News:

Mikäli foorumi ei jostain syystä vastaa, paras paikka löytää ajantasaista tietoa on Facebookin Hommasivu,
https://www.facebook.com/Hommaforum/
Sivun lukeminen on mahdollista myös ilman FB-tiliä.

Main Menu

2013-02-19 IL:Valtio ulkoisti suomalaisten työt Espanjaan

Started by jopparai, 19.02.2013, 20:43:02

Previous topic - Next topic

Vasarahammer

Tämä tapaus kertoo EU:n lisäksi myös julkiselle hallinnolle tyypillisestä osaoptimoinnista. Veronmaksajalle koituu Espanjaan siirrosta todennäköisesti enemmän kustannuksia, kuin mitä Trafi "säästää" halvelmmalla työn hinnalla. On epätodennäköistä, että Sodankylässä puhelinneuvontaa tekeville löytyisi nopeasti uutta työtä, joten he jäävät luultavasti veronmaksajien elätettäviksi.

Tapauksesta voi myös päätellä, miksi työn ulkoistamisella ja kilpailutuksella ei julkishallinnossa oikeasti säästetä mitään.

On hölmöläisten hommaa leikata peittoa yhdestä päästä ja jatkaa sitä toisesta.



"The trouble with our liberal friends is not that they're ignorant; it's just that they know so much that isn't so." -Ronald Reagan

nuiv-or

Miksi Trafilla pitää olla puhelinneuvonta ja kuka sinne soittelee?

1. Postissa tulee lasku autoverosta
2. ??
3. Maksat sen.

Mihin Trafia edes tarvitaan, eikö sen autoveron voisi maksaa suoraan verottajalle?

Kaptah

Quote from: Junes Lokka on 20.02.2013, 15:05:19
Miksi Trafilla pitää olla puhelinneuvonta ja kuka sinne soittelee?

1. Postissa tulee lasku autoverosta
2. ??
3. Maksat sen.

Mihin Trafia edes tarvitaan, eikö sen autoveron voisi maksaa suoraan verottajalle?

Trafi tekee hieman muutakin kuin kerää autoveroa, kuten nokkelimmat meistä varmasti tiesivätkin. En kiistä etteikö osa noista haiskahda hiukan yleiskivalta verorahojen polttelulta, mutta kyllä se nyt aika paljon tekee myös ihan oikeasti tarpeellistakin työtä kuin myhäilee ja katselee kuinka veroeurot kolahtelevat kirstuun.

Quote from: Trafin nettisivut
Trafi kehittää liikennejärjestelmän turvallisuutta, edistää liikenteen ympäristöystävällisyyttä ja vastaa liikennejärjestelmään liittyvistä viranomaistehtävistä.

Trafi
Antaa tarvittavia lupia, hyväksyntöjä ja muita päätöksiä sekä toimialaa koskevia oikeussääntöjä.
Vastaa tutkintojen järjestämisestä, toimialan verotus- ja rekisteröintitehtävistä sekä luotettavista tietopalveluista.
Valvoo liikennemarkkinoihin liittyviä tehtäviä sekä liikennejärjestelmää koskevien sääntöjen ja määräysten noudattamista.
Osallistuu kansainväliseen yhteistyöhön.
Huolehtii liikennejärjestelmän toimivuudesta myös poikkeusoloissa ja normaaliolojen häiriötilanteissa.
Luo edellytyksiä älyliikenteen innovatiiviseen kehittämiseen.
Jakaa tietoa kansalaisille liikkumisen valinnoista.
"Krimillä nähdyt joukot olivat paikallisia itsepuolustusjoukkoja. Kuka tahansa voi ostaa univormuja kaupasta."
- V. Putin 4.3.2014

"Viimeaikaiset tapahtumat Krimin niemimaalla osoittivat sotilasvoimiemme uudet laadulliset kyvyt ja henkilökunnan korkean moraalin."
- V. Putin 28.3.2014

BeerBelly

Yksi laki vaatii, että suomalainen maksaa veronsa Suomen valtiolle ja asuinkunnalleen. Toinen laki vaatii, että kyseiset verovarat lähetetään ulkomaille.

Miksen minä voi suoraan maksaa verojani siihen valtioon mihin haluan, kyseisen valtion veroasteella? Minäkin haluan ryhtyä Mehiläiseksi!
Unkari FTW

Kimmo Pirkkala

Ei semmoista organisaatiota olekaan, joka ei keksisi perustella oman olemassaolonsa niin, että kertakaikkiaan kukaan ei ilman pärjäisi.

Ari-Lee

"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

Ari-Lee

Quote"Pääministeri Jyrki Katainen korosti Ylen pääministerin haastattelutunnilla, että hallituksen tulevissa ratkaisuissa päällimmäisenä on kaikilla oltava työpaikkojen ja kasvun luominen. Riitelemällä ja päätöksiä väistelemällä niitä ei synny." http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013021716685559_uu.shtml
"Meidän on kaikki, jos meidän on työ:
Nälkälän rahvas, äl' aarteitas' myö!" - Ilmari Kianto 🇫🇮

"Miksi kaikessa keskusteluissa on etsitty kaikki mahdolliset ongelmat heti kättelyssä? "- J.Sipilä
"Kimppuuni käytiin nyrkein – "Kyllä lyötiin ihan kunnolla" - J.Sipilä

raato

Quote from: Kaptah on 20.02.2013, 15:18:10
Trafi tekee hieman muutakin kuin kerää autoveroa, kuten nokkelimmat meistä varmasti tiesivätkin. En kiistä etteikö osa noista haiskahda hiukan yleiskivalta verorahojen polttelulta, mutta kyllä se nyt aika paljon tekee myös ihan oikeasti tarpeellistakin työtä kuin myhäilee ja katselee kuinka veroeurot kolahtelevat kirstuun.

Quote from: Trafin nettisivut
Trafi kehittää liikennejärjestelmän turvallisuutta, edistää liikenteen ympäristöystävällisyyttä ja vastaa liikennejärjestelmään liittyvistä viranomaistehtävistä.

Trafi
Antaa tarvittavia lupia, hyväksyntöjä ja muita päätöksiä sekä toimialaa koskevia oikeussääntöjä.
Vastaa tutkintojen järjestämisestä, toimialan verotus- ja rekisteröintitehtävistä sekä luotettavista tietopalveluista.
Valvoo liikennemarkkinoihin liittyviä tehtäviä sekä liikennejärjestelmää koskevien sääntöjen ja määräysten noudattamista.
Osallistuu kansainväliseen yhteistyöhön.
Huolehtii liikennejärjestelmän toimivuudesta myös poikkeusoloissa ja normaaliolojen häiriötilanteissa.
Luo edellytyksiä älyliikenteen innovatiiviseen kehittämiseen.
Jakaa tietoa kansalaisille liikkumisen valinnoista.

Trafin puhelinpalvelu ei taas toteuta näistä edellämainituista mitään, jos ei nyt kansainvälistä yhteistyötä tässä tapauksessa lasketa.

Lähinnä siellä kait kerrotaan paljonko sattuu olemaan veroja rästissä tai mistähän sitä sais uuden rekisteriotteen kun edelliset on hukkuneet. Päätökset tekee kuitenkin Suomessa virkamiehet.

Veikkaan että http://www.trafi.fi/tietoa_trafista/organisaatio löytyvän 23 henkilön hommat voitaisiin ulkoistaa hyvinkin Epsanjansuomalaisen puhelinneuvojan palkkatasolle, ilman että trafi juuri enempää onnistuisi hölmöilemään, vai joko joskus hämärällä 90-luvulla aloitettu tietojärjestelmämuutos on saatu päätökseen?

femacco

Quote from: Micke90 on 19.02.2013, 21:57:47
Quote from: Sanna Onkamo on 19.02.2013, 21:28:10
Quote from: Micke90 on 19.02.2013, 21:12:38
Mikäs ongelma tuo nyt on? Pääasia, että työllistävät suomalaisia.

Lappilaisia jää työttömiksi. Se on se ongelma. Eivät ne Espanjan työntekijätkään verojaan Suomeen kanna. Lusikkana sopassa on vielä vuokrafirma Argenta, jonka Espanjan työsoppareissa on ennenkin ilmennyt ongelmia. Siihen päälle saadaan vielä työvoima halvemmalla mikä ei ole mikään laatutakuu.

Sano sinä nyt mikä tässä ei kuse.

Espanjan elinkustannukset ovat merkittävästi Suomea alhaisemmat. Sitä paitsi, suomalaisten tulisi tuntea solidaarisuutta kaikkia meikäläisiä kohtaan, asuivat he missäpäin maapalloa hyvänsä. Suomen verotuksella ei jatkossakaan kannata tehdä täällä töitä. Espanjassa asuvat meikäläiset saavat töitä suomalaisesta firmasta. Olen iloinen heidän puolestaan.

Tunnen solidaarisuutta vaikka Uzbekistanissa asuvia suomalaisia kohtaan. He ovat kuitenkin valinneet jättää kotimaansa eivätkä veronkannon muodossa hyödytä kotimaan pystyssä pysymistä. Tietysti ymmärrän heidän mielipiteensä hyvin, sillä tästä maasta on tullut muutamassa vuodessa sellainen, jolle en keksi tarpeeksi kuvaavaa nimeä ja joka saa minut joka helvetin päivä raivon valtaan. Mustan sieluni sisältä nousee viha vääryyttä ja omien juurien menettämistä kohtaan.

Jäädäkö katsomaan vai lähteäkö, siinä se pulma. Meinaan kyllä jäädä, sillä olen masokisti ja luultavasti nauttisin vaikka Ulkoministeriön tantta sitoisi tuoliin ja näyttäisi rekonstruktion Ruandan joukkotuhosta oikeauskoisen polttaessa häpykarvojani sytkärillä.

dothefake

Sannaa ei voi ainakaan syyttää hävyttömyydestä.
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Micke90

Quote from: Sanna Onkamo on 23.02.2013, 10:03:41

Tunnen solidaarisuutta vaikka Uzbekistanissa asuvia suomalaisia kohtaan. He ovat kuitenkin valinneet jättää kotimaansa eivätkä veronkannon muodossa hyödytä kotimaan pystyssä pysymistä. Tietysti ymmärrän heidän mielipiteensä hyvin, sillä tästä maasta on tullut muutamassa vuodessa sellainen, jolle en keksi tarpeeksi kuvaavaa nimeä ja joka saa minut joka helvetin päivä raivon valtaan. Mustan sieluni sisältä nousee viha vääryyttä ja omien juurien menettämistä kohtaan.

Jäädäkö katsomaan vai lähteäkö, siinä se pulma. Meinaan kyllä jäädä, sillä olen masokisti ja luultavasti nauttisin vaikka Ulkoministeriön tantta sitoisi tuoliin ja näyttäisi rekonstruktion Ruandan joukkotuhosta oikeauskoisen polttaessa häpykarvojani sytkärillä.

Hah hah!  ;D Juuri näin. Moni varmaankin tulevaisuudessa jättää Suomen juuri siksi, että tästä on tulossa monikulttuurinen persläpi, joka kaataa kaikki rahansa muihin maihin sekä kaiken kukkuraksi vielä ottaa tänne muista maista ihmisiä elämään meidän kustannuksellamme.

Olavi Mäenpää kuvailee osuvasti Suomen pakolaispolitiikkaa.

jopparai

QuoteMikko Alatalo vaatii ministeriltä selitystä "Miten voi olla mahdollista?"
Lauantai 23.2.2013 klo 13.33
Eduskunnan liikenne- ja viestintävaliokunnan keskustalaiset jäsenet vaativat liikenneministeri Merja Kyllöseltä (vas.) selitystä Trafi-jupakassa.

Valtio ulkoisti suomalaisten työt Espanjaan - "Palkat merkittävästi halvempia kuin Suomessa"

Liikenteen turvallisuusviraston Ylijohtaja Olli Lindroos kertoi lauantain Turun Sanomissa että Trafin kohuttu puhelinpalvelujen ulkoistus Espanjaan oli asianosaisilla tiedossa alusta lähtien. Lindroosin mukaan ulkoistamisen mahdollisuudesta tiedettiin jo kun tarjousta pyydettiin.

Lindroosin kommentit tekee kiusalliseksi se, että torstaina eduskunnan kyselytunnilla liikenneministeri (vas.) Merja Kyllönen sanoi että tietoa ulkoistamisen mahdollisuudessta ei ministerillä saati Trafissa ollut.

- Valitettavasti emme ministeriössä, emmekä myöskään Trafissa olleet hereillä, että olisimme osanneet varautua tällaiseen ratkaisumalliin, Kyllönen pahoitteli torstaina.

Oppositiopuolue keskustan kansanedustajat lähettivät lauantaina viestintäsihteerinsä välityksellä tiedotteen, jossa vaativat ministeriltä selitystä asiasta. Tiedotteen olivat allekirjoittaneet Mikko Alatalo, Ari Torniainen ja Mirja Vehkaperä.

- Miten on mahdollista, että saman hallinnonalan ministeri ja viraston ylijohtaja puhuvat jälleen keskenään täysin päinvastaisia asioita julkisuuteen? tiedotteessa kysytään.

Kolmikko vaatii ministeriä selittämään asian eduskunnalle.

- Trafin tapaus laittaa kysymään johtamisen ja tiedonkulun perään liikenne- ja viestintäministeriön hallinnonalalla.

- Ministerin on selvitettävä Trafin puhelinpalvelujen ulkoistaminen yksityiskohtaisesti eduskunnalle ja kerrottava samalla, miten yhteistyö ministeriön ja Trafin välillä käytännössä eteni.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013022316711107_uu.shtml
Killing folk is easy, being politically correct is pain in the arse.(Achmed, the dead terrorist)
http://www.youtube.com/watch?v=3L8fIrWnXRA

JoKaGO

Quote from: jopparai on 23.02.2013, 14:22:02
QuoteMikko Alatalo vaatii ministeriltä selitystä "Miten voi olla mahdollista?"
Lauantai 23.2.2013 klo 13.33
Eduskunnan liikenne- ja viestintävaliokunnan keskustalaiset jäsenet vaativat liikenneministeri Merja Kyllöseltä (vas.) selitystä Trafi-jupakassa.

Valtio ulkoisti suomalaisten työt Espanjaan - "Palkat merkittävästi halvempia kuin Suomessa"

Liikenteen turvallisuusviraston Ylijohtaja Olli Lindroos kertoi lauantain Turun Sanomissa että Trafin kohuttu puhelinpalvelujen ulkoistus Espanjaan oli asianosaisilla tiedossa alusta lähtien. Lindroosin mukaan ulkoistamisen mahdollisuudesta tiedettiin jo kun tarjousta pyydettiin.

Lindroosin kommentit tekee kiusalliseksi se, että torstaina eduskunnan kyselytunnilla liikenneministeri (vas.) Merja Kyllönen sanoi että tietoa ulkoistamisen mahdollisuudessta ei ministerillä saati Trafissa ollut.

- Valitettavasti emme ministeriössä, emmekä myöskään Trafissa olleet hereillä, että olisimme osanneet varautua tällaiseen ratkaisumalliin, Kyllönen pahoitteli torstaina.

Oppositiopuolue keskustan kansanedustajat lähettivät lauantaina viestintäsihteerinsä välityksellä tiedotteen, jossa vaativat ministeriltä selitystä asiasta. Tiedotteen olivat allekirjoittaneet Mikko Alatalo, Ari Torniainen ja Mirja Vehkaperä.

- Miten on mahdollista, että saman hallinnonalan ministeri ja viraston ylijohtaja puhuvat jälleen keskenään täysin päinvastaisia asioita julkisuuteen? tiedotteessa kysytään.

Kolmikko vaatii ministeriä selittämään asian eduskunnalle.

- Trafin tapaus laittaa kysymään johtamisen ja tiedonkulun perään liikenne- ja viestintäministeriön hallinnonalalla.

- Ministerin on selvitettävä Trafin puhelinpalvelujen ulkoistaminen yksityiskohtaisesti eduskunnalle ja kerrottava samalla, miten yhteistyö ministeriön ja Trafin välillä käytännössä eteni.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013022316711107_uu.shtml

Kylläisen ajojahti jatkuu. Siis onhan se niin pihalla (kaikesta) kuin ihminen olla voi, mutta pimitetäänkö siltä ihan kaikki kaiken aikaa, vai onko vain laiska-läski?
[Hallituksen kehysriihessä] Perussuomalaisilla oli pitkä lista esimerkiksi maahanmuuttoon ja kehitysapuun liittyviä leikkausehdotuksia, joista vain osa läpäisi muiden puolueiden seulan.

tyhmyri

Perinteisesti ministereiltä pimitetään lähes kaikki. Muuten ministerit voisivat jopa yrittää vaikuttaa asioihin. Kuulemani mukaan esimerkiksi TEM:ssä moni korkea virkamies iloitsi suuresti kun toimelias ja utelias Pekkarinen vaihtui toiseen ministeriin.

Nostalgia

Slussenin sissin ottaminen referenssisuomalaiseksi on mielestäni melkein yhtä epärehellistä kuin somaliraiskaajan ottaminen referenssisomaliksi.

Nostalgia

Näin globalisaation kannattajan en näe syytä ostaa palveluita suomesta elleivät ne ole kokonaisvaltaisesti tarkasteltuna halvempia.
Tämä on juuri sitä tehotonta julkista sektoria kun ruvetaan työllisyyspoliittisista syistä pumppaamaan julkishallintoa.
Slussenin sissin ottaminen referenssisuomalaiseksi on mielestäni melkein yhtä epärehellistä kuin somaliraiskaajan ottaminen referenssisomaliksi.

repa

Liikenneministeri Merja Kyllönen (vas.) joutuu taas vaihteeksi selittelemään eduskunnassa tietämättömyyttään. Trafin puhelinpalvelut ulkoistetaan espanjaan kilpailutuksen johdosta. Ministerin mukaan hänellä ei ollut minkäänlaista tietoa asiasta, vaikka Trafin vaihde- ja neuvontapalvelujen kilpailutuksen voittaneen Argenta Oy:n tarjouksessa jo kerrottiin, että palvelu järjestettäisiin Espanjassa. Näyttää siltä, että iltasanomien otsikoiden mukaan "Ongelmien syy ministerin päässä?"  ;D . Aika pätemättömällä koulutuksella eduskuntaan ministeriksi pääseekään ja jälki on sen näköistä  :( . Suomalaisten työpaikat ulkoistetaan kilpailutuksen johdosta ulkomaille ja ministeri on asiasta ihan pihalla.

Merja kyllösen Työura:

Suomussalmen apteekki, tekninen apulainen 2002–2007 Suomussalmen kunta, laboratoriohoitaja 2001 Hoitokoti Matero, hoitoapulainen 1996 Suomussalmen kunta, museovalvoja 1995 ja 1996 Tradeka, myymäläapulainen 1993 ja 1995, kassamyyjä 1997–2000 Viikonlopputöitä myös bingoemäntänä, järjestyksenvalvojana ja kesätöitä puutarha-apulaisena Opiskeluaikana iltatöitä Oulun keskuspesulassa pesula-apulaisena.

Uutislinkki:

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288542726570.html?pos=ksk-trm-uutk-ostu

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013022316711107_uu.shtml

Lainattu iltalehdestä: Perussuomalaiset vaatii ministeriä eroamaan

Eduskunnan valtiovarainvaliokunnan liikennejaoston perussuomalaiset jäsenet Juha Väätäinen ja Ismo Soukola lähettivät myös liikenneministerin toimia kritisoivan tiedotteen lauantaina.

- Ministeri Kyllönen osoittaa täyttä piittaamattomuutta, jopa ylimielisyyttä kertomalla olleensa tietämätön siitä, että jo sopimusneuvotteluissa 2012 Argenta ilmoitti siirtävänsä työt Espanjaan, kaksikko kirjoittaa.

- Ministerin ammattitaito petti jo toisen kerran lyhyessä ajassa. Hänen olisi syytä tehdä osaamattomuudestaan omat vapaaehtoiset johtopäätökset ja erota.

ämpee

Jostain näin, ettei Kyllösellä ole edes ajokorttia, ja mikäli näin, niin sehän on sama tilanne kuin aikanaan Helsingin kaupungin liikennesuunnitteluvirastossa, jonka päälliköllä ei myöskään ollut ajokorttia.

Elikkä meillä on laskutaidoton pääministeri, ajokortiton liikenneministeri, ja armeijaa käymätön puolustusministeri.
Yhtä oppimattomuuden juhlaa, ja jälki on sen näköistä.
Jäseneltä Hohtava Mamma: "Logiikka ei ole koskaan ollut suvakkien vahvin laji. Eivät he muuten olisi suvakkeja."

Jaska Pankkaaja

Ei kataisellakaan ole aivoja ja silti pärjää aivan mainiosti. Juttiskin olis paljon parempi ala-asteen ope kuin valtiovarainlahjoittaja.
Those who make peaceful revolution impossible, make violent revolution inevitable. J.F Kennedy

repa

Alkaa kyllä pelottamaan mitä nämä "järjen jättiläiset" saavat vielä aikaan hallituskauden aikana. Toivottavasti eivät tee mitään sopimuksia EU:ssa, mitkä koskevat jotain tukipaketteja etelänmaiden pelastamiseksi. Suomen veronmaksajilla alkaa olla jo mitta täynnä  >:(

Raro

Quote from: repa on 23.02.2013, 22:17:41
Merja kyllösen Työura:

Suomussalmen apteekki, tekninen apulainen 2002–2007 Suomussalmen kunta, laboratoriohoitaja 2001 Hoitokoti Matero, hoitoapulainen 1996 Suomussalmen kunta, museovalvoja 1995 ja 1996 Tradeka, myymäläapulainen 1993 ja 1995, kassamyyjä 1997–2000 Viikonlopputöitä myös bingoemäntänä, järjestyksenvalvojana ja kesätöitä puutarha-apulaisena Opiskeluaikana iltatöitä Oulun keskuspesulassa pesula-apulaisena.

Samaan aikaan toisaalla:

Quote from: Belle Selene Xia HS:n haastattelussa
[...]
Kiinan hallituksessa jokainen ministeri on tohtori.

http://www.hs.fi/kuukausiliite/Promillen+kymmenesosa+kiinalaisista+ratkaisisi+Suomen+ongelmat/a1305644198991

Ei ihme, että suomalaisten päätökset vaikuttavat niin laadukkailta.

E: Lainauksen tarkennus.
Jos ei veroilla saa edes yövartijaa, missä valtion legitimiteetti? -- Toadie

mielipide

Tilanne on semmoinen että joko Kyllönen a)valehteli eduskunnalle että Trafin puhelinpalvelujen siirtyminen Espanjaan tuli yllätyksenä jolloin hänen pitää erota valehtelunsa takia TAI b) hän on epäpätevä ja osaamaton eikä ole kykenevä hoitamaan ministerin työtään koska ei seuraa asioita joita hänen ministeriönsä tekee jolloin hänen pitää erota epäpätevyytensä/osaamattomuutensa takia.

Eli Kyllönen todennäköisesti eroaa ensi viikolla.

Ainoa vaihtoehto jossa Kyllönen ei eroa on nähdäkseni vaihtoehto c) jossa kaikki paska kaadetaan Trafin ylijohtaja Olli Lindroosin päälle ja Kyllönen itkee taas mediassa kuinka häntä "kiusataan" ja hänelle ei kerrota asioista ja kaikki on kaikkien muiden syytä ja hän erottaa Olli Lindroosin jonkun keksityn syyn nojalla.

Kuitenkin Kyllönen käytti jo edellisten antamiensa potkujen yhteydessä "häntä kiusataan" korttinsa ja on jo syytellyt Matkahuoltoakin tavalla joka asettaa kyseenalaiseksi hänen ministerinkykynsä joten uskon että Olli Lindroosilla on esittää dokumentit että Kyllönen on tiennyt tai hänen olisi pitänyt tietää Trafin puhelinpalvelujen siirtymisestä Espanjaan jolloin Kyllönen eroaa eduskunnassa antamiensa lausuntojen takia.

Olli Lindroosin asenne sitä kohtaan että paljon suomalaisia jäi työttömäksi ja valtio ja kunta menettää verotuloina, työttömyyskorvauksina jne. VÄHINTÄÄN sen summan mikä on voittaneen espanjalaisen tarjouksen ja aikaisemmin palvelua suomessa hoitaneen yrityksen tarjouksen erotus on niin käsittämättömän tilannesokea ja kokonaisuussokea että hänenlaillaan ajattelevia ihmisiä EI pitäisi olla missään valtion virastossa johtavilla paikoilla.

Eli jos Kyllönen onnistuu selviämään vaihtoehdolla c niin sekin on edistystä kunhan uudeksi Trafin johtajaksi tulee joku joka ei ole tilannesokea ja kokonaisuussokea vaan ajattelee suomen valtion ja suomalaisten kokonaishyötyä ensisijaisesti ja hoitaa virkaansa niin että suomen valtion ja suomalaisten kokonaishyöty on hänen ensisijainen tavoitteensa.

Ne virkamiehet jotka hoisivat Trafin puhelinpalvelujen kilpailutuksen yksityiskohdat pitäisi myös potkia pellolle että muut virkamiehet oppisivat eurooppalaisen eli ranskalaisen tavan kilpailuttaa valtion töitä eli laitetaan palvelun laadulle 95% painoarvo ja hinnalle 5% painoarvo niin työt pysyvät suomessa ja sitten suomesta tulevista tarjouksista valitaan se edullisin suhteessa laatuun.



Jos halutaan välttää muiden maiden tekemät virheet maahanmuutossa niin miksi ihmeessä suomen maahanmuuttopolitiikka on kopioitu ruotsista ja miksi sitä aina verrataan ruotsiin?

Ruotsi on maa jossa on maahanmuuttaja-alueita joihin palokunta ja ambulanssi eivät mene ilman poliisia ja poliisitkin vain 2 auton ryhmissä!

EL SID

kuinka moni tietää, että Kyllöstä on myös uhkailtu?

ei asialla ei ole persut, vaan matkahuolto, jonka edustaja luonnollisesti kiistää kaiken:

http://www.vihrealanka.fi/uutiset/matkahuolto-kielt%C3%A4%C3%A4-uhanneensa-kyll%C3%B6st%C3%A4

mistä vasurit löytävät nämä "persoonat" ministeriksi? kyllönen lyö laudalta jopa vihreät.

törö

Kyllönen edustaa nykyvassareita, jotka eivät pidä työn teosta, joten olisi täysin kohtuutonta odottaa hänen olevan perillä yhtään mistään.

Todellisuudesta vieraantunutta diipadaapaa häneltä sen sijaan voi odottaan.

törö

Quote from: EL SID on 24.02.2013, 13:54:49
kuinka moni tietää, että Kyllöstä on myös uhkailtu?

ei asialla ei ole persut, vaan matkahuolto, jonka edustaja luonnollisesti kiistää kaiken:

http://www.vihrealanka.fi/uutiset/matkahuolto-kielt%C3%A4%C3%A4-uhanneensa-kyll%C3%B6st%C3%A4

mistä vasurit löytävät nämä "persoonat" ministeriksi? kyllönen lyö laudalta jopa vihreät.

Koska Kyllönen on nyt paljastanut, ettei edes tiedä miltä suunnalta bussikuskien vastaisku tulee ja ettei Matkahuollolla ole asiaan mitään sanottavaa, on paljon mahdollista, ettei hän pärjää seuraavissa vaaleissa. Nyt hän on sekä petturi että todistettavasti täysin ulalla ay-asioista.

Se ettei hän tajua mikä on uhkaus todistaa hänet myös retardiksi.

mielipide

Quote from: Vasarahammer on 20.02.2013, 13:22:01
Tämä tapaus kertoo EU:n lisäksi myös julkiselle hallinnolle tyypillisestä osaoptimoinnista. Veronmaksajalle koituu Espanjaan siirrosta todennäköisesti enemmän kustannuksia, kuin mitä Trafi "säästää" halvelmmalla työn hinnalla. On epätodennäköistä, että Sodankylässä puhelinneuvontaa tekeville löytyisi nopeasti uutta työtä, joten he jäävät luultavasti veronmaksajien elätettäviksi.

Tapauksesta voi myös päätellä, miksi työn ulkoistamisella ja kilpailutuksella ei julkishallinnossa oikeasti säästetä mitään.

On hölmöläisten hommaa leikata peittoa yhdestä päästä ja jatkaa sitä toisesta.

Täysin samaa mieltä.

Tilanne on semmoinen että joko Kyllönen a)valehteli eduskunnalle että Trafin puhelinpalvelujen siirtyminen Espanjaan tuli yllätyksenä jolloin hänen pitää erota valehtelunsa takia TAI b) hän on epäpätevä ja osaamaton eikä ole kykenevä hoitamaan ministerin työtään koska ei seuraa asioita joita hänen ministeriönsä tekee jolloin hänen pitää erota epäpätevyytensä/osaamattomuutensa takia.

Eli Kyllönen todennäköisesti eroaa ensi viikolla.

Ainoa vaihtoehto jossa Kyllönen ei eroa on nähdäkseni vaihtoehto c) jossa kaikki paska kaadetaan Trafin ylijohtaja Olli Lindroosin päälle ja Kyllönen itkee taas mediassa kuinka häntä "kiusataan" ja hänelle ei kerrota asioista ja kaikki on kaikkien muiden syytä ja hän erottaa Olli Lindroosin jonkun keksityn syyn nojalla.

Kuitenkin Kyllönen käytti jo edellisten antamiensa potkujen yhteydessä "häntä kiusataan" korttinsa ja on jo syytellyt Matkahuoltoakin tavalla joka asettaa kyseenalaiseksi hänen ministerinkykynsä joten uskon että Olli Lindroosilla on esittää dokumentit että Kyllönen on tiennyt tai hänen olisi pitänyt tietää Trafin puhelinpalvelujen siirtymisestä Espanjaan jolloin Kyllönen eroaa eduskunnassa antamiensa lausuntojensa tai epäpätevyytensä takia.


Olli Lindroosin täydellisen välinpitämätön asenne sitä kohtaan että paljon suomalaisia jäi työttömäksi ja valtio ja kunta menettää verotuloina, työttömyyskorvauksina jne. VÄHINTÄÄN sen summan mikä on voittaneen espanjalaisen tarjouksen ja aikaisemmin palvelua suomessa hoitaneen yrityksen tarjouksen erotus on niin käsittämättömän tilannesokeaa ja kokonaisuussokeaa kohun "ihmettelyä" että hänenlaillaan ajattelevia ihmisiä EI pitäisi olla missään valtion virastossa johtavilla paikoilla.


Eli jos Kyllönen onnistuu selviämään vaihtoehdolla c niin sekin on edistystä kunhan uudeksi Trafin johtajaksi tulee joku joka ei ole tilannesokea ja kokonaisuussokea vaan ajattelee suomen valtion ja suomalaisten kokonaishyötyä ensisijaisesti ja hoitaa virkaansa niin että suomen valtion ja suomalaisten kokonaishyöty on hänen ensisijainen tavoitteensa.

Ne virkamiehet jotka hoisivat Trafin puhelinpalvelujen kilpailutuksen yksityiskohdat pitäisi myös potkia pellolle että muut virkamiehet oppisivat eurooppalaisen eli ranskalaisen tavan kilpailuttaa valtion töitä eli laitetaan palvelun laadulle 95% painoarvo ja hinnalle 5% painoarvo niin työt pysyvät suomessa ja sitten suomesta tulevista tarjouksista valitaan se edullisin suhteessa laatuun.

Jos virkamiehet osaisivat asiansa niin toimitusvarmuutta olisi painotettu eli Trafin palvelun pitää toimia silloinkin jos Internet-yhteydet suomen ulkopuollelle menisivät hetkellisesti poikki täysin tai osittain.
Nythän tilanne on se että kun nettiyhteydet ulkomaille menee taatusti jossain vaiheessa nurin tai ruuhkaantuu niin Trafin puhelinpalvelu ei toimi koska eihän puhelinpalvelua ole kannattavaa hoitaa espanjasta muuten kuin pistämällä puhelut kulkemaan internetin kautta.

Miksei hallitus pidä kaikille kilpailutuksista vastuussa oleville virkamiehille koulutusta miten kilpailutetaan suomen ja suomalaisten kokonaisedun kannalta mahdollisimman järkevästi?

Jos suomalaiset virkamiehet ovat täysin avuttomia kyseisessä asiassa niin tilatkaa koulutus vaikka joltain ranskalaiselta asiantuntijalta joka kyllä osaa kertoa miten EU:n kilpailumääräyksiä tulkitaan luovasti.

Ne virkamiehet joilta suomen ja suomalaisten kokonaisedun ajattelu ei onnistu voivat siirtyä vaikkapa siihen samaan asemaan johon laittoivat Trafi päätöksellä kymmenittäin suomalaisia eli työttömiksi.
Virkamiesten etuna on kuitenkin se että he todennäköisesti asuvat pääkaupunkiseudullla joten heidän mahdollisuutensa työn löytämiseen on paljon parempi kuin Trafin puhelinpalvelusta työttömiksi jättämiensä.

Jos halutaan välttää muiden maiden tekemät virheet maahanmuutossa niin miksi ihmeessä suomen maahanmuuttopolitiikka on kopioitu ruotsista ja miksi sitä aina verrataan ruotsiin?

Ruotsi on maa jossa on maahanmuuttaja-alueita joihin palokunta ja ambulanssi eivät mene ilman poliisia ja poliisitkin vain 2 auton ryhmissä!

Tomi

Lisää Merja Kyllösen "saavutuksia"

http://www.taloussanomat.fi/autot/2013/02/24/opeta-itse-pulita-silti-yli-puolet-autokoululle/20132880/304

QuoteOpeta itse, pulita silti yli puolet autokoululle
Heini Karjanmaa
Ajokorttilain rukkaus nosti kotiopetuksella hankittavan ajokortin hintaa tuntuvasti. Vieläkö jälkikasvua kannattaa itse edes opettaa? Lue, paljonko voit nykysysteemissä säästää.

Ajokorttilain tammikuinen uudistus tempaisi ylös ajokorttien hintoja. Autokoulussa ajettu ajokorttikin kallistui, mutta enemmän lisähintaa kertyi kotiopetuksella hankitulle kortille. Nykyään kotiopetuksella säästää enää 250– 500 euroa, selviää Taloussanomien Suomen Rahatiedolla teettämästä selvityksestä. Ennen lakimuutosta ero oli tuntuvampi.

Säästöön vaikuttaa, osaako asentaa opetuspolkimen itse vai suuntaako sen kanssa korjaamoon. Laskelmassa itseasennettu poljin maksaa 140 euroa, asennettu 350 euroa. Vielä enemmän säästöä kertyy, jos löytää käytetyn opetuspolkimen. Tätä ei ole laskelmassa huomioitu.

Kokonaisuudessa opetuslupakortin hinnaksi tulee vähimmillään lähes 2 200 euroa, josta runsaat 1 200 euroa menee autokoulumaksuihin. Hinnat vaihtelevat, ja kouluja kannattaa vertailla.

Kovat autokoulukulut selittyvät sillä, että uusi laki määrä opetuslupalaisetkin – sekä oppilaan että opettajan – muutamille oppitunneille.

Vanhan lain mukaan kokonaiskulut jäivät noin 1 500 euroon, Rahatieto laskee. Summissa on otettu huomioon kaikki kustannukset polttoaineita ja auton kulumista myöten. Auton kustannuksiksi on laskettu 0,40 euroa kilometriltä.

Autokouluille menevästä summasta suurin osa, 600 euroa, kuluu opetuslupapakettiin, joka sisältää oppimateriaaleja, peräpeltiin lätkäistävän magneettikolmion ja pimeänopetusta. Syventävä vaihe eli aiemmin kakkosvaiheena tunnettu opetus maksaa 310 euroa.

Opetukseen lisätty uusi harjoitteluvaihe maksaa Rahatiedon laskelmassa 190 euroa. Hinnat perustuvat Ajotaito-nimisen autokoulun hinnastoon.

Tietääkö tämä loppua opetuslupaopetukselle?

Autoliiton toimitusjohtaja Pasi Nieminen enteilee kehityksen johtavan vielä siihen, että koko opetuslupamahdollisuudesta luovutaan. Nyt tehty muutos taas romauttaa opetuslupien suosion, Nieminen arvioi. Hän uskoo, että kysyntä voi pudota puoleen parin vuoden sisällä.

– Opetuslupa tarjosi yhden tien ajokorttiin niille, joilla ei ole rahaa maksaa autokouluopetuksesta, Nieminen sanoo.

Hänen mukaansa kysyntää vähentää hinnan lisäksi uuden järjestelmän jäykkyys, esimerkiksi se, että opettajankin pitää käydä oppitunneilla.

Autoliiton mielestä uudistus meni pieleen siksikin, että se vähentää kilpailua autokouluilta ja antaa näille määräävämmän hinnoitteluaseman.

Autokoululiiton puheenjohtajan Jarmo Jokilammen mukaan uudistukset eivät ole autokouluille rahasampo. Hän sanoo, että opetusluvan on valinnut vuosittain noin 8 000 oppilasta, mikä tekee autokoulua kohden 10–15 oppilasta.

Lisätunneista eri kerry Jokilammen mukaan yksittäisille autokouluille erityisesti lisätuloja, sillä opetusta joudutaan järjestämään parin oppilaan ryhmille. Lisäksi lakimuutos tuo autokouluille uusia kalustohankintoja, mikä kutistaa hyötyä entisestään, hän selittää.

Lakiuudistus valmisteltiin pieleen, sanoo Autoliitto

Autoliiton mukaan Autokoululiitto sai liikaa ääntä lakiuudistuksen valmistelussa. Toimitusjohtaja Nieminen arvostelee esimerkiksi sitä, että uudistuksen malli perustuu Turun yliopiston tekemään selvitykseen, jonka tilasivat Autokoululiitto ja entinen Ajoneuvohallintokeskus Trafi.

Niemisen mukaan on erikoista, että Autokoululiiton hallinnoima Suomen liikenneturvallisuuden edistämissäätiö rahoitti samaan aikaan Turun yliopistoa.

Jokilampi ei arvostelua niele. Hän sanoo, että Autoliiton olisi kannattanut olla enemmän äänessä valmisteluaikoina eikä nyt. Eikä Autokoululiitto kykenisi Turun yliopistoa ostamaan, hän sanoo.

Liikenne- ja viestintäministeriön mukaan lain uudistuksessa otettiin mallia kansainvälisiltä vesiltä. Tarkoituksena oli yhdenmukaistaa uusien kuskien taitoja, valmisteleva virkamies Eija Maunu sanoo.

Maunun mukaan uudistuksessa on olennaista myös se, että opettajan ei tarvitse enää olla perheenjäsen vaan muutkin kelpaavat – kunhan läpäisevät testit ja käyvät vaadituilla tunneilla.

Ministeriössä ei ole arvioitu, mitä opetuslupaopetuksen suosiolle tapahtuu, Maunu sanoo.
Haloo, kuuleeko liikenneministeri Kyllönen?
Tee jotain asialle tai eroa tehtävistäsi.
Sitten vielä tämä autokoulun kallistuminen vuoden alusta erilaisilla lisäopetuksilla, joidenka tehoista ei ole näyttöä ja Trafin puhelinpalvelun ulkoistus Espanjaan.
Tämä on vain pieni osa Merja Kyllösen mokailuista

dothefake

Ministeri Kullosen tuon taso ei ole kullin huvaa.
             -Karim Z. Yzkovitch
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

Kokoliha

Ja sekään ei tietystikään onnistu, että suorittaisi ajokortin vaikkapa Tallinnassa, koska EU ja mallioppilas.
Mutta ei hätää: Kirjoille vaan hetkeksi vaikkapa Kameruniin, paikallinen abcde -ajokortti kouraan, sitten takaisin ja suoraan baanalle.

matkamasentaja

mielipiteeltä lainattua:
"Kuitenkin Kyllönen käytti jo edellisten antamiensa potkujen yhteydessä "häntä kiusataan" korttinsa ja on jo syytellyt Matkahuoltoakin tavalla joka asettaa kyseenalaiseksi hänen ministerinkykynsä joten uskon että Olli Lindroosilla on esittää dokumentit että Kyllönen on tiennyt tai hänen olisi pitänyt tietää Trafin puhelinpalvelujen siirtymisestä Espanjaan jolloin Kyllönen eroaa eduskunnassa antamiensa lausuntojensa tai epäpätevyytensä takia".

Jep. Jos Kyllönen tästäkin selviää eroamatta syyttämällä tytöttelyä ja Lindroosia, joka ainut tervejärkinen ministeriön kanssa tekemisissä oleva dokumentoi joka yskähdyksenkin, ihan vaan "pahan päivän varalle" kun Kyllöskä on taas töpeksinyt.

Ei saatana, Siwan kassa liikenneministerinä.  :facepalm: