News:

Jos haluat tukea Homma ry:n toimintaa, voit liittyä kannatusjäseneksi maksamalla 30 euroa tilille FI4958001320216863

Main Menu

Homman vaalivalvojaisketju (EU-vaalit)

Started by vapaaherra, 07.06.2009, 14:27:45

Previous topic - Next topic

jr777

Heh, yksin Satu Hassi sai T:reella enemmän äniä kuin persut yhteensä..

Vihreet yli 21 %, selkeästi toiseksi suurin puolue.

pja

Quote from: a__m on 09.06.2009, 14:57:15
Mitä mitä? Joko Tampereelta saadaan ulos mm. Tiina "äänestin vastaanottokeskuksen puolesta" Elovaara, ts. sama tyyppi, joka yritti allekirjoittaneen tuttavaa saada rekrytoitua raportoimaan Soinille tuntemistaan henkilöistä, jotka allekirjoittivat Halla-ahon kannattajakortin?

Huhhuh. Allekirjoittanutkin pelkäsi koko kevään Illmanin puhdistusvankkureita. Onneksi Soinin stasimainen ele ei saanut tukea kentältä, vaikka "Timo ja Tiina" ovatkin kuulemma päivittäisissä puheväleissä keskenään. Samanlainen morsiusneito ja viitankantaja kuin Saarakkala?

Siis mitä muumia? Oliko Kuki-Mätäleen korttitempaus noin iso kyhmy Timon otsassa? Että ihan piti jotain vakoojaverkostoa rakennella?

Täytyy sanoa, että itse tuli vakoojaleikkejä leikittyä ala-asteella. Ja foliohattua sai kiristellä travian pelissä. Mutta että ... joo-o :)

Itse henk koht pidän Muki-Katalan vetoa demokratian ilmentymänä, jos kerran Timo, vaimo jasetoinen eivät suostuneet ottamaan Jussia ehdokkaakseen, syystä tahi toisesta.

Politiikkahan on melko jännää!

Aldaron

Quote from: HaH on 09.06.2009, 11:57:38
Quote from: IDA on 09.06.2009, 11:42:38
Itse ihmettelin aikoja sitten miksi PS ja KD eivät lyö hynttyitä kokonaan yhteen. Suurempi kristillisdemokraattinen puolue traditionaalisessa ja kulttuurisessa, mutta ei niinkään uskonnollisessa, mielessä olisi ihan hyvä juttu.

Kyllä minulle kävisi, vaikka buddhalainen olenkin. Kulttuurikonservatiivinen kristillisdemokratia on pop.
Nimeksi tulisi ehkä Kristillis-sosiaalinen puolue (vrt. Baijerissa toimiva Saksan CDU:n paikallinen vastine CSU). Luonnehtivathan Perussuomalaiset jo nykyisin omaa ideologiaansa arvopohjaltaan kristillis-sosiaaliseksi, vaikkei puolueessa toki mitään uskontopakkoa olekaan.
"Barbaren väljer vapen, du välja må som han,
när vilddjur öppnar gapen, ingen tanke tala kan"
- Pär Lagerkvist

"Men ändå kunde jag inte avstå från att söka mig till det omtöcknade förståndets gemenskap."
- Henrik Tikkanen

Kafir Sikakoira

Quote from: kmruuska on 08.06.2009, 12:10:41

Perinteisesti täällä kyllä syytetään nimenomaan Vihreitä kaikista pahimmaksi "mokutuspuolueeksi". Miten on mahdollista että Vihreät saivat vaalivoiton jos persujen äänet tulivat Vihreiltä? Alhainen äänestysinto ei voi mitenkään selittää sitä että Vihreät sai 33 000 ääntä enemmän kuin edellisissä vaaleissa.

Vihreiden kasvu selittyy sillä, että uusia nuoria idealisteja on tullut äänestysikään sitten edellisten vaalien. Eduskuntavaaleissa heitä tulee olemaan taas entistäkin enemmän.

EL SID

Quote from: Julkkikset on 08.06.2009, 18:51:05
Quote from: EL SID on 08.06.2009, 15:59:18
Quote from: Julkkikset on 08.06.2009, 15:52:20
Quote from: EL SID on 08.06.2009, 15:44:35
Quote from: Julkkikset on 08.06.2009, 15:41:17
Quote from: EL SID on 08.06.2009, 15:35:15
Quote from: Julkkikset on 08.06.2009, 15:31:24
Quote from: EL SID on 08.06.2009, 11:39:03
Quote from: Julkkikset on 08.06.2009, 10:20:06
En mäkään ymmärrä miten tätä pidettään hyvänä tuloksena, vaikka se oli todellisuudessa tappio. RKP on Europarlamentissa tasan yhtä vahva kuin Perussuomalaiset ja Vihreiden kanssa niillä on kolme kertaa enemmän äänivaltaa kuin Perussuomalaisilla. Jos nyt asiaa ihan matemaattisesti tarkastelee, niin tämähän oli maahanmuuttomyönteisten ylivoimainen voitto.

sinulla ei perspektiiviä asioihin. Persujen kannatus on nousussa, maahanmuuttokriittiset ovat saaneet ensimmäisen meppinsä, äänet otettu niiltä puolueilta, jotka ovat mamu-myönteisiä.
Vihreitten kannatus perustuu alhaiseen äänestysintoon, lähes 10% nousu on huima, ja tästä on hyvä jatkaa.

en halua mennä henkilökohtaisuuksiin, mutta taidat olla niitä tyyppejä, jotka haluavat hetimullakeikkitässäjanyt, ymmärtämättä, että ensin pitää tehdä pohjatyö ja muutenkin työtä, eikä kaikki todellakaan tule hetitässäjanyt.

Mä luulen ettei sun kannata alkaa neuvomaan mua yhtään missään. Mun ymmärtämisessä ei ole yhtään mitään vikaa, toisin kuin sun ymmärtämisessä. Asiat pitää hoitaa silloin kun ei ole liian myöhäistä. Tämä vaalitulos oli tappio. Yksi soini ei hyödytä siellä yhtään mitään.

miten et sitten ymmärrä, että tämä oli vain välietappi? Soini itsekin käski jatkossa valmistautua eduskuntavaaleihin.

Joo no onneksi on kohta uusi puolue, joka ajaa AVOIMESTI asiaa, jota maahanmuuttokriittinen kansa kannattaa.

on pakko olla taas ilkeä: miten on yhteistyönne muiden 0.2% maahanmuuttokriittisten puolueiden, kuten SKSn ja vastaavien kanssa? ajattelitteko olla vaaliliitossa?

Kun tarpeeksi populistista ja provosoivaa politiikkaa ajaa, niin uskon suosion nousevan reilusti yli mainitsemasi prosenttiluvun. Nyt Soini on populistisin, mutta laittaa siitä vaan paremmaksi. Enkä itse ole mukana minkään puolueen toiminnassa, joten turhaan yhdistät minua uuden puolueen toimintaan.

kyllähän turun suurin poika, SKSn perustaja, ajaa hyvin populistista ja provosoivaa politiikkaa. kumma vaan, ettei ääniä ropise....
myös seppo lehto on touhunnut vaikka mitä ja missä....

ihmiset eivät ole tyhmiä. timo soinin kaltainen nuivuus riittää monelle ihan hyvin.

Tämä vaalitulos osoittaa selkäesti ainakin sen, että ihmiset juuri ovat tyhmiä. Vaaleissahan riittää se, että saa tyhmimmän kansanosan puolelleen äänestämään. Siksi Tarja Halonenkin on Suomen presidentti, eikä Sauli Niinistö.

onneksi meillä on sinut. kommenttiesi perusteella olet todellinen ajatusten Estonia.

EL SID

Quote from: vonBock on 08.06.2009, 21:03:05
Quote from: Hob on 08.06.2009, 20:50:35
JM-K:n puolueesta en osaa sanoa mitään muuta kuin henkilökohtaisen toiveeni, että asiaa harkittaisiin vielä kerran ja todettaisiin ettei kannata.
Kukaan ei tunnu ottavan sellaista huomioon että jo pelkkä maahanmuuttokriittisen puolueen perustaminen lähettää muille puolueille signaalin paineesta joka on pakko ottaa huomioon politiikkaa tehtäessä. Eihän sen puolueen oma kannatus ole se tärkein vaan Asia jota sillä ajetaan eteenpäin, muiden puolueiden politiikkaan ja ihmisten tietoisuuteen.

niitä maahanmuuttokriittisiä puolueita on jo, kuten mainostamani SKS. jos 0,2% suomen kansan sinivalkoiset eivät saa mitään signaalia aikaan, niin, miten uusi, vastaavan kannatuksen omava tekisi sen?

minulla ja suurimmalle osasta suomalaisia Timo Soini on tarpeeksi nuiva.

reino

Quote from: EL SID on 09.06.2009, 18:50:21
niitä maahanmuuttokriittisiä puolueita on jo, kuten mainostamani SKS. jos 0,2% suomen kansan sinivalkoiset eivät saa mitään signaalia aikaan, niin, miten uusi, vastaavan kannatuksen omava tekisi sen?

Saamalla ehdokkaita läpi eduskuntavaaleissa?

SKS:llehän kävi niin, että koska puolueesta ei valittu ketään kansanedustajaksi vuoden 2007 eduskuntavaaleissa eikä vuoden 2003 eduskuntavaaleissa, se poistettiin puoluerekisteristä.

IDA

Quote from: reino on 09.06.2009, 23:32:09

Saamalla ehdokkaita läpi eduskuntavaaleissa?

SKS:llehän kävi niin, että koska puolueesta ei valittu ketään kansanedustajaksi vuoden 2007 eduskuntavaaleissa eikä vuoden 2003 eduskuntavaaleissa, se poistettiin puoluerekisteristä.

Ja joka tapauksessa kävi miten kävi on puolueen takana aivan erilaiset porukat, kuin SKS:n takana, joten en menisi vertailemaan.

Itse tunnen lähes filosofisen tarkasti yhden PS:n jäsenen :) ja ainakin melko hyvin kolme äänestäjää, jotka allekirjoittivat kortin Halla-ahon kannatusyhdistyksen perustamiseksi. Voin ihan milloin tahansa ilmiantaa Soinille tai Elovaaralle ne kaikki.

Ammadeus

Quote from: vonBock on 08.06.2009, 21:03:05
Quote from: Hob on 08.06.2009, 20:50:35
JM-K:n puolueesta en osaa sanoa mitään muuta kuin henkilökohtaisen toiveeni, että asiaa harkittaisiin vielä kerran ja todettaisiin ettei kannata.
Kukaan ei tunnu ottavan sellaista huomioon että jo pelkkä maahanmuuttokriittisen puolueen perustaminen lähettää muille puolueille signaalin paineesta joka on pakko ottaa huomioon politiikkaa tehtäessä. Eihän sen puolueen oma kannatus ole se tärkein vaan Asia jota sillä ajetaan eteenpäin, muiden puolueiden politiikkaan ja ihmisten tietoisuuteen.

minulla ja suurimmalle osasta suomalaisia Timo Soini on tarpeeksi nuiva.

Timo Soini nuiva? emmä ole huomannu,onks joku muu?

Alkuasukas

Quote from: Ammadeus on 10.06.2009, 17:21:44
Timo Soini nuiva? emmä ole huomannu,onks joku muu?

En ole huomannut. "Soinin poliittiset uroteot" on käsittääkseni kohtuullisen ohut kirjanen...
"Monikulttuurisuus rikastuttaa odottamattomilla tavoilla."

Kaarina Ranne (vihr.)