News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2013-04-19 YLE Suomalaisten tiukat työvaatenormit voivat estää muslimin työllist

Started by Ink Visitor, 19.04.2013, 11:34:19

Previous topic - Next topic

TheVanishedTerrorist

Quote from: Aallokko on 21.04.2013, 19:31:06
Skenaario:

1. Suomalainen muuttaa muslimimaahan. Kukaan ei häntä sinne kutsu eikä halua, mutta hän nyt kuitenkin tuppautuu taloksi.

2. Suomalainen sanoo, että hän on tällainen rantapoika (tai -tyttö) ja haluaa olla koko ajan uima-asussa. Onhan uuden kotimaan ilmasto siihen sopivan lämminkin.

3. Muslimi sanoo: "Meille ei voi Suomi-poika (tai -tyttö) tulla töihin, koska hän pukeutuu uima-asuun.

4. (tämä kohta jää arvaukseksi: olisikohan kukaan huolissaan suomalaisen oikeudesta pukeutua uima-asuun työpaikalla, parkuisiko paikallinen media hänen puolestaan, valpastuisivatko valtuutetut).

4. Go home (mahdollisesti vankilan kautta jos kokeilit uima-asua kysymättä..)

Eino P. Keravalta

QuoteOlen kohdannut mm. keittiöapulaisen, joka ei voi laittaa astianpesukoneeseen lautasia, joilta on syöty sianlihakastiketta.

Tässä nouseekin esille kysymys, jota joskus olen pohtinut: miten laajalle saatanallinen sianlihasäteily ulottuu?

Jos joku ei voi uskontonsa vuoksi syödä sianlihaa, sen vielä periaatteessa ymmärtää. Mutta eihän sianlihan käsittely ole sen syömistä? Joten ilmeisesti jo pelkkä sianlihan "läsnäolo" lähettää jotakin säteilyä, johon ilmeisesti työkäsineetkään eivät tehoa, vaan tuo kirottu possusäteily läpäisee fyysisen aineen ja näin jäytää oikeaoppisen sielua, vaikkei fyysistä kontaktia sikaan tulisikaan.

Näin ollen mieleen tulee väistämättä kysymys, minne saakka ja missä oloissa possusäteily ulottuu. Jos se menee esimerkiksi työhanskan läpi, miksei se tule sitten läpi myöskin astianpesukoneen seinästä? Voisivatko arvon muslimit kertoa, mikä on possusäteilyn kantavuus? Vaikuttaako ilmankosteus, ilmanpaine, ilman sähkönjohtavuus tai lämpötila asiaan? Voiko possusäteilyä jotenkin mitata, vai kykeneekö vain muslimi sen tuntemaan? Läpäiseekö possusäteily, kuten vaikkapa gammasäteily kaiken aineen vaivatta, vai hidastaako jokin aine toista enemmän possusäteilyä, ja jos näin on, voisiko tuosta aineesta tehdä muslimeille turvalliset työasut?

Jos lautanen voi lähettää possusäteilyä, voi tuo säteily myös periaatteessa tulla astianpesukoneen läpi ja kenties vallata kokonaisen rakennuksenkin. Voiko muslimi tulla sellaiseen taloon, jossa on possusäteilyä? Entä sellaiseen kaupunkiin tai maahan? Milloin possusäteily haihtuu? Mikä on possusäteilyn puoliintumisaika?

Ja edelleen, voiko possusäteilyä oppia kestämään siedätyshoidolla esimerkiksi siten, että muslimeille jaettava sosiaaliavustus annetaan käteisenä seteleillä, joihin tiedetään siveltimellä levitetyn sianihraa? Ja jos muslimi tällaisen setelin hyväksyy, pitää hänen myös tarttua lautaseen, jossa on ollut possua.

Pyytäisin esittämiini kysymyksiin vastauksia niin muslimeilta itseltään kuin heidän väsymättömältä lakeijaltaan, vähemmistovaltuutetun toimistolta. Kiitos.

Edit: poistettu yksi kirjoitusvirhe ja toiston välttämiseksi pari sanaa vaihdettu.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Aeon

Hel-ve-tin hyvää pohdintaa Einolta. Tuosta tuli mieleen, että mitenköhän muslimit pärjäävät Tanskassa? Tanskahan on suuri sianlihan tuottaja ja se kyllä haisee, kun ajelee pitkin Jyllantia. Siellä on todella paljon sikapartikkeleja ilmassa. Luulisi häiritsevän!
Hommalla junttaamista vuodesta 2009 lähtien

-PPT-

Hyvä pointti Eino. Samaa olen miettinyt muslimien suhtautumisessa alkoholiin. Minun työpaikallani, joka on varastoterminaali, menee paljon tavaraa läpi ja siinä ohessa mm viinilaatikoita. Muutamat muslimityökaverit eivät suostu koskemaan niihin laatikoihin koska ne sisältävät alkoholia. Kyllä minä sen ymmärrän, että uskonto kieltää kaatamasta alkoholia kurkustansa alas mutta kieltääkö se uskonto koskettamasta viinilaatikoita?

Höpöhöpö sanon minä. Suuri osa Englannin viinakauppiaista on pakistanilaisia eli muslimeja. Kyllä he varmaan omaa kauppatavaraansa ovat koskettaneet.

Svart Lucia

Mitä jos hypoteettisesti ajatellaan että musliminainen olis käynyt intin Suomessa vapaaehtoisesti. Ja jäänyt sit kapiaiseksi, ja sit ruvennut valittamaan näistä työvaatteista ja oikeudestaan pitää rättiä päässään. Sehän näyttäis hienolta jos rättipäinen naiskessu kiljuis komentoja suomalaisille nuorille miehille.
Teitä epäillään vihervasemmistolaisista sympatioista. Kuulustelut alkavat huomenna.

"Tästä näkee millaista on nykyään informaatiosodankäynti tai mielipiteisiin vaikuttaminen. Se on teollista tietoista toimintaa" - Viestintäasiantuntija Katleena Kortesuo seurasi A2 Pakolais-illan herättämää keskustelua Twitterissä.

Jukka Wallin

Kyllä näille hyväkkäille käteinen kelpaa, vaikka se raha on kiertänyt vaikka kuinka monen sikaa syöneen käsissä. Voisi luulla että joulun aikaan kantaväestön raha ei kelpaa ;D Kyllä sitä kuitenkin  sopii lähettää Somaliaan  :facepalm:
Tue Suomidemokraatit puolueeksi allekirjoittamalla kannattajakorttimme ja lähettämällä se meille.

Malla

Quote from: -PPT- on 21.04.2013, 21:05:03
Hyvä pointti Eino. Samaa olen miettinyt muslimien suhtautumisessa alkoholiin. Minun työpaikallani, joka on varastoterminaali, menee paljon tavaraa läpi ja siinä ohessa mm viinilaatikoita. Muutamat muslimityökaverit eivät suostu koskemaan niihin laatikoihin koska ne sisältävät alkoholia. Kyllä minä sen ymmärrän, että uskonto kieltää kaatamasta alkoholia kurkustansa alas mutta kieltääkö se uskonto koskettamasta viinilaatikoita?

Entä käsidesin myyminen? Se kai sisältää alkoholia? 

Eino P. Keravalta

Höpöhöpö sanon minä. Suuri osa Englannin viinakauppiaista on pakistanilaisia eli muslimeja. Kyllä he varmaan omaa kauppatavaraansa ovat koskettaneet.

Tietysti toinen vaihtoehto on se, ettei muslimeilla todellisuudessa ole mitään vaikeutta koskea viinilaatikkoon tai sianlihalautaseen, mutta kyse onkin mielen osoittamisesta, omien arvojen korostamisesta ainoina oikeina, psykologisesta ja käytännöllisestä tilanvaltaamisesta, helpotuksien hakemisesta, halveksunnan osoittamisesta suomalaisia kohtaan ja lopulta testaamisesta, mitä kaikkea me nielemmekään ja sen mukaan lisävaatimusten esittämisestä.

Meitä kusetetaan.
HUOMIO. Ylläolevaa tekstiä ei voi ymmärtää ilman seuraavaa, siihen kuuluvaa lisäystä: Olen todellisuudessa päinvastaista mieltä ja koko kirjoitus on vain parodiaa, jonka tarkoituksena on tuoda esiin maahanmuuttokriittisen ajattelun onttous; monikulttuuri on rikkaus ja kaikki ihmiset samanarvoisia.

Eino P. Keravalta

Quote from: Puhdas sielu on 21.04.2013, 21:20:33
Nykyään minulla on tapana muslimin kanssa keskustellessani kommentoida asioita joko sikahienoa tai sikakarseeta. Kaksi kauneinta adjektiivia, jotka tiedän. Suosittelen.

Voisin hyvin kantaa t-paitaa, jossa lukee isolla "SIKA" ja tekstin alapuolella voisi olla karjun paksu ja karvainen pää. Eikä tämä liittyisi pelkästään uskontoon. Paidasta olisi iloa niin muslimeille kuin naisillekin.

iäti

Quote from: Eino P. Keravalta on 21.04.2013, 20:57:03
QuoteOlen kohdannut mm. keittiöapulaisen, joka ei voi laittaa astianpesukoneeseen lautasia, joilta on syöty sianlihakastiketta.

Tässä nouseekin esille kysymys, jota joskus olen pohtinut: miten laajalle saatanallinen sianlihasäteily ulottuu?

En tiedä, mutta tällaiselle sianlihaversiona saattaisi olla kysyntää jo Suomenkin yöelämässä.

(http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTG3_E-kebT8s_yuAQNVqqi5jNiuplq2vDhwgYE2HA2FA-HaKGAaA)

törö

Quote from: Eino P. Keravalta on 21.04.2013, 21:24:16
Quote from: Puhdas sielu on 21.04.2013, 21:20:33
Nykyään minulla on tapana muslimin kanssa keskustellessani kommentoida asioita joko sikahienoa tai sikakarseeta. Kaksi kauneinta adjektiivia, jotka tiedän. Suosittelen.

Voisin hyvin kantaa t-paitaa, jossa lukee isolla "SIKA" ja tekstin alapuolella voisi olla karjun paksu ja karvainen pää. Eikä tämä liittyisi pelkästään uskontoon. Paidasta olisi iloa niin muslimeille kuin naisillekin.

Kun maksat muslimille, kaivat rahat siannahkalompsasta.

Sylvia borin

QuoteTuohon on ns. yksinkertainen ratkaisu. Myös muut työntekijät kieltäytyvät töistä, jotka on haram ja tietenkin vetoamalla aatteellisiin syihin. Jos muille tulee sanktiota, niin sitten valittamaan vähemmistövaltuutetulle. Työnantajahan ei tuohon voi valitettavasti puuttua, koska niskassa oli Bidee ja kumppanit ennen kuin työtä tekemätöntä duunaria on saatu ovesta pihalle.

Oikeastaan ainoa kohta, jossa työnantaja voi asiaan vaikuttaa, on rekrytointivaihe. Jos hakija ei kykene aatteellisista syistä suorittamaan samoja työtehtäviä joita muilta edellytetään, niin työpaikka jää saamatta. Tässäkin on taas syrjintäpeikko kulman takana sillä oikeauskoinen hakija, joka on jäänyt palkkaamatta em. asioitten takia, voi helposti syyttää työnantajaa syrjinnästä vaikka olisikin selkeästi näytettävissä, että ko. henkilö ei voisi hoitaa kaikkia vaadittuja työtehtäviä. Kun työnantajan pitäisi vaan sopeutua ja syleillä erilaisia kulttuureja.

Julkinen puoli ja työllistämisohjelmien kautta tulevat ovatkin sitten oma ongelmatapauksensa. Näistä kun ei välttämättä oikeauskoista saa millään pihalle vaikka työteho olisi selkeästi huonompi muihin verrattuna.

Työpaikoillaan loisivat ja elämyshuvittelevat päättäjät ja hyväveli-virkamiehet eivät voi ymmärtää realiteettia, etteivät oikeaa, tuottavaa työtä ja tulosta tekevät pienyritykset voi palkata mitään tuottamatonta rikkautta yrityksiinsä vain notkuilemaan. Todellisessa elämässä yritys, jonka palkkalistoilla olevat henkilöt kieltäytyvät suorittamasta yrityksessä tarvittavaa tuottavaa työpanosta, on hyvin pian entinen yritys. Eduskunnassa ja valtion virastoissa virkamiehistön haihatteleva notkuilu ei kuitenkaan haittaa vaan on enemmänkin vaatimus kuin poikkeus. Siksi heidän on tavattoman vaikeaa, ellei mahdotonta, ymmärtää yksityisen puolen nuivuutta.

saint

"Annapas kun autan; tässä lisää köyttä"  -Leso

TheVanishedTerrorist

Quote from: iäti on 21.04.2013, 21:41:52
Quote from: Eino P. Keravalta on 21.04.2013, 20:57:03

En tiedä, mutta tällaiselle sianlihaversiona saattaisi olla kysyntää jo Suomenkin yöelämässä.

(http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTG3_E-kebT8s_yuAQNVqqi5jNiuplq2vDhwgYE2HA2FA-HaKGAaA)
Kauppaa tekevänä tuli liike-idea mieleen millä, ehkä, voisivat naiset suojautua yllätys/puska rakkaudelta. Jos alusvaatteet (vyötärö ym. saumat) ommeltaisiin sian nahasta ja teksti arabiaksi että "näiden valmistuksessa käytetty sikaa, koskeminen haram ja allah käy kimppuun" niin saattaisi välttyä vääräuskoisena moiselta kauheudelta.
Voisihan tietysti alkaa myös markkinoimaan vartalovoiteita jonka valmistukseen ainesosana on käytetty sian rasvaa...
Näkyy olevan fatwaakin aiheesta...
http://www.islamweb.net/emainpage/index.php?page=showfatwa&Option=FatwaId&Id=90522

Allaah Knows best ?

TheVanishedTerrorist

Quote from: Malla on 21.04.2013, 21:16:31

Näille on omaa alkoholitonta käsidesiä. Suomalainen firma Ylöjärvellä tekee ja vie myös lähi-itään.

iäti

Quote from: SerialSuicideBomber on 22.04.2013, 05:20:10

Näkyy olevan fatwaakin aiheesta...
http://www.islamweb.net/emainpage/index.php?page=showfatwa&Option=FatwaId&Id=90522

Äh, jos pesemällä saa nollattua tilanteen niin teho ei ehkä ole riittävä. Ehkä samasta syystä suojakeinona ei toimi se 2,5 promillen alkoholipitoisuus millä jotkut yrittävät suojautua.  :roll:

Malla

Quote from: SerialSuicideBomber on 22.04.2013, 05:21:50
Quote from: Malla on 21.04.2013, 21:16:31

Näille on omaa alkoholitonta käsidesiä. Suomalainen firma Ylöjärvellä tekee ja vie myös lähi-itään.

Joo, mutta sen holillisen ja muiden holillisten tuotteiden myyminen esim. apteekissa? Myyjinä on huivipäitä.

Nuïva

Eräs muslimityttö yritti kieltäytyä heijastinliivin käyttämisestä uskonnollisella perusteella, kun olimme menossa liikenteen sekaan töihin. On ihmeellistä miten ihmisyhteiskuntaan kuuluu kaikkina aikoina taikasanoja, joilla asia kuin asia perustellaan ja saadaan tapahtumaan tai ainakin kovasti yritetään.

Vaatetehtailijoille vinkiksi. Neonvihreälle kokovartalosäkille saattaa olla tulevaisuudessa kysyntää kun työvoimapulaa paikataan reservissä olevilla musliminaisilla.

Malla

Quote from: Nuïva on 22.04.2013, 12:09:43
Eräs muslimityttö yritti kieltäytyä heijastinliivin käyttämisestä uskonnollisella perusteella, kun olimme menossa liikenteen sekaan töihin.

Millä perusteella? Eikö se heijastinliivi/huomioliivi pueta muiden vaatteiden päälle vai olenko erehtynyt? (On muuten erinomainen keksintö ja halpa henkivakuutus!)

Ei ole mikään ihme, jos kulttuuri ei kehity, kun koko aika menee sääntöjen kyttäämiseen ja uusien keksimiseen.

Malla

Quote from: Puhdas sielu on 22.04.2013, 12:18:50
Mielenkiintoani herätti työtahti. Moiseen etanamaiseen mopinliikutteluun harva pystyy. Samanlaista tehokkuutta opetetaan suuresti ihailemassani gambialaisessa tarjoilijakoulussa, jonka kasvatti tämä nainen varmaankin on.

Toisessa ääripäässä on lähikaupan aasialainen (ei aavistustakaan, mistä maasta) ripeä kassamies, joka avustaa vanhuksia ja joskus muitakin tavaroiden pakkaamisessa ja on kaikille ystävällinen. Hän on ilmeisesti saanut peruskoulutuksensa maassa, jossa asiakkaiden palvelemista ei pidetä nöyryttävänä turhuutena.

Mursu

Muslimeja ja muita maahanmuuttajia tulisi kuulemman kohdella yksilöinä, ei ryhmiensä edustajina. Miksi he sitten haluavat kaiuttaa kuulumistaan ryhmään tällaisilla pukuvaatimuksilla?

rölli2

yhteenvetona voisi tuumailla, että olisi helpompi niiden jotka uskontonsa tapoja orjallisesti noudattavat, mennä asumaan jonnekin missä nämä tavat ovat arkipäivää. suomeen sitten ne jotka ovat valmiita elämään maan tavalla

TheVanishedTerrorist

Quote from: kirov on 22.04.2013, 11:47:44
Aika jännää muuten, että näissä kulttuureissa ei saa kätellä eikä koskea naista, mutta raiskata saa.  :roll:

Lainaus käyttäjältä: Eino P. Keravalta - tänään kello 02:16:39
[...]
Meitä kusetetaan.

Mutta totuus on kai se että vääräuskoinen on vapaata riistaa...

Oami

Quote from: Mursu on 22.04.2013, 12:42:30
Muslimeja ja muita maahanmuuttajia tulisi kuulemman kohdella yksilöinä, ei ryhmiensä edustajina. Miksi he sitten haluavat kaiuttaa kuulumistaan ryhmään tällaisilla pukuvaatimuksilla?

Idea voisi olla se, että kohdellaan yksilöinä niitä, jotka eivät sitä kuulumistaan kaiuta, ja ryhmänä niitä, jotka kaiuttavat.
Oula "Oami" Lintula — www.oulalintula.fi

crissaegrim

Quote from: Oami on 22.04.2013, 17:47:35
Quote from: Mursu on 22.04.2013, 12:42:30

Idea voisi olla se, että kohdellaan yksilöinä niitä, jotka eivät sitä kuulumistaan kaiuta, ja ryhmänä niitä, jotka kaiuttavat.
Tai sitten se, että kohdellaan kaikkia yksilöinä, uskonnosta ja etnisyydestä riippumatta; ei anneta kenellekään lupaa pukeutua pukukoodin vastaisella tavalla.
In a world of fiction everything is true.