News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

Mikä Soinissa ärsyttää?

Started by Obb, 22.02.2013, 21:38:50

Previous topic - Next topic

Mika

Quote from: Uuno Nuivanen on 06.09.2014, 19:45:53
Nyt tarvittaisiin turnauskestävyyttä meiltä persujen äänestäjiltä. Jos koitetaan kerran vielä? Jokainen yhden äänen verran?  ;)

Noin minäkin ajattelin vielä vähän aikaa sitten. Nyt en enää tiedä.  On erittäin epätodennäköistä, että äänestän puoluetta, joka ilmoittaa vastustavansa Nato-jäsenyyttä, joka on yksi seuraavan vaalikauden tärkeimpiä kysymyksiä.  Soinissa ärsyttävät ainakin seuraavat asiat:

rahvaanomaisuus, reteys, lapsellisuus, kusen nouseminen päähän, uskovaisuus, abortin vastustaminen, vasemmistolaisuus,  Nato-vastaisuus,  yli-lihavuus, ruokkoamaton ulkonäkö, Millwall...
"Nigerian poliisi on pidättänyt vuohen epäiltynä autovarkaudesta"

Jaska Pankkaaja

Soini on lihava, ruma, omaa valtakulttuurista poikkeavan uskon- ja moraalikäsityksen. Lisäksi naama on kulunut.

Minua nämä eivät häiritse mutta normiäänestäjää kylläkin.
Those who make peaceful revolution impossible, make violent revolution inevitable. J.F Kennedy

Emo

Quote from: Mika on 07.09.2014, 08:35:35
Quote from: Uuno Nuivanen on 06.09.2014, 19:45:53
Nyt tarvittaisiin turnauskestävyyttä meiltä persujen äänestäjiltä. Jos koitetaan kerran vielä? Jokainen yhden äänen verran?  ;)

Noin minäkin ajattelin vielä vähän aikaa sitten. Nyt en enää tiedä.  On erittäin epätodennäköistä, että äänestän puoluetta, joka ilmoittaa vastustavansa Nato-jäsenyyttä, joka on yksi seuraavan vaalikauden tärkeimpiä kysymyksiä.  Soinissa ärsyttävät ainakin seuraavat asiat:

rahvaanomaisuus, reteys, lapsellisuus, kusen nouseminen päähän, uskovaisuus, abortin vastustaminen, vasemmistolaisuus,  Nato-vastaisuus,  yli-lihavuus, ruokkoamaton ulkonäkö, Millwall...

Eli sinua ärsyttää, koska Soini ei ole tasapäistetty valtavirran muottiin. Selvä.

Ja perussuomalainen puolue = Timo Soini ?  Vain ja ainoastaan Soini?
Siellä ei ole ketään muuta ihmistä?

Sikäli kuin muistan, ei Jussi Halla-ahokaan ole kovin abortin puolesta, ja häntä on moni morkannut rumaksikin ja kaikenlaisilla muillakin sanoilla häntä on nimitelty.
Ärsyttääkö Halla-ahokin sinua?

http://www.halla-aho.com/scripta/lisaantykaa_ja_tayttakaa_toyota_corolla.html

QuotePuhumme tietysti maailmankatsomuksellisista asioista. Itse olen taipuvainen ajattelemaan, että vaikka yksilöt tulevat ja menevät, heidän tekonsa, ajatuksensa, kokemuksensa ja tuntemuksensa eivät katoa vaan kumuloituvat - jos sallitte - ihmiskunnan yhteiseksi kertomukseksi. Jokainen potentiaalinen yksilö, joka jää syntymättä, köyhdyttää tätä kertomusta.

QuoteAina välillä katson lapsiani ja mietin, että jos minä ja rouvani olisimme päättäneet juuri siinä kohdassa olla haluamatta lasta, kyseinen persoona, samoin kuin hänen ajatuksensa, ilmeensä, mieltymyksensä ja omituisuutensa, puuttuisi maailmasta. Minun elämäni olisi erilainen, lasteni ystävien elämä olisi toisenlainen. Ja koska myös ne ihmiset, jotka vaikuttavat maailman menoon laajemmassa mielessä, ovat jonkun lapsia, myös maailma olisi mahdollisesti jossakin vaiheessa toisenlainen.

Suvullisen lisääntymisen ominaisuus on, että mahdollisten tyyppien samoin kuin heistä seuraavien tapahtumien kirjo on rajaton. Kyse on vain siitä, saavatko kyseiset tyypit syntyä, ja päätös siitä kuuluu meille, jotka saimme syntyä.

Lopuksi totean aforistisia sfäärejä tavoitellen, että syntymätönkin lapsi on vain ihminen, ja jokainen ihminen on mieluummin olemassa kuin olematta, olivat olosuhteet millaiset hyvänsä. Kysy vaikka itseltäsi.

Kokoomus on kauniiden ihmisten Nato-ja aborttimyönteinen puolue, äänestä sitä.

Itse tulin siihen herätykseen lukiessani taas pitkästä aikaa uudelleen tuon Scriptan tekstin, että äänestän persuja niin kauan kuin Jussi Halla-aho on noinkin nuiva aborttia kohtaan.

Mika

Emolle tiedoksi:  Persujen kirkkaimmat tähdet (Jussi ja Sampo) ovat Brysselissä, eikä heitä voi äänestää seuraavissa eduskuntavaaleissa.  Et edes sinä.

Emo

Quote from: Mika on 07.09.2014, 09:29:56
Emolle tiedoksi:  Persujen kirkkaimmat tähdet (Jussi ja Sampo) ovat Brysselissä, eikä heitä voi äänestää seuraavissa eduskuntavaaleissa.  Et edes sinä.

Mistä tuon tietää voiko äänestää, muistaakseni Jussi H. sanoi siinä perussuomalaiset-lehden arkistostakin löytyvässä haastattelussa (tai jossain haastattelussa tuossa noin pari-kolme viikkoa sitten), että katsoo tilanteen mukaan että onko ehdolla. Pyydän Halla-aholta anteeksi jos nyt muistan väärin ja tahattomasti levitän väärää tietoa, mutta näin muistelen.

Siinä olet oikeasssa, että minä en Jussia tai Sampoa pysty äänestämään eduskuntavaaleissa johtuen että olen kirjoilla ihan toisessa päässä Suomea kuin missä he ovat ehdokkaina. En voi äänestää Soiniakaan.

Emo

^ Tässäpä se onkin!

http://www.perussuomalaiset.fi/news/halla-aho-ja-terho-tyomiehen-tuumaustunnilla-21-8-klo-1000-suora-lahetys/

Kohdasta 40:00 eteenpäin Jussi Halla-aho puhuu ensi kevään vaaleista ja mahdollisesta ek-vaaliehdokkuudestaan.

Koko tuumaustunti on pelkkää asiaa, kannattaa katsoa koko pläjäys.

Tragedian synty

Minun on vaikea keksiä ketään henkilöä tai mitään asiaa, joka ei minua ärsyttäisi. Soini ei ole poikkeus, eikä Perussuomalainen puolue. Oikeastaan he ärsyttävät minua enemmän kuin muut puoluejohtajat tai puolueet, koska heitä kohtaan minulla on odotuksia ja toiveita, jotka he tuon tuostakin pettävät. Muilta en odota mitään.

Mutta vaikuttaisiko se äänestyspäätökseeni? Minä haluan ennen kaikkea tiukempaa maahanmuuttopolitiikkaa, väljempää EU-politiikkaa, itsekkäämpää ulkopolitiikkaa, konservatiivisempia arvoja ja tiukempaa talouspolitiikkaa. Vaikka Perussuomalaiset ilmoittaisivat, että he eivät koskaan tule menemään hallitukseen, vaan aikovat tuomiopäivään asti mennä oppositiossa siitä, missä aita on matalin, äänestäisin heitä silti (ainakin siihen asti, että parempi kilpailija ilmaantuisi). Miksikö? Koska vaikka tietäisin heidän äänestämisensä olevan turhaa, äänestän kuitenkin ennemmin maahanmuuttokriittistä oppositiopoliitikkoa kuin maahanmuuttomyönteistä hallituspoliitikkoa. En käsitä niitä, jotka haluavat kostaa Perussuomalaisille oppositioon jäämisen äänestämällä vaikka Keskustaa. Heille ilmeisesti hallitukseen pyrkiminen on tärkeämpää kuin maahanmuuttokriittisyys.
Ceterum censeo Russiam esse delendam.

vellihousu

Soinihan on ihan P:stä ja Persut ja persujen äänestäjät voi helposti yleistää junteiksi.
Silti taitaa olla valitettava fakta, ettei muista puolueista ole haastajiksi, jos kokonaisuutta katsoo.

Tästä junttiudesta tuli mieleeni yksi elämäni suurimmista myötähäpeän hetkistä kun matkustin taannoin pohjoisesta junalla etelään.
Ravintolavaunuun ilmestyi lauma suomalaisia duunareita, jotka pienessä kaljapöhnässä alkoi politisoida. Eipä mennyt aikaakaan kun kehuttiin isoon ääneen Halla-ahoa, kiellettiin rasismi itsessä jne.

"kyllä tänne saa mun puolesta kuka vaan tulla, kun vain tulee töitä tekemään"

Junttia on mielestäni isoääninen suorapuheisuus asioista, jotka ovat kuitenkin erittäin monimutkaisia. Pienessä suljetussa piirissä toki voi mölistä mitä haluaa, mutta esim. junan ravintolavaunussa kannattaisi sekä kommarin että porvarin pitää aatteistaan pientä ääntä.
"mielenosoitukset on kommareiden touhuja, kuten taistelut ja yhtenäiset kansat"

Hämeenlinnan Oraakkeli

Soinissa ärsyttää uskonollinen hihulointi, ja huonohko johtaminen esim. panssarivaunu ja hihamerkki kausti.

Phantasticum

Quote from: Micke90 on 07.09.2014, 02:01:28
Soinin hallituskiima näkyy kilometrien päähän.

Niin näkyy, ja siksi kannattaa olla varovainen. Jos vaalien jälkeen ei saakaan sitä, mitä on tilannut eli maahanmuuttokriittisyyttä, eurokriittisyyttä ja EU-kriittisyyttä vai kenties jotain ihan muuta hallituskiiman muodossa. Tämä ei ole perussuomalaisten äänestämistä vastaan eikä puolesta. Halusin vain todeta, että myös äänestäjällä pitäisi olla kuluttajansuoja.

Veikko

Quote from: Phantasticum on 07.09.2014, 18:09:58
Quote from: Micke90 on 07.09.2014, 02:01:28
Soinin hallituskiima näkyy kilometrien päähän.

Niin näkyy, ja siksi kannattaa olla varovainen. Jos vaalien jälkeen ei saakaan sitä, mitä on tilannut eli maahanmuuttokriittisyyttä, eurokriittisyyttä ja EU-kriittisyyttä vai kenties jotain ihan muuta hallituskiiman muodossa. Tämä ei ole perussuomalaisten äänestämistä vastaan eikä puolesta. Halusin vain todeta, että myös äänestäjällä pitäisi olla kuluttajansuoja.

Herranen aika ja profeetan takkuinen parta - Ei! Ehdottomasti ei mitään kuluttajansuojaa äänestäjälle. Ei edes kaukaisena ja teoreettisena ajatuksena.

Äänestäminen tässä marginaalisen demokratian maarginaalisessa kansalaisvaltiossa on niitä harvoja jäljellä olevia vapaan ihmisen oikeuksia käyttää vapaata harkintavaltaansa vapaine vastuineen. Siis mahdollisuus ja oikeus käyttää omaa järkeään ja punnita tekonsa syitä ja seurauksia ihan itse; ilman että on pakko antaa jonkin tahon taluttaa tuon tahon haluamaan maaliin. Vapaus ottaa ihan itse vastuu teostaan ja kantaa myös tekonsa seuraukset. Vapaus ottaa hetkeksi ohjat omiin käsiin.

Valitettavasti kaikki - tai edes suurin osa - äänestäjistä ei tätä tajua, joten he äänestävät sen mukaan miten heitä on "hyvänsuovasti" ohjeistettu. Mutta sekin on yksi vapauden riskejä.
"Tiedän varmasti, että sinä, oi Eurooppa, tulet tuhotuksi." - Mohammed Bouyeri, Theo van Goghin murhaaja

"Van Goghin murhan jälkeen kukaan ei ole uskaltanut ilmaista itseänsä yhtä vapaasti kuin ennen." - Theo van Goghin ystävä.

"Taas tänäänkin opin jotain uutta. Vain idiootit EIVÄT lue hommaa." - Kirjoitti: tos

Pikkuvaimo

Hän ei puhu valtiomiehen tavoin (kuten vaikkapa Sauli Niinistö), ei ole mikään taitava diplomaattinen neuvottelija, vetoaa retoriikallaan vain pieneen osaan äänestäjiään eikä välitä muista, ei löydy nöyryyttä nimeksikään. Syyttelee toisia ikävään sävyyn. Syytelläkin voisi rakentavasti. Pakkoko on näykkiä kuin vihainen piski?

Ja se ploki. Ärsyttää että pitää lukea ploki eikä blogi. Ja ne lyhyet lauseet. Ei. Kertakaikkiaan. En myöskään tykkää siitä kuvasta, joka kyseisen plokin tunnuksessa on. Soo-soo tuhmat lapset. Teksti voisi olla ADHD-aikuisen kirjoittamaa, niin lyhyttä, pätkittyä, tiivistettyä, silti rönsyilevää ja jotenkin törmäilevää kirjoittelu on. Kirjoitusvirheetkin nyppivät rankasti tällaista Laudatur-ylioppilasta *köh krhöm*

Siis koko Soinin imago on minulle aivan, kaikkiaan ja täydellisesti kokonaan väärä. Heitän miestä männynkävyllä, rajumpaan en uskalla. Äiti kun kasvatti hyvähköihin tapoihin.

Voisin sentään jostakin ehkä kiitelläkin, mutta ei ole ketjun aihe.
Minulla on vaikeasti ymmärrettävä ja kohtalaisen huono huumorintaju.

Nanfung

QuoteJa se ploki. Ärsyttää että pitää lukea ploki eikä blogi.

Jos ploki ärsyttää, niin silloin kannattaa lukea pylpyrä?
Suomen kielen sanoissa on pasaatituulen lempeää voimaa ja laulettuna se soi, kuin parhaiten viritetty Stradivarius.

Mika

Quote from: Pikkuvaimo on 07.09.2014, 22:30:53
Ja se ploki. Ärsyttää että pitää lukea ploki eikä blogi. Ja ne lyhyet lauseet. Ei. Kertakaikkiaan. En myöskään tykkää siitä kuvasta, joka kyseisen plokin tunnuksessa on. Soo-soo tuhmat lapset. Teksti voisi olla ADHD-aikuisen kirjoittamaa, niin lyhyttä, pätkittyä, tiivistettyä, silti rönsyilevää ja jotenkin törmäilevää kirjoittelu on. Kirjoitusvirheetkin nyppivät rankasti tällaista Laudatur-ylioppilasta *köh krhöm*

Soini tunnetusti aliarvioi puolueensa äänestäjiä, joten kaikki tuo saattaa olla harkittua. Yksinkertaisen on helpompi lukea, kun lauseet eivät ole pitkiä ja monimutkaisia. Ja kirjoitusvirheet vahvistavat kuvaa, että kirjoittaja on lukijoidensa kanssa samalla tasolla, eikä mikään 'kravattiherra'.

Pikkuvaimo

Quote from: Nanfung on 08.09.2014, 00:25:15
QuoteJa se ploki. Ärsyttää että pitää lukea ploki eikä blogi.

Jos ploki ärsyttää, niin silloin kannattaa lukea pylpyrä?

Siis en lue sitä plokia, vaan minua ärsyttää, että blogin nimenä pitää olla 'ploki'. Se on minusta sitä samaa imagohaittaa, mihin Soini minun suhteeni syyllistyy koko ajan. Soini ei kuulosta Niinistöltä. Soini ei ole niinistö. Harmi.

Mikä pylpyrä? Mistä sitä luen? Pitääkö ploki lukea pylpyräksi? :D
Minulla on vaikeasti ymmärrettävä ja kohtalaisen huono huumorintaju.

ihminen

Soinissa ärsyttää se että hänen tiiminsä on ainut, siis ainut jolla on jotain mahdollisuuksia päästä siihen asemaan tässä maassa jossa voidaan tehdä oikeita muutoksia suomen poliittiseen päätöksentekoon jo lähitulevaisuudessa. Se mikä on todella ärsyttävää on se että joukkueesta osa on vanhoillisia ja eivät omaa täysin samoja mielipiteitä kuin minulla, eivätkä he ole mainosmaisen kauniita menestyjiä niinkuin minäkään en ole. Toinen osa onkin sitten timanttisen tiukkaa joukkuetta ja varustettu terävillä mielipiteillä, mutta se Soini  :facepalm:

Ärsyttää että olisi promillen mahdollisuus äänestämällä saada parempaa EU- ja maahanmuuttopolitiikkaa, nato kantakin ärsyttää, siitä pitäisi kuulemma järjestää selvitys eduista ja haitoista kun voitaisiin vain sännätä suoraan sisään.

Soinilla on omat heikkoutensa ja monia huonojakin mielipiteitä, en vain keksi mitä puoluetta kuin "Soinipuoluetta" voisi vaihtoehtoisesti äänestää, ehkä pitäisi olla äänestämättä. Silloin ei tosin ole oikeuttaa valittaa tehdyistä päätöksistä kun ei itse yrittänyt edes pienintä tekoa asioiden muuttamiseksi.

Siitä täytyy antaa Soinille pisteet että on antanut mamukriittisille mahdollisuuden päästä mukaan poliittisen vaikuttamiseen PS:n kautta ja saada näkyvyyttä asialleen. Tällä näkyvyydellä on pystytty kumoamaan paljon niitä ennakkoluuloja joita vasemmistolaisesti virittynyt media on tähän maahan kylvänyt.

dothefake

Ärsyttää, kun hän näyttää kottaraispöntöltä.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Ernst

Quote from: dothefake on 08.09.2014, 10:14:00
Ärsyttää, kun hän näyttää kottaraispöntöltä.

Tuijottelee...
Det humana saknas helt hos Sannfinländarna.
Ihmisyys puuttuu kokonaan perussuomalaisilta.
-Anna-Maja Henriksson (r.)

nahkhiirmees

Quote from: Tragedian synty on 07.09.2014, 10:12:49
Minun on vaikea keksiä ketään henkilöä tai mitään asiaa, joka ei minua ärsyttäisi. Soini ei ole poikkeus, eikä Perussuomalainen puolue. Oikeastaan he ärsyttävät minua enemmän kuin muut puoluejohtajat tai puolueet, koska heitä kohtaan minulla on odotuksia ja toiveita, jotka he tuon tuostakin pettävät. Muilta en odota mitään.
Juurikin näin. Soini ei ole ollenkaan edustuskelpoinen vaan tunkkaisen vanhoillinen uskovainen, joka on nykyisellään puolueelle rasite. Hallitukseen ei ole asiaa pelleilyllä. Ja on turha odottaa yli 50 % äänisaalista. Kannatus pikemminkin laskee ennen seuraavia eduskuntavaaleja. Tämä kaikki on valitettavaa koska mitään muutakaan vaihtoehtoa ei puolueissa ole, ainakaan minulle.
Tähän Suomen pähkähulluun meininkiin toivoisin pikaisesti jotain tolkkua. On aivan epätodellinen fiilis kun lukee, mihin kaikkeen Suomi on nokkansa - ja rahansa - pistänyt ja mitä kaikkea järjetöntä se koko ajan tekee. Olen odottanut että Persut vihdoin puolustaisivat Suomea, nimenomaan hallituksesta käsin. Mutta Soinin johdolla taitavat myydä periaatteensa. Pahoin pelkään, että suostuvat jopa RKP:n kanssa 'kauppoihin'.
Surkeimmillaan Soini oli eräässä TV-haastattelussa, jossa koko ajan vetosi vain 'voimassaolevaan lainsäädäntöön' kun kysyttiin mm. homojen oikeudesta avioliittoon. Se oli pohjanoteeraus...
Tasaveroiset kansalaisoikeudet eivät ole mikään omantunnon kysymys.

There is no Ought from Is (D. Hume)

isomaha

Olen itse PS jäsen ja kyllähän se Soini välillä ärsyttää, varmaan täälläkin jo mainittu mutta kerrotaan silti :

-Liian lempeä suhtautuminen maahanmuuttoon
-Hommaforum kirjoittajien nimittely "propellipäiksi" tai "foliohattujengiksi"
-Uhkailu Halla-ahon erottamisella puolueesta
-Kannan ottaminen johonkin väitetyyn internet loukkaantumiseen ilman että tuntee taustoja tai ottaa selvää asiasta, yleensä pahoittelee tai irtisanoutuu, onneksi on tajunnut vähentää tätä
-Rasistileiman pelkääminen
-Erkkomedian (HS) nuoleskelu
-Äänestäjien mielipiteiden väheksyminen joissain asioissa

Tämän sanottuani on Soini toki onnistunutkin monissa asioissa ja usein TV väittelyissä pieksee vastustajat maan rakoon ja antaa toimittajille samalla mitalla takaisin.
Uskonnollisuus ei minua häiritse, uskokoon kukin mihin haluaa, itse erosin kirkosta yli 10v sitten.
Soini erottuu positiivisesti että siinä että hän ei palvo homoja kuten muut puoluejohtajat jotka joka käänteessä hehkuttavat edellisen postaajan ihannoimaa homojen perversio avioliittolakia. Homot homoilkoon kotonaan, ei haitta minua, mutta tarviiko sitä homouttaan tunkea jokaisen naamalle kuten nahkhiirmees tyypin mielestä.

Apostrofi

Eipä ole vieläkään tullut esiin mitään, joka Soinissa ärsyttäisi. Hän on puolueen peruskivi, jota ilman puolue nopeasti kuihtuisi takaisin pienpuolueeksi 5-6% kannatuksella.

nahkhiirmees

Quote from: isomaha on 08.09.2014, 11:56:55
homoilkoon kotonaan, ei haittaa minua, mutta tarviiko sitä homouttaan tunkea jokaisen naamalle kuten nahkhiirmees tyypin mielestä.
Kansalaisoikeuksien vaatiminen myös homoille ei ole homouden tunkemista kaikkien naamalle. Se, että homot saavat täydet kansalaisoikeudet myös avioliittolaissa, ei ole keneltäkään pois. Heterot saavat senkin jälkeen mennä naimisiin keskenään. Ehkä olet edelleen myös sitä mieltä, että Kela maksakoon jatkossakin tietyt etuudet vain miehen tilille, t.s. naiset eivät niitä saa omalle tililleen. Näin osoitetaan naisille heidän todellinen paikkansa. Tämähän on juuri sitä viranomaisen suoraselkäistä toimintaa, ettei juosta kaiken maailman muotivirtausten perässä. Homot pysykööt siellä kaapeissaan, että normaalit ihmiset saavat olla rauhassa !
Kielteisen kannan perustelu tyyliin "avioliitto on miehen ja naisen välinen asia" on samaa tasoa kuin lause "ruotsin kielen pakollisuus seuraa perustuslaista" tai "kaikki autot ovat sinisiä".
Soini sentään perusteli vieläkin järeämmin: "se on voimassaoleva lainsäädäntö !" Niin ja tietysti homoille myönnetyt oikeudet rapauttaisivat, tai peräti romuttaisivat koko avioliittoinstituution...

Aikanaan eduskunnassa perusteltiin kielteistä kantaa uuteen sukunimilakiin mm. niinkin vankalla argumentilla kuin että "se vaikeuttaa kohtuuttomasti sukututkimusta". Myöhemmin perusteltiin kiristynyttä hautaustoimilakia sillä, että tuhkan ripottelu muualle kuin hautausmaille vaarantaa terveyden.
Jäljet johtavat tässäkin sylttytehtaaseen.

There is no Ought from Is (D. Hume)

Miniluv

"If you're running in fear of your own voters, there is nothing America can do for you".  JD Vance

Eikö ryssä kuole netissä länkyttämällä? Vielä ehtii värväytyä!  https://ildu.com.ua/

Kulttuurirealisti

Quote from: Pikkuvaimo on 07.09.2014, 22:30:53Syyttelee toisia ikävään sävyyn. Syytelläkin voisi rakentavasti.
...
Ja se ploki. Ärsyttää että pitää lukea ploki eikä blogi. Ja ne lyhyet lauseet. Ei. Kertakaikkiaan... Teksti voisi olla ADHD-aikuisen kirjoittamaa, niin lyhyttä, pätkittyä, tiivistettyä, silti rönsyilevää ja jotenkin törmäilevää kirjoittelu on. Kirjoitusvirheetkin nyppivät...

En ole lukenut Soinin ennen EU-vaaleja kirjoittamaa kirjaa, mutta silti ärsyttää, että Soini ilmeisesti mollasi ja syytteli puoluekavereitaan siinä. Mitä tolkkua oli tehdä niin? Hakiko hän sillä jotain käänteistä uskottavuutta, "ollaan rehellisiä!", vai halusiko vain pönkittää omaa  johtajuuttaan?

Sekin ärsyttää, että lähestulkoon ainoan äänestettävän puolueen johtajan kirjoitukset aliarvioivat äänestäjäkuntaa. Väitän että voi olla "elämänmakuinen" ja silti kirjoittaa ihan kunnon lauseita.
"Ovela tapa pitää ihmiset passiivisina ja kuuliaisina on rajoittaa tiukasti hyväksyttävien mielipiteiden kirjoa, mutta sallia hyvin vilkas keskustelu sen kirjon sisällä. ... tämä antaa ihmisille tunteen, että ajattelu on vapaata." - Chomsky

latrom

Quote from: nahkhiirmees on 08.09.2014, 12:41:36
Quote from: isomaha on 08.09.2014, 11:56:55
homoilkoon kotonaan, ei haittaa minua, mutta tarviiko sitä homouttaan tunkea jokaisen naamalle kuten nahkhiirmees tyypin mielestä.
Kansalaisoikeuksien vaatiminen myös homoille ei ole homouden tunkemista kaikkien naamalle. Se, että homot saavat täydet kansalaisoikeudet myös avioliittolaissa, ei ole keneltäkään pois. Heterot saavat senkin jälkeen mennä naimisiin keskenään

Homoilla, kuten kaikilla muillakin on oikeus mennä naimisiin vastakkaista sukupuolta olevan ihmisen kanssa (pienin rajoituksin). Homo ei ole mikään neekeri, vaan homoilu on valinta toisin, kuin ihonväri. Jos avioliittoa ajateltaisiin brändinä, niin totta kai brändin laajentaminen muuttaa sen arvoa.

nollatoleranssi

Quote from: Mika on 08.09.2014, 04:21:03
Quote from: Pikkuvaimo on 07.09.2014, 22:30:53

Soini tunnetusti aliarvioi puolueensa äänestäjiä, joten kaikki tuo saattaa olla harkittua. Yksinkertaisen on helpompi lukea, kun lauseet eivät ole pitkiä ja monimutkaisia. Ja kirjoitusvirheet vahvistavat kuvaa, että kirjoittaja on lukijoidensa kanssa samalla tasolla, eikä mikään 'kravattiherra'.

Kaikkihan tuo on ollut laskelmoitua alusta asti, mutta sitä ehkä ajatteli aikaisemmin sen olevan ns. tyylikeinona, ei tietoisena pilkkaamisena.

Sitten tuli tämä Soinin kirja, siitä kertovat jutut, esiintyminen pressiklubissa jne. "Kansanmies" muuttui varsin nopeasti "kansan (ja oman puolueen edustajien) väheksyjäksi".

Oikeasti jos nämä Soinin puolesta taputtavat ihmiset tietäisivät mitä Soini sisimmässään heistä ajattelee ja näiden ploki-kirjoitusten komppaajista + niistä kenelle nuo "kahden sentin heitot" ("Persut ei myy persettään") on suunnattu, niin voisi nopeasti mieli muuttua Soinia kohtaan.
Kriitikon varjo -blogi
http://kriitikonvarjo.blogspot.fi/

Mika

Quote from: nollatoleranssi on 08.09.2014, 13:35:35
Sitten tuli tämä Soinin kirja, siitä kertovat jutut, esiintyminen pressiklubissa jne. "Kansanmies" muuttui varsin nopeasti "kansan (ja oman puolueen edustajien) väheksyjäksi".

Soini varmaan tajuaa itsekin sisimmässään olevansa pelkkä pelle, ja ihmettelee, että helppoheikkimäinen teatteriesitys kuitenkin uppoaa äänestäjiin ja puolueväkeen.  Ei ihme, jos siinä alkaa muuttua kyyniseksi ja alkaa halveksia kannattajiaan.

Phantasticum

Quote from: Veikko on 07.09.2014, 21:42:11
Quote from: Phantasticum on 07.09.2014, 18:09:58
Halusin vain todeta, että myös äänestäjällä pitäisi olla kuluttajansuoja.

Herranen aika ja profeetan takkuinen parta - Ei! Ehdottomasti ei mitään kuluttajansuojaa äänestäjälle. Ei edes kaukaisena ja teoreettisena ajatuksena.

Tässä oli siis tarkoitus huumorin keinoin kertoa, että minulla on tällä hetkellä suuria vaikeuksia luottaa siihen, että seuraavalla vaalikaudella perussuomalaisia äänestämällä saan vähemmän humanitaarista maahanmuuttoa ja enemmän eurokriittisyyttä. Paljon on kyllä ollut puhetta, äänten kosiskelua ynnä muuta mutta vähän todellisia konkreettisia toimenpide-esityksiä teoista nyt puhumattakaan.

Jos nimittäin sattuisi käymään niin, että perussuomalaiset neuvottelisi seuraavasta hallitusohjelmasta, niin kuinka korkealle se maahanmuuttokriittisyys nousee sittenkään puolueen puheenjohtajan asialistalla, jos ministerinpesti on tästä kiinni ja erilaisia kompromisseja pitää tehdä.

Obb

Soinille tuntuu myös olevan oma pääministerys isompi asia kuin perussuomalaisten meno hallitukseen. Se jos mikä on ärsyttävää.
Soini on ominut kokoomuksen Taru Tujusen  kokoomuslaisen vaalisloganin" aina MINÄ eikä koskaan me".

Cicero

Soinin ulkonäkö on mitä suurimmassa määrin asiakysymys. Se ei sinällään vaikuta hänen pätevyyteensä, vaikka roima ylipaino viestiikin todennäköisesti vähentyneestä työkyvystä ja tarmosta kuin jos hän olisi täysin terve.

Asia on kuitenkin niin, että puoluejohtajan ja pääministeriehdokkaan tulee myös näyttää pääministeriltä - arvokkaalta, vahvalta ja osaavalta. Machiavelli teki aikoinaan huomioita, että ihmiset panevat suuren arvon hallitsijan käytökselle ja ulkoiselle loistolle, ja tämän merkitys korostuu demokratiassa. Imago voi toki perustua loiston sijaan absoluuttisen rehellisyyden tai filosofisen oikeamielisyyden kaltaisiin hyveisiin, kuten antiikin Roomassa ankarasta elämäntavastaan tunnetulla Cato nuoremmalla tai hyveellisyydestään kuuluisalla Marcus Aureliuksella. Lienee sanomattakin selvää, että Soinilla ei ole mitään tällaisia kiistattomia ihailua herättäviä luonteenpiirteitä.

Timo alkaa olla jo vanha ja väsähtänyt, ja se näkyy. Kyseessä on sinällään parannettavissa oleva asia, johon hän ei suhtaudu tarpeeksi suurella vakavuudella - muutenhan hän pyrkisi korjaamaan sen. Täytyy muistaa, että minua ei sinällään kiinnosta pätkän vertaa hänen kohtalonsa muussa mielessä kuin siinä, että PS:n tulee saada mahdollisimman paljon poliittista valtaa, jotta saamme muokattua Suomea haluamaamme suuntaan. Jos PS saavuttaa parempaa menestystä ilman Soinia, niin kaikin mokomin he voisivat syrjäyttää hänet. En myöskään ole erityisen ihastunut hänen taktisiin manöövereihinsä liittyen niin liialliseen konsensushakuisuuteen ja maltillisuuteen kuin oman pesän likaamiseen mustamaalaamalla omia edustajatovereitaan kirjoissa ja puheissa. Toiseksi hänen retoriikkansa ei ole erityisen toimivaa jos emme laske tiettyä kansanosaa, johon todella vetoaa matalamieliset heittelyt. Ei siinä sinänsä mitään pahaa ole enkä todellakaan halveksu yhtäkään ääntä, joka tukee samoja politiikkoja kuin itsekin, mutta uskon jo nykyään Soinin retoriikan karkottavan paljon potentiaalisia äänestäjiä.

Me tarvitsemme vahvaa ja radikaalia puoluetta, joka on imagoltaan sekä tosiasiassa (oikestaan imago kumpuaa aina todellisuudesta, eivät ihmiset ole niin tyhmiä että uskoisivat aivan kaikkea):

- pätevä hallitsemaan Suomea
- ajaa matalampaa verotusta ja pyrkii tekemään kaikkensa luodakseen Suomeen vientiteollisuuden työpaikkoja mm. laskemalla energian hintaa lisäydinvoiman avulla ja eroamalla ainakin eurosta
- pyrkii alentamaan kansan elinkustannuksia mm. rakennuttamalla paljon kohtuuhintaisia asuntoja ja puuttumalla elintarvikekaupan duopolin toimintaan (sehän on toki jo nyt jossain määrin murentumassa Lidlin ansiosta)
- hankkii takaisin valtion tuloautomaatit ja järjettömästi yksityistetyn perusinfran kuten sähköverkot
- ajaa ulkopoliittisesti Suomen etua kaikin keinoin ja täysin poliittisesta korrektiudesta piittaamatta lopettamalla kehitysavun
- uskoo kansallisvaltioon valtion koossapitävänä ja sitä parantavana voimana, joka saa ihmiset tekemään yhteistyötä välillä jopa oman etunsa unohtaen - katsokaa vaikka Japaniin ja heidän ylpeyteensä siisteydestään, järjestyksestään ja luonnonrakkaudestaan
- ajaa tiukkaa oikeuslainsäädäntöä ja kriminaalipolitiikkaa, koska se vähentää rikosten määrää ja vastaa kansan oikeustajua (asia on myös filosofisesti perusteltavissa, terkkuja vaan sinne mahdollisesti tätä lukevalle vasemmistoliberaalille maailmanhalaajalle)
- järjestää Suomelle rajavalvonnan ja tiukan maahanmuuttopolitiikan sekä vastustaa monikulttuurisuuden ja massamaahanmuuton kaltaista ideologiaa
- arvostaa ideologisella tasolla klassista kolminaisuutta kodista, uskosta ja isänmaasta. Uskonto voidaan toki nykytilanteessa muotoilla myös muuksi vakaumukseksi. Pääasia on, että puolueella on myös älyllisellä tasolla vetoava maailmankatsomus joka pohjautuu jossain määrin arvokonservatiivisuuden ja traditionalismin yhdistämiseen kansallismielisyyteen sekä voimakkaaseen poliittiseen uudistushaluun yhteiskunnassa.
- pyrkii kaikin keinoin saamaan parlamentaarista valtaa ja toteuttamaan ohjelmaansa. Näihin keinoihin kuuluu myös demokratiasta erottamaton julkisuus ja imago sekä niistä huolehtiminen.

Jne. jne. jne. Kaikenkaikkiaan kyse on Suomen ja sen kansan kokonaisedun ajamisesta. Toki ohjelmaan tulisi keksiä tiiviimpi luettelo iskulauseita ja mainoksia varten, mutta jo pelkästään näillä satunnaisesti luettelemillani kohdilla olisi saavutettavissa suurempi kannatus kuin PS:llä nykyisin on. Epäilen Soinin edes kovinkaan paljon ajattelevan näitä asioita, ei häneltä ole tullut mitään erityisen uudistushaluisia ulostuloja - jopa EU:n suhteen hän on nykyään kovin maltillinen.

Soini voisi tehdä muutakin kuin kalastella ääniä iänikuisilla epäpätevän avustajansa kirjoittamilla vanhentuneilla sutkautuksillaan ja kirjoittaa suhteellisen huonoja kirjoituksia plokiinsa. On tuhat ja yksi asiaa, jotka puoluejohtaja voisi saattaa julkisuuteen pyrkiäkseen luomaan PS:stä kuvan osaavana puolueena, joka pyrkii luomaan Suomesta menestyvän valtion nykyisessä tilanteessa, jossa maat kilpailevat ankarasti keskenään globaalissa taloudessa.