News:

Mikäli olet unohtanut salasanasi eikä rekisteröinnissä käytetty sähköposti toimi tai haluat vaihtaa sähköpostisi toimivaksi, ota yhteyttä sähköpostilla tai facebookin kautta.

Main Menu

Ahmed Said: Jihadia jo syntyessään

Started by Dadkii, 15.01.2013, 06:39:01

Previous topic - Next topic

Dadkii

Ahmed Said kirjoittaa mielestäni erittäin upean kirjoituksen: http://ahmedsaid.puheenvuoro.uusisuomi.fi/130010-jihadia-jo-syntyessaan

Minäkin koin tuommoisen kriisin tosin kymmeniä kertoja pahempana. Onneksi tartuttiin kiinni ajoissa, että ei pahempaa käynyt.

Leso

"Erittäin upea kirjoitus" on mielestäni väkevää liioittelua...

Quote from: Ahmed Said[...] Vihaan nuoleskelua ja ihmisten mielistelyä vaikka se on omia periaatteitani vastaan. [...]

Nuoleskelu ja ihmisten mielistely on periaatteiden mukaista, mutta silti Ahmedia inhottaa?
Kannattaisi vielä tutkiskella itseään - rehellisemmin.

Quote from: Ahmed SaidMitä maallistumisella ja maassa maan tavalla sanonnalla tarkoitetaan? Että kannatan täysin samanlaisia arvoja joidenkin ihmisten kanssa. Se on mielistelyä josta en pidä. En tahdo maallistua sellaisella tavalla koska se loukkaa ihmisarvoani ja aatteitani sekä periaatteitani. Jos joudun joidenkin ihmisten mieliksi olla rukoilematta kaikki pakolliset viii rukousta niin mikä minä olen? Mikä minusta tulisi? Millainen olisin? En mitään.

Miksi ihmiset vaativat samanlaisuutta? Miksi ihmiset vaativat erilaisuutta, mutta myös samanlaisuutta? Miksi ihmiset vaativat kahta, mutta samalla yhtä? Miksi minulta vaaditaan niin paljon tässä yhteiskunnassa? [...]

Minun ensimmäiset vuodet Syyriassa olivat helpoimmat. Se helpotti oloa paljon paremmin jolloin kykenin luomaan identiteettini ja olemaan sujut itseni kanssa. Tunsin olevani somali ja muslimi. Eikä kenenkään typerät puheet sitä voi enää muuttaa. Khalaas (loppuun käsitelty) sanoin mielessäni. Nyt koin rauhan. [...]

Millainen minä olisin ellei minun isälleni olisi tullut koti ikävä? Millainen olisin? Siis olisin ihan hukassa ja kateissa. Ties mikä. Olisin kuin villieläin joka hävisi sisäisen kamppailunsa. [...]

Olisitko mahdollisesti Suomeen sopeutunut ja suomalainen? Mennee kategoriaan "ties mikä".
Miksi piti palata Suomeen, jos täällä on niin paha olla?

Quote from: Ahmed Said[--- tunteellista kuvailua isän kanssa käydystä keskustelusta, josta opimme, että somali-isät ovat viisaita ja puhuvat vahvoin kielikuvin ja perinteet mielessä pitäen ---]

Quote from: Ahmed Said[...] Sen jälkeen olen aina ollut varma kuka olen. Olen somali, muslimi ja Suomessa syntynyt toisen sukupolven somali. [...]

I am somali-finnish-muslimi-arab and damn proud of it.

Duoda duoda, kuinkahan asettelisin sanani, jotten loukkaisi Ahmedin identiteetiä tai mitään sen puolia?
Suomesta ei Ahmedilla ollut mitään hyvää sanottavaa.
Suomalaisuus taisi itsetutkiskelussa jäädä lapsipuolen asemaan.

- Boldaukset minun lukuunottamatta viimeistä lainausta.
Elsa Beskow: Täti Vihreä, Täti Ruskea ja Täti Sinipunainen

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari
https://www.youtube.com/watch?t=17&v=fgJRjy2Xc0c

Nauru pidentää ikää, sanoi australialainen rajavartija.

Faidros.

Tyypillinen omahyväinen uskovainen, joka tosiaan uskoo, että juuri hänen taikauskonsa on ainoa oikea. Tällaisen ukon päässä ei tarvitse paljoa napsahtaa, niin jälki on rumaa. Hän on puhtaasti niitä, jotka valitsevat puolensa koraanin, eikä lakikirjan mukaan. Sellainen hemmo, jonka perässä pitäisi popliinitakkisen miehen kulkea 24/7.

Kaikkien suomalaisten toivevävy! ;D
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

Dadkii

Quote from: Puhdas sielu on 15.01.2013, 07:16:20
Kiitos linkistä. Mielenkiintoinen kirjoitus, josta tosin kaikki ei minulle näin pikaisella lukemalla auennut. En ymmärtänyt esimerkiksi, missä kirjoittaja on loppujen lopuksi syntynyt. Pitäneet lukea uudestaan ajan kanssa.

Ilmeisesti Suomessa, mutta muutti Syyriaan vanhempiensa kanssa luultavasti. Kirjoitus on mielestäni hieno.

QuoteTuo ehdottomuus viidestä rukoulukerrasta ei mielestäni ole oikein sopiva länsimiaiseen yhteiskuntaan, koska on monia ammatteja, joissa työn keskeyttäminen rukoilun takia ei ole mahdollista. Tämä sulkee ihmiseltä mahdollisuuksia. En pidä tuollaista asennetta hyvänä. Tulijan pitäisi mukautua suomalaiseen yhteiskuntaan ilman ehdottomuutta omien käytäntöjensä noudattamisesta. Nyt tuntuu, että kirjoittaja vaatii yhteiskunnan sopeutumista omiin tapoihinsa.

Tuo viidesti rukoilu on kyllä aika vaikea aihe. Esimerkiksi minä kun olen töissä niin en kykene rukoilemaan. Joten rukoilen kotona aina jälkeenpäin eikä siinä mitään uskonnollisia haittojakaan ole - Ei uskontoa ole tehty vaikeaksi. Keskitie on islamin tie. Kompromissit.

Mitä tulee tapoihin niin Suomessa asuvia suomalaisiahan me olemme. Jossain vaiheessahan pitää keskustella mikä käy ja mikä ei käy. Sillä muslimeina muslimeilla on tieynlaiset tarpeensa. Esimerkiksi Islamintunnit jotka ovat erittäin huonossa jamassa jne.

Jos yhdessä aiomme asua niin pitää sitä avoimesti keskustella. Se on hyvä se. Siksi mielestäni tämä Ahmedin kirjoitus on mainio.

QuoteMitä Dadkii tarkoittaa? Oletko kantasuomalainen vai alunperin maahanmuuttaja? Anteeksi, jos kysymykset ovat liian henkilökohtaisia etkä halua vastata. Vaikutat mielenkiintoiselta ajattelevalta ihmiseltä (kuten niin moni Hommalle kirjoittava).

Olen somali siinä missä hän (Ahmed) on. Toisen sukupolven somali. Mekin olemme jo aikuisiksi ehtineet kasvaa nääs ;)

Suvaitsija

Vain somalia loukkaa se, että maassa vaaditaan olemaan maan tavalla. Kiinalaisille se on itsestäänselvyys. Vaikkei maassa maan tavalla tarkoitakaan mitään, niin kiinalaisetkin sen jo intuitiolla ymmärtävät, että sitä ei ole esimerkiksi viisi pyllistelyä päivässä Mekkaa kohti keskellä katua. Somalit ovat kauan olleet melkoinen ongelmaväestö Suomessa, joten toivoisin, että näillä fiksuilla somaleilla olisi edes joskus aikaa hieman itsekritiikille. Johtuisivatkohan ongelmat nimenomaan tuosta joustamattomuudesta ja itsepäisyydestä, joka tuli varsin hyvin esiin tuossakin kirjoituksessa?
"Turvapaikanhakijat ovat paikallisesti merkittävä tulonlähde. Laitoksen vuosibudjetti on noin kaksi miljoonaa euroa."
-Vastaanottokeskus

"Joidenkin maahanmuuttajaryhmien kohdalla työttömyys on huomattavasti muita
ryhmiä korkeammalla tasolla. Tämä on sekä haaste että mahdollisuus."
-Helsingin tila ja kehitys 2013

siviilitarkkailija

henkilö on määritellyt identiteetin viholliskuvan kautta. Vähemmän yllättävästi kirjoittaja jättää tyhmille suunnatusta kirjoituksestaan pois keille hän aikoo olla vihollinen ja miksi.
Suomalaiseen identiteeettiin ei kuulu vihollisuuksien jatkaminen. Tämä somalikirjoittaja ei ole ymmärtänyt asiaa. Aikoo jatkaa viholliskuvan tuijottamista Suomessa ja toisessa sukupolvessa. Miksi ei saman tien häivy Syyriaan (tai Somaliaan) koska identiteettinsä ja onnellisuutensa on siellä suurinta. Tämä näiden vihervasemmistoperseiden maahantuomien pakolaisten kanssa menee päin helvettiä. Tuodaan sota ja viholliskuva ja jatketaan sitä toisessa sukupolvessa.

Jätkä ei ymmärrä maan tavasta mikä voi olla vihervasemmistolaisen mokupaskan tuotoksia kun kuvittelee että "maassa maan tavalla" tarkoittaa mielistelyä. Maassa on maan laki. Tämä laki määrittelee erimielisyydelle rajat kuten sharia määrittelee muslimin elämää somaliassa. Erimielisyyden hoito yhteisten arvojen perusteella on liikaa vaadittu kaverilta. Hän kokee että suomen lain noudattaminen on sama asia kuin mielistely. Ei ole.

On aivan ymmärrettävää että vihervasemmistolaisen kukkahattuämmän ja itseään etsivän somalimuslimimiehen keskustellessa mitään kunnioitusta tai ymmärrystä ei tule koskaan syntymään. Ainakaan nuori ei ole sisäistänyt Suomalaisen yhteiskunnan arvoja vaan jatkaa pään hakkaamista seinään kunnes seinä halkeaa.
Maailmassa ei ole mitään muuta vakavaa asiaa kuin huumori...

Dadkii

Quote from: siviilitarkkailija on 15.01.2013, 08:16:29
henkilö on määritellyt identiteetin viholliskuvan kautta. Vähemmän yllättävästi kirjoittaja jättää tyhmille suunnatusta kirjoituksestaan pois keille hän aikoo olla vihollinen ja miksi.
Suomalaiseen identiteeettiin ei kuulu vihollisuuksien jatkaminen. Tämä somalikirjoittaja ei ole ymmärtänyt asiaa. Aikoo jatkaa viholliskuvan tuijottamista Suomessa ja toisessa sukupolvessa. Miksi ei saman tien häivy Syyriaan (tai Somaliaan) koska identiteettinsä ja onnellisuutensa on siellä suurinta. Tämä näiden vihervasemmistoperseiden maahantuomien pakolaisten kanssa menee päin helvettiä. Tuodaan sota ja viholliskuva ja jatketaan sitä toisessa sukupolvessa.

Minusta täällä nyt puhkeaa erittäin outoa kritiikkiä. Hän ei ole missään vaiheessa väittänyt suomalaisten olevan hänen vihollisiaan vaan viittasi sisäiseen kamppailuun - Eli olevansa itsensä vihollinen. Missään tuossa tekstissä ei ole sotaa julistettu.

Alkuasukas

Nyt kun ketjussa on mukana(?) muslimi, niin mikä siinä rukoilussa on niin vaikeaa ettei sitä voi tehdä muuta kuin lattialla maaten? Luulisi, että ajatusrukouksen voisi tehdä vaikka kerran minuutissa ilman että se häiritsee mitään.

Mies ajattelee seksiäkin kuulemma kerran sekunnissa eikä se(kään) haittaa työntekoa. Paljoa.
"Monikulttuurisuus rikastuttaa odottamattomilla tavoilla."

Kaarina Ranne (vihr.)

Dadkii

Quote from: Alkuasukas on 15.01.2013, 08:28:42
Nyt kun ketjussa on mukana(?) muslimi, niin mikä siinä rukoilussa on niin vaikeaa ettei sitä voi tehdä muuta kuin lattialla maaten? Luulisi, että ajatusrukouksen voisi tehdä vaikka kerran minuutissa ilman että se häiritsee mitään.

Dhikr on eri asia kuin rukous. Rukous hoidetaan rituaalisella tyylillä ja tieyillä säännöillä. Se kestää noin pari minuuttia nopeimmilaan. Viisi minuutta ok. aika. Mielestäni jos joku haluaa rukoilla niin rukoilkoon tauollaan tai kotona työn jälkeen. Kun siinä ei näissä tilanteissa ei ole uskonnollisia velvotteita niin ei asiaa voida selitellä uskonnolla.

Faidros.

Mies ajattelee seksiäkin kuulemma kerran sekunnissa eikä se(kään) haittaa työntekoa. Paljoa.

Tästä voisi Dadkii aloittaa oman Kysy islamista ketjunsa. Kolme viestiä ja ketju lukkoon.
Kun yksi ihminen kärsii harhasta, sitä sanotaan hulluudeksi. Kun monta ihmistä kärsii harhasta, sitä sanotaan uskonnoksi. -Robert M Pirsig-
Millainen luonne 2000-luvun mekaanikolla pitäisi olla,jotta hän sietäisi koneiden päälle kasattuja elektronisen hevonpaskan kerrostumia.
-Matthew B.Crawford-

iäti

Tarina siitä kuinka nuori ihminen etsii itseään. Mielestäni onkin olennaista jossain vaiheessa jättää se aikuisempien mielistely pois, jotta voi saada tietää mitä todella itse haluaa ja on. Sen jälkeen mukautuminenkaan ei ole uhka identiteetille.

Siitä on ollut joitain lehtijuttuja, kuinka vaikeaa joillekin nuorille maahanmuuttajille on elää siinä kodin ja ympäristön kulttuurien ristipaineessa ja lähinnä sillä on selitetty maahanmuuttajien syrjäytymistä. Onko monikulttuurisessa yhteisössä väistämätöntä, että maahanmuuttajanuorten identiteetin haku on erityisen hankalaa (verrattuna enemmistöön) vai voiko siltä joillain keinoilla välttyä?

Dadkii

Quote from: Faidros. on 15.01.2013, 08:35:01

Tästä voisi Dadkii aloittaa oman Kysy islamista ketjunsa. Kolme viestiä ja ketju lukkoon.

Siitä tulee kuitenkin sama kuin viime kerralla. Satoja kysymyksiä alle tunnissa ja silloin kun iltavuoro alkaa ja töiden jälkeen kurkistan niin tuhansia kysymyksiä taas. Myöhemmin valitellaan, että en kaikkiin kysymyksiin kerennyt vastaamaan.

Joku toinen voi aloittaa ketjun ja vastaan kun kerkeän. Pysytään mieluummin tässä aiheessa.

dothefake

Onko mahdollista, että nämä muslimit, jotka asuvat vastenhakoisesti esim. Suomessa, ovat jonkinlaisia islamin lähettämiä miehittäjiä. Hitaasti, mutta varmasti leviää islam?
"Oma kansa ensin" -ajattelu on vahingollista.
-Tytti Tuppurainen

siviilitarkkailija

Quote from: Dadkii on 15.01.2013, 08:25:20

Minusta täällä nyt puhkeaa erittäin outoa kritiikkiä. Hän ei ole missään vaiheessa väittänyt suomalaisten olevan hänen vihollisiaan vaan viittasi sisäiseen kamppailuun - Eli olevansa itsensä vihollinen. Missään tuossa tekstissä ei ole sotaa julistettu.

En minäkään ole väittänyt että kyseessä on suomalaisten vihollinen. Jostain perkeleen syystä eräillä on aina pakko liittää käsittelyyn asioita joita ei edes mainittu.

QuoteHän kysyi minulta: "Jos en olisi minä niin kuka olisin?". Kun en tajunnut niin hän sanoi: "Olen hänen ja hänen poika tästä ja tästä heimosta, somali ja muslimi joidenkin veli ja joidenkin vihollinen." Minä kysyin, että mistä hän tietää olevansa somali? Miksi hän ei ole arabi kun sukujuuremme on peräisin Syyriasta? Miksi et ole etiopialainen kun synnyit Etiopiassa?

Hän sanoi: "Olen hänen ja hänen poikansa, tästä ja tuosta heimosta, somali ja muslimi. Joidenkin veli ja joidenkin vihollinen. Se on minä koska olen sen valinnut itsessäni. Se on muurini ja tornini eikä sitä voi etiopialaiset kaataa tai arabit valloittaa."

Mietin sitä että liekö nämä niitä afrikansarven moniosaajia jotka samaan huoneeseen laitettuna ryhtyvät puukot kourassa jatkamaan etiopia-somalia maaottelua.

Leso

Millä tavalla erittäin outoa kritiikkiä?

Lopussa Ahmed toteaa sisäisen kamppailunsa päättyneeksi, ja lopputuloksena olevansa "somali, muslimi ja Suomessa syntynyt toisen sukupolven somali".

Tuo identiteetin määritelmä ei minusta osoita minkäänlaista omaa pohdiskelua.
Mihin jää suomalaisuus, jonka Ahmed mainitsee olevan, juu, ihan kivaa?
Ei kuitenkaan niin tärkeää, että suomalaiseksi pitäisi varsinaisesti identifioitua.
On paljon tärkeämpää juurruttaa itsensä sukuun, klaaniin ja heimoon.
Eikä Ahmed osaa ajatella ja muokata maailmaansa itse?
Elsa Beskow: Täti Vihreä, Täti Ruskea ja Täti Sinipunainen

Hungary is a bad choice, Ásotthalom is the worst. -- Ásotthalomin hunkki pormestari
https://www.youtube.com/watch?t=17&v=fgJRjy2Xc0c

Nauru pidentää ikää, sanoi australialainen rajavartija.

Faidros.

Te olette olleet sodassa uskonto-politiikkanne synnystä saakka ja olette niin kauan kuin se on kitketty pois. Ei haittaisi, jos ei u-politiikastanne olisi niin helevetin paljon vaivaa meille muille!
-Matthew B.Crawford-

Dadkii

Quote from: siviilitarkkailija on 15.01.2013, 08:47:03

En minäkään ole väittänyt että kyseessä on suomalaisten vihollinen. Jostain perkeleen syystä eräillä on aina pakko liittää käsittelyyn asioita joita ei edes mainittu.

QuoteHän kysyi minulta: "Jos en olisi minä niin kuka olisin?". Kun en tajunnut niin hän sanoi: "Olen hänen ja hänen poika tästä ja tästä heimosta, somali ja muslimi joidenkin veli ja joidenkin vihollinen." Minä kysyin, että mistä hän tietää olevansa somali? Miksi hän ei ole arabi kun sukujuuremme on peräisin Syyriasta? Miksi et ole etiopialainen kun synnyit Etiopiassa?

Hän sanoi: "Olen hänen ja hänen poikansa, tästä ja tuosta heimosta, somali ja muslimi. Joidenkin veli ja joidenkin vihollinen. Se on minä koska olen sen valinnut itsessäni. Se on muurini ja tornini eikä sitä voi etiopialaiset kaataa tai arabit valloittaa."

Mietin sitä että liekö nämä niitä afrikansarven moniosaajia jotka samaan huoneeseen laitettuna ryhtyvät puukot kourassa jatkamaan etiopia-somalia maaottelua.

Tuohan on normi somalialainen maalais-filosofin sanonta. Ei kyseessä ole mikään sodanjulistus.

Hänhän sanoo muutenkin erittäin upeasti:  Minussa on myös suomalaisuutta ja sekin on kaunis osa minua eikä sitä voi sanoilla rumentaa tai teoilla pahentaa, mutta aina voi hyvillä tavoilla kaunistaa

Onhan minussakin valtavasti suomalaisuutta. Sauna, uinti, sanonnat jne.
Somalina taidan kuitenkin olla enemmän. Jos taas joutuisin valitsemaan suomalaisen ja arabin väliltä ottaisin kai suomalaisen identiteetin. Ei sillä, että en pidä arabeista, mutta heidän kulttuuri ei ole minulle sopiva juttu.

Dadkii

Ketjuakin muutettiin. En ole kirjoittanut "kertoi olevansa jonkun vihollinen". Kyetäänkö täällä keskustelemaan asiallisesti?

dothefake

-Tytti Tuppurainen

Dadkii

Quote from: dothefake on 15.01.2013, 08:46:50
Onko mahdollista, että nämä muslimit, jotka asuvat vastenhakoisesti esim. Suomessa, ovat jonkinlaisia islamin lähettämiä miehittäjiä. Hitaasti, mutta varmasti leviää islam?

Kuulostaa ksenofobin puheilta. Tuskin Ahmed Said on vastahakoisesti Suomessa tai kukaan muukaan. Jos joku sellaista väittää niin hän valehtelee. Tai sitten on vain hullu.

Faidros.

Quote from: Dadkii on 15.01.2013, 08:55:11
Ei kyseessä ole mikään sodanjulistus.
Koraanissa on sodanjulistus valmiina, ei sitä tarvitse jokaisen muslimin erikseen kertoa.
Miksi ette ota tataareista mallia, vaan teidän täytyy harjoittaa uskonto-politiikkaanne niin, että siitä aiheutuu mahdollisimman paljon vaivaa ja haittaa ulkopuolisille?
-Matthew B.Crawford-

Dadkii

Quote from: Faidros. on 15.01.2013, 09:16:26
Quote from: Dadkii on 15.01.2013, 08:55:11
Ei kyseessä ole mikään sodanjulistus.
Koraanissa on sodanjulistus valmiina, ei sitä tarvitse jokaisen muslimin erikseen kertoa.
Miksi ette ota tataareista mallia, vaan teidän täytyy harjoittaa uskonto-politiikkaanne niin, että siitä aiheutuu mahdollisimman paljon vaivaa ja haittaa ulkopuolisille?

Luulen, että et ehkä ole paras henkilö tulkitsemaan Koraania.

Faidros.

Quote from: Dadkii on 15.01.2013, 06:39:01
Onneksi tartuttiin kiinni ajoissa, että ei pahempaa käynyt.

Noin ihan mielenkiinnosta, mitä pahempaa oli luvassa, jos ei olisi ajoissa "tartuttu kiinni"?
-Matthew B.Crawford-

siviilitarkkailija

"eikä sitä voi etiopialaiset kaataa tai arabit valloittaa."

QuoteTuohan on normi somalialainen maalais-filosofin sanonta. Ei kyseessä ole mikään sodanjulistus
Maalaisfilosofi tai ei, viholliskuvan kautta mennään ja niistä niitä esitutkintaraportteja kirjoitellaan. Ei suomalainen voi mitenkään tietää mitä helkkarin riitoja ja murhanhimoisia kostokierteitä maailman eri kansoilla ja afrikan heimoilla on keskenään. Afrikkalaisille viholliskuvan lapsesta saakka omaksuneille ne ovat luonnollisia ja erot sanomattakin selviä ja näköjään pahimmillaan perintötavaraa.

QuoteOnhan minussakin valtavasti suomalaisuutta. Sauna, uinti, sanonnat jne.

Ei. Ei sinussa ole vielä suomalaisuutta tuon perusteella. Suomalaisuus on ihan muuta kuin mainitsemasi maneerit. Esittelet peseytymistapoja ja löydät niistä iloa mikä on mukavaa mutta et ole millään tasolla ymmärtänyt mitä on suomalaisuus ja mitä suomalaisuudessa on lähtökohta ja edellytys. Jos menisin Somaliaan ja ratsastaisin kamelilla, tekisikö se minusta somalin? Ei tekisi. Jos menisin majaan ja lausuisin somalirunoja niin olisin edelleen suomalainen joka majassa lausuu somalirunoja.

Suomalaisuuden lähtökohta on vapaus valita ja vapaus valita myös väärin. Vapaus tulla, mennä ja kantaa itse vastuu yksilönä. Kun maahanmuuttajan lapsi kasvaa aikuiseksi, liian harva saa olla suomalainen koska lähtökulttuuri ei anna lapselle oikeaa ja todellista vapautta valita myös väärin. Kysymyksessä on perhekulttuuri. Perhe, suku, päsmäröi, perhe ja suku päättää, perhe ja suku osallistuu enemmän kuin on soveliasta. Kyse on usein yksilön valinnanvapauden riistosta. Vastaava kulttuurinen ilmiö oli voimissaan vielä 1600-luvun Suomessa. Jättiläismäiset muutokset euroopassa, valistuksen, kansallisuuksien nousu ja aateliston merkityksen lasku muuttivat perhekeskeisen päätösoikeuden ja puuttumishalun yksilövapautta korostavaksi. Tottakai perheet ja perheiden vaikutus on edelleen olemassa mutta olennaista on yksilön vapaus halutessaan toteuttaa itseään perheen tahdosta riippumatta. 

Sitten kun on valmis antamaan sukulaiselle aidon ja vapaan väärän valinnan, yhtäläisen kuin mitä itse on valmis nauttimaan (ja käymään uimahallin saunassa ilman uima-asua) voimme päätellä suomalaisen identiteetin sisäistyneen. Niin kauan kun perheen painostus, joko suora tai perheen syrjimällä osoittama, pyrkii rajoittamaan elämää, voidaan saunoa vaikka itsensä tajuttomaksi olematta kuitenkaan erityisen suomalainen.

dothefake

Mielestäni suomalaiset ovat parhaita tulkitsemaan koraania Suomessa!
-Tytti Tuppurainen

siviilitarkkailija

Quote from: dothefake on 15.01.2013, 09:28:51
Mielestäni suomalaiset ovat parhaita tulkitsemaan koraania Suomessa!

Totta. Mutta koraanin tulkinnassa kannattaa pitää malttia ettei innostu asiasta liikaa. Koraanin tulkintojen tiedetään johtaneen korinaan.

Faidros.

Quote from: Dadkii on 15.01.2013, 09:18:41
Luulen, että et ehkä ole paras henkilö tulkitsemaan Koraania.

Olen aivan yhtä hyvä tulkitsemaan koraania kuin kuka tahansa. Se, ettei tulkintani miellytä sinua, ei tee siitä yhtään huonompaa. Tämä pätee myös raamatun tulkintaani.
-Matthew B.Crawford-

dothefake

Quote from: Dadkii on 15.01.2013, 09:12:23
Quote from: dothefake on 15.01.2013, 08:46:50

Kuulostaa ksenofobin puheilta. Tuskin Ahmed Said on vastahakoisesti Suomessa tai kukaan muukaan. Jos joku sellaista väittää niin hän valehtelee. Tai sitten on vain hullu.
Muukalaiskammo? Onko islam muukalainen?
-Tytti Tuppurainen

dothefake

QuoteAhhed Said: Kun jo synnyin Suomessa niin jouduin jo heti paniikkiin. Miten minä vasta syntynyt lapsi miellytän vanhempiani ja samalla tämän yhteiskunnan muita asukkaita?
Onko tiedostaminen heti syntymän jälkeen yleistä somalien keskuudessa?
-Tytti Tuppurainen

possu

Quote from: dothefake on 15.01.2013, 08:46:50Onko mahdollista, että nämä muslimit, jotka asuvat vastenhakoisesti esim. Suomessa, ovat jonkinlaisia islamin lähettämiä miehittäjiä.
Viihtyvät hyvin Suomessa mutta mutina ja marina tulee halusta muuttaa Suomea hänelle sopivaksi ja hänen kulttuuriaan myötäileväksi. Ei se itsestään tapahdu. Pitää ihmetellä, marista ja vaatiakin.
Mitä useampi nakki sen parempi soppa.
--Riku Karvakuono

Voileipä ilman voita on kuin kukkaruukku ilman kukkaa.
--possu

I am fond of pigs. Dogs look up to us. Cats look down to us. Pigs treat us as equals.
--Winston S. Churchill