News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

2013-03-01 Suomen Sisun suurkäräjät (yhdistetty)

Started by Eve, 01.03.2013, 14:21:37

Previous topic - Next topic

Totuus EPT

Quote from: Marko Parkkola on 05.03.2013, 23:30:13
Onko btw paikalle hankittu järjestysmiehiä? Antifantithan pykäävät vastamielenosoituksia takkunetissä, piffissä, facebookissa ja ties missä. Minua oikeasti hieman huolestuttaa se kuinka väkivaltaiseksi tämä mielenosoitus taas yltyykään.

Sinua Marko ja minua +plus muita raavaita miehiä tarvitaan pitämään takkunetin tyhmät kukkakepit aisoissa kiusaamisaikeissaan.
Missä ******i siellä ongelma.

Mika.H

Quote from: Totuus EPT on 06.03.2013, 00:28:48
Onko btw paikalle hankittu järjestysmiehiä? Antifantithan pykäävät vastamielenosoituksia takkunetissä, piffissä, facebookissa ja ties missä. Minua oikeasti hieman huolestuttaa se kuinka väkivaltaiseksi tämä mielenosoitus taas yltyykään.

Sinua Marko ja minua +plus muita raavaita miehiä tarvitaan pitämään takkunetin tyhmät kukkakepit aisoissa kiusaamisaikeissaan.

Mulla olis pari putken pätkää ja kirveitä ja jotain muutakin kättä pidempää. Tuoleja en mukaan ota, mutta muut mahtuis fillarin taakkatelineelle. Koska ja missä nähdään?

ps. tarvitaanko nahkatakki vai kelpaako maastopuku?

;)
Ei niin voi sanoa, avoin shekki. Totta kai ollaan keskusteltu siitä, mitä ne palvelut tulee olla, mutta ei olla annettu mitään hintoja meidän taholtamme siihen, mitä tää pitäisi tai ei saisi maksaa. J.Kuuluvainen, Migri

nuiv-or

Quote from: Tsaimai on 05.03.2013, 16:33:59
"Sain feissarissa kutsun, joka kutsui tällaiseen mielenosoitukseen: "Pitkään hiljaiseloa pitänyt äärioikeistolainen Suomen Sisu haluaa pitää suurkäräjänsä Helsingissä sunnuntaina 10.3. Kutsumme kaikkia rasismin ja Suomen Sisun vastaiseen mielenosoitukseen, joka kokoontuu Rautatientorilla klo 11:30.""

https://www.facebook.com/events/349314031843773/

Itse en pääse katsomaan tuota sivua. "Outoa".

http://www.punkinfinland.net/forum/viewtopic.php?f=2&t=97605

Quote from: Roope on 06.03.2013, 00:16:13
Quote from: Pysäytetään Suomen Sisun rasistit!Koska Suomen Sisun tarkoitus oli toimia sateenvarjojärjestönä, ei sen vanhoista kannanotoista löydy vastausta siihen, miten Suomeen jo saapuneista maahanmuuttajista ja solmituista seka-avioliitoista pitäisi päästä eroon.

On mahdollista, että järjestö on kaivettu naftaliinista koska osa sen aikaisemmista aktivisteista kaipaa ulkoparlamentaarisempaa ja suoraviivaisempaa rasismia Perussuomalaisten edustaman linjan rinnalle.

Mikä tahansa Suomen Sisun suurkäräjien tarkoitus onkaan, emme kaipaa näitä rasisteja Helsinkiin emmekä Suomeen.

Ulkoparlamentaarisuus mainittu + minulla näyttäisi olevan bänni fb-event -sivulle = Dan Koivulaakso taustalla.

QuoteNaama kirjassa jo 117 sanoo osallistuvansa vasta mielenosoitukseen.
(https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/1829_119020071615821_746470292_n.jpg)

IDA

Quote from: Junes Lokka on 06.03.2013, 00:56:02
https://www.facebook.com/events/349314031843773/

Itse en pääse katsomaan tuota sivua. "Outoa".

Pitkään hiljaiseloa pitänyt äärioikeistolainen Suomen Sisu haluaa pitää
suurkäräjänsä Helsingissä sunnuntaina 10.3.

Kutsumme kaikkia rasismin ja Suomen Sisun vastaiseen mielenosoitukseen, joka kokoontuu Rautatientorilla klo 11:30.

Suomen Sisu perustettiin 90-luvulla yhdistämään Suomen hajaantunutta äärioikeistoa. Järjestö pyrkii vastustamaan kansojen "luonnotonta sekoittumista". Vain osa Suomen Sisun jäsenistä on natseja, mutta heitä kaikkia yhdistää jonkinlainen usko rotu-oppeihin. Joko he uskovat nykyisen valtavirtatieteen käsityksen vastaisesti että rotu on biologinen tosiasia joka määrittelee muun muassa älykkyyden, tai sitten he uskovat kulttuurien erojen olevan niin perustavanlaajuisia, että ne estävät kanssakäymisen eri kulttuureista kotoisin olevien ihmisten välillä. Biologisia rasisteja ja kulttuurirasisteja, mutta rasisteja yhtä kaikki.

Viimeisen parin vuoden aikana sisulaiset ovat keskittyneet vaikuttamaan perussuomalaisten riveissä, eikä järjestöllä ole ollut juuri mitään toimintaa. Se on myös poistanut lähes kaiken sisällön sivustoltaan. Muun muassa Jussi Halla-Aho, Juho Eerola ja James Hirvisaari ovat eduskunnassa toimivia Suomen Sisun tukijoita, jotka ovat kansanedustaja-aikanaankin tulleet tunnetuiksi rasistisista ja totalitaristisista lausunnoistaan.

Koska Suomen Sisun tarkoitus oli toimia sateenvarjojärjestönä, ei sen
vanhoista kannanotoista löydy vastausta siihen, miten Suomeen jo
saapuneista maahanmuuttajista ja solmituista seka-avioliitoista pitäisi
päästä eroon.

On mahdollista, että järjestö on kaivettu naftaliinista
koska osa sen aikaisemmista aktivisteista kaipaa ulkoparlamentaarisempaa
ja suoraviivaisempaa rasismia Perussuomalaisten edustaman linjan rinnalle.

Mikä tahansa Suomen Sisun suurkäräjien tarkoitus onkaan, emme kaipaa näitä rasisteja Helsinkiin emmekä Suomeen. Mielenosoituksen tarkoitus on sanoa se suoraan myös Suomen Sisulle.

Mielenosoituksen on järjestänyt spontaani ryhmä antirasisteja, jonka ensisijainen tiedotuskanava on mielenosoituksen facebook-sivu. Jos ryhmäsi tai järjestösi haluaa allekirjoittaa tämän mielenosoituskutsun, kirjoita osoitteeseen [email protected].

Tapahtuman osanottajalista naamakirjassa avataan kaikkien nähtäväksi vuorokauden jälkeen kutsun julkistamisesta.

Pääkaupunkiseudun antirasistit

Ainakin Dan Koivulaakso näyttää häärävän yhdistyksen kokousta estämässä. Myös Ossi Mäntylahti ja Jami Järvinen Kokoomuksesta ehkä osallistuvat.

Ikävä juttu, että Kouvolassa on niin tärkeä tapahtuma sunnuntaina eikä sieltä voi olla pois. Toivottavasti Sisun kokoontumisia järjestetään pian lisää, jotta voi osallistua.
qui non est mecum adversum me est

Totuus EPT

Quote from: Mika.H on 06.03.2013, 00:41:53

Mulla olis pari putken pätkää ja kirveitä ja jotain muutakin kättä pidempää. Tuoleja en mukaan ota, mutta muut mahtuis fillarin taakkatelineelle. Koska ja missä nähdään?

;)
Nahkatakin kanssa taitaa tulla pakkasessa kylmä, tiedä vaikka siellä olisi punaviher tyyppejä rikkomassa hyviä (eläin) nahkatakkeja. Itselläni olisi vanha sa-int mallinen käännettävä talvikuvioinen maastopuku. Pilkkihaalari olisi hyvä + pilkkireppu, jossa on myös pilkkijakkara mukana.  ;)
Missä ******i siellä ongelma.

JaniAlander

No nyt vaikuttaisivat anarkomarkot suunnittelevan huvittavasti mm. Sisun valtaamista, hakeutumalla joukolla jäseniksi. Ja junttaavansa sitten meidän kokouksen. Eipä taida pojilta onnistua.

Marko Parkkola

Hetkinen nyt. En minä ole mikään teleskooppipamppu kädessä heiluva tee-se-itse vasemmistoanarkisti. Minä tarkoitin laillisia järjestyksenvalvojia.

En sitä paitsi kuulu Sisuun, enkä ole muutenkaan noilla main sunnuntaina.

Blanc73

Quote from: JaniAlander on 06.03.2013, 04:42:37
No nyt vaikuttaisivat anarkomarkot suunnittelevan huvittavasti mm. Sisun valtaamista, hakeutumalla joukolla jäseniksi. Ja junttaavansa sitten meidän kokouksen. Eipä taida pojilta onnistua.

Sisun pitäminen poliittisena uhkana kyllä kertoo millä tasolla radikaalin vasemmistopösilöitten paranoia liikkuu. Viime viikolla kilahti postiluukusta Sisun kirje ja taidankin maksaa jäsenmaksun, ei pelkästään sen takia että kannatan Sisun arvoja, vaan myös sen takia että itse alan kyllästymään täydellisesti punamilitanttien öyhöttämiseen. Kuvottavaa roskasakkia.
"Somaleissa on korkeasti koulutettuja runsaasti mm. koneinsinöörejä, Soile Syrjäläinen on huomannut. Heidän todistuksensa on vain jäänyt Somaliaan, hän toteaa."

Erikoislääkäri ja terapeutti Pirkko Brusila: "Muslimeilla seksuaalisuuden käsite on kantasuomalaisia laajempi."

Suvi Karhu

Tulee lähinnä sellainen erittäin suuri epic facepalm -fiilis tästä koko touhusta. Jokin niin suuri, ettei siihen riitä enää kuvatkaan kertomaan.

Tämä "vastamielenosoitusväki" siis on innoissaan, että Suomessa on kokoontumisvapaus ja mielipidevapaus - mutta eivät suo sitä toisille? Kyseessä on Suomen Sisun tylsääkin tylsempi kevätkokous. Yhdistyslaki määrää tiettyjä asioita yhdistyksen toiminnalle ja kevätkokouksen esityslistalla on aaaah, niin kiinnostavia asioita, kuten toimintakertomus ja tilinpäätös. Ihan yleistä yhdistyshöpinää, jokainen tietää nämä asiat jos on jossain yhdistyksessä mukana.

Suomen Sisu salamyhkäinen salaileva järjestö? Niinpä niin. Itse kun tulin keltanokkana ympyröihin mukaan vuoden 2011 alussa, oli ensimmäinen tilaisuus johon osallistuin, Lahtisen Teemun eduskuntavaalien kampanja-avaustilaus. Toinen ikinä oli, oisko jopa ollut 9.2.2011, keskiviikon hommakerho Annankadulla. Tulin ajoissa paikalle ja tietämättäni pelmahdin Suomen Sisun hallituksen, eli käräjien, kokoukseen. En tiennyt yhtään, mikä juttu siinä oli kesken, oikeastaan kukaan ei tiennyt minua ihmisenä millään tavalla, mutta minua ei ajettu pöydästä pois. Heillä olisi ollut täysi oikeus pyytää minua sivummalle, mutta näin ei käynyt. Salamyhkäistä touhua todellakin. Puolisen vuotta tapahtuneen jälkeen vasta ykskaks tajusin, mikä juttu pöydässä oli ollut kesken.

Suomen Sisulaiset, keitä itse tunnen joitain ihmisiä, en niinkään montaa kuin haluaisin, ovat hyvin tiedostavaa väkeä. Moni meistä tykkää matkustella - minäkin. Mekö ollaan ahdaskatseisia rasisteja? Tuskin sitten meistä niin moni reissaisi tuolla toisilla mantereilla ja valtamerien takana. Me tiedostamme kultuurilliset erot - ei se ole rasismia. Me näemme asiat niin, että Suomessa on oma kulttuuri, jota on hyvä ja syytä vaaliakin, sillä kukaan muu maailmassa ei sitä tee. Muualla on muita kulttuureita ja kulttuurien monimuotoisuus on totta, me voimme käydä tutustumassa muihin kultuureihin muissa maissa ja tykätäkin jopa meiningistä.

Haluamme silti pitää kotimaamme Suomen suomalaisena. Kyllä sen eteen kannattaa vähän "suvaitsevaistoa" järkyttää. Minä yritän itse välttää itsestäni sanan "suvaitsevainen" käyttöä. Ymmärrän aika monia eri asioita, en kaikkia, mutta siedän niiden olemassaolon ja hyväksyn, että maailma nyt vain kulkee noin. Silti kaiken maailman höpötyksiä ei tarvitse avosylin ottaa Suomeen vastaan. Suomea tulee miettiä ennenkaikkea valtiona ja valtion ensisijainen tehtävä on palvella omia kansalaisiaan. Tällä hetkellä Suomen valtio ei sitä mielestäni tee ensinkään, rahaa kylvetään saavikaupalla ulkomaille, kun oma kansa kurjistuu. Pelastetaan ensin Suomi suomalaisten verorahoilla ja katsotaan sitten, jos yli jää, mitä voimme maailmalla tehdä. Suomen verorahat eivät riitä maailman pelastamiseen ja se ei ole rasisista niin sanoa.

Uusia jäseniä ei hyväksytä ennen kevätkokousta, vaikka miten olisivat setelit kourassa tulossa hoitamaan jäsenmaksuaan. Mutta edelleen, hyväksymme mielellämme jäseniksi ihmisiä, jotka tunnistaa periaateohjelmastamme osia itsestään ja ajatuksistaan. Jäsenhakemukset ottaa vastaan kirjuri, eli minä; kirjuri(ät)suomensisu.fi
http://suvikarhu.fi
www.facebook.com/karhunkulma

Antti Tulonen

Marko Parkkola

Lähetin nettivinkin asiasta. Muistin, että rikoslaissa on pykälä "kokouksen estäminen" ja pelkkä yrityskin on määrätty rangaistavaksi.

6 § (21.4.1995/578)

Kokouksen estäminen

Joka käyttämällä väkivaltaa tai sillä uhkaamalla oikeudettomasti estää yleisiä asioita varten tarkoitetun kokouksen, kulkueen tai tilaisuuden järjestämisen, on tuomittava kokouksen estämisestä sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.

Yritys on rangaistava.

EDIT: Älä Antti poista tuota kuvakaappausta tuosta. Laitoin kommenttisi linkin nettivinkkiin mukaan, jos tuo FB uhkaus sattuisi vaikka häviämään johonkin.

törö

Kannattaa kumminkin harkita vastahyökkäystä. Jostain Vapaa katto ry:stä olisi vähemmän haittaa jos sitä johtaisivat nuivat.

Antti Tulonen

Quote from: Marko Parkkola on 06.03.2013, 10:44:36
EDIT: Älä Antti poista tuota kuvakaappausta tuosta. Laitoin kommenttisi linkin nettivinkkiin mukaan, jos tuo FB uhkaus sattuisi vaikka häviämään johonkin.

Ei Timon kommentti nyt vielä uhkaus ole, mutta vähän huolestuttava viesti kuitenkin.

Mietin, minne Timo on miettinyt ottavansa asearsenaalia mukaan. Mielenosoitukseenko, joka on Rautatientorilla? Eihän siellä Sisun kokousta järjestetä, vaan reilun kilometrin päässä Kirjan talolla, joten sisulaiset eivät siis liene vaarassa. Tosin saa nähdä, ketkä mieltänsä pahoittavat osoittavat päätyvät häärimään myös Kirjan talolle.

JaniAlander

Kyllähän antifantit meille uskaltavat räyhätä, kun tietävät sisulaisten olevan maltillista ja lakia noudattavaa väkeä. Vaan eipä ole tästä remmistä menemään SVL:n porukan kokouksia sotkemaan. Eivät uskalla. 

coscarnorth

Vapaustaistelija Koivulaakso vaikuttaa määrittelevän termin "vapaus" idolinsa Guevaran tavoin. Ensin ollaan kovaäänisimpiä kiihotustuomioiden apologeettoja, sitten nyyhkytetään kun poliisi estää oman tapahtuman - melko ymmärrettävistä syistäkin - ja nyt ollaan sitten matkalla estämään "kerettiläisten" kokoontumisvapautta. Hieno mies. Kommunistinen käsitys vapaudesta se ei vain koskaan muutu.
"False opinions are like false money, struck first of all by guilty men and thereafter circulated by honest people who perpetuate the crime without knowing what they are doing." -Joseph de Maistre

"Bad laws are the worst sort of tyranny." -Edmund Burke

JaniAlander

Täytyypä myöntää että taidan olla kallistumassa kannabiksen täydellisen vapauttamisen puolelle. Jos ko. tavara olisi täysin vapaata suurin osa noistakin möykkääjistä keskittyisi vetämään himassa pilveä. Eivätkä olisi ihmisten ilmoilla kunnon kansalaisia häiritsemässä.

JT

Jos valtaus onnistuu, he voivat ottaa esiin hyvin öljytyt teleskooppipamppunsa ja mätkiä toisiaan oikein olan takaa.
Kun hollitupalaiset päästää salin puolelle, ne eivät siitä hienostu, vaan muuttavat salin hollituvaksi.
-Kari Suomalainen

Ei ehkä ole liioiteltua sanoa, että turvapaikanhakijat ovat parasta, mitä Suomelle on tapahtunut sataan vuoteen.
- Mirja Niemitalo ("Hyvyyden aalto pyyhkäisi yli Suomen", Kaleva, 2.10.2015)

torakka

Quote from: JaniAlander link=topic=80165.msg12 60099#msg1260099 date=1362563329
Täytyypä myöntää että taidan olla kallistumassa kannabiksen täydellisen vapauttamisen puolelle. Jos ko. tavara olisi täysin vapaata suurin osa noistakin möykkääjistä keskittyisi vetämään himassa pilveä. Eivätkä olisi ihmisten ilmoilla kunnon kansalaisia häiritsemässä.
eiköhän ne muutenkin sitä vedä liikaa kun tarvitsee mieltäänosoittaa sen takia että sisulaiset pitävät kevät kokouksen :facepalm: kaskun eivät osoita mieltä siitä että taloyhtiötkin pitävät kevätkokouksiaan ???

DK-pahoitti varmaan mielensä kun jos ei he saa pitää kokoustaan kotkassa niin ei muutkaan...

ÄITI ÄITI miks noi saa mut minä en :'( :flowerhat:

IDA

Quote from: Suvi Karhu on 06.03.2013, 10:17:56
Kyseessä on Suomen Sisun tylsääkin tylsempi kevätkokous. Yhdistyslaki määrää tiettyjä asioita yhdistyksen toiminnalle ja kevätkokouksen esityslistalla on aaaah, niin kiinnostavia asioita, kuten toimintakertomus ja tilinpäätös. Ihan yleistä yhdistyshöpinää, jokainen tietää nämä asiat jos on jossain yhdistyksessä mukana.

Vasemmistonuoret tuskin pitävät noin tylsiä kokouksia, vaan veikkasin jonkun apurahoilla palkatun toimijan tekevän pöytäkirjat heidän puolestaan, jotta lapsilla olisi aikaa leikkiä vallankumousta. Sinänsä hyvä järjestelyhän tuollainen olisi, sillä sen kautta edes yksi irtisanottu metaliliittolainen voisi saada jotain palkkaa :)

Katselin tuota osallistujalistaa eikä sieltä oikeastaan puutu kuin Klasu.

Pekka Kärkkäinen

Quote from: Mika.H on 06.03.2013, 00:41:53

;)

LOL
Facebookista:
QuoteDan Koivulaakso
Mika H. uhoaa Hommalla...
"Mulla olis pari putken pätkää ja kirveitä ja jotain muutakin kättä pidempää. Tuoleja en mukaan ota, mutta muut mahtuis fillarin taakkatelineelle. Koska ja missä nähdään?"
Tykkää ·  · 57 minuuttia sitten

Seppo Hiironen Eikö näitä uhoajia saa rautoihin.?
48 minuuttia sitten · Tykkää

Jussi Marttila Se vaatisi että ne tekisi joskus jotain oikeasti. Hommalaisethan on kynäniskaversioita jostain SVL-hiihtäjistä.
45 minuuttia sitten · Tykkää · 1

IDA

JaniAlander

Minä ainakin otan taskunpohjalle tavaraa mukaan. Nimittäinkin kameran. Aion ihan kiusallanikin filmiä Koivulaakso-jugendin uljaita sankareita, ja kuvat voi pistää sitten vaikka julkiseen komurekisteriin, esmes. naamakirjaan kaiken kansan ihasteltavaksi.

KultainenVasikka

Harmi kun kävin juuri Helsingissä, ja nyt töitten takia en pääse paikalla.
Suomen sisun toiminta ei oikeastaan kiinnosta pätkääkään, mutta pelkästään Super-Danin ja muitten kommareitten takia haluaisin tulla paikan päälle, jos joku vaikka haluaisi hyökätä minun kimppuun teleskooppipampun kanssa.

Aijon myös maksaa jäsenmaksun sisulle palkkapäivänä, vaikka en jäseneksi pääsiskään. Ihan vaan sinun takia, Dan <3

possu

Takkutyypit riekkuvat. He tietysti kaipaavat huomiota kun saivat sitä liian vähän pienenä. Mutta ei ole meidän asiamme hoivata heitä kuntoon.
Mitä useampi nakki sen parempi soppa.
--Riku Karvakuono

Voileipä ilman voita on kuin kukkaruukku ilman kukkaa.
--possu

I am fond of pigs. Dogs look up to us. Cats look down to us. Pigs treat us as equals.
--Winston S. Churchill

pekkasuomalainen

Vedonlyöntimiehiä paikalla? Kuinka pahasti Suomen Sisu ottaa nekkuun fyysisesti & henkisesti itse tapahtumassa ja sen jälkeisissä mainingeissa? Vai nähdäänkö enemmän poliiseja paikalla värierottelemassa porukkaa toisistaan? Vai lössähtääkö Danin toive väkivaltaisesta yhteenotosta ja sitä seuraavista "...nonii, näittekös äärioikeiston uhka on todellinen" hokemista?

possu

Quote from: pekkasuomalainen on 07.03.2013, 12:41:10Kuinka pahasti Suomen Sisu ottaa nekkuun fyysisesti & henkisesti itse tapahtumassa ja sen jälkeisissä mainingeissa?
Tuskin yhtään. Anarkot vaan keksivät ulkoilmarientoja erikoisista syistä.
Mitä useampi nakki sen parempi soppa.
--Riku Karvakuono

Voileipä ilman voita on kuin kukkaruukku ilman kukkaa.
--possu

I am fond of pigs. Dogs look up to us. Cats look down to us. Pigs treat us as equals.
--Winston S. Churchill

IDA

Quote from: possu on 07.03.2013, 13:11:44
Quote from: pekkasuomalainen on 07.03.2013, 12:41:10Kuinka pahasti Suomen Sisu ottaa nekkuun fyysisesti & henkisesti itse tapahtumassa ja sen jälkeisissä mainingeissa?
Tuskin yhtään. Anarkot vaan keksivät ulkoilmarientoja erikoisista syistä.

Voi pitää lähes varmana, että mikäli jotain väkivaltaisuuksia tapahtuu, niin sekä tekijät, että lietsojat löytyvät tuolta Dan Koivulaakson ja kumppaneiden facebooklistalta. Se ei ole edes laiton henkilörekisteri, vaan siitä voi jokainen vapaasti sitten tsekata väkivaltaan valmiita poliittisia toimijoita.

kaupunki

Jos nyt jättäisitte uhittelun ja vitsailunkin kaikenlaisesta arsenaalista ja tapahtumista anarkomarkoille. Eiköhän pidetä tuo väkivaltatouhu yksipuolisena tästä eteenpäinkin. Ok?

Impivaaran tiikeri

Suomen Sisu pitää suurkäräjiään:

http://www.suomensisu.fi/

ja Takku menee pysäyttämään Suomen Sisun rasistit:

http://takku.net/article.php/20130305213623310

Lie HUSissa syytä kohottaa valmiutta.

normi

Quote from: Impivaaran tiikeri on 07.03.2013, 15:30:09
Suomen Sisu pitää suurkäräjiään:

http://www.suomensisu.fi/

ja Takku menee pysäyttämään Suomen Sisun rasistit:

http://takku.net/article.php/20130305213623310

Lie HUSissa syytä kohottaa valmiutta.

Eikös kataista myöten oltu huollissaan, että pyritään estämään poliittisia vapauksia, kuten jyväskylässä... saas nähdä onko nyt sitten takkulaisten punakaartin mobilisointi oikein vai väärin?
Impossible situations can become possible miracles