niin että he saavat maksimaalisen näkyvyyden sekä teho(propaganda)vaikutuksen ideologialleen nimenomaan mediassa sekä yhteiskunnassa. Iskulauseita tai herjoja ei perustella vaan ne törkeästi lyödään kaikkien verkkokalvoille ja siten tajuntaan. No, ainahan voi pistää silmät kiinni tai jotain.

Minun mielestäni on tekopyhää fanittaa tissejään keskellä toria heiluttavia, tavaroita polttavia ja ihmisten kuolemalla illakoivia pikkuhuligaaneja ja samalla moralisoida toisia että jos he eivät näitä henkilöitä kannata niin ovat automaattisesti islamin kannattajia tjsp. Hyi *ittu.
En ole keskustelussa ottanut mitään kantaa muuhun kuin tähän tapaukseen, saati sitten fanittanut mitään.
Eli tunisiassa tulee näyttää tissejä koska islam. Miten sitten muualla tapahtuneet femen-tissishowt ? Hyviä juttuja arvatenkin koska edelleen kuitenkin femenin rohkeat naiset ?

elven archer

Quote from: IMMane on 08.06.2013, 00:51:32
En tue femen tissishowtyttöjä. Kantani ääri-islamiin yms. tuli jo selväksi. Femen ei ole minun arvomaailmalle sopiva viestinviejä tai "ihmisoikeusryhmä" eikä tule ikinä olemaan.
Älä huoli, sillä prioriteettisi kertoivat jo aiemmissa viesteissäsi olennaisen sinun arvomaailmastasi.

Siinähän se taas kerran luki, että mikä tuli selväksi. :roll: Selvitäpä itsellesi, mikä on epäsuoran kysymyslauseen merkitys. Toivottavasti samalla keksit luopua lopultakin noista rasittavista ylimääräisistä välilyönneistäsi.

Hyvä tietää. Monet ovat siis monia(??) henkilöitä jotka sinun mielestäsi ovat islam-mielisiä. Mutta ei rajoittuen naisten seksuaalisuuteen. Mitä tuohon nyt sanoisi. Itseppähän kysyin ja nyt siitä saa kärsiä.
Onko sinulla ongelmia lukemisen suhteen vai kenties tavattoman vilkas mielikuvitus? En sanonut mitään islam-mielisyydestä. On hyvin väsyttävää oikoa jatkuvasti noita olkiukkoja riippumatta niiden tahallisuuden asteesta.

Tekee koska he järjestelmällisesti suunnittelevat ja tekevät iskujaan. Heillä on selkeä suunnitelma ja ideologia jota toteutetaan niin että he saavat maksimaalisen näkyvyyden sekä teho(propaganda)vaikutuksen ideologialleen nimenomaan mediassa sekä yhteiskunnassa. Iskulauseita tai herjoja ei perustella vaan ne törkeästi lyödään kaikkien verkkokalvoille ja siten tajuntaan. No, ainahan voi pistää silmät kiinni tai jotain.
Aika heikosti menee, jos kuulee tai näkee uutisissa erilaisen mielipiteen asioista, eikä omaa kykyä valita, nieleekö sen. Pakkosyöttöhän tarkoittaa nielemistä vastoin omaa halua. Femenillä ei ole mitään keinoja pakkosyöttää ideologiaansa kenellekään ja siten sitä ei voi millään järjellä kutsua pakkosyötöksi.

Esimerkiksi kommunismi entisessä Neuvostoliitossa oli pakkosyöttöä, koska ihmisillä ei ollut halustaan riippumatta muita vaihtoehtoja toimia kuin mukautuminen järjestelmään. Tunisiassa naisten asemaan liittyy paljon pakkosyöttöä siten, että naisilla ei ole halustaan riippumatta mahdollisuutta toimia toisin. Femenin mielenilmaus Tunisiassa ei millään mittarilla täytä pakkosyötön määritelmää, koska se oli pelkkä erilaisen ajattelutavan ilmaus, jolla ei ollut mitään voimaa pakottaa ketään toimimaan sen ajattelutavan mukaan.

Eli tunisiassa tulee näyttää tissejä koska islam. Miten sitten muualla tapahtuneet femen-tissishowt ? Hyviä juttuja arvatenkin koska edelleen kuitenkin femenin rohkeat naiset ?
Islam kaipaa siedätyshoitoa lukuisissakin asioissa. Esimerkkinä mainittakoon Muhammed-pilakuvat. Niiden esittäminen on täysin aiheellista niin pitkään, kunnes niistä tulee niin tavallisia, ettei niihin enää viitsitä reagoida, jolloin ne siis tavallaan hyväksytään tai niitä ainakin siedetään.

Koska tässä ketjussa puhutaan Tunisian tapauksesta ja koska kyllästyin latteaotsaisiin olkiukkoihisi, niin minua ei kiinnosta ottaa kantaa muihin tapauksiin. Mainittakoon kuitenkin sen verran, että pääsääntöisesti ne ovat onnistuneet kiinnittämään huomiota tärkeisiin asioihin ja että ne kuuluvat sanan- ja ilmaisunvapauden piiriin.

IMMane

Quote from: IMMane on 08.06.2013, 00:51:32
Quote from: elven archer on 08.06.2013, 10:46:00
Älä huoli, sillä prioriteettisi kertoivat jo aiemmissa viesteissäsi olennaisen sinun arvomaailmastasi.

Just. :facepalm:
Siinähän se taas kerran luki, että mikä tuli selväksi. :roll: Selvitäpä itsellesi, mikä on epäsuoran kysymyslauseen merkitys. Toivottavasti samalla keksit luopua lopultakin noista rasittavista ylimääräisistä välilyönneistäsi.

Lapsellista. Arvaa kuka/mikä pelit eivät ole minun makuuni. Leiki yksinäsi.
Onko sinulla ongelmia lukemisen suhteen vai kenties tavattoman vilkas mielikuvitus? En sanonut mitään islam-mielisyydestä. On hyvin väsyttävää oikoa jatkuvasti noita olkiukkoja riippumatta niiden tahallisuuden asteesta.

Ei ja ei. 
Aika heikosti menee, jos kuulee tai näkee uutisissa erilaisen mielipiteen asioista, eikä omaa kykyä valita, nieleekö sen. Pakkosyöttöhän tarkoittaa nielemistä vastoin omaa halua. Femenillä ei ole mitään keinoja pakkosyöttää ideologiaansa kenellekään ja siten sitä ei voi millään järjellä kutsua pakkosyötöksi.

Heikosti menee jos ei ymmärrä että läheskään kaikilla ei sitä kykyä valitettavasti ole.

Koska tässä ketjussa puhutaan Tunisian tapauksesta ja koska kyllästyin latteaotsaisiin olkiukkoihisi, niin minua ei kiinnosta ottaa kantaa muihin tapauksiin. Mainittakoon kuitenkin sen verran, että pääsääntöisesti ne ovat onnistuneet kiinnittämään huomiota tärkeisiin asioihin ja että ne kuuluvat sanan- ja ilmaisunvapauden piiriin.

Minä olen kyllästynyt sinun jatkuvaan saarnaan.

IDA

Otsikko on sinänsä loistava: Missä vaiheessa hysteerinen huutaminen puolialastomana kaduilla ja muissa epäsopivissa paikoissa on muuttunut taiteeksi?

Toisaalta nämähän ovat nykyistä valtavirtavirtakulttuuria. Esimerkiksi hiljainen rukous on vastakulttuuria ja herättää enemmän puhdasta vihaa valtaapitävien ja heidän peesalijoidensa keskuudessa. Ellei se sitten ole islamilaista rukousta, joka on sallittua, suotavaa ja edistettävää.
qui non est mecum adversum me est

elven archer

Quote from: IMMane on 08.06.2013, 15:50:56
Just. :facepalm:
Tuo on kieltämättä voittamatonta argumentaatiota, koska en minä ainakaan tiedä, mitä tuollaiseen voisi vastata.

Lapsellista. Arvaa kuka/mikä pelit eivät ole minun makuuni. Leiki yksinäsi.
Mitä minun pitäisi sanoa, kun sinä jankkaat, että mikä tuli selväksi, vaikka alunperin jo sanoin: "... joten siinä mielessä ihmettelen, että miksi juuri sinä koet tarpeelliseksi vastata ketjun islamilaisten siveyskäsitysten tukijoiden puolesta. Toki se tuli selväksi tämän viestisi myötä." Tuohon sinä jankkasit, että mikä tuli selväksi ja mikä tuli selväksi. Siinähän se lukee. Se tuli selväksi, että miksi juuri sinä koet tarpeelliseksi vastata ketjun islamilaisten siveyskäsitysten tukijoiden puolesta. Miten muutenkaan tämän asian voi ilmaista?

Ei ja ei. 
Eli tahallasiko et ymmärrä, mitä eroa on arvoilla, jotka ovat samansuuntaisia islamilaisen siveyskäsityksen kanssa, ja islam-myönteisyydellä?

Heikosti menee jos ei ymmärrä että läheskään kaikilla ei sitä kykyä valitettavasti ole.
Mitä haluat siis asialle tehdä? Haluatko vaikkapa kieltää jotkin mielipiteet, koska muutenhan hommahan toimii väistämättä niin, että ihminen vastaanottaa mitä erilaisempia ajatuksia ihan päivittäin ja valitsee sitten niistä, että mistä tykkää ja mistä ei. En todellakaan ymmärrä, mikä sinusta tekee pakkosyötöksi sen, jos vaikkapa kerran parissa kuukaudessa tulee jotain uutisointia Femenin viimeisimmästä tissinvilautuksesta, kun ihmisiä pommitetaan mitä erilaisimmilla impulsseilla päivittäin.

Minä olen kyllästynyt sinun jatkuvaan saarnaan.
Voit arvata, kuinka paljon minua harmittaa.

elven archer

Quote from: IDA on 08.06.2013, 16:09:57
Otsikko on sinänsä loistava: Missä vaiheessa hysteerinen huutaminen puolialastomana kaduilla ja muissa epäsopivissa paikoissa on muuttunut taiteeksi?
En ole missään nähnyt kutsuttavan noita mielenosoituksia taiteeksi. Performanssiksi kenties, mutta silloinkin kovin poliittisessa ja epätaiteellisessa mielessä. Mistä sinä tuon taiteen keksit?

Toisaalta nämähän ovat nykyistä valtavirtavirtakulttuuria. Esimerkiksi hiljainen rukous on vastakulttuuria ja herättää enemmän puhdasta vihaa valtaapitävien ja heidän peesalijoidensa keskuudessa. Ellei se sitten ole islamilaista rukousta, joka on sallittua, suotavaa ja edistettävää.
Kuinka hiljainen rukous voi herättää vihaa, koska eihän sitä kukaan edes kuule? Minusta on mielenkiintoista, että kun tämä porukka käy sitä islamia vastaan, niin monelta hommalaiselta ei tule sympatiaa, vaan kauhistellaan kuin islamissa ikään.

guest8788

elven archer: nollasummapeliäsi seuranneena minun on pakko kysyä: uskotko vakavissasi, että kys. femen-tissishow jollain tavalla paransi tai tulee parantamaan naisten asemaa Tunisiassa? Ihan kyllä/ei riittää. En peräänkuuluta perusteluja.

elven archer

Quote from: MrFinland on 10.06.2013, 16:17:23
elven archer: nollasummapeliäsi seuranneena minun on pakko kysyä: uskotko vakavissasi, että kys. femen-tissishow jollain tavalla paransi tai tulee parantamaan naisten asemaa Tunisiassa? Ihan kyllä/ei riittää. En peräänkuuluta perusteluja.
Kaikki lähtee pienistä ja yksittäisistä teoista, joten omalta hyvin pieneltä osaltaan kyllä. Se kiinnitti kansainvälistäkin huomiota naisten asemaan Tunisiassa, ja jos tulee kova tuomio, niin se kiinnittää vieläkin enemmän huomiota. Huomio taas voi johtaa esim. joidenkin naisten oikeuksia puolustavien järjestöjen aktivoitumiseen Tunisiassa yms.

guest8788

Kiitos. Uskot vaikutuksen olleen siis positiivinen, mutta kuitenkin vähäinen.

En usko että tunisialaiset, niin miehet kuin naiset, edes tunnistivat tuota tempausta naisten oikeuksien ajamiseksi. Pikemminkin päinvastoin. Taitavat poteroitua yhdessä vastustamaan siveettömiä länsihoroja.

Tunisialainen nainen ei ole euronainen kaavussa, vaan jakaa saman kulttuurimentaliteetin tunisialaisen miehen kanssa. Kuvioon kuuluu mm. tissien julkinen esitteleminen tabuna. Haluavatko tunisialaiset naiset femenin kaltaisia "isosiskoja" auttamaan (tai "auttamaan")?

Palaan vielä "huono strategia" -argumenttiini, eli miksi yleensäkin Tunisia, kaikista tuon alueen maista?

"Tunisia on ollut johtava arabimaa naisten oikeuksien edistämisessä.
Pian itsenäistymisen jälkeen tuli voimaan henkilölaki, joka salli
naisten hakea passia, avata pankkitilin ja perustaa yrityksen.
Moniavioisuus kiellettiin ensimmäisenä arabimaista. Tyttöjen
koulunkäyntiä rohkaisiin, ja nykyisin yliopisto-opiskelijosta ja esimerkiksi juristeista huomattava osa on naisia." (Wikipedia)

Tunisia edetköön omaa tahtiaan ja omalla painollaan. Raivofemakko-eurotrash leikkiköön tisuillaan kotona.

IDA

Quote from: elven archer on 08.06.2013, 16:27:52
En ole missään nähnyt kutsuttavan noita mielenosoituksia taiteeksi. Performanssiksi kenties, mutta silloinkin kovin poliittisessa ja epätaiteellisessa mielessä. Mistä sinä tuon taiteen keksit?

Otsikosta "vankila uhkaa artisteja." Sitä siis pidin huvittavana.

Noin yleisesti Femenistä: Antigones vaatii Femenin päähahmojen palauttamista Ukrainaan. Femen myös pelkää naisia ja hommaa poliisin ja hallituksen joukot suojelemaan toimistoaan, kun naiset pyrkivät keskustelemaan heidän kanssaan:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=4DpzFoTvxC8

Kuinka hiljainen rukous voi herättää vihaa, koska eihän sitä kukaan edes kuule? Minusta on mielenkiintoista, että kun tämä porukka käy sitä islamia vastaan, niin monelta hommalaiselta ei tule sympatiaa, vaan kauhistellaan kuin islamissa ikään.

No tuosta edellisesti videosta siis näkee, että hiljainen puhekin on arveluttavampaa kuin hysteerinen kirkuminen, koska kohtuulliset poliisivoimat ovat heti estämässä sitä, kun se kohdistuu hallinnon lemmikkeihin. Ranskassa mielenosoittajien rauhallisia vigilioita on hajotettu kantamalla ihmisiä pois poliisivoimin. Tuolle Femenille ei kuitenkaan tehdä mitään, vaan on ilmeisesti aina paikallisten järkkäreiden asia hoitaa hommat.

Tuo Femen huitoo hysteerisesti ihan kaikkialle, joten islamin kimppuun käymistä voi pitää sattumanakin. Toivotaan nyt, että Tunisian oikeuslaitos ymmärtää ajattelemattomuutta, mutta muuta sympatiaa ei ainakaan minulta heru vaikka islamisoitumista vastustankin.
qui non est mecum adversum me est

akez

Jutussa on annettu tuomio. (Aiemmissa jutuissa jo kerrotut kohdat on lyhennetty pois).

QuoteTunisia: Kaksi ranskalaista Femeniä tuomittiin 4 kuukauden ehdottomaan vankeuteen

Le Parisien 12.06.2013 juttu ranskaksi

(http://www.leparisien.fr/images/2013/06/01/2855757_5901cf72-ca3c-11e2-aca1-001517810e22_650x300.jpg)

Kaksi ranskalaista Femeniä Pauline Hillier ja Marguerite Stern (23 ja 27 vuotta), sekä heidän saksalainen kumppaninsa Joséphine Markmann (19 vuotta), tuomittiin keskiviikkona 4 kuukaudeksi ja yhdeksi päiväksi ehdottomaan vankeuteen Tunisin tuomioistuimessa. ...

Vietettyään jo 14 päivää kaltereiden takana tutkintavankeudessa pelkäsivät "sekstremisti"-aktivistit juttunsa lykkääntyvän uudelleen, kuten viime viikolla. He eivät kuitenkaan odottaneet tällaista tuomiota. Heidän ranskalaiset lakimiehensä Patrick Klugman ja Yvan Terel vaativat "selkeästi ja ehdottomasti kolmen asiakkaansa vapauttamista" ...

"Brutaali tuomio lisää väkivallan ilmapiiriä, jossa tunisialaisen Aminan prosessia käydään", kapinoi Femenin tiedottaja Inna Shevchenko ja lisäsi: "Rauhan puolesta pidetyn topless-mielenosoituksen takia ehdottomaan vankeustuomioon tuomitut kolme eurooppalaista antavat kauhistuttavan viestin maailmalle. Tuomio paljastaa taas kerran, että islamistit ovat kaapanneet Arabikevään. Mikään ei kuitenkaan pysäytä meitä, meidän toimemme muuttuvat vain entistä kovemmiksi", ennustaa Femen.

"Me toivoimme armoa, joten emme voi kuin valitella tämän tuomion kovuutta", kerrottiin Ranskan ulkoministeriöstä. Hallituksen tiedottaja Najat Vallaud-Belkacem valitteli myös Tunisian oikeuden "ankaruutta" ja täsmensi, että ranskalaiset militantit "saavat konsulaatin tukea" Tunisiassa myös jatkossa.

Femenit puolustivat toimiaan

Oikeudenistunnon aikana sefsariin pukeutuneet – asu jota tuomittavana olevat naiset joutuvat käyttämään oikeusistunnon ajan Tunisiassa – puolustelivat toimiaan. "Rintojemme paljastamisen tarkoitus ei ollut synnyttää seksuaalista kiihotusta, vaan kyse oli eräästä militantismin muodosta", puolustautui Marguerite tuomareiden edessä. Saksalainen Joséphine taas kertoi olevansa valmis tekemään kaiken uudestaan, jos se olisi tarpeen. "Riemuitsen jokaisesta mahdollisuudesta tuoda esiin poliittisia kantojani", vastasi hän tuomarille, tämän kysyessä hänen aikomuksistaan uusia temppu.         

Useat okeusprosessin aikaan paikalla olleet islamilaisten yhdistysten lakimiehet puolestaan kritisoivat Femenin nakumielenosoitusta. "Se on islam, joka kunnioittaa naista ja antaa hänelle vapauden, eikä pakota häntä riisuuntumaan", kritisoi lakimies Me Slah Khlifi. Toinen lakimies Me Monaam Turki arvioi, että kolmen feministin temppua voitaisiin pitää "yrityksenä vaarantaa valtiollista turvallisuutta", josta rikoslain 71 pykälän mukaan tulisi vuosi vankeutta. "Vapaa nainen on mieluummin nälissään, kuin syö tissiensä ansioilla", totesi eräs toinen asianajaja lainaten arabialaista sananlaskua.
George Orwell: "All that Oceania's citizens know about the world is whatever the Party wants them to know."

elven archer

QuoteSe on islam, joka kunnioittaa naista ja antaa hänelle vapauden, eikä pakota häntä riisuuntumaan", kritisoi lakimies Me Slah Khlifi.
Miten tuolla tavoin kaiken logiikan hylänneiden ihmisten kanssa voisi tulla toimeen samassa yhteiskunnassa? Sitähän monikulttuurisuus kuitenkin esittää, ja jopa rikkautena, koska tuolla tavoin "ajattelemaan" oppineita tulee paljonkin Eurooppaan. Miten voi vaikuttaa ihmiseen, jolle vapaus on vankeutta ja vankeus vapautta? Ei tuollaista älyllistä kuperkeikkaa voi ymmärtää.

Minä en ikinä tule hyväksymään islamia. Enkä tule arvostamaan yhtään ihmistä, joka tuollaista aatetta edistää tai tukee. En ikinä. Siinähän YLE kampanjoi, mutta ei tule tapahtumaan.

matkamiehiii

Parantaako peniksen näyttäminen julkisilla paikoilla miesten oikeuksia?

elven archer

Quote from: matkamiehiii on 13.06.2013, 19:45:23
Parantaako peniksen näyttäminen julkisilla paikoilla miesten oikeuksia?
Varmaan, jos sillä saa huomion kiinnitettyä epäkohtiin.

Onko tosiaan niin, että naisen rinnat ovat niin suuri kauhistus sinulle, että pitää tuosta jaksaa vielä nytkin? Miksi koet ne niin uhkaavina? Tai mikä niissä on niin vastenmielistä?

akez

Quote from: elven archer on 13.06.2013, 19:43:17
QuoteSe on islam, joka kunnioittaa naista ja antaa hänelle vapauden, eikä pakota häntä riisuuntumaan", kritisoi lakimies Me Slah Khlifi.
Miten tuolla tavoin kaiken logiikan hylänneiden ihmisten kanssa voisi tulla toimeen samassa yhteiskunnassa? Sitähän monikulttuurisuus kuitenkin esittää, ja jopa rikkautena, koska tuolla tavoin "ajattelemaan" oppineita tulee paljonkin Eurooppaan. Miten voi vaikuttaa ihmiseen, jolle vapaus on vankeutta ja vankeus vapautta? Ei tuollaista älyllistä kuperkeikkaa voi ymmärtää.

Oikeastaan tuo on mielestäni aika helppoa ymmärtää.

Olet syntynyt Suomessa ja omaksunut tämän kulttuurin ja sen arvot jo äidinmaidossa, kuten minäkin. Olet kasvanut tässä kulttuurissa ja soveltanut sen arvoja käytäntöön. Oppinut, että näillä arvoilla tulee toimeen tässä yhteiskunnassa. On luonnollista ajatella, että nämä arvot ovat niitä oikeita ja universaaleja. Samoin ajattelen minäkin, paitsi en pidä näitä arvoja universaaleina, sillä tunisialainen on käynyt läpi tuon saman prosessin, mutta sosiaalistunut aivan toiseen kulttuuriin ja toisiin arvoihin. Ne arvot ovat hänelle yhtä luonnollisia, kuin suomalaiset arvot meille.

Jos tunisialaiset pysyvät Tunisiassa ja me täällä, niin ongelmaa ei synny. Kuitenkin jos muutan Tunisiaan, niin todennäköisesti katson, että tämähän on täysin persiistä. Samoin todennäköisesti käy myös tunisialaiselle, jos hän muuttaa tänne. Tästä kuvioista syntyy ratkeamaton yhtälö nimeltään monikulttuuri. Hiljaiseloa voi kestää aikansa, mutta aina lopulta monikulttuuriset ongelmat ratkaistaan monikulttuurisin keinoin, kuten parhaillaan Syyriassa.

Femen edustaa tässä kuviossa kulttuuri-imperialismia. Samoin myös imaamit täällä. Ja kummatkin ovat hanurista. Himanen voi filosofoida aiheesta lisää.
George Orwell: "All that Oceania's citizens know about the world is whatever the Party wants them to know."